Sprawdź nas też tutaj

News

Kawałki polskich raperów wrócą na TikToka

Universal Music Group i TikTok ogłaszają nową umowę licencyjną.

Opublikowany

 

young igi

Universal Music Group, światowy lider w dziedzinie rozrywki bazującej na muzyce i TikTok ogłosiły nową, wielowymiarową umowę licencyjną, która zapewni znaczące korzyści dla globalnej rodziny artystów, autorów piosenek i wytwórni związanych z UMG, a także pozwoli liczącej ponad miliard osób społeczności TikToka ponownie cieszyć się ich muzyką.

Wspólna umowa otwiera nową erę strategicznej współpracy między obiema organizacjami, bazującej na wspólnym zaangażowaniu w pomoc artystom i autorom piosenek UMG w jak najlepszym wykorzystaniu ich kreatywnego i komercyjnego potencjału. Korzystając z najlepszej w swojej klasie technologii, możliwości marketingowych i promocyjnych TikToka, UMG i TikTok zapewnią autorom piosenek i artystom UMG lepsze wynagrodzenie, nowe możliwości promocji i zaangażowania dla ich twórczości oraz wiodące w branży zabezpieczenia w odniesieniu do generatywnej sztucznej inteligencji.

Sir Lucian Grainge, prezes i dyrektor generalny Universal Music Group, powiedział: – Ten nowy rozdział w naszych relacjach z TikTokiem koncentruje się na wartości muzyki, prymacie ludzkiego artyzmu i dobrobycie społeczności twórców. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z zespołem TikToka, by móc wspierać interesy naszych artystów i autorów piosenek, a także wprowadzać innowacje w zakresie zaangażowania fanów, jednocześnie zwiększając monetyzację muzyki na platformach społecznościowych.

Shou Chew, dyrektor generalny TikToka, skomentował: – Muzyka jest integralną częścią ekosystemu TikToka i cieszymy się, że znaleźliśmy wspólną ścieżkę rozwoju z Universal Music Group. Zobowiązaliśmy się do współpracy w celu zwiększenia wartości, odkrywania i promocji wszystkich niesamowitych artystów i autorów piosenek UMG oraz pogłębienia ich zdolności do rozwoju, łączenia się i angażowania społeczności TikToka.

Fani mogą spodziewać się powrotu na TikToka nagrań z katalogu UMG, dzięki czemu ponownie będą mogli cieszyć się możliwością tworzenia filmów z wykorzystaniem muzyki części z największych światowych gwiazd, a także ekscytujących nowych talentów. Oznacza to, że numery poniższych artystów wrócą na chińską platformę.

  • Young Igi
  • Miły ATZ
  • Rusiny
  • Vito Bambino
  • Young Leosia

W ramach umowy obie organizacje będą współpracować, aby wykorzystać nowe możliwości monetyzacji, wykorzystując rosnące możliwości TikToka na płaszczyźnie e-commerce. Strony będą współpracować przy kampaniach wspierających artystów UMG w różnych częściach świata.

TikTok nadal będzie inwestował znaczne zasoby w tworzenie narzędzi zorientowanych na artystów, które pomogą artystom UMG wykorzystać ich potencjał na stale rozwijającej się platformie. Narzędzia takie jak „Dodaj do aplikacji muzycznej”, ulepszone dane i analizy oraz zintegrowane możliwości sprzedaży biletów przyniosą artystom korzyści finansowe, a także ułatwią im budowanie globalnej bazy fanów przy użyciu skali TikToka i jego zaangażowanej społeczności. Jednocześnie artyści mogą liczyć na wzmocnienie ochrony bezpieczeństwa online dla siebie i swoich fanów.

TikTok i UMG będą współpracować także w celu zapewnienia, że rozwój sztucznej inteligencji w branży muzycznej będzie chronił ludzki talent, a także przychody artystów i autorów piosenek. TikTok jest zaangażowany we współpracę z UMG w celu usunięcia z platformy nieautoryzowanej muzyki wygenerowanej przy użyciu AI, a także stosowania narzędzi służących poprawie atrybucji artystów i autorów piosenek.

Ole Obermann, globalny szef rozwoju biznesu muzycznego TikToka powiedział: – Z radością witamy UMG i UMPG z powrotem w TikToku. Z niecierpliwością czekamy na współpracę, która pozwoli nam wytyczyć ścieżkę, tworzącą głębsze połączenia między artystami, twórcami i fanami. W szczególności będziemy współpracować, by upewnić się, że narzędzia AI są rozwijane w sposób odpowiedzialny i umożliwiający rozpoczęcie nowej ery kreatywności muzycznej i zaangażowania fanów przy jednoczesnej ochronie ludzkiej kreatywności.

Michael Nash, dyrektor generalny ds. cyfrowych i wiceprezes wykonawczy w Universal Music Group skomentował: – Rozwijanie partnerstw z ważnymi innowatorami ma kluczowe znaczenie dla zaangażowania UMG w promowanie środowiska, w którym funkcjonują artyści i autorzy piosenek. Cieszymy się, że możemy odnowić naszą współpracę z TikTokiem, bazując na dużych postępach w zakresie możliwości handlowych i marketingowych, a także ochrony naszego katalogu na ich platformie. Dzięki stale ewoluującym sposobom interakcji społecznych, zaangażowania fanów, ich kreatywności artystycznej, a także chęci odkrywania muzyki, widzimy w naszej współpracy ogromny potencjał na przyszłość.

UMG i TikTok pracują obecnie nad jak najszybszym powrotem muzyki artystów reprezentowanych przez Universal Music Group i autorów piosenek reprezentowanych przez Universal Music Publishing Group na platformę TikTok.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 
Kliknij i skomentuj
Subscribe
Powiadom o

News

50 Cent musiał zapłacić Cugowskiemu z Budki Suflera

Wokalista ujawnił kwotę, która zasiliła jego konto.

Opublikowany

 

50 cent cugowski

W związku z wykorzystaniem przez 50 Centa fragmentu utworu Budki Suflera, amerykański raper musiał zapłacić Krzysztofowi Cugowskiemu tantiemy.

Budka Suflera na płycie 50 Centa

W 2015 roku 50 Cent wydał mixtape „The Kanan Tape”, na którym znalazł się utwór „Body Bags”. Wyprodukowany przez Alchemista kawałek miał w sobie sampel numeru „Noc nad Norwidem” Budki Suflera. W związku z wykorzystaniem fragmentu utworu lubelskiego zespołu Fifty musiał za to zapłacić.

Pieniądze od 50 Centa

Krzysztof Cugowski, wieloletni wokalista Budki Suflera ujawnił, że 50 Cent przelał na jego konto 5 lub 6 tys. dolarów w związku z wykorzystaniem wspomnianego wyżej sampla. Piosenkarz żałuje, że nie wykorzystał on fragmentu jego kawałka na innym albumie, który był dużo popularniejszy.

– 50 Cent miał bardzo poważną wpadkę przy swojej płycie, której sprzedał 20 mln (Get Rich or Die Tryin – przyp. red.). Nie mogę tego odżałować, że „Nocy nad Norwidem” na tym nie ma – żartuje Cugowski w rozmowie z Bartoszem Boruciakiem dla MixtapeTV

Budka Suflera rozchwytywana przez amerykańskich raperów

Warto przy okazji odnotować, że 50 Cent to niejedyny amerykański hip-hopowiec, który sięgnął po „Noc nad Norwidem” polskiego zespołu. Sample tego kawałka pojawiły się również w twórczości DJ-a Muggsa z Conwayem The Machine, Seana Price’a oraz Westside Gunna.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

ReTo się obraził i rzuca bluzgami – mamy komentarz Sun Festivalu (tylko u nas)

„Padają słowa zamykające opcje współpracy w przyszłości”.

Opublikowany

 

Przez

reto samochód
fot. @wojtekkoziara

ReTo nie spodobała się propozycja Sun Festivalu tak bardzo, że postanowił zaatakować w swoich social mediach organizatorów. Poprosiliśmy o komentarz przedstawicieli festiwalu, którzy rzucają nowe światło na całą sprawę.

ReTo atakuje Sun Festival

ReTo w niewybrednych słowach zaatakował Sun Festival, bo nie otrzymał zaproszenia na scenę główną festiwalu, który odbędzie się w lipcu.

– Dostaję o was pytania, czy będę w tym roku na Sun Festivalu. Nie będzie mnie dlatego, że Sun Festival stwierdził, że w tym roku na głównej scenie nie ma miejsca na mój występ. Dlatego ja r*cham Sun Festival. Zapraszam was do Płocka na festiwal, zapraszam do Sławy i do Giżycka, gdzie będę. W moim terminarzu miejsca na Sun Festival już nie będzie – powiedział kilka dni temu ReTo.

Sun Festival: „Wyszliśmy z dwiema propozycjami”

Postanowiliśmy dopytać organizatorów Sun Festivalu o szczegóły. Kuba Głogowski w rozmowie z GlamRap.pl wyjaśnił, że ReTo otrzymał od nich dwie propozycje koncertu, ale obie odrzucił.

– ReTo dostał od nas propozycję gry na Black Stage, która jest sceną ze świetną techniką i potężnym miejscem pod sceną. To na tej scenie w poprzednich latach grali m.in. Young Igi, Paluch i wielu innych artystów. Line-up ułożyliśmy tak, że to tam właśnie pasował nam najbardziej koncert ReTo. Co ciekawe na pewnym etapie układania line-upu zaproponowaliśmy jego managementowi także możliwość otwarcia Red Stage, ale ten plan również się nie spodobał i raper uznał, że nie zagra w ogóle – mówi przedstawiciel Sun Festivalu.

– Szkoda, bo dobrze pamiętamy jak sam artysta zachwalał Sun Festival i mówił jak dobrze się gra w Kołobrzegu, a dzisiaj padają takie a nie inne słowa, zamykające opcje współpracy w przyszłości i pokazujące, że bramy naszego festiwalu mogą pomieścić naprawdę wiele, ale dumy niektórych jednak już nie – dodaje.

My przypominamy, że tegoroczna edycja Sun Festivalu odbędzie się w dniach 26-28 lipca w Kołobrzegu. Na scenie zobaczymy m.in.: Pro8l3m, Bambi, Chivasa, G-Eazy, Gibbsa, Guziora, Gzuza, Okiego, Otsochodzi, Swae Lee, Szpaka, Taco Hemingwaya, Young Igiego i Young Multiego.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Taco nie współpracuje z McDonald’s, a restauracja komentuje

McDonald’s Polska zabrał głos w sprawie.

Opublikowany

 

Przez

taco mcdonalds

Reklama McDonald’s w której pojawił się tytuł płyty Taco Hemingwaya narobiła sporo szumu. Po wypowiedzi rapera, który zaprzeczył, że taka współpraca ma miejsce, głos zabrali przedstawiciele restauracji.

– To jest całkowita nieprawda i zbadamy, co tam się będzie działo w zasadzie. Nie mam pojęcia, co się wydarzyło. Tak tylko chciałem uspokoić – powiedział raper podczas jednego z ostatnich koncertów.

Reklama, w której mogliśmy dostrzec tytuł płyty „1-800 Oświecenie” bardzo szybko zniknęła. Przedstawiciele sieciówki tak komentują całą sprawę: – Potwierdzamy słowa artysty, nie nawiązaliśmy współpracy, nie prowadzimy również rozmów na ten temat – powiedziała w rozmowie z CGM Katarzyna Kucisz-Rosłoń z McDonald’s Polska.

Niestety, nie otrzymaliśmy jakichkolwiek wyjaśnień odnośnie nawiązań w reklamie do twórczości rapera.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Josef Bratan znów błyszczał swoją wiedzą w teleturnieju

Raper ujawnił też swój ukryty talent.

Opublikowany

 

Przez

Josef Bratan wystąpił w teleturnieju Fame „Influenceriada”. Raper musiał zmierzyć się z pytaniami z wiedzy ogólnej, wiedzy o freakfightach oraz wykazać się zdolnościami z rysunku.

Z poprzedniej edycji Influenceriady wiemy, że wiedza ogólna nie jest zbyt mocną stroną Josefa Bratana. Potrafił on powiedzieć m.in., że Maria Curie-Skłodowska odkryła garnek i mopa. Tym razem pod tym względem nie było lepiej. Według rapera pisze się „Lubuskie”, a nie „Lubelskie”, a symbol chemiczny C oznacza… stopnie Celsjusza.

W Influenceriadzie oprócz rapera wzięli udział: Adrian Cios, Alan Kwieciński, Maksymilian Wiewiórka oraz Robert Pasut.

Chociaż raperowi nie udało się nazbierać zbyt wielu punktów z wiedzy ogólnej, to zdecydowanie nadrobił podczas kolejnych rund. Za namalowanie Ferrari widzowi przyznali mu maksymalną ilość 30 pkt. Był to zdecydowanie najlepszy rysunek spośród wszystkich uczestników i to trzeba oddać reprezentantowi GM2L. Finalnie Josefowi udało się zająć 2 miejsce w tym odcinku. Zwycięzcą został Alan Kwieciński.

Raper pokazał swój ukryty talent rysowniczy


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Pono się zagotował po naszym tekście o klubie na Chmielnej

Oderwany od rzeczywistości komentarz Pono.

Opublikowany

 

Kilka dni temu opublikowaliśmy tekst na temat opinii słuchaczy o klubie Pona na Chmielnej. Reprezentant ZIP Składu nie był w stanie przeczytać ze zrozumieniem kilku zdań i uroił sobie, że gdziekolwiek w artykule pojawiło się zdanie o „zawieszeniu działalności”. Nic takiego nie miało miejsca, ale nie przeszkodziło mu to zamieścić oświadczenie, gdzie odniósł się do rzekomego stwierdzenia.

Pono już chyba pogodził się z faktem, że zjechał do 4 ligi rapowej pod względem popularności. Jego ostatni album miał premierę 3 lata temu i nic nie słychać o nowych produkcjach na horyzoncie. Raper próbuje swoich sił rozkręcając klub na Chmielnej, jednak w sieci pojawiło się kilka krytycznych opinii na ten temat. Były związane z obsługą, małym wyborem alkoholi i wystrojem w środku. Zacytowaliśmy je dosłownie, dodając informację, że sociale klubu milczą od ponad miesiąca. Nic więcej. Nie wiedzieć czemu, Pono zinterpretował to jako sugestię o zamknięciu lokalu, wydając oświadczenie.

Co dokładniej jest według niego „bzdurą”? Trudno powiedzieć, bo nie odniósł się do tego konkretnie, a cały wywód stworzył pod tezę o „zawieszeniu działalności”, którą chyba tylko on widział.

Oderwany od rzeczywistości komentarz Pono

Przypominamy przy okazji nasz artykuł na ten temat: Nowy klub Pona na Chmielnej to niewypał?


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Taco Hemingway uspokaja fanów w sprawie reklamy McDonald’s

Raper komentuje burzę wokół jednego ze spotów.

Opublikowany

 

Przez

McDonald’s wypuścił spot, w którym nawiązuje do płyty Taco Hemingwaya „1-800 Oświecenie”. Raper deklaruje, że nie ma z tym nic wspólnego.

Gigant jedzeniowy udostępnił reklamę, na której widzimy żółty parawan, a na nim tytuł ostatniej płyty Taco „1-800 Oświecenie”. W sieci zawrzało, że raper jednak skusił się na to, żeby zareklamować McDonald’s. W 2021 roku ujawniono bowiem, że szef labelu 2020 odmówił takiej współpracy i ostatecznie McDonald’s reklamował wtedy Mata.

Tytuł płyty Taco Hemingwaya w reklamie McDonald’s

Tymczasem raper na jednym z koncertów zaprzeczył, że nawiązał współpracę z popularną restauracją. – To jest całkowita nieprawda i zbadamy, co tam się będzie działo w zasadzie. Nie mam pojęcia, co się wydarzyło. Tak tylko chciałem uspokoić – powiedział ze sceny.

Reklama McDonald’s bardzo szybko zniknęła z sieci. Być może był to tylko błąd z jej publikacją, niedopatrzenie, a być może celowy zabieg.

@tragiczniezakochana515 #tacohemingway #ergo #gdańsk #1800 ♬ dźwięk oryginalny – tacofp


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: