News
Asfalt Records z 6 nominacjami dla najlepszych okładek płyt
Wśród nominowanych znaleźli się m.in. Hades, Otsochodzi i Jan Serce.

– W Asfalt Records od zawsze staramy się nie tylko wydawać jak najlepszą muzykę, ale też wydawać ją jak najlepiej. Dlatego przywiązujemy ogromną wagę do oprawy graficznej naszych płyt, a do projektowania naszych okładek zatrudniamy najzdolniejszych twórców. Tym bardziej cieszymy się, że w tym roku po raz kolejny dostrzegli to także eksperci. – informują przedstawiciele wytwórni.
Na ogłoszonej kilkanaście dni temu liście nominacji do siódmej edycji konkursu Cover awArts w gronie 60 nominowanych, znalazło się aż 6 okładek z Asfaltu. W dodatkowej kategorii pobocznej wśród 48 nominowanych opraw graficznych albumów pojawiło się z kolei trzech reprezentantów labelu. Oto lista nominowanych.
Najlepsza okładka
- Hades „COMBO” (Limitowana Edycja Specjalna) – autor: Maciej Pestka
- Jan Serce: “Nie będę tańczył” – autor: Kuba Ciećwierz / Sway Graphics
- Meek, Oh Why? „Zachód” – autorka: Małgorzata Stolińska
- Miętha „Audioportret” – autorzy: THEDREAMS studio (Michał Pańszczyk, Jędrzej Guzik)
- Otsochodzi „Miłość” – autorzy: Morgann Lechat / Saisons, Michel Tatarczuk / Saisons, Daniel Jaroszek
- Piernikowski „The best of moje getto” – autor: Wiskord Przemysław Jankowiak
Najlepsza oprawa graficzna
- BonSoul „ReStart” – autor: PWEE 3000 – Maciej Jerzy Walenty
- Hades „COMBO” – autorzy: TOFU Studio
- Otsochodzi „Miłość” – autorzy: Morgann Lechat / Saisons, Michel Tatarczuk / Saisons, Daniel Jaroszek

Najlepsze okładki roku w konkursie Cover awArts 2019 wybiorą wspólnie internauci i grono jurorów, wśród których znaleźli się artyści, fotografowie, dziennikarze, kulturoznawcy, a także (po raz pierwszy) muzycy. Głosy internautów i ekspertów będą liczone pół na pół. Zapraszamy do głosowania na okładki pod linkiem decybeledizajnu.com
– Liczymy na to, że znowu mamy szansę uplasować się w czołówce (wiecie, staraliśmy się). Tym bardziej, że w poprzednich sześciu edycjach Cover awArts nasze okładki wielokrotnie znajdowały się w gronie nagradzanych, i to na najwyższych miejscach. – dodają.
Nagrody dla Asfaltu w poprzednich latach
2013: Rasmentalism „Za młodzi na Heroda” (6 miejsce), O.S.T.R. / Hades „HAOS” (8 miejsce)
2014: O.S.T.R. & Marco Polo „Kartagina” (1 miejsce)
2015: O.S.T.R. „Podróż zwana życiem” (1 miejsce), Taco Hemingway „Trójkąt warszawski” (2 miejsce), Taco Hemingway „Umowa o dzieło” (7 miejsce), Rasmentalism „Wyszli coś zjeść” (21 miejsce)
2016: Taco Hemingway „Marmur” (1 miejsce), Taco Hemingway „WOSK” (2 miejsce), O.S.T.R. „Życie po śmierci” (4 miejsce), Flirtini „Heartbreaks & Promises Vol. 3” (13 miejsce)
2017: Taco Hemingway „Szprycer” (1 miejsce), Otsochodzi „Nowy kolor” (2 miejsce)
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl


Sacha Jenkins, uznany dziennikarz, reżyser dokumentalny i współtwórca kultowego magazynu Ego Trip, zmarł w wieku 54 lat. Informację o jego śmierci potwierdził magazyn Rolling Stone, a przyczyną były komplikacje związane z zanikiem wieloukładowym (MSA). Jak przekazała jego żona, choroba postępowała od pewnego czasu.
Współtwórca legendarnego magazynu „Ego Trip”
Jenkins był jednym z najważniejszych głosów amerykańskiej kultury hip-hopowej. Wraz z Elliotem Wilsonem współtworzył Ego Trip – magazyn, który na trwałe zapisał się w historii gatunku. W latach 1994–1998 ukazało się łącznie trzynaście numerów pisma, zyskując miano kultowego w środowisku.
Autor książek i pionier dziennikarstwa hip-hopowego
W 1999 roku na rynku pojawiła się książka Ego Trip’s Book of Rap Lists – w Polsce wydana jako Ego Trip: Książka o rapie. Jenkins miał na koncie także współautorstwo biografii Eminema The Way I Am. Pisał dla renomowanych tytułów takich jak Vibe, Rolling Stone i Spin. W 1992 roku założył Beat-Down – pierwszą amerykańską gazetę poświęconą wyłącznie hip-hopowi.
Jako filmowiec Jenkins zrealizował szereg głośnych dokumentów. W 2015 roku premierę miał Fresh Dressed, poświęcony historii mody w hip-hopie. W kolejnych latach powstały m.in. Bitchin’: The Sound and Fury of Rick James (2021) i All Up In The Biz (2023), dokument o Biz Markiem.
Twórca dokumentów o Wu-Tang Clanie
W 2019 roku Jenkins stworzył czteroodcinkowy serial Wu-Tang Clan: Of Mics and Men, który zebrał bardzo dobre recenzje. W 2022 roku na Apple TV+ zadebiutował Louis Armstrong’s Black & Blues, ukazujący nieznane oblicze legendarnego trębacza i wokalisty jazzowego.
Kreatywna siła Mass Appeal i współpraca z Netfliksem
W ostatnich latach Jenkins pełnił funkcję dyrektora kreatywnego w firmie Mass Appeal. Odpowiadał za produkcję wykonawczą serialu Rapture, stworzonego dla Netflixa we współpracy z Nasem. Projekt ukazywał różnorodność współczesnego hip-hopu z perspektywy jego największych twórców.
Pożegnanie Jenkinsa
„Sacha był wizjonerem, który łączył dziennikarstwo, muzykę i film z bezkompromisową autentycznością” – napisała redakcja Rolling Stone. „Jego głos był jednym z najbardziej wyrazistych w dokumentowaniu historii hip-hopu i kultury Afroamerykanów”.
News
Quebonafide rzuca panczami pod klubem
„Idzie wiosna po zimie, więc może jeszcze powiedz im kur**o jak masz na imię”.

Quebonafide ma za chwilę zakończyć karierę na Narodowym, ale widzimy u niego ostatnie muzyczne podrygi. Raper dał krótki freestyle pod klubem.
Quebonafide zmierzył się z Bekonem w spontanicznej walce pod krakowskim klubem Studio, w którym odbyła się 10 edycja Bitwy o Południe. Jej zwycięzcą został Milu, pokonując w finale Spartiaka.
„Jest tutaj budka telefonowa, tak naprawdę to Milu mi zapłacił, żebym ciebie ku**o wypromował. I wiesz co, jest ch*j w twojej mordzie, słyszałem, że powiększa ci się hajp na Discordzie” – nawinął o przeciwniku Kuba.
W tle, za Quebonafide możemy zobaczyć jego nową partnerkę, Martynę Byczkowską. To aktorka znana m.in. z takich seriali jak „1670” oraz „Skazana”.
Poniżej wideo:

Od patusa do kowboja? Zmiana wizerunku u Bedosa zawsze była imponująca, ale teraz raper przeszedł samego siebie. Został kowbojem.
Bedoes i praca na ranczu
Od jakiegoś czasu jesteśmy świadkami nowego wizerunku Bedoesa. Nieodłącznym elementem u rapera jest koń i kapelusz. Często pokazywał on też jak pracuje na ranczu. Skąd pomysł na zostanie kowbojem?
– Ja przyjechałem na Ranczo Rosochacz na moje urodziny rok temu. To były moje pierwsze urodziny jak odszedł mój dziadek. Pierwszy raz poczułem od tego momentu spokój, bo to było 3 miesiące po tym jak on odszedł – mówi raper w rozmowie z Daily Grind.
Od patusa do kowboja
– Nie chcę zabrzmieć jak idiota, ale poczułem więź z tymi końmi. To jest taki styl życia, który dla mnie jest prawdziwy, nie ma udawania. Możesz kupić kapelusz, konia, ale nie możesz kupić tej roboty, którą wkładasz w tego konia. Kuba, jeden z dwóch właścicieli rancza pokazał mi jak obsługiwać traktor. Ja się wychowałem bez ojca i nie wiedziałem jak obsłużyć piłę mechaniczną, a on mi to pokazał. I wiem teraz jak naprawić płot – dodaje.
Raper wyjaśnia, że to nie tak, że z patusa stał się nagle kowbojem. – To jest naturalne – mówi.
Poniżej wideo:

Pezet, jedna z czołowych postaci polskiej sceny hip-hopowej, ogłosił premierę swojego ósmego solowego albumu zatytułowanego „Muzyka Popularna”. Preorder płyty oraz pierwszy singiel promujący wydawnictwo, „Zizu”, będą dostępne 3 czerwca 2025 roku.
Nowy album kontynuuje tradycję nadawania tytułów związanych z różnymi gatunkami muzycznymi, jak w przypadku wcześniejszych płyt: Muzyka Klasyczna, Muzyka Poważna, Muzyka Rozrywkowa, Muzyka Współczesna czy Muzyka Komercyjna. Wyjątkiem w tej serii był album Radio Pezet. Produkcja Sidney Polak z 2012 roku.
„Muzyka Popularna” będzie drugim wydawnictwem Pezeta w 2025 roku. Wcześniej, w marcu, artysta wydał EP-kę zatytułowaną 00.
Ostatni pełnowymiarowy album Pezeta, Muzyka Komercyjna, ukazał się we wrześniu 2022 roku i zdobył status podwójnie platynowej płyty. Jego poprzednik, Muzyka Współczesna, osiągnął status diamentowej płyty, potwierdzając niezmiennie wysoką pozycję rapera na scenie.
Fani Pezeta mogą spodziewać się premiery singla „Zizu” oraz startu przedsprzedaży albumu Muzyka Popularna już 3 czerwca.
News
Suja ocenił „Bambiszonki” i zażartował z chrupek Bambi
Kolejny raper spróbował nowego produktu Bambi.

Kolejny raper po Kizo ocenił chrupki od Bambi. Tym razem jest to Suja THS Klika, który opowiedział również krótką anegdotę.
Kizo uważa, że chrupki od Bambi mogłyby być trochę bardziej chrupkie. A co o nich sądzi samozwańczy mistrz kulinariów?
– Dobre. Tak jak mówiłem, podobne do Cheetosów – ocenił „Bambiszonki” Suja. Opowiedział też krótki dowcip:
– Można powiedzieć, że Bambi dała nowe hasło na polski rynek. Spotyka się dwóch typów i jeden mówi: „Ty, jaka jest ta twoja nowa dziewucha? No jaka, taka bambiszonka. Ładna i łatwa – zażartował.
Sujbitron nawiązał do naszego felietonu na temat nazwy „Bambiszonki”, która nie jest zbyt fortunna.
Poniżej wideo:
-
Felieton2 dni temu
Śliwa poszedł w disco-polo. Bajorson alfonsem raperów-przegrywów – felieton
-
News3 dni temu
Kizo ocenił chrupki Bambi
-
News3 dni temu
BSK zdissowani przez 3 raperów. Brudy na duet wywalił też dziennikarz Interii
-
News2 dni temu
Gośc specjalny na 20-leciu Diil Gangu
-
News1 dzień temu
Pijany Sentino obraża Remika z MyMusic, który wydał na niego 1 mln zł
-
News4 dni temu
Young Leosia i Bambi to raperki, a Fagata to produkt – mówi współpracownik Paktofoniki
-
News2 dni temu
Pezet wyda płytę „Muzyka popularna”
-
News2 dni temu
Peja pisze o desperacji. Donald Tusk powołuje się na Jacka Murańskiego