Sprawdź nas też tutaj

News

Pierwszy proekologiczny winyl na polskim rynku

Czym jest EKO winyl?

Opublikowany

 

Czy płyta winylowa może być EKO? Okazuje się, że tak! Warszawskie WM Fono we współpracy z wytwórnią Kayax wprowadza na polski rynek pierwszy w historii proekologiczny winyl, na którym zostanie wytłoczony najnowszy album Natalii Przybysz.

Jeszcze tej jesieni katalog muzyczny Natalii Przybysz i współpracującej z nią wytwórni Kayax powiększy się o trzecie solowe wydawnictwo artystki, zatytułowane „Jak Malować Ogień”. Najnowszy album Natalii zapowiada się interesująco nie tylko pod kątem muzycznym, ale również i wydawniczym. Pierwszy raz w historii polski artysta zdecydował się wytłoczyć swoje wydawnictwo na EKO winylu i EKO płycie CD, które to dodatkowo będą umieszczone w opakowaniach z materiału, który pochodzi z pełnego recyklingu i jest w pełni biodegradowalny. Jak to wygląda od strony technicznej?

EKO winyl

EKO winyl powstał w tłoczni WM Fono w wyniku recyklingu (ponownego zmielenia) odpadów pozostałych po regularnej produkcji płyt winylowych. Odpady te tworzą się na etapie gradowania, czyli procesu przycinania wyciągniętej z prasy płyty do jej poprawnego kształtu i rozmiaru. Powstały tzw. „obwarzanek” nadaje się do powtórnego przetworzenia na materiał, z którego można wytłoczyć analogowy krążek. W związku z tym, że nie został on poddany pełnej obróbce termicznej, której ulega faktyczna płyta winylowa, to nie traci on swoich naturalnych właściwości plastycznych i nadaje się do ponownego użycia. Za fizyczną jakością podąża również jakość dźwięku, która jest porównywalna do tej na pierwotnie wytłoczonym winylu. Ważnym elementem tej produkcji jest również label. W tym przypadku, aby nie produkować kolejnych materiałów wykorzystane zostały nadwyżki etykiet z innych wydawnictw. Odwrócone na drugą stroną dają możliwość uzyskania białej powierzchni, na której można odręcznie umieścić podpis artysty wraz z tytułem albumu.

Z płytą CD nie jest tak łatwo

Z płytą CD sprawa wygląda inaczej. Materiał, z którego powstają płyty CD da się zrecyklingować, ale nie można zastosować go bezpośrednio do ponownego wyprodukowania płyty kompaktowej. Wynika to z tego, że do produkcji płyt CD musi zostać zastosowana wysoka jakość tworzywa, a ponownie przetworzony materiał nie spełnia tych wymogów. W związku z tym to, co zostało zrobione, aby płyta CD była bardziej EKO, to ilość aluminium potrzebnego do jej produkcji została zredukowana do niezbędnego minimum. W takim wypadku powstała płyta na w pół przeźroczysta, dodatkowo niezadrukowana, dzięki czemu wyeliminowane zostało użycie kolejnych substancji chemicznych w produkcji.

Całkowicie przyjazne dla środowiska i w pełni ekologiczne są z kolei opakowania, w których znalazły się winyle oraz płyty kompaktowe. Zrezygnowano zupełnie z użycia plastiku, zastępując go papierem Balance® – niepowlekany papier makulaturowy, w 100% pochodzący z recyklingu, o właściwościach identycznych z papierem z włókien pierwotnych. Jest wyjątkowo biały i charakteryzuje się najwyższą jakością i doskonałą drukownością. Wybór opakowań biodegradowalnych, to dla WM Fono nie tylko chęć wpisania się w coraz powszechniejszy trend EKO, ale również kolejny ważny krok w walce o dobro natury.

O artystce

Natalia Przybysz to jeden z najciekawszych kobiecych głosów na rodzimej scenie muzycznej, ale także kompozytorka i ceniona autorka tekstów. Dała się poznać w 2001 roku, kiedy to wraz z siostrą Pauliną zadebiutowały współtworząc zespół Sistars. Po zakończeniu działalności siostrzanego kolektywu, Natalia skupiła się na solowej karierze i poszukiwaniach własnej artystycznej drogi. Pierwszym fonograficznym efektem tej decyzji, był wydany w 2013 roku album „Kozmic Blues: Tribute to Jenis Joplin”, którym artystka złożyła hołd jednej z największych legend muzyki.

„Przyjaźń z Joplin” pchnęła Natalię w kierunku pogranicza bluesa, soulu, jazzu i funku, zakorzenionych w amerykańskiej tradycji starych, ciepłych, motownowskich brzmień i vintage’owych instrumentów. Pod wpływem tych inspiracji już w 2014 roku powstał „Prąd”. To z tego wydawnictwa pochodzą takie utwory jak: „Miód” czy „Nazywam się niebo”. Płyta pokryła się platyną i została nagrodzona Fryderykiem w kategorii Album Roku Rock, a piosenka „Miód” jako Singiel Roku. W 2017 roku światło dzienne ujrzał kolejny album „Światło nocne”. Na płycie znalazły się takie utwory jak: tytułowe „Światło nocne”, „Dzieci malarzy”, „Świat wewnętrzny” i „Przez sen”. Za tę płytę artystka otrzymała Fryderyka w kategorii Album Roku Pop.

„Jak Malować Ogień” to trzecie solowe wydawnictwo artystki, które zostało już oficjalnie zapowiedziane singlem „Ciepły wiatr”. Materiał jest naturalną konsekwencją i rozwinięciem brzmień oraz kompozycji, które ukazały się na poprzednich albumach. Znajdziemy tutaj ciepło-brzmiącego bluesa, soul, jazz, żywe instrumenty i jak zawsze wyjątkowe oraz mądre teksty. „Jak Malować Ogień” to zapis chwil i emocji towarzyszących Natalii Przybysz i jej zespołowi, z którym na stałe koncertuje i tworzy już od wielu lat.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Spotify bije rekord: dla branży muzycznej w 2024 roku wypłacono 10 miliardów dolarów

Już ponad 200 artystów przekracza próg 5 mln dolarów wypłat rocznie.

Opublikowany

 

Przez

Spotify, wiodący na świecie serwis streamingowy, ponownie wyznaczył nowy standard w branży muzycznej, wypłacając w 2024 roku ponad 10 miliardów dolarów właścicielom praw. To historyczne osiągnięcie zwiększa łączną kwotę wypłat Spotify do niemal 60 miliardów dolarów.

Przełomowy rok dla streamingu

Płatność w wysokości 10 miliardów dolarów w 2024 roku to największa roczna kwota, jaką kiedykolwiek wypłacił pojedynczy sprzedawca w branży muzycznej. Dla porównania jest to ponad dziesięć razy więcej, niż to, co zapłacił największy sklep muzyczny w szczytowym okresie popularności płyt CD.

Wpływ streamingu wciąż napędza odrodzenie przemysłu muzycznego. W latach 2014–2024 roczne wypłaty Spotify wzrosły z 1 miliarda do ponad 10 miliardów dolarów. W tym samym okresie globalna wartość przemysłu muzycznego wzrosła ponad dwukrotnie – z 13 miliardów dolarów w 2014 roku do ponad 28 miliardów dolarów w 2023 roku (IFPI). 

Wsparcie dla artystów na każdym etapie kariery

Dane Spotify pokazują, że artyści na wszystkich szczeblach kariery zarabiają więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Od 2017 roku liczba artystów generujących roczne dochody na każdym poziomie – od 1 000 do 10 milionów dolarów – co najmniej się potroiła.

  • W 2014 roku najlepiej zarabiający artysta na Spotify wygenerował nieco ponad 5 milionów dolarów. W 2024 roku ponad 200 artystów przekroczyło ten próg.
  • Artysta zajmujący 100 000. miejsce w rankingu Spotify zwiększył swoje roczne wynagrodzenie dziesięciokrotnie – z mniej niż 600 dolarów w 2014 roku do prawie 6 000 dolarów w 2024 roku.
  • Artysta zajmujący 10 000. miejsce odnotował niemal czterokrotny wzrost – z 34 000 dolarów w 2014 roku do 131 000 dolarów w 2024 roku.

Te kwoty pochodzą wyłącznie z wypłat Spotify. Biorąc pod uwagę dodatkowe źródła przychodów z nagrań, faktyczne zarobki artystów są prawdopodobnie znacznie wyższe.

Globalny zasięg streamingu

Spotify umożliwia artystom dotarcie do odbiorców daleko poza ich rynkami macierzystymi. W 2024 roku:

  • Ponad połowa artystów zarabiających powyżej 1 000 dolarów na Spotify uzyskała większość swoich dochodów od słuchaczy spoza swojego kraju.
  • Prawie jedna trzecia z nich wygenerowała ponad 75% swoich przychodów z międzynarodowej publiczności.
  • Ponad dwóch na trzech artystów zarabiających 1 000+ dolarów współpracowało z przynajmniej jednym artystą z innego kraju, a prawie 90% artystów zarabiających 100 000+ dolarów miało międzynarodowe kolaboracje.

Dodatkowo różnorodność języków w muzyce generującej wysokie dochody stale rośnie. W 2024 roku artyści zarabiający co najmniej 1 milion dolarów na Spotify nagrywali muzykę w 17 różnych językach – ponad dwukrotnie więcej niż w 2017 roku. Z kolei artyści zarabiający ponad 100 000 dolarów tworzyli w ponad 50 językach.

Wzrost niezależnych artystów

Niezależni artyści i wytwórnie nadal dynamicznie rozwijają się w erze streamingu. W 2024 roku niezależna muzyka wygenerowała ponad 5 miliardów dolarów z Spotify, co stanowi prawie połowę wszystkich wypłat platformy.

Podczas gdy Spotify reprezentuje około jednej trzeciej globalnego rynku streamingu (IFPI), to odpowiada za ponad 50% przychodów ze streamingu niezależnych artystów (MIDiA), co pokazuje, że platforma w unikalny sposób wspiera twórców niezależnych.

Przyszłość muzyki to streaming

Spotify nieprzerwanie napędza rozwój globalnej gospodarki muzycznej, a artyści, autorzy piosenek i producenci odnoszą finansowe korzyści ze streamingu na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki poszerzaniu publiczności, zwiększaniu dochodów i wspieraniu międzynarodowej współpracy, Spotify pozostaje zaangażowane w pomaganie twórcom w budowaniu długotrwałych i udanych karier.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Redman opowiedział, jak Eminem zareagował na jego płytę

„Wymienialiśmy wiadomości przez 3 godziny”.

Opublikowany

 

Przez

redman eminem

Ciekawy smaczek od Redmana, który ujawnił w wywiadzie, jak Eminem zareagował na jego płytę „Muddy Waters Too”, która ukazała się pod koniec minionego roku.

Redman i Xzibit wzięli udział w odcinku „The Listening Party” serwisu Ambrosia For Heads. Podczas rozmowy padło wiele ciekawostek, a także zleakowano utwór „Higher” z udziałem Redmana i B-Reala. Reggi opowiedział także anegdotę związana z Marshallem.

– Pewnego dnia wymienialiśmy z Eminemem wiadomości przez trzy godziny – bez przerwy. Pisał do mnie, kiedy byłem na siłowni czy w drodze na spotkanie. Słuchał mojego albumu i komentował każdy utwór, przesyłając wiadomości po każdej piosence. To było niesamowite! Powiedziałem mu: „Em, wiesz, że jesteś dla mnie jak młodszy brat”, bo właśnie tak to czuję. Jego reakcje dodały mi ogromnej energii – pisał: „Serio to nawinąłeś? Wychodzę!” – to było dla mnie potwierdzenie, że robię dobrą robotę. Szczerze mówiąc, właśnie tego wtedy potrzebowałem – powiedział.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Berlin Late Night Ter(ror) Talk vol. 2 – łączymy świat rapu i stand up’u

Komediowe talk-show.

Opublikowany

 

Po pierwszym pilotażowym odcinku naszego komediowego talk show, po raz drugi spotkamy się z Wami w warszawskim Warmucie. Tym razem rozmówcami będą postacie skrajnie różne, co idealnie wyważy show. Kogo tym razem będziecie mogli zobaczyć?

Już jutro (13.03) Maks Rosa oraz moja skromna osoba (Luiza Di Felici), zestawimy ze sobą świat stand-up’u i hip-hopu. Na kanapie zasiądą Kosma Król, Jasiek Borkowski i Piotr Kasprowicz (tak, mamy bardzo długą kanapę). Pierwszy z nich to postać, w której wielu ekspertów widzi przyszłość polskiego rapu. Drugi zaś to komik z doświadczeniem niemalże równym z wiekiem Kosmy. Wisienką na torcie będzie ostatni z nich – znana warszawska tuza, prowadząca niejeden klub i organizująca niejeden event.

Bilety dostaniecie na bramce, ale jeżeli nie uda Wam się pojawić na żywo – przygotowaliśmy na to rozwiązanie! Z racji naszej współpracy ze Stand-Up No Limits, wydarzenie będzie rejestrowane, a nagranie trafi na Kanał Komediowy.

Wydarzenie na FB.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Travis Scott w numerze polskiego TikTokera. Żenujący ruch

Absurd goni absurd.

Opublikowany

 

gawronek travis scott

Popularny TikToker Gawronek, którego możemy kojarzyć ze współpracy z Malikiem Montaną, wydał nowy singiel. Rapuje w nim Travis Scott, a uściślając, ktoś za niego przebrany.

TikToker, który wybił się w ekipie Teenz ma na koncie remix kawałka „Grill u Gawrona” z oficjalną zwrotką Malika Montany. Próbujący zostać raperem influencer poszedł teraz o krok dalej. Przebrał swojego kolegę za Travisa Scotta i przy użyciu AI wygenerował głos amerykańskiego rapera i nagrał z nim numer zatytułowany po prostu…. „Travis Scott”.

Kawałek nagrany dla żartu? Nic bardziej mylnego. Gawronek w pełni na poważnie rapuje o tym, jak w życiu miał ciężko i gra na emocjach słuchacza. Absurd i nonsens – jakby powiedział Łona.

Poniżej wideo:


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Tede w programie na żywo w koszulce nawiązującej do Bambi

Identyczny t-shirt nosi Oki.

Opublikowany

 

Przez

tede nowy jork

W trwającym aktualnie poranku w Kanale Zero, Tede jest ubrany w t-shirt nawiązujący do Bambi. Identyczny jak ten, który miał na sobie Oki podczas wrocławskiego koncertu raperki.

Tede: „Bambi kocha mój swag”

Tede i Piotr Połać z Braci Figo Fagot są prowadzącymi dzisiejsze pasmo poranne w Kanale Zero. Duet zbiera same pozytywy i jak możemy zauważyć idealnie się uzupełnia. Naszą uwagę zwrócił t-shirt Tedego, który jest zaskakujący.

TDF występuje w czarnej koszulce z dużymi białymi napisami: „Bambi loves my swag”. Identyczny t-shirt miał na sobie Oki podczas wrocławskiego koncertu Bambi. Warto dodać, że takie koszulki były oficjalnie sprzedawane przez wytwórnię Baila Ella za 150 zł, a obecnie są niedostępne.

Przypomnijmy, że Tede i Bambi bardzo dobrze się znają, a weteran przekazał niedawno młodszej koleżance „dziedzictwo melanżu” nagrywając z nią remix kultowego numeru „Drin za drinem 2”.

Tede w koszulce „Bambi loves my swag”
„Bambi loves my swag”
„Bambi loves my swag”


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: