teledysk
Odrodzenie Potęgi – warszawscy raperzy nagrali utwór o Legii Warszawa
W numerze pojawili się Wdowa, Wigor, Proceente, ERO JWP, Łysonżi Dżonson, Kuba Knap i Żary.

„Odrodzenie Potęgi” to utwór będący efektem współpracy Sekcji Koszykówki Legii Warszawa z czołówką warszawskiej sceny rapu. Kompozycja jak i teledysk mają właśnie swoją premierę i jednocześnie stanowią zapowiedź nowego koszykarskiego sezonu.
Każdy z artystów napisał własną zwrotkę w charakterystycznym dla siebie stylu. W gronie autorów tekstu znaleźli się: Wdowa, Wigor, Proceente, ERO JWP, Łysonżi Dżonson, Kuba Knap i Żary, a o warstwę muzyczną zadbał Szwed SWD, producent znany ze współpracy m.in. z zespołem Hemp Gru. Idea powstania utworu o koszykarskiej sekcji Legii Warszawa powstała kilka miesięcy temu. Pomysł spotkał się z ogromnym entuzjazmem wymienionych powyżej artystów, którym koszykówka nie jest obca. Wigor, Wdowa, Proceente czy Łysonżi Dżonson wielokrotnie kibicowali Zielonym Kanonierom z pierwszych rzędów trybun hali.
– To świetny numer dla wszystkich fanów warszawskiego sportu i hip-hopu. Szybko i sprawnie znaleźliśmy wspólny mianownik, jestem przekonany, że ten kawałek trafi w gusta miłośników najlepszego hip-hopu oraz fanów najlepszego basketu – mówi Proceente, czyli Michał Kosiorowski.
Za produkcję teledysku odpowiada ten sam zespół specjalistów, który rok temu zrealizował film promocyjny Sekcji Koszykówki Legii Warszawa w którym koszykarze wraz z trenerem zapraszali na sezon na deskach Teatru Dramatycznego w Warszawie. Film zyskał uznanie na arenie międzynarodowej – został laureatem głównej nagrody w kategorii najlepszy film promocyjny w międzynarodowym konkursie Sportel Awards.
– Po raz kolejny chcieliśmy zrobić cos wyjątkowego, ponadczasowego, coś co trafi do szerokiego grona nie tylko kibiców Legii, ale i fanów hip-hopu. Zapowiadający sezon utwór „Odrodzenie Potęgi” ma zagrzewać zawodników do walki oraz zachęcać mieszkańców Warszawy do wspierania naszego zespołu. Teledysk powstał na boisku znajdującym się wśród bloków warszawskiego Grochowa, które idealnie oddaje klimat towarzyszący temu projektowi. Połączyliśmy koszykówkę i rap, czyli dwa żywioły, które razem tworzą niesamowitą mieszankę pasji, pozytywnej energii i entuzjazmu – mówi Marcin Gacoń, manager ds. marketingu w Sekcji Koszykówki Legii Warszawa.
Legia Warszawa to jeden z najbardziej utytułowanych klubów koszykarskich w kraju. W swoim dorobku ma siedem tytułów Mistrza Polski, cztery srebrne i dwa brązowe medale mistrzostw Polski oraz Puchar Polski. Zieloni Kanonierzy odnosili również liczne sukcesy na arenie międzynarodowej – czterokrotnie znajdowali się w gronie ośmiu najlepszych zespołów Starego Kontynentu. Przed legionistami nowy sezon Energa Basket Ligi – inauguracja nastąpi 30 sierpnia o 15:10, wówczas, w hali przy ul. Obrońców Tobruku 40 w Warszawie stołeczny zespół zmierzy się z HydroTruckiem Radom.
Legia Warszawa to męski klub koszykarski założony w 1929 r. jako sekcja koszykarska wielosekcyjnego Wojskowego Klubu Sportowego Legia Warszawa. Czołowa polska drużyna lat 50. i 60. XX wieku. W tym czasie, Legia aż 13 razy stanęła na podium mistrzostw Polski. Legia siedmiokrotnie zdobyła mistrzostwo kraju (ostatni tytuł wywalczony w 1969 r.) i raz sięgnęła po Puchar Polski (1970 r.).
W sezonie 2016/17, Legia wywalczyła awans do Polskiej Ligi Koszykówki po 14 latach przerwy, a w sezonie 2018/19 po raz pierwszy od 17 lat awansowała do fazy play-off. Celem włodarzy Klubu jest nawiązanie do najbardziej owocnego w sukcesy sportowe okresu zgodnie z hasłem Odrodzenie Potęgi. Trenerem pierwszego zespołu jest Wojciech Kamiński.
Sekcja Koszykówki Legii Warszawa prowadzi obecnie projekt Legia Basket Schools (LBS), treningi skierowane do najmłodszych adeptów tego sportu (dzieci w wieku 3-11 lat) w halach na Woli, Ursynowie, Pradze Północ, Białołęce, w Wilanowie oraz w Ostrowi Mazowieckiej. Sekcja inwestuje również w rozwój kadr młodzieżowych w ramach Akademii Koszykówki Legii Warszawa, projektu realizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Kultury Fizycznej Zieloni Kanonierzy, obejmującego swoim zasięgiem młodzież w wieku 11-20 lat.
Legia Warszawa Sekcja Koszykówki działa w formie spółki akcyjnej. Prezesem spółki jest legenda Klubu, Robert Chabelski, a przewodniczącym Rady Nadzorczej jest Jarosław Jankowski – członek zarządu Legii Warszawa S.A.
Wśród sponsorów i partnerów klubu znajdują się: Miasto Stołeczne Warszawa, Tramwaje Warszawskie, LOTTO, Fortuna, Ele Taxi, Urząd Dzielnicy Bemowo, Adidas oraz BLACKROLL.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl


„Do Studia” – numer o czystej zajawce do muzyki i rapu od Nowego Polaka. To w pewnym sensie oddanie szacunku kulturze, która go wychowała.
Klip nagrany w legendarnym House of Hits Recording Studio w Miami – miejsca, gdzie swoje numery robili Lil Baby, Future, Central Cee, Ice Spice i wielu innych. Dokładnie – miejsce, które pachnie historią rapu.
W klipie również przebitki z Rolling Loud i kilka innych ciekawych smaczków, które robią klimat.

Beteo, kojarzony z nowoczesnym brzmieniem i współpracami m. in. z Matą, White 2115 czy bambi, wraca z nowym singlem. Tym razem tworzy mocny i przebojowy duet z Young Leosią
„Fakelove” to numer o fałszywych uczuciach, relacjach i samotności, ale podszyty pewnością siebie kogoś, kto zna swoją wartość.
Za świeżą produkcję odpowiadają młodzi producenci Mercury, Skibovicz i Wardza20k.
Za teledysk, na którym zobaczymy Beteo i Young Leosię w futurystycznej odsłonie, odpowiada Borys Bernacki, zaś okładka singla została stworzona przez malarza Mateusza Kubiaka, łączącego w swoich pracach elementy artystyczne z nocnym życiem miasta.
teledysk
T. „Bigga” – pokaz skillsów w wykonaniu rapera z undergroundu
Bragga w wykonaniu reprezentanta Trip 2 Ghetto.

Raper ukrywający się pod enigmatyczną ksywką T., tym razem prezentuje pokaz swoich umiejętności w numerze „Bigga”.
„Bigga” to typowo braggowy numer, skupiający się na technice i zabawie słowem, ale autor nie zapomina też o przekazie.
– Chciałbym zaszczepić w głowie słuchaczowi moją ksywę. Chciałbym, żeby widział literę T i myślał o mnie. Uważam, że to uczciwa wymiana – on się bawi przy piosenkach, a ja jestem zapamiętany – komentuje T.
– Staram się patrzeć poza to co jest widoczne na pierwszy rzut oka i proszę też o to słuchacza. Mówię, że każdy kiedyś osiągnie punkt krytyczny, który go złamie. Nie potrzebuję walidacji w postaci pieniędzy za moją twórczość, wystarczy mi szacunek słuchającego – dodaje.
teledysk
„Święte słowa” Małpy: wielki powrót weterana z Torunia
„Raperzy niech szczerzą kły, to tylko protezy”

Małpa przerywa długą i typową dla siebie ciszę, która następuje po każdej jego płycie.
„Święte słowa” to pierwszy, tytułowy singiel zapowiadający 5 solowy album Łukasza. Album, który jest rymowaną opowieścią o byciu raperem, partnerem i ojcem. O sukcesach i wyzwaniach; codzienności i zachwytach w kolejnych rozdziałach życia, przed którymi stają współcześni 40-latkowie.
Małpa „Święte słowa” – preorder
Jak sugeruje tytuł albumu, słowa pełnią na nim istotną rolę ale muzyczna fuzja hip-hopu, jazzu i elektroniki autorstwa Steva Nash’a stanowi ich efektowne dopełnienie.
Preorder płyty „Święte słowa” dostępny jest na stronie: malpa.store
Małpa – jeden z najbardziej charakterystycznych głosów polskiego rapu
Małpa, a właściwie Łukasz Małkiewicz, to jeden z najbardziej charakterystycznych głosów na polskiej scenie hip-hopowej. Zadebiutował w 2009 roku albumem Kilka numerów o czymś, który do dziś uchodzi za jedną z najważniejszych płyt w historii polskiego rapu. Jego teksty to połączenie osobistej refleksji, precyzyjnej obserwacji i literackiej wrażliwości. Małpa znany jest z selektywności w wydawaniu muzyki – jego kolejne płyty pojawiają się rzadko, ale każda z nich jest wydarzeniem artystycznym, które na długo zostaje w świadomości słuchaczy.
teledysk
Vae Vistic: „Szpaku i Kubi mi oddali cały profit, który zrobiłem z >Więzi<„
Vae Vistic rapuje o kolegach z branży w kolejnym singlu z płyty „TON 618”.

„Kontra” to kolejny singiel z koncepcyjnego albumu „TON 618” autorstwa Vae Vistica. To moment przełomowy w tej dźwiękowej podróży: intensywny, żywy, pulsujący emocją zbiorowości.
„Kontra” to pierwszy utwór w tym projekcie, w którym artysta nie jest sam – w teledysku udział wzięli fani, nadając mu zupełnie nowy wymiar. Ich obecność nie tylko wzmacnia przekaz, ale i symbolizuje energię, która rodzi się we wspólnocie. To manifest – głos przeciwko obojętności, zbudowany z wielu głosów, ale płynący z jednego źródła.
Brzmieniowo „Kontra” balansuje między elektroniką a żywym napięciem bębnów i emocjonalnego wokalu. To utwór, który nie tylko opowiada, ale wciąga – w rytm, w przekaz, w tłum.
W numerze padają ciekawe wersy na temat Szpaka, Kubiego czy Chivasa.
Album „TON 618” ukazał się 4 kwietnia, domykając koncepcyjną historię zapowiadaną wcześniej przez „Atrap”, „Młody Yakuza”, „Puls” i „TON 618”.
-
News3 dni temu
Wujek o sprzedaży książek na ulicy: „Dowiedziałem się, że to totalny upadek”
-
News4 dni temu
Jongmenowi anulowali paszport. Chcą ściągnąć rapera z Dubaju
-
News1 dzień temu
Szpaku odbiera Popkillera za Young Multiego i mówi o Fagacie
-
News3 dni temu
O.S.T.R. nie odwoła swojego festiwalu mimo żałoby narodowej
-
News3 dni temu
Mata ujawnił, dlaczego McDonald’s się od niego odciął
-
News2 dni temu
Mata chce iść do wojska
-
News5 dni temu
Sarius i Juras pokazali się z rodzinami
-
News4 dni temu
Prezydent ogłosił żałobę narodową. Co z koncertami KęKę, Ostrego i Young Leosi?