Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

BUKA ODPOWIADA NA WASZE PYTANIA – GLAMRAP.PL

Opublikowany

 

Buka, który 13 marca tego roku wydał swój drugi solowy album „Wspaniały widok na nic interesującego”, odpowiada na Wasze pytania.

Pytania zadawali użytkownicy serwisu Glamrap.pl w dniach 22-28 kwietnia 2013.

 

 

NieWiemKur*cze: Nie myślałeś nad wznowieniem animacji „37”?
Buka: Tak, kolejny odcinek jest w produkcji, na ten moment mamy zrobione około 17 minut animacji, niestety zajmuje to bardzo dużo czasu, stąd takie przerwy między odcinkami – przestałem już rzucać jakiekolwiek daty, jak skończymy to będzie premiera. Jednak chcemy ruszyć potem z krótszymi odcinkami, tak aby mogły pojawiać się systematycznie, jak serial,  jednak będziemy potrzebować na to jeszcze czasu, aby mieć od razu gotowy cały sezon,  bo takie ciągłe czekanie jest bez sensu.

 

Elo: Nagrywasz solo, z SumąStyl, dałeś nam nadzieje że nagrasz płytę z Rahimem. Czy można się spodziewać płyty jeszcze z innym raperem w duecie?
Buka: Raczej z poza tych projektów, które wymieniłeś nic innego nie planuję na ten moment.

Du-Rzy: Parokrotnie wspominałeś o tym że Rock był twoją pierwszą zajawką, a także to że chciałbyś nagrać rapcorową płytę. Ostatnio dałeś nam znać o swoim zamiłowaniu do gitarowych brzmień w utworze „Zanim powiem nara”. Kiedy można spodziewać się takiego czysto rap-rockowego projektu?
Buka: Jesteśmy na etapie robienia muzyki właśnie na ten projekt, zobaczymy co z tego wyjdzie – być może będzie to moja kolejna solówka, a może wyjdzie coś innego w między czasie – świat pokaże.

Olien: Jak dostałeś się do MaxFlo ?
Buka: Po opublikowaniu w internecie mojej 9tej z kolei nielegalnej płyty: „Opowieści z miasta fatum”  odezwał się do mnie Rahim, który usłyszał ten materiał i bardzo się zajarał, z propozycją  wydania kolejnego materiału legalnie. Maxflo promowało internetowo „Po drugiej stronie lustra”, a po nagraniu „Pokoju 003” podpisaliśmy już oficjalnie kontrakt.

As: „Niedokończone opowieści” co się stało z tymi utworami. Jest szansa żeby je można było posłuchać w całości czy nie?
Buka: Jak sama nazwa wskazuje, był to mix niedokończonych kawałków, które gdzieś tam miałem ponagrywane w strzępach – zdecydowana większość nie była ukończona, poza chyba jednym kawałkiem, który jest  do wyszpernia w całości gdzieś na yt.

Pat: Co sądzisz o raperach tworzących pod dubstep? Jak oceniasz pod względem zarówno tekstowym i podkładowym artystów takich jak Fokus, Popek czy Pezet tworzących polski nurt muzyki grime?
Buka: Nie jestem wielkim fanem takiego stylu, aczkolwiek podobają mi się niektóre rzeczy. Uważam za pozytywne takie eksperymenty, z tego co wymieniłeś podoba mi się płyta Pezeta w takim klimacie, w moim odczuciu fajnie to wyszło, Fokus od zawsze pasował do elektroniki, a płyty Popka nie miałem okazji przesłuchać.

Kulaty: Siemasz Bedoka, mam takie małe pytanko, nie tak dawno robiłeś ankietę na swoim FB. dot. twoich płyt. Pytałeś się nas – słuchaczy, który z twoich krążków najbardziej lubimy. Ja chciałbym jednak wiedzieć, który z krążków tobie najbardziej przypadł do gustu i uważasz go za najbardziej udany. Pozdrowienia z 71!
Buka: Każdy z albumów, który nagrałem ma dla mnie dużą wartość, gdyż łączą się z tym wspomnienia i chwile z mojego życia – każdy jest też inny na swój sposób, więc ciężko mi wybrać jakiegoś faworyta. Jednak, aby już tak wymijająco nie odpowiadać to powiem, że  najbliższe są mi chyba „Po drugiej stronie lustra” i „De integro” SumyStyli, za bardzo niedocenioną uważam płytę: „Opowieści z miasta fatum”, a najlepszą w moim wykonaniu jak do tej pory  „Wspaniały widok na nic interesującego”.

 

Asiamad23: Czy jesteś coraz bardziej rozpoznawalny na ulicy? Jesteś z tego zadowolony?
Buka: Zdarza się, że ludzie coraz częściej poznają mnie w życiu prywatnym, czuję się z tym dość niekomfortowo – na pewno się tym nie jaram, staram się to akceptować i widzieć jako nieunikniony dodatek do tego czym się zajmuję.

Timothy_Eroz: Która płyta według Ciebie jest najlepsza Polska rap płytą w 2012?
Buka: Pierwsze co mi przychodzi teraz na myśl to „Wilk chodnikowy” Bisza i „Muzykoma” Skora. Pewnie coś jeszcze by się znalazło, dużo dobrych płyt wychodzi, co nie zmienia faktu, że mało słucham polskiego rapu, a obecnie najczęściej na moich słuchawkach gości płyta mojego zioma z podziemia K2, która jeszcze nie miała premiery.

Mdou: Czemu nigdy nie grasz „Trace Tlen” na koncertach mimo, iż puplika bardzo Cię o to prosi?
Buka: To kawałek, który nagrałem mając 17 lat, nawet nie wiem jak znalazł się na internecie,  nie mam nawet podkładu do niego, nie utożsamiam się już z nim, od tego czasu minęło 7 lat! wiele zmieniło się przez ten czas w moim życiu, dziwnie byłoby mi go grać na koncertach.

 

Dawidqq4: Jakie są twoje inspiracje kiedy piszesz teksty ? Skąd w ogóle wzięły się nazwy twoich płyt: „Pokój 003” i „Wspaniały widok na nic interesującego”
Buka: Inspiruję się głównie emocjami, które we mnie wywołuje muzyka – to mi daję kopa, aby coś napisać  na temat, który mam aktualnie w głowie. „Pokój 003” to wymyślony przeze mnie pokój w psychiatryku,  w którym z przymróżeniem oka sam się umieściłem, a sformułowanie  „Wspaniały widok na nic interesującego” dostrzegłem, w którejś z książek jako część opisu pokoju w pewnym hotelu – utkwiło mi w głowie, a potem dopasowałem sobie  do sytuacji, w której się znalazłem po wydaniu upragnionego legala – jeśli słuchałeś płyty to wiesz jaka ona jest.

 

Hary: bedzie nowa kolekcja odzieży z logo 'Buka’ w maxflo ?
Buka: Oprócz t-shirtów, które już są i tych z napisem „Wspaniały widok na nic interesującego”,  planujemy zrobić czapki z daszkiem, myślę że ich można się spodziewać.

 

Kado: Czy to prawda, że po płycie „Po drugiej stronie lustra” chciałeś zrezygnować z nagrywek i to właśnie wtedy odezwał się do Ciebie Rahim z MaxFlo?
Buka: Miałem wtedy moment zwątpienia, po tylu latach pracy, którą w to włożyłem i tylu albumach, w które oddałem całego siebie, nie działo się kompletnie nic co mogłoby mi dać jakieś perspektywy. To miała być ostatnia płyta, ale jak to u mnie nic nie dzieję się przypadkiem i wtedy odezwał się Rahim ;).

 

Kolos: Na koncercie w Legnicy mierzyłeś poziom hałasu jaki robiła wiara która przyszła na Ciebie, zdradź nam które miasto zrobiło Ci największy hałas 🙂 Piąteczka za to co robisz.
Buka: Podaliśmy już pierwsze wyniki na moim fanpage’u. Jak do tej pory największy hałas osiągnał Białystok,  a na drugim miejscu była właśnie Legnica 🙂 – na trzecim moje miasto Gdańsk. Teraz będziemy wrzucać  to co mięsiąc na bieżąco, zapraszam do mnie na FB.com/bedoka.

 

Dumin123: Co sądzisz o przeróbkach / bece z raperów? Uważasz że to źródło promocji dla raperów i czy sam byłeś ofiarą tego procederu?
Buka: Mam dystans do takich rzeczy, ogólnie nie zagłębiam się w to, uważam że trzeba znać granicę dobrego smaku i jeżeli nie zakrawa to o jakieś totalne hamstwo to spoko, potrafię śmiać się sam z siebie,  więc nie widzę w tym nic złego, jednak łatwo można przekroczyć granicę i zamiast być śmieszne, coś  staję się żałosne. Źródła promocji dla raperów, raczej bym się w tym nie dopatrywał.

 

Blaszka: Czy dziewczyna o imieniu na „S”( o której w sumie masz kawałek na płycie „Po drugiej stronie lustra” i falołap w kawałku „Evviva l’arte”) jest fikcyjna, czy serio jest taka osoba w Twoim życiu? Bo w sumie w wielu kawałkach dostrzegam 'ból’ o jakąś tą konkretną jedną osobę.

Buka: „List do S” to list do śmierci..  dwie laski na S w „Evviva larte” to znak dolara, o taki” $(tylko z dwoma laskami). Tak więc nie ma żadnej dziewczyny na S. Jest tylko orchidea :).

Śruba: Zawsze Twoje flow, teksty, a nawet niektóre bity kojarzyły mi się z twórczością Eminema. Czy rap Eminema jest inspiracją dla tego, co robisz? Czy może jest to zupełnie przypadkowe?
Buka: Od zawsze byłem fanem Eminema, więc poniekąd musiał być dla mnie inspiracją, jednak nigdy go, ani nikogo innego nie kopiowałem, ponieważ od samego początku ważna była dla mnie oryginalność i własny styl – chciałem robić coś totalnie innego od tego co robią wszyscy.

 

Afads: Czy są jakieś kawałki, które nie znalazły się na „Wspaniałym widoku” czy na „Pokoju 003”. Jeśli jest tak to czy jest szansa że je opublikujesz?
Buka: Było ich kilka, jednak na 100 % ich nie opublikuje – o ile jeszcze mam je w sesjach na dysku, a pewnie już nie mam. Jeżeli coś nie wyjdzie dokładnie tak jak chciałem, to nie publikuję tego.  Za to mam napisany luźny singiel, który powinienem niebawem nagrać i udostępnić w internecie.

 

Szpej: 1. Są jakieś postępy w ściąganiu Skora do Polski, żeby nagrać Exegi? 2. Planujesz udostępnić do ściągnięcia swoje acapelle ze wspaniałego widoku?
Buka: Na siłę liną go tu nie przyciągne, trzeba pytać Skora a nie mnie o jego powrót.  Co do akapelli to nie zastanawiałem się nad tym, raczej nie jestem fanem tego typu akcji,  aczkolwiek nie wykluczam tego. Na ten moment nie planuję – być może zrobimy jakiś konkurs na remix, lub coś w tym guście.

ChefPaula: Jakie miejsca zwiedziłeś, jakie elementy natchnęły Cię przy tworzeniu „Zamknij Oczy”?
Buka: Do napisania tego kawałka, zainspirował mnie pewien film dokumentalny, który polecił mi  znajomy. Obracał się on w podobnej tematyce, o ktorej napisałem, zacząłem zastanawiać się nad  fenomenem, najdrobniejszych szczegółów naszego świata i skomplikowanych mechanizmów, które  nim rządzą, a że był to akurat okres gdzie dużo na ten temat  rozmyślałem (generalnie dużo rozmyślam na temat istnienia)  i dużo przyrody obserwowałem, to trafiło idealnie, pod ten beat. Cierpiałem również na spory deficyt optymizmu i pozytywnej energii, więc poniekąd sam potrzebowałem takiego kawałka,  a przy okazji, mogłem podzielić się tą dobrą energią z ludźmi. 🙂

Dzięujemy artyście i użytkownikom za wzięcie udziału w akcji.

© Glamrap 2013


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Wywiad

Benito: „Będą grube strzały w najbliższym czasie” – wywiad

Rozmawiamy m.in. o Bałagane i Riccim.

Opublikowany

 

benito

Ścianka Popkillerów to niesamowite miejsce, łączące wszelakie uniwersa (co najlepiej pokazuje różnorodność naszych gości). Gdzie indziej znajdziemy obok siebie Bambi, Łonę i Adiego Nowaka na raz? Tym razem jednak skupimy się na połączeniu Najniższej Polskiej Dziennikarki o włoskim pochodzeniu z kimś, kto niewątpliwie kojarzy się z Półwyspem Apenińskim i wygrał loterię genów, patrząc na jego wysokość.

Kolejnym rozmówcą przed GlamRapową kamerą w trakcie szóstej edycji Popkillerów był Benito, połowa Tuzza Globale. Raper i restaurator zdradził nam, które określenie bardziej do niego pasuje. Padła też poważna deklaracja.

– Muzyki robię bardzo dużo. Będą grube strzały w najbliższym czasie. Kocham to robić i będę to robił.

Nie mogło zabraknąć również pytania o to, gdzie jest Ricci i jaką przyszłość ma przed sobą inspirujący się Włochami duet. Benito w imieniu Bałagane odebrał statuetkę „Hardkorowego Rapera Roku”, którą otrzymał Kazek. Ten wątek oczywiście musieliśmy również poruszyć.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Lordofon: „W kategorii Kacperczycy roku byśmy wygrali” – wywiad

„Ja się porównuję najczęściej… kojarzycie Mickiewicza?”

Opublikowany

 

Echa ostatniej gali rozdania Popkillerów wciąż nie milką. Na naszym kanale sukcesywnie pojawiają się kolejne wywiady, nie tylko z samymi raperami, ale i szeroko pojętymi osobami z branży hip-hopowej. Tym razem w ogniu pytań znalazł się zespół Lordofon.

– Jestem pisarzem, poetą; beaty jakiś chłop robi do tego (…). Ja się porównuję najczęściej… kojarzycie Mickiewicza na przykład? To jest to! – mówi Maciej Poreda zapytany o (pre)nominację w kategorii „Liryczny raper roku”.

To, że panowie mają niesamowite poczucie humoru zobaczycie jeszcze nie raz, zwłaszcza w zestawieniu z najniższą polską dziennikarką (czyli autorką tekstu i poniższego wywiadu). O tym jak być Kacperczykiem i Taco Hemingwayem w jednym, o najlepszym fanbasie i wymarzonej statuetce Chłopa Roku poniżej opowiedzą Wam – wspomniany nieślubny wnuk wieszcza narodowego i Michał Jurek (perkusista na skalę wyprzedania trasy koncertowej).


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Wuwunio ostro do Szalonego Reportera: „Dramat, idź na Jasną Górę po rozum”

Rozmawiamy z twórcą Pal Hajs TV.

Opublikowany

 

Wuwunio to człowiek-orkiestra. Smiało można nazwać go mianem reportera, w wolnych chwilach potrafi coś, nie-coś zarapować, a ponadto jest to także baczny obserwator i aktywny uczestnik naszego polskiego youtube’owego poletka. Nie mogło więc być takiej możliwości, że nie porozmawialiśmy chociażby chwilę na temat jego najbliższych planów, wrażeń z gali oraz… sami zobaczcie.

Od Popkillerów 2024 minie lada chwila już tydzień, a emocje nadal nie opadły. Warto więc nieco podkręcić atmosferę ponieważ nasze ściankowe rozmowy, wywiady wciąż napływają na nasz kanał YouTube, który zdecydowanie warto zasubskrybować.

Z Wuwuniem poruszyliśmy szereg tematów: od sympatii do Rów Babicze przez podejście do Szalonego Reportera aż po najbliższe internetowe plany.

Wuwunio vs Szalony Reporter

Chwilę przed samą galą Popkillerów pisaliśmy o insynuacjach Szalonego Reportera względem Kubańczyka. Wówczas Wuwunio skomentował cały wpis jako „obrzydliwy”.

Podczas naszej rozmowy Wuwunio stwierdził, że nie tylko już nie pójdzie do niego na podcast, ale zaapelował też: „Dramat, idź na Jasną Górę po rozum” – zwrócił się do Szalonego Reportera.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Mateusz Kaniowski: „Nie słucham żeńskiej sceny rapowej” – wywiad

„Odkryciem roku na Popkillerach powinno zostać Rów Babicze”.

Opublikowany

 

kaniowski wywiad

Popkillery 2024 już za nami. Szósta edycja największej hip-hopowej gali to historia. Uczestnicząc na gali przeprowadziliśmy kilka wywiadów. Efekty tej pracy możecie już powoli oglądać na naszym kanale. Na pierwszy ogień naszych dociekliwych pytań idzie jeden z najbardziej popularnych dziennikarzy młodszego pokolenia, czyli Mateusz Kaniowski.

– Ruskiefajki to jedna z nielicznych kobiet, których jestem w stanie słuchać. To, że niektóre osoby są tak popularne z takimi utworami, które nagrywają to mnie po prostu roznosi – mówi w rozmowie z Oskarem Brzostowskim Mateusz Kaniowski.

Czego słucha Kaniowski? Jaki według niego jest singiel roku? Co myśli o Popkillerach? Czy raperzy dalej będą chętnie brać udział we freakfightach? Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziecie poniżej.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Frank Leen o początkach w rapie: „Był taki Adrian, który miał Sony Xperia K800i” – wywiad

Bitowo wychowałem się na Young Leanie i Sad Boys.

Opublikowany

 

frank leen

Dożyliśmy pięknych czasów różnorodności w rapie. I chociaż zagorzali ultrasi zakręcą głową, wyleją piwo i krzykną, że „to nie jest hip-hop”, powinniśmy się cieszyć z każdej formy docenienia naszych branżowych kolegów. Na 30. jubileuszowej gali Fryderyków w kategorii „Fonograficzny debiut roku” został nominowany Frank Leen za swój album „Miłość w czasach”. Statuetki nie udało się niestety zdobyć jednak artysta miał okazję wystąpić na scenie gliwickiej areny. Następnie mieliśmy okazję zamienić parę słów.

Dostałeś nominację w kategorii Debiut Roku, chociaż to nie Twój pierwszy rok na rapowej scenie. Jakie to uczucie?

Fajne to uczucie ponieważ ktoś mnie dostrzegł i jestem z tego mega dumny. Cieszę się, że tak wyszło. Jestem trochę starszy niż wszyscy nominowani, ale mega dumny. Nie wiem, czy odpowiedziałem na twoje pytanie.

Jesteś bardzo wszechstronnym artystą – z jednej strony mamy współpracę z Gibbsem, z drugiej z CatchUpem, za Tobą też współpraca z Okim na SoundClashu. Zdecydowanie należysz do osób znanych w środowisku. Jak to przekłada się na zasięgi i słuchaczy?

Jestem w stu procentach z rapowego świata i próbuję alternatywy ponieważ była bliska mojemu sercu gdy dorastałem. Grałem w różnych zespołach na gitarze, to jest mój główny instrument. Jak to się przekłada na zasięgi? Szczerze – nie wiem, totalnie mnie to nie obchodzi. Cieszę się, że mogę mieszać te światy, bo wydaje mi się, że nadal jest to dzika strefa dla polskich słuchaczy. Chciałbym to normalizować.

Na jakim hip-hopowym wykonawcy wychował się Frank Leen?

Dobre pytanie, jest ich wielu. Na pewno Kendrick Lamar, słuchałem dużo Eminema. A tak beatowo, produkcyjnie to na pewno Young Lean i jego grupa Sad Boys. A z polski to dłuższa historia.

Opowiadaj śmiało!

Grałem w siatkówkę, był tam taki Adrian, który miał telefon Sony Xperia K800i. Ja miałem K750i i stwierdziłem, że ma mega super telefon więc spytałem, czy chciałby się zamienić albo sprzedać. Powiedział żebym dopłacił stówkę i się wymieniliśmy. Wracałem do domu z tym telefonem i na nim był tak: Paluch, Ganja Mafia, Peja… Takie mega klasyczki polskiej sceny rapowej.

Ale nie było Tedego?

Nie, nie było Tedego! Ale lubię Jacka, nie mam nic do tego beefu. Z polskiego rapu później wielu utalentowanych artystów się przewinęło. Zdecydowanie moim ulubionym, chociaż nie inspirował mnie za bardzo, jest Oki. Pokazuje, że da się eksperymentować i nikt nie może go podrobić. Moje brzmienie jest mega oryginalne i to jest rzecz, która nas łączy.

Dzięki za rozmowę!


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Tede przestał pisać, tylko nagrywa. „Odkryłem rap na nowo” – wywiad

Z raperem rozmawiamy m.in. o polityce, Clout MMA, nowej płycie oraz AI.

Opublikowany

 

tede pali papierosa

Mówi się, że muzykę kojarzymy z pewnymi okresami w swoim życiu. Dla wielu fanów premiera od ulubionych artystów jest nawet ważniejsza niż zmieniająca się co roku liczba widniejąca w kalendarzu. Patrząc na ostatnie wydarzenia w rapowej karierze TDF-a można było odnieść wrażenie, że w pewnym sensie jego kalendarz się zatrzymał. Nic bardziej mylnego. 

Wyżej wymieniona teza jaką postawiliśmy przed raperem okazała się zupełnie nietrafiona i zdaje się, że Tede przeżywa drugą młodość nie tylko w mediach. 

– Ja nie napisałem żadnego kawałka po płycie “Hajs, Hajp, Hejt”. Przestałem pisać, tylko nagrywam. Potem spisuje, co nagrałem i nagrywam jeszcze raz. Ta technika nagrywania bez pisania jest świetna, bo od razu masz efekt. (…) I ważna sprawa: bity są od różnych producentów – mówi Tede w rozmowie z Mikołajem Kmiecikiem dla GlamRap.pl.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Tede podkreśla, że skupia się na flow. – Dzielę tekst partiami. Nagrywam flow od razu, wiesz o co chodzi. Jak piszesz tekst to przy końcu szesnastki już zapominasz jak te dwie pierwsze linijki miały wchodzić – wyjaśnia.

Kiedy premiera albumu dowiecie się z poniższej rozmowy. Pozostałe poruszone w niej wątki to m.in.: Kanał Zero, Clout MMA czy imprezowa czystość.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: