Sprawdź nas też tutaj

News

Najlepsza okładka płytowa 2020 roku ujawniona

Wśród laureatów znalazły się okładki płyt rapowych.

Opublikowany

 

18 czerwca podczas wernisażu wystawy pokonkursowej ujawniono laureatów VII edycji Konkursu 30/30 na najlepszą polską okładkę płytową. Łączna pula nagród wynosiła 15 000 złotych. Nagrodę główną, a zarazem miano najlepszej polskiej okładki płytowej 2020 roku zdobył Łukasz Paluch za front albumu ,,Highlight” kultowego duetu Skalpel.

16-osobowe Jury uzasadniło swój wybór następująco: ,,Za wiarę w siłę konceptu graficznego. Prostą, ale zarazem niebanalną anegdotę wizualną. Umiejętne zobrazowanie dźwiękowej przestrzeni przez abstrakcyjną figurę. Za świadome użycie koloru, kombinację barw oddającą współbrzmienia i kontrasty oraz żywą interakcję światła, tonów i rytmów. Za lapidarność znaku dającą się rozwijać w przemyślaną narrację wizualną, która dopełnia warstwę muzyczną i ją ilustruje, ale równocześnie jest od niej niezależna i autonomiczna.”.

2. nagrodę otrzymał natomiast Jacek Walesiak i okładka albumu ,,Koledzy” hip-hopowej grupy JWP/BC, za brawurowo przywołany, przetworzony i trafnie wykorzystany erudycyjny cytat z siedemnastowiecznego malarstwa flamandzkiego (Abraham Teniers „Tabakskollegium von Affen”).

Do rapowego wydawnictwa powędrowała również 3. nagroda, za okładkę autorstwa Bartłomieja Walczuka i Pawła Fabjańskiego dla Jana-rapowanie i jego płyty ,,Uśmiech!”. Wyróżniony projekt koncentruje się na tym, co najważniejsze, bo zwraca uwagę na ludzi, ich wzajemne relacje i emocje, wprowadza świeży i sympatyczny ton w ikonografię hip-hopową.

Przyznano także Nagrodę Specjalną im. Rosława Szaybo (pomysłodawcy Konkursu) za szczególne osiągnięcia w dziedzinie projektowania okładek płytowych. Trafiła ona do Tomka Kuczmy i Marcina Kempskiego, autorów frontu ,,Zabawy” Krzysztofa Zalewskiego, docenionych za mistrzowskie operowanie warsztatem graficznym i trafne rozłożenie akcentów.

Tegoroczną nowością była natomiast Nagroda Specjalna za Edytorstwo, honorująca staranność produkcyjną i edytorską całego fizycznego albumu, nie tylko projektu okładki. Po burzliwych obradach grono jurorskie zdecydowało się przyznać aż dwie takie nagrody. Jedna z nich powędrowała do Natalii Łabędź i Romana Kozłowskiego za wysokojakościową oprawę płyty jazzowego zespołu EABS ,,Discipline of Sun Ra”.  Kolejne nagrodzone wydawnictwo to ,,Sorrento” Bovskiej, zaprojektowane przez samą artystkę z wykorzystaniem fotografii Łukasza Murgrabi – podnosi ono status albumu płytowego do rangi dzieła sztuki przez sprawne wykorzystanie technik edytorskich i poligraficznych.

To jednak nie koniec wyróżnień, gdyż organizatorzy postanowili wprowadzić również Nagrodę Publiczności: każdy z odwiedzających wystawę podczas jej trwania może oddać głos na jedną z 30 finałowych okładek, samemu też biorąc udział w losowaniu nagród.

Wystawa potrwa do 1 sierpnia 2020 roku w Galerii Na Dziedzińcu Starego Browaru w Poznaniu i dostępna jest codziennie pomiędzy godziną 12 a 20.

12 komentarzy
12 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Profesor_Nauk
10 miesięcy temu

No zajebista. Dzieło sztuki kurwa po prostu.

Sikam na stojąco
10 miesięcy temu

Co zrobić z klocem, gdy kończy się sikać?

QUEBONAFIDENT
10 miesięcy temu

W sumie zabawne że daliście okładkę gówna tej szafiarki od Vegi na thumbnaila.

DAWID
10 miesięcy temu

Manuela Grzelińska z Zabrza niejaka Mania to prostytutka pracująca w Katowicach bierze 250 zł za godzinę sex bez gumki plus połyk spermy w cenie polecam 514474383

Popularne