Sprawdź nas też tutaj

Felieton

5 kampanii reklamowych, w których uczestniczył Sokół

Jakie marki reklamował do tej pory warszawski raper?

Opublikowany

 

Product Placement z rapem związany był prawie od początku jego istnienia. Run -D.M.C stworzyli hitowy singiel „My Adidas”, który otworzył im drzwi do kontraktu reklamowego z tym odzieżowym potentatem. W Polsce początki lokowania produktu były negatywnie przyjmowane przez fanów, aczkolwiek z biegiem czasu coraz częściej ten zabieg był preferowany przez rodzimych raperów. Kampanie marketingowe oraz społecznościowe stały się nieodłącznym elementem rapowego biznesu. To Tede i Quebonafide współpracowali z Redbullem podczas swoich podróży zagranicznych, a z drugiej strony jest też Pezet, który intensywnie współpracował z Reebokiem, J&B czy też brał udział w kampanii Sprite’a wraz z Małolatem. Bohaterem dzisiejszego artykułu nie będzie żaden z wymienionych. Tym razem parę słów poświęcę Wojtkowi Sokołowi, który na swoim koncie ma nie jedną kampanię. Przecież już w czasach WWO klip do numeru „Sen” był większą akcją wspieraną przez jednego z operatorów sieci telekomunikacyjnej.

#1 Kozackie sprzęty, czyli Sokół testerem gadżetów

Zaczynam nietypowo, bo ciężko nazwać współpracę z PC World kampanią reklamową. Na pewno wykorzystanie wizerunku Sokoła było działaniem marketingowym i miało zwiększyć  zainteresowanie cyklem, który emitowany był na platformie Youtube, na kanale PC World. Kozackie sprzęty doczekały się serii 10 odcinków, których gospodarzem był właśnie Sokół. W jednym z odcinków, jako gość specjalny w rolę gospodarza programu wcielił się Diox. Współpraca z PC World była dla Sokoła czymś w rodzaju zajawki oraz możliwością sprawdzenia się w zupełnie innej roli. W sumie, kto z nas nie chciałby testować m.in. drona, telefonu Bonda czy zdalnie sterowanego helikoptera.

#2 Wyloguj się do życia, czyli kampania społeczna

Udział w kampaniach wcale nie musi wiązać się z zyskiem. Akcja „Wyloguj się do życia” była typową kampanią społeczną mającą na celu zachęcenie młodych do aktywności fizycznej, a przede wszystkim do wyjścia na zewnątrz oraz ograniczenie świata wirtualnego. W czasie jej trwania wykorzystano jeden z utworów Sokoła – Zajarany Życiem. Sam raper również intensywnie wspierał działania kampanii. Był on twarzą projektu, z którym współpracowali również Robert Lewandowski oraz Wojciech Szczęsny. Pojawienie się Sokoła to nie jedyny rapowy akcent, oprócz niego w kampanię zaangażowani byli również Ten Typ Mes, Stasiak oraz Pjus.

#3Napoje energetyczne, czyli współpraca z marką Tiger

Tiger należący do polskiej firmy z branży spożywczej FoodCare również zapragnął zaistnieć dzięki współpracy z raperami. Oczywiście pierwsze skrzypce jak zwykle grał Sokół oraz jego niski, charakterystyczny głos. W czasie trwania kampanii nakręcono kilka spotów, w których wokal Sokoła został wykorzystany w kwestiach dialogowych, które wygłaszał…tygrys. Poza szefem Prosto, w jednej z reklam można było usłyszeć również Ero z JWP jak i Hadesa, którzy w przeciwieństwie do Sokoła zaliczyli jedynie epizodyczny występ w promocji tego energetyka.

#4 Środki do higieny osobistej, czyli współpraca z AXE

Mamy tu współpracę z potentatem, którym bez wątpienia jest AXE. Fani odetchnęli z ulgą, iż celem reklamy były jedynie antyperspiranty. Wiadomo, z higieną osobistą wiążą się również innego rodzaju środki, a tego z pewnością słuchacze, ani sam Sokół nie chcieliby przeżywać. Jeżeli chodzi o udział w promocji, w tym wypadku podobnie jak w reklamie Tigera istotną rolę odgrywał sam głos Sokoła, który idealnie nadaję się do tego typu przedsięwzięć. Oczywiście prócz jego wokalu z kampanią AXE mieli być związani m.in. grupa Abstrachuje czy Martin Stankiewicz. Współpraca była na tyle udana i zadowalająca, że i w tym roku kolejny raz Sokół zaangażował się w działania z marką AXE. Efekty możecie zobaczyć poniżej.

#5 Jasiu Wędrowniczek, czyli współpraca z Johny Walker

Raperzy bardzo lubią promować napoje wyskokowe. W Stanach idealnym przykładem jest Diddy i jego Ciroc. Ludacris czy 50 Cent  także mieli w swojej karierze tego typu działania  – m.in. współpraca z Conjure Cognac czy wódką Effen. Z naszego podwórka przykładem jest J&B, w którego reklamę intensywnie angażowali się Pezet i Ten Typ Mes. Sokół również otrzymał intratną propozycję, przez co stał się ambasadorem dobrze znanej marki Johny Walker. Ten potentat alkoholowy stoi za projektem „Rób to w co wierzysz” dlatego też droga właściciela Prosto przecięła się m.in. z Bogusławem Lindą, który wystąpił w teledysku będącym  zapowiedzią solowej płyty Sokoła.  Oprócz Lindy, w projekcie promowanym przez szkocką whisky udział bierze Dawid Podsiadło, który wraz z Sokołem wyruszył do ojczyzny tegoż alkoholu. Efektem ich podróży był niedawno opublikowany wspólny numer okraszony teledyskiem.

 
33 komentarze

33
Dodaj komentarz

1500
najnowszy najstarszy oceniany
JANIS BIODRO

NIEUDACZNICY NIE PRZYTULA DZISIAJ SOSU
IDZ ZAROB SKOLUJ NIE BADZ OFIARA LOSU

HHR

Nie jestem kurwa biznesmanem.

Zelik

Powinno być jestem kurwa a nie biznesmen

Aerodynamiczny

[imgcomment image[/img]

Siemanko

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lStkeWN6QF4[/youtube]

ZI ZI PASKAL

TO AKURAT NAWINAL BAS TAPCZAN PRAWIE 20 LAT TEMU… SOKOL JEST BIZNESMENEM Z PODWORKA KTORY ZBUDOWAL IMPERIUM OD ZERA A TERAZ MA ULOZONE ZYCIE NA KTORE SOBIE ZAPRACOWAL… JEBAC HEJTY WY KORPORACYJNE MARIONETKI I AUTOMATY NIE ZDOLNE DO SAMODZIELNEGO MYSLENIA

sropek

morda Wojtek i wstydź się xD

okmentyar

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=f5Kfi4O467g[/youtube]

KONDOMINIUM

NIECH JESZCZE ZAREKLAMUJE PROSZEK DO PRANIA Z CHAJZEREM. A SOLÓWKI JAK NIE BYŁO TAK NIE MA.

Diadem_Czarodzieja

PDW PDW LOS CARATOS HOMBRE

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KIrjeax6OZ8[/youtube]

ehhe

Sokół ty frajerze sprzedajny nie długo to dla kasy zostaniesz twarzą domestosu

tyer

WYLOGUJ SIE DO ZYCIA, RACZEJ WYJDZ Z DOMU I BIEGNIJ PO CIUSZKI PROSTO. PROPAGANDOWY POPULIZM NAZYWACIE KAMPANIA SPOLECZNA? NIE NAZYWAJMY SZAMBA PERFUMERIA CIEKAWE CZY KTOS SIE NABRAL NA TO GOWNO

HAHAHAHAHA

Widzę zapłacił wam za promo, żenada

Hjljgff

SPRZEDAŁ SIĘ BARDZIEJ NIŻ TEDE. A WY OD LAT HEJTOWALISCIE JACKA WSZYSCY.

Reptilian

???
???
??????
Można ich postawić w jednym rzędzie jaki problem ???

Czarodziejsky_2347

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Vrne-DkMH1Y[/youtube]

Fkakoxdnnkfwpalxnehw

Ze niby z czym sie bardziej sprzedal? Zagral psa pedala w serialu tvn? Sprzedawal tedefona gimbusom? A moze scigal sie z marcinem z boysow na tvn turbo?

SDC

TAJGYR POŁYRŚ BEK hehe jebłem

Sandomierz

PIENIĄDZE NIE ŚMIERDZĄ

Jasiu oliwa

Srokół kurwa gorszego hipokryty chyba nie ma najpierw kurwa biznesmen z podwórka i moralizator wielki (wyloguj sie do życie) chuja z dupy se wylogój ty kurwa baranie ty. Njapierw katolik a potem w wywiadach dla hipsterskich szmatławców typu K-mag że mu jednak z kościołem nie podrodze bo poczytał.Ciekawe co poczytał ? Kurwa palant poczuł sie bo sie warszafka do niego mizdrzyć zaczeła troche hajsu przytulił i dalej pierdoli jaki to on prawdziwy a kurwa za hajs pewnie by nawet proszek do prania zareklamował niech juz spierdala bo patrzec na tego chuja sie nie da.A juz cała ta kampania axe że on niby taki artysta jak kurwa taki artysta z niego to niech se jaja na zielono pomaluje łak i kłamca pierdolony.

Czesiek

Uszat, props za reklamę dezodorantu. Dojebałeś piździe ucho dorabiając ideologię to śmierdzącego, marketowego produktu.

sch

ALE SIE SPRZEDAL I SFRAJERZYL ZA LEWACKIE GROSZE MASONERII SMUTNE 🙁

Motonoi46 aka Joe Joe

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EqUDxMil6bw[/youtube] łapcie jedynych prawdziwych graczy HEWRA

PrawdziwyGracz

Czy Ty jesteś normalny?

Motonoi46 aka Joe Joe

nie cykam cie okraść,nie cykam cie zabić

Diadem_Czarodzieja

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=u3XSv4uAuIs[/youtube]

GALIK MONTANA

I TAK ZAGIĄŁ WOJTKA ADAM OSTROWSKI, WIELOLETNI ABSTYNENT I WRÓG ALKOHOLU REKLAMUJĄCY HENNESSY, GMLL

https://lodz.naszemiasto.pl/artykul/lodz-3r-for-trinity-spotkanie-o-s-t-r-z-fanami-w-nzs,2848326,art,t,id,tm.html

[imgcomment image[/img]

#szatan

Dawaćłe cipy go

escobar

Tiger należał do FoodCare, a w okresie tych reklam już należał do Maspex.

Pioter

Ma ciekawy glos ,ktory dociera do celu ,czyli trafia w leb ,wiec nie dziwie sie ,ze go nie skapi (trzeba sie dzielic).

MIRAS X

Tak na nowy miesiąc proponuję https://www.youtube.com/watch?v=wKyn9B6p1-A JAK TO JEST projekt 139

MIRAS X

3 to byłyby tematy dla CERVANTESA na dzisiejszy świat : https://www.youtube.com/watch?v=HvGwmHqPe2s KICHOT DZIŚ projekt 142

millwall

SOKOL KOZAK

Popularne