Sprawdź nas też tutaj

News

Hirek Wrona organizuje konferencję poświęconą kulturze hip-hop: Akademię Popkillerów

Raperzy opowiedzą o kulisach ich działalności.

Opublikowany

 

fot. Tomek Karwiński

Znany dziennikarz muzyczny, dj i aktywista Hirek Wrona przygotowuje konferencję o hip-hopie, który wspiera i promuje niezmiennie od lat 80. Jak zapowiada, będzie to pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce. W zaplanowanej na 22 lutego Akademii Popkillerów udział mają wziąć przede wszystkim osoby aktywnie działające w środowisku: od artystów, przez managerów, po grafików czy realizatorów.

Raperzy opowiedzą o kulisach ich działalności

W wideo zapowiadającym wydarzenie, jego gospodarz (a także dyrektor programowy serwisu Popkiller.pl), Hirek Wrona zauważa, że mimo swojego dominującego charakteru, hip-hop wciąż nie doczekał się rzetelnej analizy w mediach głównego nurtu, a wiele osób nadal posługuje się stereotypami, nie rozumiejąc specyfiki tej kultury.

Tę właśnie lukę ma wypełnić Akademia Popkillerów, będąca próbą wprowadzenia nowej jakości do dyskusji o całej kulturze oraz branży, która z roku na rok stanowi większą część muzycznego rynku.To miejsce, gdzie osoby aktywnie tworzące środowisko hip-hopowe mogą spotkać się, wymieniać poglądy i wspólnie kształtować przyszłość polskiej sceny muzycznej. Do rozmowy zostali zaproszeni nie tylko specjaliści od kultury hip-hop, ale także aktywni uczestnicy całej branży.

– Chcemy opowiedzieć osobom, które nie rozumieją kultury hip-hop o tym, że to turntablism, czyli sztuka miksowania na gramofonach, breaking, graffiB i wreszcie muzyka, czyli rap. Ale najważniejsza jest wiedza i tą wiedzą będą wymieniali się ludzie, którzy tworzą rap biznes –

wyjaśnia Hirek Wrona w opublikowanym wideo zapowiadającym wydarzenie.

Dzięki temu uczestnicy Akademii Popkillerów będą mieli okazję usłyszeć o branży z pierwszej ręki, poznać kulisy tworzenia muzyki, a także zrozumieć społeczny i kulturowy kontekst, w którym powstaje.

Akademia Popkillerów dostępna online

Ze względu na ograniczoną przestrzeń, konferencja będzie miała formę zamkniętą, jednak wydarzenie zostanie w całości zarejestrowane i udostępnione na dedykowanym kanale YouTube, co pozwoli szerokiej publiczności w sposób interaktywny włączyć się w dyskusje.

Hip-hopowe nagrody Popkillery dostają merytoryczną odnogę

Akademia Popkillerów ma być także przestrzenią na merytoryczne uzupełnienie nagród branżowych – Popkillerów. W trakcie paneli dyskusyjnych głos zabierać będą bowiem m.in. członkowie Gremium przyznającego nagrody. To doskonała okazja do przedstawienia swojego

punktu widzenia oraz dogłębnego podsumowania ubiegłego roku w hip-hopie, tuż przed startem głosowań do VII gali Popkillerów, która odbędzie się już 24 kwietnia.

Zapraszamy do śledzenia informacji o Akademii Popkillerów na stronie oraz na naszych kanałach społecznościowych, w tym specjalnym profilu na Instagramie @AkademiaPopkillerow.

Hirek Wrona

Jeszcze w latach 80. grał rap w radiu, potem współtworzył pierwszą hip-hopową wytwórnię w Polsce („B.E.A.T. Records”) i wymyślił oraz organizował pierwszy duży fes`wal rapowy w kraju – Hip-Hop Opole. Znany z radia, telewizji, a przede wszystkim od ponad 30 lat z niesłabnącą pasją walczący o popularyzację dobrej muzyki.

Współpracował m.in. z Programem Trzecim Polskiego Radia, RMF FM, Radiem Plus i Radiem Jazz, założył wytwórnię muzyczną Pink Crow Records, wydając m.in. debiut Mroza. Współprowadził blok muzyczny w programie „Teleexpress” na TVP1, był współtwórcą witryny Empik.com, a także pierwszym oficjalnym DJ-em piłkarskiej reprezentacji Polski. Zasiadał w Radzie Akademii Fonograficznej ZPAV, w komisji jurorskiej wyłaniającej uczestników krajowych eliminacji do Konkursu Piosenki Eurowizji, prowadził galę nagród muzycznych “Fryderyk”.

Obecnie jest dyrektorem programowym serwisu Popkiller.pl, współpracuje z redakcją sportową Polsatu, a także ma własną audycję w Esce Rock. Działa też aktywnie jako DJ.

Harmonogram
Harmonogram
Harmonogram
Harmonogram


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

A$AP Rocky rapuje z helikoptera i leakuje nowe numery

Mają rozmach…

Opublikowany

 

W oczekiwaniu na nową płytę Rocky’ego, otrzymaliśmy od niego świetne widowisko podczas Inglewood Rolling Loud California. Raper wykonał kilka nowych numerów siedząc w helikopterze, który unosił się nad terenem festiwalu.

Album „Don’t Be Dumb” miał się ukazać w ubiegłym roku, ale nie był dokończony i wciąż na niego czekamy. Tymczasem raper wystąpił ostatnio na festiwalu Rolling Loud. Rozpoczął on występ nietypowo, bo z pokładu helikoptera. Usłyszeliśmy m.in. takie numery jak: „Stop Snitching”, „All Black (Stole Ya Flow)”, „Your Honor” czy „Tailor Swif”.

Poniżej wideo:


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Czy Bonus RPK umie się bić? Jego trener zabrał głos

Raper niechętnie wypowiada się na temat freakfightów.

Opublikowany

 

bonus rpk

Czy Bonus RPK miałby szansę się sportowo odnaleźć w świecie freak-fightów? Wygląda na to, że tak, gdyby oczywiście tylko chciał dołączyć do tego środowiska. Twórca Ciemnej Strefy pokazał próbkę umiejętności technicznych i został pochwalony przez swojego trenera Macieja Smokowskiego.

Bonus RPK jest bez wątpienia łakomym kąskiem z perspektywy organizatorów walk freakowych. Nie trzeba wielkich zdolności wizjonerskich, żeby przewidzieć, iż jego potencjalna walka wzbudziłaby duże zainteresowanie. Gdyby go jeszcze zestawić dla kontrastu z kimś o np. innym światopoglądzie życiowym, hajp i siano do zgarnięcia byłyby proporcjonalnie większe.

Raper wyprowadza do ringu swojego trenera

Jednak raper konsekwentnie odrzuca wszystkie propozycje, jakie do niego spłynęły. I nie wynika to z tego, że boi się konfrontacji, bo jest ciągle w sztosie treningowym, szlifując formę pod okiem niepokonanego do tej pory boksera Macieja Smokowskiego. Jego trener nie szczędził mu pochwałki, oceniając talent Bonusa. – Jak na amatora uważam, że jest zajebiście – podsumował krótko.

Twórca Ciemnej Strefy uczęszcza na treningi w miejscu, gdzie wcześniej znajdował się bazarek ulrychowski. Regularnie bierze również udział w supportowaniu Smokowskiego, wyprowadzając go do pojedynków.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Oświadczenie Quebonafide: „Sytuacja wygląda źle”

Odnośnie „ostatniego koncertu”.

Opublikowany

 

Przez

quebonafide

Burza medialna wokół ostatniego koncertu Quebonafide zrobiła się tak duża, że sam raper postanowił wydać oświadczenie na ten temat.

Przypomnijmy, że część osób ma raperowi za złe to, że kiedy kupowali bilety na ostatni koncert, myśleli, że to będzie jedyne wydarzenie. Tymczasem z chęci zysku, tuż po wyprzedaniu koncertu 28 czerwca na Narodowym ogłoszono, że 27 czerwca Quebonafide zagra jeszcze jeden „ostatni koncert”.

Quebonafide – oświadczenie

„Witam wszystkich,

chciałbym napisać przepraszam i sami wiecie, że wielokrotnie robiłem to w sytuacji, w której czułem, że przez moje niedopilnowanie sprawy ktoś poczuł się źle. Tym razem mogę napisać tylko, że jest mi niezmiernie przykro. Napisać, że rozumiem Was i w Waszej sytuacji czułbym się identycznie, bo sytuacja wygląda źle i chcę po prostu opisać ją z mojej perspektywy.

Od trzech lat przygotowuję wydarzenie, które chciałem zadedykować ludziom, którzy po promocyjnym utworze zaufali w ciemno i kupili bilet na koncert. W pierwszej chwili chciałem, żeby to było zamknięte wydarzenie i znalazłem wyjątkową lokację, w której miało się odbyć – stąd marcowy termin. Sprzedaż biletów naprawdę przerosła nasze oczekiwania i nie była to pokorna skromność, a po prostu bardzo błędna estymacja. Musieliśmy na to zareagować, ponieważ ilość kupionych biletów była znacznie większa niż największe obiekty w Polsce, dające możliwość zorganizowania takiego wydarzenia (jak widać stadion to również za mało).

Walczyłem o to, żeby z perspektywy organizacyjnej wszyscy, którzy kupili bilety w pierwszej i drugiej puli mieli priorytetowo dostęp do zakupu AKTU II – co jest oczywiste (dla Was zorganizowałem to wydarzenie), jaki sens miałoby dzielenie tego na dwa akty i ograniczenie ludziom, którzy kupili na AKT I obejrzenia AKTU II. Sprzedaż i wszystkie techniczne rzeczy pozostawiłem w rękach specjalistów. Na pewno nie jest to z mojej strony skok na kasę, to kompletnie mnie nie motywowało. Staraliśmy się zapanować nad sytuacją, ograniczając ilość dostępnych biletów z 10 na 2 na jeden kod, ale to nadal nie rozwiązywało problemu – chętnych było ponad dwukrotnie więcej, niż pomieści PGE Narodowy.

Zaufajcie mi, że ilość czasu, którą pochłaniają przygotowania i zarządzanie tym projektem, nie pozwala mi lustrować wszystkiego. Wyszło jak wyszło – trzeba było coś z tym zrobić. Do wyboru mieliśmy zaprzestanie sprzedaży w jednym terminie, ale to zaowocowałoby kilkudziesięcioma tysiącami zawiedzionych słuchaczy, dla których jedyną możliwością kupna biletu byłaby niepewna transakcja „z drugiego obiegu”.

Mój team podjął autonomiczną decyzję, że mniejszym złem będzie uruchomienie drugiego koncertu, a jedyną możliwą datą jest data poprzedzająca, czyli 27.06.2025. Kierując się dobrymi intencjami, nikt z nas nie spodziewał się, jak wiele złych emocji ta decyzja wywoła. Nadal jest to wybór mniejszego zła.

Chcę, aby to wydarzenie było unikatowe, efemeryczne, ale najwidoczniej nie było tu doskonałego wyjścia. W każdym z wariantów ktoś był pokrzywdzony. Postaram się znaleźć jakieś rozwiązanie, które zapewni zarówno Wam, jak i mi radość z tego wydarzenia i zaoszczędzi wszystkim rozczarowania. Poza tym chciałem napisać tylko, że dziękuję Wam – na ogół wierzę w siebie mocno, ale to chyba i tak nie jest tak mocno jak Wy we mnie.

Kuba.”


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Słowik wyfrunął z więzienia. Wróci do świata rapu?

Przed zatrzymaniem były gangster miał swój udział w organizowaniu koncertów Sentino.

Opublikowany

 

Słowik odcisnął symboliczny, choć jednocześnie trwały ślad w polskim rapie. Z jednej strony pomógł się wybić Malikowi, z drugiej podjął bliską współpracę z Sentino. Przynajmniej w teorii będzie mógł on znowu wrócić do środowiska hip-hopowego, bo kilka dni temu został zwolniony z aresztu.

Kto by pomyślał, że jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich gangsterów będzie żył z rapu. A jednak, tak się właśnie stało, gdy pomocną dłoń wyciągnął do niego Sentino. „Stary pruszkowski” był kilka lat temu na finansowym zakręcie i organizowanie koncertów Alvareza pomogło mu podreperować nadwątlony budżet.

– Wedle mojej wiedzy po wyjściu z aresztu w grudniu 2021 r. Andrzej Z. bardzo intensywnie zajął się szeroko rozumianą działalnością rozrywkową. Planował to od dawna – informowała w rozmowie z TVP Info jego adwokatka Julia Dekoninck.

Dzięki ujawnionym w sądzie informacjom wiemy, iż Słowik inkasował 3 tysiące złotych miesięcznie za wcielenie się w rolę promotora muzycznego. Teraz uśmiechnęło się do niego szczęście, bo opuścił więzienne mury, choć proces się jeszcze nie skończył. – Potwierdzam, że w czwartek, 6 marca, Sąd Okręgowy w Warszawie uchylił areszt tymczasowy Andrzejowi Z. pseudonim Słowik, Januszowi P. pseudonim Parasol oraz Leszkowi D. pseudonim Wańka. Sąd nie zastosował wobec nich żadnych środków zapobiegawczych, nie musieli też składać poręczenia majątkowego. Oskarżeni będą odpowiadać z wolnej stopy. Dodam, że wszyscy oskarżeni w tej sprawie, zostali zwolnieni z aresztu. Kolejna rozprawa odbędzie się w przyszłym tygodniu – przekazała w rozmowie z Onetem Julia Dekoninck.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Zarobił czy stracił. Remik o zakupie katalogu StoproRap od Winiego

„Strata wizerunkowa była ogromna”.

Opublikowany

 

W 2020 roku dowiedzieliśmy się, że właściciel MyMusic kupił od Winiego katalog wytwórni StoproRap. Po blisko 5 latach Remik ujawnił, czy był to opłacalny biznes.

Kupno katalogu Stoprocent – czy się opłaciło

W 2020 roku Remigiusz Łupicki w rozmowie z GlamRap.pl powiedział, że kupił od Winiego cały back katalog, logotyp StoproRap i sociale: Youtube, Facebook i Instagram.

– Z tych rzeczy co pamiętam, ile zapłaciliśmy za katalog, a minus te miesięczne tantiemy dla artystów, co wypłacamy, to jest to już blisko tego, że to się nawet spłaciło, albo za chwilę się spłaci. Tak mniej więcej wygląda amortyzacja tego katalogu – tak o opłacalności zakupu mówi teraz Remigiusz.

Zwraca on też uwagę, że katalog Stoprocent to kawałek historii polskiego rapu, ale nie jest on zbyt dochodowy. – To fajny katalog, ale niech się ludziom nie wydaje, że wpływa z niego 500 tys. zł co miesiąc. Absolutnie tak nie jest. Są tam evergreeny, które zarabiają, ale jest też cała masa utworów, po które słuchacz sięga okazjonalnie – tłumaczy.

Konflikt z Winim i straty wizerunkowe

Remik podkreśla, że nie może powiedzieć, że stracił na zakupie katalogu i bije się w pierś, że stracił na tym, ale tylko wizerunkowo. Ma to związek z kłótnią z Winim do jakiej doszło niedługo po zakupie katalogu.

– Poniosło mnie w rozmowie z Winim. Poobrażałem go, on nie wytrzymał i słusznie. Strata wizerunkowa była ogromna. Źle się zachowałem do Winiego, ale uwaga. Nigdzie nie oszukałem, po prostu się źle zachowałem – przyznaje po latach.

O ich sporze więcej pisaliśmy tu: Wini vs Remik. Kto ma rację w sporze o StoproRap.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: