Wywiad
WHITE HOUSE ODPOWIADAJĄ NA WASZE PYTANIA

Ponad miesiąc temu, na półkach sklepowych ukazała się ostatnia, piąta część "Kodexu". Producenci nie zamierzają już kontynuować serii zapoczątkowanej w 2002 roku i skupiają się obecnie na pracy nad wspólną płytą z poznańskim raperem Peją.
Pytania zadawali użytkownicy portalu Glamrap.pl w połowie maja tego roku.
XYZ: Dlaczego jeden z pierwszych zapowiedzianych na "Kodex 5", czyli Tede ostatecznie się nie dograł? Czy miał na to wpływ kawałek FEAT. w którym krytykuje sposób działania niektórych producentów?
White House: Tede miał być na płycie – jakoś chyba już 2 lata wcześniej się zgadaliśmy, nagraliśmy nawet wspólną video zapowiedź przy okazji jego wizyty w 71. Lecz później, gdy zbliżał się nasz deadline specjalnie nie palił sie do nagrywki, dlatego też po jakimś czasie mu podziękowaliśmy, bo nie mogliśmy już dłużej czekać.
Kamil: Jak wyglądała współpraca z Tau, autorem najlepszego kawałka na "Kodex 5"?
White House: Bardzo dobrze – TAU (jeszcze jak był MEDIUM) nagrał nam inny numer, z którego nie był zadowolony i po jakimś czasie „zajebał” ŁOWCE 🙂 i tak jak piszesz – jest to jeden z najlepszych kawalkow na K5
Młody: Czy produkujecie bity pod artystów, których chcecie zaprosić, czy po prostu po stworzeniu kilku dobieracie do nich gości?
White House: Każdemu artyście wysyłamy paczkę bitów – szkiców, które naszym zdaniem najlepiej bedą do niego pasować. Z tej paczki raper wybiera sobie odpowiedni bit, który mu pasuje, nagrywa pod niego, a my później całość jeszcze "pimpujemy".
Zupa: W jaki sposób kilkanaście lat temu wpadliście na pomysł, aby nagrać pierwszy "Kodex" i zaprosić na swoją płytę czołówkę ówczesnej rapowej sceny?
White House: Kilkanaście lat temu po tym jak kilka naszych produkcji pojawilo się na płytach np. na pierwszej płycie KASTA czy FFOD stwierdzilismy, że przyszedl czas na zrobienie swojej plyty, żeby pokazać się jako producenci jeszcze szerszej publiczności. Stworzyliśmy demo z 60 trackami i wysłaliśmy to do paru znaczących osób w branży i tak to się zaczęło. Od krążącej demówki z bitami, która się cieszyła zaintersowaniem, co nam dało do myślenia, że trzeba zrobić całą płytę na naszych bitach.
KrakówProkocim32: Kto wg Was odstawił najlepszy kawałek na piątym "Kodexie"?
White House: To już musicie ocenić sami.
Kmg: utrzymujecie się z tworzenia muzyki, czy jednak polska rzeczywistość też Was dopadła i również harujecie w robocie, a Hip-Hop tworzycie w wolnym czasie?
White House: Nie żyjemy tylko z Hip-Hopu. Raz, że naszych płyt jest 5 + Poeci, to na dodatek sprzedaż płyt w Polsce jest średnia, co nie przekłada się na finanse. Do tego też nie gramy koncertów jak raperzy, którym zapewnia to sały dochód z tego też względu zajmujemy się szeroko pojetą pordukcją dzwiękową poprzez muzykę do reklam, przez udźwiękawianie różnych produkcji, po mixy innych wykonawców. Do tego LA robi jeszcze klipy i zajmuje się montażem video.
SuperRap: Skąd taka nazwa "White House"? Nawiązanie do Białego Domu, czy jakiś inny pomysł?
White House: Dokładnie tak. Dom w którym było pierwsze studio WHR, to rodzinny dom Magiery. Najpierw było trochę sprzętu na strychu, później kabina i sprzęt w piwnicy, a sam dom był biały i mial front trochę nawiązujący do White House w Waszyngtonie – stąd też nazwa.
Ozi93: Planujecie po "Kodexach", jakieś podobne projekty, czy raczej takie z jednym artystą czyli np. "Slumilioner"?
White House: RPS/WHR – płyta we wrześniu, zastanawiamy się też nad kolejnymi "Poetami" i tak naprawdę nigdy nie wiadomo co zrobimy – bo tak naprawdę może się wydarzyć wszystko.
Śnieto: Czy macie w planach reedycje poprzednich "Kodexów"?
White House: Było coś takiego jak trzypłytowe wydanie, ale póki co nie planujemy reedycji w najbliższym czasie.
Tomek_krk: Czy mozecie zdradzić czego używacie do produkcji muzyki? Jaki hardware, software? Na czym pracuje Wam się najlepiej? Co wg Was jest kluczem do sukcesu, aby produkcje stały na możliwie jak najwyższym poziomie?
White House: Kluczem jest talent i ciężka praca. Czasami na zajebistym sprzęcie można zrobić muzyczną”kupę”, a na zwyklym PC ze standardową kartą dźwiękową "perełkę".
Magiera: Ja pracuję na starej karcie DIGI 003 (niedługo ją wymienię na coś nowszego). Do tego kilka instrumentów (RHODES, TETRA, NORD LEAD, ROLAND SH-09, MASCHINE i kilka instrumentów WIRTUALNYCH)
L.A.: Karta Presonus. Co do sprzętu to: Virus, Nord Lead, Maschine, Samplitude, Soundforge, FL, Kontakt.
Miłosz: Jak zaczęła się Wasza współpraca z Peją?
White House: Peję przysłał do nas Arek Deliś, nasz ówczesny wydawca. Nagrywaliśmy wokale do płyty "Na Legalu" i podkręcaliśmy bity Decksa! W ten sposób się poznaliśmy.
Paradoks: Jak bardzo widoczna jest różnica w produkcji między polskimi bitami, a tymi zagranicznymi? Czy uda się kiedyś w końcu tę granicę zatrzeć?
White House: Niektóre polskie bity brzmią lepiej, niż zachodnie, ale jest pewna bariera, którą ciężko pokonać, głównie ze względu na to, że w USA o wiele więcej osób i znacznie dlużej zajmuje się mixowaniem i produkcją muzyki. Ale jeśli masz „TO” – to jesteś w stanie zrobić beat, który będzie dobrze hulał! A poziom polskich producentów jest naprawdę wysoki!
Kornik z krainy muminków: Czy to prawda, że w 2004 roku mieliście propozycję pracy z Madonną podczas jej trasy po Europie? Dlaczego nic z tego nie wyszło?
White House: Tak była taka propozycja, ale nie doszła do skutku ponieważ nie mieli, aż takiego budżetu dla nas jaki im zaproponowaliśmy. Dobry dowcip!
J.J RTŁ: Mam pytanie odnośnie produkcji ,a dokładnie chodzi mi o sample z filmów z lat 70 tych. Gdzie ich szukacie? Ja sampluję bezpośrednio przez adat np. ze spotify albo z vinyli. Co sądzicie o nowej mpc ren? Moim zdaniem maschine 1 jest lepsze do grania na synthach, ale sampling tylko mpc – wygoda i flow.
White House: Nie mieliśmy styczności z MPC ren. Korzystamy obecnie z maschine, dawniej mieliśmy MPC 2000 i 2000XL – i tamte maszyny były super, ale prawda jest taka, że jak dobrze znasz sprzęt – to wlaściwie na wszystkim można robić dobre bity. Jeśli chodzi o sample, to mamy bardzo duży bank (kompletowany i uzupełniany od lat) , czasami też kupujemy vinyle, no i zdarza się samplowanie z CD, jeśli nie możemy znaleźć innej formy.
Cuba: Czy stwierdzenie że "Kodex 5 Elements" to ostatnia część sagi, jest zgodne z rzeczywistością, czy to chwyt marketingowy?
White House: Na tę chwilę jest to ostatnia płyta z serii KODEX! Jeśli zrobimy kiedyś podobną plytę to na 99,999999% będzie się ona inaczej nazywała.
Dzięujemy artystom i użytkownikom za wzięcie udziału w akcji.
© Glamrap 2014
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Wywiad
Tymek: „Jestem podekscytowany faktem, że w końcu mam coś do powiedzenia”
Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję urządzenia z kategorii produktów użytkowych.

– Polska rap kariera była moim marzeniem jak miałem 16 lat. Raperem już byłem, a teraz robię to co mnie ekscytuje – zdradził nam Tymek podczas rozmowy na Milan Design Week. Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.
Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki użytkowej – Milan Design Week marka Ploom zaprosiła nas do pawilonu Connected Sensations, w którym odbyła się oficjalna premiera projektu Tymka.

Mogliśmy nie tylko z nim porozmawiać, ale również na własne oczy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.
– Na początku mojej kariery muzycznej cieszyliśmy się, że możemy wydawać cokolwiek, ale teraz dużo bardziej interesuje się całymi konceptami. Czuję się w tym bezpieczniej – mówi artysta. – Jako odbiorca bardziej szanuje właśnie takie projekty, dlatego chciałbym je również dostarczać swoim fanom – dodaje.
Co stanowi dla Tymka źródło największych inspiracji, skąd pomysł na oryginalny projekt dla marki Ploom i kiedy usłyszymy nową muzykę artysty? Tego dowiecie się z naszego materiału wideo.
Watch on TikTok
Wywiad
Mateusz Natali: „Na Popkillery zaprosiliśmy Fagatę” – wywiad
Redaktor Naczelny Popkiller.pl wyjaśnił dlaczego.

W najbliższy czwartek, 24 kwietnia odbędzie się gala Popkillery 2025. Nasza redakcja pojawi się na miejscu kilkuosobowym składem. Z tej okazji odbyliśmy również rozmowę na żywo z Mateuszem Natalim, redaktorem naczelnym Popkiller.pl i pomysłodawcą gali.
Poruszone tematy to m.in.:
- Zaproszenie na galę Masta Ace.
- Co by się stało, gdyby Robert Lewandowski wydał rapowy album.
- Modelki mają większy dorobek muzyczny niż Fagata.
- Ile osób pojawi się na gali Popkillery 2025.
- W 2024 roku wydano w Polsce 800 płyt rapowych.
Wywiad
Zdunekk z Rap Generation: „Mam nadzieję, że będę jak Arab po Żywym Rapie” – wywiad
Raperka pójdzie w stronę Oliwki Brazil czy Young Leosi?

Zdunekk dotarła do finału programu Rap Generation, pokazując wachlarz swoich umiejętności. Nie udało jej się jednak wygrać. Co zamierza robić dalej?
Ponad 10 lat temu w programie „Żywy Rap” realizowanym przez Hemp Gru, najmocniej wybił się Arab, choć to nie on wygrał rapowe show. Zdunekk ma nadzieję, że jej kariera rozwinie się podobnie.
– Nie chcę się też stawiać gdzieś najwyżej, bo to nie ja ten program wygrałam – mówi skromnie raperka w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.
Wywiad
Favst: „Każdy w Polsce powinien przesłuchać ten utwór”
Seria szybkich pytań do producenta, który zaangażowany jest w program „Rap Generation”.

Podczas spotkania prasowego programu „Rap Generation”, złapaliśmy się z Favstem, który odpowiedział na serię szybkich pytań.
Favst to jeden z producentów, który współpracuje z finalistami programu „Rap Generation”. To m.in. pod jego okiem uczestnicy show przygotowywali swoje numery, które zostaną zaprezentowane w finale. Wtedy też dowiemy się, kto zgarnie kontrakt z Warner Music Poland.
Tymczasem Favsta zapytaliśmy m.in. o to, co jest najbardziej przereklamowane w show-biznesie, jaki numer powinien przesłuchać każdy Polak czy, co jadł na śniadanie. Producent powiedział także, że w tym roku zamierza wydać coś „ciekawego i kontrowersyjnego”.
Poniżej wideo:
Rap Generation – odcinki
W każdym odcinku zobaczymy występy najbardziej obiecujących artystów, wyłonionych spośród ponad 800 zgłoszeń. Każdy uczestnik dostaje swoją szansę – 90 sekund na scenie, by przekonać do siebie jury. Zanim jednak wejdzie do gry, na ekranie pojawia się jego krótki profil, dzięki czemu widzowie mogą lepiej poznać jego historię.
Po każdym odcinku trzech najlepszych uczestników – tych, którzy zdobędą najwyższe oceny jurorów – przechodzi do kolejnego etapu i wprowadza się do RAP HOUSE. To tam zaczyna się prawdziwa walka o finał!
Odcinki są dostępne na platformie Prime Video.
- Piątek 7 marca – odc. 1-2
- Piątek 14 marca – odc. 3-4
- Piątek 21 marca – odc. 5-6
- Piątek 28 marca – odc. 7-8
Rap Generation – na czym polega
Każdy juror może przyznać maksymalnie 25 punktów w każdej kategorii, co oznacza, że najlepszy występ może zgarnąć 100 punktów. Średnia ocen jurorów wyświetla się w rankingu danego odcinka, pozwalając widzom i uczestnikom na bieżąco śledzić wyniki.
Jury ocenia uczestników w czterech kluczowych kategoriach:
- Technika – precyzja, rytm, dykcja
- Flow – styl, dynamika, swoboda na bicie
- Teksty – kreatywność, przekaz, zabawa słowem
- Charyzma – osobowość, energia, sceniczna pewność siebie
Goście specjalni i mentorzy
Gośćmi specjalnymi poszczególnych odcinków będą min. Tede, Włodi, Abradab, a także bardziej newschoolowi twórcy jak Oliwka Brazil i Bambi. Z producentów będą to: Czarny HiFi, Deemz, Favst, Matheo i Francis.
Warsztaty w Rap House poprowadzą Sir Mich, VNM i Mr. Polska.
Wywiad
Tau o Słoniu: „Nie poważam jego rapu, nie słucham” – wywiad
W rozmowie m.in. o: Tede, Ostrym, Kalim, Zbuku, Sariusie, Kacprze HTA i Grande Connection.

Z kieleckim raperem udało nam się nam porozmawiać na żywo pod koniec tamtego roku. Poniżej prezentujemy blisko godzinny zapis tej rozmowy, w której pada wiele ksywek i poruszono w nim kilka wartościowych tematów.
– Co myślę o rapie Słonia? Nie poważam. To znaczy nie słucham, bo mi się nie podoba – mówi Tau w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl. Podczas rozmowy Tau wymienia także pseudonim jeszcze jednego rapera, z którego rapem mu nie po drodze.
Kielczanin wypowiedział się też na temat własnej twórczości. Jak mówi, przez decyzję, którą podjął jest z urzędu pozbawiony pewnych narzędzi, które umożliwiłyby mu wywindować swoją twórczość jeszcze wyżej.
– Ja z uwagi na to, że poszedłem tą radyklaną ścieżką, nie mogę mieć w klipie agresji, przemocy, nie mogę nikogo upokarzać, nikomu ubliżać, nie mogę mieć dragów, klamek czy rozebranych kobiet (…) Jak się człowiek zastanowi i popatrzy na najbardziej popularne polskie teledyski, to jest treść tych hitów – tłumaczy.
Tau mówi w wywiadzie także o:
- Beefach Tedego
- Czy O.S.T.R. to jego kolega?
- Relacjach z Sariusem, Fabijańskim, Bezczelem i Zbukiem
- Nagrywkach z Kalim i Kacprem HTA
- O Grande Connection
- Dlaczego usunąłby siebie ze sceny?
-
News4 dni temu
Śmierć Joki. Fani od miesiąca wiedzieli, że z raperem jest źle
-
News5 dni temu
Rapowa scena płacze. Pezet, Słoń, Włodi, Peja czy Pih żegnają śp. brata Jokę
-
News2 dni temu
DJ Hazel nie żyje – legendarny polski artysta
-
News13 godzin temu
Współpracownik DJ Hazela ujawnia: strzelił sobie w głowę
-
News3 dni temu
Sushi z Krakowa promuje się na śmierci Joki. Skandaliczna reklama
-
News4 dni temu
Arek Tańcula, który zdissował Tedego, ujawnił swoje zarobki z muzyki
-
News3 dni temu
Open’er wraca do TVP po 15 latach
-
News4 dni temu
Suja pokazał problemy z zębami. Powinien pilnie iść do dentysty?