Wywiad
NoTime: „90% polskiej sceny to bezwartościowy bełkot” |WYWIAD

W cyklu producenckim nie mogło zabraknąć NoTime'a. Uzdolniony producent, który już nieraz zaskoczył wysublimowanym bitem.
Z braku czasu nie mieliśmy możliwości poruszyć paru interesujących kwestii, lecz i tak jest tutaj sporo ciekawostek. Nie zostaje mi nic innego jak zaprosić was do lektury.
Kiedy podjąłeś decyzję, żeby na poważnie zająć się produkcją muzyki?
Nigdy w sumie nie podjąłem takiej decyzji − wszystko przyszło naturalnie.
Kto był dla Ciebie największą inspiracją na początku twojej producenckiej drogi?
J-Dilla i Hi-Tek.
W jakim programie rozpoczynałeś swoją przygodę z muzyką, a z czego korzystasz obecnie?
Chyba jak prawie każdy, pierwsze kroki stawiałem w E-Jay Hip Hop (śmiech). Później było Fruity Loops (dzisiejsze FL Studio) i rok temu zacząłem ogarniać na dobre Abletona. Dzisiaj korzystam z obu tych DAW'ów w zależności od potrzeb.
Masz jakieś wykształcenie muzyczne czy raczej wszystko wynika z zajawki?
Nic a nic. Wszystkiego nauczyłem się sam. To zabawne, bo dzisiaj zawodowo zajmuje się muzyką, która nie ma nic wspólnego z rapem. Jednak można bez szkoły – jestem tego świetnym przykładem.
Z czego czerpiesz inspiracje podczas tworzenia bitu?
Chyba z własnego samopoczucia. Moja kondycja psychiczna odciska duże piętno na tym co robię.
Wymień twoje największe wady i zalety jako producenta.
Moją największą wadą jest wieczne grzebanie w brzmieniu i aranżacji numerów. Potrafię zaaranżować i zmiksować numer, wyłączyć komputer, włączyć go spowrotem po godzinie i uznać, że nic nie brzmi i zrobić wszystko od nowa – najczęściej taki proces powtarza się do 5 razy (śmiech). O zalety należy chyba spytać osoby, które często wybierają moją muzykę na swoje płyty i single.
Gdybyś miał przedstawić się jako producent osobie, która nie zna twoich brzmień, jakbyś scharakteryzował swój styl?
Nie lubię zamykać się w sztywnych ramach, ale wspólnym mianownikiem moich bitów jest klimat. O niego i perkusję dbam najbardziej.
Jaki według Ciebie jest przepis na dobry bit?
Myślę, że motyw główny powinien być chwytliwy – mieć w sobie "to coś". Niezależnie jaki to gatunek muzyki, musi zaciekawić słuchacza.
Wolisz produkować muzykę spokojną, działającą na emocje czy raczej bardziej odpowiada Ci bengerowe brzmienie?
Mało w życiu zrobiłem bangerów, więcej tych spokojnych rzeczy, więc nie będę przekłamywał rzeczywistości.
Wśród raperów jak i producentów istnieje konkurencja. Jeśli byłbyś raperem i sam nie produkował, na czyich bitach chciałbyś nawijać, oczywiście z naszego podwórka.
Wybrałbym tych, z którymi najlepiej się dogaduję na linii producent-producent, czyli Mario Kontrargument oraz Apriljoke. To są naprawdę turbo kreatywni ludzi i dobrzy koledzy. Kibicuję im zawsze w tym co robią.
Największy grzech producentów?
Totalny brak wyobraźni i niechęć do tworzenia własnego brzmienia. Dzisiaj często młodzi ludzie nie chcą stworzyć czegoś swojego, tylko wystarczy im "brzmieć jak xxx". To zabija kreatywność już od samego początku i nie prowadzi do niczego dobrego.
Najbardziej irytująca rzecz wśród raperów, którzy korzystają z twoich produkcji?
Nikt nie zaingerował w moją muzykę, na tyle, żebym się poirytował jakoś bardzo.
Muzycznie, z którym raperem pracowało Ci się najlepiej i dlaczego?
Muszę wybrać dwóch – Kartky i Igrekzet. Pracowało i pracuje nam się bardzo dobrze, bo nie łączy nas tylko muzyczna zależność. Znamy się od dawna na stopie prywatnej i chyba dlatego się tak dobrze dogadujemy.
Dla kogo nigdy nie zrobiłbyś bitu, a kto jest spełnieniem twoich producenckich marzeń?
Nad pierwszym nigdy się nie zastanawiałem, ale lista takich osób byłaby bardzo długa, ponieważ 90% polskiej sceny to dla mnie bezwartościowy bełkot. Natomiast moim marzeniem jest współpraca z WondaGurl – na dzień dzisiejszy moją ulubiona producentką z Toronto. Poza nią, na pewno Frank Ocean oraz Partynextdoor.
Gdybyś miał możliwość współpracy z muzykiem, z innego klimatu niż rap, to z kim najchętniej połączyłbyś siły?
To jest dopiero trudne pytanie, bo takich osób jest więcej niż tych, które zajmują się rapem (śmiech). Pierwszy kto przychodzi mi na myśl to Kevin Parker z Tame Impala. Genialny muzyk, który przenosi swój "sound" do różnych gatunków muzycznych.
Myślisz, że producenci otrzymują odpowiednie finanse za swoją pracę?
To chyba indywidualna sprawa każdego producenta i każdy ma tyle, na ile sam się wyceni.
Czy raper powinien dzielić się tantiemami z producentem, gdy ich wspólny kawałek okazał się hitem?
Wszystko zależy od wcześniejszych ustaleń, umów itp. ale raczej tak.
Na koniec może kilka słów do fanów twojego brzmienia?
Słuchajcie dobrej muzyki, szukajcie nowych artystów i dbajcie o zdrowie. Wszystkiego dobrego!

-
News5 dni temu
Wielki powrót Tadka z Firmy
-
News2 dni temu
Syn Ghostface’a Killaha: „Jesteś martwy dla wszystkich swoich dzieci”
-
News5 dni temu
Josef Bratan wyskoczył z rękami do Koro: „Zaj*bię ci”
-
News4 dni temu
Josef Bratan nie zgadza się z tezą, że bez Malika nie istnieje. Czy słusznie?
-
News1 dzień temu
Alberto i Josef Bratan byli blisko deportacji do Angoli
-
Singiel3 dni temu
Diho: „Brakuje jeszcze trochę, będę walił denaturat”
-
News1 dzień temu
Kali stworzył mobilne studio i podróżuje po Polsce nagrywając płytę
-
News5 dni temu
Mata nie dostarczy fanom płyty w terminie. „Proszę nie gniewaj się jeszcze”
pierwszy vivek tylko bez emocji po prostu mam dzisiaj szczescie
PEWNIE CHODZI MU O PEDEGO
[img]https://e-fotek.pl/images/89132669641924369575.jpg[/img]
Glamrap Sukinsyn
Doszliśmy od Obozowego po przez gejów, aż do dupeczkach w gifach
Każdy gif na faktach oparty, zobacz co zostało na glamrapie z tamtych lat nam
Glamrap życie jak w aktach, pościgi strzelaniny, gify i skurwysyny, glamrap jak melanż
Kredens, jebać to teraz, myśl o lajkach, walcz!
Dobra nawet jak dojdę do rankingowego dna
Patrz mi prosto w oczy kiedy mnie lajkujesz kurwa nigdy się nie poddam
Zarobię milion lajków przed 30-stką
Albo spalę się jak Obozowy i zdechnę hejtując na jakimś pudelku z całą resztą
Glamrap? Glamrap to nie wolność
Glamrap mam tylko po to, żebym mógł wstawić tego gifa i komentarz nawinąć i nie pierdolnąć
Ale wiem, że zrobię to chłopaku, rozjebie tabele z rankingiem
będę glamraperem, kimkolwiek kurwa zamknij gębę
Ja mam gif-styl yo, mam ten power jak El Niño
styl yo, muszę zrobić tak lajków milion
Myślisz Obozowy, że martwię się Twoją opinią?
Ty, jebać to
[img]https://pbs.twimg.com/media/BgavOTiCIAErdn_.jpg[/img]
OKEY, NO TIME NA PROPSIE MA RACJE
NOTIME? BRAK CZASU. WIEC MOZE MA RACJE. 90% SCENY TO PEDALY I GIMBAZA.
[img]https://bankfotek.pl/image/2070716.jpeg[/img]
[img]https://s1.fotowrzut.pl/RARWEBOJYP/1.jpg[/img]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=a4wGALlOp3w[/youtube]
[img]https://bankfotek.pl/image/2070717.jpeg[/img]
W TYM KRAJU NIE MA O CZYM RAPOWAC BO NIBY O CZYM, O PODATKACH, O KOD? JESLI ZACZNIESZ RAPOWAC O BOGACTWIE I LASKACH TO ZOSTANIE TO POTRAKTOWANE JAKO FIKCYJNA PRZEWÓZKA A JAK ZACZNIESZ RAPOWAC O BIEDZIE TO BEDZIE TO UZNANE ZA TRUSKULOWE SMUTY
ding ding ding ding
WYGRANA! tak to niestety wygląda i tak to postrzega 90% słuchaczy którzy nie potrafią za siebie myśleć.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LeUEETspRVg[/youtube]
GOŚCIU, KURWA, PRZECIEŻ TY NAGRYWASZ Z KARTKY’M ORAZ IGREGZETEM, A PIERDOLISZ, ŻE 90% SCENY TO BEŁKOT…TROCHĘ KONSEKWENCJI W PRACY POKAŻ KURWA, BO NIE JESTEŚ WIARYGODNY…
PRZECIEZ KURWA KARTKY TO PRZECHUJ TO SAMO IGREK, POJEBALO CIE DO RESZTY?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VOVZWhVq0H8[/youtube]
KTO TO KURWA JEST?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=F7AEWPBqbqc[/youtube]
PEWNIE TEN ŁAK TO KOLEŚ KUBI „PRODUCENTA” ,I ZARAZ ZAPIERDOLI JAKIŚ BIT I SIE POD NIM PODPISZE. A CO DO POLSKIEJ SCENY TO JEST TO 100% BEŁKOTU, NIE RAPU, TYLKO TRUSKOWOPATUSOWEGO BEŁKOTU Z DOMIESZKĄ PEDALIADY ALA BEDOPIES CZY SRETO.
Ale wywiad
TY DAŁNIE TY AKURAT W GRZE NIE MASZ NIC DO POWIEDZENIA XD
SecretRank i Smoła – Królowie
[img]https://www.hearhereblog.com/wp-content/uploads/2016/06/26f61754c6b80d65c1eb7f564a7b1f16.jpg[/img]
dobrze że Ty masz dużo
Trochę wyobraźni i kreatywności i znajdzie się temat i odwagi żeby wyjść poza schemat
2 lata i nic się nie zmieniło na tym portalu nara