Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

Paluch: „Mam świadomość, że zaliczam progres |WYWIAD

Opublikowany

 

Po 1,5 rocznej przerwie od ostatniego materiału Paluch wraca z legalnym albumem – „10/29”, czyli 10 krążkiem nagranym w wieku 29 lat.

My z Paluchem rozmawialiśmy na dwa tygodnie przed  premierą, która zaplanowana jest na  4 marca.

 

Na 2015 rok już wcześniej zaplanowałeś sobie przerwę od wydawania albumów. Z perspektywy czasu myślisz, że ta przerwa dobrze Ci zrobiła?

Patrząc na finalną wersję albumu myślę, że zdecydowanie na plus. Miałem trochę więcej czasu, a mniej spinki, bo zawsze działam według planu i jak sobie coś założę to chcę dotrzymać terminu. Założyłem, że album wydam w marcu więc czasu miałem więcej. Odpowiadając na pytanie – tak na plus.

 

„Made in Heaven” było i tekstową i muzyczną odskocznią od tego co robiłeś do tej pory. Teraz czytamy w opisie płyty, że wracasz do życiówek. W takim razie MIH był jednorazowym strzałem?

„Made in Heaven” było utrzymane w większości w klimacie trapowym dlatego uważam, że odbiłem od mojej konwencji. Też na to miał wpływ Chris Carson odpowiedzialny za całość muzyczną. Lirycznie to była głównie bragga, czy jakieś przechwałki, ale jestem zadowolony z tego materiału i nie spodziewałem się, że aż tak dobrze się przyjmie. Nowy album ma trochę formułę koncepcyjną, bo wszystko to co we mnie siedziało i kumulowało się przez jakiś okres mogłem w końcu powiedzieć na „10/29” i są to bardziej życiowe teksty niż na „Made in Heaven”.

 

Mówisz, że wracasz do życiówek, do bardziej klasycznych bitów, płyta powstawała w oparach dymu niebieskiego Camela. Zapowiada się powrót starego Palucha. Powiedz coś więcej o klimacie „10/29”.

„10/29” jest muzycznym miksem, bardzo przekrojowy materiał. Tekstowo jest raczej spójna. Jest parę braggowo/bangerowych numerów. Na 18 może 3-4 tracki, reszta to życiówki.

 

W „Halo ziemia”, jednym z singli promujących płytę, dosyć mocno wytykasz bolączki tej sceny. Są na niej jeszcze jakieś tendencje/zjawiska, które Cię wkurwiają?

Nie wiem kiedy ukaże się ten wywiad, być może po ukazaniu się singla „Odpocznij”. Tam też jest trochę na ten temat. Dużo rzeczy ma swoje plusy i minusy, ale wkurwia mnie to, że świeżaki mogą się w sekundę stać kimś kto cokolwiek znaczy. Ktoś kto w podziemiu nie znaczy nic, nic nie zrobił dla tej sceny nagle jest rozchwytywany. Nie chodzi o to, że odczuwam jakiś ból związany z tym, że ktoś odnosi sukces. Tylko niech te dzieciaki mają kurwa jakiekolwiek pojęcie czym jest hip-hop, bo my obracamy się w kręgu hip-hopu i jeżeli ktoś jest raperem jest też hip-hopowcem. Z tych młodych raperów nie wszyscy są chujowi, tyle że niektórzy maja nadmiar potrzeby wybicia się. W sposób, który moim zdaniem, jest nachalny.

 

Przy okazji Made in Haven współpracowałeś z Quebo z Solarem i Białasem z SB. Z drugiej strony jesteś członkiem DIIL Gangu. Powiedz mi jak Ty łączysz ideologicznie dwa tak skrajne światy?

Z chłopakami z SB nie różni nas dekada wiekowa, bo to są raptem 2-3 lata, ale różnica wiekowa odbiorców już jest ogromna. Oni są z innej fali raperów i mają po prostu młodszych odbiorców. Powiedzmy, że pierwsza fala to jest Rychu, Tede, Sokół. Druga fala to jestem ja, Słoń, Te-Tris, Wena. Trzecią falą jest właśnie SB Maffija, takimi „świeżakami”. To świeżakami oczywiście w cudzysłowie, bo przecież Białas i Solar mają ogromne zaplecze na scenie freestylowej. Quebonafide też nie jest gościem z dupy. Zrobił robotę w podziemiu dlatego go szanuję. Czy to wszystko się godzi? Ja będąc w DIIL Gangu działam po swojemu, bo nigdy Hemp Records nie było moim wydawcą, a to że jestem w ich ekipie i ich wspieram nie oznacza, że nie jestem indywidualnością i chcę wyrażać siebie we własny sposób. Akceptacja jest obustronna. Zresztą to widać, bo Jongmen 4 marca wydaje płytę i jestem tam ja, jest tam Białas. Będziemy do tego kręcić klip.

 

Jeszcze zatrzymując się przy Białasie. Widziałeś opinię na CGMie, że twój refren w „To jest hip-hop” jest najlepszym refrenem w polskim rapie od „Pollocka” Bisza?

Bardzo mi miło jeżeli ktoś takie opinie wyraża. Czy to jest refren, czy zwrotka to staram się to zrobić na 100%. Numer, który podesłał mi Białas bardzo mi się spodobał i siedziałem przy nim tak samo jak przy każdym refrenie, który robię. Mam świadomość, że zaliczam progres. Też pod kątem śpiewanego flow, a treściowo cztery wersy to nie jest jakiś mega wyczyn. Może dlatego to tak siadło, że to nie ma to długości zwrotki – no nie wiem. Cieszę się, że mogło to tak wzbogacić numer.

 

Do życia ma być powołana pierwsza hip-hopowa stacja. Naszła mnie w tym momencie taka refleksja, czy Ty jako niezależny artysta, który sam się wydajesz i dbasz o promocję, będziesz zabiegał o to, żeby się wyświetlać w takiej stacji? Myślisz, że to jest potrzebne w tak rozpowszechnionej dobie Internetu?

Uważam, że to jest zajebista opcja i czekałem na to od lat. Fajnie, że będzie promowana ta muzyka. Do mnie też już się odezwali.

 

Nie tak jak w przypadku Eski?

Od początku miałem jednoznaczne stanowisko wobec telewizji. Byłem oczywiście za, tyle żeby to miało ręce i nogi. Na Eskę się wkurwiłem o tyle, że podpierdalali mi klipy z youtube, a ja o tym w ogóle nie wiedziałem. Fajnie by było jakby ktoś w ogóle napisał do mnie e-maila. Z tą telewizją hip-hopową jest o tyle dobrze, że się odezwali, z umową, z wyszczególnieniem wszystkich szczegółów dotyczących grania moich teledysków. Także wejdę w to i ważne żeby ta telewizja rozwijała się w zdrowy sposób. Jeżeli oni żyją z tego, że puszczają teledyski, które my kręcimy za niemałe pieniądze, to fajnie jakbyśmy też coś z tego mieli.

 

Jakbyś dostał propozycję prowadzenia jakiegoś autorskiego programu w takiej stacji to przyjąłbyś?

Nie, uważam że wystarczająco opiniotwórczy mogę być robiąc rap i nie potrzebuję do tego prowadzenia jakiegoś programu. Tak jest na dzień dzisiejszy, może się to kiedyś zmieni. Tylko krowa nie zmienia zdania.

 

Ekipa BOR się powiększyła. Dołączył do was Kobik i Deoen. Powiedz mi jak wygląda werbunek do waszego Biura?

Jeżeli chodzi o wejście w szeregi wytwórni to ja jestem głównym sądem. To ja decyduje o tym kto może dołączyć, a kto nie. Oczywiście jest jakiś research. W przypadku Kobika było tak, że się mega zajarałem jego materiałem, więc się odezwałem i przyjął propozycję, a z Deoenem było tak, że Chris Carson mi go pokazał i do niego zadzwoniłem.

 

Planujecie w ramach BOR coś większego?

Są takie plany. Pierwszym materiałem będzie album Julasa – naszego producenta i DJ Taek’a, czyli duet producent/dj. Będzie dużo fajnych gości i to wyjdzie pod naszą banderą. Po za tym jest plan na płytę BOR Crew. Nie wykluczam, że ktoś niedługo ktoś dołączy do naszej ekipy.

 

Do tej pory były 4 teledyski. Przed premierą „10/29” możemy się czegoś spodziewać? Rozumiem, „Zepsuty” był wydany pod podwójną platynę i promocja „Lepszego życia diler” jest już zakończona?

29 lutego wychodzi kolejnym klip – „Odpocznij”. Później do kawałka „Swoje miejsca”. Powstaną jeszcze dwa klipy. W najbliższą środę – 24 lutego jedziemy na Śląsk kręcić ujęcia do „Maniaka”. W sumie będzie 8 teledysków, może 9. Zobaczymy jak wyjdzie to czasowo i finansowo. Odnośnie „Zepustego” to promocja albumu jest zakończona i tak jak mówisz puściliśmy ten teledysk dla fanów za podwójną platynę. Ja wymyśliłem scenariusz, IX Liter Filmy to kręcili – myślę, że wyszedł fajny obrazek, w którym nie biorę udziału.

 

Za chwilę wchodzisz na scenę wrocławskiej Hali Stulecia. Powiedz dlaczego lubisz przyjeżdżać do Wrocławia?

Wrocław to jest mega hip-hop. Przez dłuższy czas nie miałem tutaj słuchaczy i byłem kojarzony ze sztywniutką ulicą, ale lubię Wrocław za klimat miasta i za odbiorców, którzy są nastawieni na dobry hip-hop, a nie jakąś kryminalną fazę i to bardzo doceniam. Zawsze jest hałas!


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Wywiad

Tymek: „Jestem podekscytowany faktem, że w końcu mam coś do powiedzenia”

Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję urządzenia z kategorii produktów użytkowych.

Opublikowany

 

Przez

tymek ploom

– Polska rap kariera była moim marzeniem jak miałem 16 lat. Raperem już byłem, a teraz robię to co mnie ekscytuje – zdradził nam Tymek podczas rozmowy na Milan Design Week. Polski muzyk był jednym z sześciu artystów z całego świata, który zaprezentował swoją wizję i projekt elementu urządzenia z kategorii produktów użytkowych – panelu Ploom.

Podczas jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie sztuki użytkowej – Milan Design Week marka Ploom zaprosiła nas do pawilonu Connected Sensations, w którym odbyła się oficjalna premiera projektu Tymka.

Mogliśmy nie tylko z nim porozmawiać, ale również na własne oczy przekonać się jak sztuka cyfrowa łączy się z efektami wideo i niezwykłym designem.

– Na początku mojej kariery muzycznej cieszyliśmy się, że możemy wydawać cokolwiek, ale teraz dużo bardziej interesuje się całymi konceptami. Czuję się w tym bezpieczniej – mówi artysta. – Jako odbiorca bardziej szanuje właśnie takie projekty, dlatego chciałbym je również dostarczać swoim fanom – dodaje.

Co stanowi dla Tymka źródło największych inspiracji, skąd pomysł na oryginalny projekt dla marki Ploom i kiedy usłyszymy nową muzykę artysty? Tego dowiecie się z naszego materiału wideo.

Watch on TikTok

Czytaj dalej

Wywiad

Mateusz Natali: „Na Popkillery zaprosiliśmy Fagatę” – wywiad

Redaktor Naczelny Popkiller.pl wyjaśnił dlaczego.

Opublikowany

 

Przez

fot. @tomek_karwinski

W najbliższy czwartek, 24 kwietnia odbędzie się gala Popkillery 2025. Nasza redakcja pojawi się na miejscu kilkuosobowym składem. Z tej okazji odbyliśmy również rozmowę na żywo z Mateuszem Natalim, redaktorem naczelnym Popkiller.pl i pomysłodawcą gali.

Poruszone tematy to m.in.:

  • Zaproszenie na galę Masta Ace.
  • Co by się stało, gdyby Robert Lewandowski wydał rapowy album.
  • Modelki mają większy dorobek muzyczny niż Fagata.
  • Ile osób pojawi się na gali Popkillery 2025.
  • W 2024 roku wydano w Polsce 800 płyt rapowych.

Czytaj dalej

Wywiad

Zdunekk z Rap Generation: „Mam nadzieję, że będę jak Arab po Żywym Rapie” – wywiad

Raperka pójdzie w stronę Oliwki Brazil czy Young Leosi?

Opublikowany

 

Przez

zdunekk wywiad
zdunekk

Zdunekk dotarła do finału programu Rap Generation, pokazując wachlarz swoich umiejętności. Nie udało jej się jednak wygrać. Co zamierza robić dalej?

Ponad 10 lat temu w programie „Żywy Rap” realizowanym przez Hemp Gru, najmocniej wybił się Arab, choć to nie on wygrał rapowe show. Zdunekk ma nadzieję, że jej kariera rozwinie się podobnie.

– Nie chcę się też stawiać gdzieś najwyżej, bo to nie ja ten program wygrałam – mówi skromnie raperka w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl.

Czytaj dalej

Wywiad

Favst: „Każdy w Polsce powinien przesłuchać ten utwór”

Seria szybkich pytań do producenta, który zaangażowany jest w program „Rap Generation”.

Opublikowany

 

Przez

Podczas spotkania prasowego programu „Rap Generation”, złapaliśmy się z Favstem, który odpowiedział na serię szybkich pytań.

Favst to jeden z producentów, który współpracuje z finalistami programu „Rap Generation”. To m.in. pod jego okiem uczestnicy show przygotowywali swoje numery, które zostaną zaprezentowane w finale. Wtedy też dowiemy się, kto zgarnie kontrakt z Warner Music Poland.

Tymczasem Favsta zapytaliśmy m.in. o to, co jest najbardziej przereklamowane w show-biznesie, jaki numer powinien przesłuchać każdy Polak czy, co jadł na śniadanie. Producent powiedział także, że w tym roku zamierza wydać coś „ciekawego i kontrowersyjnego”.

Poniżej wideo:

Rap Generation – odcinki

W każdym odcinku zobaczymy występy najbardziej obiecujących artystów, wyłonionych spośród ponad 800 zgłoszeń. Każdy uczestnik dostaje swoją szansę – 90 sekund na scenie, by przekonać do siebie jury. Zanim jednak wejdzie do gry, na ekranie pojawia się jego krótki profil, dzięki czemu widzowie mogą lepiej poznać jego historię.

Po każdym odcinku trzech najlepszych uczestników – tych, którzy zdobędą najwyższe oceny jurorów – przechodzi do kolejnego etapu i wprowadza się do RAP HOUSE. To tam zaczyna się prawdziwa walka o finał!

Odcinki są dostępne na platformie Prime Video.

  • Piątek 7 marca – odc. 1-2
  • Piątek 14 marca – odc. 3-4
  • Piątek 21 marca – odc. 5-6
  • Piątek 28 marca – odc. 7-8

Rap Generation – na czym polega

Każdy juror może przyznać maksymalnie 25 punktów w każdej kategorii, co oznacza, że najlepszy występ może zgarnąć 100 punktów. Średnia ocen jurorów wyświetla się w rankingu danego odcinka, pozwalając widzom i uczestnikom na bieżąco śledzić wyniki.

Jury ocenia uczestników w czterech kluczowych kategoriach:

  • Technika – precyzja, rytm, dykcja
  • Flow – styl, dynamika, swoboda na bicie
  • Teksty – kreatywność, przekaz, zabawa słowem
  • Charyzma – osobowość, energia, sceniczna pewność siebie

Goście specjalni i mentorzy

Gośćmi specjalnymi poszczególnych odcinków będą min. Tede, Włodi, Abradab, a także bardziej newschoolowi twórcy jak Oliwka Brazil i Bambi. Z producentów będą to: Czarny HiFi, Deemz, Favst, Matheo i Francis.

Warsztaty w Rap House poprowadzą Sir Mich, VNM i Mr. Polska.

Czytaj dalej

Wywiad

Tau o Słoniu: „Nie poważam jego rapu, nie słucham” – wywiad

W rozmowie m.in. o: Tede, Ostrym, Kalim, Zbuku, Sariusie, Kacprze HTA i Grande Connection.

Opublikowany

 

tau raper

Z kieleckim raperem udało nam się nam porozmawiać na żywo pod koniec tamtego roku. Poniżej prezentujemy blisko godzinny zapis tej rozmowy, w której pada wiele ksywek i poruszono w nim kilka wartościowych tematów.

– Co myślę o rapie Słonia? Nie poważam. To znaczy nie słucham, bo mi się nie podoba – mówi Tau w rozmowie z Oskarem Brzostowskim dla GlamRap.pl. Podczas rozmowy Tau wymienia także pseudonim jeszcze jednego rapera, z którego rapem mu nie po drodze.

Kielczanin wypowiedział się też na temat własnej twórczości. Jak mówi, przez decyzję, którą podjął jest z urzędu pozbawiony pewnych narzędzi, które umożliwiłyby mu wywindować swoją twórczość jeszcze wyżej.

– Ja z uwagi na to, że poszedłem tą radyklaną ścieżką, nie mogę mieć w klipie agresji, przemocy, nie mogę nikogo upokarzać, nikomu ubliżać, nie mogę mieć dragów, klamek czy rozebranych kobiet (…) Jak się człowiek zastanowi i popatrzy na najbardziej popularne polskie teledyski, to jest treść tych hitów – tłumaczy.

Tau mówi w wywiadzie także o:

  • Beefach Tedego
  • Czy O.S.T.R. to jego kolega?
  • Relacjach z Sariusem, Fabijańskim, Bezczelem i Zbukiem
  • Nagrywkach z Kalim i Kacprem HTA
  • O Grande Connection
  • Dlaczego usunąłby siebie ze sceny?

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: