Sprawdź nas też tutaj

News

DEBIUT W ASFALT RECORDS I SUPPORT PRZED TALIBEM KWELI

Opublikowany

 

Jako support przed koncertem Talib Kweli w warszawkiej Iskrze 24/11 zagra duet Lajt & Tafel, których wspólny debiutancki album ma właśnie dzisiaj premierę nakładem wytwórni Asfalt Records.

Płytę w całości wyprodukował Innotic, a zmixował i zmasterował DJ Eprom, co dało bogate, a zarazem boombapowe brzmienie. Zapraszamy do obejrzenia pierwszego teledysku promującego “Funky Blunty”, oraz do bezpłatnego downloadu tego albumu tutaj.
 

Lajt i Tafel poznali się w 2013 roku w czasie nagrań hiphopowego talent show “Żywyrap 2”. Obaj zresztą znaleźli się w finale. Tak zawarta znajomość przerodziła się w przyjaźń, a spontanicznie złożony numer dał początek całej płycie. Materiał powstawał w rodzinnej Pile i Tarnowie wedle zasady "tu i teraz": “Zamieszkaliśmy w piwnicy na miesiąc, pisząc i nagrywając wszystko wspólnie od początku do końca. Do zrobienia albumu zainspirowały nas głównie nasze relacje, w tym – mimo krótkiego czasu znajomości – umiejętność porozumiewania się ''bez słów''. Bity Innotica zagrały pierwsze skrzypce, wyznaczając kierunek brzmienia – refleksyjne, a zarazem agresywne podkłady, o bardzo unikatowej specyfice. Na celu mieliśmy głównie stworzenie ''czegoś czego jeszcze nie było''. Dzielące nasze miasta 600 km nie dało rady powstrzymać zajawki, a efekt zmieszania dwóch zupełnie odmiennych flow zaskoczy niejednego słuchacza. Od setek godzin prób, szlifowania zwrotek i aranżu, przez profesjonalny mix/master prosto z Eprom Sounds Studio, aż do wydania kasety w Asfalt Records. To czego słuchacie powstawało o najdziwniejszych porach dnia i nocy, w sceneriach i stanach które ciężko opisać słowami:)”

Tracklista:
01. Funky Blunt
02. Brudna piwnica
03. Inna planeta
04. Otchłań
05. Szkoła
06. Pacman
07. Pan w garniturze
08. Zima bez śniegu
09. Jaskiniowcy
10. OCB
11. Wracam, wyjeżdżam
12. PKP              

Lajt, rocznik 1991. MC, beatboxer pochodzący spod Tarnowa. Na koncie 6 wydawnictw podziemnych, w tym 5 solowych, długogrających krążków. Miłośnik nowojorskich, boombapowych brzmień. Znany ze specyficznego bawienia się słowem i zaczepnych, błyskotliwych wersów.

"31 maja 1991 służbowo przelatuje nad Tarnowem Bocian, trzymając w dziobie małe zawiniątko z podpisem Lajt. Niestety byłem tak brzydki, że mnie nie chciano, no więc zwrot do adresata. Niestety… adresat zapomniał się podpisać. Bocian, któremu zrobiło się żal tak paskudnego niemowlaka,
stwierdził, że zabierze mnie z powrotem do Głównej Siedziby przesyłek Bocian Express, która całkowicie przypadkiem znajdowała się w Nowym Jorku, w dzielnicy Bronx.

Nikt nie zgłaszał się po odbiór paczki, wylądowałem na ulicy. Historia rodem z Tarzana. Przez całe dzieciństwo karmili mnie i wychowywali bezdomni, czarnoskórzy mieszkańcy Bronx'u. Ogrzewając dłonie przy metalowych beczkach, w których delikatnie tlił się płomyk, przyjmowałem techniki i nauki od muzykalnych czarnoskórych, z boku obserwując Golden Age of Hip-Hop. I co? I teraz jarasz się człowiekiem z dżungli. I'm a King of the Jungle! Po latach rymowania na ulicach i zbierania do puszki po Porkchops-o-Chunky cent do centa, udaje mi się odłożyć na podróż i wracam do nieznanej mi Ojczyzny…"

Tafel, rocznik 1993. MC, producent i twórca teledysków reprezentujący Piłę wraz ze swoim składem JTS. Właściciel studia filmowego Dobry Motyw, gdzie powstały m.in. klipy Lajt & Tafel. Charakteryzuje się mocnym i agresywnym wokalem, dobrze znajduje się na brudnych nowojorskich bitach.

“Odnaleziono mnie w latach 90’ w nowojorskich kanałach. Byłem wyjątkowo głośnym i nieznośnym dzieciakiem. Nie nadawałem się do życia w mieszkaniu. Przeróżni opiekunowie, dla świętego spokoju, zamykali mnie w wygłuszonych piwnicach i strychach. Nie obyło się bez problemów w szkole. Często wagarowałem na innych planetach. Dotarłem do otchłani, gdzie po tragicznym w skutkach uderzeniu werbla, zaszły we mnie nieodwracalne zmiany. Odkryłem RAP. Zszokowany niespodziewanym darem wróciłem do kanałów. Tam trafiłem gościa o bardzo podobnych schorzeniach i z tym samym skillem. Od tego czasu podążamy z Lajtem po ścieżkach z wokalem przez wiele scen, plenerów, dworców i peronów. Po długich poszukiwaniach w końcu trafiliśmy na właściwy pociąg. Pociąg do BOOMBAPU.”

Innotic, rocznik 1989. Producent pochodzący z Nakła – małego miasteczka na Górnym Śląsku. Jego bity charakteryzują się mocnym brzmieniem z epoki Golden Age.

"Gdy byłem w kołysce wychodziło "3 Feet High and Rising", a gdy raczkowałem – "People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm". Dzieciństwo przeleciało tak, że gdybym był raperem to nie mógłbym zarapować o patologii, blokowiskach i pustych garnkach. Rodzice się spisali. Ale skąd bity? Był to przypadek – znacznie starsi znajomi wpadli kiedyś pożyczyć kasetowego decka – chcieli ponagrywać swoje melorecytacyjne wyczyny i zapytali czy robię podkłady. Wtedy faktycznie ich nie robiłem, ale to był impuls żeby spróbować. Był 2006 rok – zajawka na bity, deskorolkę i życie.

Lajta poznałem (jeśli można w ogóle tak to nazwać) na przełomie 2008/2009 roku dostawszy na skrzynkę w serwisie mySpace (R.I.P.) prywatną wiadomość z prośbą o bity. W 2013r . ruszył “Żywyrap 2” i to był kamień milowy naszej współpracy. Poznaliśmy Tafla, Lajt doszedł do finału. Połączyliśmy siły i wytłoczyliśmy epkę "DEMO" gdzie zamieściliśmy w/w kawałki i kilka nowych – w tym "Groupie", który doczekał się klipu i 50 tyś. wyświetleń."


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Wpisy prokurator Wrzosek o Macie – sąd podjął ostateczną decyzję

Pani prokurator stanęła w obronie rapera.

Opublikowany

 

wrzosek mata

Sprawa Maty znów odbiła się echem w sądach, ale tym razem nie chodzi o rapera. Na wokandzie wylądowała prokurator Ewa Wrzosek i jej wpisy w sieci.

Sąd Najwyższy uznał, że kara dla Ewy Wrzosek była w pełni zasadna i nie widzi podstaw, by cokolwiek w tej sprawie zmieniać. Upomnienie, jakie dostała za swoje internetowe komentarze dotyczące postępowania wobec Michała Matczaka, stało się prawomocne. Chodzi o dwa wpisy z lat 2022 i 2023, w których Wrzosek uderzała w młodą asesor prokuratorską odpowiedzialną za akt oskarżenia przeciw raperowi. Sprawa dotyczyła niewielkiej ilości marihuany.

– Akt oskarżenia za nazwisko – bo takie ilości i sprawy się umarza. Tak teraz działa prokuratura – brzmiał komentarz prok. Wrzosek.

Orzeczenie zapadło w Izbie Odpowiedzialności Zawodowej SN pod przewodnictwem sędziego Wiesława Kozielewicza. To właśnie ten skład podtrzymał wcześniejszy wyrok sądu dyscyplinarnego działającego przy prokuratorze generalnym. Wrzosek, która od pewnego czasu pracuje blisko ministra sprawiedliwości Waldemara Żurka, próbowała zaskarżyć wymierzoną jej sankcję, ale bezskutecznie.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Peja o dzisiejszym rapie: „Miałki i na żenująco słabym poziomie”

„Hip hop zawsze będzie uliczny”.

Opublikowany

 

peja

Peja znów punktuje kondycję współczesnego rapu. Rzuca prosto z mostu, kogo uważa za część kultury, a kto jedzie tylko na zjawisku.

Peja spotkał się z uczniami poznańskiego II LO, a także odpowiedział na kilka pytań lokalnego serwisu. Co sądzi o dzisiejszym rapie?

– Młoda scena hip hopowa sięga do korzeni i opiera się jednak na pracy starej szkoły, na brzmieniu klasycznym, robiąc tak zwany stary nowy hip hop. Mainstreamowy, popkulturowy rap, który jest kolorowy, wesoły, bezrefleksyjny, miałki i na żenująco słabym poziomie, nie wpisuje się w definicję dzisiejszego hip hopu. Hip hop jest kulturowy i z hip hopu jako kultury nie ma pieniędzy. Hip hop zawsze będzie uliczny, bo wyrósł na ulicy jako kontrkultura czarnych dla białej supremacji. Jak dobrze wiemy, muzyka rockowa, blues, R&B – wszystko zostało ukradzione czarnemu człowiekowi – tłumaczy Peja w rozmowie z poznan.naszemiasto.pl

Peja przyznał, że wszelkie klasyfikacje rapu na „poważny”, „klasyczny”, „mainstreamowy” czy „komercyjny” nie mają dla niego większego znaczenia. W jego ocenie liczą się tylko dwa światy.

– Istnieje rap, który jest związany z kulturą hiphopową i wywodzi się bezpośrednio z niej i rap, który dzisiaj jest nawinięty pod nowoczesny beat, a jutro pod disco polo.

Jak dodał, nie ma problemu z tym, że tacy wykonawcy funkcjonują na scenie, ale nie oznacza to, że darzy ich szczególnym uznaniem. Wskazał, że wielu raperów obraca dziś milionami dzięki umowom z wielkimi korporacjami, markami odzieżowymi, producentami aut czy sieciami fast foodów, które promują destrukcyjne wzorce. Zdobywają gigantyczne zasięgi i pieniądze, „cynicznie wyciskając cytrynę z tematu hip hop”, a media dokładają do tego cegiełkę, stawiając ich w jednym szeregu z artystami, którzy realnie stoją na gruncie kultury.

– Jestem już prawie po pięćdziesiątym roku życia, znam swoją wartość i uważam, że pieniądze można zarabiać również w sposób bardziej etyczny i zgodny z tym, czemu to powstał.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Interpol i Polska Policja potwierdzają zatrzymanie Jongmena

Raper przebywa w dubajskim areszcie.

Opublikowany

 

Przez

jongmen

Od końca listopada w środowisku krążyła wieść, że Jongmen, został zatrzymany na terenie Dubaju. Komenda Główna Policji potwierdziła te doniesienia.

Dopiero teraz rzeczniczka Komendy Głównej Policji insp. Katarzyna Nowak ucięła spekulacje, potwierdzając w rozmowie z Radiem Zet, że do zatrzymania rapera faktycznie doszło.

– Biuro Interpolu poinformowało o tym zatrzymaniu Biuro Międzynarodowej Współpracy Policji KGP.

Według ustaleń Jongmen został aresztowany w nocy z czwartku na piątek i od tamtej pory przebywa w dubajskim areszcie, gdzie oczekuje na dalsze decyzje lokalnych władz i ekstradycję do Polski.

Krystian B. od 2022 roku figuruje w bazie Interpolu jako jeden z najbardziej poszukiwanych. Organizacja zamieściła jego fotografię i informacje o zarzutach. Śledczy łączą rapera z wprowadzaniem do obrotu dużych ilości narkotyków.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Jacka Murańskiego zestawiają z dwoma raperami – jednemu już odmówił

Patoinfluencer dyktuje warunki.

Opublikowany

 

Przez

jacek murański
fot. Fame MMA

Jacek Murański, postać znana – jest rozchwytywany. Dwie różne federacje zestawiają go z różnymi raperami, a ten zdążył już jednemu odmówić.

Murański odmówił Arabowi

10 stycznia odbędzie się gala Prime 15, na której Jacek Murański miał początkowo zawalczyć z Arabem. Ich pojedynek miał się odbyć na specjalnych zasadach z powodu dużej różnicy w umiejętnościach. Raper miał mieć założone specjalne rękawice, przez które nie mógłby zginać palców i dzięki temu mógłby dawać rywalowi tylko tzw. „plaskacze”. Murański byłby w normalnych rękawicach. To miało wyrównać ich szanse na wygraną.

Patoinfluencer początkowo zgodził się na to zestawienie, ale zrezygnował z niego, kiedy otrzymał propozycję walki 1 vs 3 – i ostatecznie wybrał starcie z Daltonem & Wampirkiem & Super Mario – którzy staną razem przeciwko niemu.

Jednocześnie Muran twierdzi, że zawalczy w przyszłości z Arabem na gali Fame MMA, bo takie rozmowy już trwają.

Arab natomiast zawalczy o mistrzowski pas z Taazym na gali Prime 15.

Murański vs Popek w Gromdzie

Innym głośnym zestawieniem jest Murański vs Popek. Szef Gromdy – Mariusz Grabowski w wywiadzie nie wykluczył, że chciałby takie starcie zorganizować. Argumentował to tak, że Murański mimo swojego wieku nie boi się walczyć z młodszymi od siebie.

– Walka z Popkiem, czyli miłośnikiem owczarków jest na horyzoncie – potwierdził Muran, który ujawnił także, że Czesi zaproponowali mu walkę z Natanem Marconiem.

Murański wyzywa na walkę Popka od wielu lat. W 2021 roku mówił o nim „ćpun i śmieć”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Sidney Polak odchodzi z T.Love: „Szok i ogromna ulga”

Czy to koniec zespołu Muńka Staszczyka?

Opublikowany

 

W T Love znów zatrzęsło się w posadach. Po trzech dekadach w ekipie Sidney Polak odpuszcza granie z zespołem.

Sidney Polak, który był filarem składu od połowy lat 90. Muzyk wyjaśnił, że zamyka wieloletni etap i nie zamierza oglądać się za siebie.

– Wczoraj zamknął się naprawdę gruby rozdział mojego życia. Pierwsze uczucie – szok a chwile później – ogromna ulga. A potem kolejny szok, na widok wszystkich komentarzy wsparcia od fanów. Wow. I tak naprawdę to się liczy, bo te 35 lat pracy i zaangażowania było przede wszystkim dla Was. Idę dalej swoją drogą, bez oglądania się za siebie. I zapraszam serdecznie na moje koncerty.

Muniek Staszczyk jako pierwszy ogłosił, że Sidney Polak odchodzi z zespołu:

– Drodzy T Fani, 35 lat to kawał historii. Wspaniałej historii, którą od 1990 roku współtworzył z nami Sidney Polak. Dziś jednak nadszedł moment, w którym nasze drogi artystyczne i zawodowe się rozchodzą. Sidney to niezwykle zdolny artysta, z pewnością jeszcze nie raz nas zaskoczy. Wszystkiego najlepszego bracie.

Internauci zastanawiają się, co dalej z T.Love, bo to już drugi w krótkim czasie tak istotny ubytek po odejściu Jana Benedeka. Fani zaczęli spekulować o możliwym końcu zespołu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: