Sprawdź nas też tutaj

News

Kosmiczna Męskie Granie Orkiestra 2025 – wszystkie szczegóły

Lista miast i artystów.

Opublikowany

 

Cztery osobowości, cztery wrażliwości i cztery sposoby wyrażania się w sztuce – Męskie Granie Orkiestra 2025 to prawdziwy artystyczny tygiel. Tegoroczny skład tworzą: Natalia Przybysz, Ralph Kaminski, Igor Herbut i Błażej Król. Nic więc dziwnego, że wspólnie nagrali nieziemski singiel o przewrotnym tytule „To bardzo ziemskie”, któremu towarzyszy równie nieziemski teledysk. Zespół wystąpi podczas sobotnich koncertów w ramach kultowej trasy Męskie Granie sponsorowanej przez markę Żywiec.

Kosmiczne połączenie artystycznej energii

Ogłoszenie składu Męskie Granie Orkiestry co roku elektryzuje fanów najlepszej polskiej muzyki, którzy prześcigają się w spekulacjach i propozycjach osób, które powinny znaleźć się w zespole. Takiego składu nikt chyba nie mógł jednak przewidzieć. W orkiestrze znaleźli się: Natalia Przybysz, Ralph Kaminski, Igor Herbut i Błażej Król. Co ciekawe, aż trójka członków zespołu debiutuje w Męskie Granie Orkiestrze – Natalia Przybysz to ikona alternatywnej sceny, artystka głęboko zakorzeniona w soul’u i rocku, z niepodrabialnym głosem i siłą przekazu, Ralph Kaminski – odważny, bezkompromisowy, stale poszukujący nowych form ekspresji oraz obdarzony niezwykłym głosem i wielką wrażliwością Igor Herbut. Doskonale znany fanom trasy jest natomiast Błażej Król – mistrz nastroju i minimalizmu. Wspólnie nagrali singiel „To bardzo ziemskie”.

„To bardzo ziemskie”

Ten świat nikomu nic winien / To tylko i aż dom / Proszę bądź blisko przy mnie / Bo ja i ty to schron / Karmisz mnie cząsteczkami czasu / Wróżymy sobie z nieba – śpiewa tegoroczna Męskie Granie Orkiestra w utworze „To bardzo ziemskie”. Singiel w przebojowy sposób i z perspektywy wszechświata prezentuje to, co ziemskie i typowe dla ludzi. Autorami słów są Natalia Przybysz, Ralph Kaminski, Igor Herbut, Błażej Król, a przy muzyce współpracował z nimi także producent muzyczny DrySkull. Na trasie w zespole wokalistom towarzyszyć będą: Patryk Stawiński, Kamil Pater, Monika Muc, Alan Turonka, Szymon Klekowicki, Przemek Świerk, Tomasz Świerk, Wiktoria Bialic, Kuba Staruszkiewicz, Wawrzyniec Topa, Karolina Skrzyńska i Maria Klata.

Kosmiczny teledysk

Z myślą o nieziemskim singlu powstał także nieziemski teledysk, w którym artyści występują w strojach inspirowanych skafandrami, a na niebie pojawia UFO… i to nie jedno! Każdy z artystów dostał bowiem swój statek, którym przybywa na Ziemię, a konkretnie – do Polski. I to miejsce na tyle podbija ich serca, że decydują się w niej zostać oraz wspólnie koncertować. Autorem klipu jest Mac Adamczak. Za zdjęcia odpowiada Michał Dymek, autor zdjęć do m.in. nominowanego do Oscara filmu „Dziewczyna z igłą”. Teledysk wyprodukował OPUS Film.

W tym roku w orkiestrze udało nam się połączyć cztery wyjątkowe osobowości – mówi Dorota Nowakowska-Postolko, Senior Brand Manager marki Żywiec. – Ich odmienne energie i artystyczne wrażliwości z pewnością przełożą się na niezapomniany program, który usłyszymy na trasie. Już nie możemy się doczekać, żeby posłuchać tego, co przygotowali – dodaje Nowakowska-Postolko.

W 2025 roku Męskie Granie odwiedzi następujące miasta:

27-28 czerwca – Żywiec, Amfiteatr pod Grojcem

Piątek:
Scena Główna:

John Porter – Helicopters ’45; Kacperczyk; Nosowska/Król; Artur Rojek; Męskie Granie Przestawia: Zalewski X T.Love

Scena Ż:
Patryk Pietrzak; Sujka; Jucho; Grzegorz Turnau Feat. Atom String Quartet Gościnnie: Krzysztof Zalewski; Kuba Karaś

Sobota:
Scena Główna:

Spięty; Kasia Lins „Obywatelka KL” – Tribute To Grzegorz Ciechowski; The Dumplings Orkiestra; Zalewski; Męskie Granie Orkiestra 2025

Scena Ż:
Livka; Sw@Da X Niczos; Marcin Masecki; Natalia Przybysz; Pink Freud: Monster of Jazz

11-12 lipca – Poznań, Park Cytadela

Piątek:
Scena Główna:

Dimon; Igor Herbut: Tribute To Marek Grechuta; Artur Rojek; Mrozu MTV Unplugged; Męskie Granie Przestawia: Zalewski X T.Love

Scena Ż:
Jacko Brango; Daniel Godson; Klawo; Ofelia; Miuosh; Zamilska

Sobota:
Scena Główna:

Dawid Tyszkowski „Na Wyspach Bergamutach”; Paktofonika + Live Band; Kortez; Mystic.30.: Ørganek, Bela Komoszyńska, Maria Peszek, Artur Andrus, Czesław Mozil, Grzegorz Turnau, Spięty, Siczka, Tomasz Organek; Męskie Granie Orkiestra 2025

Scena Ż:
Brk Feat. Paula Roma, Jarecki; Ania Leon X Kopera; Smolik // Kev Fox Feat. Bokka; Natalia Przybysz; Łąki Łan

18-19 lipca – Gdańsk, Polsat Plus Arena

Piątek:
Scena Główna:

Daria Ze Śląska; Rogucki & Normalni Ludzie; Lady Pank Gra Pierwszą Płytę; Igo; Męskie Granie Przestawia: Zalewski X T.Love

Scena Ż:
Cinnamon Gum; Yana; „Współgłosy” Marcel Baliński, Bartosz Bielenia, Magdalena Koleśnik; Mela Koteluk; Kuba Karaś

Sobota:
Scena Główna:

Kathia; Paktofonika + Live Band; The Dumplings Orkiestra; Mrozu MTV Unplugged; Męskie Granie Orkiestra 2025

Scena Ż:
Zuzanna Malisz; Wiktor Dyduła; Ofelia; Błażej Król; Baasch

25-26 lipca – Szczecin, EPSD Aeroklub Szczeciński

Piątek:
Scena Główna:

Daria Ze Śląska; Grubson; Lady Pank Gra Pierwszą Płytę; Ørganek; Męskie Granie Przestawia: Zalewski X T.Love

Scena Ż:
Wiktoria Zwolińska Feat. Lor; Sujka; Wiktor Dyduła; Stanisław Soyka i Grott Orkiestra; Bass Astral

Sobota:
Scena Główna:

Dawid Tyszkowski; Kasia Lins „Obywatelka KL” – Tribute To Grzegorz Ciechowski; Nosowska/Król; Zalewski; Męskie Granie Orkiestra 2025

Scena Ż:
Pola Chobot i Adam Baran; Bluszcz; Mikromusic Feat. Marcelina, Dawid Tyszkowski; Mela Koteluk; Michał Fox Król

1-2 sierpnia – Wrocław, Pola Marsowe

Piątek:
Scena Główna:

Wiktor Waligóra; Grubson; Ørganek; Kaśka Sochacka; Męskie Granie Przestawia: Zalewski X T.Love

Scena Ż:
Przebiśniegi; Sonbird; Marcin Masecki; Smolik // Kev Fox Feat. Bokka; Pink Freud: Monster of Jazz

Sobota:
Scena Główna:

Natalia Szroeder; John Porter – Helicopters ’45; Igo; Brodka; Męskie Granie Orkiestra 2025

Scena Ż:
Cinnamon Gum; Magda Kluz; Ofelia: Tribute To Mira Kubasińska Feat. Kuba Więcek, Hania Derej, Michał Aftyka & Alan Kapołka; Sistars; Fisz Emade Tworzywo

8-9 sierpnia – Kraków, Muzeum Lotnictwa

Piątek:
Scena Główna:

Kathia; Mystic.30.: Ørganek, Bela Komoszyńska, Maria Peszek, Artur Andrus, Czesław Mozil, Grzegorz Turnau, Piotr Rogucki, Tomasz Organek; Kaśka Sochacka; Mrozu MTV Unplugged; Męskie Granie Przestawia: Zalewski X T.Love

Scena Ż:
Ania Szlagowska; Brk Feat. Jarecki; Turnau Solo Gościnnie: Igor Herbut; Miuosh; Aleksander Dębicz – Vinylstealer

Sobota:
Scena Główna:

Paweł Domagała; Brodka; Nosowska/Król; Kwiat Jabłoni; Męskie Granie Orkiestra 2025

Scena Ż:
Sw@Da X Niczos; Jucho; Michał Fox Król; Sistars; Immortal Onion

22-23 sierpnia – Warszawa, Lotnisko Bemowo

Piątek:
Scena Główna:

Natalia Szroeder; „Współgłosy” Marcel Baliński, Bartosz Bielenia, Magdalena Koleśnik Feat. Tomasz Kot, Błażej Król; Myslovitz; Igo; Mrozu MTV Unplugged; Męskie Granie Przestawia: Zalewski X T.Love

Scena Ż:
Magda Kluz; Sonbird; Yana; Dryskull „Salon” Feat. Baranovski, Błażej Król, Igo, Mrozu, Tomson, WaluśKraksaKryzys; Fisz Emade Tworzywo; Łąki Łan

Sobota:
Scena Główna:

Wiktor Waligóra; Igor Herbut: Tribute To Marek Grechuta; Mystic.30.: Ørganek, Maria Peszek, Artur Andrus, Czesław Mozil, Fisz, Grzegorz Turnau, Spięty, Siczka, Tomasz Organek; Brodka; Zalewski; Męskie Granie Orkiestra 2025

Scena Ż:
Livka; Przebiśniegi; Masecki Prezentuje: Klasyka Na Męskim Graniu Feat. Sophia Munoz; Błażej Król; Sistars; Ofelia: Tribute To Mira Kubasińska Feat. Kuba Więcek, Hania Derej, Michał Aftyka & Alan Kapołka


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Dzieciństwo Tupaca: lider zabaw, domowy reżyser i król literowania

„Jeśli bawili się w Drużynę A, zawsze musiał być jej liderem”.

Opublikowany

 

tupac biografia dzieciństwo

W książce „Tupac Shakur. Autoryzowana biografia” autorstwa Staci Robinson, wydanej przez SQN, poznajemy najmłodsze lata przyszłej legendy hip-hopu. To poruszający zapis dzieciństwa pełnego sprzeczności: śmiechu, rywalizacji, improwizowanych koncertów i trudnych doświadczeń.

Fragment książki:

– Przesiadywaliśmy na filmach całe dnie. Pac wychodził z seansu i myślał, że zna wszystkie ciosy. I tak było. Był ekspertem – wspomina Malcolm Greenidge, przyjaciel rodziny. Tupac nie bał się demonstrować karate na przechodniach. – I jeśli ktoś próbował wykonać je po swojemu, Pac mówił: „Nie, nie, oni to robili tak”.

Noc uwalniała dziecięcą wyobraźnię. Tupac, Sekyiwa i kuzyni stawali się wtedy lekarzami, aktorami z telewizji lub piosenkarzami. Bawili się w chowanego, w szpital – rany pacjentów posypywali czerwoną herbatą, żeby był efekt krwi – budowali zawiłe forty z krzeseł i koców. Odgrywali sceny z ulubionych seriali i kłócili się o to, kto będzie udawał dobrych bohaterów, a kto czarne charaktery. Szefem obsady był Tupac. Jeśli bawili się w Drużynę A, zawsze musiał być jej liderem, Johnem „Hannibalem” Smithem. Katari był pilotem helikoptera, grał Murdocka; przydziałem Malcolma był twardziel w drużynie, Bosco Albert „B.A.” Baracus, a najmłodszy Yafeu Fula wcielał się w Templetona Pecka, „Buźkę”, mistrza przebrania. Sekyiwa zaś za każdym razem była „damą w tarapatach”. Rysowali na kartonach pistolety, wycinali je i używali w udawanych strzelaninach, a Tupac – jakżeby inaczej – reżyserował, kto i gdzie ma umrzeć.

– Kiedy kończyliśmy „misję”, Tupac wypowiadał kwestię Hannibala: „Uwielbiam, gdy wszystko idzie zgodnie z planem”.

Jedną z ich ulubionych zabaw było dawanie koncertów i śpiewanie dla całej rodziny. Sekyiwa kłóciła się o to, dlaczego to zawsze Tupac ma być Prince’em lub Ralphem Tresvantem. Kiedy się tak stawiała i próbowała grać pierwsze skrzypce, on nigdy nie ustępował. Odpowiadał wtedy:

– Załatwiłaś występ? Spisałaś słowa? Czy opuściłaś lekcje, bo je spisywałaś? Nie? No to się zamknij .

Jeśli Tupac wiedział, że Afeni i ciocia Jean zaprosili gości, wykorzystywał okazję, że miała pojawić się publiczność bez wyboru. Od razu zaczynał planować improwizowany występ w salonie. Zbierał kuzynostwo w którymś z pokojów, przypisywał każdemu rolę i rozdawał kwestie. Wymagał doskonałości. Jeśli nie wykonywali poleceń, kazał powtarzać – aż uznał, że było dobrze.

Tupac jakoś radził sobie ze smutnym dzieciństwem – bawił się z dziećmi z okolicy, zaczepiał siostrę, przekuwał swoje emocje w twórczość. Gdy jednak kończyły się żarty i zabawa przed domem, gra w koszykówkę i przedstawienia, nocami umysł chłopaka wpadał w wir, zatapiał się w myślach. Tupac leżał wtedy smutny pod kołdrą, płakał i słuchał Just Once Jamesa Ingrama. Afeni wspominała:

– To była jego ulubiona piosenka, jego hymn. To grało w jego młodej duszy: „Może w końcu nam się uda”?

Może w końcu zrozumiemy, co robimy źle…

– Byliśmy smutnymi dziećmi. Czasami się mówi: „Byliśmy biedni, ale szczęśliwi”. My nie mogliśmy tak powiedzieć – mówi Sekyiwa .

Relację Tupaca z siostrą umocniła wspólnota najważniejszych i najbardziej sentymentalnych wspomnień. Z kuzynami wiązało go ciągłe współzawodnictwo, ich więź była zbudowana na nigdy niekończących się zmaganiach na spryt. Tak było szczególnie z najbliższą mu wiekiem Jamalą. Tupac, jako rodzinny spec od słów, zawsze niecierpliwie czekał, żeby znów zorganizować konkurs na literowanie – i zazwyczaj rzucał pierwsze wyzwanie Jamali, ale jej nie zależało na znajomości skomplikowanych słów. Jej domowe nauki nie były w połowie tak wymagające jak te, które przechodził Tupac – nie musiała czytać „New York Timesa”.

– Dawaj, Jamala. Założę się, że nie wiesz, jak się pisze „klawesyn” – mówił Tupac .

– A co to za różnica, Paczku. Kto w ogóle używa tego słowa? – fukała Jamala.

– Wkurzasz się, bo nie wiesz.

– K-L-A-W-S-Y-N.

– A nie mówiłem! – kpił zadowolony Tupac.

– I co z tego! – krzyczała Jamala. – A ty miałeś matkę w pierdlu!

Te słowne przepychanki były niegroźne, bo celem Tupaca było tylko udowodnić, że wie więcej niż kuzynka. Jednak bywał męczący – dla siostry, reszty kuzynostwa i znajomych – bo czasami zadawał im stymulujące, ale wymagające zadania. Kiedy wszyscy byli w podstawówce, on często rzucał im wy zwanie, że będą bawili się w Indian i kowbojów – i on zawsze znajdował sposób, by być ostatnim na placu boju.

Kiedy dwaj synowie Jean, Bill junior i Kenny, wyfrunęli z gniazda, w domu pojawiło się dwoje nowych dzieci. Bliska przyjaciółka rodziny, Louisa Tyler, bardzo często podrzucała im swojego syna Malcolma na całe tygodnie, by mógł chodzić do szkoły z Katarim, swoim najlepszym kumplem. W tym samym czasie Yafeu, syn Yaasmyn Fuli, przestał być gościem, a został lokatorem. Szóstka młodszych dzieci – Jamala, Tupac, Sekyiwa, Katari, Malcolm i Yafeu – wciąż kursowała między mieszkaniami, a zabawy zawsze wybierał Tupac, ich lider. Jego zadziorny zmysł przywódczy dochodził do głosu coraz częściej – a stał się główną cechą jego charakteru, gdy chłopak skończył dwanaście lat.

Więcej informacji o książce „Tupac Shakur. Autoryzowana biografia” znajdziesz >>TUTAJ


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kuba Knap strzela kolejnym – szóstym w ciągu 12 miesięcy – albumem

„Pan Knap” dostępny.

Opublikowany

 

Przez

kuba knap

„Pan Knap” to dojrzały i pełen mocy album na syntetycznych, southsideowych bitach Kajzera. Nie brakuje klasycznej szczypty punku i funkujących groove’ów, ale surowość materiału generalnie wciska w fotel i robi z niego trampolinę do działania.

„’Nikt nie będzie z tego strzelał” mówi Knap w intro albumu, robiąc z tego hasło marki „Działa” ale na albumie słychać grzmoty, a spomiędzy nich filozoficzne rozkminy gdzieś pomiędzy zwykłą rodzinno-gospodarską codziennością.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kaczor opowiedział, jak uratował mamę z próby samobójczej

„Moja mama miała trzy takie próby”.

Opublikowany

 

Przez

kaczor raper

Poznański raper podzielił się dramatyczną historią swojej rodziny. Będąc dzieckiem Kaczor uratował własną mamę, która targnęła się na swoje życie.

Historia rodziny Kaczora nie jest do pozazdroszczenia. Częściowo znamy ją z jego kawałków, ale postanowił on również podzielić się nią szerzej w podcaście „Mój Świat”.

– Przez to, że ojciec chlał i zadłużył mieszkanie, moja mama tego po prostu nie wytrzymała. Zresztą moja mama miała trzy próby samobójcze. Z jednej ją uratowałem: zamknęła się w pokoju i najadła tabletek. Ja, taki mały szczyl wyważyłem te drzwi, zalałem jej butelkę wody, żeby zwymiotowała – wspomina dramatyczne chwile raper.

– Później druga próba. Wylądowała w szpitalu, płukanie żołądka i przeżyła. A za trzecim razem była już na tyle zdeterminowana – to było w okresie kilku lat – wynajęła pokój w hotelu „Polonez (teraz Poznań)”, napisała list pożegnalny, połknęła tabletki i zasnęła. Na drugi dzień rano znalazła ją sprzątaczka. Później trzy dni w szpitalu i na trzeci dzień zmarła.

Kaczor nagrał na ten temat nawet numer „Antek”, który znalazł się na albumie „Ostatni bastion” z 2016 roku. Tytuł kawałka to nawiązanie do tego, jak na niego wołał ojciec, któremu w tym numerze raper wybaczył.

Obecnie Kaczor jest w trakcie promocji nowej płyty „Manuskrypt”, której premiera odbędzie się 27 czerwca. Gościnnie na krążku pojawią się m.in. Gural, Hans 52 Dębiec i Pih.

Jeśli zmagasz się z depresją, myślami samobójczymi lub potrzebujesz pomocy, możesz skorzystać z darmowych infolinii:

  • Antydepresyjny Telefon Zaufania (od poniedziałku do piątku w godz. 15-20) — 22 484 88 01
  • Telefon zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym, codziennie od godz. 14 do 22 — 116 123
  • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, czynny codziennie przez całą dobę — 116 111
  • Telefoniczne Centrum Wsparcia: 800 70 2222
  • W razie bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia: 112


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Raper wspierał Hezbollah na koncercie. Sąd podjął decyzję

„Zaprzeczamy, byśmy dopuścili się tego przestępstwa”.

Opublikowany

 

Kneecap hezbollah

Mo Chara, członek składu Kneecap, stanął przed sądem w Londynie. Został oskarżony o poparcie na koncercie organizacji terrorystycznej – Hezbollah. Sąd zdecydował o jego zwolnieniu za bezwarunkową kaucją.

Eksponowanie symboli Hezbollahu

Według ustaleń BBC, sprawa dotyczy sytuacji, w której Mo Chara miał podczas występu w Londynie zaprezentować symbol Hezbollahu – organizacji uznanej za nielegalną i terrorystyczną na terenie Wielkiej Brytanii. Prokuratura uważa, że taki gest mógł zostać odebrany jako forma poparcia dla działań tej grupy.

Kneecap hezbollah
Flaga Hezbollahu na koncercie

Kneecap: „Zarzuty są bezpodstawne”

W odpowiedzi na postępowanie, zespół Kneecap wydał wiosną oświadczenie, w którym jednoznacznie zaprzeczył zarzutom:

„Zaprzeczamy, byśmy dopuścili się tego przestępstwa, i będziemy się zdecydowanie bronić” – napisali muzycy w mediach społecznościowych.

Grupa znana jest z bezkompromisowego podejścia do polityki – m.in. krytyki działań izraelskich w Strefie Gazy oraz reakcji brytyjskiego rządu.

Kneecap hezbollah
Działalność zespołu budzi wiele emocji

Wsparcie ze strony artystów. „To próba cenzury”

Solidarność z zespołem wyrazili m.in. Paul Weller, Massive Attack, Brian Eno, Pulp i Primal Scream. W otwartym liście nazwali zarzuty wobec Mo Chara „próbą uciszenia i odebrania platformy artystom, którzy otwarcie krytykują politykę rządu”.

Pod budynkiem sądu w Westminsterze zebrała się grupa sympatyków zespołu. Wśród tłumu pojawiły się flagi Irlandii i Palestyny, a także transparenty z hasłami: „Wolna Palestyna, wolność słowa”.

Sędzia Paul Goldspring nie zastosował wobec muzyka żadnych ograniczeń i wyznaczył kolejne przesłuchanie na 20 sierpnia 2025 roku. Mo Chara ma obowiązek osobistego stawiennictwa.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Kara, Ryfa Ri i Gedz zaangażowani w serial „Aniela”

W serialu Netflixa jest wiele rapowych akcentów.

Opublikowany

 

Przez

kara aniela

W nowym serialu Netflixa „Aniela” Mata został prześmiewczo przedstawiony jako bananowy raper. Okazuje się, że w produkcję zostali zaangażowani także przedstawiciele sceny: Kara, Ryfa Ri i Gedz.

Oprócz głównej bohaterki doświadczonej przez los, widzowie mogą usłyszeć mocne kobiece głosy polskiej sceny rapowej. W jednej z ról pojawia się raperka, której wersy stworzyły dwie postaci z podziemia – Kara oraz Ryfa Ri.

Obie raperki wniosły do „Anieli” autentyczność i głos kobiecej perspektywy w hip-hopie, co rzadko zdarza się w produkcjach głównego nurtu.

Po zakończeniu odcinków widzowie mogą usłyszeć utwory takie jak „KNOW HOW” i „NONSENS” autorstwa Gedza. Ten trójmiejski raper od lat porusza się pomiędzy hip-hopem, elektroniką i brzmieniami alternatywnymi, co najwidoczniej przyciągnęło uwagę producentów serialu.

Poniżej możecie posłuchać dissu „Real talk”, który pojawił się w serialu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: