Sprawdź nas też tutaj

News

Arrested Development – reprezentanci tzw. antygangsterskiego rapu w Polsce

Opublikowany

 

Grupa przyjedzie do nas na dwa koncerty.

Arrested Development (AD) – to oni wyznaczali trendy w muzyce hip-hopowej w latach 90-tych. Od 1991 roku wiernie i konsekwentnie reprezentują swoją unikalną mieszankę dźwięków na całym świecie. Arrested Development zaprezentował zupełnie odmienny, odwrócony o całe 180 stopni styl – bez wulgarnych tekstów, w których główne role odgrywają prostytutki, narkotyki i imprezy z AK-47 w tle. Nic więc dziwnego, że od razu do zespołu przyklejona została etykietka grupy reprezentującej tak zwany alternatywny, antygangsterski rap.

 

Grupa przyjedzie do Polski na dwa koncerty w ramach trasy 25th Anniversary Tour . Pierwszy z nich odbędzie się 28 października 2017 w Gdańsku, w klubie B90, a drugi 29 października w warszawskim klubie Progresja.

Bilety od 99 do 129 zł.

 

Speech (frontman), będąc pod wpływem polityczno – radykalnych utworów wspomnianego wcześniej Public Enemy, postanowił jednocześnie wprowadzić w swoje głębokie i przemyślane teksty więcej światła, coś pozytywnego, dającego ludziom nadzieję na lepsze jutro. Hit "Mr. Wendal" zwrócił uwagę na problem bezdomnych, a połowa wpływów z tytułu praw autorskich tej piosenki została przekazana na National Coalition of the Homeless. Ich taneczny "People Everyday" dotyczy problemu ignorancji i braku świadomości, jest hołdem dla legendarnej grupy soulowo funkowej Sly & the Family Stone. Pomimo że tematyka ich tekstów skupia się głównie na problemach czarnoskórych, znajdują swoich fanów we wszystkich środowiskach.

 

AD zostali nagrodzeni jako jedna z najlepszych grup hip-hopowych wszechczasów VH-1. Otrzymali również nagrodę 2 MTV (93), a dodatkowo utwór "Tennessee" został wybrany jako jeden z 500 utworów, które ukształtowały rock, według Rock and Roll Hall of Fame. MTV Buzz Clip był pierwszym miejscem, w którym ukazał się ich teledysk "Tennessee", dzięki czemu wypłynęli na szerszy świat. Później grupa otrzymała nagrodę NAACP Image Award (1993) oraz nagrodę Soul Train. AD zdobyło dwie nagrody Grammy (1993 – Najlepszy Debiut i Najlepszy singiel w kategorii rap – Tennessee), magazyn Rollingstone nazwał ich Zespołem Roku 1992 i byli pierwszą, a zarazem ostatnią grupą muzyki rap, która zdobyła nagrodę dla najlepszych debiutantów.

 

1996 roku zespół oficjalnie zakończył swoją działalność, a na ich powrót musieliśmy czekać do 2000 roku. AD była drugą grupą w świecie, która wyruszyła w tournee z zespołem na żywo, chwalącą wartości życia, niosła ze sobą radość, dawała nadzieję, wyzwalając jednocześnie w jej słuchaczach same pozytywne emocje. Niektórzy twierdzą, że wielkie wydawnictwa i ludzie showbiznesu sabotowali sukcesy grupy, aby ich przekaz nie dostał się do szerszej świadomości. Inni twierdzą, że powodem zawieszenia działalności były wewnętrzne konflikty w zespole.

 

Od samego początku Arrested Development zawsze był zgranym kolektywem, jedną, wielką rodziną. Obecni członkowie to Speech, 1 Love, Tasha LaRae, Fareedah Aleem, Za’i JJ Boogie. Na przestrzeni lat w zespole występowali również Montsho Eshe, Headliner, Aerle Taree, Rasa Don, DJ Kemit, Nadirah Shakoor, Nicha Hilliard, Kennedy, TallBoy & Ajile. AD na scenie i w studio gościli różnych artystów, np.: Dionne Farris, Laurnea, Paulette, Caron Wheeler, Toni (cat) & Foley (Miles Davis).

 

W 2005 roku utwór "Honeymoon Day" z płyty "Among The Trees" okazał się wielkim hitem w Dżakarcie. W 2009 roku album "Strong" przyniósł sukcesy takich singli jak "Greener" (nr 3 w Dżakarcie i Indonezji), czy "The World is changing" (nr 9 w Japonii). 2012 rok to sukces teledysku do singla "Living" ze składanki “Standing At The Crossroads”, który otrzymał nagrodę L.A. Movie Award – jedną z najważniejszych nagród festiwalu. Wspomniany singiel znalazł się również na szczycie amerykańskich studenckich rozgłośni radiowych oraz wylądował na 3 miejscu list przebojów w Malezji.

 

Pozostała część biografii AD powstaje – na trasach i w nowych utworach. Ich najnowsze albumy to "Changing The Narrative" i "This Was Never Home".

 


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Meek Mill oddaje hołd Young Thugowi za wsparcie podczas beefu z Drakiem

„Bali się nagrać ze mną zwrotkę”.

Opublikowany

 

meek mill freedom

Meek Mill wrócił do czasów beefu z Drakiem i podziękował Young Thugowi za wsparcie.

Na koncercie w Filadelfii Meek otwarcie opowiedział o czasie, kiedy praktycznie cała branża odwróciła się od niego. Głośny konflikt z Drakiem sprawił, że wielu raperów nie chciało mieć z nim nic wspólnego, a wspólne zwrotki nagle przestały być tematem rozmów. Young Thug okazał się wyjątkiem.

– Mówię temu kolesiowi za każdym razem jak go widzę, kiedy miałem beef z Drakiem, ludzie zachowywali się jakby bali się nagrać ze mną zwrotkę.

Najmocniej wybrzmiała jednak historia o tym, jak daleko Thug poszedł, żeby wesprzeć Meeka.

– Ten koleś wpadał do mnie, kiedy miałem areszt domowy, dwa dni z rzędu. Wpadł, podniósł mnie na dachu i dał wsparcie. Więc Filadelfia, zróbcie hałas dla Young Thuga w tym miejscu.

Relacja obu raperów od lat jest zażyła i co chwila pojawiają się na swoich projektach. Wspólne numery stały się zresztą klasyką w katalogu Meeka. Od „We Ball” z Wins & Losses, po „Offended” z DC4, aż po późniejsze „That Go!” z udziałem T Shyne’a.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Klipy Quebonafide i PRO8LEMu ze statuetkami na PL Music Video Awards

„Za kreatywność, ikoniczność i potężny rozpi*rdol.”

Opublikowany

 

Przez

andrzej dragan
fot. Patryk Grądys

W Łodzi zakończyła się 8. edycja PL Music Video Awards. Pięcioosobowe jury w składzie: Kasia Grabek, Mac Adamczak, Jacek Grudzień, Bela i Maciej Szupica przyznało nagrody w dziesięciu kategoriach – sześciu muzycznych i czterech specjalnych. Werdykt ogłoszono podczas uroczystej gali w wypełnionej twórcami i miłośnikami wideoklipów po brzegi sali Monopolis.

Grand Prix dla „CORE”

Najważniejszą nagrodę festiwalu – Grand Prix – oraz czek na 20 000 zł zdobył teledysk „CORE”, zrealizowany przez duet reżyserski Heleny Ganjalyan i Bartosza Szpaka do utworu Stefana Wesołowskiego. Klip nominowano w kategorii EXTRA, przeznaczonej dla prac, które nie mieszczą się w podstawowych muzycznych kategoriach gatunkowych.

Juror Mac Adamczak tak uzasadnił wybór: „Klimat oraz feeling wyróżniający się na tle innych klipów. Wspaniałe zdjęcia, reżyseria ruchu i uczucie, że oglądamy dzieło spójne na wszystkich poziomach. W jednym zdaniu: absolute cinema.”

„Futurama 3” z dwiema statuetkami

Dwie nagrody zdobył teledysk „Futurama 3” Quebonafide w reżyserii Andrzeja Dragana: w kategorii Hip-Hop, oraz w kategorii Superprodukcja.

Ważny Przekaz dla PRO8L3M – „Skansen”

Nagrodę w kategorii Ważny Przekaz otrzymał teledysk „Skansen” PRO8L3M-u w reżyserii Kacpra Zięby. Jury doceniło jego autentyczność i społeczny wymiar. Wyjątkowym elementem realizacji jest fakt, że cały budżet produkcyjny został przekazany na potrzeby wychowanków stowarzyszenia Projekt Błonie.

Nagrody specjalne od partnerów

Partnerzy festiwalu ufundowali nagrody rzeczowe dla laureatów wybranych kategorii:

  • Ważny Przekaz – 5 000 zł na usługi oświetleniowe od Easy Film – PRO8L3M „Skansen”, reż. Kacper Zięba
  • Mikrobudżet – 2 000 zł na usługi dyżurnego planu od Dyżurek – Dj Element, Krystyna Prońko, Kuba Knap, Ryfa Ri „Niewypowiedziane światy”, reż. Michał Korzewski
  • Dance/Electronic – 5 000 zł wsparcia produkcyjnego od Film Produkcji – Kuxon „Rastacid”, reż. Diana Szczotka

Gala i wydarzenia towarzyszące

Galę tradycyjnie poprowadzili Paula Jeronim i Max Kapłon.

Bogaty program festiwalu obejmował także cykl warsztatów „Wszystko o AI”, kuratorowany przez Aleksandra Kropidłowskiego i Jakuba Polaczyka, na który złożyło się kilkanaście paneli i dyskusji poświęconych roli sztucznej inteligencji w branżach kreatywnych.

Osobną ścieżkę warsztatową stanowiły zajęcia „Taniec w teledysku”. Wszystkie wydarzenia towarzyszące odbywały się w gościnnych przestrzeniach Pałacu Biedermanna, należącego do Uniwersytetu Łódzkiego.

Lista zwycięzców:

GRAND PRIX

Stefan Wesołowski – „Core”reż. Helena Ganjalyan & Bartosz Szpak

Za klimat i feeling, które wyróżniają ten klip na tle całej stawki. Za znakomite zdjęcia, reżyserię ruchu i pełną spójność wszystkich elementów – muzyki, obrazu i emocji.
To dzieło kompletne, absolutne cinema. Werdykt jednogłośny.

ROCK / OSTRE BRZMIENIE

Metro – „Hej Aloszka”reż. Marlena Budzyńska

Za wyróżniającą się prostotę w świecie przebodźcowania i pełną spójność formy
z wizerunkiem zespołu.

EXTRA

Stefan Wesołowski – „Core”reż. Helena Ganjalyan & Bartosz Szpak

Za balansowanie na granicy sztuki i muzyki. Za zapierającą dech pracę kamery i stworzenie integralnego dzieła, w którym obraz i dźwięk stapiają się w jedną emocję. Po prostu: ciary.

DANCE / ELECTRONIC

Kuxon – „RASTACID”reż. Diana Szczotka

Za dynamiczne, oryginalne ujęcie tematu w dokumentalnym sznycie. Za świetny plot twist, podbicie muzyki i humor.

POP

Mrozu – „Pół na pół”reż. Nastka Gonera

Za świetną grę aktorską, intrygującą formę, piękne kostiumy oraz za przeniesienie nas do zupełnie innego świata.

ALTERNATYWA

BOKKA – „On Your Side”reż. Jędrzej Guzik

Za alternatywne podejście formalne i wizualne, jakiego nie było w żadnym innym klipie tej edycji.

HIP-HOP

Quebonafide – „FUTURAMA 3”reż. Andrzej Dragan

Za kreatywność, ikoniczność i potężny rozpi*rdol.

SUPERPRODUKCJA

Quebonafide – „FUTURAMA 3”reż. Andrzej Dragan

Za konsekwencję stylu, pomysłowość, mnogość odniesień i ogrom pracy, która przełożyła się na efekt najwyższej jakości.

MIKROBUDŻET

DJ Element, Krystyna Prońko, Kuba Knap, Ryfa Ri – „Niewypowiedziane światy”reż. Michał Korzewski

Za jednoujęciową produkcję w czasach dynamicznego montażu – sprytną, wciągającą,
z odsłanianą krok po kroku historią.

ANIMACJA

Łotry – „Take a Shot”reż. Paweł Żugaj

Za doskonałe wizualne podbicie muzyki i oryginalną analogową formę, która wygrywa autentycznością z nowymi technologiami.

WAŻNY PRZEKAZ

PRO8L3M – „Skansen”reż. Kacper Zięba

Bo prawdziwy przekaz jest poza mainstreamem. Za szczerość, surowość i autentyczność, które poruszają głęboko i bezpośrednio.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kizo opowiedział, jak poznał się z prezydentem Nawrockim. Stanowski nie mógł uwierzyć

„Naprawdę?”

Opublikowany

 

Przez

kizo nawrocki

Kizo i Karol Nawrocki pochodzą z Gdańska i są dobrymi znajomymi. Krzysztof Stanowski był ciekawy, jak raper poznał się z prezydentem.

Karol Nawrocki przed prezydenturą był dyrektorem Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. To stąd zna się z Kizownikiem. – Zaprosił mnie kiedyś, żeby mi pokazać muzeum – ujawnił raper.

Krzysztof Stanowski nie mógł uwierzyć, bo był przekonany, że znają się np. z sali bokserskiej.

– Nie, zadzwonił przez kolegę, który powiedział, że „Karol cię zaprasza do muzeum i chce ci pokazać swoje muzeum”. I tak się zakumplowaliśmy – dorzucił raper.

W towarzystwie prezydenta ze świata rapu obracają się także m.in. Peja, który był jego gościem w pałacu Prezydenckim oraz Eldo, którego mogliśmy niedawno zobaczyć w towarzystwie głowy państwa.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

„Smalec, kiełbasa i disco-polo” – Dziarma o swoim weselu

Raperka nagrała swoje wesele na kasecie VHS.

Opublikowany

 

dziarma wesele

Dziarma ogłosiła, że wzięła ślub i zrobiła to w stylu kompletnie innym niż dzisiejsze instagramowe standardy.

Kilka dni temu raperka ujawniła, że powiedziała sakramentalne tak, a na sobie miała suknię pożyczoną od teściowej, a po ceremonii udali się do pobliskiego baru z tajskimi fast foodami.

Sama Dziarma opisała ten dzień jasno i bez lukru:

– Najpiękniejszy dzień w moim życiu, najpiękniejsze życie z moim mężem. Już niestety nie pokażemy nic więcej z wesela i ze ślubu, bo zostawiamy to dla siebie i dla naszych gości. Nie było to duże wesele, nie był to duży ślub. Nie było to wesele i ślub typu Las Vegas, że poznaliśmy się wczoraj. Mało pokazuję z tej części mojego życia w internecie. Bardzo się kochamy. Na weselu była kiełbasa, smalec, disco polo, były oczepiny, bardzo wieśniackie. Bukiet i muszkę złapała para (…), tańczyliśmy do Elvisa. O 2 w nocy tańczyłam w Birkenstockach. No, najpiękniejsza chwila w moim życiu. Jestem z siebie dumna, że ogarnęłam to wesele. Wszystko jest nagrane VHS, z audio, bez ścieżki dźwiękowej, co było moim ogromnym marzeniem. Inspirowaliśmy się latami 80., 90., maksymalizmem. No, było idealnie, mordy.

Zamiast modnych loftów i ceremonii jak z katalogu młodzi postawili na klimat rodem z domówek naszych rodziców. Swojskie jedzenie, stara szkoła weselnych zabaw i maksymalizm wyjęty z lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Dziarma podkreśliła, że celowo nie chce robić z tego internetowego reality show i woli zachować większość wspomnień poza siecią.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Fani Filipka atakują mamę Przemka Fergusona. Ten wypuszcza drugi diss

„Przeprosisz jak Avi Tuptusia”.

Opublikowany

 

Przez

przemek filipek

„Książę Hipokrytów” to drugi diss Przemka Fergusona na Filipka.

Przemek Ferguson potrzebował kilkunastu godzin na odpowiedź na diss Filipka „Start up”.

– Przemek zamyka temat stricto muzyczny Filipka Marcinka. Sprawa jednak nie pozostaje wyjaśniona biorąc pod uwagę, iż Pani Bożena (Mama Przemka) atakowana jest przykrymi wiadomościami ze strony fanów Filipka. W związku z zarzutami wobec Przemka, że diss nagrany był w celu szukania atencji, jego geneza wyjaśniona jest w wywiadzie z Przemkiem, który opublikowaliśmy parę dni temu na naszym kanale – czytamy pod dissem na kanale Gun Talk Music.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: