News
Boxdel o polskich raperach: „Tam jest tyle afer”
Włodarz Fame’u mówi o gloryfikowaniu hip-hopowców.

Boxdel pokazuje, że nie boi się polskich raperów, a świadczyć o tym może np. jego ostry konflikt z Paluchem, który wybuchł w 2022 roku. Włodarz Fame’u twierdzi też, że w środowisku hip-hopowym jest mnóstwo afer.
Blisko dwa lata temu Boxdel nie bał powiedzieć się do Palucha, że jest „mocno odklejony”. Poznański raper miał mu powiedzieć wcześniej w twarz, że jako Masny Ben „ch*ja znaczy w rapie”. Teraz Boxdel w taki sposób wypowiedział się o polskim rapie:
– Uśmiecham się do siebie, gdy widzę, jak gloryfikowani są niektórzy raperzy, których znam prywatnie, i widzę ile tam jest syfu. Przy raperach nigdy nie będziesz aż tak zaangażowany w twórcę, bo on jest bardzo niedostępny, co budzi jego atrakcyjność. Tam jest tyle afer, rzeczy które działy się po koncertach… tam jest tyle syfu – stwierdził.
– Ja wiem, że oni się nie odzywają w ogóle na nasz temat z tego względu, że jak ktoś się odezwie to ktoś wybuchnie – dodał.
W ubiegłym roku Boxdel rzucił Paluchowi wyzwanie do walki, bo go nie lubi oraz wyśmiał ekipę BOR Crew. Poznaniak nie ma najlepszego zdania o freakfightach i wiadome jest, że taka propozycja go nie interesuje.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News
Maciej Maciak na celowniku Mesa. Raper dał odczuć co o nim myśli
Raper i kandydat na prezydenta stoją po dwóch stronach barykady.

Czy poprzeczka wobec osób startujących w wyścigu prezydenckim jest zawieszona zbyt nisko? Do takich wniosków doszedł Mes, gdy uświadomił sobie, że nie potrzeba nawet wyższego wykształcenia, żeby móc kandydować. Raper przy okazji refleksji o wymaganiach ustawowych wbił szpilę w prorosyjskiego Macieja Maciaka.
Zgodnie z kodeksem wyborczym wystarczy skończyć 35 lat i nie popełnić umyślnego przestępstwa, żeby móc legalnie kandydować, pod warunkiem zebrania 100 tysięcy podpisów. Takim obrotem sprawy zaskoczony jest Mes, który uświadomił sobie, że nawet on, jako absolwet nierenomowanego liceum mógłby wziąć udział w kampanii. – I ludzie moi myślicie, że koncept kandydowania za 5 lat jest do obronienia? – rzucił luźno twórca Alkopoligamii.
Ten Typ Mes dotknął również tematu kandydatury Maciaka. On i Maciak stoją po dwóch przeciwnych stronach barykady politycznej, więc trudno się dziwić, iż twórca Alkopoligamii nie okazuje mu sympatii. – To daje spory margines przestępstw, które mogę popełnić. Na przykład zabrać Maciaka na spacer po moście i zepchnąć go nieumyślnie – wyjawił szyderczo Mes przy okazji katalogu występków, jakie można popełnić, aby móc kandydować.

News
Travis Scott na koszulkach FC Barcelony
Spotify i FC Barcelona stworzyli także kapsułową kolekcję z Travisem Scottem.

Spotify i FC Barcelona po raz szósty zmieniają wygląd koszulki meczowej, tym razem za sprawą Travisa Scotta. Podczas El Clásico 11 maja piłkarze FC Barcelony założą wersję legendarnej koszulki „blaugrana” z logo Cactus Jack – to pierwsze tego typu wydarzenie, stworzone we współpracy z jednym z najbardziej wpływowych artystów naszych czasów.
Travis Scott jest najnowszym artystą, którego logo pojawi się na kultowej koszulce FC Barcelony obok wcześniejszych kolaboracji z Coldplay, KAROL G, The Rolling Stones, ROSALÍĄ i Drakiem. To jednak coś więcej – wspólnie chwile, które łączą muzykę, modę i piłkę nożną.
Spotify ponownie rezygnuje z umieszczania własnego logo, dając tym samym artystom wyjątkową platformę do globalnego wyrażenia swojej twórczości. W ramach tej współpracy, Travis Scott po raz pierwszy wystąpi w Barcelonie – będzie to ważny krok zarówno w jego karierze, jak i w partnerstwie Spotify x FC Barcelona.
Z myślą o największych fanach Travisa w Barcelonie, wyselekcjonowani słuchacze otrzymają zaproszenia na ekskluzywny koncert. Wydarzenie, pełne momentów tworzonych przez fanów oraz immersyjnych atrakcji, odbędzie się 10 maja – dzień przed El Clásico – w kultowej lokalizacji w samym sercu miasta. Miejsce to zostanie przekształcone w scenę, oferując fanom niezapomniane przeżycie.

– Dajemy artystom scenę, jakiej nie ma nigdzie indziej. Ta współpraca z Travisem Scottem i FC Barceloną to jak dotąd nasze najbardziej ambitne przedsięwzięcie. Globalna ikona współtworząca wydarzenie wokół największego meczu świata i występująca na żywo dla fanów w Barcelonie – to właśnie siła, którą odkrywamy. To prawdziwy wyraz tego, co napędza Spotify i FC Barcelonę – powiedział Marc Hazan, wiceprezes ds. partnerstw i marketingu w Spotify.
Oprócz koszulki, Spotify i FC Barcelona stworzyli także kapsułową kolekcję z Travisem Scottem. Limitowana edycja „Cactus Jack” przenosi kreatywny świat Travisa do rzeczywistości. Kolekcja, zaprojektowana z myślą o noszeniu również poza boiskiem, obejmuje ekskluzywną odzież i akcesoria, które oddają energię El Clásico, zachowując charakterystyczną estetykę Cactus Jack.
– El Clásico to moment, który śledzi cały świat. Połączenie sił ze Spotify i FC Barceloną pozwoliło mi połączyć mój świat z ich światem. Tu nie chodziło tylko o wrzucenie logo Cactus Jack na koszulkę. To tworzenie czegoś, co zaciera granice między muzyką a sportem. Bycie pierwszym artystą występującym w Barcelonie w ramach tej współpracy i dzielenie tej chwili z moimi fanami, przenosi to wszystko na zupełnie inny poziom – powiedział Travis Scott.

– Jako wieloletni fan Travisa i osoba przywiązana do stylu, uważam tę współpracę ze Spotify za coś niezwykle mocnego. Widzieć logo Cactus Jack na naszej koszulce i być częścią kolekcji łączącej piłkę, modę i muzykę – to coś, co mnie bardzo inspiruje. Jestem dumny, że gram w klubie, który wspiera takie rzeczy – powiedział Jules Koundé, piłkarz FC Barcelony.
– Zamiana logo na El Clásico to najlepszy przykład na to, jak współpraca między Spotify i FC Barceloną potrafi generować rozmowy wykraczające poza świat sportu. Odzwierciedla pragnienie Klubu, by w nowatorski sposób wchodzić w interakcję z naszymi fanami i zbliżać się do nowych odbiorców na całym świecie, dzieląc się tym, kim jesteśmy i co reprezentujemy. W tym Clásico, który może być kluczowy dla sezonu, witamy globalną postać, jaką jest Travis Scott, w gronie artystów, których nazwiska pojawiły się na naszej koszulce podczas jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie – przyznał Joan Laporta, prezydent FC Barcelony.

Travis Scott jest jednym z najczęściej odtwarzanych artystów na Spotify – ma ponad 67 milionów słuchaczy miesięcznie i ponad 44 miliardy streamów. Pięć jego utworów trafiło do tzw. „Billions Club”: goosebumps, SICKO MODE, HIGHEST IN THE ROOM, BUTTERFLY EFFECT, FE!N. FC Barcelona przygotuje również specjalną edycję playlisty „Barça Matchday” na Spotify z utworami wybranymi przez Travisa Scotta, by motywować graczy i fanów przed meczem.
Zainspirowane rokiem założenia klubu, do sprzedaży trafi 1899 limitowanych koszulek, dostępnych od godziny 10:00 2 maja w oficjalnych sklepach Barçy w Hiszpanii i online.
Kolekcja Cactus Jack będzie zawierać dwie wersje bluz, koszulkę, retro koszulkę piłkarską, czapkę, szorty, kurtkę, szalik i retro piłkę. Kolekcję będzie można zakupić na stronie TravisScott.com od 9 maja.
Ikoniczne logo Cactus Jack – wytwórni i marki Travisa Scotta – znajdzie się na koszulce FC Barcelony, którą drużyna założy na mecz El Clásico z Realem Madryt 11 maja. Koszulkę założy również żeńska drużyna FC Barcelona (Femeni) w swoim ostatnim meczu sezonu ligi F – 18 maja. Więcej informacji o współpracy można znaleźć na stronie FC Barcelona oraz na Spotify.
News
Pezet: „Musiałem kłócić się z ludźmi na Hip-Hop.pl”
Raper opowiedział o tym, czy jest zakładnikiem swoich fanów.

Marek Fall w wywiadzie z Pezetem zapytał go o tegoroczną EP-kę „00EP”, na której pojawiło się młode pokolenie raperów oraz minialbum „Abstrakt” z 2023 roku, na którym pojawiły się numery związane z różnymi etapami jego kariery.
Czy Pezet ma coś do udowodnienia
Wielu raperów na scenie nie jest w stanie wykonać żadnego ruchu w przód, bo wiedzą, że spotka się to z krytyką ich fanów. Tkwią w swojej bańce nagrywając 10 taką samą płytę podmieniając tylko niektóre słowa ich synonimami. Czy Pezet także jest zakładnikiem swoich fanów, a może ma coś do udowodnienia?
– Dużo mniej we mnie potrzeby współzawodnictwa, czy jakby tego nie nazwać. Czuję, że nie muszę nikomu nic udowadniać, ale chyba udowadniam sobie. Zobacz – wydaje mi się, że najbardziej opłacalne byłoby działanie koniunkturalne. Dużo ludzi narzeka, że nie jestem taki jak kiedyś, ale ja sobie myślę, że nigdy nie byłem taki jak kiedyś. To znaczy – staram się z każdym albumem zrobić coś takiego, czego nie było poprzednio. Bardzo zgrabnie da się to przedstawić na przykładzie dwóch pierwszych płyt – mówi raper w rozmowie z papierowym wydaniem Newonce, które wraca na rynek i co kwartał będzie za darmo dystrybuowane na terenie Warszawy.
Dlaczego kłócił się z użytkownikami na Hip-Hop.pl
Pezet wspomina m.in. jak wiele lat temu spotkał się z krytyką ze strony słuchaczy. Wtedy głównym medium w sieci był nieistniejący od kilku lat portal Hip-Hop.pl.
– Jak wyszła „Muzyka klasyczna”, to – choć nie obyło się bez negatywnych głosów, bo uliczna scena nie bardzo wtedy chciała to zaaprobować – dostałem w bieżącym czasie taki status, że klasyk. Raptem dwa lata później przy „Muzyce poważnej” musiałem osobiście kłócić się z ludźmi na portalu Hip-Hop.pl, bo strasznie po mnie jechali. Że to w ogóle nie jest hip-hop; że, k**a, klip nakręcony w lesie, wszystko było źle – wspomina.
– Nie chcę robić tego, co już robiłem. Nie mam na to ochoty. Jedynym takim powrotem do przeszłości był „Stary Pezet”, ale on przecież nie brzmi jak rzeczy z Noonem. To jest taki kawałek, który chciałbym zrobić w czasach, gdy zaczynałem, ale nie miałem możliwości i odpowiednich producentów – dodaje.

Mimo majówki zgodnie z harmonogramem otrzymaliśmy zestawienie OLiS, w którym mamy tylko jedną nowość – Tede z albumem „Vox Veritatis”.
Warszawskiemu raperowi udało się wbić w okres sprzedażowy podczas świąt wielkanocnych, w którym nie ma zbyt wielu nowości, bo mało kto wydaje w tym czasie albumy. W TOP50 mamy właściwie tylko jego wydawnictwo. Tym samym Tedemu udało się podbić OLiS i „Vox Veritatis” znalazło się na pierwszej pozycji.
Poniżej zestawienie łączące sprzedaż fizyczną + streaming (18.04.2025 24.04.2025).
OLiS – TOP 10
- Tede – VOX VERITATIS
- Billie Eilish – HIT ME HARD AND SOFT
- Lady Gaga – MAYHEM
- Sabrina Carpenter – Short n’ Sweet
- Kaśka Sochacka – Ta druga
- bambi – TRAP OR DIE
- Otsochodzi – TTHE GRIND
- Young Leosia, bambi, PG$ – PG$
- Taco Hemingway – Trójkąt warszawski
- Kuban, Favst – FUGAZI
News
4 najlepszych raperów, ale z różnych epok. Ben Affleck wskazuje
Kto według aktora znalazłby się na Mount Rushmore?

Ben Affleck został poproszony w wywiadzie o umieszczenie na Mount Rushmore czterech największych raperów. Zasadą jest, że każdy powinien być z innej epoki.
Mount Rushmore to pomnik składający się z czterech głów prezydentów USA, a każdy z nich pochodził z innego okresu. Popularny aktor w rozmowie z Jonem Bernthalem dla magazynu Complex został poproszony o wskazanie 4 rapowych głów, które umieściłby w wykutej skale położonej w Dakocie Południowej.
Na jego liście znaleźli się:
- Slick Rick
- Eazy-E
- Lil Wayne
- Kendrick Lamar
-
News4 dni temu
Komplet publiczności na domówce u Ostrego: Eldo, Małpa, Tede, Pezet
-
News4 dni temu
Jakim człowiekiem Magik był prywatnie?
-
News5 dni temu
Travis Scott wyraził uznanie dla stylówki Okiego
-
News2 dni temu
Dzisiejsza rap scena to hip-hopolo? Tak uważa uznany producent
-
News17 godzin temu
Pezet: „Musiałem kłócić się z ludźmi na Hip-Hop.pl”
-
News3 dni temu
TVP tłumaczy, dlaczego usunęła występ Abradaba
-
teledysk4 dni temu
Malik Montana to wychowanek getta
-
News2 dni temu
Bonus RPK kończy z wizerunkiem ulicznika. Nie chce być patusem