Sprawdź nas też tutaj

News

MIASTO PEŁNE HIP HOPOWYCH WIBRACJI PO WARSAW CHALLENGE 2017

Opublikowany

 

Podsumowanie tegorocznej edycji.

13 i 14 maja Fort Bema zamienił się w arenę zaciętej rywalizacji najlepszych B-boyów na świecie. Główną nagrodę m.st. Warszawy – 15 000 złotych – wytańczył japoński team Florriorz. Wydarzenie przyciągnęło uczestników z całego świata, a także kilku tysięczną widownię, która zagrzewała tancerzy do walki.

 

Uczestnicy tegorocznej edycji Warsaw Challenge ponownie mieli okazję oglądać występy absolutnej światowej czołówki sceny breakdance. Do rywalizacji w głównym turnieju 5v5 stanęli m.in. zeszłoroczni zwycięzcy – amerykański skład Rockforce Crew, najlepsza brytyjska ekipa Soul Mavericks oraz Tekken Crew – zwycięscy francuskich eliminacji Warsaw Challenge. W Great 8 znaleźli się też Predatorz, czyli połączony skład tancerzy
z Rosji i Kazachstanu, gwiazdorska ekipa z Japonii o nazwie Florriorz, Unstoppables reprezentujący Izrael oraz Hustle Kidz z Holandii. Polskę reprezentował znakomity team Polskee Flavour. Ekipy podzielone zostały na dwie grupy i stoczyły pojedynki oceniane przez sędziów. Do finału przeszły składy, które zdobyły najwyższe noty w swoich grupach.

 

Bezkonkurencyjny okazał się japoński team Florriorz i to oni wygrali główna nagrodę Miasta Stołecznego Warszawy – 15 000 złotych, którą wręczyła wiceprezydent m.st. Warszawy, Renata Kaznowska. W finałowej bitwie przy ogromnym dopingu publiczności pokonali drużynę Predatorz, która przyleciała z Rosji i Kazachstanu. W sobotnich bitwach 1v1 bezkonkurencyjnie zaprezentował się zaś B-Boy Gravity, który w ostatnim starciu zmierzył się z Polakiem – Zawiszą Bielskill.

 

Jak co roku, atmosferę Warsaw Challenge podgrzewały także występy polskich i światowych gwiazd hip-hopu. Line-up pierwszego dnia festiwalu otworzył koncert Małpy, następnie mikrofon powędrował do rąk elbląskiego rapera VNM.Gdy Fort Bema gęsto wypełnili fani rapu, na scenę wszedł weteran polskiego hip-hopu DonGURALesko. Gwiazdą muzycznej sceny pierwszego dnia Warsaw Challenge był Grubson, który niezwykle energetyczną mieszanką rapu i elektrycznych, rockowych gitar rozgrzał publiczność do czerwoności. W niedzielę jako pierwszy zaprezentował się Hades, po nim scenę przejął rewelacyjny warszawski kolektyw JWP/Bez Cenzury. Ukoronowaniem wydarzenia były występy legendarnych gwiazd amerykańskiego hip-hopu. Najpierw publikę rozbujał set DJ’a Grandmaster Flash’a, miksującego klasyczne utwory z nowymi kawałkami, dobrze znanymi choćby fanom takich produkcji, jak The Get Down. Na koniec sceną zawładnął legendarny nowojorski zespół ONYX, tworzący niezwykle energetyczną muzykę w stylu hardcore rap.

 

Line-up uzupełniły także showcase’y – pokaz taneczny grupy Who If Not You oraz występ beatboxera Bladego Krisa, a na terenie imprezy czekały m.in. warsztaty taneczne
i zawody skateboardingowe Miniramp Challenge.

 

Otwarte Mistrzostwa Warszawy w Breakdance to największa w Polsce i jedna z najważniejszych na świecie imprez promujących kulturę hip-hopową. Warsaw Challenge od kilkunastu lat przyciąga sympatyków rapu, pasjonatów tańca i poszukiwaczy niezapomnianych wrażeń.Łączy pokolenia wokół hip-hopu i ewoluuje wraz z nowymi ekipami tancerzy czy trendami w muzyce. Jedno się jednak nie zmieniawydarzenie
to powstało z pasji do tańca, więc od początku jednym z najbardziej istotnych elementów imprezy jest konkurs dla B-boyów.

 

Organizatorem Warsaw Challenge było Miasto Stołeczne Warszawa, producentem wykonawczym Stołeczna Estrada.

 

Fot. Radek Zawadzki.

{gallery}w_ch_17{/gallery}


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Pono nie zostawił żadnego majątku, tylko długi. Matka córki rapera zabrała głos

Córka rapera może odrzucić spadek.

Opublikowany

 

Przez

pono córka

Karina Wacławik, matka córki zmarłego Pono postanowiła wyjaśnić, jak wygląda jej sytuacja prawna i zawodowa w związku z założeniem zbiórki 500 tys. zł dla córki.

Pono nie zostawił żadnego majątku

Po założeniu zbiórki dla córki Pona, na jej matkę wylało się wiadro pomyj. Komentujący wskazywali, że Pono przecież coś po sobie zostawił i twierdzili wręcz, że ta zbiórka to „wyłudzenie”. Matka dziewczynki wyjaśnia, że jest całkiem odwrotnie.

– Po tacie Misi nie pozostał żaden majątek. Nie posiadał własnego mieszkania ani wartościowych rzeczy. W skład masy spadkowej wchodzą natomiast zobowiązania – dlatego zanim jakiekolwiek przyszłe wpływy z jego twórczości mogłyby trafić do córki, należy najpierw uporządkować kwestie prawne – informuje była partnerka rapera.

Brak renty po tacie

Po śmierci taty Misia nie otrzymuje też żadnych świadczeń państwowych:

•⁠ ⁠renta rodzinna jej nie przysługuje – tata nie był objęty ubezpieczeniem,

•⁠ ⁠wsparcie z Funduszu Alimentacyjnego nie przysługuje – alimenty nigdy nie były ustalone,

•⁠ ⁠nie było też ubezpieczenia na życie.

Co z tantiemami?

Jak informuje Pani Karina, wpływy z tantiem są nieregularne i z czasem maleją.

– Nie mogą stanowić pewnego źródła utrzymania. Postępowanie spadkowe jest niezbędne także z innego powodu: aby Misia mogła otrzymać pamiątki po tacie – jego zeszyty, notatki, ubrania, osobiste rzeczy – tłumaczy.

Możliwe odrzucenie spadku

Przyjęcie spadku wiąże się nie tylko z profitami, ale także ze spłatą zobowiązań po zmarłym. Dlatego matka dziewczynki nie wie jeszcze, czy zechce, żeby córka przyjęła spadek.

– Opinie zaprzyjaźnionych prawników różnią się co do najbezpieczniejszego rozwiązania dla Misi – przyjęcia lub odrzucenia spadku. Potrzebujemy wsparcia specjalisty, który jasno wskaże bezpieczną drogę i weźmie odpowiedzialność za rekomendacje. To również wiąże się z kosztami – wyjaśnia.

Zmiana kwoty zbiórki

Po kilkunastu dniach zbiórki w serwisie Zrzutka.pl zebrano niecałe 15 tys. zł. Zmieniła się też docelowa kwota z 500 tys. na 90 tys.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Meek Mill oddaje hołd Young Thugowi za wsparcie podczas beefu z Drakiem

„Bali się nagrać ze mną zwrotkę”.

Opublikowany

 

meek mill freedom

Meek Mill wrócił do czasów beefu z Drakiem i podziękował Young Thugowi za wsparcie.

Na koncercie w Filadelfii Meek otwarcie opowiedział o czasie, kiedy praktycznie cała branża odwróciła się od niego. Głośny konflikt z Drakiem sprawił, że wielu raperów nie chciało mieć z nim nic wspólnego, a wspólne zwrotki nagle przestały być tematem rozmów. Young Thug okazał się wyjątkiem.

– Mówię temu kolesiowi za każdym razem jak go widzę, kiedy miałem beef z Drakiem, ludzie zachowywali się jakby bali się nagrać ze mną zwrotkę.

Najmocniej wybrzmiała jednak historia o tym, jak daleko Thug poszedł, żeby wesprzeć Meeka.

– Ten koleś wpadał do mnie, kiedy miałem areszt domowy, dwa dni z rzędu. Wpadł, podniósł mnie na dachu i dał wsparcie. Więc Filadelfia, zróbcie hałas dla Young Thuga w tym miejscu.

Relacja obu raperów od lat jest zażyła i co chwila pojawiają się na swoich projektach. Wspólne numery stały się zresztą klasyką w katalogu Meeka. Od „We Ball” z Wins & Losses, po „Offended” z DC4, aż po późniejsze „That Go!” z udziałem T Shyne’a.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Klipy Quebonafide i PRO8LEMu ze statuetkami na PL Music Video Awards

„Za kreatywność, ikoniczność i potężny rozpi*rdol.”

Opublikowany

 

Przez

andrzej dragan
fot. Patryk Grądys

W Łodzi zakończyła się 8. edycja PL Music Video Awards. Pięcioosobowe jury w składzie: Kasia Grabek, Mac Adamczak, Jacek Grudzień, Bela i Maciej Szupica przyznało nagrody w dziesięciu kategoriach – sześciu muzycznych i czterech specjalnych. Werdykt ogłoszono podczas uroczystej gali w wypełnionej twórcami i miłośnikami wideoklipów po brzegi sali Monopolis.

Grand Prix dla „CORE”

Najważniejszą nagrodę festiwalu – Grand Prix – oraz czek na 20 000 zł zdobył teledysk „CORE”, zrealizowany przez duet reżyserski Heleny Ganjalyan i Bartosza Szpaka do utworu Stefana Wesołowskiego. Klip nominowano w kategorii EXTRA, przeznaczonej dla prac, które nie mieszczą się w podstawowych muzycznych kategoriach gatunkowych.

Juror Mac Adamczak tak uzasadnił wybór: „Klimat oraz feeling wyróżniający się na tle innych klipów. Wspaniałe zdjęcia, reżyseria ruchu i uczucie, że oglądamy dzieło spójne na wszystkich poziomach. W jednym zdaniu: absolute cinema.”

„Futurama 3” z dwiema statuetkami

Dwie nagrody zdobył teledysk „Futurama 3” Quebonafide w reżyserii Andrzeja Dragana: w kategorii Hip-Hop, oraz w kategorii Superprodukcja.

Ważny Przekaz dla PRO8L3M – „Skansen”

Nagrodę w kategorii Ważny Przekaz otrzymał teledysk „Skansen” PRO8L3M-u w reżyserii Kacpra Zięby. Jury doceniło jego autentyczność i społeczny wymiar. Wyjątkowym elementem realizacji jest fakt, że cały budżet produkcyjny został przekazany na potrzeby wychowanków stowarzyszenia Projekt Błonie.

Nagrody specjalne od partnerów

Partnerzy festiwalu ufundowali nagrody rzeczowe dla laureatów wybranych kategorii:

  • Ważny Przekaz – 5 000 zł na usługi oświetleniowe od Easy Film – PRO8L3M „Skansen”, reż. Kacper Zięba
  • Mikrobudżet – 2 000 zł na usługi dyżurnego planu od Dyżurek – Dj Element, Krystyna Prońko, Kuba Knap, Ryfa Ri „Niewypowiedziane światy”, reż. Michał Korzewski
  • Dance/Electronic – 5 000 zł wsparcia produkcyjnego od Film Produkcji – Kuxon „Rastacid”, reż. Diana Szczotka

Gala i wydarzenia towarzyszące

Galę tradycyjnie poprowadzili Paula Jeronim i Max Kapłon.

Bogaty program festiwalu obejmował także cykl warsztatów „Wszystko o AI”, kuratorowany przez Aleksandra Kropidłowskiego i Jakuba Polaczyka, na który złożyło się kilkanaście paneli i dyskusji poświęconych roli sztucznej inteligencji w branżach kreatywnych.

Osobną ścieżkę warsztatową stanowiły zajęcia „Taniec w teledysku”. Wszystkie wydarzenia towarzyszące odbywały się w gościnnych przestrzeniach Pałacu Biedermanna, należącego do Uniwersytetu Łódzkiego.

Lista zwycięzców:

GRAND PRIX

Stefan Wesołowski – „Core”reż. Helena Ganjalyan & Bartosz Szpak

Za klimat i feeling, które wyróżniają ten klip na tle całej stawki. Za znakomite zdjęcia, reżyserię ruchu i pełną spójność wszystkich elementów – muzyki, obrazu i emocji.
To dzieło kompletne, absolutne cinema. Werdykt jednogłośny.

ROCK / OSTRE BRZMIENIE

Metro – „Hej Aloszka”reż. Marlena Budzyńska

Za wyróżniającą się prostotę w świecie przebodźcowania i pełną spójność formy
z wizerunkiem zespołu.

EXTRA

Stefan Wesołowski – „Core”reż. Helena Ganjalyan & Bartosz Szpak

Za balansowanie na granicy sztuki i muzyki. Za zapierającą dech pracę kamery i stworzenie integralnego dzieła, w którym obraz i dźwięk stapiają się w jedną emocję. Po prostu: ciary.

DANCE / ELECTRONIC

Kuxon – „RASTACID”reż. Diana Szczotka

Za dynamiczne, oryginalne ujęcie tematu w dokumentalnym sznycie. Za świetny plot twist, podbicie muzyki i humor.

POP

Mrozu – „Pół na pół”reż. Nastka Gonera

Za świetną grę aktorską, intrygującą formę, piękne kostiumy oraz za przeniesienie nas do zupełnie innego świata.

ALTERNATYWA

BOKKA – „On Your Side”reż. Jędrzej Guzik

Za alternatywne podejście formalne i wizualne, jakiego nie było w żadnym innym klipie tej edycji.

HIP-HOP

Quebonafide – „FUTURAMA 3”reż. Andrzej Dragan

Za kreatywność, ikoniczność i potężny rozpi*rdol.

SUPERPRODUKCJA

Quebonafide – „FUTURAMA 3”reż. Andrzej Dragan

Za konsekwencję stylu, pomysłowość, mnogość odniesień i ogrom pracy, która przełożyła się na efekt najwyższej jakości.

MIKROBUDŻET

DJ Element, Krystyna Prońko, Kuba Knap, Ryfa Ri – „Niewypowiedziane światy”reż. Michał Korzewski

Za jednoujęciową produkcję w czasach dynamicznego montażu – sprytną, wciągającą,
z odsłanianą krok po kroku historią.

ANIMACJA

Łotry – „Take a Shot”reż. Paweł Żugaj

Za doskonałe wizualne podbicie muzyki i oryginalną analogową formę, która wygrywa autentycznością z nowymi technologiami.

WAŻNY PRZEKAZ

PRO8L3M – „Skansen”reż. Kacper Zięba

Bo prawdziwy przekaz jest poza mainstreamem. Za szczerość, surowość i autentyczność, które poruszają głęboko i bezpośrednio.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kizo opowiedział, jak poznał się z prezydentem Nawrockim. Stanowski nie mógł uwierzyć

„Naprawdę?”

Opublikowany

 

Przez

kizo nawrocki

Kizo i Karol Nawrocki pochodzą z Gdańska i są dobrymi znajomymi. Krzysztof Stanowski był ciekawy, jak raper poznał się z prezydentem.

Karol Nawrocki przed prezydenturą był dyrektorem Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. To stąd zna się z Kizownikiem. – Zaprosił mnie kiedyś, żeby mi pokazać muzeum – ujawnił raper.

Krzysztof Stanowski nie mógł uwierzyć, bo był przekonany, że znają się np. z sali bokserskiej.

– Nie, zadzwonił przez kolegę, który powiedział, że „Karol cię zaprasza do muzeum i chce ci pokazać swoje muzeum”. I tak się zakumplowaliśmy – dorzucił raper.

W towarzystwie prezydenta ze świata rapu obracają się także m.in. Peja, który był jego gościem w pałacu Prezydenckim oraz Eldo, którego mogliśmy niedawno zobaczyć w towarzystwie głowy państwa.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

„Smalec, kiełbasa i disco-polo” – Dziarma o swoim weselu

Raperka nagrała swoje wesele na kasecie VHS.

Opublikowany

 

dziarma wesele

Dziarma ogłosiła, że wzięła ślub i zrobiła to w stylu kompletnie innym niż dzisiejsze instagramowe standardy.

Kilka dni temu raperka ujawniła, że powiedziała sakramentalne tak, a na sobie miała suknię pożyczoną od teściowej, a po ceremonii udali się do pobliskiego baru z tajskimi fast foodami.

Sama Dziarma opisała ten dzień jasno i bez lukru:

– Najpiękniejszy dzień w moim życiu, najpiękniejsze życie z moim mężem. Już niestety nie pokażemy nic więcej z wesela i ze ślubu, bo zostawiamy to dla siebie i dla naszych gości. Nie było to duże wesele, nie był to duży ślub. Nie było to wesele i ślub typu Las Vegas, że poznaliśmy się wczoraj. Mało pokazuję z tej części mojego życia w internecie. Bardzo się kochamy. Na weselu była kiełbasa, smalec, disco polo, były oczepiny, bardzo wieśniackie. Bukiet i muszkę złapała para (…), tańczyliśmy do Elvisa. O 2 w nocy tańczyłam w Birkenstockach. No, najpiękniejsza chwila w moim życiu. Jestem z siebie dumna, że ogarnęłam to wesele. Wszystko jest nagrane VHS, z audio, bez ścieżki dźwiękowej, co było moim ogromnym marzeniem. Inspirowaliśmy się latami 80., 90., maksymalizmem. No, było idealnie, mordy.

Zamiast modnych loftów i ceremonii jak z katalogu młodzi postawili na klimat rodem z domówek naszych rodziców. Swojskie jedzenie, stara szkoła weselnych zabaw i maksymalizm wyjęty z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Dziarma podkreśliła, że celowo nie chce robić z tego internetowego reality show i woli zachować większość wspomnień poza siecią.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: