Sprawdź nas też tutaj

News

Fryderyk 2020: Nominacje do Albumu Roku Hip-Hop

O statuetkę powalczy pięciu hip-hopowców.

Opublikowany

 

ZPAV podał nominowanych do tegorocznych Fryderyków. W najbardziej interesującej nas kategorii Album Roku Hip-Hop pojawiły się wydawnictwa O.S.T.R.-a, Pezeta, PRO8L3M-u, Sokoła i Taco Hemingwaya.

Ogłoszone dziś nominacje do Fryderyków 2020 w dziewiętnastu kategoriach muzyki rozrywkowej i trzech kategoriach jazzowych to wynik głosowania Akademii Fonograficznej – grona ponad 1400 artystów, twórców, producentów, dziennikarzy muzycznych i przedstawicieli branży fonograficznej. Laureatów nagród poznamy 14 marca podczas otwartej dla publiczności Gali Muzyki Rozrywkowej i Jazzu, która odbędzie się już po raz drugi w  Międzynarodowym Centrum Kongresowym w  Katowicach.

Następnego dnia, 15 marca, odbędzie się druga edycja FRYDERYK Festiwal. Na scenie w MCK-u zagrają artyści reprezentujący różne konwencje i style, m.in. Ørganek, Daria Zawiałow, Król, Natalia Przybysz (nominowana w kategorii Album roku pop z płytą Jak malować ogień oraz Najlepsze nowe wykonanie za piosenkę Krakowski spleen), KęKę i Baranovski (nominacja w kategoriach: Autor roku, Album roku pop za płytę Zbiór oraz Utwór roku za Czułe miejsce). W Katowicach zadebiutuje również Scena Nowego Rapu, na której wystąpią: OKI, Koza, Trill Pem, Miętha i Gverilla.

Cieszymy się, że w tym roku publiczność po raz kolejny będzie mogła uczestniczyć w ceremonii wręczenia najważniejszych nagród muzycznych w Polsce. – mówi Marek Staszewski, szef Związku Producentów Audio Video, organizatora FRYDERYK Festiwal.

Otwarcie formuły wydarzenia pozwoliło artystom przeżywać ten wyjątkowy wieczór wspólnie z fanami, których wsparcie jest przecież tak ważne dla muzyków. – dodaje.

Album roku hip-hop

O.S.T.R. – „Instrukcja obsługi świrów”
Pezet – „Muzyka współczesna”
PRO8L3M – Widmo
Sokół – „Wojtek Sokół”
Taco Hemingway – „Pocztówka z WWA, lato ’19”

Fonograficzny debiut roku

Ania Karwan
Hania Rani
sanah
schafter
Viki Gabor

Teledysk roku

Daria Zawiałow – „Szarówka”
Dawid Podsiadło – „Trofea”
Ero – „Przerwa techniczna”
Syny – „Nag Champa”
Viki Gabor – „Superhero”

Utwór roku

Baranovski – „Czułe miejsce”
Daria Zawiałow – „Hej, hej”
Król – „Te smaki i zapachy”
Muniek – „Pola”
Viki Gabor – Superhero

Najlepsze nowe wykonanie

Karaś/Rogucki – „1996”
Mela Koteluk – „Odprowadź” (piano version)
Męskie Granie Orkiestra 2019 – „Zazdrość” (wersja live)
Natalia Przybysz – „Krakowski spleen”
sanah – „projekt nieznajomy nie kłamie”

Producent muzyczny roku

Bartosz Dziedzic
Dominic Buczkowski-Wojtaszek / Patryk Kumór
Hania Rani
Michał Kush
Ralph Kaminski

Autor roku

Baranovski
Błażej Król
Daria Zawiałow
Dominic Buczkowski-Wojtaszek / Patryk Kumór
Zygmunt Staszczyk

Kompozytor roku

Błażej Król
Daria Zawiałow / Michał Kush
Dawid Podsiadło / Olek Świerkot
Dominic Buczkowski-Wojtaszek / Patryk Kumór / Małgorzata Uściłowska
Hania Rani

Artysta roku

Adam Bałdych
Jazz Band Młynarski-Masecki
Marek Napiórkowski
Maciej Obara
Kuba Więcek

Fonograficzny debiut roku

Andrzej Kowalski Quartet
Kamila Drabek
Michał Zaborski Music
Natalia Kordiak Music
Szymon Sutor

Album roku rock

Lion Shepherd – „III”
Mazolewski / Porter – „Philosophia”
Muniek – „Syn miasta”
Sonbird – „Głodny”
Voo Voo – „Za niebawem”

Album roku metal

Batushka – „Hospodi”
Black River – „Humanoid”
Hunter – „Arachne”
Jelonek – „Classical Massacre”
Nocny Kochanek – „Randka w ciemność”

Album roku alternatywa

Hania Rani – „Esja”
Łąki Łan – „Raut”
Mary Komasa – „Disarm”
Piernikowski – „The best of moje getto”
Ralph Kaminski – „Młodość”

Album roku pop alternatywny

Daria Zawiałow – „Helsinki”
Fisz Emade Tworzywo – „Radar”
Król – „Nieumiarkowania”
sanah – „ja na imię niewidzialna mam”
Stanisław Soyka – „Muzyka i słowa”

Album roku pop

Baranovski – „Zbiór”
Margaret – „Gaja Hornby”
Mrozu- „Aura”
Natalia Przybysz – „Jak malować ogień”
Roksana Węgiel – „Roksana Węgiel Deluxe”

Album roku elektronika

Mery Spolsky – „Dekalog Spolsky”
Natalia Nykiel – „Origo”
Novika – „Bez cukru”
Stachursky – „2K19”
Zamilska „Uncovered”

Album roku blues

Agata Karczewska – „I’m Not Good At Having Fun”
Jamal – „Czarny motyl”
Natalia Sikora – „Ailatan”
Różni wykonawcy – „Chce się śpiewać (artyści niewidomi śpiewają utwory Sławka Wierzcholskiego)”
Sosnowski – The Hand Luggage Studio

Album roku muzyka dziecięca i młodzieżowa

4Dreamers – „nb.”
Czesłąw Mozil i Grajkowie Przyszłości – „Kiedyś to były Święta”
Joanna Dark, Małgorzata Kożuchowska, Szymon Majewski – „Wyspa dzieci. Piosenki babci i dziadka”
Karimski Club Dla Dzieci – „Kolory Świąt”
Małe TGD – „Wyspa skarbów”

Album roku muzyka ilustracyjna

Daniel Bloom feat. Leszek Możdżer „Dolce Fine Giornata”
Daniel Spaleniak – „Burning Sea”
Leszek Możdżer – „Ikar”
Miro Kępiński – „In This Gray Place”
Teatr Muzyczny ROMA / Jakub Lubowicz – „Przypadki Robinsona Crusoe”

Album roku muzyka poetycka

Janerka / Świetlicki / Nika / Pablopavo / Szubrycht / Waglewski / Nosowska – „Janerka na basy i głosy”
Maja Kleszcz – „Osiecka De Luxe”
Marek Dyjak – „Piękny instalator”
Mikromusic – „Mikromusic z dolnej półki”
Piotr Machalica – „Mój ulubiony Młynarski”

Album roku muzyka świata

Eleni – „Statek do Pireusu”
Hańba! – „1939”
Laboratorium Pieśni – „Rasti”
Provinz Posen – „Provinz Posen”
Żywiołak – „Wendzki sznyt”

Muzyka jazzowa

Album roku:
Adam Bałdych Quartet – „Sacrum Profanum”
Agnieszka Wilczyńska & Andrzej Jagodziński – „Wilcze jagody”
Algorhythm – „Termomix”
Maciej Obara Quartet – „Three Crowns”
Marek Napiórkowski – „Hipokamp”

Fryderyki to nagrody przyznawane przez Akademię Fonograficzną, czyli powołane przez Związek Producentów Audio Video jury, w skład którego wchodzi ponad 1400 artystów, twórców, producentów, dziennikarzy i reprezentantów branży fonograficznej. Nominowani do Fryderyków wyłaniani są w drodze tajnego głosowania wszystkich członków Akademii podzielonej na trzy sekcje: muzyki rozrywkowej, poważnej i jazzowej. Członkowie Akademii mogą należeć wyłącznie do jednej sekcji i tylko w jej obrębie mają prawo głosu. Dzięki temu każdy ma szansę wypowiedzieć się w tej dziedzinie muzyki, która jest mu najbliższa.

W tegorocznej edycji Fryderyków zarejestrowano rekordową w historii konkursu liczbę ponad 1800 zgłoszeń, w tym 356 albumów z muzyką rozrywkową, 108 albumów jazzowych, 411 utworów i 362 teledyski. O nominację w kategorii Fonograficzny Debiut Roku ubiegało się łącznie 118 artystów.

Rekordowa w tym roku i rosnąca z każdą edycją liczba zgłoszeń potwierdza dobrą kondycję polskiego rynku fonograficznego i pokazuje, że nagroda Fryderyk ma dla branży muzyczne bardzo duże znaczenie. – podkreśla Marek Staszewski.

Na ceremonii 14 marca wręczone zostaną także nagrody specjalne Akademii Fonograficznej za całokształt osiągnięć artystycznych – ZŁOTE FRYDERYKI. Wiemy już, że te szczególne wyróżnienia trafią do ogłoszonych wcześniej laureatów: zespołu Perfect (muzyka rozrywkowa), Tomka Lipińskiego (muzyka rozrywkowa) i Czesława Bartkowskiego (jazz).


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Koniec teorii. Wiemy, dlaczego Taco nie pojawił się u Quebo na Narodowym

Powód nieobecności Taco pojawił się… z ust Wojciecha Szczęsnego.

Opublikowany

 

taconafide

Nieobecność jednego z najbliższych współpracowników Quebonafide, czyli Taco Hemingwaya na PGE Narodowym wywołała wiele komentarzy. Fani szybko zaczęli tworzyć teorie – od spekulacji o konflikcie, aż po rozważania o klauzulach w kontraktach.

Powód nieobecności Taco pojawił się… z ust Wojciecha Szczęsnego. Bramkarz reprezentacji Polski był gościem programu „Prosto w szczenę” na kanale Foot Truck, gdzie zdradził, że Taco nie mógł pojawić się na PGE Narodowym ze względu na zapis w umowie z BitterSweet Festivalem. Raper miał zadeklarować, że zagra w 2025 roku tylko jeden koncert – właśnie w sierpniu na poznańskim festiwalu.

Pierwsza edycja BitterSweet Festivalu odbędzie się w dniach 14–16 sierpnia w poznańskim Parku Cytadela. Taco wystąpi tam jako headliner, a line-up wydarzenia uzupełniają m.in. Post Malone, Empire Of The Sun, Peggy Gou, Nelly Furtado oraz Bedoes 2115 z wyjątkowym projektem przygotowanym specjalnie na tę okazję.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Przepowiednia Quebonafide, którą wyjawił u Stanowskiego, spełniła się po tygodniu

Raper ma predyspozycje do przepowiadania przyszłości.

Opublikowany

 

quebonafide piwko nie można

Wystarczył dosłownie tydzień, żeby przepowiednia Quebonafide o ukraińskim raperze, który będzie rapował po polsku w mainstreamie, stała się faktem. Wszystko za sprawą znanego z dramy w taksówce Piwko nie można. Ukrainiec zadebiutował teledyskiem „Nocne ulice”.

Pożegnanie Quebonafide ze słuchaczami albumem „Północ/Południe” wywołuje bardzo mieszane reakcje. Koncept nie jest łatwy w odbiorze i raczej trzeba go traktować jako ekstrawagancką i jedyną w swoim rodzaju formę usunięcia się muzycznie w cień, niż próbę nagrania dobrej płyty. W każdym razie Quebo na brak hajpu nie może narzekać, a przy okazji dowiedzieliśmy się właśnie, że ma też predyspozycje do przepowiadania przyszłości.

Pod koniec czerwca raper był gościem Krzysztofa Stanowskiego w Kanale Zero i podzielił się refleksją z widzami.

– Myślę, że pojawi się osoba z Ukrainy, która będzie rapować w języku polskim, mając doświadczenia z Ukrainy. Jestem o tym przekonany mainstreamowo – wyjawił na antenie.

Wystarczył dosłownie tydzień i Piwko nie można zdecydował się wypuścić singiel, który wykręcił już ponad 250 tysięcy wyświetleń na YouTube. Ukrainiec zyskał rozpoznawalność dzięki dramie z pasażerami w taksówce i szczeremu wyznaniu, że nie zamierza brać udziału w konflikcie z Rosją ze względu na skalę korupcji w jego kraju. – Nie chcę wojny, nie chcę ginąć za ich interes. Wolę jeździć taxą, po co mi ten stres? – rapuje rozbrajająco szczerze Piwko.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Żurom odmówił wywiadu. Bandzior, który pobił Wilka, jednym z powodów

„Jestem emerytowanym przedsiębiorcą, żyjącym w zgodzie z prawem”.

Opublikowany

 

Żurom dostał zaproszenie do udzielenia wywiadu o więziennej tematyce na kanale Mięśniaka. Były właściciel katalogu RRX jednak nie przyjął propozycji rozmowy i stało się to m.in. z powodu Żyda, który kilkanaście lat temu terroryzował Hemp Gru.

Żurom opuścił mury zakładu karnego i próbuje odzyskać dobry kontakt z fanami. Offbeatowiec nie robi tego za wszelką cenę, o czym najlepiej świadczy sytuacja sprzed kilku dni. Żurom nie skorzystał z okazji przyhajpowania się na kanale byłego ochroniarza Masy, promującego teraz Haniora i Żyda. Ten drugi zasłynął z dojeżdżania Wilka, gdy uliczny weteran odrzucił propozycję płacenia haraczu grupie mokotowskiej, a później podjął współpracę z prokuraturą.

– No pobiłem go, bo nie chciał płacić – rozpoczął wyraźnie zadowolony Żyd. – Ja to opowiadam, bo zostałem za to skazany. W trójkę go pobiliśmy – kontynuował, ujawniając więcej szczegółów na kanale Mafia Pruszkowska.

Żurom poinformował o powodach odrzucenia propozycji na Instagramie. – Kulturalnie odmówiłem, mówiąc między innymi, że nie pasuje mi to co robi, że promuje 60-tki i daje im prawo głosu, pogodził się na wizji z Masą i wybaczył mu, że ten go sprzedał – wyjawił offbeatowiec. – Dlatego w wielkim skrócie nie chcę tam udzielać wywiadów i być kojarzony z tym kulawym towarzystwem – dodał na końcu wpisu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

TWR zadzwonił do Alberto i cisnął go o alimenty

Król podziemia trafił na antenę programu Fame MMA.

Opublikowany

 

Przez

twr alberto

TWR dodzwonił się do studia Fame 26, konfrontując się z Alberto i zarzucając mu, że nie płaci alimentów.

Alberto jest jednym z uczestników turnieju na gali Fame 26. W poniedziałek odbył się jego „Face to Face” z Normanem Parke. W pewnym momencie do studia dodzwonił się Król Podziemia.

– Alberto-alimento. Powiedz mi, spłaciłeś już alimenty? Alimentów nie płacisz lamusie – zaczął TWR.

W odpowiedzi Alberto stwierdził, że podziemny raper pomylił go z kimś innym (w domyśle z jego bratem Josefem Bratanem). Gospodarze programu dopytywali go też o ich konflikt.

– Nie ma żadnej spiny. On sobie coś wymyślił. To jest chłop, z którego bekę mają w Internecie. Nikt poważny – podsumował TWR’a szef Miejskiej Jungli.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

„bambi to wyrób raperko-podobny” – mówi polska raperka

Zgadzacie się z taką opinią?

Opublikowany

 

bambi

Tegoroczny Open’er Festival zapisał się w historii – po raz pierwszy na głównej scenie zagrała polska raperka. Występ bambi nie spodobał się Gonix, znanej z udziału w akcji Młode Wilki Popkillera 2013.

– Na IG hurr-durr, bo postawienie naszego wyrobu raperko-podobnego między wybitną Doechii a wybitną Little Simz okazało się nienajlepszym pomysłem i spowodowało dysonans poznawczy wśród festiwalowej publiki na Open’erze. A na dodatek, niefortunnie, ktoś przyszedł z tabliczką „ratujmy uszy naszych dzieci przed bambi.

Czy my w Polsce nie mamy zdolnych raperek? Dlaczego jesteśmy tak daleko w artystycznym tyle? Dlaczego nasze artystki nie występują bez pół plejbeku i auto tjuna? Dlaczego tak odstajemy?” etc. etc.

Spieszę z odpowiedzią… bo deklaratywnie potrzebujemy „Ostrego w spódnicy” i „polskiej Little Simz” i „kobiecych historii” i „inkluzywnego storytellingu” i „odważnych kobiet”, ale faktycznie nikt nie postawi złamanego centa na promowanie takich treści. Kapitalizm i minimalizacja ryzyka plus patriarchat of course. W polskich seminariach kobiety mogą wykładać angielski czy psychologię, ale gospel zostawiamy panom. Tu jest Polska, tu role są przy-dzie-lo-ne. A rap to gospel ulicy, więc skumaj analogię.

Więc jesteśmy na etapie półnagich pick-me girls i ich ghostwriterów, a jeśli ktoś chce krytycznie porozmawiać o polityce branży muzycznej, to cancel cancel cancel i przyklejamy mu łatkę hejtera, który nie przepracował jeszcze swoich traum, ewentualnie jest zbyt biedny, by rozumieć biznes – napisała Gonix.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: