News
Snoop Dogg z twórcami z całego świata
„Teraz algorytmy mówią nam, w jaki sposób rapować, jak brzmieć, ale nie mówią nam, co powinniśmy czuć”.
Snoop Dogg, ikona popkultury i popularny raper, a także konsultant kreatywny przy Def Jam Recordings, prezentuje nową, poszerzoną edycję swej najnowszej płyty „Snoop Dogg Presents THE ALGORITHM”, na której w 25 utworach pojawiło się 32 artystów.
„ALGORITHM (The Global Edition)” zawiera dodatkowo 15 bonusowych remiksów utworów pochodzących z oryginalnego albumu. W każdym z remiksów pojawia się dodatkowo przynajmniej jeden twórca z eklektycznej rodziny Universal Music Group, co oznacza, że liczba gości – pochodzących z różnych zakątków globu – wzrosła do blisko 50.
– „ALGORITHM” z wielu powodów to dla mnie wyjątkowy projekt – mówił raper przy okazji listopadowej premiery „Snoop Dogg Presents THE ALGORITHM”. – Bardzo się cieszę, że mogę zaprezentować fanom na całym świecie swój pierwszy album w barwach Def Jam. Razem ze starymi, dobrymi znajomymi i z nowym pokoleniem artystów związanych z labelem, zmieniamy reguły gry, przywracając muzyce emocje.
Jeśli chodzi o „ALGORITHM (The Global Edition)”, na oryginalnej płycie znalazł się numer „Alright” Redmana i Method Mana z udziałem Nefertitti Avani. Edycja globalna zawiera trzy remiksy piosenki – w pierwszym dodatkowe wersy prezentuje Aczino, meksykański freestyle’owy mistrz turnieju „Nacional 2 Vs. 2 Street Freestyle”, w drugim pojawia się najpopularniejszy malezyjski raper, Joe Flizzow a w trzecim słyszymy koreańską gwiazdę nowoczesnego R&B i pop R&B, SAAY.
Dalej w zestawie pojawia się remix „No Bammer Weed”, do którego zaproszono szwedzkiego rapera Näääka. Następnie fani otrzymują „Make Some Money” oryginalnie z udziałem Fabolousa, Dave’a Easta i Snoop Dogga, do których w nowej wersji dołączył szwajcarski gwiazdor EAZ, ale również w drugim remiksie pochodzący z Kapsztadu Lucasraps znany z przeboju „What It Is”.
„Murder Music” to ognista kooperacja, w której udział wzięli Snoop Dogg, Benny The Butcher, Jadakiss i Busta Rhymes. W pierwszym remiksie dołączył do nich weteran włoskiej sceny hiphopowej Gué, a w drugim brytyjski raper Potter Payper, który zdobył uznanie trylogią mixtape’ów „Training Day”.
Podobnie jest z utworem „No Smut On My Name”, który nagrali Snoop Dogg, Battle Loco i Kokane. W pierwszym remiksie dodatkowo pojawia się niemiecki raper KEZ, a w drugim udział wziął pochodzący z RPA muzyk i autor piosenek Phonixthecool.
Ponadto, w „Applying Pressure” udziela się szwedzki MC Lani Mo, mieszający w swej twórczości rap, R&B, reggae, dancehall i Afroswing, a w „I Want You” Cory, 23-letni francuski tancerz i wokalista po konserwatorium muzycznym. Z kolei do „Get My Money” Snoop Dog i ProHoeZak zaprosili brazylijskiego gwiazdora MC Zaaca, który zasłynął przebojami „Bumbum Granada”, „Desce Pro Play”, „Vai Malandra” i zgromadził 40 milionów odsłuchów na Spotify oraz miliard odsłon na YouTube. Pochodzący z Singapuru Yung Raja, który zgrabnie łączy kulturę anglosaską i tamilską uświetnił remix „Qualified”.
– Na tej płycie jest tylu utalentowanych artystów. Tak wiele muzycznych stylów, które totalnie rozwalają algorytm – wyjaśnia Snoop. – Teraz algorytmy mówią nam, w jaki sposób rapować, jak brzmieć, ale nie mówią nam, co powinniśmy czuć. Mój algorytm zapewnia uczucie, emocje, a nie brzmienie.
Snoop Dogg od ponad dwóch dekad dominuje i nieustannie podnosi poprzeczkę na muzycznej scenie. Raper wydał 19 studyjnych albumów, sprzedał ponad 40 milionów płyt i wielokrotnie docierał na szczyt Billboardu. Może także pochwalić się 20 nominacjami Grammy oraz projektami dla telewizji i kina. Obecnie ma partnerskie umowy z wieloma studiami i stacjami, jak chociażby z Netfliksem i VH1.
Tracklista
Album:
1. Intro – Snoop Dogg
2. Alright –Redman & Method Man ft. Nefertitti Avani
3. No Bammer Weed – Snoop Dogg
4. New Oldie –Eric Bellinger, Snoop Dogg & Usher
5. Make Some Money – Fabolous & Dave East ft. Snoop Dogg
6. Anxiety – Malaya
7. Like My Weed – Jane Handcock
8. Applying Pressure – YK Osiris ft. Snoop Dogg
9. Go To War – Blxst & Snoop Dogg
10. I Want You – October London
11. GYU – AUGUST 08 ft. Ty Dolla $ign & Bino Rideaux
12. Inspiration – Malaya
13. Big Subwoofer – MOUNT WESTMORE, Snoop Dogg, Ice Cube, E-40 & Too $hort
14. Murder Music – Snoop Dogg, Benny The Butcher, Jadakiss & Busta Rhymes
15. Been Thru – HeyDeon
16. Qualified – Snoop Dogg ft. Larry June & October London
17. Everybody Dies – CHOC
18. By & By – Jane Handcock
19. Diamond Life – Snoop Dogg & DJ Cassidy ft. Mary J Blige
20. Whatever You On – Jane Handcock
21. Make It Last – Nefertitti Avani
22. No Smut On My Name – Snoop Dogg ft. Battle Loco & Kokane
23. Get My Money – Snoop Dogg ft. ProHoeZak
24. Steady – Camino ft. D Smoke & Wiz Khalifa
25. Outro – Snoop Dogg
Remixes:
26. Alright – Redman & Method Man ft. Nefertitti Avani & Aczino (MEXICO)
27. Alright – Redman & Method Man ft. Nefertitti Avani & Joe Flizzow (MALAYSIA)
28. Alright – Redman & Method Man ft. Nefertitti Avani & SAAY (S. KOREA)
29. No Bammer Weed – Snoop Dogg ft. Näääk (SWEDEN)
30. New Oldie – Eric Bellinger, Snoop Dogg ft. Glenn Lewis (CANADA)
31. Make Some Money – Fabolous, Dave East ft. Snoop Dogg & EAZ (SWITZERLAND)
32. Make Some Money – Fabolous, Dave East ft. Snoop Dogg & Lucasraps (S. AFRICA)
33. Applying Pressure – YK Osiris ft. Snoop Dogg & Lani Mo (SWEDEN)
34. I Want You – October London ft. Cory (FRANCE)
35. Murder Music – Snoop Dogg, Benny The Butcher, Jadakiss & Busta Rhymes ft. Gué (ITALY)
36. Murder Music – Snoop Dogg, Benny The Butcher, Jadakiss & Busta Rhymes ft. Potter Payper (UK)
37. Qualified – Snoop Dogg ft. Larry June, October London & Yung Raja (SINGAPORE)
38. No Smut On My Name – Snoop Dogg ft. Battle Loco, Kokane & KEZ (GERMANY)
39. No Smut On My Name – Snoop Dogg ft. Battle Loco, Kokane & Phonixthecool (S. AFRICA)
40. Get My Money – Snoop Dogg ft. ProHoeZak & MC Zaac (BRAZIL)
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Bandura i Mario ze SP. ZOO założyli wspólny kanał z kontentem jedzeniowym. W najnowszym odcinku pojawił się Kizo.
Na kanale „Na Hapsa” Bandura i Mario testują jarmark bożonarodzeniowy w Gdańsku, więc naturalnie gościnnie pojawił się Kizo ze swoją ekipą MTS. Raperzy testują typowe dla tego typu miejsc przekąski: kiełbasy, pierogi czy oscypki.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Płatne streamy lepsze od darmowych? Youtube mówi weto polityce Billboardu
Odsłuchy z Youtube’a „mniej ważne” od tych ze Spotify.
YouTube wycofuje swoje dane z list Billboardu po zmianach w algorytmie liczenia streamów. Platforma nie zgadza się na dalsze faworyzowanie odsłuchów płatnych kosztem darmowych. Decyzja wejdzie w życie w styczniu 2026 roku i uderzy w sposób tworzenia najważniejszych list muzycznych w USA.
YouTube oficjalnie ogłosił, że przestanie przekazywać dane streamingowe do Billboardu. Powodem jest aktualizacja formuły rankingowej, w której jeszcze większą wagę przypisano płatnym odsłuchom na żądanie, a mniejszą darmowym streamom z reklamami, czyli m.in. tym z YouTube’a. Billboard tłumaczy zmianę tym, że chce „lepiej odzwierciedlać wzrost przychodów ze streamingu i zmieniające się zachowania konsumentów”, jasno dając do zrozumienia, że dziś liczy się przede wszystkim streaming, a nie sprzedaż płyt czy singli.
YouTube uważa jednak, że to podejście jest oderwane od realiów. W opublikowanym wpisie platforma zarzuca Billboardowi stosowanie przestarzałego modelu. – Billboard używa nieaktualnej formuły, która wyżej waży streamy z subskrypcji niż te (darmowe) wspierane reklamami. To nie odzwierciedla tego, jak fani dziś angażują się w muzykę i ignoruje ogromne zaangażowanie słuchaczy bez subskrypcji – czytamy w oświadczeniu. YouTube przypomina też, że streaming odpowiada za 84% przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. – Domagamy się po prostu, by każdy stream był liczony uczciwie i równo – niezależnie od tego, czy pochodzi z subskrypcji, czy z reklam, bo każdy fan ma znaczenie i każde odtworzenie powinno się liczyć.
Nowe zasady Billboardu zaczną obowiązywać od notowań publikowanych 17 stycznia 2026 roku i obejmą m.in. Billboard 200 oraz listy gatunkowe. W przypadku Billboard Hot 100 proporcja między odsłuchami płatnymi a darmowymi zostanie ustalona na poziomie 2,5:1. W praktyce oznacza to, że do uznania jednej sprzedaż albumu potrzeba będzie 2 500 darmowych streamów lub 1 000 płatnych. Dotychczas było to odpowiednio 3 750 i 1 250 odtworzeń. Różnica między darmowym a płatnym odsłuchem zostanie więc zmniejszona, ale nie zniknie.
YouTube uznał, że to wciąż za mało. W ramach protestu platforma zapowiedziała, że po 16 stycznia 2026 roku przestanie dostarczać swoje dane Billboardowi. W efekcie odsłuchy z YouTube’a nie będą uwzględniane w oficjalnych rankingach, co może mieć realny wpływ na pozycje artystów i wytwórni. To ryzykowny ruch, bo brak obecności w danych Billboardu może skłonić część branży do ograniczenia priorytetu dla YouTube’a jako kanału dystrybucji.
Sama platforma daje jednak do zrozumienia, że nie zamyka drzwi. – Jesteśmy zaangażowani w osiągnięcie sprawiedliwej reprezentacji na listach i mamy nadzieję, że będziemy mogli współpracować z Billboardem, aby do nich wrócić – podsumowano w komunikacie.
Faworyzowanie streamów np. ze Spotify względem Youtube’a wpisywałoby się poniekąd w pewną mało znaną wśród słuchaczy sytuację na polskim rynku. Spotify potrafi „obrazić się” na artystów, którzy uploadują najpierw swój utwór na Youtube, a dopiero później na Spotify. Platforma chce, żeby to najpierw u nich pojawił się dany kawałek albo chociaż równolegle z innymi serwisami i stara się nie dopuszczać do sytuacji, że utwory są uploadowane u nich dopiero po kilku dniach niż w innych serwisach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Bungee i Tuszol „Dzyń dzyń dzyń” – świąteczna kolęda
Trochę uśmiechu od Tuszola, Bandury i Dżinolda.
„Dzyń dzyń dzyń” to świąteczny singiel duetu Bungee z gościnnym udziałem Tuszola, który z przymrużeniem oka podchodzi do tradycji bożonarodzeniowych utworów.
Artyści serwują taneczną, nowoczesną kolędę w imprezowym wydaniu, łącząc zimowy klimat z klubową energią i charakterystycznym humorem, z którego słynie Bungee.
Chwytliwy refren, lekka forma i bezpretensjonalny luz sprawiają, że „Dzyń dzyń dzyń” idealnie wpisuje się w grudniowy czas – zarówno na domówki, jak i świąteczne playlisty. To propozycja, która przełamuje schematy klasycznych kolęd, wnosząc świeżość, dobrą energię i uśmiech w okresie świąt.
W grudniu ekipa Bungee rusza w trasę koncertową po największych miastach. Bilety są już dostępne tutaj.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Canal+ zrobił film o kuqe 2115. „Bez cenzury, bez scenariusza”
Produkcja jest od dzisiaj dostępna.
Kuqe 2115 od tegorocznej wiosny promuje swoją pierwszą płytę „nareszcie w domu”, która otworzyła nowy rozdział w jego karierze. Film dokumentalny o kulisach pierwszej solowej trasie koncertowej rapera to muzyczna podróż przez blaski i cienie debiutu artystycznego.
Łukasz Dziemiński, czyli kuqe 2115, to raper i autor tekstów związany z ekipą 2115, w której skład wchodzą również Bedoes 2115, White 2115, Blacha 2115, Flexxy 2115. Przez lata współpracował z czołowymi artystami młodego pokolenia polskiej sceny hip-hopowej, a jego pierwszy studyjny album „nareszcie w domu” miał premierę 21 marca 2025 roku. Film dokumentalny „kuqe 2115: nareszcie w trasie” to zapis przełomowego momentu w karierze artysty. Dokument towarzyszy kuqe 2115 podczas jego pierwszej solowej trasy, kiedy spełnienie miesza się ze stresem, a euforia z wątpliwościami. Kamera zagląda za kulisy – tam, gdzie emocje są jeszcze nieoswojone, a sukces wciąż niepewny.
To nie jest film o koncertach. To szczery zapis drogi debiutanta, od nerwów przed pierwszym wyjściem na scenę, przez wzruszenia i śmiech, aż po dumę po ostatnim numerze. To opowieść o byciu „nareszcie w domu” – nie tylko w sensie muzycznym, ale również międzyludzkim. O przyjaźni, braterstwie i wsparciu, bez których żaden debiut nie byłby możliwy. O wspólnym dźwiganiu odpowiedzialności, wrażliwości ukrytej w codziennym chaosie trasy i o sile zespołu, który dodaje odwagi, gdy scena zaczyna przytłaczać.
– Ten film nie jest tylko pamiątką – to opowieść o pierwszych krokach. O tym, z czym musiałem się zmierzyć jako debiutant rzucony na największe polskie sceny. Chciałem pokazać wzloty i upadki. Bez cenzury, bez scenariusza. Wiem, że tak blisko swoich słuchaczy jeszcze nie byłem. Dzięki temu dokumentowi chcę dać się poznać i pokazać, że można dotrzeć wszędzie, niezależnie od tego skąd wyruszasz – podkreśla kuqe 2115.
Dokument łączy intymność z energią koncertowego show, pozostając bezpretensjonalną, uniwersalną historią o wchodzeniu w dojrzałość artystyczną i o drodze, którą każdy debiutant musi przejść sam – choć nigdy w pojedynkę.
Informacje o produkcji: Reżyseria: Kacper Kryściak Scenariusz: Łukasz Dziemiński, Kacper Kryściak, Michał Wojciechowski Produkcja: 2115 Borys Przybylski, Roksana Kwiatkowska, Michał Wojciechowski
Premiera filmu „kuqe 2115: nareszcie w trasie” 19 grudnia w serwisie streamingowym CANAL+.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Young Thug: „Rap jest w dziwnym miejscu, stanął”
Refleksja rapera na temat dzisiejszej kondycji sceny.
Young Thug twierdzi, że rap utknął w martwym punkcie i potrzebuje resetu. Podczas streamu w Atlancie stwierdził, że scena żyje konfliktami zamiast rozwojem, a hip-hop powinien wejść na wyższy poziom.
W trakcie transmisji powiązanej z jego koncertem charytatywnym Hometown Hero w State Farm Arena w Atlancie, Young Thug otwarcie skomentował obecną kondycję rapu.
– Czuję, że zawsze chciałem robić taką muzykę, a teraz mam wrażenie, że rap jest w dziwnym miejscu. Wygląda to tak, jakby wszyscy się beefowali. Dwóch największych artystów na świecie wchodzi w konflikt i pojawia się po tym masa pie**dolonego efektu domina. Dziwne – stwierdził.
Raper jasno zasugerował, że scena skupia się na dramach zamiast na rozwoju artystycznym.
– Mam wrażenie, że nadszedł czas i musimy przenieść to na następny poziom. Musimy się rozwijać. Jak AI. Wszystko na świecie się rozwija poza hip-hopem – dodał.
Thug zaznaczył, że nie odcina się od kultury, z której wyrósł, bo „kocha hip-hop”, po czym rzucił: – Byłbym bardzo szczęśliwy, gdyby hip-hop zamienił się w pop.
Jego słowa część fanów odebrała jako krytykę wygodnictwa raperów, którzy po osiągnięciu sukcesu przestali ryzykować i klepią nowe numery pod publiczkę, a każda płyta jest o tym samym.
Choć Thug nie wymienił nazwisk, kontekst jest czytelny. Wypowiedź odnosi się do głośnego konfliktu Kendricka Lamara i Drake’a, który zdominował rapową narrację w 2024 roku i odbijał się echem jeszcze w 2025. Obaj artyści notowali przy tym bardzo mocne wyniki streamingowe.
Komentarze Thuga pojawiły się jednak w momencie, gdy rap trudno nazwać martwym. W 2025 roku wysoko oceniane i komercyjnie skuteczne albumy wydali m.in. Clipse i Tyler, The Creator. Dodatkowo ogłoszone w listopadzie nominacje do Grammy 2026 pokazały, że trzy rapowe płyty – „GNX” Kendricka Lamara, „Let God Sort Em Out” Clipse oraz „CHROMAKOPIA” Tylera – walczą o tytuł Albumu Roku.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temuPeja do przewodniczącego Lewicy: „Czerwony nygusie”
-
News4 dni temuMisiek z Nadarzyna zatrzymany przez CBŚP. Co z karierą Karramby?
-
News3 dni temuNas ujawnił, dlaczego Eminem odmówił mu zwrotki
-
News2 dni temuWaldemar Kasta dołączył do rosyjskiej federacji
-
News2 dni temuFu był w rozsypce po śmierci Pona. Wiemy, skąd przyszło wsparcie
-
News1 dzień temuRumunia: Wiz Khalifa skazany na więzienie
-
News2 dni temuWaldemar Kasta zrezygnował z gali w Moskwie. „Przerwałem udział w wydarzeniu na żywo”
-
News18 godzin temuTaco Hemingway „Latarnie wszędzie dawno zgasły”- nowa pyta promowana na Narodowym