ranking
Tygodniowy ranking singli #5: Rozliczenie ze sceną |CZ4RN3 P3RŁY
Tydzień premier. Manewry markentingowe rodem ze Stanów. Grudzień się zbliża wielkimi krokami.
Kolejny miesiąc premier. Mini-felieton. Tede, Paluch, Wini. Jeden śpiewa, drugi jebie oldschool, trzeci… motywuje. Niespodzianki. Za chwilę walka Pudziana z Popkiem. Zapraszam do kolejnej odsłony czarnych pereł i czekam na merytoryczną dyskusję w komentarzach.
1. Tede & Sir Mich – "Ten bit jak Mobb Deep 199x"
Zaczynamy jebać klasykę, czyli nowy Tede. Wiem, że lubisz takie bity jak Mobb Deep/Smutne piano, prosty bas, tępy werbel kontra komentarze (pierwsze trzy komentarze na YT): "super klimacior", "więcej tego typu klimatów" i w końcu "najlepszy track od wydania "Elliminati". Dlaczego TDF tak bardzo nienawidzi starych, klasycznych czasów i zapoczątkował falę hejtu wobec "truskulowego machanka ręką"? Dziwne.
Ja rozumiem, i Wy pewnie też, że w każdej płaszczyźnie życia, kariery, cokolwiek, progress, postępowość to podstawa. Ale to co? Mamy teraz wyrzucić wszystkie płyty z klasycznym pianinkiem, (z którym de facto na pewno każdy ma jakieś wspomnienia; pierwszy alkohol, pierwszy joint, laski, gorące wakacje itp.) Spalić wszystkie płyty przed 2000? Mamy teraz podzielić scenę na tych, którzy wygrywają i robią trapowo-kolorowe kawałki i na tych, którzy robią truskulowe brzemienie? Bo rozumiem, że teraz pozostałe płyty WFD, Molesty, PFK, Mobb Deep'ów, utylizujemy – no bo jak to tak? A drewnianą półkę zamienić na tą z kompozytów węglowych, bo jeszcze treszczy i ma w środku korniki? #prrrrrrrrrr_hamuj_piętą.
Nie czaję – bo jeżeli rano obczajam na kacu "Nie dla Ciebie" od SB, popołudniu na chacie odpalę sobie "Wilka Chodnikowego", zimnym wieczorem przeniosę się z 2Pac'iem do Kalifornii a pod koniec dnia wychilluje z Mesem przy "Jak nikt", żeby na koniec przyjebać sobie właśnie np. "Jupiter", (brat z innego ojca "Robię rap" z Notesu 2004 roku – sprawdźcie różnicę, a zwłaszcza trzecia zwrotka(!)) który jest moim faworytem to kim jestem? Truskiem? Świeżym gimbem, co jara się autotune'm? Czy starym zakutym łbem, co siedzi w latach 90'? Nie wiem – Wy mi powiedzcie.
Denerwuje mnie to, że ktoś, nieważne kto – czy to tuz czy młody siurek z astronomicznym ego uzurpuje sobie prawo do mówienia, że fundament hiphop'u – muzyka, która w większości opiera się właśnie na pianinku i basie jest kiepska, a kilka lat temu, to wszystko było jeszcze w porządku. Wydaję mi się, że pod komentarzami, w których zawrzało można podzielić na dwie grupy – dzieciaków, którzy ni chuja nie widzą kto to ten "mob dep", ale jest generalnie spoko w chuj, bo przecież wychodzi nowy Wieprz XDD i na tych którzy, z TDF'em spędzili pół swojego życia i myślą sobie – co tu się właściwie odTrumpia? A najlepsze, że tę regułę można przepisać na pozostałe 90% klipów na YouTube. Do tej grupy można jedynie dorzucić kilku trololo-hejterów, którzy nawet nie klikają "play", są sarkastyczno-śmieszni, ale nic nie wnoszą.
Bo nieważne czy ktoś robi oldschool, newschool czy triphop czy cokolwiek – ważne drogie Polaczki, czy jest w tym szczery i prawdziwy, no i coś jeszcze potrafił. Na tym opiera się rap – jest o prawdzie. I teraz wszyscy będziemy patrzeć TDF'owi na ręcę – bo w tym momencie (a nawet dużo wcześniej) odciął się od 95% sceny. Dlaczego? Właśnie spalił most z drogowskazem "featy".
A być może chodzi o to, że jeśli chodzi o politykę na scenie to Tas to taki swego rodzaju "Korwin polskiego rapu". Zero pochopnych wniosków – już tłumaczę o co mi chodzi. Jak już się na coś zdecyduje to ma jasne, klarowne, twarde stanowisko wobec pewnych spraw. I tu TDF wytyka treść – jebanie hajsu, prawdziwość, porażki, rzucanie przez laski kontra jego prawdziwość, zarabianie i wydawanie hajsu. Ale jakoś nie specjalnie ostatnio się słyszy, że raperzy są biedni, i chleją pod blokiem, gdzie w rzeczywistości mają po dwa apartamenty. Nie wiem teraz zupełnie gdzie przebiega linia frontu, gdzie w tym wszystkim jest hiphop ani TEDE.
Żeby było jasne – nie jestem żadnym strażnikiem oldschool'u. Bo każdy ma swój własny. Z luźnymi ramami czasowymi. Ale spójrzcie – o ile kiedyś była wojna o zamykanie się na nowe rzeczy to teraz robimy to z klasyką. Po co ciągle zamykać sobie drzwi?
2. Paluch – Gdybyś kiedyś
Po pierwsze zaskoczenie – raper śpiewa. Hip hop się wali. Podwaliny tej kolebki przewracają się w grobie. I wszystko jest w porządku? Z początku myślałem, że to jakieś żarty. Serio – parsknąłem herbatą w monitor, jak się dowiedziałem, że Paluch wydaję śpiewany singiel. Jak widać – no nie! Wszystko się zgadza. Czeski bit wchodzi jak 7 goli Borussi w pół godziny. Zachrypnięty głos robi swoje. I robi to genialne – ze dwa przeciągnięcia połączone z nuceniem są może nieco przesadzone.
Raper i lekki śpiew to połączenie niecodzienne (a już na pewno nie w Polsce!) a zaskakująco przyjemne – jak wyrwanie randomowej laski 9/10 z klubu na chatę, czarując ją swoją osobowością a nie hajsem. Nie sądziłem, że skubaniec się przyjmie. Pierwsza płyta Palucha, która zagości na mojej półce. Perłowy numer. Podobno A$AP Rocky ostatnio bierze też intensywne lekcje śpiewu, zobaczymy co z tego wyjdzie. Bardzo się cieszę, że ktoś przetarł w tym kierunku szlaki, #bez_auto_tune'a, a dałbym sobie uciąć rękę, że to z pewnością nie byłby Paluch. I co? I bym kurwa teraz nie miał ręki.
3. Wini – Nie ma barier
Nie mogłem się powtrzymać, żeby tego tu nie wstawić. Żaden to singiel a bardziej ciekawostka. Najlepsza mowa motywacyjna jaką słyszałem od kilku lat. Do tego z humorkiem. W tle inteligenty bit i dogadywania Winiego to sztos. Pieprzyć logikę! Gadka na gorszy dzień, kiedy muzyka nie pomaga a faile na YouTube już się znudziły.
Po trzydziestym trzecim przesłuchaniu czuć trochę nutkę ironii w tym wszystkim, ale i tak Wini>reszta yotubuowych coach'y motywacyjnych. Ja jestem możliwy, Tede co nagrywa, że pierdoli oldschool i stare czasy jest możliwy, śpiewający Paluch jest możliwy, #tłusta perła jest możliwa.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Bedoes 2115 najbardziej angażującym polskim raperem 2025
W zestawieniu znalazło się czterech hip-hopowców.
W polskim internecie znów rządzą muzyczne nazwiska. IMM sprawdził, kto w 2025 roku najskuteczniej przyciągał publikę w socialach. W zestawienu znalazło się dwóch raperów.
Instytut Monitorowania Mediów przygotował coś w rodzaju lokalnego Spotify Wrapped, tylko zamiast utworów pod lupę poszły reakcje, komentarze i udostępnienia. W zestawieniu uwzględniono Facebook, Instagram i TikToka. Wnioski są dość jednoznaczne. Na podium znalazły się trzy osoby, które przez cały rok trzymały fanów krótko i nie dawały im odetchnąć.
Największy ruch wokół siebie wygenerowała Doda. Uzbierała 21,5 miliona interakcji i znów udowodniła, że w mediach społecznościowych potrafi wywołać zamieszanie szybciej niż niejeden viral. Za jej plecami uplasowała się Justyna Steczkowska z wynikiem 14 milionów.
Trzecie miejsce przypadło Bedoesowi 2115, który w tym roku wykręcił 12,2 miliona interakcji. Raper zyskał na otwartym, bezpośrednim stylu rozmowy z fanami. Jego społeczność od dawna podkreśla, że potrafi reagować na bieżące wydarzenia bez celebryckiego dystansu.
– Spośród muzyków z czołówki zestawienia IMM w tegorocznym TOP 10 Spotify Wrapped znaleźli się jedynie raperzy: Bedoes 2115 i Mata. Co ciekawe, drugi z nich był najczęściej słuchanym artystą w Polsce, mimo że w naszym rankingu zajął siódmą pozycję. Pokazuje to, że popularność w streamingu nie zawsze idzie w parze z aktywnością wokalistów w social mediach. Sukces oraz rozpoznawalność marki osobistej twórcy w branży muzycznej nie zależy dzisiaj wyłącznie od wyników słuchalności, ale też od umiejętności angażowania i budowania relacji z fanami – podkreśla Tomasz Lubieniecki z IMM.
Najbardziej angażującymi raperami są także: Malik Montana i Kizo, który zamyka stawkę na 10 miejscu.
Najbardziej angażujący polscy artyści w 2025 roku
- Doda – 21 546 416
- J. Steczkowska – 14 018 674
- Bedoes 2115 – 12 177 912
- Malik Montana – 10 139 230
- Skolim – 9 153 951
- Julia Wieniawa – 7 790 625
- Mata – 6 968 964
- R. Węgiel-Mglej – 6 145 772
- Ewa Farna – 6 037 096
- Kizo – 5 469 468
TOP 3 najbardziej angażujące posty polskich artystów
- TikTok – Doda – 899 tys. interakcji
- TikTok – Bedoes 2115 – 787 tys. interakcji
- TikTok – Ewa Farna – 746 tys. interakcji
Analiza objęła dostępne publicznie posty opublikowane w okresie styczeń–listopad 2025 r. na oficjalnych profilach artystów na Instagramie, Facebooku i TikToku. Stan na 3 grudnia 2025 r.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Spotify Wrapped 2025 – Rap rządzi: Mata, Oki i Sobel
Najpopularniejsi raperzy i albumy 2025 roku.
Jak co roku, Spotify Wrapped tworzy kulturową mapę doświadczeń słuchaczy – od najważniejszych premier i viralowych momentów, po nostalgiczne powroty i zupełnie nieoczekiwane odkrycia. Wrapped prezentuje utwory, artystów i trendy, które kształtowały muzyczne gusta Polaków w minionym roku. A trzeba dodać, że rok 2025 był wyjątkowy.
Polscy artyści na szczycie
W ostatnich latach lokalna muzyka naprawdę podbiła serca słuchaczy Spotify, a ten rok nie był wyjątkiem. Tylko w 2025 słuchalność polskich utworów wzrosła o 10 procent, co wyraźnie widać w tegorocznych zestawieniach. Wszyscy najpopularniejsi artyści to Polacy, 9 z 10 najczęściej odtwarzanych utworów to piosenki polskich twórców, a 10 najpopularniejszych albumów roku również zostało nagrane przez lokalnych muzyków.
Rap znów rządzi
W 2025 roku rap nie tylko dominował, ale wręcz zdefiniował mainstream. Mata powrócił na podium po 4 latach, stając się najczęściej słuchanym artystą i bezsprzecznym liderem sceny rapowej w 2025 roku. Najczęściej odtwarzanym utworem był Dom Nad Wodą autorstwa Pezeta i Auera. Wydany w 2022 roku utwór został odkryty przez słuchaczy i stał się jednym z najbardziej charakterystycznych momentów muzycznych 2025 roku.
Zaobserwowaliśmy powrót do klasycznego oldschoolowego rapu i boom bapu, napędzanego przez weteranów takich jak Pezet z Domem Nad Wodą oraz Bedoes 2115 z Hit ’Em Up samplującym Tupaca, a także przez nowych artystów – Huberta. i BSK. Lokalny trap także przeżywał odrodzenie dzięki HOLLYWOOD SMILE Żabsona oraz rosnącej popularności nowych twarzy, takich jak vkie, Młody West i Okekel.
Ten rok przyniósł także nietypowe, międzypokoleniowe i międzygatunkowe współprace. Mata i Maryla Rodowicz, Mata i Skolim, Kuban i Zalia czy PRO8L3M i Anita Lipnicka – wszyscy otworzyli się na zupełnie nowe grupy odbiorców, jednocześnie znacząco zwiększając viralowy potencjał swoich utworów.
– Tegoroczne Wrapped pokazuje, że słuchacze w Polsce wybierają muzykę, która bezpośrednio odpowiada ich doświadczeniom, emocjom i codziennym realiom. Świetnym tego przykładem jest hitu roku – Dom nad Wodą od Pezeta – jego sukces definiuje trend, w którym dla słuchaczy data premiery kawałków nie ma już znaczenia. Katalogowe utwory wracają na szczyt, gdy znów trafią w emocje. Rap – w każdej swojej formie – stał się ścieżką dźwiękową roku 2025: od najważniejszych premier po viralowe hity, od odkryć z undergroundu po międzypokoleniowe współprace. Najbardziej wyróżnia się to, jak silnie polscy artyści rezonują z lokalną publicznością. Nie tylko dominują na listach przebojów – oni tworzą kulturowe momenty, napędzają dyskusje i łączą ludzi poprzez historie, które czujemy jako autentycznie nasze – komentuje Mateusz Smółka, Editorial Lead w Spotify.
Rok letnich hitów
W tym roku piosenki, które ukształtowały nasze lato, zostają z nami na dłużej. Kilka utworów znajdujących się na szczycie Wrapped – w tym Kamikaze, Casablanca, CAŁE LATO i dopóki się nie znüdzisz – to hity lata, nasycone energią, która natychmiast przywołuje ciepłe dni. Klasyczne letnie przeboje stały się całorocznymi faworytami, udowadniając, że polscy słuchacze chętnie sięgają po utwory pełne pozytywnego nastroju.
Co jeszcze działo się w minionym muzycznym roku? Przyniósł on także organiczny, niespodziewany wzrost słuchalności disco polo. Utwory takie jak Mandacik Łobuzów, Akcentu i Zenka Martyniuka oraz TAK TO LATA Bungee i Tuszola stały się ulubieńcami letnich playlist – ich wpadająca w ucho, beztroska, imprezowa energia w wyraźny sposób wpłynęła na trendy streamingowe w całej Polsce.
Najczęściej słuchani artyści w Polsce w 2025 roku
- Mata
- Oki
- francis
- Sobel
- Taco Hemingway
- White 2115
- Gibbs
- PRO8L3M
- Kaz Bałagane
- Bedoes 2115
Najczęściej słuchane utwory w Polsce w 2025 roku
- Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
- Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
- MIÜ, Zalia, Koder, Leon Krześniak – dopóki się nie znüdzisz
- Sentino, BNP – CASABLANCA
- Mata, Skolim, Khaid – KAMIKAZE
- Sobel, francis – CAŁE LATO
- Kaz Bałagane, Oskar83 – Multisport
- Alex Warren – Ordinary
- Mata – up! up! up!
- Sobel, SHDØW, francis – CHA CHA
Najczęściej słuchane albumy w Polsce w 2025
- Sobel – NAPISZ JAK BĘDZIESZ
- Otsochodzi – TTHE GRIND
- Oki – ERA47
- Mata – 100 dni do matury
- Bedoes2115, Lanek – Opowieści z Doliny Smoków
- bambi – TRAP OR DIE
- Mata – Młody Matczak
- Kuban, Favst – FUGAZI
- Pezet – Muzyka Komercyjna
- Sentino, BNP – King Sento 2
Najczęściej słuchane podcasty w Polsce w 2025:
- Żurnalista – Rozmowy bez kompromisów
- Kryminatorium
- Przemek Górczyk Podcast
- WojewódzkiKędzierski
- Piąte: Nie zabijaj
- Raport o stanie świata Dariusza Rosiaka
- Cyprian Majcher
- 7 metrów pod ziemią
- Imponderabilia – Karol Paciorek
- Besties
Najczęściej słuchani artyści na świecie w 2025:
- Bad Bunny
- Taylor Swift
- The Weeknd
- Drake
- Billie Eilish
- Kendrick Lamar
- Bruno Mars
- Ariana Grande
- Arijit Singh
- Fuerza Regida
Najczęściej słuchane utwory na świecie w 2025:
- Lady Gaga, Bruno Mars – Die With A Smile
- Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
- ROSÉ, Bruno Mars – APT
- Alex Warren – Ordinary
- Bad Bunny – DtMF
- sombr – back to friends
- HUNTR/X, EJAE, AUDREY NUNA, REI AMI, KPop Demon Hunters Cast – Golden
- Kendrick Lamar, SZA – luther (with sza)
- Gracie Abrams – That’s So True
- Billie Eilish – WILDFLOWER
Jak sprawdzić Spotify Wrapped 2025?
Sprawdź swoje muzyczne podsumowanie roku! Wystarczy zalogować się do aplikacji lub odwiedzić stronę www.spotify.com/pl/wrapped/.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Pezet, Kuban i Sobel to ulubieńcy stacji radiowych
Lista najczęściej odtwarzanych utworów w 2025 w polskim radiu.
Związek Producentów Audio Video pokazał właśnie półroczne zestawienie Oficjalnej Listy Airplay (OLiA) – czyli ranking kawałków, które w pierwszej połowie 2025 roku najczęściej przewijały się w polskich stacjach radiowych. Wyniki jasno pokazują: w eterze rządzi miks międzynarodowych hitów i polskich premier.
Najwyżej notowanym polskim trackiem jest „Pięknie płyniesz” od Dawida Podsiadły, który już od grudnia 2024 utrzymuje świetną passę. W topce znajdziemy też świeże premiery 2025 roku – „Zanim spadnie deszcz” od Kubana, Mroza i Favsta, a także „Co noc” Oskara Cymsa.
Na dalszych miejscach możemy zobaczyć także kawałki Pezeta, Sobla, a nawet pod koniec listy Eminema.
Zestawienie pokazuje też ciekawą tendencję – wśród TOP 100 aż 32 kawałki to produkcje polskich artystów. To delikatny wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej (31). Mocno wybijają się też premiery – 35 utworów z listy to numery wydane w 2025 roku, w tym 16 polskich i 19 zagranicznych.
Polska scena coraz odważniej walczy o przestrzeń w radiu, a to półrocze tylko potwierdza, że lokalne premiery potrafią konkurować z globalnymi hitami.
Najczęściej odtwarzane utwory w radiu – I półrocze 2025
- Felix Jaehn, Shouse – Walk With Me
- Alan Walker, MEEK – Dancing in love
- Lola Young – Messy
- Dawid Podsiadło – Pięknie płyniesz
- Kuban, Mrozu, Favst – zanim spadnie deszcz
- Oskar Cyms – Co noc
- Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
- Lady Gaga – Abracadabra
- Damiano David – Next Summer
- Mosimann – Underneath The Blue (feat. Joe Cleere)
- Enrique Iglesias x Pitbull x IAmChino – Tamo Bien
- Ed Sheeran – Azizam
- David Guetta, Alphaville & Ava Max – Forever Young
- Rosé & Bruno Mars – APT.
- Damiano David – Born With a Broken Heart
- Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz – Nie mówię tak, nie mówię nie
- Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
- Alex Warren – Ordinary
- Sanah, Krzysztof Zalewski – Eviva l’arte! (K. Przerwa-Tetmajer)
- Daria Zawiałow – Ballada o Niej
- David Guetta & Sia – Beautiful People
- Kygo, Sandro Cavazza – Hold On Me
- Luna – A może
- Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINI – WE PRAY
- Dawid Kwiatkowski, Kayah – Proszę tańcz
- Igo – Wiatr
- Benson Boone – Sorry I’m Here For Someone Else
- Dominik Dudek – Hold The Light
- Carla Fernandes – Co, jeśli?
- Myles Smith – Nice To Meet You
- sombr – undressed
- Maciej Skiba – Chcę Ciebie częściej
- Shouse – Call My Name
- Tribbs, Klara Hammarström – Can’t Get Enough (Dr. Feelgood)
- Gracie Abrams – That’s So True
- Chappell Roan – Good Luck, Babe!
- Teddy Swims – Bad Dreams
- Igor Herbut & Wani – Było miło
- Igo – Cud
- Jonatan, Bletka, Gibbs – Róż
- Artemas – i like the way you kiss me
- Wiktor Dyduła – Szybkie tempo
- Wiktoria Kida, Księga Żywiołów – Oj, dziewczyno!
- Dennis Lloyd – Mad World
- Sylwia Grzeszczak – Latawce
- Doechii – Anxiety
- Switch Disco, Charlotte Haining, Felix – I FOUND YOU
- Daria Zawiałow, Artur Rojek – Dziwna (feat. Artur Rojek)
- Miley Cyrus – End of the World
- R3HAB, Michael Patrick Kelly, Shaggy – Rebellion
- ATB, Dopamine – Don’t Stop (I Wanna Know)
- Sanah – Miłość jest ślepa
- Cyril – Stumblin’ In
- Kaśka Sochacka – Szum
- Alex Warren feat. Joe Jonas – Burning Down
- Rosé – toxic till the end
- The Kolors – ITALODISCO
- Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
- Sabrina Carpenter – Busy Woman
- Kleks, Sobel, Sanah – Wynalazek Filipa Golarza
- ConKi x Drenchill x Albert RCB – I Don’t Know (feat. Brandon Chase)
- Dua Lipa – Houdini
- CHRYSTAL, NOTION – The Days
- Wizthemc & Bees & Honey – Show Me Love
- Kaeyra – Sour
- Sanah, Kasia Kowalska – Kiedy umrę kochanie (H. Poświatowska)
- Hozier – Too Sweet
- Alok, Kylie Minogue – last night i dreamt i fell in love
- Ofenbach feat. Norma Jean Martine – Overdrive
- CYRIL, maryjo – Still Into You
- Imany – Don’t Be So Shy (Filatov & Karas Remix)
- Sylver – Lay All Your Love On Me
- Dawid Podsiadło, Kaśka Sochacka, ZORZA – samoloty
- Karol G – Si Antes Te Hubiera Conocido
- Miley Cyrus – Flowers
- Eurythmics – Sweet Dreams (Are Made of This)
- Feel, Damian Skoczyk – W blasku słońca
- Purple Disco Machine, Kungs – Substitution
- Purple Disco Machine & Sophie and the Giants – Hypnotized
- Sylwia Grzeszczak – och i ach
- Mark Ambor – Belong Together
- Sonny Fodera & Clementine Douglas – Tell Me
- Zalia – diament
- Lost Frequencies – Love Is The Only Thing
- Eminem – Houdini
- The Kolors – Un Ragazzo Una Ragazza
- Loreen – Tattoo
- Margaret – Tak musiało być
- Bill Medley & Jennifer Warnes – (I’ve Had) The Time Of My Life (Remastered 2003)
- Rihanna – Only Girl (In The World)
- Oskar Cyms – No co Ty
- Dua Lipa – Training Season
- Whitney Houston – I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)
- Sarsa – Puch
- Latto feat. LU KALA – Lottery
- Sabrina Carpenter – Espresso
- Lucenzo feat. Don Omar – Danza Kuduro
- FAST BOY, Topic – Forget You
- Alan Walker, Ina Wroldsen – Barcelona
- Harry Styles – As It Was
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Pezet zdominował OLiS w pierwszym półroczu 2025
Krajowi twórcy zwiększają swój udział na listach sprzedażowych.
„Dom nad wodą” najczęściej streamowanym singlem, Billie Eilish na szczycie wśród albumów.
Związek Producentów Audio Video opublikował dane podsumowujące pierwsze sześć miesięcy 2025 roku na Oficjalnych Listach Sprzedaży. Najchętniej słuchanym utworem był viralowy hit Pezeta i Auera „Dom nad wodą”, natomiast w kategorii albumów pierwsze miejsce zdobyła Billie Eilish ze swoim krążkiem Hit Me Hard and Soft.
Dominacja polskich artystów w streamingu singli
W zestawieniu najpopularniejszych utworów w serwisach streamingowych aż 7 z 10 pozycji zajmują polskie produkcje. Pierwsze miejsce bezapelacyjnie należy do Pezeta i Auera – ich utwór „Dom nad wodą”, choć wydany jeszcze w 2022 roku, zyskał drugie życie dzięki TikTokowi. Viralowa popularność przełożyła się również na wysoką rotację w stacjach radiowych.
Na kolejnych miejscach uplasowali się Sobel z singlem „Kochasz?” oraz duet Rosé i Bruno Mars z kawałkiem „APT”.
W całym TOP 100 znalazło się aż 69 utworów polskich wykonawców – to wzrost względem ubiegłego roku, gdy takich utworów było 66. Co ciekawe, międzynarodowi artyści również zaznaczyli silniejszą obecność – w TOP 10 znalazły się trzy zagraniczne produkcje, wobec tylko jednej w 2024 roku.

Billie Eilish numerem jeden wśród albumów
W kategorii najczęściej odtwarzanych albumów triumfuje Billie Eilish. Jej płyta Hit Me Hard and Soft, wydana w maju 2024 roku, awansowała z piątego miejsca na sam szczyt zestawienia.
Na podium towarzyszą jej dwaj polscy raperzy: Sobel z albumem Napisz jak będziesz oraz Otsochodzi z krążkiem Tthe Grind. W pierwszej dziesiątce znalazły się również albumy bambi i Young Leosi, Maty, Kaśki Sochackiej i Oki.
Spośród dziesięciu najlepiej streamowanych albumów aż osiem to polskie produkcje. Co ważne – trzy z nich powróciły do TOP 10 po raz kolejny: PG$, Pleśń Guziora oraz wspomniany Tthe Grind Otsochodzi. W całym zestawieniu TOP 100 ujęto 65 polskich wydawnictw – o trzy więcej niż rok wcześniej.

ZPAV: Polscy artyści budują trwałe relacje i katalogi
– Polscy artyści nie tylko zdobywają coraz więcej odtworzeń, ale także z sukcesem utrzymują się na szczytach list przez długie miesiące. Powroty albumów do TOP 10 świadczą o silnych relacjach między artystami a fanami, a także o jakości i trwałości ich repertuaru. To sygnał, że polska scena potrafi budować prawdziwe, silne katalogi muzyczne – komentuje Anna Ceynowa, dyrektorka komunikacji ZPAV.
Również Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający ZPAV, podkreślił znaczenie dominacji rodzimych wykonawców:
– Sytuacja, w której krajowi artyści stanowią niemal 70% najczęściej streamowanych utworów w Polsce, pokazuje, że dzisiaj to oni wyznaczają kierunki i wpływają na gust słuchaczy. Pełny obraz tych zmian zaprezentujemy podczas wrześniowej konferencji ZPAV 'Muzyka, Biznes, Technologia. Konferencja Fryderyka Festiwal 2025′. Już teraz serdecznie zapraszam do udziału.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
ranking
Raperzy sprzedający najwięcej płyt fizycznych w Empiku – lista
Mamy dane za pierwsze półrocze 2025.
Fizyczne wydania albumów wciąż mają się dobrze. Empik opublikował listę najchętniej kupowanych płyt w pierwszym półroczu 2025 roku. Numerem jeden w rapie jest album Opał & Gibbs – „Połączenia 2”.
Jak co roku, hip-hop pozostaje najbardziej dynamiczną kategorią. Artyści polskiej sceny regularnie wymieniają się miejscami w TOP 5, a wyrównane wyniki sprzedaży dają przestrzeń na kolejne roszady. W tym gatunku trudno mówić o „pewniakach” – fani szybko reagują na nowości, a niemal każda premiera ma szansę znaleźć się na podium.
W pierwszym półroczu największym zainteresowaniem cieszył się duet Opał x Gibbs. Tuż za nim uplasował się Kendrick Lamar, a dalsze pozycje zajęli White 2115, Sobel i Kuban – potwierdzając, że polski hip-hop z powodzeniem rywalizuje zarówno na lokalnej scenie, jak i z zagranicznymi gwiazdami.
Najlepiej sprzedające się płyty rapowe w I półroczu 2025
- Opał & Gibbs – Połączenia 2
- Kendrick Lamar – GNX
- White 2115 – ROCKST4R
- Sobel – Napisz jak
- Kuban – Fugazi
*Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy wydane w 2025 roku na wszystkich nośnikach (CD, winyl).
Najlepiej sprzedające się płyty CD
- sanah – Dwoje ludzieńków
- Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- Genzie – ONLINE
- Kaśka Sochacka – Ta druga
- Lisa – Alter Ego
Najlepiej sprzedające się płyty winylowe
- Billie Eilish – Hit Me Hard and Soft
- Pink Floyd – At Pompeii
- Myslovitz – Miłość w czasach popkultury
- Myslovitz – Sun Machine
- Lady Pank – Lady Pank
Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres: 01.01–30.06.2025 r.

Muzyczna mapa Polski – numer 1 w każdym województwie
- dolnośląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- kujawsko-pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- lubelskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- łódzkie: sanah – Dwoje ludzieńków
- małopolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- mazowieckie: sanah – Dwoje ludzieńków
- opolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- podkarpackie: sanah – Dwoje ludzieńków
- podlaskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- śląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
- świętokrzyskie: Lisa – Alter Ego
- warmińsko-mazurskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- wielkopolskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
- zachodniopomorskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik za okres: 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy z 2025 roku w różnych wydaniach, na wszystkich nośnikach (CD, winyl).
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News4 dni temuZnany muzyk ujawnił mroczne kulisy śmierci Pona
-
News5 dni temuKto z ZIP Składu nagłośnił zbiórkę dla córki Pona? Odpowiedź zaskakuje
-
News4 dni temuPeja zaskakuje – zdjęcie z Pelsonem i Doniem. „Spotkanie po latach”
-
Felieton5 dni temu„Kutas Records” – żart Kuqe 2115 to tak naprawdę spory problem – felieton
-
News3 dni temuPrzemek Ferguson dissuje Filipka!
-
News22 godziny temuThe Nitrozyniak dissuje Boxdela, Gimpera i Wardęgę
-
News2 dni temuBezdomny Bastek dostał propozycję pracy. Jak zareagował?
-
News5 dni temuPo bójce z Żabsonem, Bedoes ma bliznę na głowie