Sprawdź nas też tutaj

News

Gedz: „Autotune to brzytwa, której możesz się chwycić jeśli nie masz liryki”

Raper wskazuje wady i zalety autotune’a m.in. na przykładzie Bedoesa.

Opublikowany

 

gedz
Gedz

Gedz to jeden z niewielu polskich artystów, którzy sięgnęli po autotune’a i wykrzesali z niego nową jakość, kiedy inni robili to niedbale przez co nowe narzędzie przez większość zostało okrzyknięte największym złem. Po blisko dekadzie właściciel NNJL tłumaczy, że wciąż odkrywa nowe możliwości tego instrumentu.

„Jestem w trybie wiecznej nauki”

Dla jednych największe zło, dla innych świetne narzędzie. Gedz przyznaje, że gdyby nie Kanye West i „808 & Heartbreaks” albo Lil Wayne nie interesowałby się tym aż tak autotunem. – Mój romans byłby krótki i mniej intensywny. To narzędzie jest dla mnie świetne. Przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy – ze względu na astmę i uczulenia – mam problemy wokalne. Mój wokal nie zawsze jest czysty, więc korekcja jest dla mnie naturalną sprawą. To nie jest tylko autotune, bo te pitch correctory nazywają się różnorako. Każda wtyczka ma inną charakterystykę i daje rożne możliwości, poznawanie ich jest mega inspirujące – mówi raper w rozmowie z Marcinem Flintem dla Red Bulla.

Lubię dłubać przy pilotach, to pozwoliło przez te wszystkie lata podnosić poziom moich produkcji. Przesiadka na Abletona dała mi faktyczne poczucie rozwoju. I pokazała, że wtyczek można używać na różne sposoby, a wokale procesować inaczej niż każdy znany mi mikser czy producent. Jestem w trybie wiecznej nauki – dodaje.

Polska ma problem z autotunem?

Flint zauważa, że w Polsce autotune nie jest tak dobrze rozwinięty jak np. w Ameryce czy w Niemczech. – Owszem, to jest brzytwa, której możesz się chwycić jeśli nie masz „liryki”. Wiele osób brzmi przez to podobnie. Specyficzna rytmika nawijki, określone bity, autotune i mam wrażenie, że cały czas słucham jednej osoby. Problem w tym, że nie wszystkim ten efekt pasuje, a większość jednak go używa, niekiedy na siłę, a niekiedy nieumiejętnie. Nie słyszą tego. To paradoks – coś co miało pomagać w tym, by nie fałszować, ten fałsz wzmaga – tłumaczy Gedz.

Bedoes nie za bardzo używa autotune’a, bo potrafi zarapować dobrze, a jak fałszuje, to raczej celowo lub po prostu ma w to wyj*bane. On ma taką siłę, taką osobowość, że nie musi z tego korzystać. A niektórzy muszą sobie pomagać. Nigdy nie byłem na lekcjach śpiewu, a śpiewać nawet umiem. Codzienna praktyka pokazuje, że świadome używanie swojego głosu to coś, co da się wypracować. Do tej pory nie znam nut, ale nie przeszkadza mi to w produkcji płyt, bo po prostu ja te dźwięki słyszę i czuję. Przez to, że nie byłem w żadnej szkole muzycznej, tylko jestem samoukiem, nie zamknęło mnie to w żadnych ramach. Myślę nawet, kolokwialnie mówiąc, że zrobiło dobrze mojej kreatywności – dodaje.

Obecnie Gedziula pracuje nad nowym projektem, o którym na razie nie wiemy zbyt wiele. Trzy tygodnie temu połączył on siły z Janem-rapowanie wydając wspólny numer „Cole Bennett Remix”.

 
12 komentarzy

12
Dodaj komentarz

1500
najnowszy najstarszy oceniany
Kóbi Producent

„Bedoes nie za bardzo używa autotune’a, bo potrafi zarapować dobrze, a jak fałszuje, to raczej celowo lub po prostu ma w to wyj*bane. On ma taką siłę, taką osobowość, że nie musi z tego korzystać. A niektórzy muszą sobie pomagać.”

No pięknie opierdolone rodzyny, Jaką on ma siłę? Jaką osobowość? „kurwaaaa puść to na podwórkaaaa” no charyzma w chuj

WYPADAJĄCY KAŁEK(_!_)

GEDZ TY KURWA KOZI BOBKU A SAM AUTOTUNE UŻYWASZ I CO KURWA NO CO? CAŁA TA TWOJA PŁYTA JAKAS 236709 JEST TAK TAM NAJEBANE AUTOTUNE ŻE KURWA NIE MAM PYTAN.
WIĘC MI NIE PIERDOL GŁUPOT TY BARANIE JEDEN HIPOKRYTO TY MORTADELO TY DUPKO Z KURCZAKA TY KISZKO KRECONA JEDNA TY OLEJU JEDEN NO.

Odb

Brzytwa: „Jeśli masz Gedz to możesz chwycić autotune której się liryki masz nie”

Biuro Opierdalania Rodzynek

Kleks, przecież ty sam nie masz liryki. W każdym numerze pierdolisz o banialukach. Przecież w kuluarach ludzie się z ciebie śmieją, że już dawno temu powinieneś wpaść na pomysł, by gołstrajder pisał ci teksty…masz nawet niezły głos, poczucie rytmu, ale teksty masz kiblowe. Numery na jedno przesłuchanie. W chuj płyt już nagrałeś, ale zamiast przyłożyć się do tekstów to dalej piszesz byle co i bawisz się w to co twój szef.

Myślałem, że jesteś jedną z niewielu osób z tej gównianej grupy, która nie musi polerować rodzyn i sztucznie komuś słodzić, ale się myliłem. Beka w chuj. Wydajesz płytę, tydzień na olisie i potem wypad. Hhaha.

Wasz ziom

Beka to była z niego jak zaczynał rapować
Jak on się wybił to nie wiem

Słynny japoński reżyser - Nagasuka Nakiju

Gedziula na dożywotnim propsie!#PGS

00:12 i 17

Odszedł od bor Dobrze

Słynny japoński reżyser - Nagasuka Nakiju

Nadal w BOR jest, NNJL niczego nie zmienia. Poza tym, z poprzedniej płyty dwa teledyski poszły na kanale BOR na YT, tak więc nie pierdol synek.

Analna Ciamajda

Gedz – najmodniej ubrany transseksualista w polskiej rap grze

Fan

Szczerze napisał, jego wokal nie zawsze siada i ratuje go technika (komputerowa). Nie ma prawdziwego talentu, chyba, że do obrabiania ścieżek w programie. Dla mnie jest no skillem

halunscb
00:12 i 17

kazuje wady i zalety autotune’a m.in. na przykładzie Bedoesa.
Opublikowany 8 godzin temu Przez Sebastian Skajnowski
gedz

00:25 7

Popularne