News
Mata został inwestorem nowego startupu
Ma on przeciwdziałać uzależnieniu.

Mata zainwestował w aplikację Cannabe. Jej zadaniem jest zatroszczenie się o zdrowie palacza i samokontrolę używania marihuany.
20 kwietnia ogłoszono, że raper dołączył jako inwestor do spółki RiskSense. Jej założycielami są naukowcy z Instytutu Psychologii Polskiej Akademii Nauk: prof. Mateusz Gola z Uniwersytetu Kaliforni, Michał Sokołowski i Maciej Skorko. ich firma wypuściła na rynek aplikację Cannabe, która m.in. potrafi przewidywać nawroty nałogowe. Jej działanie opiera się na zadawaniu użytkownikowi krótkich pytań dotyczących jego uczuć.

Mata jako inwestor ma zapewnić promocję aplikacji wśród młodych ludzi. Do tego celu wykorzysta swoją popularność i fundację 420, którą założył przed dwoma laty.
Twórcy aplikacji zapewniają, że w przyszłości ma ona obejmować także inne substancje, takie jak alkohol, opiaty i stymulanty. Od 20 kwietnia została ona udostępniona wszystkim za darmo.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News
Paluch robi ciągle to samo? Raper punktuje krytyków
„Dziękuję mojemu wydawcy za możliwość ciągłego rozwoju. Pozdro Paluch”.

Krytycy Palucha zarzucają mu, że się nie rozwija, tylko ciągle pcha fanom od lat to samo. Tymczasem raper postanowił wypunktować te zarzuty.
Paluch przymierza się do premiery EP-ki „Mapa”. Kilka dni temu ukazał się pierwszy singiel z udziałem Gibbsa „36.6”. W kierunku Palucha znów padło kilka komentarzy, że robi to samo. Raper zareagował w punktach:
- Te 7 numerów z „Mapy” to moje pierwsze numery z Oerem.
- Żaden z gości, który wbił wokale nie był wcześniej na moim albumie.
- Nicola Skejcz to pierwszy damski wokal na moim albumie.
- To też pierwszy materiał w całości w klimacie UK.
- Pierwszy album, który wychodzi bez fizyka.
Z argumentacją Palca trudno się nie zgodzić. Nowy krążek to eksperyment i powiew dużej świeżości w jego karierze. Nie zapominajmy też, że Paluch od samego początku sam jest sobie wydawcą.
Goście, tracklista i singel projektu są dostępne tu: Paluch i Oer wydają „Mapę”.


News
Mes jest sfrustrowany angażem Leosi w rapowym show i mówi dlaczego
Raper przyznał także, że Młoda Leokadia… zaczęła mu się nawet podobać.

Ten Typ Mes wziął na celownik Young Leosię. Wypomina jej, że zaczęła karierę od reklamy alkoholu oraz to, że nie powinna być jurorką w „Rap Generation”.
Warszawski raper rozwinął swoją myśl na temat młodszej koleżanki, którą ocenił w rozmowie z Winim. Jak mówi, robi to, bo show-biznes cierpki na brak prawdy i jasnych poglądów. Co więc nie podoba mu się w tym, że Młoda Leokadia była jurorką w rapowym show?
– Uważam, że w takich programach jurorami powinni być ludzie, którzy potrafią wyrażać emocje zdaniami złożonymi, uzasadniać je, dlaczego ktoś zasługuje na sukces, a dlaczego nie – uważa.
– Dlatego trochę mnie to frustruje, bo nie jestem jurorem w żadnym z tych programików. Rozumiecie, frustracja, a w związku z tym jakieś pociski, emocje – dodaje.
Mes przyznał także, że kiedy oglądał „Rap Generation”, Young Leosia zaczęła mu się nawet podobać. – Ale jako, że jestem starym dziadem, to nie podbijam – zakończył.
Poniżej wideo:
News
Małpa wyjawił, jakie skutki spowodowało u niego palenie marihuany
„Lobby marihuanowe stara się ukrywać fakty”.

Początki polskiego rapu nierozerwalnie łączą się z gloryfikacją palenia marihuany. Swoista zielona moda nie ominęła również Małpy, który opowiedział o wpływie tej używki na swoje zdrowie w podcaście Przemysława Górczyka.
Wielu reprezentantów starej szkoły wyhajpowało się w dużej mierze dzięki odniesieniom do palenia marihuany. Trudno sobie wyobrazić twórczość Molesty, Hemp Gru, Warszafskiego Deszczu czy Kalibra bez nawiązywania do tej używki. Małpa był pod tym względem zdecydowanie bardziej dyskretny artystycznie, choć nie ominął go nałóg palenia, pozostawiając swoiste piętno na raperze do dziś.
Małpa przekazał słuchaczom kilka gorzkich refleksji na ten temat nałogu z przeszłości.
– U mnie minęło 6 lat i jestem pewny, że mój mózg nie wrócił jeszcze do właściwej formy. Mam nadal wielkie problemy z pamięcią. Jak ja jarałem trawę to nie pamiętałem nic, nie pamiętałem, co robiłem 5 minut temu – wyjawił. – Czuję pewien dyskomfort, kiedy jest takie lobby marihuanowe, które wiesz, stara się ukrywać fakty, że ona jednak może mieć destrukcyjny wpływ – dodał po chwili Małpa.
Dropuje podcast z Łukaszem „Małpą” Małkiewiczem. Mówimy o tym, jak wygląda życie po rzuceniu jarania, jak raper radzi sobie z policją, dlaczego ludzie na siłę szukają relacji z innymi, czy jesteśmy daleko od ludzi, którzy są blisko i innych. Zapraszam!https://t.co/ozSR22GQql pic.twitter.com/fINAspe0Xi
— Przemysław Górczyk (@AwGorczyk) July 13, 2025

W dniu swoich 25. urodzin, Mata, najbardziej wpływowy polski artysta tej dekady, ogłasza największe wydarzenie w swojej karierze. Raper wystąpi na PGE Narodowym z przekrojowym koncertem „THE BEST OF”. 15 maja 2026 ze sceny, płyty i trybun wybrzmi najbardziej donośny głos pokolenia Z.
Ogłoszenie koncertu na PGE Narodowym zbiega się z 25. urodzinami artysty, co nadaje wydarzeniu dodatkowy, osobisty wymiar. Co ciekawe, Mata jest najmłodszym polskim artystą, który zagra swój koncert na PGE Narodowym. Dołącza tym samym do elitarnego grona polskich muzyków, którzy odważyli się rzucić wyzwanie ikonicznej scenie, zdolnej pomieścić 80 000 fanów. To symboliczna klamra spinająca jego dotychczasową, pełną sukcesów karierę – od viralowych hitów i utworów, które wywoływały ogólnopolskie dyskusje, po albumy, które biły rekordy popularności.
Koncert „MATA NA PGE NARODOWYM : )” będzie przekrojowym widowiskiem, podsumowującym wszystkie etapy artystycznej podróży Michała Matczaka. Fani mogą spodziewać się zarówno największych przebojów, jak i utworów, które ukształtowały jego unikalny styl. Sejsmiczna energia, która towarzyszyła jego legendarnemu występowi na warszawskim Bemowie, tym razem zostanie zwielokrotniona i przeniesiona na największą możliwą scenę, co zapowiada przeżycia jedyne w swoim rodzaju.

Wydarzenie ma rangę historycznego momentu, w którym Generacja Z udowadnia swoją artystyczną dojrzałość. Po raz pierwszy wydarzenie na PGE Narodowym jest na taką skalę organizowane przez przedstawiciela tego pokolenia i przede wszystkim dla niego. Dowodem na to jest również nieszablonowy dobór partnerów i formy dystrybucji biletów. Aby dotrzeć do fanów w najwygodniejszy dla nich sposób, w ich naturalnym środowisku – wejściówki będą dostępne także w przedsprzedaży w aplikacji Żappka. To wyjątkowy krok i pierwsza tego typu współpraca w Polsce.
– PGE Narodowy to dla mnie symbol, którego wyjaśnienie jest zawarte już w samej nazwie obiektu. Od początku chciałem zagrać na największej scenie w Polsce, a ten koncert to podsumowanie pewnego etapu – dla mnie i dla całego mojego pokolenia. Pokażemy energię, jakiej ten stadion jeszcze nie widział – mówi Mata.
Wydarzenie zyskało także wyjątkowego partnera – platformę z której generacja Z czerpie inspiracje, bawi się i odkrywa nowe brzmienia. TikTok – w szczególny sposób wesprze tę wyjątkową podróż artysty aż do niepowtarzalnego wydarzenia i stanie się pomostem między Michałem a fanami, współtworzącymi tę niepowtarzalną celebrację. Energia społeczności skupionej na platformie wokół Maty przeniesie się na koncert na PGE Narodowym, łącząc doświadczenie wirtualne i rzeczywiste.
„MATA NA PGE NARODOWYM : )” w pigułce: 15 maja 2026 roku, PGE Narodowy, Warszawa
- 16 lipca – Przedsprzedaż dla osób które zakupiły bilet na jesienną trasę Mata 2040 Tour 🙂
- 17 lipca – Przedsprzedaż dla użytkowników aplikacji Żappka
- 18 lipca – Otwarta sprzedaż
Organizatorami koncertu są DM Agency, Muzyka sp. z o.o. oraz Gombao 33.
Mata – bio rapera
Mata (a właściwie Michał Matczak) – polski raper i autor tekstów urodzony w 2000 roku. Mata to jeden z najgłośniejszych debiutów w historii polskiej muzyki. Jego pierwsze wydawnictwo, czyli mini album (EP) „Fumar Mata”, ukazało się w 2018 roku. Na początku 2020 roku swoją premierę̨ miał debiutancki studyjny album Maty „100 dni do matury”, który osiągnął status diamentowej płyty. Na krążku znalazł się singiel „Patointeligencja”, szeroko komentowany nie tylko w mediach muzycznych, ale także w ogólnopolskich dziennikach, wywołując dyskusję na temat problemów i ambicji wielkomiejskiej młodzieży. “100 dni do matury” zagwarantowało Matczakowi dwie nagrody Fryderyków – Fonograficzny Debiut Roku oraz Album Roku Hip Hop. Rok 2021 był dla Maty przełomowy. W pierwszej połowie roku ukazał się utwór „Patoreakcja” czyli pierwszy singiel zapowiadający drugi krążek, który ustanowił dobowy rekord streamów w Polsce serwisu streamingowego Spotify. W czerwcu ukazał się “Kiss cam”, który szturmem wziął listy przebojów – nie tylko rodzime: Mata był pierwszym w historii Polakiem, który znalazł się na liście Billboard 200 Excluding US, “Kiss cam” był też pierwszym polskojęzycznym utworem, który znalazł się̨ na tej liście. Jego drugi studyjny album „Młody Matczak” uzyskał status złotej płyty w pierwszym dniu sprzedaży. Album zadebiutował również na 4. miejscu w Top 10 najlepiej przyjętych albumów premierowego weekendu na Spotify na świecie. „Młody Matczak” stał się̨ najpopularniejszym albumem w Polsce w 2021 roku na Spotify, a sam Mata został najpopularniejszym artystą na tej platformie w Polsce. “Młody Matczak” przyniósł Macie także kolejnego Fryderyka w kategorii Album Roku Hip Hop. Premierowy koncert na Lotnisku Bemowo stał się̨ największym solowym koncertem hip-hopowym w Polsce, gromadząc 40 tys. fanów. Zapis wydarzenia dostępny jest na platformie Canal+.
W maju 2022 Mata ogłosił letnią trasę koncertową po Polsce pod nazwą MATA TOUR. “JESTEM POJ384NY”, czyli utwór promujący trasę ustanowił kolejny rekord największej liczby odsłuchań w ciągu pierwszej doby na platformie Spotify. Podczas koncertu otwierającego SBM FFestival 2023 Mata ogłosił, że album „<33” będzie jego ostatnim krążkiem, który ukaże się̨ nakładem wytwórni SBM Label. Wydawnictwo promowały single takie jak „Kryształowa kula”, „PŁYTA NIE SIADA” czy „JESTEŚ POJ384NA”. Okres poszukiwań muzycznych artysty został zwieńczony dwoma edycjami projektu CBW Mixtape – wydawnictw które mają na celu promowanie młodszych, mniej rozpoznawalnych artystów reprezentujących nowy nurt polskiego rapu. W październiku 2023 roku Mata wziął udział w globalnej kampanii marki Adidas „To co lokalne może być globalne” obok takich gwiazd światowej popkultury jak Zinedine Zidane, Jenna Ortega, Pusha T czy David Beckham.
Rok 2024 obfitował w sukcesy artysty – przede wszystkim te globalne, które rozpromowały twórczość Maty poza granicami kraju. Utwór “Lloret de Mar” wydany we wrześniu 2024 stał się pierwszym polskim utworem który znalazł się na ogólnoświatowym soundtracku do gry komputerowej EA FC 25 (wcześniej – “FIFA”) obok takich artystów i artystek jak A$AP Rocky, Billie Eilish czy Charlie XCX. W październiku 2024 Mata zaprojektował pierwszy polski model buta marki addidas, który był dostępny w sprzedaży na całym świecie.

Koncert Kanye Westa w Szanghaju, który odbył się w piątek (12 lipca), miał być wielkim powrotem rapera na scenę – zamiast tego wywołał falę krytyki.
Fani czekali ponad 40 minut na rozpoczęcie występu, a deszcz, który padał przez otwarty dach stadionu, tylko pogarszał sytuację. Tłum zaczął skandować: „Zwrot pieniędzy!”, co słychać było na licznych nagraniach krążących w chińskim internecie.
Błyskawiczna sprzedaż biletów
Wydarzenie promujące nadchodzący album „Bully” wyprzedało się w kilka minut. Ceny biletów wahały się od 980 do 2680 juanów (około 135–375 dolarów), co – jak podaje Global Times – było wysoką stawką jak na chińskie standardy. Mimo to zainteresowanie przerosło oczekiwania, a organizatorzy reklamowali wydarzenie jako „wielozmysłowe doświadczenie z międzynarodową produkcją i innowacyjnym podejściem do scenografii”.

Minimalistyczny występ i mieszane reakcje
Ye pojawił się sam na scenie w czarnych skórzanych spodniach i szarej bluzie z napisem „China” na plecach. Wizualnie koncert przypominał estetykę Donda, lecz z jeszcze większym minimalizmem. Według lokalnych źródeł, jakość dźwięku pozostawiała wiele do życzenia, a Ye momentami wyglądał na zupełnie zrezygnowanego – zwłaszcza gdy podczas numeru „Losing Your Mind” po prostu zamilkł i odszedł w głąb sceny.

Chiński internet podzielony
W czasie trwania koncertu nazwisko Kanye Westa błyskawicznie zaczęło trendować w chińskich mediach społecznościowych. Część fanów broniła artysty, zrzucając winę na pogodę, inni zarzucali mu brak profesjonalizmu i próbę szybkiego zarobku w Azji.
Komentarze fanów w sieci:
- Chińscy konsumenci nie żartują – wszyscy krzyczeli, że chcą zwrotu pieniędzy!
- To najgorszy koncert, na jakim byłem w życiu.
Poniżej wideo:
Setlista z koncertu
- POWER
- Can’t Tell Me Nothing
- Father Stretch My Hands Pt. 1
- Fellas In Paris
- Mercy
- Carnival
- Blood On The Leaves
- Say You Will
- True Love (Skipped)
- Runaway
- Heartless
- Bound 2
- Jail
- On Sight
- Black Skinhead
- No Church In The Wild
- Jesus Walks
- Through The Wire
- Gold Digger
- Famous (Skipped)
- Touch The Sky
- Famous
- All Of The Lights
- FourFiveSeconds
- Run This Town (Skipped)
- Ghost Town
- Diamonds From Sierra Leone (Skipped)
- Stronger
- Flashing Lights
- Homecoming
- Preacher Man
- Beauty And The Beast
- Losing Your Mind
- DAMN
- ALIVE
- HALLELUJAH
- WW3
- Wolves
- Otis
-
News4 dni temu
Żurom ma żal do Bonusa RPK?
-
News1 dzień temu
Oliwka Brazil schudła – fani pod wrażeniem jej nowego wyglądu
-
News21 godzin temu
Kubańczyk pokazał swój apartament na Mokotowie za kilka mln zł
-
News2 dni temu
Josef Bratan po walce z Szachtą: „Nie chcę tego pucharu”
-
News2 dni temu
Mes wypomniał Leosi reklamę alkoholu i otrzymał mocną ripostę
-
News2 dni temu
Bajorson nie ogarnął playbacku. Fatalny występ z „Bailando” na Fame 26
-
News6 godzin temu
Małpa wyjawił, jakie skutki spowodowało u niego palenie marihuany
-
News4 dni temu
Popek ujawnił swoje zarobki w KSW