Sprawdź nas też tutaj

News

Spotify ogłosił nowe funkcje dla artystów, twórców i użytkowników

Zmiany ogłoszono podczas globalnego wydarzenia „Stream On 2023”.

Opublikowany

 

spotify

Spotify ogłosił najnowsze rozwiązania i narzędzia, które pomogą artystom, podcasterom i twórcom w rozwijaniu karier i osiąganiu sukcesów. Zaprezentował też nowy user experience, który będzie wprowadzany stopniowo dla ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.

Podczas drugiej edycji wydarzenia Stream On, artyści, autorzy piosenek, twórcy wideo i treści oraz podcasterzy z całego świata dołączyli do Spotify, aby usłyszeć inspirujące historie oraz zobaczyć nowe narzędzia i funkcje, które od dziś zostały wprowadzone na platformie. W Los Angeles Spotify gościło setki twórców, którzy wysłuchali liderów firmy i szerokiego wachlarza ikon branży, osobiście i wirtualnie, w tym artystów i twórców podcastów, takich jak: Ed Sheeran, Jennifer Lopez, The Jonas Brothers, Halsey, Alex Cooper, Emma Chamberlain czy Joe Rogan.

“Stream On to wszystkie sposoby, dzięki którym wprowadzamy Spotify w życie i sygnalizujemy twórcom na wszystkich etapach ich kariery, że jesteśmy otwarci na relacje biznesowe. Skupiamy się na budowaniu dla nich jak najlepszego muzycznego środowiska – miejsca, w którym mogą rozpoczynać karierę, rozwijać się i rosnąć, a świat może inspirować się ich kreatywnością” – powiedział na prezentacji Daniel Ek, założyciel oraz CEO Spotify. Dalej dodał: “To właśnie robimy od prawie 17 lat: budujemy, ulepszamy i tworzymy muzyczne środowisko, aby jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby twórców i pomagać im wytyczać nowe ścieżki do osiągania sukcesów. Patrząc w przyszłość, jesteśmy podekscytowani możliwością rozwijania tych ambicji w przypadku jeszcze większej liczby twórców w nowych formatach. Umożliwiamy większą kreatywność, odkrywanie i personalizację niż kiedykolwiek wcześniej, zapewniając najlepsze zasoby, wsparcie i interaktywność”.

Wsparcie w odkrywaniu treści dla twórców i artystów

Spotify Stream On 2023 rozpoczęło się od pokazania najnowszych funkcji „odkrywania”, ujawniając odnowiony interfejs, który wykorzystuje elementy wizualne oraz całkowicie nowy i interaktywny design – dzięki czemu jeszcze mocniej łączy twórców ze słuchaczami.

· Home Feed: w ramach nowej funkcji Home na urządzeniach mobilnych polscy użytkownicy mogą „przewijać” wizualne obrazy związane z muzyką, podcastami lub audiobookami, aby móc odkrywać nowe dźwięki. Gdy już znajdą to, co jest dla nich najciekawsze, wystarczy jedno kliknięcie, aby zapisać lub udostępnić ulubiony utwór, wyświetlić podgląd wielu piosenek z listy odtwarzania czy albumu, przeczytać transkrypcje odcinków, a nawet obejrzeć podcasty wideo.

· Użytkownicy mogą kliknąć w wybraną kategorię taką jak: Muzyka lub Podcasty i Programy, aby przeglądać wizualne i dźwiękowe prezentacje list odtwarzania, playlist, albumów, podcastów i audiobooków dostosowanych do ich preferencji.

· Smart Shuffle: czyli idealnie dopasowane sugestie to ewolucja Enhance – wprowadzająca zmiany do starannie wyselekcjonowanych playlist poprzez mieszanie utworów i dodawanie nowych.

· Podcast Autoplay: podobnie jak w przypadku muzyki, Spotify wprowadza Autoplay dla podcastów – gdy twój ulubiony odcinek się skończy, automatycznie rozpocznie się odtwarzanie kolejnego, który jest najbardziej dopasowany do twoich preferencji.

Nieustannie pomagamy artystom w osiąganiu sukcesów

Podczas wydarzenia Spotify zaprezentował coroczny raport dotyczący muzycznych tantiem, Loud & Clear. Tegoroczna odsłona raportu pokazuje, że coraz szersza grupa artystów odnosi sukcesy większe niż kiedykolwiek. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba artystów zarabiających ponad 1 mln dolarów, jak i tych generujących ponad 10 tys. dolarów wzrosła dwukrotnie. Dodatkowo Spotify szacuje, że artysta zajmujący 50-tysięczne miejsce wśród najlepiej zarabiających artystów na Spotify wygenerował więcej niż 50 tys. dolarów zysków we wszystkich zarejestrowanych źródłach przychodów.

Na stronie znajduje się również informacja o tym, że Spotify przeznacza zdecydowaną większość każdego dolara, który generuje na muzykę – prawie 70 procent – z powrotem do branży, a wypłaty Spotify dla posiadaczy praw do muzyki zbliżają się do 40 miliardów dolarów.

Pomoc twórcom budować i rozwijać grono odbiorców dzięki nowym i ulepszonym narzędziom

· Dzięki narzędziom takim jak Concert and Merch Discovery fani koncertów na żywo nigdy nie przegapią występu swojego ulubionego artysty. Jeżeli któreś wydarzenie szczególnie nas interesuje, wystarczy kliknąć „interesuję się”, a event zostanie zapisany w kalendarzu Live Events Feed. Użytkownicy mogą też dostosować swoją lokalizację i przeglądać koncerty z całego świata, wszystko według ich spersonalizowanego gustu. Spotify również w całej aplikacji będzie proponował polskim użytkownikom zakupy z wydawnictw artystów, koncertów czy towarów specjalnych.

· Spotify rozszerza program Fans First o kolejnych artystów. Dzięki niemu użytkownicy otrzymają e-maile i powiadomienia, ze specjalnymi dostępami do przedsprzedaży koncertów i ekskluzywnych towarów.

Spotify dla Podcasterów

Spotify dla Podcasterów łączy najlepsze narzędzia Spotify do tworzenia podcastów w jednym miejscu, aby tworzyć, zarządzać, rosnąć i monetyzować treści podcastów. Obejmuje szerszą dostępność unikalnych dla Spotify funkcji, takich jak podcasty wideo, interaktywne odcinki oraz subskrypcje podcastów.

Pełne podsumowanie nowości które przedstawiono podczas Stream On, a także nagranie z wydarzenia można znaleźć na Spotify’s For the Record.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Suja zniknął z social mediów. Znamy powód

W przeszłości takich historii doświadczyli m.in. Wac Toja, Słoń i Gural.

Opublikowany

 

suja ths

Ostatnie dni mogły być szokiem dla fanów Sujbita. Gocławski raper zniknął niczym Żurom, właściwie bez żadnego słowa i zapowiedzi. Właśnie dowiedzieliśmy się, co spowodowało ten radykalny krok, i że nie był on dobrowolny.

Polscy raperzy mają wyjątkowego pecha do tracenia dostępu do social mediów. W przeszłości takich historii doświadczyli m.in. Wac Toja, Słoń, Gural czy Kaczor. Dla niektórych pewnym zaskoczeniem może być fakt, że podobny los ataku hakerskiego spotkał teraz Sujbita. Co prawda legenda gocławskiego rapu może się cieszyć z coraz większego zainteresowania słuchaczy w ostatnim czasie, jednak powiedzmy sobie szczerze, że trochę mu brakuje do wymienionych wyżej osób pod tym względem.

A jednak – złoczyńcy postanowili zrobić psikusa Sujbitowi, pozbawiając go prawie całkowicie kontaktu z fanami. Sujbitronowi zostało jedynie konto na YouTube, dzięki czemu dowiedzieliśmy się, co stoi za zniknięciem. W całej historii pojawiło się maleńkie światełko w tunelu – raper złożył odwołanie i jest cień szansy, że odzyska dostęp.

suja ths klika

Czytaj dalej

News

Chivas się pali – niebezpieczna sytuacja na koncercie

„To pachnie popcornem”.

Opublikowany

 

Przez

chivas

Pirotechnika estardowa podczas koncertu Chivasa w Parku Śląskim w Chorzowie delikatnie przypaliła rapera.

Chivas padł ofiarą miotaczy ognia, które były zainstalowane na scenie. Podszedł on zbyt blisko nich i w momencie wyrzutu ognia dostał po twarzy.

– Ja pie**ole. To pachnie popcornem – skomentował po koncercie raper, pokazując przypaloną brodę i włosy.

Czytaj dalej

News

Peja czy Tede – kto jest lepszym raperem według Kaczora

Poznaniak wziął udział w cyklu „To czy to”.

Opublikowany

 

Przez

kaczor tede peja

Dowiedzieliśmy się, jakiego rapera Kaczor stawia ponad siebie. Wziął on udział w cyklu „To czy to”, w którym musiał wybrać ksywkę lepszego rapera. Sporo emocji może też wzbudzić wybór między Peją a Tede.

W pierwszym zestawieniu pojawili się Tede i Peja. Kaczor bez wahania wskazał jako lepszego rapera – reprezentanta Warszawy. Według niego TDF jest lepszy od Kaczora BRS, a także od Hansa z 52 Dębiec, chociaż między nimi najchętniej postawiłby znak równości.

Poniżej pełna drabinka, gdzie pogrubione ksywki oznaczają artystów, których Gracz z Numerem Pierwszym typuje jako lepszych:

  • Tede czy Peja
  • Tede czy Kaczor BRS
  • Tede czy Hans 52
  • Tede czy Paluch
  • Paluch czy Sobota
  • Paluch czy Borixon
  • Paluch czy Pezet
  • Pezet czy Sokół
  • Pezet czy Donguralesko
  • Donguralesko czy Słoń
  • Donguralesko czy Kaczor

Jeżeli zastanawiacie się, jakie są obecnie relacje Kaczora i Peji, przypominamy nasz artykuł sprzed kilku dni na ten temat: Kaczor nie chce mieć kontaktu z Peją.

Czytaj dalej

News

Pezet, Avi, Gibbs i inni – pomagają dzieciom po powodzi

Raperzy przekazują na aukcję swoje platynowe płyty.

Opublikowany

 

pezet
fot. Piotr Jakubowski

Gibbs, Smolasty i Pezet wspólnie z innymi raperami włączyli się w ogólnopolską akcję #SztukaNiesiePomoc, przekazując na licytację swoje nagrody fonograficzne. Dochód z inicjatywy trafi do dzieci i młodzieży poszkodowanych w wyniku powodzi, które dotknęły południowo-zachodnią Polskę w 2024 roku.

SztukaNiesiePomoc – wsparcie dla psychiki młodych powodzian

Za kampanią stoi Fundacja Rozwoju Młodego Pokolenia, która podkreśla, że skutki kataklizmów to nie tylko straty materialne. Kluczowe jest wsparcie psychiczne dla dzieci i nastolatków przeżywających traumę.

Zebrane środki zostaną przeznaczone na:

  • działania z zakresu zdrowia psychicznego,
  • warsztaty dla rodziców i nauczycieli,
  • rozwój programu „Razem dla Powodzian”, skupiającego się na psychoedukacji i długofalowym wsparciu emocjonalnym.
  • „Dobrostan psychiczny dzieci w kryzysie to często pomijany aspekt, mimo że ma kluczowe znaczenie dla ich rozwoju” – podkreśla Fundacja.

Kto przekazał płyty na licytację?

Wśród pierwszych darczyńców znaleźli się:

  • Gibbs – potrójnie platynowa płyta,
  • Smolasty – poczwórnie platynowa płyta,
  • Pezet – platynowa płyta.

Do akcji dołączyli też ZBUKU, Epis, Filipek oraz Avi. To mocny sygnał jedności środowiska muzycznego wobec tragedii dotykającej młodych ludzi.

Aukcje będą dostępne od 24 czerwca na platformie Allegro oraz na stronie mlodepokolenie.pl

„Dam wiarę” – teledysk jako symbol nadziei

Integralną częścią kampanii jest klip do utworu „Dam wiarę”, stworzonego przez Opała i Gibbsa. Teledysk skupia się na losach uczniów z terenów zalanych wodą i ma być nie tylko formą wsparcia, ale też artystycznym apelem o solidarność.

Czytaj dalej

News

Polish Hip-Hop Festival za 10 dni – wszystko co wiemy w pigułce

Opublikowany

 

Przez

Polish Hip-Hop Festival 2025

Jeden z najważniejszych i najstarszych hip-hopowych festiwali w Polsce już za kilka dni ponownie zadomowi się na plaży nad Wisłą. W dniach 3–5 lipca 2025 roku Płock ponownie będzie rapowym centrum kraju – z udziałem największych gwiazd, obiecujących artystów młodego pokolenia i tysięcy fanów. Polish Hip-Hop Festival to trzy dni koncertów, wyjątkowe miejsce i klimat, który trudno pomylić z jakimkolwiek innym eventem w kraju.

Od ponad dekady to właśnie Płock – ze swoją malowniczą lokalizacją nad Wisłą i historycznym Wzgórzem Tumskim – wyznacza hip-hopowy rytm najgorętszego okresu wakacji. Rokrocznie miasto na kilka dni w roku zamienia się w żyjący beatem organizm i podobnie będzie w tym roku.

Już 3-5 lipca odbędzie się XI edycja najważniejszego polskiego festiwalu hip-hopowego, czyli Polish Hip–Hop Festival. W zmienionej formule, która w esencjonalnej formule kumuluje wszystko to, co najlepsze w aktualnych trendach i nie zapomina o korzeniach.

Muzyczne święto nad Wisłą

Na wszystkich uczestników czekają aż trzy dni pełne emocji, koncertów i przede wszystkim dobrej energii. W tegorocznym line-upie znajdą się ci, o których było najgłośniej w ostatnich miesiącach, absolutna czołówka sceny, jak i prawdziwe legendy sceny. To nie wszystko – wśród zaproszonych znajdują się również artyści, o których wkrótce będą mówili wszyscy.

W tym roku będą dwie rozbudowane i spełniające różne funkcje sceny. Na głównej – Open Stage – wystąpią: Kuban, Szpaku, Białas, Jan-Rapowanie, Young Leosia, Otsochodzi, Kaz Bałagane, Chivas, Kuqe 2115, Żabson, Reto, Malik Montana, Kizo, Young Igi, Kękę, Paluch, Tede, Słoń, Avi, Rów Babicze i Louis Villain.

Jednak to nie wszystko. Dopełnieniem koncertów, które – co ważne – będą dłuższe niż w ostatnich latach, dzięki czemu uczestnicy będą mogli usłyszeć jeszcze większy przekrój utworów wszystkich zaproszonych wykonawców, będzie silna reprezentacja DJ-ów i DJ-ek, którzy nie tylko rozkręcą imprezę, ale i pozwolą na chwilę relaksu. Swoje sety na scenie Truly Unique Zone zaprezentują: Falcon1, Soina, Serio92, Taek, Blaki Selektah, Felipe, Młody Klakson, Miki Public Enemy & Młody Siara, DJ Amadi, Phatrax, Shdøw, Lazy1, Joanidis, Yo.Suzi, Yarski, 69Beats, Adrian Suma, Gruby Bounce, Mike G & P51, DNU i Zielak Jr.

Dodatkowe strefy, czyli komfort, klimat i poznawanie świata

Polish Hip-Hop Festival to nie tylko występy, ale też niesamowita, unikalna aura i cała otoczka wokół. Lata doświadczeń i feedback z komunikacji w mediach społecznościowych z fanami przyniosą w tym roku jeszcze lepiej dopracowaną infrastrukturę festiwalową. Obejmie ona nie tylko bardziej komfortowe i sprzyjające integracji pole namiotowe z dodatkowymi punktami ładowania i depozytami, oraz rozbudowaną strefę relaksu, ale też to, co uczestnicy cenią coraz bardziej – różnorodną i bogatą ofertę foodtruckową, która będzie prawdziwą kulinarną podróżą przez smaki z różnych zakątków świata.

To wszystko sprawia, że Polish Hip-Hop Festival to coś więcej niż muzyczne wydarzenie – to doświadczenie, którego się nie zapomina.

Mazowsze wspiera kulturę

Tegoroczny Polish Hip-Hop Festival to kolejna okazja, by spotkać się na jednym z najbardziej klimatycznych festiwalowych miejsc w Polsce. Plaża nad Wisłą, wyjątkowa atmosfera i energia kilkunastu tysięcy ludzi z całego kraju – to wszystko czeka na festiwalowiczów na początku lipca.

W tym roku Partnerem Strategicznym Polish Hip-Hop Festival jest Województwo Mazowieckie. Mazowsze to wyjątkowa w skali Polski przestrzeń, w której tradycja spotyka się z nowoczesnością, podobnie jak w przypadku samego festiwalu. Dzięki wsparciu regionu, łączącego w sobie kulturę, przyrodę i energię młodych ludzi, możliwe jest dalsze rozwijanie wydarzenia. Współpraca z silnym i inspirującym partnerem umożliwia realizację ambitnych celów, rozwój eventu i promocję hip-hopu jako ważnego elementu współczesnej kultury Mazowsza i Polski.

Bilety jednodniowe, karnety, karnety VIP oraz karnety na pole namiotowe dostępne są na stronie biletomat.pl.

Jesteśmy przekonani, że dni 3-5 lipca 2025 roku będą najgorętszym i najbardziej hip-hopowym w tym czasie okresem w Polsce. Do zobaczenia w lipcu na płockiej plaży.

O festiwalu

Polish Hip-Hop Festival, odbywający się na nadwiślańskiej plaży w Płocku, jest najbardziej prestiżowym festiwalem hip-hopowym w Polsce. Od 2013 roku, festiwal przyciąga tłumy fanów hip-hopu, oferując niezapomniane wrażenia muzyczne i szeroką gamę atrakcji. W tym roku obchodzi swoją jedenastą edycję.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: