Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

BILON: „MYŚLĘ, ŻE NIEDŁUGO OSIĄGNĘ PUŁAP 15 TYS. SPRZEDANYCH PŁYT”

Opublikowany

 

Członek Hemp Gru odpowiada na Wasze pytania.

Jakiś czas temu daliśmy Wam możliwość zadawania pytań do Bilona. Ciężko byłoby mu odpowiedzieć na wszystkie z nich, ponieważ było ich zbyt wiele, jednak najbardziej interesujące otrzymały odpowiedź. Dla przypomnienia, dwa najciekawsze pytania zostały nagrodzone płytami "3xNie", które to z nich dowiecie się czytając poniższy wywiad.

 

Grześ: Dlaczego zdecydowałeś się sprzedawać swoją płytę nie korzystając z Empik-ów czy innych sklepów tego typu?

Bilon: Nie wspieram dużych korporacji, wspieram lokalne biznesy.

 

Dominik: Czy to nie jest trochę tak, że jako Hemp Gru jesteście stonowaną, aczkolwiek mocną grupą, a kiedy uciekacie w rozkminki solowe, Ciebie ciągnie bardziej tak jak przy okazji tej płyty, w antysystemową treść, ale jednak nie tak radykalną, tylko łatwo przyswajalną formę zabawy i sentyment do przeszłości, zabawa slangowymi archaizmami jak na dzisiejszy czas, które ja jako 19-letni słuchacz doceniam, ale może być tak, że moi rówieśnicy nie wszyscy oczywiście, nie skumają tego. Podsumowując, czy to jest ścieżka przez Ciebie przemyślana, żeby może zachęcić do odsłuchu innych słuchaczy niż stały fanbase jak np. mnie, gdzie nie byłem fanem Hemp Gru nigdy, a twojej solówki słucha mi się wyśmienicie?

Bilon:  Robię to co czuję, wychodzi to bezpośrednio z zebranych przeze mnie inspiracji. Nie ma w tym manipulacji. Cieszy mnie to, że elektorat  słuchaczy się powiększa.

 

Michał: Czemu wyrzuciliście Araba z ekipy?

Bilon:  Ten typ okazał się szaleńcem, tyle w temacie.

 

Jakub: Czy skoro płyty nie ma w dużych salonach sprzedaży, to czy ma ona szansę zdobyć złote wyróżnienie za samą sprzedaż w hip-hopowych sklepach i wyświetleniach z Youtube?

Bilon: Nie zależy mi na wyróżnieniach nie mających tak naprawdę większego znaczenia, ale myślę, że pułap 15 tysięcy sprzedanych egzemplarzy uda mi się osiągnąć już niedługo.

 

Skwara: Zadebiutowałeś z Wilkiem na Hip-Hopowy Raport z Osiedla w najlepszym wykonaniu utworem "Na krawędzi". Czy ten numer zapoczątkował Waszą wspólną karierę, czy mieliście już w planach wydanie kilku płyt pod szyldem Hemp Gru?

Bilon:  Tak, to był nasz pierwszy wspólny numer. Od tego momentu już tworzyliśmy jako Hemp Gru. Nie planowaliśmy wówczas szerokiej kariery.

 

Dominik: Wolałbyś mieszkać i żyć w PRL-u, czy jednak w wolnej Polsce?

Bilon: Zdecydowanie w wolnej Polsce. PRL to był prawdziwy syf.

 

Stary Banglasz: Możesz rozwinąć myśl "Uliczny ZAiKS" to?

Bilon:  Nie mogę.

 

Szymon: Czy track Araba z tobą i Ero ujrzy kiedyś światło dzienne ?

Bilon:  Nigdy.

 

Artur: Słuchając utworu "W konspiracji" zainteresowały mnie wersy "A ja muszę pozbyć się ego, aby być prawdziwym sobą". Pytanie zatem brzmi: czy interesujesz się filozofią indyjską, która głosi, aby poznać "ja" trzeba wyzbyć się egocentrycznego podejścia. (Autor pytania otrzymuje płytę!)

Bilon:  Oczywiście to bardzo interesująca filozofia. Szukajcie, a znajdziecie. Pozbycie się ego na pewno jest oczyszczające, a do tego bardzo trudne.

 

Adam: Jak zdefiniujesz w trzech słowach swój najnowszy krążek?

Bilon: Trzy razy Nie.

 

Paweł: Którzy z amerykańskich raperów nagrywających w latach 80/90 inspirowali Cię najbardziej, za co ich ceniłeś i jaką główną różnicę widzisz między polską, a amerykańską sceną?

Bilon:  Run DMC, Onyx, Cypress Hill, Wu-Tang Clan, Mobb Deep i całe mnóstwo innych ekip. Ceniłem ich oczywiście za twórczość. Główną różnicą jest język.

 

Darek: Czy uważasz, że sprzedaż płyt hip-hopowych tylko poprzez skateshopy, preorder czy allegro może się przyjąć, bo wtedy nikt by nie pobierał marży, a cała kasa szła by do artysty, przez co pewnie ceny by się obniżyły? Czy jednak wg Ciebie artyści woleliby, by ich albumy były dostępne w każdym sklepie typu empik, bo łatwiej jest taką płytę sprzedać? A co do sprzedaży, czy taka forma dostępności wpłynęła na ilość sprzedanych krążków?

Bilon:  Mimo tego, że jest mniejsza dostępność jestem zadowolony ze sprzedaży. Chciałbym, żeby moja płyta wspierała budżety małych firm. "3xNIE" będę chciał sprzedawać nawet w warzywniaku u ziomka, a nie w dużej korporacji. Chodzi o rozwinięcie podobnych zachowań. Moje wycofanie się ze sprzedaży z dużych korporacji jest także swego rodzaju buntem.

 

Mateusz: Jak zapatrujesz się na wymianę pokoleniową w polskim rapie, jak odbierasz tych wielu młodych newschoolowych raperów o bardzo różnym, czasami niekonwencjonalnym podejściu do tworzenia tego typu muzyki? Twoje zdanie w tej kwestii jako doświadczonego gracza powinno być ciekawe.

Bilon: Musi być wielu słabych, aby było kilku dobrych. Scena weryfikuje. Ogólnie rozwój jest bardzo dynamiczny, aż ciężko być na bieżąco.

 

Norbert: Pod koniec klasycznego kawałka pt. "Życie Warszawy" jest tak jakby trailer teledysku do "Zjedz Skręta". Dlaczego nigdy on się w całości nie ukazał? Tak samo pod koniec teledysku "Wyrok ulicy" w końcówce zobaczymy urywek teledysku do "H.W.D.P".

Bilon: Tak wyszło, bez większych powodów. Gdzieś po prostu to przespaliśmy. Zdaje się, że wtedy płonęły dość grube maczugi, hahaha.

 

Bartek: Czy w przyszłości będzie możliwość reaktywacji Hemp Gru lub przynajmniej wydania płyty jako Bilon i WDZ?

Bilon: W tej chwili pracujemy nad swoimi solowymi projektami, a co będzie w przyszłości tego nie wie nikt!

 

Patryk: Jeżeli widzę, że pada hasło "poza systemem", to jakie masz zdanie co do teorii spiskowych? Jest na świecie grupa ludzi "pociągająca z góry za sznurki"?

Bilon: Oczywiście, że jest grupa ludzi pociągających za sznurki, którzy działają wszędzie. Ja staram się budować swoją niezależną rzeczywistość.

 

Paweł: Zipera swego czasu nagrała z Muńkiem, ostatnio Mes z Olafem Deriglasoffem. Twoja muzyka od zawsze niesie antysystemowe treści, co świetnie uzupełnia sie z przesłaniem punk rocka. Myślaleś kiedyś o tego typu kolaboracji?

Bilon: Niewykluczone.

 

Adrian: W Twojej muzyce od zawsze przekazujesz nienawiść do systemu. Chciałbyś osiągnąć jakiś konkretny cel przez swój rap? Chodzi o to, aby otworzyć ludziom oczy czy marzy Ci się coś w stylu rewolucji?

Bilon: Nie szukam rozlewu krwi, chodzi o świadomość.

 

Mc Wabi: W świecie udolnej propagandy systemowej rzucasz w eter kawałek "W Konspiracji", w którym opisujesz czasy komuny. Jako protest song niesie on silny przekaz, ale powiedz szczerze czy czujesz się wolny w dzisiejszym świecie, Polsce, Europie? Pozdrawia stary Rastaman.

Bilon: Cały świat jest babilonem man. Czuję się wolny jako człowiek, ale i tak wiadomo, że żyjemy w systemowych klatkach. Budując swoją rzeczywistość mam więcej wolności niż przeciętny Kowalski. Big Up!

 

Daro: Czy to nie my tworzymy ten mityczny "system" wierząc temu co przekazuje szkiełko i wybierając kurwy plujące nam w twarz zwane politykurwami? Pewnie zauważyłeś w młodszym pokoleniu (20-28 lat) narastające wkurwienie (pomijając hetujące pizdy internetowe). Uważasz, że wkrótce nastąpią poważne roszady władzy wywołane oddolną inicjatywą? Możesz powiedzieć coś więcej o śp. Maćku "Grubym" prowadzącym Diilshop w Anglii TB'95?

Bilon: Ś.P. Maciek był moim serdecznym przyjacielem. Niestety zabrał go rak 🙁 Oczywiście, że my też tworzymy system, ale możemy go zmieniać na lepsze – wyrzuć telewizor!

 

Alesso: Czy twoje działanie jest częścią ostatnio modnej, jeśli można tak określić, walki z systemem. Ostatnio można zauważyć, że tematyka ta staje się nie tylko popularna w sferze politycznej, lecz także w innych sferach jak na przykład w muzyce. Czy nie jest to przypadkiem próba wejście w tę niszę antysystemową, aby znaleźć nowych, potencjalnych odbiorców, na których można zarobić?

Bilon:  Chyba nie znasz mojej twórczości, która od zawsze była antysystemowa! Może powinieneś zadać to pytanie komuś innemu?

 

Maciek: Jak myślisz, ile lat potrzeba, by w zwykłym radiu powstała porządna, ściśle hiphopowa stacja, bez żadnej cenzury?

Bilon: W komercyjnym radiu jest to niemożliwe.

 

Rafał: Co byś zmienił w naszym pięknym kraju, żeby było "3xTak"?

Bilon: Trzy miesiące więcej słońca i mamy 3 razy Tak.

 

Marcin: Pytanie może z innej beczki niż stricte odnoszące się do premiery Twojego krążka, a mianowicie związane z Żywym Rapem Jak zapatrujesz się po dwóch edycjach na efektywność tego zjawiska i sile przebicia osób, które wygrały. Czy przypadkiem nie wyszło trochę tak, że osoby wygrywające i tak nie udźwignęły wygranej przez to, że jednak była to droga na skróty, która przez brak doświadczenia i naturalnej więzi wygasała? Czy raczej uważasz, że była to inicjatywa, w której młodzi raperzy zrobili wiele kroków w przód i osiągają sukces?

Bilon: Dopiero dwie edycje za nami, także wszyscy nabieramy doświadczenia, więzi się umacniają. Nie ma komercyjnego sukcesu, ale jest to dobry początek do dużego formatu. 

 

Kuba: Nie tak dawno Kali i Arab przestali jarać. Czy mógłbyś się do tego ustosunkować? Myślałeś kiedyś o tym, żeby skończyć swoją przygodę z Mary Jane?

Bilon: Chuj mnie obchodzi ten Arab. Pozdro Kali!

 

Piotr: Jak odnosisz się do symboli masonerii lub illuminatów w różnych rapowych produkcjach? Zwykły zabieg marketingowy czy przemyślana taktyka przekazu podprogowego?

Bilon: Nie słyszałem o masońskim przekazie podprogowym w polskim rapie, także nie mam na ten temat pojęcia, śmieszy mnie to, bo nastąpiło wiele insynuacji na temat mojego związku z tymi organizacjami. Ogólnie mam w pompie cały ten syf.

 

Alan: Jak zareagowała Twoja rodzina gdy poprosiłeś ją, aby dograli się do Outro ?

Bilon: Wszyscy się ucieszyli i z przyjemnością to zrobili.

 

Michał: Śledzę od kilku lat Twoją działalność, w swoich tekstach deklarujesz, że jesteś wyznawcą Chrystusa. W wywiadzie ze Zbigniewem Krajewskim powiedziałeś, że wyruszasz dwudziesty piąty raz na trasę pielgrzymki na Jasną Górę. Ale czy jesteś związany z wiarą Katolicką?

Bilon: Nie jestem związany z żadną instytucją.

 

Marek: Słuchając Waszego utworu "63 Dni Chwały" natchnęło mnie na refleksję. Co sprawiło, że pojawiła się w Tobie taka świadomość społeczna, taka pamięć o tamtych bohaterach? Co czujesz, kiedy z jednej strony masz w pamięci Bohaterów '44 i ich walkę o Naszą wolność, zaś z drugiej strony – obecną sytuację w kraju? I tak już przy okazji: rok temu byłem w klasie maturalnej, a "63 Dni Chwały" były moją główną literaturą na maturze ustnej i nie mogłem przestać o tym mówić. (Autor pytania otrzymuje płytę!)

Bilon: Wychowałem się na starym Mokotowie, gdzie toczyły się ostre boje. Mury te kształtowały też mój charakter. Opowiadane przez babcię historie z Powstania itd. Dzisiaj ludzie często zapominają o tym, że powinni być ludźmi. My pamiętamy i Wy musicie pamiętać.

 

Dawid: Czy wycofanie się całkowicie z internetu będzie się równało z całkowitym porzuceniem muzyki?

Bilon: Muzyki nie porzucę nigdy!

 

Patryk: Skąd pomysł na otworzenie lokalu Gringo? Wielu ludzi takich jak np. ja od razu gdy pojawią się w WWA odwiedzą lokal, bo będą myśleli, że ty tam się pojawisz, tak jak Ero w Serum. Najpierw spotkanie, później objadanie.

Bilon: Sam to wymyśliłem i zrobiłem, bo chciałem mieć dobre jedzenie dla siebie i przyjaciół.

 

Szymon: Czy tytuł Twojego albumu nawiązuje w jakiś sposób do referendum ludowego przeprowadzonego i sfałszowanego w 1946 roku przez komunistów w Polsce (propaganda zachęcała do głosowanie 3xTak)?

Bilon: Oczywiście, że tak. 3xTAK było hasłem propagandowym, a 3xNIE jest kontrideologią.

 

Hubert: Z czym związana jest "palma" na głowie? Jest to środek wyrazu swoich antysystemowych poglądów czy jest to spowodowane tym, że po prostu chciałeś się wyróżniać?

Bilon: Nowy fryz i tyle 🙂

 

Filip: Kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że twój następny projekt zakończy się zniknięciem ciebie z internetu. Następnie powiedziałeś, że ogólnie rzecz biorąc będzie to powrót do natury. I tu moje pytanie, jeżeli znikniesz z internetu dasz znać fanom czy będzie to raczej nagłe zniknięcie ?

Bilon: O wszystkim zdążę Was poinformować.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Wywiad

Onar: „>Skandal< Molesty to dla mnie najważniejsza płyta” – wywiad

Weteran sceny wymienia też raperów z USA, którzy go ukształtowali.

Opublikowany

 

onar wywiad

Podczas rozmowy z Onarem zapytaliśmy go m.in. o ulubiony klasyczny album. Z Polski wymienił „Skandal” Molesty.

Onara jako artystę ukształtowały m.in. takie legendarne grupy jak Mobb Depp czy Nas. – Czasem sobie sprawdzam i to jest mega oldschoolowe i wracają te emocje oraz nostalgia – mówi w rozmowie z Danielem Szczerbakiem dla GlamRap.pl.

Członek formacji Płomień81 wymienił także polski skład, któremu również wiele zasługuje.

– Z Polski słucham „Skandalu”. Mogę to rapować od A do Z, bo to dla mnie najważniejsza polska płyta, która mnie muzycznie ukształtowała – dorzucił.

Poniżej wideo:

Czytaj dalej

Wywiad

Wuwunio: „Najlepszym raperem jest Belmondo” – wywiad

Dziennikarz Kanału Zero ujawnił, od ilu lat nie słucha polskiego rapu.

Opublikowany

 

Przez

wuwunio wywiad belmondo stanowski

Najlepszy raper w Polsce? Według Wuwunia to Belmondo z Gdyni. Z raperem porozmawialiśmy na gali Popkillery 2025 także o polityce i starcie w wyborach przez Krzysztofa Stanowskiego.

Wuwunio ujawnił przed naszymi kamerami, że nie słucha rapu, bo przerzucił się na muzykę instrumentalną. – Od ponad 10 lat nie słucham rapu. Czasem sprawdzam jakieś single. Jakbym miał powiedzieć, to najlepszym raperem jest Belmondo – wskazał w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.

Belmondawg nie ma ostatnio najlepszego czasu, jeżeli chodzi o prasę, która rozpisuje się o jego odpałach po różnych substancjach.

– To jest w nim najpiękniejsze. Dlatego jego muzyka ma dla mnie jakąś wartość przez to, że jest świrem jakim jest – dodaje założyciel Pal Hajs TV.

Poniżej wywiad:

Czytaj dalej

Wywiad

Wini po wywiadach z politykami: „Dzwoniła do mnie masa ludzi” – wywiad

Rozmawiamy z szefem Stoprocent.

Opublikowany

 

Przez

wini wywiad glamrap politycy braun i trzaskowski

Wini zapytany o falę krytyki po wywiadach z politykami odparł, że się z nią nie spotkał.

Rozmowy Winiego z Rafałem Trzaskowskim, a później Grzegorzem Braunem wygenerowały sporo złych emocji wśród komentujących. Wini wyjaśnia w rozmowie z nami, że nie czyta obelg pod swoim adresem, bo one będą zawsze.

– Chciałbym zauważyć, że spotykam się cały czas z sympatią na ulicy i w bezpośrednich kontaktach. Cała masa ludzi też dzwoniła do mnie i mówili, że są zadowoleni. Szczególnie młodzi ludzie mówili, że oglądają i decydują o tym, na kogo może zagłosują poprzez pryzmat tych rozmów. Ja nie odbieram tego jak jakąś wielką krytykę. Rozumiem też w jaki sposób rządzi się polityka i jak pewne środowiska robią nagonki. Są to zabiegi polityczne – mówi szef Stoprocent.

Poniżej wideo:

Czytaj dalej

Wywiad

Tymek: „Jestem podekscytowany faktem, że w końcu mam coś do powiedzenia”

Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję urządzenia z kategorii produktów użytkowych.

Opublikowany

 

Przez

tymek ploom

– Polska rap kariera była moim marzeniem jak miałem 16 lat. Raperem już byłem, a teraz robię to co mnie ekscytuje – zdradził nam Tymek podczas rozmowy na Milan Design Week. Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.

Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki użytkowej – Milan Design Week marka Ploom zaprosiła nas do pawilonu Connected Sensations, w którym odbyła się oficjalna premiera projektu Tymka.

Mogliśmy nie tylko z nim porozmawiać, ale również na własne oczy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

– Na początku mojej kariery muzycznej cieszyliśmy się, że możemy wydawać cokolwiek, ale teraz dużo bardziej interesuje się całymi konceptami. Czuję się w tym bezpieczniej – mówi artysta. – Jako odbiorca bardziej szanuje właśnie takie projekty, dlatego chciałbym je również dostarczać swoim fanom – dodaje.

Co stanowi dla Tymka źródło największych inspiracji, skąd pomysł na oryginalny projekt dla marki Ploom i kiedy usłyszymy nową muzykę artysty? Tego dowiecie się z naszego materiału wideo.

Czytaj dalej

Wywiad

Mateusz Natali: „Na Popkillery zaprosiliśmy Fagatę” – wywiad

Redaktor Naczelny Popkiller.pl wyjaśnił dlaczego.

Opublikowany

 

Przez

fot. @tomek_karwinski

W najbliższy czwartek, 24 kwietnia odbędzie się gala Popkillery 2025. Nasza redakcja pojawi się na miejscu kilkuosobowym składem. Z tej okazji odbyliśmy również rozmowę na żywo z Mateuszem Natalim, redaktorem naczelnym Popkiller.pl i pomysłodawcą gali.

Poruszone tematy to m.in.:

  • Zaproszenie na galę Masta Ace.
  • Co by się stało, gdyby Robert Lewandowski wydał rapowy album.
  • Modelki mają większy dorobek muzyczny niż Fagata.
  • Ile osób pojawi się na gali Popkillery 2025.
  • W 2024 roku wydano w Polsce 800 płyt rapowych.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: