News
Jak adidas i raperzy kształtowali kierunek światowego streetwearu
Od początku ramię w ramię z rapem. adidas zaprasza do Club Originals.

Od dekad adidas to marka, będąca pionierem we współpracy z raperami i wyznaczaniu nowych trendów w streetwearze. Club Originals to kampania oddająca hołd kultowym modelom.
Run-D.M.C. i adidas zmienili bieg historii
Tak długo jak trwa mariaż streetwearu i rapu, tak zawsze była w nim firma adidas. Momentem przełomowym stało się pojawienie ekipy Run-D.M.C. Energia z jaką tych trzech legendarnych dla nowojorskiej sceny MC’s rapowało, jak eksperymentowali między innymi z rockowym brzmieniem, zrewolucjonizowało jak dotąd doskonale znany i oczywisty gatunek. Przy okazji słuchaczy w Stanach elektryzowała zupełnie niezwiązana z muzyką rzecz dotycząca Run-D.M.C., a mianowicie ich ubiór. Porzucili nawiązujące do kultury disco świecące kostiumy, z których znani byli raperzy, na rzecz dżinsów, dresów, czy właśnie adidasów. Noszony przez nich klasyczny model adidas Superstar stał się nie tylko elementem mody, ale i manifestem. Normalność, a jednocześnie świadomość raperów z Run-D.M.C., a także utwór „My adidas” nagrany w 1986 roku otworzył im furtkę do świata streetwearu i zmienił rapową rzeczywistość na zawsze.
Współczesne ikony streetwearu
Przez kolejne lata adidas wyznaczał kolejne standardy na streetwearowej arenie właśnie we współpracach z raperami, wskazując także nowe szlaki na hip-hopowej scenie. Współpracę z A$AP Rockym jeszcze przed jego legalnym debiutem w 2013 pomimo ogromnego zamieszania jakie zrobił na scenie mixtape „Live. Love. ASAP.” należy odczytywać jako idealne wyczucie trendów także muzycznych. Model adidas JS Wings stworzone we współpracy z A$AP-em, czyli popularne „buty ze skrzydełkami” były jednym z najszerzej komentowanych modeli na całym świecie. Nie można także zapomnieć o Jerrym Lorenzo, założycielu marki Fear Of God. W 2020 roku został on dyrektorem kreatywnym linii Basketball, a już 19 kwietnia ukaże się wspólna casualowa kolekcja Fear Of God i adidasa.
Kwintesencja oldschoolu
Obserwacja ogólnoświatowych tendencji dotyczących mody pokazuje, że najbardziej podstawowa jest retromania, która dotyka właściwie każdego segmentu kultury. Na wstępie pisaliśmy o Run-D.M.C., wielkich gwiazdach lat 80. i modelu adidas Superstar, który dziś jest jednym z najpopularniejszych w portfolio adidas Originals. Innymi modelami łączącymi przeszłość ze współczesnością są zdecydowanie Rivalry, a także Gazelle nazywane przez wiele osób kwintesencją oldschoolu. Mówimy w końcu o modelu, który swoje korzenie ma w latach 60. XX wieku.
Spotkajmy się w Club Originals!
Marka adidas, a w szczególności jej linia Originals od lat inspirowała i wciąż inspiruje artystów, oraz wszystkie „kreatywne głowy” na całym świecie. W tym duchu powstała najnowsza kampania Club Originals. Nie jest to fizyczne miejsce, to coś więcej. To połączenie kreatywnych osób z różnych kultur i społeczności – porozumienie ponad podziałami, dzięki któremu może powstać coś wyjątkowego. Chcecie poczuć się częścią adidasowej rodziny i tworzyć wraz z nami kulturę i sztukę?
Już 21 kwietnia wpadajcie do warszawskiego klubu Niebo na imprezę Welcome to adidas Club Originals by DRE$$CODE. Wejściówki będziecie mogli kupić przy wejściu lub wygrać je w specjalnych konkursach na profilach ambasadorów: @przekosa @acuoms @bginsky @maciek_i_ubrania
W ramach wydarzenia powstaną 4 strefy tematyczne:
- Art by @acuoms to rzeźbiarski live act, połączony z salonem tatuażu i Barber shopem, w których uczestnicy będą mieli okazję odświeżyć albo totalnie zmienić swój wizerunek, dzięki nowej fryzurze bądź tatuażom od Czarnego Brata i jego ekipy, którzy wraz z Miłką przygotowali specjalne wzory, dostępne tylko w ramach eventu
- Style by @bginsky – w ramach której ekipa artystów będzie na żywo customizować ubrania. Bądźcie czujni! adidas Originals przygotował sporo koszulek, które zamierza rozdać uczestnikom imprezy.
- Music by @maciek_i_ubrania, który będzie odpowiedzialny za muzyczną oprawę wydarzenia – na głównej scenie zagrają DRES$$CODE z gościnnym udziałem Krzysztofa Polaka, a w Piekle, czyli przestrzeni za górze, za djką staną zuzaOK i Aleksander Kienitz.
- Movement by @przekosa to propozycja dla tych, którzy nigdy nie potrafią zdecydować, czy lepiej pograć w kosza, czy tańczyć.
Spotkajmy się w Club Originals!

Materiał powstał we współpracy z marką adidas

-
News3 dni temu
Żabson tłumaczy się… z uprawiania seksu z Fagatą
-
News4 dni temu
Malik wycofuje się ze współpracy z High League? „Opuszcza statek”
-
News3 dni temu
Kali nagrywa z Hemp Gru. Wilku, Bilon i Żary na mikrofonie
-
teledysk3 dni temu
Jongmen z Dubaju: „Jestem kreatorem, wyższy rodzaj artyzmu”
-
News3 dni temu
Josef Bratan w GOATS. Raper będzie szukał w programie dziewczyny
-
News2 dni temu
Sentino i Amadeusz Ferrari podjęli współpracę
-
News4 dni temu
Mariusz Jop i Teen Kasia – sprawy sądowe Quebonafide zakończone
-
News5 dni temu
Malik Montana „Prezydent nie ma nawet 10% takiej władzy jak Armia Malika”