ranking
Podsumowanie 2019: Płyta, debiut, przegryw, raper, ekipa i żenada roku
W minionym roku działo się naprawdę dużo.
Trzeci stycznia. Po raz trzeci raz z rzędu siadam w tę datę do komputera i zaczynam kreślić podsumowanie minionych 365 dni w polskim rapie. Przeglądam powoli spływające do nas statystyki i przeglądam stos płyt zalegających na moim biurku. Nie ukrywam, że jestem przy tym nadzwyczaj uśmiechnięty. Naprawdę sporo się działo, a zeszły rok uznać możemy zdecydowanie za udany. Dla rapu, środowiska, jak i dla naszego portalu. Przede wszystkim trzeba zaznaczyć, iż 2019 należał do jeszcze nieopierzonych newcomerów i powracających na rynek weteranów. Nasza subkultura już bezapelacyjnie może zamienić przedrostek z sub na pop. Więcej albumów niż dni w roku. Więcej hip-hopu na Olisie, całej konkurencji razem wziętej. Ośmiocyfrowe wyświetlenia i diamentowe wyróżnienia ZPAVu. Zacznijmy podsumowanie 2019 roku w polskim rapie, według portalu GlamRap.
Debiut Roku: Jan Rapowanie & Nocny “Plansze”

Kto by pomyślał, że najlepszego debiutanta dostaniemy już w marcu? Janek rapuje o prostych sprawach, w prosty sposób, z niepodrabialną charyzmą i szczerością w tekstach. To muzyka od młodego człowieka, dla rówieśników. Dla wychowanków dużych miast, korzystających z uroków i możliwości aglomeracji. Dla ludzi jeszcze zagubionych w młodości, ale jeszcze mogących sobie na takie życie pozwolić. Tak bym opisał muzykę Janka, która porwała serca ludzi w całej Polsce, schodząc z półek sklepowych w 15 000 nakładzie.
Odkrycie roku: Qry / Oki

Wspominałem już o tym, że 2019 to rok wschodzących newcomerów, nowych twarzy na scenie. Dlatego nie będziemy się zbytnio ograniczać i wybierzemy, aż cztery osoby do tej kategorii. Na pierwszy rzut polecą razem Oki i Qry. Ten pierwszy, podobno przywraca wiarę w “rap w rapie”. Doskonała dykcja i ekspresja w wokalu, zamknięte w świetnym “47”, a następnie okraszone fenomenalnymi show na scenie, otworzyły mu prostą drogę do mainstreamu. Kibicuję. Qry natomiast to filar chillwagonu. Nikt się chyba nie spodziewał tego, że z grupy, w której skład wchodzi m.in Reto czy Żabson, robiącym największe liczby zostanie zupełnie nowa ksywka. Chłopak ma wszystko, czego potrzeba dzisiejszym raperom. Niesamowita muzykalność, pozwalająca mu tworzyć multi milionowe. Dolicz dobrych mentorów wokół i otrzymujesz murowany sukces.
Odkrycie roku: Trill Pem

Jeszcze na początku tego roku “ten od Tymka”, dzisiaj już zupełnie samodzielna persona. Niepojęty vibe i styl. Brudne teksty i niecenzuralny przekaz. Nie mieliśmy jeszcze w Polsce kogoś takiego. W dobie coraz częstszej poprawności i odpowiedzialności artystycznej pojawia się Pem i przypomina na czym ten rap miał polegać. Mój faworyt, jestem sajko.
Odkrycie roku: Kubańczyk

Kiedy w połowie zeszłego roku napisał do mnie Mateusz Natali z pytaniem, kogo bym widział w tegorocznych Młodych Wikach, pomiędzy Szymi Szymsem i Matą wymieniłem również Kubańczyka. Artystę na tyle zdolnego, co kontrowersyjnego. Jeszcze do niedawno aktor w internetowym show, odpowiedzialny w monumentalnym stopniu za muzyczny sukces Kamerzysty, ale przede wszystkim raper z krwi i kości. Mieliśmy wiarę w niego już przy Lady Pank, dzisiaj to już pewność, że daleko zajdzie. Anyway, Kuba podobno skończyłeś z youtubem i przeprowadzasz się do stolicy, witamy w Warszawie!
Klip roku: Solar „Jestem Zdrowy”
Podobno wszystko pozostaje w naturze. Czy tak faktycznie jest, nie mam pojęcia. Jestem za to pewny tego, że wszystko pozostaje w SBM Label. Reżyser? Lanek. Aktorzy? Głównie artyści i ludzie związani z Labelem. Jednak przede wszystkim wyborny klip, cieszący oko. Symbolika, przekaz, wizualizacja. Nie mam nic więcej do dodania.
Singiel roku: Mata “Patointeligencja”
Oj namieszałeś Mata. To co się dzieje przez twoją “Patointeligencję” w mediach, widzę po raz pierwszy, a na poznanie ich historii poświęciłem moje studia. Ten singiel będzie znakiem polskiego hip-hopu, w jego trzeciej dekadzie. Podopieczny SBM powiedział tylko prawdę, poruszył tym całą Polskę. Czy nie na tym miał polegać rap od początku swojego istnienia?
Płyta roku: Solar „Pokój Zero”

Przejdźmy do najważniejszej kategorii. Albumem roku zostaje “Pokój 0” i już się tłumaczę z tego zaskakującego wyboru. Cytując samego siebie. “Solar wyrwał się z mainstreamowej monotonii. “Pokój Zero” jest całkowicie poza aktualnymi trendami, przeszłymi i bardzo prawdopodobne, że również przyszłymi. Tutaj nie ma jakiejkolwiek otoczki sukcesu. Aspekt, którego tak niezmiernie nadużywają artyści w drugiej dekadzie XXI wieku. Może na palach jednej ręki jestem w stanie wymienić wszystkich czołowych na scenie raperów zdolnych do takiego posunięcia, ale w tym momencie tylko jednego na tyle odważnego”. Poza tym to po prostu kawał dobrego rapu, obok którego nie można przejść obojętnie. Nie jest to może materiał, jakoś wybitnie ponadczasowy, jednak zdecydowanie pozostawiający całą konkurencję daleko z tyłu.
Album roku może być tylko jeden, ale na spore wyróżnienie zasługuje również parę innych tytułów. Na drugim miejscu podium staje duet Jetlagz za ich “Szum”, natomiast trójkę obstawia Tede & Sir Mich poprzez przeprowadzony “Karmagedon”.
Mixtape roku: Alcomindz “On A Mission”

Jaco, Kolins, Kluchu i Koldi – brakowało was Panowie. ALC wróciło i to w wielkim stylu. Dalej lekko ogoleni i wypici. Dalej na przekór poprawności, dalej tworzący melanżowe hity. Od wypuszczenia “On A Mission” nie byłem na imprezie, gdzie nie poleciałby z tego mixtape’u chociaż jeden numer. Niech to samo w sobie pozostanie znakiem jakości ów materiału. Wyróżnienie należy się również Pikersowi za “Bootleg 3”, to był naprawdę ciężki wybór wybrać jeden z tych dwóch tytułów.
Producencki album roku: Kubi Producent “+18”

Zupełnie nowa kategoria w corocznym podsumowaniu polskiej rap sceny według naszego portalu. Takie projekty są często pomijane, głównie przez ich własną konwencję. Wychodzimy więc z inicjatywą rozpatrzenia ich zupełnie osobno. Dlaczego “+18”? Świetne zestawienie ze sobą przeróżnych raperów, utrzymanie całości w spójnej całości i swoisty brak Bedoesa w tych bitach. Szczególnie tego ostatniego aspektu obawiałem się najbardziej. Dodatkowy plus za Zeamsone w starej stylistyce.
Przegryw roku: L Pro

Żeby przegrać beef z Kamerzystą to już trzeba być wyjątkowo zdolnym. Zawalasz współpracę z Kubańczykiem, a następnie dostajesz od niego szybki nokaut na ustawce. Nie wspominając już o wystawieniu za siebie jakiegoś Olejnika, na kolejny tragiczny diss. Nikt w tym roku, nie ośmieszył się tak bardzo w naszej branży. Gratuluję. Z samego szczytu na samo (L) dno. Byłeś czołowym producentem za czasów współpracy z Hukosem, Młodym M i Chadą. Dzisiaj gość z workiem na głowie pokazuje Ci, gdzie Tomby zimują.
Wygryw roku: Tymek

Bezapelacyjny wybór. Ten młody człowiek ma na koncie hit z największą ilością wyświetleń w polskim rapie. Czyżby kolejny One-hit wonder? Nic bardziej mylnego. “Rainman” powoli goni “Język Ciała”, a cała reszta z łatwością zalicza siedmiocyfrowe wyświetlenia. Jak kiedyś wspominałem o tym, że Tymek będzie ważną i zapewne popularną postacią na scenie, nie miałem na myśli tego, do czego ostatecznie doprowadził on w 2019. Bo tego nikt się nie spodziewał. To był zdecydowanie rok Tymka. Gratulujemy.
Inicjatywa roku: Film “Proceder”

Nie ukrywam, że byłem raczej sceptycznie nastawiony do tej produkcji. Pomimo tego udałem się na oficjalną premierę “Procederu” do warszawskich Złotych Tarasów. Czemu nie w końcu? Siedząc gdzieś pomiędzy totalnie obojętnymi mi youtuberami i pseudo raperami, co mieli mnie podobno “wyjaśniać” przy najbliższym spotkaniu, obejrzałem najnowszą produkcję z Kożuchowską w roli głównej. Przyznam, że z seansu wyszedłem pod wielkim wrażeniem. “Proceder” to dzieło na wysokim poziomie, przesiąknięte masą inside joke, a przede wszystkim pozbawione wybielania tragicznie zmarłego Tomasza Chady. Nie do końca rozumiem natomiast tego, co wydarzyło się pod koniec seansu, ale przymkniemy już na to oko. Fenomenalne widowisko. Jestem również na tak, jeśli chodzi o składankę “Chada: Jesteś Legendą”. Młody M, Kubańczyk i Ero – położyliście najlepsze zwrotki na tym projekcie, kłaniam się nisko.
Żenada roku: Kartky / Belmondo

Koledzy z redakcji Sajko zarzucili w listopadzie tagiem “#kartkyjestanulowany”. No i mają w tym zupełną rację, jednak nie ma on takiego statusu od wczoraj. O tym, jakie są jego relacje z kobietami, widziała niemalże cała branża. Mówili mi o tym raperzy, producenci, organizatorzy a nawet dziennikarze. Oczywiście zawsze bez włączonych kamer. Jednakże mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że ludzie pracujący w mediach hip-hopowych skreślili Kartky’ego już dawno temu. Mógłbym w tym momencie rzucić nazwiskami przynajmniej 10 dziennikarzy, którzy swoimi działaniami wykluczyli go z przeróżnych eventów i projektów, właśnie za sposób traktowania partnerek. Czekaliśmy tylko na moment, w którym wypłynął w końcu odpowiednie dowody na jego działania. Doczekaliśmy się co prawda czegoś innego niż zakładaliśmy, ale wystarczającego do tego, aby ukazać chociaż kawałek ukrywanej prawdy. Ani ja, ani portal nie stawiamy się po żadnej stronie konfliktu muzyka z jego byłą dziewczyną. Ją rozliczy jej branża, tak jak my robimy to z wyżej wymienionym raperem. Nie będę przytaczał w tym miejscu całej sytuacji, zrobiliśmy o tym wystarczająco dużo newsów. Dodam tylko na koniec, że to z całą pewnością nie jest koniec problemów Jakuba. Do tematu jeszcze wrócimy.
Belmondo, ja to Ciebie chłopie doskonale rozumiem. Mnie też zdarza się pić w wannie z panną, jednak ja w odróżnieniu od Ciebie wcześniej upewniłem się co do płci partnerki. Żarty żartami, ale o sytuacji założyciela Mobbyn i Rafalali zrobiliśmy… 30 newsów. Byłeś najbardziej prawilnym prawicowo-osiedlowym raperem, a okazałeś się “kumplować” z guru środowisk, po których najchętniej jechałeś. Jednak zupełnie nic nie przebije dalszego biegu wydarzeń. Dramatyczne odejście ze squadu. Liczne i coraz to zabawniejsze wypowiedzi ze strony GSP i Rafalali. Żarty z “kodeksu mobbyn” to już rolling joke wśród większości znanych mi dziennikarzy. Dostarczyliście nam niezłego ubawu. Dzięki Wam dział “Bekowo” był praktycznie cały miesiąc na głównej stronie naszego portalu. Dziękujemy i gratulujemy tytułu.
Raper roku: Borixon

Budzenie kontrowersji mam we krwii, ale dzisiaj to już chyba pójdę na rekord tym podsumowaniem. Raperem roku 2019 pozostaje Borixon. Przyznam, że typowałem jego personę na ten tytuł już w poprzednim zestawieniu, jednak postanowiłem się z tym wstrzymać. Z perspektywy czasu uważam, że postąpiłem nadzwyczaj słusznie. Bo o kim to ja bym dzisiaj pisał? Za powołanie Chillwagon i masę dobrych zwrotek, nie widzę konkurencji dla Tomasza. Chyba taki “Lifestyle” (śmiech).
Współpraca roku: Jetlagz x Pro8l3m “Mieć, nie mieć”
Podsumowanie roku bez wspomnienia o Pro8l3mie to już chyba nigdy się nie ukaże. Szczególnie kiedy Oskar ze Steezem ruszają w trip z Kosi i Łajzolem. Takie zestawienie nie mogło się nie udać, a “Mieć, nie mieć” jest tego najlepszym dowodem. Tyle rapu w rapie nie słyszałem w Polsce od dawna. Warto również wspomnieć o zamkniętej imprezie, z premierowym seansem teledysku do tego utworu. Nawet w tym aspekcie panowie dołożyli wszelkich starań, aby zrobić dobre show. Szybko mi ten numer nie zejdzie z playlisty.
Label roku: SBM Label

Drugi rok z rzędu, jednak nie mogło być inaczej. Każdy z picków to warszawskiej wytwórni, kończy ze złotem po debiucie. Powiedzieć, że to nieprawdopodobne, to przecież jak nic nie powiedzieć. Wszystkie ruchy SB Maffiji były trafne i ustanawiały trendy w branży. Jedyne realne zagrożenie w postaci QueQuality wyraźnie odpuściło ten rok. I to wszystko przy praktycznie zerowym udziale Białasa. Nie wspominając już nawet o wbijanych rekordach już na światową skalę. Absurdalny movement.
Producent roku: Fast Life Sharky

Polska jest wyjątkowym krajem pod względem producentów. Nie skłamię, mówiąc, że jesteśmy w tym aspekcie ścisłą topką w Europie. Dlatego wybór w tej kategorii nigdy nie należy do najłatwiejszych. Dlaczego FLS? Za wyprodukowany album z Young Multim. Po takie bity, jakie ukazały się na “Trap After Death” w Ameryce ustawiłaby się czołówka Billboardu. To coś więcej niż wyczucie tego klimatu, to już jego pełne zrozumienie.
Ekipa roku: Chillwagon

Tak mocnej supergrupy jeszcze na scenie nie mieliśmy. Nie będę się zbytnio tłumaczył z tego wyboru, bo panowie kompletnie zostawili konkurencję z tyłu. Wyświetlenia mówią same za siebie. Koncerty mówią same za siebie. Żabson, Borixon, Kizo, Qry i Reto mówią sami za siebie. Może jeszcze nie wymyślili młodzieżowego słowa roku, ale na otarcie łez otrzymujecie miano ekipy roku. W przyszłym roku natomiast liczę na Freshville, Baltic Boys, 2020 oraz Indahouse. Pamiętam o was i na bieżąco sprawdzam. Macie spore szanse namieszać w nadchodzących 12 miesiącach.
Powrót roku: Pezet

Sokół, Małpa, Mercedresu, całe ALC, Ero i Pezet. Każdy z wymienionych artystów zaliczył bezapelacyjnie spektakularny powrót w minionym 2019. Dlaczego w takim razie padło na Pawła Z Ursynowa? Doszliśmy do tego drogą eliminacji, tak jak w przypadku Kubana w 2017. Odbiór większości tych osób przez środowisko był skrajnie różny, prócz Pezeta. “Muzyka współczesna” również od recenzentów zebrała przeważnie górną granicę ustalonej punktacji. Show na Torwarze również zaliczyć można do nadzwyczaj udanych, no może poza wystąpieniem pewnego owada.
Okładka roku: Sebastiana Klawikowskiego za “Chillwagon”
Spoglądam na moją półkę z fizykami. W ciągu roku przybyło tutaj całe mnóstwo pięknie oprawionych tytułów. Jakiej zapewniono najlepszą szatę graficzną? Jeszcze do niedawna wyróżniłbym “AltF4” Fonciaka, jednak po grudniowej premierze “Chillwagonu” nie jestem w stanie pominąć tak doskonałej pracy ForinStudio. To już nawet nie rzecz w tym, że projekt cieszy oko i widać po nim dziesiątki godzin włożonej pracy. Sebastian przelał na monitor 1:1 omawianą przez Borixona koncepcję Chillwagonu. Żadna inna okładka w 2019 nie oddała tak dobrze zawartej w środku zawartości. Jestem pod wrażeniem.

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Bedoes 2115 najbardziej angażującym polskim raperem 2025
W zestawieniu znalazło się czterech hip-hopowców.
W polskim internecie znów rządzą muzyczne nazwiska. IMM sprawdził, kto w 2025 roku najskuteczniej przyciągał publikę w socialach. W zestawienu znalazło się dwóch raperów.
Instytut Monitorowania Mediów przygotował coś w rodzaju lokalnego Spotify Wrapped, tylko zamiast utworów pod lupę poszły reakcje, komentarze i udostępnienia. W zestawieniu uwzględniono Facebook, Instagram i TikToka. Wnioski są dość jednoznaczne. Na podium znalazły się trzy osoby, które przez cały rok trzymały fanów krótko i nie dawały im odetchnąć.
Największy ruch wokół siebie wygenerowała Doda. Uzbierała 21,5 miliona interakcji i znów udowodniła, że w mediach społecznościowych potrafi wywołać zamieszanie szybciej niż niejeden viral. Za jej plecami uplasowała się Justyna Steczkowska z wynikiem 14 milionów.
Trzecie miejsce przypadło Bedoesowi 2115, który w tym roku wykręcił 12,2 miliona interakcji. Raper zyskał na otwartym, bezpośrednim stylu rozmowy z fanami. Jego społeczność od dawna podkreśla, że potrafi reagować na bieżące wydarzenia bez celebryckiego dystansu.
– Spośród muzyków z czołówki zestawienia IMM w tegorocznym TOP 10 Spotify Wrapped znaleźli się jedynie raperzy: Bedoes 2115 i Mata. Co ciekawe, drugi z nich był najczęściej słuchanym artystą w Polsce, mimo że w naszym rankingu zajął siódmą pozycję. Pokazuje to, że popularność w streamingu nie zawsze idzie w parze z aktywnością wokalistów w social mediach. Sukces oraz rozpoznawalność marki osobistej twórcy w branży muzycznej nie zależy dzisiaj wyłącznie od wyników słuchalności, ale też od umiejętności angażowania i budowania relacji z fanami – podkreśla Tomasz Lubieniecki z IMM.
Najbardziej angażującymi raperami są także: Malik Montana i Kizo, który zamyka stawkę na 10 miejscu.
Najbardziej angażujący polscy artyści w 2025 roku
- Doda – 21 546 416
- J. Steczkowska – 14 018 674
- Bedoes 2115 – 12 177 912
- Malik Montana – 10 139 230
- Skolim – 9 153 951
- Julia Wieniawa – 7 790 625
- Mata – 6 968 964
- R. Węgiel-Mglej – 6 145 772
- Ewa Farna – 6 037 096
- Kizo – 5 469 468
TOP 3 najbardziej angażujące posty polskich artystów
- TikTok – Doda – 899 tys. interakcji
- TikTok – Bedoes 2115 – 787 tys. interakcji
- TikTok – Ewa Farna – 746 tys. interakcji
Analiza objęła dostępne publicznie posty opublikowane w okresie styczeń–listopad 2025 r. na oficjalnych profilach artystów na Instagramie, Facebooku i TikToku. Stan na 3 grudnia 2025 r.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Spotify Wrapped 2025 – Rap rządzi: Mata, Oki i Sobel
Najpopularniejsi raperzy i albumy 2025 roku.
Jak co roku, Spotify Wrapped tworzy kulturową mapę doświadczeń słuchaczy – od najważniejszych premier i viralowych momentów, po nostalgiczne powroty i zupełnie nieoczekiwane odkrycia. Wrapped prezentuje utwory, artystów i trendy, które kształtowały muzyczne gusta Polaków w minionym roku. A trzeba dodać, że rok 2025 był wyjątkowy.
Polscy artyści na szczycie
W ostatnich latach lokalna muzyka naprawdę podbiła serca słuchaczy Spotify, a ten rok nie był wyjątkiem. Tylko w 2025 słuchalność polskich utworów wzrosła o 10 procent, co wyraźnie widać w tegorocznych zestawieniach. Wszyscy najpopularniejsi artyści to Polacy, 9 z 10 najczęściej odtwarzanych utworów to piosenki polskich twórców, a 10 najpopularniejszych albumów roku również zostało nagrane przez lokalnych muzyków.
Rap znów rządzi
W 2025 roku rap nie tylko dominował, ale wręcz zdefiniował mainstream. Mata powrócił na podium po 4 latach, stając się najczęściej słuchanym artystą i bezsprzecznym liderem sceny rapowej w 2025 roku. Najczęściej odtwarzanym utworem był Dom Nad Wodą autorstwa Pezeta i Auera. Wydany w 2022 roku utwór został odkryty przez słuchaczy i stał się jednym z najbardziej charakterystycznych momentów muzycznych 2025 roku.
Zaobserwowaliśmy powrót do klasycznego oldschoolowego rapu i boom bapu, napędzanego przez weteranów takich jak Pezet z Domem Nad Wodą oraz Bedoes 2115 z Hit ’Em Up samplującym Tupaca, a także przez nowych artystów – Huberta. i BSK. Lokalny trap także przeżywał odrodzenie dzięki HOLLYWOOD SMILE Żabsona oraz rosnącej popularności nowych twarzy, takich jak vkie, Młody West i Okekel.
Ten rok przyniósł także nietypowe, międzypokoleniowe i międzygatunkowe współprace. Mata i Maryla Rodowicz, Mata i Skolim, Kuban i Zalia czy PRO8L3M i Anita Lipnicka – wszyscy otworzyli się na zupełnie nowe grupy odbiorców, jednocześnie znacząco zwiększając viralowy potencjał swoich utworów.
– Tegoroczne Wrapped pokazuje, że słuchacze w Polsce wybierają muzykę, która bezpośrednio odpowiada ich doświadczeniom, emocjom i codziennym realiom. Świetnym tego przykładem jest hitu roku – Dom nad Wodą od Pezeta – jego sukces definiuje trend, w którym dla słuchaczy data premiery kawałków nie ma już znaczenia. Katalogowe utwory wracają na szczyt, gdy znów trafią w emocje. Rap – w każdej swojej formie – stał się ścieżką dźwiękową roku 2025: od najważniejszych premier po viralowe hity, od odkryć z undergroundu po międzypokoleniowe współprace. Najbardziej wyróżnia się to, jak silnie polscy artyści rezonują z lokalną publicznością. Nie tylko dominują na listach przebojów – oni tworzą kulturowe momenty, napędzają dyskusje i łączą ludzi poprzez historie, które czujemy jako autentycznie nasze – komentuje Mateusz Smółka, Editorial Lead w Spotify.
Rok letnich hitów
W tym roku piosenki, które ukształtowały nasze lato, zostają z nami na dłużej. Kilka utworów znajdujących się na szczycie Wrapped – w tym Kamikaze, Casablanca, CAŁE LATO i dopóki się nie znüdzisz – to hity lata, nasycone energią, która natychmiast przywołuje ciepłe dni. Klasyczne letnie przeboje stały się całorocznymi faworytami, udowadniając, że polscy słuchacze chętnie sięgają po utwory pełne pozytywnego nastroju.
Co jeszcze działo się w minionym muzycznym roku? Przyniósł on także organiczny, niespodziewany wzrost słuchalności disco polo. Utwory takie jak Mandacik Łobuzów, Akcentu i Zenka Martyniuka oraz TAK TO LATA Bungee i Tuszola stały się ulubieńcami letnich playlist – ich wpadająca w ucho, beztroska, imprezowa energia w wyraźny sposób wpłynęła na trendy streamingowe w całej Polsce.
Najczęściej słuchani artyści w Polsce w 2025 roku
- Mata
- Oki
- francis
- Sobel
- Taco Hemingway
- White 2115
- Gibbs
- PRO8L3M
- Kaz Bałagane
- Bedoes 2115
Najczęściej słuchane utwory w Polsce w 2025 roku
- Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
- Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
- MIÜ, Zalia, Koder, Leon Krześniak – dopóki się nie znüdzisz
- Sentino, BNP – CASABLANCA
- Mata, Skolim, Khaid – KAMIKAZE
- Sobel, francis – CAŁE LATO
- Kaz Bałagane, Oskar83 – Multisport
- Alex Warren – Ordinary
- Mata – up! up! up!
- Sobel, SHDØW, francis – CHA CHA
Najczęściej słuchane albumy w Polsce w 2025
- Sobel – NAPISZ JAK BĘDZIESZ
- Otsochodzi – TTHE GRIND
- Oki – ERA47
- Mata – 100 dni do matury
- Bedoes2115, Lanek – Opowieści z Doliny Smoków
- bambi – TRAP OR DIE
- Mata – Młody Matczak
- Kuban, Favst – FUGAZI
- Pezet – Muzyka Komercyjna
- Sentino, BNP – King Sento 2
Najczęściej słuchane podcasty w Polsce w 2025:
- Żurnalista – Rozmowy bez kompromisów
- Kryminatorium
- Przemek Górczyk Podcast
- WojewódzkiKędzierski
- Piąte: Nie zabijaj
- Raport o stanie świata Dariusza Rosiaka
- Cyprian Majcher
- 7 metrów pod ziemią
- Imponderabilia – Karol Paciorek
- Besties
Najczęściej słuchani artyści na świecie w 2025:
- Bad Bunny
- Taylor Swift
- The Weeknd
- Drake
- Billie Eilish
- Kendrick Lamar
- Bruno Mars
- Ariana Grande
- Arijit Singh
- Fuerza Regida
Najczęściej słuchane utwory na świecie w 2025:
- Lady Gaga, Bruno Mars – Die With A Smile
- Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
- ROSÉ, Bruno Mars – APT
- Alex Warren – Ordinary
- Bad Bunny – DtMF
- sombr – back to friends
- HUNTR/X, EJAE, AUDREY NUNA, REI AMI, KPop Demon Hunters Cast – Golden
- Kendrick Lamar, SZA – luther (with sza)
- Gracie Abrams – That’s So True
- Billie Eilish – WILDFLOWER
Jak sprawdzić Spotify Wrapped 2025?
Sprawdź swoje muzyczne podsumowanie roku! Wystarczy zalogować się do aplikacji lub odwiedzić stronę www.spotify.com/pl/wrapped/.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Pezet, Kuban i Sobel to ulubieńcy stacji radiowych
Lista najczęściej odtwarzanych utworów w 2025 w polskim radiu.
Związek Producentów Audio Video pokazał właśnie półroczne zestawienie Oficjalnej Listy Airplay (OLiA) – czyli ranking kawałków, które w pierwszej połowie 2025 roku najczęściej przewijały się w polskich stacjach radiowych. Wyniki jasno pokazują: w eterze rządzi miks międzynarodowych hitów i polskich premier.
Najwyżej notowanym polskim trackiem jest „Pięknie płyniesz” od Dawida Podsiadły, który już od grudnia 2024 utrzymuje świetną passę. W topce znajdziemy też świeże premiery 2025 roku – „Zanim spadnie deszcz” od Kubana, Mroza i Favsta, a także „Co noc” Oskara Cymsa.
Na dalszych miejscach możemy zobaczyć także kawałki Pezeta, Sobla, a nawet pod koniec listy Eminema.
Zestawienie pokazuje też ciekawą tendencję – wśród TOP 100 aż 32 kawałki to produkcje polskich artystów. To delikatny wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej (31). Mocno wybijają się też premiery – 35 utworów z listy to numery wydane w 2025 roku, w tym 16 polskich i 19 zagranicznych.
Polska scena coraz odważniej walczy o przestrzeń w radiu, a to półrocze tylko potwierdza, że lokalne premiery potrafią konkurować z globalnymi hitami.
Najczęściej odtwarzane utwory w radiu – I półrocze 2025
- Felix Jaehn, Shouse – Walk With Me
- Alan Walker, MEEK – Dancing in love
- Lola Young – Messy
- Dawid Podsiadło – Pięknie płyniesz
- Kuban, Mrozu, Favst – zanim spadnie deszcz
- Oskar Cyms – Co noc
- Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
- Lady Gaga – Abracadabra
- Damiano David – Next Summer
- Mosimann – Underneath The Blue (feat. Joe Cleere)
- Enrique Iglesias x Pitbull x IAmChino – Tamo Bien
- Ed Sheeran – Azizam
- David Guetta, Alphaville & Ava Max – Forever Young
- Rosé & Bruno Mars – APT.
- Damiano David – Born With a Broken Heart
- Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz – Nie mówię tak, nie mówię nie
- Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
- Alex Warren – Ordinary
- Sanah, Krzysztof Zalewski – Eviva l’arte! (K. Przerwa-Tetmajer)
- Daria Zawiałow – Ballada o Niej
- David Guetta & Sia – Beautiful People
- Kygo, Sandro Cavazza – Hold On Me
- Luna – A może
- Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINI – WE PRAY
- Dawid Kwiatkowski, Kayah – Proszę tańcz
- Igo – Wiatr
- Benson Boone – Sorry I’m Here For Someone Else
- Dominik Dudek – Hold The Light
- Carla Fernandes – Co, jeśli?
- Myles Smith – Nice To Meet You
- sombr – undressed
- Maciej Skiba – Chcę Ciebie częściej
- Shouse – Call My Name
- Tribbs, Klara Hammarström – Can’t Get Enough (Dr. Feelgood)
- Gracie Abrams – That’s So True
- Chappell Roan – Good Luck, Babe!
- Teddy Swims – Bad Dreams
- Igor Herbut & Wani – Było miło
- Igo – Cud
- Jonatan, Bletka, Gibbs – Róż
- Artemas – i like the way you kiss me
- Wiktor Dyduła – Szybkie tempo
- Wiktoria Kida, Księga Żywiołów – Oj, dziewczyno!
- Dennis Lloyd – Mad World
- Sylwia Grzeszczak – Latawce
- Doechii – Anxiety
- Switch Disco, Charlotte Haining, Felix – I FOUND YOU
- Daria Zawiałow, Artur Rojek – Dziwna (feat. Artur Rojek)
- Miley Cyrus – End of the World
- R3HAB, Michael Patrick Kelly, Shaggy – Rebellion
- ATB, Dopamine – Don’t Stop (I Wanna Know)
- Sanah – Miłość jest ślepa
- Cyril – Stumblin’ In
- Kaśka Sochacka – Szum
- Alex Warren feat. Joe Jonas – Burning Down
- Rosé – toxic till the end
- The Kolors – ITALODISCO
- Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
- Sabrina Carpenter – Busy Woman
- Kleks, Sobel, Sanah – Wynalazek Filipa Golarza
- ConKi x Drenchill x Albert RCB – I Don’t Know (feat. Brandon Chase)
- Dua Lipa – Houdini
- CHRYSTAL, NOTION – The Days
- Wizthemc & Bees & Honey – Show Me Love
- Kaeyra – Sour
- Sanah, Kasia Kowalska – Kiedy umrę kochanie (H. Poświatowska)
- Hozier – Too Sweet
- Alok, Kylie Minogue – last night i dreamt i fell in love
- Ofenbach feat. Norma Jean Martine – Overdrive
- CYRIL, maryjo – Still Into You
- Imany – Don’t Be So Shy (Filatov & Karas Remix)
- Sylver – Lay All Your Love On Me
- Dawid Podsiadło, Kaśka Sochacka, ZORZA – samoloty
- Karol G – Si Antes Te Hubiera Conocido
- Miley Cyrus – Flowers
- Eurythmics – Sweet Dreams (Are Made of This)
- Feel, Damian Skoczyk – W blasku słońca
- Purple Disco Machine, Kungs – Substitution
- Purple Disco Machine & Sophie and the Giants – Hypnotized
- Sylwia Grzeszczak – och i ach
- Mark Ambor – Belong Together
- Sonny Fodera & Clementine Douglas – Tell Me
- Zalia – diament
- Lost Frequencies – Love Is The Only Thing
- Eminem – Houdini
- The Kolors – Un Ragazzo Una Ragazza
- Loreen – Tattoo
- Margaret – Tak musiało być
- Bill Medley & Jennifer Warnes – (I’ve Had) The Time Of My Life (Remastered 2003)
- Rihanna – Only Girl (In The World)
- Oskar Cyms – No co Ty
- Dua Lipa – Training Season
- Whitney Houston – I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)
- Sarsa – Puch
- Latto feat. LU KALA – Lottery
- Sabrina Carpenter – Espresso
- Lucenzo feat. Don Omar – Danza Kuduro
- FAST BOY, Topic – Forget You
- Alan Walker, Ina Wroldsen – Barcelona
- Harry Styles – As It Was
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Pezet zdominował OLiS w pierwszym półroczu 2025
Krajowi twórcy zwiększają swój udział na listach sprzedażowych.
„Dom nad wodą” najczęściej streamowanym singlem, Billie Eilish na szczycie wśród albumów.
Związek Producentów Audio Video opublikował dane podsumowujące pierwsze sześć miesięcy 2025 roku na Oficjalnych Listach Sprzedaży. Najchętniej słuchanym utworem był viralowy hit Pezeta i Auera „Dom nad wodą”, natomiast w kategorii albumów pierwsze miejsce zdobyła Billie Eilish ze swoim krążkiem Hit Me Hard and Soft.
Dominacja polskich artystów w streamingu singli
W zestawieniu najpopularniejszych utworów w serwisach streamingowych aż 7 z 10 pozycji zajmują polskie produkcje. Pierwsze miejsce bezapelacyjnie należy do Pezeta i Auera – ich utwór „Dom nad wodą”, choć wydany jeszcze w 2022 roku, zyskał drugie życie dzięki TikTokowi. Viralowa popularność przełożyła się również na wysoką rotację w stacjach radiowych.
Na kolejnych miejscach uplasowali się Sobel z singlem „Kochasz?” oraz duet Rosé i Bruno Mars z kawałkiem „APT”.
W całym TOP 100 znalazło się aż 69 utworów polskich wykonawców – to wzrost względem ubiegłego roku, gdy takich utworów było 66. Co ciekawe, międzynarodowi artyści również zaznaczyli silniejszą obecność – w TOP 10 znalazły się trzy zagraniczne produkcje, wobec tylko jednej w 2024 roku.

Billie Eilish numerem jeden wśród albumów
W kategorii najczęściej odtwarzanych albumów triumfuje Billie Eilish. Jej płyta Hit Me Hard and Soft, wydana w maju 2024 roku, awansowała z piątego miejsca na sam szczyt zestawienia.
Na podium towarzyszą jej dwaj polscy raperzy: Sobel z albumem Napisz jak będziesz oraz Otsochodzi z krążkiem Tthe Grind. W pierwszej dziesiątce znalazły się również albumy bambi i Young Leosi, Maty, Kaśki Sochackiej i Oki.
Spośród dziesięciu najlepiej streamowanych albumów aż osiem to polskie produkcje. Co ważne – trzy z nich powróciły do TOP 10 po raz kolejny: PG$, Pleśń Guziora oraz wspomniany Tthe Grind Otsochodzi. W całym zestawieniu TOP 100 ujęto 65 polskich wydawnictw – o trzy więcej niż rok wcześniej.

ZPAV: Polscy artyści budują trwałe relacje i katalogi
– Polscy artyści nie tylko zdobywają coraz więcej odtworzeń, ale także z sukcesem utrzymują się na szczytach list przez długie miesiące. Powroty albumów do TOP 10 świadczą o silnych relacjach między artystami a fanami, a także o jakości i trwałości ich repertuaru. To sygnał, że polska scena potrafi budować prawdziwe, silne katalogi muzyczne – komentuje Anna Ceynowa, dyrektorka komunikacji ZPAV.
Również Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający ZPAV, podkreślił znaczenie dominacji rodzimych wykonawców:
– Sytuacja, w której krajowi artyści stanowią niemal 70% najczęściej streamowanych utworów w Polsce, pokazuje, że dzisiaj to oni wyznaczają kierunki i wpływają na gust słuchaczy. Pełny obraz tych zmian zaprezentujemy podczas wrześniowej konferencji ZPAV 'Muzyka, Biznes, Technologia. Konferencja Fryderyka Festiwal 2025′. Już teraz serdecznie zapraszam do udziału.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Raperzy sprzedający najwięcej płyt fizycznych w Empiku – lista
Mamy dane za pierwsze półrocze 2025.
Fizyczne wydania albumów wciąż mają się dobrze. Empik opublikował listę najchętniej kupowanych płyt w pierwszym półroczu 2025 roku. Numerem jeden w rapie jest album Opał & Gibbs – „Połączenia 2”.
Jak co roku, hip-hop pozostaje najbardziej dynamiczną kategorią. Artyści polskiej sceny regularnie wymieniają się miejscami w TOP 5, a wyrównane wyniki sprzedaży dają przestrzeń na kolejne roszady. W tym gatunku trudno mówić o „pewniakach” – fani szybko reagują na nowości, a niemal każda premiera ma szansę znaleźć się na podium.
W pierwszym półroczu największym zainteresowaniem cieszył się duet Opał x Gibbs. Tuż za nim uplasował się Kendrick Lamar, a dalsze pozycje zajęli White 2115, Sobel i Kuban – potwierdzając, że polski hip-hop z powodzeniem rywalizuje zarówno na lokalnej scenie, jak i z zagranicznymi gwiazdami.
Najlepiej sprzedające się płyty rapowe w I półroczu 2025
- Opał & Gibbs – Połączenia 2
- Kendrick Lamar – GNX
- White 2115 – ROCKST4R
- Sobel – Napisz jak
- Kuban – Fugazi
*Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy wydane w 2025 roku na wszystkich nośnikach (CD, winyl).
Najlepiej sprzedające się płyty CD
- sanah – Dwoje ludzieńków
- Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- Genzie – ONLINE
- Kaśka Sochacka – Ta druga
- Lisa – Alter Ego
Najlepiej sprzedające się płyty winylowe
- Billie Eilish – Hit Me Hard and Soft
- Pink Floyd – At Pompeii
- Myslovitz – Miłość w czasach popkultury
- Myslovitz – Sun Machine
- Lady Pank – Lady Pank
Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres: 01.01–30.06.2025 r.

Muzyczna mapa Polski – numer 1 w każdym województwie
- dolnośląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- kujawsko-pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- lubelskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- łódzkie: sanah – Dwoje ludzieńków
- małopolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- mazowieckie: sanah – Dwoje ludzieńków
- opolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- podkarpackie: sanah – Dwoje ludzieńków
- podlaskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- śląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- świętokrzyskie: Lisa – Alter Ego
- warmińsko-mazurskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- wielkopolskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- zachodniopomorskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik za okres: 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy z 2025 roku w różnych wydaniach, na wszystkich nośnikach (CD, winyl).
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News5 dni temuZnany muzyk ujawnił mroczne kulisy śmierci Pona
-
News4 dni temuPeja zaskakuje – zdjęcie z Pelsonem i Doniem. „Spotkanie po latach”
-
News2 dni temuThe Nitrozyniak dissuje Boxdela, Gimpera i Wardęgę
-
News3 dni temuPrzemek Ferguson dissuje Filipka!
-
News3 dni temuBezdomny Bastek dostał propozycję pracy. Jak zareagował?
-
News5 dni temuBedoes o problemach psychicznych Sentino
-
News4 dni temuBastek jest bezdomny. Kliczu zabrał głos: „Próbowałem…”
-
News3 dni temuFilipek odpowiada Fergusonowi po 7 godzinach – diss „Start up”