ranking
Drake, Post Malone i Eminem – najczęściej słuchani artyści ostatnich 10 lat
Kto jeszcze znalazł się w zestawieniu?

Przemysł muzyczny w dwudziestym pierwszym wieku na dobre został zdominowany przez rapowe brzmienie. Łatwo poznać to po wynikach sprzedaży albumów, radiowych listach przebojów oraz podsumowaniach odtworzeń. Teraz opublikowane zostało zestawienie najczęściej odtwarzanych artystów za pośrednictwem serwisów streamingowych (zliczając zarówno pliki audio jak i wideo). Sporządzone zostało przez firmę Nielsen, zajmującą się danymi i pomiarami rynku.
Na czele listy znalazł się Drake z imponującym wynikiem 36,3 miliarda odtworzeń. Drugie miejsce, na którym znalazł się Post Malone, Drake wyprzedza aż dwukrotnie. Posty uzyskał 18.9 miliarda odsłuchów numerów na streamingach, a podium zamyka Eminem z wynikiem 17.8 miliarda odtworzeń.
Poza nimi na liście 10 najczęściej odsłuchiwanych w ubiegłej dekadzie artystów znalazło się jeszcze dwóch rapowych artystów: Future oraz zmarły XXXTentacion. W zestawieniu towarzyszą im Ariana Grande, The Weeknd, Taylor Swift, Ed Sheeran oraz Rihanna.
Najczęściej słuchani artyści ostatnich 10 lat
- Drake 36.3 mld
- Post Malone 18.9 mld
- Eminem 17.8 mld
- Ariana Grande 13.9 mld
- Future 13.9 mld
- The Weeknd 13.6 mld
- Taylor Swift 13.3 mld
- XXXTentacion 13 mld
- Ed Sheeran 12.9 mld
- Rihanna 12.8 mld
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

ranking
Spotify 2023: Polacy słuchali najczęściej raperów
Poznaliśmy najczęściej słuchanych artystów i albumy.

Spotify oferuje użytkownikom spersonalizowane doświadczenie muzyczne i publikuje zestawienia najchętniej odtwarzanych utworów, artystów i podcastów 2023 roku. Podobnie jak w latach poprzednich, polscy artyści zdominowali lokalne listy i w tym roku.
Lokalni artyści ponownie zawładnęli top listami Spotify w Polsce
Bez niespodzianek, miłość do polskiej muzyki stale rośnie, co widać wyraźnie po tegorocznych zestawieniach top 10. Na liście najchętniej słuchanych artystów znalazł się zaledwie jeden zagraniczny artysta, a aż 8 na 10 najczęściej odtwarzanych piosenek to utwory polskie. Tylko w tym roku słuchaliśmy lokalnych artystów 18% częściej niż w 2022 roku.
Podobnie jak w latach poprzednich, polski rap zdominował i tegoroczne podsumowanie Wrapped. Na podium najczęściej słuchanych utworów znajdziemy “Taxi” Kizo, Bletka, BeMelo, Eddie Block i Adash czy “5 INFLUENCEREK” Zeamsona. Zestawienie 10 najczęściej streamowanych artystów otwiera Taco Hemingway, z Whitem 2115 i Kukonem na drugim i trzecim miejscu. Znajdziemy tu zaledwie trzech artystów popowych: sanah, Dawida Podsiadło i The Weeknd. Najczęściej streamowane albumy w tym roku to projekty kolektywne – “BIZNES RODZINNY” 2115 oraz “club 2020” club 2020. Taco Hemingway, zaangażowany w club 2020 znalazł się w tym zestawieniu także z innym, solowym albumem “1-800-OŚWIECENIE”, na miejscu trzecim. W tegorocznym podsumowaniu znaleźli się też debiutanci, czego przykładem jest sukces Cyrko i jej viralowego hitu “Prywatny bal”, z 7. miejscem na liście 10 najchętniej streamowanych utworów.

– Spotify Wrapped po raz kolejny potwierdza w jak znakomitej kondycji znajduje się polska muzyka. Cieszymy się, że polscy artyści oraz artystki kontynuują rozpoczętą już kilka lat temu zdecydowaną dominację naszych lokalnych zestawień roku we wszystkich kategoriach – mówi Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify Polska.
– Wśród młodych słuchaczy rozwija się trend, w którym kluczowe przy wybieraniu muzyki jest to, czy pasuje ona do aktualnego nastroju, chwili i czy dobrze towarzyszy temu, co robimy. Potwierdza to popularność takich playlist na Spotify jak SIŁKA 2023 lub mix do grania, oraz tych stworzonych specjalnie na Walentynki, Majówkę, czy lato. 2023 to też z pewnością czas wielkiego sukcesu muzyki z “Barbie” oraz „Chłopów”, polskiego kandydata do Oscara, a także boom popularności BLANKI, Janna oraz innych artystów, którzy zdobyli fanów dzięki Eurowizji.

Wzrost popularności polskich artystów undergroundowych za granicą
Polscy artyści poruszający się w gatunkach takich jak phonk, sigilkore, hyperpop czy krushclub mają ogromną rzeszę fanów poza granicami naszego kraju.
Najbardziej znanym artystą z Polski, który radzi sobie za granicą lepiej niż ci, których znamy z naszych lokalnych list top 10 jest ket4eki z prawie 3 milionami słuchaczy miesięcznie na Spotify. Jego utwór “Hands up!” stał się tak popularny, że obecnie ma 87 milionów odtworzeń. TWISTED, z 3,6 milionami słuchaczy miesięcznie i Nosgov, z prawie 900 tysiącami słuchaczy miesięcznie to kolejni, bardzo popularni poza granicami naszego kraju polscy artyści reprezentujący wspomniane gatunki.
Nie tylko muzyka
Fenomen podcastów wciąż żyje i ma się dobrze. Jeżeli chodzi o polskojęzyczne podcasty na Spotify znajdziemy ich obecnie blisko 20 tysięcy. Rok do roku obserwujemy też prawie 30-procentowy wzrost liczby programów tworzonych przez polskich podcasterów.
Jak pokazują dane, Polacy kochają słuchać interesujących rozmów i wcale nie muszą być one krótkie. Wśród najchętniej słuchanych podcastów w 2023 znajdziemy “Żurnalistę – Rozmowy bez kompromisów” (1. miejsce) oraz “WojewódzkiKędzierski” (3. miejsce). Nie ma nic bardziej wciągającego niż dobra historia, co widać po wysokiej popularności “Kryminatorium” (2. miejsce w zestawieniu). Jak widać, Polacy wciąż uwielbiają kryminały.
Wyniki globalne
Ten rok w muzyce światowej zdecydowanie należał do popu i kobiet-artystek. Najczęściej słuchanymi singlami były “Flowers” Miley Cyrus, “Kill Bill” SZA, ale też zeszłoroczny hit Harry’ego Stylesa, “As It Was”.
W tym roku Taylor Swift nie tylko pobiła wszelkie możliwe rekordy na Spotify, ale również zajęła 1. miejsce w zestawieniu najchętniej słuchanych artystek i artystów. Tuż za nią znalazł się Bad Bunny, którego „Un Verano Sin Ti” było najchętniej odtwarzanym albumem 2023 roku na Spotify globalnie. Miejsce trzecie zajął The Weeknd.
Najchętniej słuchanymi albumami po wspomnianym „Un Verano Sin Ti” Bad Bunny’ego były “Midnights” Taylor Swift oraz “SOS” SZA.
Więcej nowości w ramach doświadczenia muzycznego Wrapped
Każdego roku Spotify wprowadza nowe funkcjonalności, dzięki którym Wrapped każdego słuchacza jest jeszcze bardziej interesujące i unikalne.
Nowością w tym roku jest opcja “Ja w 2023″, pozwalająca dowiedzieć się, którą z 12 muzycznych osobowości, na podstawie historii odtwarzania, jesteśmy. Kolejnym dodatkiem jest Sound Town. Na podstawie danych, Spotify dopasuje nas do miasta, którego mieszkańcy mają najbardziej spójny z naszym gust muzyczny. Ci, którzy uwielbiają funkcję Blend będą mogą tworzyć playlisty ze znajomymi i ich wynikami podsumowania. Co więcej, użytkownicy zyskają, w ramach Wrapped, możliwość otrzymania wiadomości wideo od tysięcy ulubionych artystów.
Najczęściej słuchane piosenki w Polsce:
- Kizo, Bletka, BeMelo, Eddie Block, Adash – Taxi
- Zeamsone – 5 INFLUENCEREK
- Miley Cyrus – Flowers
- David Kushner – Daylight
- club2020, Oki, Otsochodzi, Taco Hemingway, Young Leosia, Dwa Sławy, Gruby Mielzky – Malibu Barbie
- Dawid Podsiadło – mori
- Cyrko, D3W – Prywatny bal
- 2115, Bedoes 2115, White 2115, double three, Taco Hemingway – DRESSCODE
- Kuban, Favst – na okrągło
- Męskie Granie Orkiestra, Igo, Mrozu, Vito Bambino – Supermoce (feat. Igo, Mrozu & Vito Bambino)
Najczęściej słuchani artyści w Polsce:
- Taco Hemingway
- White 2115
- Kukon
- Mata
- Oki
- Gibbs
- sanah
- Bedoes 2115
- The Weeknd
- Dawid Podsiadło
Najczęściej słuchane artystki w Polsce:
- sanah
- Taylor Swift
- Lana Del Rey
- Daria Zawiałow
- Young Leosia
- Billie Eilish
- Rihanna
- Miley Cyrus
- bambi
- Lady Gaga
Najczęściej słuchane albumy w Polsce:
- 2115 – RODZINNY BIZNES
- club2020 – club2020
- Taco Hemingway – 1-800-OŚWIECENIE
- Malik Montana – Adwokat Diabla
- Mata – Młody Matczak
- Dawid Podsiadło – Lata Dwudzieste
- Kuban – spokój.
- Oki – PRODUKT47
- ReTo – STYXXX
- Zeamsone – ???
Najczęściej słuchane podcasty w Polsce:
- Żurnalista – Rozmowy bez kompromisów
- Kryminatorium
- WojewódzkiKędzierski
- Piąte: Nie zabijaj
- Psychologia, którą warto znać
- Przemek Górczyk Podcast
- Raport o stanie świata Dariusza Rosiaka
- Imponderabilia – Karol Paciorek
- Kwadrans na angielski
- banał
Najczęściej słuchane utwory na świecie:
- Miley Cyrus – Flowers
- SZA – Kill Bill
- Harry Styles – As It Was
- Jung Kook – Seven (feat. Latto) (Explicit Ver.)
- Eslabon Armado – Ella Baila Sola
- Taylor Swift – Cruel Summer
- Metro Boomin – Creepin’ (with The Weeknd & 21 Savage)
- Rema – Calm Down (with Selena Gomez)
- Bizarrap, Shakira – Shakira: Bzrp Music Sessions, Vol. 53
- Taylor Swift – Anti-Hero
Najczęściej słuchani artyści na świecie:
- Taylor Swift
- Bad Bunny
- The Weeknd
- Drake
- Peso Pluma
- Feid
- Travis Scott
- SZA
- KAROL G
- Lana Del Rey
Najczęściej słuchane albumy na świecie:
- Bad Bunny – Un Verano Sin Ti
- Taylor Swift – Midnights
- SZA – SOS
- The Weeknd – Starboy
- KAROL G – MAÑANA SERÁ BONITO
- Morgan Wallen – One Thing At A Time
- Taylor Swift – Lover
- Metro Boomin – HEROES & VILLAINS
- Peso Pluma – GÉNESIS
- Harry Styles – Harry’s House
O Spotify:
Misją Spotify jest uwolnienie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez umożliwianie milionom twórców utrzymywania się ze sztuki, a miliardom fanów czerpania z niej radości i inspiracji. W 2008 roku, w momencie uruchomienia platformy, Spotify na zawsze zrewolucjonizowało sposób, w jaki słuchamy muzyki. Obecnie, więcej słuchaczy niż kiedykolwiek może odkrywać, zarządzać i cieszyć się ponad 100 milionami utworów, 5 milionami podcastów i 350 000 audiobooków na Spotify. Jesteśmy najpopularniejszym na świecie serwisem subskrypcji streamingu audio z ponad 574 milionami użytkowników, w tym 226 milionami subskrybentów na ponad 180 rynkach.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
Avi nie bierze jeńców. Nie dali mu rady nawet Włodi, Żabson i Mata
Zatrzęsienie nowości w zestawieniu najlepiej sprzedających się płyt w Polsce.

Cotygodniowe zestawienie OLiS przynosi nam dzisiaj zatrzęsienie nowości. Włodi, Żabson, kompilacyjny mixtape wytwórni 2020 oraz Mata z ekipą to artyści, których płyty debiutują w czwartek na liście najlepiej sprzedających się płyt w kraju. Miejsce pierwsze jest jednak zarezerwowane dla Aviego i jego krążka „Mały Książę”, który znalazł się na pierwszym miejscu we wszystkich kategoriach sprzedażowych.
Ubiegły tydzień był bogaty w rapowe premiery, więc OLiSie zrobiło się tłoczno. Legenda sceny – Włodi zadebiutował z nową płytą wydaną w Def Jamie na miejscu czwartym. Tuż za nim pojawił się Żabson z wyhajpowanyn albumem „Ostatni ziomal” wydanym przy pomocy Universalu – tym razem musi się obejść smakiem – zajął dopiero piątą pozycję. Poza pierwszą dwudziestką znalazł się „Club 2020 Mixtape”, za którego dystrybucję odpowiada Universal, a poza trzydziestką możemy znależć album ekipy Maty Gombao33 „CBW Mixtape”.
Walka o pierwsze miejsce na OLiSie była więc zacięta. Na samym szczycie pojawił Avi z płytą „Mały Książę” wydaną przez jego własną wytwórnię Moya Label. Sycylijczyk nie wziął jeńców wygrywając wszystkie trzy kategorie sprzedażowe: albumy, albumy w streamie oraz albumy fizycznie.
OLiS – sprzedaż rapowych płyt w okresie 31.03-06.04.2023
- 1. Avi – Mały Książę
- 2. Kuban – Spokój
- 4. Włodi – HHULTRAS
- 5. Żabson – Ostatni ziomal
- 7. Paluch & Słoń – Pośród hien
- 10. club2020 – club2020
- 17. ReTo – Styxxx
- 21. club2020 – club2020 Mixtape
- 22. Polska Wersja – Na waszych oczach
- 24. Oki – Produkt47
- 27. Chivas – młody say10
- 29. Avi & Louis Villain – Akademia sztuk pięknych
- 31. Gombao33 – CBW Mixtape
- 32. Kabe & Miszel – Złote przeboje
- 37. Mata – Młody Matczak
- 38. Asster – Mowa węży
- 39. Taco Hemingway – Pocztówka z WWA, lato ’19
- 40. Gibbs x VA – Dopehouse Mixtape
- 42. White 2115 – Pretty Boy
- 45. 2115 – Rodzinny biznes
- 49. Malik Montana – Adwokat Diabła
- 50. Guzior – Pleśń
* Pogrubioną czcionką zaznaczono nowości tego tygodnia.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
News
10 lat Spotify w Polsce: rap najchętniej streamowany
W TOP10 najbardziej streamowanych artystów jest 9 raperów.

W lutym 2023 roku Spotify świętuje dziesięciolecie obecności na polskim rynku. Przez cały ten czas marka kształtowała gusta muzyczne Polaków i znacząco przyczyniła się do wzrostu popularności rodzimych artystów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Dowodem na to jest m.in. top lista artystów, którą wypełniają wyłącznie polscy twórcy.
Z roku na rok popularność polskiej muzyki wzrasta. W samym 2022 polskie piosenki na Spotify zostały odtworzone na świecie aż 17 miliardów razy, co stanowi imponujący wynik w porównaniu z 179 milionami odtworzeń na koniec roku 2013. Ten trend pokazuje, że konsumpcja lokalnej muzyki miała znaczący wpływ na listy przebojów. W pierwszym roku działalności Spotify w Polsce na liście przebojów Top 100 znajdowało się zaledwie 5 utworów lokalnych twórców. W 2022 roku liczba ta wzrosła do 76.
Przyglądając się bliżej szczytom list popularności, w latach 2013-2017 najczęściej streamowanymi artystami w Polsce były zagraniczne gwiazdy, a dopiero w 2017 zaczęliśmy widzieć polskich twórców wśród Top 5 artystów roku. Punktem zwrotnym był rok 2018, kiedy to czterech z pięciu najczęściej streamowanych artystów na polskim Spotify stanowili Polacy: Taco Hemingway, Quebonafide, TACONAFIDE i Dawid Podsiadło. W pierwszej piątce najczęściej streamowanych polskich artystek ostatniej dekady znalazły się: sanah, Daria Zawiałow, Margaret, Young Leosia i Brodka.
Prawdziwy “boom” na polską muzykę rozpoczął się między 2017 a 2018 rokiem, kiedy liczba polskich piosenek na playlistach zwiększyła się z 9 do aż 43, i od tamtej pory sukcesywnie wzrasta.

Coraz więcej polskich artystów jest również streamowanych poza Polską. Na 10 lat po starcie Spotify, utwory rodzimych twórców z edytorskich playlist serwisu są słuchane poza naszym krajem 700% częściej niż miało to miejsce w roku 2013.
Jeżeli chodzi o polskojęzyczne podcasty na Spotify znajdziemy ich obecnie blisko 20 tysięcy. Rok do roku obserwujemy też prawie 30-procentowy wzrost liczby programów tworzonych przez polskich podcasterów.
Od rocka po hip hop: jak zmieniały się gusta muzyczne Polaków
Na przestrzeni ostatnich 10 lat gusta muzyczne Polaków bardzo się zmieniły. W momencie startu Spotify na polskim rynku najpopularniejszym gatunkiem muzycznym wśród Polaków był rock. Obecnie Polacy najchętniej wybierają polski hip hop i polski trap. Jeżeli jednak mowa o młodszym pokoleniu, podchodzi ono do muzyki z dużo większą swobodą, nie przywiązuje aż tak dużej wagi do daty wydania danego utworu czy klasyfikacji pod kątem gatunkowym.
– Od ponad 10 lat Spotify z powodzeniem wspiera lokalny rynek muzyczny i przyczynia się do wzrostu zainteresowania polską muzyką zarówno w kraju, jak i na całym świecie. Z fascynacją obserwowaliśmy wzrost popularności lokalnej muzyki, przejście od słuchania głównie międzynarodowych wykonawców oraz rocka do całkowitego oddania dla polskich artystów i naszego hip hopu – podsumowuje Mateusz Smółka, Spotify Music Team Lead na Europę Wschodnią.
Nostalgiczna podróż przez listę najpopularniejszych piosenek i artystów ostatnich 10 lat w Polsce jest już dostępna tu i tu.
10 lat Spotify w Polsce
Spotify rozpoczął swoją przygodę w Polsce w lutym 2013 roku. Od samego początku działalności na polskim rynku marka konsekwentnie prowadziła działania mające na celu wspieranie polskiej muzyki, artystów, a także, od pewnego momentu, lokalnych podcasterów.
· Już w 2013 roku wsparcie Spotify dla polskich artystów przyniosło pierwsze rezultaty. W czerwcu Dawid Podsiadło stał się pierwszym polskim artystą, który osiągnął pułap 500 tysięcy odtworzeń miesięcznie.
· W maju 2015 roku na Spotify pojawił się pierwszy polskojęzyczny podcast. W 2022 roku ich liczba wyniosła prawie 20 tysięcy.
· W grudniu 2015 użytkownicy mogą cieszyć się po raz pierwszy Spotify Wrapped, które powstaje pod nazwą “Year in Music”.
· W kwietniu 2017 roku Spotify wprowadził narzędzie Spotify for Artists (Spotify dla Artystów), pomagające polskim twórcom w jeszcze bardziej efektywnym docieraniu do słuchaczy.
· W tym samym roku, w październiku, Spotify przedstawił pierwsze edytorskie playlisty w Polsce, wspierając odkrywanie nowych artystów, ze szczególnym uwzględnieniem tych lokalnych.
· W kwietniu 2021 roku Spotify uruchomił program EQUAL Polska, którego celem jest wspieranie polskich artystek. Do tej pory w inicjatywie wzięło udział ponad 20 lokalnych gwiazd, w tym Kaśka Sochacka, Luna czy Sara James.
· Zaledwie dwa miesiące później, w czerwcu 2021 roku, Spotify uruchomił kolejny ważny program – RADAR Polska, wspierający wschodzących polskich artystów w budowaniu kariery i promocji ich utworów. Porównując rok przed i po dołączeniu do programu, 10 lokalnych muzyków, w tym Marissa oraz Zalia, zanotowały imponujący wzrost streamów: w przypadku Marissy wyniósł on aż 2500%, a w przypadku Zalii – ponad 140%.
· W lutym 2022 roku Spotify przedstawił następny strategiczny program Fresh Finds Polska służący wspieraniu karier polskich artystów niezależnych. Po roku działalności, Spotify pomógł rozwinąć skrzydła aż 465 lokalnym wykonawcom, którzy znacząco zwiększyli liczbę miesięcznych słuchaczy, a użytkownicy platformy dokonali aż 2 milionów muzycznych odkryć.
10 najbardziej streamowanych artystów w Polsce od 2013 roku stanowią wyłącznie polscy artyści:
- Taco Hemingway
- Mata
- White 2115
- Bedoes 2115
- Quebonafide
- Lanek
- sanah
- Young Igi
- Malik Montana
- Żabson
Najczęściej streamowane utwory w Polsce od 2013 (wszystkie poza jednym należą do polskich artystów):
- Mata, Pedro, francis – Kiss cam
- White 2115 – California
- Kizo – Disney
- Mata, Trooh Hippi – Szafir
- Sobel – Impreza
- Quebonafide, Duit, Zawiałow – BUBBLETEA
- Smolasty, francis, Pedro, Tribbs – Duże Oczy
- Tymek, Big Scythe – Język ciała
- Guzior, Favst – BLUEBERRY
- The Weeknd – Blinding Lights
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

ZPAV przygotował roczne podsumowanie OLiS – listy najlepiej sprzedających się płyt w kraju na nośnikach fizycznych. 2022 nie był dobrym rokiem dla rapu. Pierwsze hip-hopowe wydanictwo znalazło się dopiero na szóstej pozycji. Rynek został zdominowany przez sanah.
2022: Rap w odwrocie
Pierwsze hip-hopowe wydawnictwo znalazło się na miejscu 6. i jest to album Hotel Maffija 2 przygotowany przez raperów z kolektywu SB Maffija. Tuż za nimi uplasował się Szpaku, a w pierwszej dziesiątce możemy zobaczyć jeszcze White’a. Ten rok był zdecydowanie gorszy od poprzedniego, kiedy to pierwszy rapowy krążek pojawił się wtedy na drugim miejscu i był to „Młody Matczak” Maty.
sanah królową 2022
sanah – artystka, która zdominowała polski rynek muzyczny, w pierwszej dziesiątce zestawienia OLiS 2022 umieściła wszystkie cztery swoje albumy, zaczynając od miejsca pierwszego, które należy do Uczty, wydanej w kwietniu 2022 roku. Pozostałe jej wydawnictwa zajęły kolejno miejsca: Irenka – 3., sanah śpiewa Poezyje – 5., Królowa dram – 8. Pozostałe jedno miejsce na podium przypadło Dawidowi Podsiadło, który z albumem Lata dwudzieste uplasował się na pozycji drugiej.
Artyści spoza Polski
Artyści spoza Polski w pierwszej setce rocznego podsumowania łącznie zajęli 29 pozycji, a najwyższą lokatę wypracował Harry Styles, który z albumem Harry’s House zajął miejsce 10. Kolejnym zagranicznym twórcą w zestawieniu jest K-popowy boysband BTS, którego wydawnictwo Proof zajmuje pozycję 20. Trzeci najlepiej sprzedający się album zagraniczny to wydawnictwo Nevermind Nirvany, które zajmuje miejsce 25.
OLiS 2022 – roczne zestawienie
We wszystkich 52 notowaniach, które zostały opublikowane w roku ubiegłym, pojawiły się łącznie 364 nowości – to o 55 mniej niż przed rokiem, a trzy albumy były notowane na każdej liście i są to: sanah – Irenka, sanah – Królowa dram i Męskie Granie Orkiestra 2021.
- sanah – Uczta
- Dawid Podsiadło – Lata dwudzieste
- sanah – Irenka
- Różni wykonawcy – Męskie Granie 2021
- sanah – sanah śpiewa Poezyje
- SB Maffija – Hotel Maffija 2
- Szpaku – Dom dla zmyślonych przyjaciół Pana Mateusza
- sanah – Królowa dram
- White 2115 – Pretty Boy
- Harry Styles – Harry’s House
- Mata – Młody Matczak
- Różni wykonawcy – Męskie Granie 2022
- Agnieszka Chylińska – Never Ending Sorry
- Paluch – Kompot
- Oki – Produkt47
- Pezet – Muzyka komercyjna
- 2115 – Rodzinny biznes
- Julia Żugaj – Miłostki
- Jan-Rapowanie – Bufor
- BTS – Proof
- Różni wykonawcy – Empik Collection. Merry Jazz Christmas
- Ralph Kaminski – Bal u Rafała
- Gibbs, Va – Dopehouse Mixtape
- Behemoth – Opvs Contra Natvram
- Nirvana – Nevermind
- Mrozu – Złote bloki
- Rammstein – Zeit
- Kaśka Sochacka – Ciche dni
- Ralph Kaminski – Kora
- Lana Del Rey – Born to Die
- Matteo, Andrea, Virginia Bocelli
- Gibbs – Czarno na białym
- Olivia Rodrigo – Sour
- Daria Zawiałow – Wojny i noce
- Małpa – Bóg nie gra w kości
- Chivas – Młody Say10
- Kwiat Jabłoni – Mogło być nic
- Kali – K4Lion
- Adele – 30
- Kukon – Rough N’ Gentle
- TPS – Na żywo
- Sobel – Pułapka na motyle
- Doda – Aquaria
- Sokół – Nic
- Muzyka filmowa – Bohemian Rhapsody
- Michael Buble – Christmas
- Dawid Podsiadło – Małomiasteczkowy
- Ariana Grande – Positions
- Krzysztof Krawczyk – Złota kolekcja (Pamiętam Ciebie z tamtych lat / Bo jesteś Ty)
- Queen
- Donguralesko – Mowa ciemna
- Nocny Kochanek – O jeden most za daleko
- Blackpink – The Album
- Kabe, Opiat – King Kong
- Imagine Dragons – Mercury. Acts 1 & 2
- Różni wykonawcy – Tribute to Krzysztof Krawczyk. Urbański Orkiestra i goście
- Kizo – Ostatni taniec
- Kukon – Ogrody mixtape 3
- Żabson, Young Igi – Amfisbena
- Kwiat Jabłoni – Niemożliwe
- Taylor Swift – Midnights
- Kizo – Jeszcze 5 minut
- Ochman – Ochman
- Kinny Zimmer – Letnisko
- O.S.T.R. – 042 Requiem
- Andrea Bocelli – Si Forever
- H4J4 (Opał, Floral Bugs) – H4J4
- Red Hot Chili Peppers – Unlimited Love
- Kaśka Sochacka – Ministory
- Andrea Bocelli – Vivere. The Best Of
- Guns N’ Roses – Greatest Hits
- Avi, Louis Villain – Akademia Sztuk Pięknych
- T.Love – Hau! Hau!
- Dawid Kwiatkowski – Dawid Kwiatkowski
- Zbigniew Wodecki – Empik Collection. Zbigniew Wodecki
- Dwa Sławy – Z Archiwum X2
- Nirvana – Nirvana
- Maanam – Złota Kolekcja Vol.1 & 2
- Ralph Kaminski – Młodość
- Ozzy Osbourne – Patient Number 9
- Mata – 100 dni do matury
- Bryska – Moja ciemność
- Kult – Live Pol’And’Rock Festival 2019
- Lana Del Rey – Ultraviolence
- The Weeknd – The Highlights
- Michał Bajor – No, a ja?
- DJ Decks – Mixtape 8
- Universe – Złota kolekcja (Tacy byliśmy)
- Billie Eilish – When We All Fall Asleep, Where Do We Go?
- Dżem – Złota kolekcja (Złoty paw)
- Ariana Grande – Thank U, Next
- Różni wykonawcy – Złota kolekcja. Agnieszka Osiecka
- Kamil Lanek – Extravaganza
- Michael Buble – Love
- Ariana Grande – Sweetener
- Pink Floyd – The Wall
- Stray Kids – Maxident
- Miuosh, Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” – Pieśni współczesne
- Otsochodzi – Tarcho Terror
- Sabaton – The War To End All Wars
OLiS
To cykliczne zestawienie najlepiej sprzedających się płyt w Polsce w formacie fizycznym, opracowane na podstawie danych ze sprzedaży detalicznej z sieci największych sklepów muzycznych w Polsce. Do 2022 lista kompilowana co tydzień przez Kantar Polska. Od 12 stycznia 2023 roku Związek Producentów Audio Video wprowadził nowe listy bestsellerów sprzedażowych (OLiS). Na nowo przygotowanej stronie olis.pl w cyklach cotygodniowych publikowane są zestawienia najpopularniejszych singli i albumów w streamie, a także łączne zestawienie albumów, które obejmuje zarówno sprzedaż fizyczną, jak i cyfrową. Łącznie na stronie prezentowanych jest pięć list sprzedażowych:
• Oficjalna Lista Sprzedaży – albumy (obejmująca streaming albumów cyfrowych oraz sprzedaż albumów fizycznych)
• Oficjalna Lista Sprzedaży – single w streamie (prezentująca wyniki poszczególnych utworów w streamingu)
• Oficjalna Lista Sprzedaży – albumy w streamie (prezentująca wyniki poszczególnych albumów w streamingu)
• Oficjalna Lista Sprzedaży – albumy fizycznie (prezentująca wyniki sprzedaży albumów na wszystkich nośnikach fizycznych)
• Oficjalna Lista Sprzedaży – albumy – winyle (prezentująca wyniki sprzedaży albumów na płytach winylowych)
Dane kompilowane są przygotowywane są przez brytyjską niezależną firmę Rangers i obejmują serwisy: Spotify, Apple Music, Deezer i YouTube.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Polski rap. Pod tymi dwoma słowami kryło się w zeszłym roku większość rodzimego nam rynku fonograficznego. Afery na cały kraj, niebotyczne pieniądze, dziesiątki tysięcy ludzi na koncertach, setki tysięcy sprzedanych płyt i ciutkę dobrej muzyki. Styczeń za nami, także mam niebywałą przyjemność przywitać Was w podsumowaniu ostatnich 12 miesięcy w polskim hip-hopie. Będziemy chwalić, będziemy wyśmiewać, ale przede wszystkim będziemy analizować, co przyniósł nam rok 2022. Łącznie przygotowałem dla was 16 kategorii, których laureatów poznacie poniżej. Przejdźmy do kategorii: Ekipa roku / Label roku / Współpraca roku.
Ekipa roku – 2115

Liczby nie kłamią. Wydany w grudniu „Rodzinny Biznes” jest już podwójnie platynowy, a White2115 był najczęściej słuchanym artystą na Spotify w zeszłym roku. Panowie mieli również duży udział w najczęściej słuchanym albumie na tej platformie w tym okresie – Hotel Maffija 2. Zresztą postawmy sprawę jasno. Wspólny projekt z Kuqe, Flexxym i Blachą jedynie potwierdził ich dominację polskim rynku muzycznym. Flexxy bez żadnego solowego numeru na Spotify przekroczył tam milion miesięcznych słuchaczy. To żaden przytyk czy zarzut, ale chłop został wręcz wyboostowany do mainstreamu. Czegoś takiego w Polsce nigdy nie było. Wątpię nawet, aby miało prawo w najbliższych latach się powtórzyć. To ewenement, na który stać mogło tylko 2115.
Label roku – GM2L

Już dawno odpuściłem sobie kategorię „Trendsetter roku”. Jaki to ma sens, żeby co 12 miesięcy tłumaczyć Wam, że Malik Montana pcha ten smutny wagonik zwany polskim rapem do przodu. Może i GM2L nie wydało kilkudziesięciu albumów w 2022 roku, jednak singli już tak. I co najważniejsze, nie tracąc przy tym na jakości. Kronkel, Diho, Alberto, Bratan i Malik to wręcz maszyny do tworzenia hitów. Razem z resztą chłopaków nastukali dziesiątki milionów wyświetleń. Nie mówiąc już o tym, że ścisła współpraca z High League również przyniosła naszej branży wiele emocji. To też nie jest tak, że wytwórnia ta zaliczały fartowanie dobre 12 miesięcy. Dominacja tego składu trwa od lat, a swoimi posunięciami udowadniają, że kumają branżę nie gorzej niż SBM.
Współpraca roku – Zbuku, the Game, Peja
Tak, tak, tak – wiem. Zwrotka The Game kupiona, Popek też ma numer Taylorem i tak dalej. Niezbyt mnie to obchodzi. Sam numer łączy dwa pokolenia polskiego rapu i dokłada do tego legendę amerykańskiej sceny. Zwieńcza to piękny background z Tomkiem Chadą. Zresztą co ja wam będę mówił, zostawiam was ze słowami samego autora, Zbuka, które zamieścił na Instagramie: – Chada zaprosił mnie na koncert The Game’a przed którym to grał support. Był to pierwszy koncert po jego wyjściu na wolność. Każdy kto zna Tomka, wie jakim fanem Game’a był. Przez lata znajomości również we mnie zaszczepił miłość do jego muzyki i osoby! Koncert przed Nim bardzo dużo dla Niego znaczył. Nie mówiąc już o wymarzonym featuringu. W jego domu w honorowym miejscu wisiała koszulka z podpisem Game’a, która była oprawiona w antyramę. Warto wspomnieć, że to nie był zwykły support, gdyż koncert Chady trwał 1,5h i zrobił. Był to też niestety ostatni raz kiedy widziałem się z nim na żywo. Niedługo potem, bo 18.03 już go z Nami nie było. Na tym samym koncercie pierwszy raz spotkałem i poznałem swoją narzeczoną- Oktawię, która jak się okazało również jest fanka Game’a i autorką pierwszego filmiku. Feat z The Game’m to było marzenie Tomka, 2 lata po jego śmierci okazało się że RX ma bity, które Tomek wybierał na album „Recydywista 2”. Jak tylko usłyszałem ten bit, to od razu wiedziałem, że to jest to! Gangsta shit rodem z albumów Chady i Game’a Udało mi się skontaktować z Game’m, doprowadzić do powstania tego numeru wraz z teledyskiem, na bicie który wybrał jeszcze Tomek- brzmi jak historia z filmu.”
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Polski rap. Pod tymi dwoma słowami kryło się w zeszłym roku większość rodzimego nam rynku fonograficznego. Afery na cały kraj, niebotyczne pieniądze, dziesiątki tysięcy ludzi na koncertach, setki tysięcy sprzedanych płyt i ciutkę dobrej muzyki. Styczeń już za nami, także mam niebywałą przyjemność przywitać Was w podsumowaniu ostatnich 12 miesięcy w polskim hip-hopie. Będziemy chwalić, będziemy wyśmiewać, ale przede wszystkim będziemy analizować, co przyniósł nam rok 2022. Łącznie przygotowałem dla was 16 kategorii, których laureatów poznacie poniżej. Przed wami wyróżnieni w zestawieniach: Album roku / EP roku / Progress roku.
Album roku – OKi „Produkt47”

Oki porwał tłumy. “Produkt47” nie bez przyczyny pochwalić się może na Spotify ponad 100 milionami odsłuchów. Oskar wręcz zredefiniował znaczenie słów repeat value. Raper przy okazji tego projektu wytrenował w sobie nadzwyczajną zdolność do manewrowania czymś, co nazywamy w studiach nagraniowych top linem. Wszelkie melodie od niego są niebywale lekkie i przede wszystkim pomysłowe. To właśnie ten luz i zupełne pozbawienie rapowych schematów pozwoliło Okiemu udowodnić, że mainstream to on. Kiedy parę lat temu ogłosiłem Oskara odkryciem roku, zupełnie nie spodziewałem się, że tak szybko stanie czołówką w rapgrze. Jedno jest pewne. Po latach scena w końcu zrozumiała co to przelot. Chociaż przyznam, że sam “Produkt47” zupełnie nie jest czymś, co ja bym osobiście słuchał na co dzień, tak musiałbym być zupełnym ignorantem, aby ot tak pominąć ten album w posumowaniu roku.
EP roku – Vkie „Brak Kontroli”

O tym, że jest jeszcze nadzieja dla polskiego rapu, nie wiedziałbym bez „Dżungli”. Poważnie. Ten album dał mi sporo nadziei w tej kwestii. A zeszłoroczna EPka “Brak kontroli” utwierdziła mnie jedynie w przekonaniu, że to nie był przypadek. Łukasz pokazał tym niespełna 20-minutowym materiałem jak stworzyć klimat, jak rapować ciekawiej i jak lepiej przekazać emocje. Przy tym wszystkim nie nawija o pierdołach i nie robi rapu o rapie. To zaledwie siedem numerów, a mogłoby być poradnikiem dla większości sceny, jak powinni oni tworzyć muzykę. Umówmy się. Poziom polskiego rapu zalicza aktualnie bessę. W pewien sposób przyzwyczailiśmy się do tej posuchy. Dlatego też tak niezmiernie cieszy mnie aktywność wydawnicza Vkiego. Ktoś tu w końcu podnosi poziom scenie.
Progress roku – Fabijański

Dwa lata temu określiłem Sebastiana Fabijańskiego jako żenadę roku. Na tamten moment — jak najbardziej słusznie. Minęły dwa lata i… aktora ogłaszam laureatem kategorii progress roku. Przeanalizujmy, co się zmieniło. Po tym, jak raper zrobił prawdopodobnie wszystko źle, co tylko mógł na naszej scenie, zszedł do podziemia. Tam zaczął pracę nad swoją muzyką. Efektem tego były trzy albumy długogrające. Każdy kolejny lepszy od poprzednika. Zarówno pod względem emisji głosu, jak i samej treści. Zwieńczeniem tego postępu jest “Cukier”. Płyta z kategorii porządne 8/10. Nie wierzycie mi? Spójrzcie na te featy: Abradab, Bilon, donGURALesko, Dudek P56, Ńemy, Fu, Gverilla, Klarenz, KPSN, L.U.C., Marika, Najmłodszy Veri, Penx, Piotr Rogucki, Prykson Fisk, Rahim, Waldemar Kasta i Wdowa. To samo w sobie jest rekomendacją i wyznacznikiem jakości. O i jeszcze jedno. W którejś recenzji to już napisałem, ale trudno. Powtórzę się. Ja wiem kochana branżo, że fajnie nam się wspólnie jechało po Sebastianie, ale trzeba też mieć cywilną odwagę, aby przyznać w tym momencie jego kolosalny postęp. Branża musi w końcu zaakceptować Fabijańskiego jak niegdyś Multiego. Pomijam tutaj wszelkie afery z jego udziałem. W kwestii progressu nie mają one większego znaczenia.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temu
Popek całkowicie zmienił wygląd. Przypomina żywego trupa
-
News4 dni temu
Pawbeats z pomocą Palucha chciał strollować TVP. Nie wyszło…
-
News4 dni temu
Właściciele „Zapiekanek biłgorajskich” reagują na biznes Kukona
-
News2 dni temu
Josef Bratan wykazuje się totalną głupotą i ignorancją
-
News3 dni temu
Josef Bratan zaatakował w programie Natana. „Zaj*bać ci na łeb?”
-
News4 dni temu
Josef Bratan w teleturnieju. Poradzi sobie z logicznym myśleniem?
-
News3 dni temu
Taco Hemingway ogłasza gości 1-800-Tour. Różne pokolenia artystów
-
News3 dni temu
Eldo pracuje nad nowym projektem, a pomaga mu O.S.T.R.