Sprawdź nas też tutaj

teledysk

KęKe opowiada o myślach samobójczych

W Polsce każdego dnia 15 osób popełnia samobójstwo.

Opublikowany

 

„Nadal jestem tu” to drugi singiel z nadchodzącego albumu KęKę „Siara”, którego premiera odbędzie się 23 kwietnia. Raper opowiada w numerze o myślach samobójczych. Pod koniec klipu pojawia się również informacja, że w Polsce każdego dnia 15 osób popełnia samobójstwo.

Numer opowiada o bardzo trudnych momentach, ma jednak też w sobie pozytywny akcent – w końcu „Nadal jestem tu”. – mówi KęKę o singlu.

Za muzykę odpowiadają: Worek i moody scrag, a klip to dzieło Sensi&. Przypominamy też o trwającej przedsprzedaży albumu. Tylko w preorderze do krążka „Siara” dodawane będzie fizyczne wydanie Ep-ki „Bis”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

teledysk

Paluch i Oer wydają projekt „Mapa”. Pierwszy singiel „36,6” z Gibbsem

Letniaki i klubowy wpier**l od Palucha z ciekawym zestawem gości.

Opublikowany

 

Przez

paluch

„36,6” to pierwszy z singli promujących materiał „MAPA”, który Paluch stworzył wraz z Oerem. W utworze gościnnie pojawia się Gibbs. Za produkcję klipu odpowiada Adrian Kawa, zdjęcia w całości nakręcone na Bałkanach.

Letniaki i klubowy wpier**l od Palucha

„MAPA” to kolejny eksperyment muzyczny Palucha, który potwierdza, że odnajduje się w każdym klimacie. Tym razem za produkcję całego materiału odpowiada bydgoski producent OER, znany ze współpracy z Biszem czy z duetu Hrypa.

Album w całości opiera się o brzmienia z Wielkiej Brytanii Drum&Bass, 2step, UK garage.

– Mieszanka klimatów od stylowych letniaków po klubowy wpie**dol.

paluch mapa
Okładka mini-albumu

Pezet, Miły ATZ czy Gibbs wśród gości

Gościnnie mini-album zasilą Pezet, Gibbs, BRK oraz jeden z głównych promotorów tego stylu w Polsce – Miły ATZ. W numerze „VIP PASS” usłyszymy Nicole Tymcio.

Paluch & Oer „MAPA” – tracklista

  1. Mapa ft. DJ Taek
  2. Malinowa Mamba ft. Pezet
  3. Moment
  4. 36,6 ft. Gibbs
  5. Podaj pena ft. Miły Atz, DJ Wiśnia
  6. Zgoda ft. BRK
  7. VIP PASS ft. Nicole Tymcio

Czytaj dalej

teledysk

Travis Scott wysyła do swoich gości specjalne Lamborghini

Zbliża się projekt „JACKBOYS 2”.

Opublikowany

 

Travis Scott wraca z kontynuacją projektu „JACKBOYS”. Na pierwszy ogień idzie numer „2000 Excursion”, w którym pojawiają się Don Toliver i Sheck Wes.

Mocne otwarcie z „2000 Excursion”

Promocja drugiej części „JACKBOYS” ruszyła z przytupem. Travis Scott wypuścił singiel „2000 Excursion”, w którym – obok jego wersów – słyszymy Don Tolivera i Sheck Wesa. Za produkcję odpowiada Cardo, a beat zawiera samplowany fragment z kultowego utworu „Power” Kanye’ego Westa.

Nietypowa promocja

Do kawałka powstał dynamiczny, filmowo zrealizowany klip, który już można obejrzeć online.

Na tym jednak nie koniec – Travis Scott postawił na oryginalną kampanię promocyjną. Jak informuje label Cactus Jack, do artystów zaangażowanych w projekt wysyłane są spersonalizowane modele Lamborghini z logo JACKBOYS. Wśród odbiorców znaleźli się m.in. GloRilla, Tyla, Vybz Kartel, 21 Savage, Kodak Black, SahBabii oraz Waka Flocka Flame.

Na oficjalnej stronie Cactus Jacka pojawiła się zapowiedź, że album „JACKBOYS 2” będzie zawierać siedem utworów i trafi do fanów jeszcze w lipcu.

Czytaj dalej

teledysk

TwoFace: „Fakt, chciałem wyglądać jak Tede. Nie wiedziałem że tak się to zestarzeje”

Poznaniak cofa nas do lat 2000.

Opublikowany

 

Przez

twoface

TwoFace w przejmującym singlu nawiązującym stylistyką do lat 2000.

„Stare bety” to numer pełen nostalgii i odwołań do klasyki i klimatu, który dzieci lat 90-tych znają z podwórek. – Zanurz się w oldschoolowym klimacie w nowoczesnej formie – komentuje raper z Poznania.

Za wideo odpowiada Dawid Ludowicz.

Czytaj dalej

teledysk

Shadowban i ostrzeżenia. KØDI znów wkurzył YouTube

Gra konwencją, balansowanie na granicy kiczu i pastiszu.

Opublikowany

 

kodi

Od premiery „Alicante” minął rok, ale temat teledysku wciąż budzi emocje. KØDI nie odpuszcza – w jego ocenie platformy takie jak YouTube skutecznie blokują artystyczną wolność, chowając się za fasadą „wytycznych społeczności”. Czy granica kontrowersji została przekroczona… czy po prostu przesunięta przez cenzurę?

Rok temu KØDI wypuścił klip do numeru „Alicante”, który od razu wywołał szum – i to nie tylko wśród słuchaczy. Mimo że cały materiał został dokładnie ocenzurowany zgodnie z zasadami platformy, YouTube skutecznie ograniczył jego zasięgi, oznaczając go jako nieodpowiedni. Skutki? Brak możliwości monetyzacji, widoczność ograniczona do zalogowanych użytkowników 18+ i – co najgorsze – brak realnej szansy na viral.

Czy to jeszcze moderacja, czy już kneblowanie sztuki?

Klip do „Alicante” od początku miał być prowokacyjny. W sposób przerysowany, z przymrużeniem oka, pokazuje historię rozgrywającą się w luksusowym hotelowym pokoju. Nagość? Jest. Ale zablurowana. Seksualność? Tak, ale w konwencji wideoklipu – nie amatorskiego porno. Świadoma gra z konwencją, balansowanie na granicy kiczu i pastiszu, które w show-biznesie zachodnim są na porządku dziennym.

Ale nie na YouTube

„Niby mamy wolność słowa, a czuję się jakby ktoś próbował mi zamknąć usta. Najwidoczniej nie chcą widzieć artysty z jajami. – śmieje się KøDi.

„Tak już całkiem poważnie, to wszystko zostało zrobione zgodnie z zasadami. Nie pokazujemy niczego, czego nie można zobaczyć na teledyskach topowych amerykańskich raperów. A mimo to – shadowban i ostrzeżenia.”

Fani są zgodni – „Alicante” to więcej niż kontrowersyjna wizja. To manifest niezależności i wolności artystycznej, której YouTube… nie chce.

W dobie, gdy cenzura ubiera się w korporacyjny język „ochrony społeczności”, coraz więcej twórców zadaje pytanie: czy sztuka musi być grzeczna, żeby mogła być pokazywana?

Czy YouTube faktycznie dba o społeczność, czy raczej o reklamodawców? Czy „Alicante” to ofiara systemu, czy przykład odwagi w świecie skrojonym pod algorytmy?

Czytaj dalej

teledysk

Godface Killa zdejmuje maskę i dissuje Natsu

„Nie porównuj mnie do Quebo, czekaj, aż rozj**ie Red Bull Bars”.

Opublikowany

 

Przez

Godface Killa natsu diss

Po blisko półtora roku milczenia, na scenę wraca jeden z najbardziej nieoczywistych głosów młodego rapu – Godface Killa. Artysta, który zdobył viralową popularność dzięki utworowi „Chłopak Natsu” – w nowym numerze dissuje swoją byłą dziewczynę.

Singiel „MASK OFF”, który wyprodukowali Kusha i Suwal, to nie tylko muzyczny comeback – to manifest dojrzałości, buntu i odrzucenia pozorów. Utwór łączy ciężki beat zintrospekcyjnym, pełnym emocji tekstem, w którym raper rozlicza się z przeszłością i otwiera nowy etap swojej kariery.

– Po takim czasie ciszy uwolniłem wszystko, co miałem do przekazania. „MASK OFF” to mój manifest. To zaproszenie do poznania mnie bez maski – mówi GodFace Killa.

Ten utwór to nie tylko muzyka, to odcięcie się od przeszłości. Zero filtrów, zero masek –tylko czysta prawda i surowe emocje. Jeśli „MASK OFF” to zaledwie przedsmak nadchodzących projektów, jedno jest pewne: ten głos znów będzie słychać głośno i wyraźnie na polskiej scenie rapowej.

„Choć chciałem dobrze, to z „CHŁOPAKIEM NATSU” wyszedłem na oportunistę. Bo robicie ze mnie atencyjną dziwkę, a tytuł wam mówi, że byłem jej pimpem (Logiczne). Zawdzięczasz mi cały swój biznes (A nie?), jak LEGO rodzinie Christiansen (A flex?). Mogłaś mieć Pinky, bo ja byłem Mózgiem, który zbudował Ci markę. Kłamiesz o mnie na TikTokach — pamiętaj, że w sądzie trzeba mówić prawdę. Nigdy nie lałem do zlewu w pokoju, mieliśmy tylko umywalkę” – nawija.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: