Sprawdź nas też tutaj

teledysk

Pharrell Williams i Jay-Z z hymnem dla czarnego społeczeństwa

Artyści oddają cześć czarnym przedsiębiorcom.

Opublikowany

 

Pharrell Williams oddaje cześć czarnym przedsiębiorcom w swoim nowym utworze, w którym gościnnie wystąpił JAY-Z. Do piosenki „Entrepreneur” powstał klip, który wysyła w świat mocny komunikat. W teledysku zobaczymy kilkunastu czarnych przedsiębiorców i dowiemy się co udało im się osiągnąć ciężką pracą.

We wzruszającym obrazie fani poznają historię takich osób i miejsc, jak Issa Rae, Nipsey Hussle, Tyler, The Creator, Robert Hartwell, Six Sev, TyAnthony Davis [założyciel of Vox Collegiate Junior High], Vincent Williams [założyciel Honey’s Kettle], Iddris Sandu, Beatrice Dixon [założycielka Honey’s Pot], Arthell & Darnell Isom [założyciele D’ART Shtajio], Neighbors SkateShop, Alrick Augustine, Denise Woodard [założycielka Partake Cookies],Chace Infinite [założyciel Harun Coffee Shop], Chef Alisa [założycielka My Two Cents], Debbie Allen [założycielka Tribe Midwifery], Angela Richardson [założycielka PUR Home], Miss Bennett Fitness, Black and Mobile, Trill Paws Dog Accessories, Third Vault Yarns i pierwszy czarny absolwent kończący Princeton z najlepszym wynikiem na roku – Nicholas Johnson. Każdego z bohaterów zobaczymy w klipie, a dodatkowe napisy przedstawiają ich historię. Ten wzruszający utwór pokazuje radość i afirmację całego czarnego społeczeństwa. To hymn, który pojawił się wtedy, kiedy był najbardziej potrzebny.

Pharrell połączył także siły z magazynem TIME w specjalnym projekcie „Nowa Amerykańska Rewolucja”. Był kuratorem serii esejów i konwersacji pomiędzy czarnymi liderami, którzy skupiają się na opresyjnej przeszłości Ameryki i wizji równiejszej przyszłości. Wypowiadają się tam m. in. Kenya Barris, Imara Jones, Naomi Osaka, czy Tyler, the Creator. W rozmowie udało się także połączyć niesamowite osobowości z różnych pokoleń, jak Yara Shahidi i Angela Davies. Okładkę stworzył Hank Willis Thomas.

Składając ten projekt poprosiłem najbardziej wykwalifikowanych ludzi jakich znam na każdym z pól, które poruszamy – od Angeli Davies, przez Tylera, the Creatora aż do członkini Izby Reprezentantów – Barbary Lee – by porozmawiali z nami i między sobą o tym, jak możemy kształtować przyszłość. Chciałem przedstawić wizję przyszłości wypełnioną artystami, twórcami i przedsiębiorcami, którzy trzymają się zasad przyświecających naszemu narodowi. – tak Pharrell napisał o tym wyjątkowym wydaniu magazynu.

Pharrell Williams to jeden z najbardziej wpływowych artystów naszych czasów. Zdobył do tej pory 13 nagród GRAMMY, został dwukrotnie nominowany do Oskarów, tworzył muzykę do kinowego hitu „Jak Ukraść Księżyc” i wydał świetnie przyjęte albumy zarówno jako artysta solowy, współzałożyciel N.E.R.D. i producent. Pobijał rekordy piosenkami „Happy”, czy „Get Lucky” z zespołem Daft Punk. Pharrell jest znany także jako aktywista pracujący o równość czarnego społeczeństwa.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

teledysk

Travis Scott wysyła do swoich gości specjalne Lamborghini

Zbliża się projekt „JACKBOYS 2”.

Opublikowany

 

Travis Scott wraca z kontynuacją projektu „JACKBOYS”. Na pierwszy ogień idzie numer „2000 Excursion”, w którym pojawiają się Don Toliver i Sheck Wes.

Mocne otwarcie z „2000 Excursion”

Promocja drugiej części „JACKBOYS” ruszyła z przytupem. Travis Scott wypuścił singiel „2000 Excursion”, w którym – obok jego wersów – słyszymy Don Tolivera i Sheck Wesa. Za produkcję odpowiada Cardo, a beat zawiera samplowany fragment z kultowego utworu „Power” Kanye’ego Westa.

Nietypowa promocja

Do kawałka powstał dynamiczny, filmowo zrealizowany klip, który już można obejrzeć online.

Na tym jednak nie koniec – Travis Scott postawił na oryginalną kampanię promocyjną. Jak informuje label Cactus Jack, do artystów zaangażowanych w projekt wysyłane są spersonalizowane modele Lamborghini z logo JACKBOYS. Wśród odbiorców znaleźli się m.in. GloRilla, Tyla, Vybz Kartel, 21 Savage, Kodak Black, SahBabii oraz Waka Flocka Flame.

Na oficjalnej stronie Cactus Jacka pojawiła się zapowiedź, że album „JACKBOYS 2” będzie zawierać siedem utworów i trafi do fanów jeszcze w lipcu.

Czytaj dalej

teledysk

TwoFace: „Fakt, chciałem wyglądać jak Tede. Nie wiedziałem że tak się to zestarzeje”

Poznaniak cofa nas do lat 2000.

Opublikowany

 

Przez

twoface

TwoFace w przejmującym singlu nawiązującym stylistyką do lat 2000.

„Stare bety” to numer pełen nostalgii i odwołań do klasyki i klimatu, który dzieci lat 90-tych znają z podwórek. – Zanurz się w oldschoolowym klimacie w nowoczesnej formie – komentuje raper z Poznania.

Za wideo odpowiada Dawid Ludowicz.

Czytaj dalej

teledysk

Shadowban i ostrzeżenia. KØDI znów wkurzył YouTube

Gra konwencją, balansowanie na granicy kiczu i pastiszu.

Opublikowany

 

kodi

Od premiery „Alicante” minął rok, ale temat teledysku wciąż budzi emocje. KØDI nie odpuszcza – w jego ocenie platformy takie jak YouTube skutecznie blokują artystyczną wolność, chowając się za fasadą „wytycznych społeczności”. Czy granica kontrowersji została przekroczona… czy po prostu przesunięta przez cenzurę?

Rok temu KØDI wypuścił klip do numeru „Alicante”, który od razu wywołał szum – i to nie tylko wśród słuchaczy. Mimo że cały materiał został dokładnie ocenzurowany zgodnie z zasadami platformy, YouTube skutecznie ograniczył jego zasięgi, oznaczając go jako nieodpowiedni. Skutki? Brak możliwości monetyzacji, widoczność ograniczona do zalogowanych użytkowników 18+ i – co najgorsze – brak realnej szansy na viral.

Czy to jeszcze moderacja, czy już kneblowanie sztuki?

Klip do „Alicante” od początku miał być prowokacyjny. W sposób przerysowany, z przymrużeniem oka, pokazuje historię rozgrywającą się w luksusowym hotelowym pokoju. Nagość? Jest. Ale zablurowana. Seksualność? Tak, ale w konwencji wideoklipu – nie amatorskiego porno. Świadoma gra z konwencją, balansowanie na granicy kiczu i pastiszu, które w show-biznesie zachodnim są na porządku dziennym.

Ale nie na YouTube

„Niby mamy wolność słowa, a czuję się jakby ktoś próbował mi zamknąć usta. Najwidoczniej nie chcą widzieć artysty z jajami. – śmieje się KøDi.

„Tak już całkiem poważnie, to wszystko zostało zrobione zgodnie z zasadami. Nie pokazujemy niczego, czego nie można zobaczyć na teledyskach topowych amerykańskich raperów. A mimo to – shadowban i ostrzeżenia.”

Fani są zgodni – „Alicante” to więcej niż kontrowersyjna wizja. To manifest niezależności i wolności artystycznej, której YouTube… nie chce.

W dobie, gdy cenzura ubiera się w korporacyjny język „ochrony społeczności”, coraz więcej twórców zadaje pytanie: czy sztuka musi być grzeczna, żeby mogła być pokazywana?

Czy YouTube faktycznie dba o społeczność, czy raczej o reklamodawców? Czy „Alicante” to ofiara systemu, czy przykład odwagi w świecie skrojonym pod algorytmy?

Czytaj dalej

teledysk

Godface Killa zdejmuje maskę i dissuje Natsu

„Nie porównuj mnie do Quebo, czekaj, aż rozj**ie Red Bull Bars”.

Opublikowany

 

Przez

Godface Killa natsu diss

Po blisko półtora roku milczenia, na scenę wraca jeden z najbardziej nieoczywistych głosów młodego rapu – Godface Killa. Artysta, który zdobył viralową popularność dzięki utworowi „Chłopak Natsu” – w nowym numerze dissuje swoją byłą dziewczynę.

Singiel „MASK OFF”, który wyprodukowali Kusha i Suwal, to nie tylko muzyczny comeback – to manifest dojrzałości, buntu i odrzucenia pozorów. Utwór łączy ciężki beat zintrospekcyjnym, pełnym emocji tekstem, w którym raper rozlicza się z przeszłością i otwiera nowy etap swojej kariery.

– Po takim czasie ciszy uwolniłem wszystko, co miałem do przekazania. „MASK OFF” to mój manifest. To zaproszenie do poznania mnie bez maski – mówi GodFace Killa.

Ten utwór to nie tylko muzyka, to odcięcie się od przeszłości. Zero filtrów, zero masek –tylko czysta prawda i surowe emocje. Jeśli „MASK OFF” to zaledwie przedsmak nadchodzących projektów, jedno jest pewne: ten głos znów będzie słychać głośno i wyraźnie na polskiej scenie rapowej.

„Choć chciałem dobrze, to z „CHŁOPAKIEM NATSU” wyszedłem na oportunistę. Bo robicie ze mnie atencyjną dziwkę, a tytuł wam mówi, że byłem jej pimpem (Logiczne). Zawdzięczasz mi cały swój biznes (A nie?), jak LEGO rodzinie Christiansen (A flex?). Mogłaś mieć Pinky, bo ja byłem Mózgiem, który zbudował Ci markę. Kłamiesz o mnie na TikTokach — pamiętaj, że w sądzie trzeba mówić prawdę. Nigdy nie lałem do zlewu w pokoju, mieliśmy tylko umywalkę” – nawija.

Czytaj dalej

teledysk

Zakapiorka Shark z polskimi korzeniami – z nową wersją „Tokyo Drift”

Na włoskiej scenie pojawiła się nowa raperka.

Opublikowany

 

shark
fot. @_og35mm_

Włoska raperka Shark, która ma polskie korzenie, wypuściła nowy numer „Tokyo drift”.

O Shark pisaliśmy już kilka tygodni temu. To 26-letnia raperka, która urodziła się w Rzymie i jest pochodzenia polsko-egipskiego. Sama o sobie mówi, że jest „złą gangsterką”. Liczne tatuaże i teksty jej kawałków sprawiają, że idealnie pasuje do niej określenie – zakapiorka.

Poniżej jej nowy numer, który został wydany nakładem wytwórni OG Records Italy.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: