Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

JOT: „JEST CORAZ WIĘCEJ DOBRYCH RAPERÓW I MNÓSTWO ŁAKÓW”

Opublikowany

 

Przedpremierowa rozmowa z Jotem, który 30 listopada wypuszcza EP-kę "Etyka Pracy".

 

Na koniec listopada przygotowałeś premierę „Etyka Pracy EP” – ile numerów nagrałeś i jak długo nad tym pracowałeś?

Jot: Nagrałem około 50 numerów. Większość to szkice albo jakieś luźne formy. Stwierdziłem, że jak już mam tyle tych kawałków to fajnie by było je złożyć w jakieś zamknięte projekty. I tak na pierwszy ogień idzie „Etyka Pracy” oznaczona numerem 0.1.

Te około 50 numerów, podzielisz to na epki, czy masz inny plan związany z tym materiałem?

Jot: Nie wiem. Grzebie przy tych numerach i czasami zmieniają się całkowicie. Wybieram te, które podobają mi się w danej chwili. Pewnie większość puszczę jako luźne numery.

 

Promujesz się tylko za pomocą kanałów społecznościowych, w dzisiejszych czasach wystarczy?

Jot: Nie wystarczy. Wolałbym się promować w telewizji w godzinach nadawania „Wiadomości”.  Z chęcią wyślę informacje prasowe gdyby ktoś chciał je opublikować.

 

Co zawiodło w Twoim wypadku, jesteś prekursorem rapu w 71, jednak nie przełożyło się to na większy sukces martketingowy – próbowałeś doszukać się gdzie został popełniony błąd?

Jot: Nie zajmuje się swoją promocją, nigdy nie będę tego robił, bo nie jestem menadżerem. Żeby to normalnie działało potrzebna jest osoba, która skupia się na promocji kiedy muzyk robi swoje, czyli muzykę. W innym wypadku to właśnie muzyka cierpi. Scena jest pełna ludzi, którzy skupiają się na tym, aby zaistnieć za wszelką cenę, a potem nie da się ich słuchać.

 

O czym jest zapowiadana epka – w jakie tematy postanowiłeś się zaangażować?

Jot: Jak zwykle na moich albumach, dużo tematów z mojego życia i komentarza do rzeczywistości, która mnie otacza, także tej rapowej.

 

Tak jak wspomniałem jesteś jedną z osób, która rozkręcała rap w 71, pierwszym komentarzem, który wychwyciłem u Ciebie odnośnie raperów był utwór „Znowu”. Powiedz mi jak patrzysz na polską rap scenę, tylko tak szczerze.

Jot:  Nie śledzę już tego jak dawniej, ale wiem mniej więcej, jakie są trendy i kto jest na topie.

Cieszy mnie, że coraz więcej dobrych zespołów i raperów, którzy długo pracowali na swój sukces w końcu go osiąga. Rasmentalism, Gedz, Mielzky, KęKę, Bisz, robią swoje i ludzie chcą tego słuchać, jestem fanem. Przy okazji pojawia się mnóstwo „łaków”, ale nie chcę ciągle mówić o tym zjawisku.

 

Kogo zaprosiłeś na ten materiał?

Jot: Na „Etyce” nie będzie gości, ale pewnie na kolejne kogoś zaproszę.

 

Jakiś czas temu wyprodukowałeś kilka numerów na płytę „Powołanie” Mane vel. ks. Jakub Bartczak – równie łatwo jak pisanie, przychodzi Ci produkowanie muzyki?

Jot: Cały czas coś tam produkuję. Dużo w ostatnim czasie kombinowałem w tym temacie, nie zawsze z dobrym skutkiem. Jestem zdania, że warto eksperymentować i szukać nowych rozwiązań. Zrobiłem w życiu dużo bitów na samplach (pętlach), ale uważam że to zbyt proste i nudne. Trzeba się rozwijać.

Robisz ten rap tyle lat, piszesz, produkujesz numery, skąd u Ciebie tyle niewyczerpanej zajawki?

Jot: Traktuję to jako ćwiczenie. Tak jak niektórzy ludzie rozwiązują jakieś zadnia, krzyżówki. Ja piszę i robię muzę, żeby nie zapomnieć jak to się robi. Jest dużo czasu w ciągu dnia, który można zmarnować na hodowanie tłuszczu, oglądanie telewizji  czy coś w tym stylu, wolę go wykorzystać w inny sposób.

 

Jakiś czas temu zapowiedziałeś, że powoli będziesz odchodził na „rapową emeryturę”, podtrzymujesz to?

Jot: Chyba już nigdy nie powiem nic równie głupiego. Okazało się, że cały czas coś nagrywam i nie widzę problemu, żeby dawać to ludziom do sprawdzenia. Biorę teraz udział w paru ciekawych projektach, które na pewno niektórych zaskoczą. Jeden z moim wieloletnim ziomkiem z zespołu Perki Pat.

 

Zapowiedziałeś odejście, jednak z tego się wycofujesz, obaj znamy ludzi, po których nie ma już śladu, a współtworzyli tę kulturę w Polsce. Dlaczego akurat Ty chciałeś zostawić rap?

Jot: To był taki okres w moim życiu, że zajmowałem się bardziej grafiką, wideo i różnymi innymi poza muzycznymi zajawkami. Nie potrafiłem wtedy napisać tekstu przez pół roku, myślałem sobie, że to już koniec, aż nagle: boom! I 5 numerów w tydzień.

 

Przy premierze teledysku do utworu „Znowu” można było przeczytać, że zacząłeś interesować się produkcją video?

Jot: W tym temacie raczkuje, ale robię coraz więcej rzeczy więc pewnie za jakiś czas uda mi się wypuścić produkcję wideo z której będę zadowolony.

 

Chcesz być samowystarczalny jeśli o zajawki, nie pasuje Ci posiłkowanie się kolegami z branży?

Jot:  Jestem chętny do współpracy, ale nie biegam za tym. Musi się to dziać naturalnie. Wiele rzeczy robię z moimi przyjaciółmi, kręcimy ciągle jakieś filmy. Nie opanowałem za dobrze współpracy internetowej, to zawsze trwa dłużej u mnie, dlatego tak mało featów.

 

Wróćmy na koniec „Etyki pracy” ten tytuł, do czego ma nawiązywać tak naprawdę?

Jot: Nawiązuje do tego co cenię w hip-hopie. Od zawsze ważny był dla mnie rozwój, trening, praca nad formą i treścią. Wiem, że to mniej popularne niż lansowaniem dupy gdzie się da ze skillami wątpliwej jakości, ale nic na to nie poradzę.

 

Więcej obecnie jest tych pierwszych, czy tych drugich rapie?

Jot: Zawsze było więcej tych drugich. Jak ja poznaje rapera, który zaczął to robić 3 miesiące temu, nie słyszałem jego żadnego numeru, a on już szuka kontraktu i 10 featów, to wiadomo co z tego wyjdzie. Raperzy w programach typu „Must Be The Music”, raperzy z Instagrama. Myślałem, że ludzie są w jakiś sposób wyedukowani muzycznie, potrafią odróżnić dobry tekst od grafomanii, okazuje się że większość ma to głęboko w dupie.

 

Gdzie będzie można zamówić, ewentualnie pobrać płyt?

Jot: Epka będzie do pobrania z mojej strony. Czy będzie wydanie fizyczne, to zależy od wielu czynników i od tego ile osób chciało by mieć taki egzemplarz w domu.

 

Dzięki za rozmowę.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Wywiad

Tymek: „Jestem podekscytowany faktem, że w końcu mam coś do powiedzenia”

Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję urządzenia z kategorii produktów użytkowych.

Opublikowany

 

Przez

tymek ploom

– Polska rap kariera była moim marzeniem jak miałem 16 lat. Raperem już byłem, a teraz robię to co mnie ekscytuje – zdradził nam Tymek podczas rozmowy na Milan Design Week. Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.

Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki użytkowej – Milan Design Week marka Ploom zaprosiła nas do pawilonu Connected Sensations, w którym odbyła się oficjalna premiera projektu Tymka.

Mogliśmy nie tylko z nim porozmawiać, ale również na własne oczy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

– Na początku mojej kariery muzycznej cieszyliśmy się, że możemy wydawać cokolwiek, ale teraz dużo bardziej interesuje się całymi konceptami. Czuję się w tym bezpieczniej – mówi artysta. – Jako odbiorca bardziej szanuje właśnie takie projekty, dlatego chciałbym je również dostarczać swoim fanom – dodaje.

Co stanowi dla Tymka źródło największych inspiracji, skąd pomysł na oryginalny projekt dla marki Ploom i kiedy usłyszymy nową muzykę artysty? Tego dowiecie się z naszego materiału wideo.

Watch on TikTok

Czytaj dalej

Wywiad

Mateusz Natali: „Na Popkillery zaprosiliśmy Fagatę” – wywiad

Redaktor Naczelny Popkiller.pl wyjaśnił dlaczego.

Opublikowany

 

Przez

fot. @tomek_karwinski

W najbliższy czwartek, 24 kwietnia odbędzie się gala Popkillery 2025. Nasza redakcja pojawi się na miejscu kilkuosobowym składem. Z tej okazji odbyliśmy również rozmowę na żywo z Mateuszem Natalim, redaktorem naczelnym Popkiller.pl i pomysłodawcą gali.

Poruszone tematy to m.in.:

  • Zaproszenie na galę Masta Ace.
  • Co by się stało, gdyby Robert Lewandowski wydał rapowy album.
  • Modelki mają większy dorobek muzyczny niż Fagata.
  • Ile osób pojawi się na gali Popkillery 2025.
  • W 2024 roku wydano w Polsce 800 płyt rapowych.

Czytaj dalej

Wywiad

Zdunekk z Rap Generation: „Mam nadzieję, że będę jak Arab po Żywym Rapie” – wywiad

Raperka pójdzie w stronę Oliwki Brazil czy Young Leosi?

Opublikowany

 

Przez

zdunekk wywiad
zdunekk

Zdunekk dotarła do finału programu Rap Generation, pokazując wachlarz swoich umiejętności. Nie udało jej się jednak wygrać. Co zamierza robić dalej?

Ponad 10 lat temu w programie „Żywy Rap” realizowanym przez Hemp Gru, najmocniej wybił się Arab, choć to nie on wygrał rapowe show. Zdunekk ma nadzieję, że jej kariera rozwinie się podobnie.

– Nie chcę się też stawiać gdzieś najwyżej, bo to nie ja ten program wygrałam – mówi skromnie raperka w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.

Czytaj dalej

Wywiad

Favst: „Każdy w Polsce powinien przesłuchać ten utwór”

Seria szybkich pytań do producenta, który zaangażowany jest w program „Rap Generation”.

Opublikowany

 

Przez

Podczas spotkania prasowego programu „Rap Generation”, złapaliśmy się z Favstem, który odpowiedział na serię szybkich pytań.

Favst to jeden z producentów, który współpracuje z finalistami programu „Rap Generation”. To m.in. pod jego okiem uczestnicy show przygotowywali swoje numery, które zostaną zaprezentowane w finale. Wtedy też dowiemy się, kto zgarnie kontrakt z Warner Music Poland.

Tymczasem Favsta zapytaliśmy m.in. o to, co jest najbardziej przereklamowane w show-biznesie, jaki numer powinien przesłuchać każdy Polak czy, co jadł na śniadanie. Producent powiedział także, że w tym roku zamierza wydać coś „ciekawego i kontrowersyjnego”.

Poniżej wideo:

Rap Generation – odcinki

W każdym odcinku zobaczymy występy najbardziej obiecujących artystów, wyłonionych spośród ponad 800 zgłoszeń. Każdy uczestnik dostaje swoją szansę – 90 sekund na scenie, by przekonać do siebie jury. Zanim jednak wejdzie do gry, na ekranie pojawia się jego krótki profil, dzięki czemu widzowie mogą lepiej poznać jego historię.

Po każdym odcinku trzech najlepszych uczestników – tych, którzy zdobędą najwyższe oceny jurorów – przechodzi do kolejnego etapu i wprowadza się do RAP HOUSE. To tam zaczyna się prawdziwa walka o finał!

Odcinki są dostępne na platformie Prime Video.

  • Piątek 7 marca – odc. 1-2
  • Piątek 14 marca – odc. 3-4
  • Piątek 21 marca – odc. 5-6
  • Piątek 28 marca – odc. 7-8

Rap Generation – na czym polega

Każdy juror może przyznać maksymalnie 25 punktów w każdej kategorii, co oznacza, że najlepszy występ może zgarnąć 100 punktów. Średnia ocen jurorów wyświetla się w rankingu danego odcinka, pozwalając widzom i uczestnikom na bieżąco śledzić wyniki.

Jury ocenia uczestników w czterech kluczowych kategoriach:

  • Technika – precyzja, rytm, dykcja
  • Flow – styl, dynamika, swoboda na bicie
  • Teksty – kreatywność, przekaz, zabawa słowem
  • Charyzma – osobowość, energia, sceniczna pewność siebie

Goście specjalni i mentorzy

Gośćmi specjalnymi poszczególnych odcinków będą min. Tede, Włodi, Abradab, a także bardziej newschoolowi twórcy jak Oliwka Brazil i Bambi. Z producentów będą to: Czarny HiFi, Deemz, Favst, Matheo i Francis.

Warsztaty w Rap House poprowadzą Sir Mich, VNM i Mr. Polska.

Czytaj dalej

Wywiad

Tau o Słoniu: „Nie poważam jego rapu, nie słucham” – wywiad

W rozmowie m.in. o: Tede, Ostrym, Kalim, Zbuku, Sariusie, Kacprze HTA i Grande Connection.

Opublikowany

 

tau raper

Z kieleckim raperem udało nam się nam porozmawiać na żywo pod koniec tamtego roku. Poniżej prezentujemy blisko godzinny zapis tej rozmowy, w której pada wiele ksywek i poruszono w nim kilka wartościowych tematów.

– Co myślę o rapie Słonia? Nie poważam. To znaczy nie słucham, bo mi się nie podoba – mówi Tau w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl. Podczas rozmowy Tau wymienia także pseudonim jeszcze jednego rapera, z którego rapem mu nie po drodze.

Kielczanin wypowiedział się też na temat własnej twórczości. Jak mówi, przez decyzję, którą podjął jest z urzędu pozbawiony pewnych narzędzi, które umożliwiłyby mu wywindować swoją twórczość jeszcze wyżej.

– Ja z uwagi na to, że poszedłem tą radyklaną ścieżką, nie mogę mieć w klipie agresji, przemocy, nie mogę nikogo upokarzać, nikomu ubliżać, nie mogę mieć dragów, klamek czy rozebranych kobiet (…) Jak się człowiek zastanowi i popatrzy na najbardziej popularne polskie teledyski, to jest treść tych hitów – tłumaczy.

Tau mówi w wywiadzie także o:

  • Beefach Tedego
  • Czy O.S.T.R. to jego kolega?
  • Relacjach z Sariusem, Fabijańskim, Bezczelem i Zbukiem
  • Nagrywkach z Kalim i Kacprem HTA
  • O Grande Connection
  • Dlaczego usunąłby siebie ze sceny?

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: