Sprawdź nas też tutaj

News

Klipy Quebonafide i PRO8LEMu ze statuetkami na PL Music Video Awards

„Za kreatywność, ikoniczność i potężny rozpi*rdol.”

Opublikowany

 

andrzej dragan
fot. Patryk Grądys

W Łodzi zakończyła się 8. edycja PL Music Video Awards. Pięcioosobowe jury w składzie: Kasia Grabek, Mac Adamczak, Jacek Grudzień, Bela i Maciej Szupica przyznało nagrody w dziesięciu kategoriach – sześciu muzycznych i czterech specjalnych. Werdykt ogłoszono podczas uroczystej gali w wypełnionej twórcami i miłośnikami wideoklipów po brzegi sali Monopolis.

Grand Prix dla „CORE”

Najważniejszą nagrodę festiwalu – Grand Prix – oraz czek na 20 000 zł zdobył teledysk „CORE”, zrealizowany przez duet reżyserski Heleny Ganjalyan i Bartosza Szpaka do utworu Stefana Wesołowskiego. Klip nominowano w kategorii EXTRA, przeznaczonej dla prac, które nie mieszczą się w podstawowych muzycznych kategoriach gatunkowych.

Juror Mac Adamczak tak uzasadnił wybór: „Klimat oraz feeling wyróżniający się na tle innych klipów. Wspaniałe zdjęcia, reżyseria ruchu i uczucie, że oglądamy dzieło spójne na wszystkich poziomach. W jednym zdaniu: absolute cinema.”

„Futurama 3” z dwiema statuetkami

Dwie nagrody zdobył teledysk „Futurama 3” Quebonafide w reżyserii Andrzeja Dragana: w kategorii Hip-Hop, oraz w kategorii Superprodukcja.

Ważny Przekaz dla PRO8L3M – „Skansen”

Nagrodę w kategorii Ważny Przekaz otrzymał teledysk „Skansen” PRO8L3M-u w reżyserii Kacpra Zięby. Jury doceniło jego autentyczność i społeczny wymiar. Wyjątkowym elementem realizacji jest fakt, że cały budżet produkcyjny został przekazany na potrzeby wychowanków stowarzyszenia Projekt Błonie.

Nagrody specjalne od partnerów

Partnerzy festiwalu ufundowali nagrody rzeczowe dla laureatów wybranych kategorii:

  • Ważny Przekaz – 5 000 zł na usługi oświetleniowe od Easy Film – PRO8L3M „Skansen”, reż. Kacper Zięba
  • Mikrobudżet – 2 000 zł na usługi dyżurnego planu od Dyżurek – Dj Element, Krystyna Prońko, Kuba Knap, Ryfa Ri „Niewypowiedziane światy”, reż. Michał Korzewski
  • Dance/Electronic – 5 000 zł wsparcia produkcyjnego od Film Produkcji – Kuxon „Rastacid”, reż. Diana Szczotka

Gala i wydarzenia towarzyszące

Galę tradycyjnie poprowadzili Paula Jeronim i Max Kapłon.

Bogaty program festiwalu obejmował także cykl warsztatów „Wszystko o AI”, kuratorowany przez Aleksandra Kropidłowskiego i Jakuba Polaczyka, na który złożyło się kilkanaście paneli i dyskusji poświęconych roli sztucznej inteligencji w branżach kreatywnych.

Osobną ścieżkę warsztatową stanowiły zajęcia „Taniec w teledysku”. Wszystkie wydarzenia towarzyszące odbywały się w gościnnych przestrzeniach Pałacu Biedermanna, należącego do Uniwersytetu Łódzkiego.

Lista zwycięzców:

GRAND PRIX

Stefan Wesołowski – „Core”reż. Helena Ganjalyan & Bartosz Szpak

Za klimat i feeling, które wyróżniają ten klip na tle całej stawki. Za znakomite zdjęcia, reżyserię ruchu i pełną spójność wszystkich elementów – muzyki, obrazu i emocji.
To dzieło kompletne, absolutne cinema. Werdykt jednogłośny.

ROCK / OSTRE BRZMIENIE

Metro – „Hej Aloszka”reż. Marlena Budzyńska

Za wyróżniającą się prostotę w świecie przebodźcowania i pełną spójność formy
z wizerunkiem zespołu.

EXTRA

Stefan Wesołowski – „Core”reż. Helena Ganjalyan & Bartosz Szpak

Za balansowanie na granicy sztuki i muzyki. Za zapierającą dech pracę kamery i stworzenie integralnego dzieła, w którym obraz i dźwięk stapiają się w jedną emocję. Po prostu: ciary.

DANCE / ELECTRONIC

Kuxon – „RASTACID”reż. Diana Szczotka

Za dynamiczne, oryginalne ujęcie tematu w dokumentalnym sznycie. Za świetny plot twist, podbicie muzyki i humor.

POP

Mrozu – „Pół na pół”reż. Nastka Gonera

Za świetną grę aktorską, intrygującą formę, piękne kostiumy oraz za przeniesienie nas do zupełnie innego świata.

ALTERNATYWA

BOKKA – „On Your Side”reż. Jędrzej Guzik

Za alternatywne podejście formalne i wizualne, jakiego nie było w żadnym innym klipie tej edycji.

HIP-HOP

Quebonafide – „FUTURAMA 3”reż. Andrzej Dragan

Za kreatywność, ikoniczność i potężny rozpi*rdol.

SUPERPRODUKCJA

Quebonafide – „FUTURAMA 3”reż. Andrzej Dragan

Za konsekwencję stylu, pomysłowość, mnogość odniesień i ogrom pracy, która przełożyła się na efekt najwyższej jakości.

MIKROBUDŻET

DJ Element, Krystyna Prońko, Kuba Knap, Ryfa Ri – „Niewypowiedziane światy”reż. Michał Korzewski

Za jednoujęciową produkcję w czasach dynamicznego montażu – sprytną, wciągającą,
z odsłanianą krok po kroku historią.

ANIMACJA

Łotry – „Take a Shot”reż. Paweł Żugaj

Za doskonałe wizualne podbicie muzyki i oryginalną analogową formę, która wygrywa autentycznością z nowymi technologiami.

WAŻNY PRZEKAZ

PRO8L3M – „Skansen”reż. Kacper Zięba

Bo prawdziwy przekaz jest poza mainstreamem. Za szczerość, surowość i autentyczność, które poruszają głęboko i bezpośrednio.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Upadek Popka? Zaczął nagrywki z Adrianem Ciosem

„Nagrywamy hymn dla dziewczyn, które straciły pracę na Roksie”.

Opublikowany

 

Przez

popek cios

Popek chyba wrócił do starych nawyków, bo postanowił odwiedzić na Cyprze Adriana Ciosa – i przy okazji nagrać z nim kawałek.

Pozujący na milionera z Cypru – Adrian Cios – jest jednym z najmniej lubianych patoinfluencerów i sam przyznał kiedyś, że jest odbierany negatywnie. Mimo to, Popek postanowił polecieć do niego na Cypr i zamierza nagrać z nim kawałek.

– Nagrywamy piosenkę, nagrywamy hymn dla dziewczyn, które straciły pracę na Roksie. Reanimujemy tę instytucję – ogłosił raper, obejmując Ciosa.

Poniżej wideo:


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Jeden z największych sklepów streetwear ogłosił upadłość

Zamówienia nie dotarły, a kasa przepadła.

Opublikowany

 

def shop

Jeden z tych sklepów, które od lat rządziły internetowym światem streetwearu, oficjalnie ogłosił upadłość. Problemy finansowe narastały od miesięcy, aż w końcu firma nie wytrzymała i musiała ogłosić bankructwo. W praktyce oznacza to chaos dla klientów – wiele zamówień utknęło w trakcie realizacji, a zwroty pieniędzy mogą nigdy nie dotrzeć na konta kupujących.

DefShop się zamyka, co to oznacza?

Historia DEF shopu to kolejny dowód, że streetwear w sieci nie ma lekko. Sklepy online, nawet te światowe, z mocną marką i wierną społecznością, nie są odporne na kryzysy finansowe. Zamówienia nie dotarły, kasa przepadła, a ulubiony sklep znika z mapy zakupowej. Na polską wersję sklepu nie da się już wejść. Dla wielu osób DefShop był nie tylko miejscem zakupów, ale też częścią kultury streetowej, miejsca, gdzie można było znaleźć najgorętsze nowości i limitowane kolekcje. Teraz pozostaje tylko wspominać dobre czasy i… szukać kolejnych miejsc, gdzie można uzupełnić swoją garderobę. Fani streetwearu w Polsce jednak nie zostają z niczym…

UrbanCity ogłasza: kupiliśmy taniej, więc sprzedajemy na przecenie

Sklep UrbanCity odkupił od niemieckiego giganta ubrania i akcesoria i już zapowiada, że sprzedawać je będzie w Polsce w niższych cenach. To szansa, żeby zgarnąć kultowe ciuchy streetwearowe w bardziej przystępnej cenie, a przy okazji nie martwić się problemami z zamówieniami czy zwrotami, które nękały klientów DefShop.

O jakich markach mowa? To m.in.:

  • Karl Kani
  • Adidas
  • Jordan
  • Champion

Czyli zapowiada się niezła okazja.

UrbanCity już zaczął wprowadzać te produkty do swojej oferty online, więc fani znanych marek mają powód do radości. To też świetny ruch dla samej sceny streetwearowej w Polsce – zamiast patrzeć, jak kultowe marki znikają z rynku, można teraz zgarnąć część z nich taniej i legalnie.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

6ix9ine idzie znów za kraty i ma plan: 1 pudełko ciastek Oreo dziennie

To jednak nie 3 miesiące odsiadki będą najgorsze.

Opublikowany

 

6ix9ine

Tekashi 6ix9ine ponownie melduje się w więzieniu 6 stycznia. Krótka odsiadka to dopiero wstęp do znacznie twardszych warunków, które czekają go po wyjściu.

Wbrew temu, co mogłoby sugerować trzy miesiące spędzone za kratami, prawdziwe życie rapera pod kontrolą zacznie się dopiero wtedy, gdy opuści zakład karny. Sąd zarządził roczny nadzór kuratorski z pełnym pakietem terapii. Chodzi o obowiązkowe zajęcia dotyczące radzenia sobie z agresją oraz dodatkowe leczenie ambulatoryjne związane z nadużywaniem substancji. TMZ informuje, że przez kolejne dwanaście miesięcy Tekashi będzie praktycznie nieustannie monitorowany przez specjalistów i służby sądowe.

Raper publicznie próbuje obrócić sprawę w żart. Sugerował, że nie boi się pobytu w izolacji, który zacznie 6 stycznia. Zapowiedział nawet, że za kratami planuje poprawić formę. Ze względu na swoją przeszłość oraz status informatora w śledztwie dotyczącym gangu Nine Trey spodziewa się osadzenia w odseparowanej części więzienia. I to właśnie ta izolacja ma być jego zdaniem idealnym momentem na wycięcie starego trybu życia. Ogłosił cel utraty 30 kg. Według jego własnych słów ma to osiągnąć, jedząc jedno pudełko ciastek Oreo dziennie.

Warto przypomnieć, że Tekashi od lat balansuje między próbami odbudowy kariery a kolejnymi wizytami w dokumentach wymiaru sprawiedliwości. Po jego wyjściu na wolność w 2020 roku wyglądało na to, że spróbuje ustabilizować sytuację, ale wiosną tego roku federalni pojawili się w jego domu i zabezpieczyli środki odurzające. To zdarzenie znacząco wpłynęło na aktualny rozwój wydarzeń.

Sam artysta, znany z prowokacyjnego wizerunku, kolorowych włosów i nieustannych napięć z prawem, przekonuje, że pobyt w zamknięciu potraktuje jak szansę na reset.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Maryla Rodowicz chciała, żeby Quebonafide i Mata napisali jej płytę

„Zwodzili mnie przez pół roku”.

Opublikowany

 

Przez

rodowicz mata

Maryla Rodowicz opowiedziała w podcaście Wojewódzki Kędzierski historię, która mogła namieszać w relacji rapu z polską estradą. Wokalistka zdradziła kulisy rozmów z Matą i Quebonafide.

Artystka ujawniła, że raperzy realnie rozważali napisanie dla niej tekstów na kolejną płytę. Podkreśliła, że pierwsze podejście zrobiła już dawno.

– Odezwałam się do Maty pięć lat temu i mam te smsy. Spotkałam się z Quebo i Matą bo chciałam, żeby napisali teksty na moją płytę. Spotkali się ze mną po pół roku zwodzenia i umawiania się. W końcu umówiliśmy się na tenisa. Mata się nie odezwał ani słowem, a Quebo nawijał cały czas. Nic z tego nie wyszło – powiedziała Rodowicz.

Mimo braku finalnego efektu tamtych rozmów, kilka lat później doprowadziła do premiery wspólnego kawałka z Matą. Numer „To tylko wiosna” ukazał się w maju.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Mata na Narodowym – bilety dużo tańsze niż na Quebonafide

Tanio już było? Nie tym razem.

Opublikowany

 

Przez

mata biało-czerwony

Mata śladami Quebonafide również zagra dwa koncerty pod rząd na Narodowym. Dzisiaj ruszyła przedsprzedaż biletów, które są dużo tańsze niż te, które oferował raper z Ciechanowa.

Wejściówki na koncert Maty na stadionie 15 maja zostały wyprzedane już dawno. Raper zdecydował się więc ogłosić drugą datę – 16 maja 2026. Dzisiaj ruszyła przedsprzedaż biletów dla osób, które uczestniczyły w trasie Mata2040 ze specjalnym rabatem.

Bilety w promocji zaczynają się od 89 zł i kończą na 200 zł.

PŁYTA Early Entrance (EE)
Presale: PŁYTA EE
200,00 zł*

TRYBUNA
Widok boczny, ograniczony
Presale: TRYBUNA Widok boczny, ograniczony
200,00 zł*

TRYBUNA
Widok boczny, ograniczony
Presale: TRYBUNA Widok boczny, ograniczony
187,00 zł*
Obecnie niedostępne

TRYBUNA
Widok boczny, ograniczony
Presale: TRYBUNA Widok boczny, ograniczony
167,00 zł*

TRYBUNA
Widok boczny, ograniczony
Presale: TRYBUNA Widok boczny, ograniczony
134,00 zł*

Presale: TRYBUNA Widok boczny, ograniczony. PROMO
90,00 zł*
Obecnie niedostępne

TRYBUNA
Miejsce siedzące – Kategoria I
Presale: TRYBUNA Kategoria I
200,00 zł*

TRYBUNA
Miejsce siedzące – Kategoria II
Presale: TRYBUNA Kategoria II
187,00 zł*

TRYBUNA
Miejsce siedzące – Kategoria III
Presale: TRYBUNA Kategoria III
167,00 zł*

TRYBUNA
Miejsce siedzące – Kategoria IV
Presale: TRYBUNA Kat. IV Promo
90,00 zł*
Obecnie niedostępne

Presale: TRYBUNA Kategoria IV
134,00 zł*

PŁYTA – MIEJSCA STOJĄCE
Presale: PŁYTA PROMO
89,00 zł*

Presale: PŁYTA
133,00 zł*

Harmonogram sprzedaży biletów

  • 9 grudnia o 12:00 startuje przedsprzedaż z 33-procentowym rabatem dla osób, które kupiły bilety na trasę MATA2040 lub na pierwszy koncert 15 maja.
  • 10 grudnia o 12:00 sprzedaż ruszy dla użytkowników aplikacji Żappka.
  • 11 grudnia o 12:00 otwarta sprzedaż dla wszystkich.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: