ranking
Najbardziej perspektywiczni polscy freestyle’owcy |RANKING
Do internetu wleciały już wszystkie filmy z mającej miejsce niecały miesiąc temu Bitwy o Pitos, teraz czeka nas parę mniejszych freestyle’owych imprez, a już wraz z początkiem jesieni startuje kolejna edycja WBW. W tym roku najprawdopodobniej rządzić będą na niej zawodnicy, którzy przeciętnemu odbiorcy rapu zupełnie nie dali się jeszcze poznać. Milan? Toczek? Bober? – mówią wam cokolwiek te ksywki?
Jeśli nie, to znaczy jedynie tyle, że nie należycie do zaszczytnego grona wiernych fanów battle’owej sceny i to raczej nie jest powód do wstydu. Jednak zważywszy na to, że freestyle od około dwóch lat zdecydowanie przeżywa swoisty renesans, nawiązując do czasów dawnej świetności, stwierdziłem, że chyba warto o jego najbardziej perspektywicznych przedstawicielach mówić jak najwięcej. I to sposób zupełnie pozytywny, bo bitewna scena wcale nie wygląda dziś tak źle, jak jest w modzie się o niej wypowiadać.
W poniższy rankingu znajdziecie niemal wszystkich obecnie najlepszych i najbardziej aktywnych freestyle’owców. Za kryterium ich uplasowania wziąłem sobie to, ile w mojej ocenie każdy z nich ma szansę osiągnąć w najbliższej przyszłości, a zastrzec muszę jedynie fakt, iż jest to zestawienie na wskroś subiektywne. Bez dwóch zdań znajdujących się w nim zawodników można by – wedle gust i opinii – dowolnie zamieniać pozycjami, a znalazłoby też się paru, o których bezczelnie i być może niesłusznie zdecydowałem się w ogóle nie napominać.
10.Spartiak
Zaczynamy od gościa, którego – z całym szacunkiem – poza najbardziej zagorzałymi fanami wolnego stylu chyba nie kojarzy zupełnie nikt. Nie znaczy to jednak, że Spartiak nie miał na freestyle’owej scenie dotychczas żadnych osiągnięć. Pochodzący z Wrocławia raper, którego rozpoznamy po krzykliwym flow (czy jak kto woli jego braku) oraz nieźle przekminianych i niemal zawsze spontanicznych punchline’ach ma ostatnio na battle’ach naprawdę przyzwoitą passę. Przed paroma tygodniami awansował do finału bitwy w Giżycku, zwyciężył w Bitwie o Wrocław, a na imprezie w Opolu okazał się gorszy jedynie od jednego z najznakomitszych bitewnych freestyle’owców ostatnich lat, Szydercy.
Spartiak to wciąż zawodnik sprawiający wrażenie nieco nieokiełznanego na scenie, lecz też należący do tych, którzy z każdą kolejną bitwą prezentują się co raz pewniej i śmielej. Jeśli opanuje swoje sceniczne wrzaski, poprawi technikę i nabierze jeszcze większej ogłady w sprawnym składaniu punchline’ów (a wszystko wskazuje na to, że tak właśnie się stanie), to już przed końcem tego roku możemy zacząć słyszeć o nim równie często, co o zawodnikach, którzy zajmują w tym zestawieniu czołowe pozycje.
9. Pueblos
Skoro już przywołałem walkę, w której startował jeden z najlepiej rapujących polskich freestyle’owców, to wypada też - mimo niewątpliwych wątpliwości – umieścić go w tym rankingu i poświęcić choćby parę ciepłych słów. Pueblos pokazał się szerszej freestyle’owej publiczności dwa lata temu, kiedy to triumfował na eliminacjach do finału WBW 2014 w Łodzi. Wtedy zawodnik z Bielska był zaskakująco dobrze rapującym odkryciem wolnostylowej sceny, a teraz?
Dziś jest już po wydaniu paru studyjnych, solowych projektów, które to niestety – mimo niewątpliwie wysokiej jakości muzycznej i bardzo pozytywnych recenzji – przeszły bez większego echa w pełnej spopularyzowanego syfu polskiej rapgrze. Pewnie właśnie i z powodu braku studyjnego sukcesu freestyle’owiec z Bielska nie zaprzestał jeżdżenia po bitwach i choć ostatnimi czasy najczęściej wracał z nich na przysłowiowej tarczy, to wciąż zdaje się mieć nadzieje na to, by wreszcie się odkuć i udowodnić, że w wolnym stylu nie liczą się jedynie punchline’y.
Pueblos triumfował przed tygodniem w Bitwie o Nowy Sącz, a przecież i na Pitosie pokazał się z zupełnie przyzwoitej strony. Dobrze by było, żeby akurat ten gracz jeszcze choć trochę pojeździł po bitwach i urozmaicał nam ich obraz swoimi niemałymi umiejętnościami czysto rapowymi.
8. Przemek
Wielki wygrany szybko przegrywanych bitew – taki tytuł bez dwóch zdań można by nadać freestyle’owcowi z Giżycka. Na największych imprezach, na których się pojawiał zawsze odpadał w pierwszej walce, tyle, że dziwnym trafem akurat ta walka za każdym razem okazywała się być jedną z bitew wieczoru.
Na pierwszej edycji Bitwy o Pitos przegrał w 1/8 finału z późniejszym finalistą Szydercą, a na drugiej edycji na tym samym etapie uległ końcowemu zwycięzcy Filipkowi. Przegrywał także dwukrotnie w Trójmieście – pod koniec zeszłego roku po kontrowersyjnym werdykcie z Edziem na Bitwie o Stocznie oraz przed paroma miesiącami z Kazem na Bitwie o Trójmiasto (obaj jego rywale ostatecznie triumfowali w całych imprezach).
Jeśli tylko Przemek zechce częściej ruszać dupę na duże bitwy i pokusi się chociażby o występ na większej ilości imprez eliminacyjnych WBW, już wkrótce może być o nim naprawdę głośno. Bo jest to gość, który bardziej niż progresu potrzebuje już w tej chwili systematyczności, bardziej niż pracy nad nieco kulawym flow, częstych wyjazdów na najważniejsze eventy. W jego wypadku chyba naprawdę wystarczą już tylko chęci, bo wszystko inne zdaje się być na miejscu.
7. Milan
Zawodnik, do którego określenie „perspektywiczny” zdaje się pasować zdecydowanie najlepiej ze wszystkich znajdujących się w tym zestawieniu freestyle’owców. Pochodzący z Ozorkowa raper to najmłodszy z wymienianych tu graczy i być może również mający spośród nich wciąż najwięcej do nauczenia.
W ogóle określenia „raper” używam w kontekście freestyle’owców głównie w celu uniknięcia powtórzeń, bo w gruncie rzeczy zdaje się być to zazwyczaj sporym nadużyciem. Tak też jest w przypadku Milana- ten chłopak to młody, notabene bardzo utalentowany bitewny freestyle’owiec, który to jednak z byciem raperem – ze względu na brak niemal jakichkolwiek „muzycznych” skillsów – wiele wspólnego nie ma.
Tyle, że – jak powszechnie wiadomo – żeby być najlepszym we freestyle’u, w rapie można być zupełnym żółtodziobem. Tego oczywiście Milanowi nie życzę i wciąż mam nadzieje, że choć trochę rozwinie także i techniczne aspekty swojej wolnostylowej nawijki. Wówczas naprawdę mogą być z niego ludzie.
6.Ryba
Z niego z kolei ludzie mieli być, a nawet chyba już i byli, lecz ostatnimi czasy trochę nam się to wszystko posypało. A chodzi mi rzecz jasna jedynie o freestyle’owe bitwy, na których to największa rewelacja i półfinalista zeszłorocznej edycji WBW zaczął prezentować się znacznie gorzej niż jeszcze przed paroma miesiącami.
Swego rodzaju zwieńczeniem jego lekkiej obniżki formy był okraszony dużą ilością alkoholu występ na eliminacjach Bitwy o Pitos, którego to Ryba najprawdopodobniej do dziś niespecjalnie pamięta. W sumie nie było tak źle, ale pamiętając jaką formę freestyle’owiec z Radomia prezentował zeszłej jesieni, możemy, a nawet musimy mieć nadzieję, że za parę miesięcy będzie dużo, ale to dużo lepiej.
Jeśli nie wierzycie, że w przed rokiem Ryba nawijał przekozacko, sprawdźcie chociażby tę walkę:
5.Babinci
Kolejna rewelacja finału WBW 2015, gość, który swoją stylówką i pomysłowością wejść mega urozmaicił opartą przede wszystkim na schematycznych punchline’ach rywalizację o miano najlepszego freestyle’owca w Polsce. Było to niemal roku temu, a od tego czasu Babinci notuje ciągły, bardzo zauważalny progres.
Co raz bardziej dba o swego czasu niechlujne flow, co raz lepiej przyśpiesza, a nauczył się też składać naprawdę kreatywne punchline’y. Dziś Babinci może nie jest jeszcze freestyle’owcem kompletnym, lecz naprawdę niewiele już mu do tego brakuje. A ma on w sobie jeszcze wiele więcej – pomysłowość, oryginalność i jeszcze raz oryginalność. Battle’owa scena zdecydowanie potrzebuje takich „freaków” jak Babinci.
4.Toczek
Gdyński MC, który od czasu przeprowadzki do Warszawy i rozpoczęcia regularnych występów na ustawkach WLW (Warszawskiej Ligi Wolnostylowej) wszedł na poziom freestyle’owej nawijki, który wcześniej był mu zupełnie obcy. Toczka na większych bitwach mogliśmy oglądać już i trzy lata temu, lecz tak naprawdę dopiero w tym roku mógł on zwrócić na siebie uwagę przeciętnego obserwatora.
Półfinał w Trójmieście, finał na Bitwie o Koziołki i triumf w Ciechanowie – to jego największe sukcesy , jakie mogliśmy oglądać w minionych miesiącach. Wraz z nimi przyszła również duża aktywność studyjna, która pokazuje, że także zawodnik z Gdyni zdecydowanie wyrywa się ze schematu nie potrafiącego rapować freestyle’owca. Jeśli zarówno na bitewnej scenie, jak i w studio Toczek pójdzie za ciosem i będzie progresował z każdym miesiącem, to przy odrobinie szczęścia może czekać go w rapie naprawdę świetlana przyszłość.
3.Milu
Można by się zastanawiać, czy gościa, który został rozstawiony przez Dużego Pe na Bitwie o Pitos II wciąż możemy we freestyle’u nazywać perspektywicznym, lecz w mojej ocenie zdecydowanie tak. Milu nie osiągnął bowiem jeszcze połowy tego, ile jest w stanie osiągnąć na bitewnym podwórku. Ledwie 20 lat na karku, brak ambicji studyjnych (chyba) i ogromny talent do napierdalania się rymami na scenie – jestem więcej niż przekonany, że wrocławski freestyle’owiec przez najbliższe parę lat będzie wręcz jedną z ikon wolnego stylu.
Co prawda na zeszłorocznym finale WBW odrobinę zawiódł, odpadając już po rywalizacji w grupie, lecz zdaje się, że już za parę miesięcy może być go nadzwyczaj ciężko zatrzymać. Jeśli nie awansuje do najlepszej ósemki będzie to mega sensacją, a jeśli po raz kolejny się w niej znajdzie…tytuł nieoficjalnego mistrza Polski w bitewnym freestyle’u z dużą dozą prawdopodobieństwa padnie jego łupem.
2.Bober
Największy wygrany bitewnych awantur i „skandali”, a przy tym naprawdę świetny i mega perspektywiczny freestyle’owiec (kto wie może i raper). Podobno jeszcze dwa lata temu nie miał pojęcia, czym jest WBW, a ledwie na parę miesięcy przed startem zeszłorocznej edycji debiutował na bitewnej scenie… Jednak o tym, że uczy się niezwykle szybko, zdołał już nas wszystkich dawno i bardzo dobitnie przekonać.
Bober wciąż nie może szczycić się długim stażem na battle’owej scenie, lecz trzeba powiedzieć, że podczas swoich walk, wygląda jakby na bitwy jeździł od urodzenia. Ten gość ma w sobie to „coś” – coś co mieli najlepsi przed nim i czego wytrenować po prostu się nie da. U każdego wolnostylowca ta cecha wygląda rzecz jasna nieco inaczej, a u Bobera jest to chyba swoista bezczelność, charyzmatyczność i mega duża sceniczna pewność siebie. Bielskiego rapera można nie lubić, lecz obojętnie raczej obok niego nie przejdziemy. Jego postawa poza sceną może być odbierana różnie, lecz już na niej samej Bober zawsze pokazuje klasę.
1.Kaz
Tak naprawdę pierwszą, bezsprzecznie najlepszą trójkę tego zestawienia można by uplasować w sposób dowolny, jednak bardzo zależało mi na tym, by na jej czele widniała ksywka Kaza. Dlaczego? Bo mega chciałbym, by właśnie zawodnicy tacy jak on stanowili przyszłość polskiego freestyle’u.
Rapuje nie gorzej od Pueblosa, a punchline’y składa nie mniej krwawe od Mila. Jeśli Babinci jest freestyle’wocem niemalże kompletnym, to Kazowi do kompletności nie brakuje już ani kroku. Serio, zachwycać się tym gościem naprawdę nie jest trudno, a jestem więcej niż przekonany, że da nam on do tego w najbliższym czasie mnóstwo nowych powodów swoimi występami na bitwach…
Bo staż ma na nich – podobnie jak Bober – zaskakująco krótki i aż strach pomyśleć, jak bardzo może się jeszcze rozwinąć. Od czasu złotej ery polskiego free nie było na scenie tak kompletnego zawodnika (może z wyjątkiem Czeskiego) i choć chciałoby się rzecz, że jeszcze długo nie będzie, to ja mam jednak nadzieję, że znajdzie się ich w najbliższych latach co najmniej paru.
Na tę chwilę mamy Kaza i to już naprawdę coś!
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Bedoes 2115 najbardziej angażującym polskim raperem 2025
W zestawieniu znalazło się czterech hip-hopowców.
W polskim internecie znów rządzą muzyczne nazwiska. IMM sprawdził, kto w 2025 roku najskuteczniej przyciągał publikę w socialach. W zestawienu znalazło się dwóch raperów.
Instytut Monitorowania Mediów przygotował coś w rodzaju lokalnego Spotify Wrapped, tylko zamiast utworów pod lupę poszły reakcje, komentarze i udostępnienia. W zestawieniu uwzględniono Facebook, Instagram i TikToka. Wnioski są dość jednoznaczne. Na podium znalazły się trzy osoby, które przez cały rok trzymały fanów krótko i nie dawały im odetchnąć.
Największy ruch wokół siebie wygenerowała Doda. Uzbierała 21,5 miliona interakcji i znów udowodniła, że w mediach społecznościowych potrafi wywołać zamieszanie szybciej niż niejeden viral. Za jej plecami uplasowała się Justyna Steczkowska z wynikiem 14 milionów.
Trzecie miejsce przypadło Bedoesowi 2115, który w tym roku wykręcił 12,2 miliona interakcji. Raper zyskał na otwartym, bezpośrednim stylu rozmowy z fanami. Jego społeczność od dawna podkreśla, że potrafi reagować na bieżące wydarzenia bez celebryckiego dystansu.
– Spośród muzyków z czołówki zestawienia IMM w tegorocznym TOP 10 Spotify Wrapped znaleźli się jedynie raperzy: Bedoes 2115 i Mata. Co ciekawe, drugi z nich był najczęściej słuchanym artystą w Polsce, mimo że w naszym rankingu zajął siódmą pozycję. Pokazuje to, że popularność w streamingu nie zawsze idzie w parze z aktywnością wokalistów w social mediach. Sukces oraz rozpoznawalność marki osobistej twórcy w branży muzycznej nie zależy dzisiaj wyłącznie od wyników słuchalności, ale też od umiejętności angażowania i budowania relacji z fanami – podkreśla Tomasz Lubieniecki z IMM.
Najbardziej angażującymi raperami są także: Malik Montana i Kizo, który zamyka stawkę na 10 miejscu.
Najbardziej angażujący polscy artyści w 2025 roku
- Doda – 21 546 416
- J. Steczkowska – 14 018 674
- Bedoes 2115 – 12 177 912
- Malik Montana – 10 139 230
- Skolim – 9 153 951
- Julia Wieniawa – 7 790 625
- Mata – 6 968 964
- R. Węgiel-Mglej – 6 145 772
- Ewa Farna – 6 037 096
- Kizo – 5 469 468
TOP 3 najbardziej angażujące posty polskich artystów
- TikTok – Doda – 899 tys. interakcji
- TikTok – Bedoes 2115 – 787 tys. interakcji
- TikTok – Ewa Farna – 746 tys. interakcji
Analiza objęła dostępne publicznie posty opublikowane w okresie styczeń–listopad 2025 r. na oficjalnych profilach artystów na Instagramie, Facebooku i TikToku. Stan na 3 grudnia 2025 r.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Spotify Wrapped 2025 – Rap rządzi: Mata, Oki i Sobel
Najpopularniejsi raperzy i albumy 2025 roku.
Jak co roku, Spotify Wrapped tworzy kulturową mapę doświadczeń słuchaczy – od najważniejszych premier i viralowych momentów, po nostalgiczne powroty i zupełnie nieoczekiwane odkrycia. Wrapped prezentuje utwory, artystów i trendy, które kształtowały muzyczne gusta Polaków w minionym roku. A trzeba dodać, że rok 2025 był wyjątkowy.
Polscy artyści na szczycie
W ostatnich latach lokalna muzyka naprawdę podbiła serca słuchaczy Spotify, a ten rok nie był wyjątkiem. Tylko w 2025 słuchalność polskich utworów wzrosła o 10 procent, co wyraźnie widać w tegorocznych zestawieniach. Wszyscy najpopularniejsi artyści to Polacy, 9 z 10 najczęściej odtwarzanych utworów to piosenki polskich twórców, a 10 najpopularniejszych albumów roku również zostało nagrane przez lokalnych muzyków.
Rap znów rządzi
W 2025 roku rap nie tylko dominował, ale wręcz zdefiniował mainstream. Mata powrócił na podium po 4 latach, stając się najczęściej słuchanym artystą i bezsprzecznym liderem sceny rapowej w 2025 roku. Najczęściej odtwarzanym utworem był Dom Nad Wodą autorstwa Pezeta i Auera. Wydany w 2022 roku utwór został odkryty przez słuchaczy i stał się jednym z najbardziej charakterystycznych momentów muzycznych 2025 roku.
Zaobserwowaliśmy powrót do klasycznego oldschoolowego rapu i boom bapu, napędzanego przez weteranów takich jak Pezet z Domem Nad Wodą oraz Bedoes 2115 z Hit ’Em Up samplującym Tupaca, a także przez nowych artystów – Huberta. i BSK. Lokalny trap także przeżywał odrodzenie dzięki HOLLYWOOD SMILE Żabsona oraz rosnącej popularności nowych twarzy, takich jak vkie, Młody West i Okekel.
Ten rok przyniósł także nietypowe, międzypokoleniowe i międzygatunkowe współprace. Mata i Maryla Rodowicz, Mata i Skolim, Kuban i Zalia czy PRO8L3M i Anita Lipnicka – wszyscy otworzyli się na zupełnie nowe grupy odbiorców, jednocześnie znacząco zwiększając viralowy potencjał swoich utworów.
– Tegoroczne Wrapped pokazuje, że słuchacze w Polsce wybierają muzykę, która bezpośrednio odpowiada ich doświadczeniom, emocjom i codziennym realiom. Świetnym tego przykładem jest hitu roku – Dom nad Wodą od Pezeta – jego sukces definiuje trend, w którym dla słuchaczy data premiery kawałków nie ma już znaczenia. Katalogowe utwory wracają na szczyt, gdy znów trafią w emocje. Rap – w każdej swojej formie – stał się ścieżką dźwiękową roku 2025: od najważniejszych premier po viralowe hity, od odkryć z undergroundu po międzypokoleniowe współprace. Najbardziej wyróżnia się to, jak silnie polscy artyści rezonują z lokalną publicznością. Nie tylko dominują na listach przebojów – oni tworzą kulturowe momenty, napędzają dyskusje i łączą ludzi poprzez historie, które czujemy jako autentycznie nasze – komentuje Mateusz Smółka, Editorial Lead w Spotify.
Rok letnich hitów
W tym roku piosenki, które ukształtowały nasze lato, zostają z nami na dłużej. Kilka utworów znajdujących się na szczycie Wrapped – w tym Kamikaze, Casablanca, CAŁE LATO i dopóki się nie znüdzisz – to hity lata, nasycone energią, która natychmiast przywołuje ciepłe dni. Klasyczne letnie przeboje stały się całorocznymi faworytami, udowadniając, że polscy słuchacze chętnie sięgają po utwory pełne pozytywnego nastroju.
Co jeszcze działo się w minionym muzycznym roku? Przyniósł on także organiczny, niespodziewany wzrost słuchalności disco polo. Utwory takie jak Mandacik Łobuzów, Akcentu i Zenka Martyniuka oraz TAK TO LATA Bungee i Tuszola stały się ulubieńcami letnich playlist – ich wpadająca w ucho, beztroska, imprezowa energia w wyraźny sposób wpłynęła na trendy streamingowe w całej Polsce.
Najczęściej słuchani artyści w Polsce w 2025 roku
- Mata
- Oki
- francis
- Sobel
- Taco Hemingway
- White 2115
- Gibbs
- PRO8L3M
- Kaz Bałagane
- Bedoes 2115
Najczęściej słuchane utwory w Polsce w 2025 roku
- Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
- Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
- MIÜ, Zalia, Koder, Leon Krześniak – dopóki się nie znüdzisz
- Sentino, BNP – CASABLANCA
- Mata, Skolim, Khaid – KAMIKAZE
- Sobel, francis – CAŁE LATO
- Kaz Bałagane, Oskar83 – Multisport
- Alex Warren – Ordinary
- Mata – up! up! up!
- Sobel, SHDØW, francis – CHA CHA
Najczęściej słuchane albumy w Polsce w 2025
- Sobel – NAPISZ JAK BĘDZIESZ
- Otsochodzi – TTHE GRIND
- Oki – ERA47
- Mata – 100 dni do matury
- Bedoes2115, Lanek – Opowieści z Doliny Smoków
- bambi – TRAP OR DIE
- Mata – Młody Matczak
- Kuban, Favst – FUGAZI
- Pezet – Muzyka Komercyjna
- Sentino, BNP – King Sento 2
Najczęściej słuchane podcasty w Polsce w 2025:
- Żurnalista – Rozmowy bez kompromisów
- Kryminatorium
- Przemek Górczyk Podcast
- WojewódzkiKędzierski
- Piąte: Nie zabijaj
- Raport o stanie świata Dariusza Rosiaka
- Cyprian Majcher
- 7 metrów pod ziemią
- Imponderabilia – Karol Paciorek
- Besties
Najczęściej słuchani artyści na świecie w 2025:
- Bad Bunny
- Taylor Swift
- The Weeknd
- Drake
- Billie Eilish
- Kendrick Lamar
- Bruno Mars
- Ariana Grande
- Arijit Singh
- Fuerza Regida
Najczęściej słuchane utwory na świecie w 2025:
- Lady Gaga, Bruno Mars – Die With A Smile
- Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
- ROSÉ, Bruno Mars – APT
- Alex Warren – Ordinary
- Bad Bunny – DtMF
- sombr – back to friends
- HUNTR/X, EJAE, AUDREY NUNA, REI AMI, KPop Demon Hunters Cast – Golden
- Kendrick Lamar, SZA – luther (with sza)
- Gracie Abrams – That’s So True
- Billie Eilish – WILDFLOWER
Jak sprawdzić Spotify Wrapped 2025?
Sprawdź swoje muzyczne podsumowanie roku! Wystarczy zalogować się do aplikacji lub odwiedzić stronę www.spotify.com/pl/wrapped/.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Pezet, Kuban i Sobel to ulubieńcy stacji radiowych
Lista najczęściej odtwarzanych utworów w 2025 w polskim radiu.
Związek Producentów Audio Video pokazał właśnie półroczne zestawienie Oficjalnej Listy Airplay (OLiA) – czyli ranking kawałków, które w pierwszej połowie 2025 roku najczęściej przewijały się w polskich stacjach radiowych. Wyniki jasno pokazują: w eterze rządzi miks międzynarodowych hitów i polskich premier.
Najwyżej notowanym polskim trackiem jest „Pięknie płyniesz” od Dawida Podsiadły, który już od grudnia 2024 utrzymuje świetną passę. W topce znajdziemy też świeże premiery 2025 roku – „Zanim spadnie deszcz” od Kubana, Mroza i Favsta, a także „Co noc” Oskara Cymsa.
Na dalszych miejscach możemy zobaczyć także kawałki Pezeta, Sobla, a nawet pod koniec listy Eminema.
Zestawienie pokazuje też ciekawą tendencję – wśród TOP 100 aż 32 kawałki to produkcje polskich artystów. To delikatny wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej (31). Mocno wybijają się też premiery – 35 utworów z listy to numery wydane w 2025 roku, w tym 16 polskich i 19 zagranicznych.
Polska scena coraz odważniej walczy o przestrzeń w radiu, a to półrocze tylko potwierdza, że lokalne premiery potrafią konkurować z globalnymi hitami.
Najczęściej odtwarzane utwory w radiu – I półrocze 2025
- Felix Jaehn, Shouse – Walk With Me
- Alan Walker, MEEK – Dancing in love
- Lola Young – Messy
- Dawid Podsiadło – Pięknie płyniesz
- Kuban, Mrozu, Favst – zanim spadnie deszcz
- Oskar Cyms – Co noc
- Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
- Lady Gaga – Abracadabra
- Damiano David – Next Summer
- Mosimann – Underneath The Blue (feat. Joe Cleere)
- Enrique Iglesias x Pitbull x IAmChino – Tamo Bien
- Ed Sheeran – Azizam
- David Guetta, Alphaville & Ava Max – Forever Young
- Rosé & Bruno Mars – APT.
- Damiano David – Born With a Broken Heart
- Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz – Nie mówię tak, nie mówię nie
- Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
- Alex Warren – Ordinary
- Sanah, Krzysztof Zalewski – Eviva l’arte! (K. Przerwa-Tetmajer)
- Daria Zawiałow – Ballada o Niej
- David Guetta & Sia – Beautiful People
- Kygo, Sandro Cavazza – Hold On Me
- Luna – A może
- Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINI – WE PRAY
- Dawid Kwiatkowski, Kayah – Proszę tańcz
- Igo – Wiatr
- Benson Boone – Sorry I’m Here For Someone Else
- Dominik Dudek – Hold The Light
- Carla Fernandes – Co, jeśli?
- Myles Smith – Nice To Meet You
- sombr – undressed
- Maciej Skiba – Chcę Ciebie częściej
- Shouse – Call My Name
- Tribbs, Klara Hammarström – Can’t Get Enough (Dr. Feelgood)
- Gracie Abrams – That’s So True
- Chappell Roan – Good Luck, Babe!
- Teddy Swims – Bad Dreams
- Igor Herbut & Wani – Było miło
- Igo – Cud
- Jonatan, Bletka, Gibbs – Róż
- Artemas – i like the way you kiss me
- Wiktor Dyduła – Szybkie tempo
- Wiktoria Kida, Księga Żywiołów – Oj, dziewczyno!
- Dennis Lloyd – Mad World
- Sylwia Grzeszczak – Latawce
- Doechii – Anxiety
- Switch Disco, Charlotte Haining, Felix – I FOUND YOU
- Daria Zawiałow, Artur Rojek – Dziwna (feat. Artur Rojek)
- Miley Cyrus – End of the World
- R3HAB, Michael Patrick Kelly, Shaggy – Rebellion
- ATB, Dopamine – Don’t Stop (I Wanna Know)
- Sanah – Miłość jest ślepa
- Cyril – Stumblin’ In
- Kaśka Sochacka – Szum
- Alex Warren feat. Joe Jonas – Burning Down
- Rosé – toxic till the end
- The Kolors – ITALODISCO
- Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
- Sabrina Carpenter – Busy Woman
- Kleks, Sobel, Sanah – Wynalazek Filipa Golarza
- ConKi x Drenchill x Albert RCB – I Don’t Know (feat. Brandon Chase)
- Dua Lipa – Houdini
- CHRYSTAL, NOTION – The Days
- Wizthemc & Bees & Honey – Show Me Love
- Kaeyra – Sour
- Sanah, Kasia Kowalska – Kiedy umrę kochanie (H. Poświatowska)
- Hozier – Too Sweet
- Alok, Kylie Minogue – last night i dreamt i fell in love
- Ofenbach feat. Norma Jean Martine – Overdrive
- CYRIL, maryjo – Still Into You
- Imany – Don’t Be So Shy (Filatov & Karas Remix)
- Sylver – Lay All Your Love On Me
- Dawid Podsiadło, Kaśka Sochacka, ZORZA – samoloty
- Karol G – Si Antes Te Hubiera Conocido
- Miley Cyrus – Flowers
- Eurythmics – Sweet Dreams (Are Made of This)
- Feel, Damian Skoczyk – W blasku słońca
- Purple Disco Machine, Kungs – Substitution
- Purple Disco Machine & Sophie and the Giants – Hypnotized
- Sylwia Grzeszczak – och i ach
- Mark Ambor – Belong Together
- Sonny Fodera & Clementine Douglas – Tell Me
- Zalia – diament
- Lost Frequencies – Love Is The Only Thing
- Eminem – Houdini
- The Kolors – Un Ragazzo Una Ragazza
- Loreen – Tattoo
- Margaret – Tak musiało być
- Bill Medley & Jennifer Warnes – (I’ve Had) The Time Of My Life (Remastered 2003)
- Rihanna – Only Girl (In The World)
- Oskar Cyms – No co Ty
- Dua Lipa – Training Season
- Whitney Houston – I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)
- Sarsa – Puch
- Latto feat. LU KALA – Lottery
- Sabrina Carpenter – Espresso
- Lucenzo feat. Don Omar – Danza Kuduro
- FAST BOY, Topic – Forget You
- Alan Walker, Ina Wroldsen – Barcelona
- Harry Styles – As It Was
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Pezet zdominował OLiS w pierwszym półroczu 2025
Krajowi twórcy zwiększają swój udział na listach sprzedażowych.
„Dom nad wodą” najczęściej streamowanym singlem, Billie Eilish na szczycie wśród albumów.
Związek Producentów Audio Video opublikował dane podsumowujące pierwsze sześć miesięcy 2025 roku na Oficjalnych Listach Sprzedaży. Najchętniej słuchanym utworem był viralowy hit Pezeta i Auera „Dom nad wodą”, natomiast w kategorii albumów pierwsze miejsce zdobyła Billie Eilish ze swoim krążkiem Hit Me Hard and Soft.
Dominacja polskich artystów w streamingu singli
W zestawieniu najpopularniejszych utworów w serwisach streamingowych aż 7 z 10 pozycji zajmują polskie produkcje. Pierwsze miejsce bezapelacyjnie należy do Pezeta i Auera – ich utwór „Dom nad wodą”, choć wydany jeszcze w 2022 roku, zyskał drugie życie dzięki TikTokowi. Viralowa popularność przełożyła się również na wysoką rotację w stacjach radiowych.
Na kolejnych miejscach uplasowali się Sobel z singlem „Kochasz?” oraz duet Rosé i Bruno Mars z kawałkiem „APT”.
W całym TOP 100 znalazło się aż 69 utworów polskich wykonawców – to wzrost względem ubiegłego roku, gdy takich utworów było 66. Co ciekawe, międzynarodowi artyści również zaznaczyli silniejszą obecność – w TOP 10 znalazły się trzy zagraniczne produkcje, wobec tylko jednej w 2024 roku.

Billie Eilish numerem jeden wśród albumów
W kategorii najczęściej odtwarzanych albumów triumfuje Billie Eilish. Jej płyta Hit Me Hard and Soft, wydana w maju 2024 roku, awansowała z piątego miejsca na sam szczyt zestawienia.
Na podium towarzyszą jej dwaj polscy raperzy: Sobel z albumem Napisz jak będziesz oraz Otsochodzi z krążkiem Tthe Grind. W pierwszej dziesiątce znalazły się również albumy bambi i Young Leosi, Maty, Kaśki Sochackiej i Oki.
Spośród dziesięciu najlepiej streamowanych albumów aż osiem to polskie produkcje. Co ważne – trzy z nich powróciły do TOP 10 po raz kolejny: PG$, Pleśń Guziora oraz wspomniany Tthe Grind Otsochodzi. W całym zestawieniu TOP 100 ujęto 65 polskich wydawnictw – o trzy więcej niż rok wcześniej.

ZPAV: Polscy artyści budują trwałe relacje i katalogi
– Polscy artyści nie tylko zdobywają coraz więcej odtworzeń, ale także z sukcesem utrzymują się na szczytach list przez długie miesiące. Powroty albumów do TOP 10 świadczą o silnych relacjach między artystami a fanami, a także o jakości i trwałości ich repertuaru. To sygnał, że polska scena potrafi budować prawdziwe, silne katalogi muzyczne – komentuje Anna Ceynowa, dyrektorka komunikacji ZPAV.
Również Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający ZPAV, podkreślił znaczenie dominacji rodzimych wykonawców:
– Sytuacja, w której krajowi artyści stanowią niemal 70% najczęściej streamowanych utworów w Polsce, pokazuje, że dzisiaj to oni wyznaczają kierunki i wpływają na gust słuchaczy. Pełny obraz tych zmian zaprezentujemy podczas wrześniowej konferencji ZPAV 'Muzyka, Biznes, Technologia. Konferencja Fryderyka Festiwal 2025′. Już teraz serdecznie zapraszam do udziału.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Raperzy sprzedający najwięcej płyt fizycznych w Empiku – lista
Mamy dane za pierwsze półrocze 2025.
Fizyczne wydania albumów wciąż mają się dobrze. Empik opublikował listę najchętniej kupowanych płyt w pierwszym półroczu 2025 roku. Numerem jeden w rapie jest album Opał & Gibbs – „Połączenia 2”.
Jak co roku, hip-hop pozostaje najbardziej dynamiczną kategorią. Artyści polskiej sceny regularnie wymieniają się miejscami w TOP 5, a wyrównane wyniki sprzedaży dają przestrzeń na kolejne roszady. W tym gatunku trudno mówić o „pewniakach” – fani szybko reagują na nowości, a niemal każda premiera ma szansę znaleźć się na podium.
W pierwszym półroczu największym zainteresowaniem cieszył się duet Opał x Gibbs. Tuż za nim uplasował się Kendrick Lamar, a dalsze pozycje zajęli White 2115, Sobel i Kuban – potwierdzając, że polski hip-hop z powodzeniem rywalizuje zarówno na lokalnej scenie, jak i z zagranicznymi gwiazdami.
Najlepiej sprzedające się płyty rapowe w I półroczu 2025
- Opał & Gibbs – Połączenia 2
- Kendrick Lamar – GNX
- White 2115 – ROCKST4R
- Sobel – Napisz jak
- Kuban – Fugazi
*Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy wydane w 2025 roku na wszystkich nośnikach (CD, winyl).
Najlepiej sprzedające się płyty CD
- sanah – Dwoje ludzieńków
- Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- Genzie – ONLINE
- Kaśka Sochacka – Ta druga
- Lisa – Alter Ego
Najlepiej sprzedające się płyty winylowe
- Billie Eilish – Hit Me Hard and Soft
- Pink Floyd – At Pompeii
- Myslovitz – Miłość w czasach popkultury
- Myslovitz – Sun Machine
- Lady Pank – Lady Pank
Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres: 01.01–30.06.2025 r.

Muzyczna mapa Polski – numer 1 w każdym województwie
- dolnośląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- kujawsko-pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- lubelskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- łódzkie: sanah – Dwoje ludzieńków
- małopolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- mazowieckie: sanah – Dwoje ludzieńków
- opolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- podkarpackie: sanah – Dwoje ludzieńków
- podlaskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- śląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- świętokrzyskie: Lisa – Alter Ego
- warmińsko-mazurskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- wielkopolskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- zachodniopomorskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik za okres: 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy z 2025 roku w różnych wydaniach, na wszystkich nośnikach (CD, winyl).
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuZnany muzyk ujawnił mroczne kulisy śmierci Pona
-
News4 dni temuPeja zaskakuje – zdjęcie z Pelsonem i Doniem. „Spotkanie po latach”
-
Felieton5 dni temu„Kutas Records” – żart Kuqe 2115 to tak naprawdę spory problem – felieton
-
News3 dni temuPrzemek Ferguson dissuje Filipka!
-
News23 godziny temuThe Nitrozyniak dissuje Boxdela, Gimpera i Wardęgę
-
News2 dni temuBezdomny Bastek dostał propozycję pracy. Jak zareagował?
-
News5 dni temuPo bójce z Żabsonem, Bedoes ma bliznę na głowie
-
News4 dni temuBedoes o problemach psychicznych Sentino