Sprawdź nas też tutaj

News

Jakub i Paweł Krok (Step Records): „Kasety Liroya kupowaliśmy na palety”

Fragment wywiadu z książki „To nie jest hip-hop. Rozmowy IV”.

Opublikowany

 

jakub paweł krok step records

Znamy już ponad połowę składu czwartej części książki „To nie jest hip-hop. Rozmowy”. Do ogłoszonych wcześniej Emade, Grubego Mielzky’ego, Małpy czy VNMa, dziś dołączyli Jakub i Paweł Krok – bracia, którzy od zera zbudowali Step Records i prowadzą kilka firm, zatrudniających łącznie ponad 70 osób.

Wywiad z braćmi Krok został przeprowadzony w siedzibie Step Records w Opolu i trwał ponad cztery godziny, co przełożyło się na 22-stronicowy materiał o objętości ponad 49 000 znaków. Podczas spotkania panowie opowiedzieli Jackowi Balińskiemu między innymi o tym, jak z rodziną prowadzili sklep muzyczny w Opolu, jak wyglądał rynek kasetowy przed wprowadzeniem tzw. ustawy antypirackiej, dlaczego w 2006 roku zdecydowali się wydawać winylowe single oraz co stanowiło przyczynek do otwarcia własnej dystrybucji Step Hurt.

– Kończyłem lekcje o czternastej czy piętnastej, po czym w wybrane dni jechałem autobusem do sklepu i siedziałem w nim do osiemnastej. Przychodziłem też w każdą sobotę. Słuchałem hip-hopu, więc dbałem o tę półeczkę u nas. Mieliśmy trochę zagranicznych kaset, ale też pierwsze polskie, takie jak Liroy, Kaliber 44 czy Nagły Atak Spawacza. Byłem wtedy w szóstej klasie podstawówki (…). W hurtowni kasety Liroya kupowało się nie na sztuki, tylko na palety, na których było pięćdziesiąt sztuk – i braliśmy na przykład trzy palety, bo »Alboom« schodził jak świeże bułki. – wspomina Paweł Krok czasy stacjonarnego Sklepu Muzycznego Step we fragmencie wywiadu, który został dziś udostępniony na stronie wydawnictwa No Dayz Off.

Z pełną treścią rozmowy będzie można zapoznać się już 29 października, kiedy to odbędzie się premiera „To nie jest hip-hop. Rozmowy IV”. Czwarta część książki kontynuuje tradycje poprzedniczek, goszcząc na swoich łamach zarówno popularnych raperów, jak i mniej medialnych, ale równie istotnych: producentów, DJ-ów czy wydawców. Kolejni zaproszeni goście będą ujawniani na profilach @tnjhhrozmowy w każde wtorek, czwartek oraz niedzielę do 17 października. Dotychczas ogłoszeni zostali Abradab, Emade, Falcon1, Gruby Mielzky, Jakub i Paweł Krok, Małpa, Marta Nizio-Siara oraz VNM.

29 komentarzy
29 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Hetman Rapu
10 miesięcy temu

W KROKU TO ON MA DZIURĘ, A PO ODEJŚCIU CHADY, TO TA WYTWÓRNIA ZE SWOIMI PARÓWIARSKIMI RAPERZYNAMI POWINNA ZNIKNĄĆ ZE SCENY I NIE ROBIĆ WSTYDU POLSKIEMU I TAK JUŻ SPIERDOLONEMU RAPOWI.

JESZCZE BEKA Z INTRUZA KTÓRY OCENIAŁ OSTATNIO WERSY I TRAFIŁ NA SENTINO I PO ZŁOŚCI WJEBAŁ MU 1/5, ŻE NIBY JEBANY NIE WIEDZIAŁ ŻE TO SENTINO, HAHA. KUTASIARZ INTRUZ NAWETPRZECZYTAĆ PRAWIDŁOWO NIE POTRAFIŁ.

SENTINO MIAŁ RACJĘ. TO CO SIĘ DZIEJE W POLSCE W TEMACIE ULICY TO JEST KOMEDIA.

JAKIEŚ PRZEPYCHANKI, USTAWKI, ROZKMINKI KURWA, PRZYBIJANIE CWELI I 60TEK. TO SĄ KURWA JAJA JAKIEŚ.

JEŚLI NIE BYLIŚCIE NIGDY NA POŁUDNIU HISZPANII, TO JA WAM POLECAM NA NETFLIXIE SERIAL DOKUMENTALNY „LA LINEA”. ZOBACZYCIE CO JEST GRANE TAM GDZIE JEST TERAZ KRÓL.

BYŁEM I ZACHĘCAM ŻEBY WYJECHAĆ Z TEGO POLSKIEGO WYPIZDOWA I ZOBACZYĆ TROCHĘ ŚWIATA, TO WTEDY TA CAŁA BANDYTIERKA ŁAWKOWA A’LA STEP RECORDSY CZY STARE GANGUSY LAT 90TYCH BĘDĄ WYZWALAĆ W WAS ŚMIECH I POLITOWANIE.

#SICARIOS
#LECIMYPOSWOJE
#JEBAĆSTEP

PejaTVN
10 miesięcy temu
Reply to  Hetman Rapu

Dokładnie kolego. Tez oglądałem jak Intruz specjalnie dał 1/5 chociaż podświadomie wiedział cwel jeden ,ze to najpiękniejszy tekst jaki przeczytał w życiu. Jak go kiedys w Opolu spotkam to go połamie szczura jebanego.

Fizyk
10 miesięcy temu
Reply to  Hetman Rapu

Nie trzeba nigdzie wyjeżdzać żeby wiedziec ze to debile bez podstawówek nawet.

Sanah
10 miesięcy temu
Reply to  Hetman Rapu

A ja cie jebie
Aż za bardzo przez to życzę chuja w dupie
Chuja w dupie już
I dobrze wiem że ty też
Go chcesz
Cuchniesz tak jak bity cwel
Tak jebie cie, jebie cie

Reprezentuje biede jak Tede
10 miesięcy temu
Reply to  Hetman Rapu

Gdybyś był holenderskim albo belgijskim piłkarzem to nazywał byś się Bil
De Bil

Cycmistrz Żonkil
10 miesięcy temu

„Żaden ze mnie Magik, Chada – ziom, nie jestem skoczkiem
Ja jestem jak Ojciec Mateusz, na trackach daję wam rower
Co za spedalona rap gra, w Ekipie głos się niesie
Że dopiero będzie skandal kiedy Mini Majk będzie z głową w sedesie”
ReTo – Minotaur z albumu DOWN. (2022)

El Patolo
10 miesięcy temu

Umysłową. Żart przedni!

SLAMSY
10 miesięcy temu
Reply to  Hetman Rapu

oglądałem serial i BYŁEM

PejaTVN
10 miesięcy temu

O to te dwa skurwysyny pomawiające ludzi o konfidentcwo bez papierów ! Obyście zdechli jebani aferzyści, nikomu tak zle nie życzę jak wam. Sentino zostanie królem polski i ja do tego doprowadzę ! Wykupie cały nakład sicarios, ubrań mam już cała szafę skurwysyny ! Nie zatrzymacie potęgi jaka jest community #sicarios.

Pener
10 miesięcy temu

Czy leroj merlin odpalił procent Cypres Hill za podjebane od nich bity? leroj to muzyczne i polityczne zero.

erdo w rowerze błażeja
10 miesięcy temu
Reply to  Pener

knż „tata dilera” też na patencie z „lick a shot” z black sunday, ale fajnie podkręcili to na taki hardcorowy riff.

Woźny w Asfalt Records
10 miesięcy temu

Chyba cię dzyndzel świerzbi. Ciebie powinni opatentować, boś cymbał patentowy!

erdo w rowerze błażeja
10 miesięcy temu

to kurwa posłuchaj pojaro z viceroya

Woźny w Step Records
10 miesięcy temu

Puszczam sobie w nocy jak wszyscy pójdą KNŻ i oprócz kilku coverów, to nie ma tam żadnych zapożyczeń. Proste riffy z jakich korzystają też kolumbijskie czarnuchy, które można zagrać stopami zawsze będą brzmiały podobnie!

Nie palę fajek, więc nie wiem czy Viceroy to obraza, a największą pojarą jest twoja stara, jak ją cyganie poobracali i obstawili twojemu staremu!

erdo w rowerze błażeja
10 miesięcy temu

trochę racja, na SX10 jest dużo takich motywów, ALE: podobnie, ale nie aż tak – powtarzam, chuj wie z czego to jest wysamplowane na lick a shot, ale knż to ten sampel na zwolnionym tempie zagrany na elektryku. erdo pozdrawia wszystkich, pis joł.

Gienek plutycz
10 miesięcy temu
Reply to  Pener

Lirojek lirojek kupa gówna mały gnojek

Gibon
10 miesięcy temu

50 sztuk kaset na palecie?? Coś im się palety z kartonami p0jebały.

Keke pizdekee
10 miesięcy temu
Reply to  Gibon

No kurwa pewnie intruz ten padliniarski ryj siedzial przy tej rozmowie i im tam podpowiadal co maja mowic jebany robak podludzki do zgniatania butem

dhahahahahahahaha
10 miesięcy temu
Reply to  Gibon

Paleta na 50 kaset liroya hahahahah

EJ TY ZJEBIE!!!
10 miesięcy temu

Step records wydaje książkę o promowaniu patologii???

LIL KAZICZEK
10 miesięcy temu

RUCHAM JAJECZKAMI

Fan el Profesora
10 miesięcy temu

W KROKU TO ON MA DZIURĘ, A PO ODEJŚCIU CHADY, TO TA WYTWÓRNIA ZE SWOIMI PARÓWIARSKIMI RAPERZYNAMI POWINNA ZNIKNĄĆ ZE SCENY I NIE ROBIĆ WSTYDU POLSKIEMU I TAK JUŻ SPIERDOLONEMU RAPOWI.

JESZCZE BEKA Z INTRUZA KTÓRY OCENIAŁ OSTATNIO WERSY I TRAFIŁ NA SENTINO I PO ZŁOŚCI WJEBAŁ MU 1/5, ŻE NIBY JEBANY NIE WIEDZIAŁ ŻE TO SENTINO, HAHA. KUTASIARZ INTRUZ NAWETPRZECZYTAĆ PRAWIDŁOWO NIE POTRAFIŁ.

SENTINO MIAŁ RACJĘ. TO CO SIĘ DZIEJE W POLSCE W TEMACIE ULICY TO JEST KOMEDIA.

JAKIEŚ PRZEPYCHANKI, USTAWKI, ROZKMINKI KURWA, PRZYBIJANIE CWELI I 60TEK. TO SĄ KURWA JAJA JAKIEŚ.

JEŚLI NIE BYLIŚCIE NIGDY NA POŁUDNIU HISZPANII, TO JA WAM POLECAM NA NETFLIXIE SERIAL DOKUMENTALNY „LA LINEA”. ZOBACZYCIE CO JEST GRANE TAM GDZIE JEST TERAZ KRÓL.

BYŁEM I ZACHĘCAM ŻEBY WYJECHAĆ Z TEGO POLSKIEGO WYPIZDOWA I ZOBACZYĆ TROCHĘ ŚWIATA, TO WTEDY TA CAŁA BANDYTIERKA ŁAWKOWA A’LA STEP RECORDSY CZY STARE GANGUSY LAT 90TYCH BĘDĄ WYZWALAĆ W WAS ŚMIECH I POLITOWANIE.

#SICARIOS
#LECIMYPOSWOJE
#JEBAĆSTEP

hetmanSicarioo

geps
10 miesięcy temu

pierwszy ahaha pozdrawiam Olsztyn

Claus Schenk Graf
10 miesięcy temu

Starozakonne historie

czemu?
10 miesięcy temu

jednego z nich jebałem w dupe a drugiego chętnie bym wyjebał. jak myslicie kogo i czemu?

SLAMSY
10 miesięcy temu

SCYZORYKI Z DUPY – SLAMS ATAKOWAŁ JUŻ DAWNO I ZABIŁ
TUTAJ SPRAWDZAĆ I SUBY DAWAĆ: https://www.youtube.com/watch?v=jY0BPjgfaRk

YO..
10 miesięcy temu

Opublikowany 1 tydzień temu 30 września 2021Przez Redakcja

01:11 29

Popularne