Sprawdź nas też tutaj

News

Popkillery 2020 rozdane. Mata i Paluch wielkimi wygranymi

Statuetki trafiły też do Quebonafide, PRO8L3Mu i Bisza.

Opublikowany

 

Przesunięte z wiosny rozdanie nagród branży hip-hopowej w końcu się odbyło – w warszawskim Teatrze Capitol zgromadziła się śmietanka rapowej sceny, a wśród największych wygranych wieczoru byli Paluch, Mata, Quebonafide, PRO8L3M i Bisz.

Druga edycja gali nagród branży hip-hopowej pierwotnie planowana była na marzec, a następnie przełożona na maj oraz na wrzesień. Gala Popkillery 2020 organizowana przez Popkiller.pl wspólnie z marką Bacardi odbyła się finalnie wczoraj, w specjalnym rygorze sanitarnym i ściśle ograniczonej frekwencji. Nie brakowało jednak gorących chwil i pamiętnych słów.

Najwięcej statuetek wyniósł z sali debiutujący Mata – zdaniem gremium i publiczności zasłużył na nagrody odkrycia roku i singla roku, którym wybrano „Patointeligencję”. „Zawsze chciałem rapować i słuchałem wielu osób, które tu siedzą. Słuchałem i zastanawiałem się czy ja kiedykolwiek będę mógł rapować, czy przez to skąd pochodzę i z jakiego jestem domu mogę być hip-hopowcem. Okazało się, że wystarczy o tym powiedzieć szczerze i nie owijać w bawełnę i wydaje mi się że szczerość to jest podstawa hip-hopu i tego co robimy – miło mi na tym święcie hip-hopu odbierać nagrodę za ten numer” – mówił widocznie poruszony Mata, na co prowadzący Waldemar Kasta odpowiedział mu „W naszej kulturze jest miejsce dla wszystkich i świetnie, że się odważyłeś”.

Wielkim wygranym był też Paluch, którego dwa single zostały nagrodzone platynowymi statuetkami za Singiel Dekady – „Bez strachu” wybrała publiczność a „Szamana” gremium. „Po tym kawałku uświadomiłem sobie jak duży wpływ mamy jako raperzy na młodych ludzi i cieszę się, że kawałek, który jest tak wartościowy zdobywa taką nagrodę jak singiel dekady” – powiedział poznański raper odbierając nagrodę za „Bez strachu”. Album Dekady zdaniem publiczności powędrował do Quebonafide, za to zdaniem gremium – do Bisza. „Mam poczucie, że w końcu mamy nagrodę, która reprezentuje to co dzieje się na scenie, także trzymam kciuki za tę inicjatywę” – mówił Solar, który odebrał nagrodę specjalną #dowhatmovesyou za organizację akcji #hot16challenge2. Złoty Popkiller za całokształt dokonań trafił do Michała Urbaniaka, a nagrody za album roku – do Sokoła i PRO8L3Mu.

Ceremonia była transmitowana na kanale PopkillerTV, zapis można obejrzeć tutaj:

Popkillery poprowadzili podobnie jak rok temu legenda hip-hopu a obecnie ring announcer Federacji KSW Waldemar Kasta oraz popularna raperka AdMa. Oprawę muzyczną zapewnił Pawbeats Liveband, wraz z którym na scenie pojawili się Liroy, Kali, Bisz, Te-Tris, Opał a wszystko zamknął jam z udziałem Hemp Gru, Palucha, VNM’a, Wujka Samo Zło i Zarzyckiego. Statuetki wręczali m.in. Hemp Gru, Jan-rapowanie, Pono i Koras, Kamil „Saful” Nożyński, Hirek Wrona, Sławomir Pietrzak, ‘matka chrzestna polskiego hip-hopu’ Bogna Świątkowska czy prezes ZPAV – Andrzej Puczyński.

Załączone zdjęcia – fot. Tomasz Karwiński, poza zdjęciem Maty z nagrodami – fot. Dagmara Szewczuk

Tak prezentują się finałowe wyniki:

POLSKA

Album Dekady Nagroda Gremium:

Bisz – Wilk Chodnikowy

Album Dekady Nagroda Publiczności:

Quebonafide – Egzotyka

Singiel Dekady Nagroda Gremium:

Paluch – Szaman (prod. PSR)

Singiel Dekady Nagroda Publiczności:

Paluch – Bez strachu (prod. SoDrumatic, cuty DJ Taek)

Album roku Nagroda Gremium:

Sokół – Wojtek Sokół

Album roku Nagroda Publiczności:

PRO8L3M – Widmo LP

Singiel roku Nagroda Gremium:

Mata – Patointeligencja (prod. Trooh Hippi)

Singiel roku Nagroda Publiczności:

Mata – Patointeligencja (prod. Trooh Hippi)

Raper roku Nagroda Gremium:

Sokół

Raper roku Nagroda Publiczności:

Bedoes

Producent roku Nagroda Gremium:

Magiera

Producent roku Nagroda Publiczności:

Gibbs

Odkrycie roku Nagroda Gremium:

Mata

Odkrycie roku Nagroda Publiczności:

Mata

Grupa/duet roku Nagroda Publiczności:

chillwagon

Teledysk roku Nagroda Publiczności:

Solar feat. Bedoes – Jestem zdrowy [kriskej, Kamil Lanek]

Kooperacja roku Nagroda Publiczności:

Sokół feat. Taco Hemingway, PRO8L3M – Napad na bankiet

Wydanie roku Nagroda Publiczności:

Tau – Egzegeza: Księga Pszczół [SEWERX]

ZAGRANICA:

Album Dekady USA Nagroda Gremium:

Kendrick Lamar – To pimp a butterfly

Album Dekady USA Nagroda Publiczności:

Eminem – The Marshall Mathers LP 2

Album roku USA Nagroda Gremium:

Freddie Gibbs & Madlib – Bandana

Album roku USA Nagroda Publiczności:

Post Malone – Hollywood’s Bleeding

Singiel roku USA Nagroda Gremium:

J. Cole – MIDDLE CHILD

Singiel roku USA Nagroda Publiczności:

Travis Scott – Highest In The Room

Raper roku USA Nagroda Publiczności:

Juice WRLD

Odkrycie roku USA Nagroda Publiczności:

Lil Nas X

Album roku Europa Nagroda Publiczności:

Skepta – Ignorance is Bliss

Singiel roku Europa Nagroda Publiczności:

Stormzy – Vossi Bop


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Piwnica pełna karabinów. Kulisy powstania „Delirium” Mei i Faziego

„Łooo panie! Ale się podjarałem”.

Opublikowany

 

mei fazi

W oczekiwaniu na wspólną EP-kę Mei i Faziego, duet opublikował pierwszy odcinek vloga z kulis prac nad mini albumem. Możemy w nim zobaczyć m.in. piwnicę pełną broni.

Za kulisami prac nad „Delirium” Mei zabrała nas do studia nagraniowego 3/4 UDGS. Możemy poznać tam m.in. wokalistkę Wiki Zdziarską, która pojawia się w większości utworów na EP-ce. W piwnicy pod studiem znajduje się też magazyn broni, do którego również została zabrana kamera. – Łooo panie! Ale się podjarałem – mówi podekscytowany Fazi, od razu łapiąc za karabin.

Fazi otrzymał też od Mei prezent z pewnej okazji, co możecie zobaczyć poniżej:

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu Mei opublikowała wyczekiwany teledysk z Włoch i Nowego Jorku „Stockholm Syndrome”, w którym pojawił się legendarny amerykański raper.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Klasyczny rap ma się dobrze. Małach i Rufuz przed Young Leosią i Bambi

Cotygodniowe zestawienie sprzedaży płyt w kraju.

Opublikowany

 

małach rufuz

Małach i Rufuz debiutują na krajowej liście OLiS na podium. „Materiał’ warszawskiego duetu znalazł się na drugiej pozycji.

Klasyczny hip-hop wciąż dobrze się sprzedaje. Dowodem może być najnowsza płyta Małacha i Rufuza „Materiał”, której single notują milionowe wyświetlenia, a sam krążek debiutuje na drugim miejscu OLiSu. Na podium znaleźli się również reprezentanci newschoolu: Otsochodzi oraz Young Leosia & Bambi.

TOP 10 OLiS (5-11 kwietnia)

1 – Otsochodzi – TThe Grind
2 – Małach, Rufuz – Materiał
3 – Young Leosia, bambi, PG$ – PG$
4 – Gibbs – Safe
5 – Ariana Grande – eternal sunshine
6 – Chivas – Deathcore
7 – Guzior – Pleśń
8 – Conan Gray – Found Heaven
9 – PRO8L3M – PROXL3M
10 – Daria Zawiałow – Dziewczyna Pop


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Rynek płyt winylowych w Polsce – raport ZPAV

Płyty winylowe kolejny rok notują wzrost.

Opublikowany

 

Przez

W trzecią sobotę kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Płyty Winylowej. Z tej okazji Związek Producentów Audio Video przygotował raport prezentujący rynek płyt winylowych w Polsce. Choć to streaming święci obecnie triumfy popularności, płyty winylowe kolejny rok notują wzrost, systematycznie zwiększając swój udział w rynku.

W ubiegłym roku kupiliśmy o ponad 24% więcej płyt winylowych niż w roku 2022, co przełożyło się na przychód przekraczający 61,5 miliona złotych. Łącznie czarne krążki stanowią już ponad 40% sprzedaży w formie fizycznej. Przeliczając na liczbę sprzedanych nośników, co siódma kupiona płyta w Polsce jest płytą winylową.

Najchętniej kupowanym winylem w roku 2023 był box zespołu Kult, przygotowany z okazji 41-lecia istnienia zespołu – XLI. Na miejscu drugim uplasował się album nagrany w 1999 r. przez zespół Myslovitz – Miłość w czasach popkultury. Miejsce trzecie rocznego zestawienia najpopularniejszych płyt winylowych należy do najnowszego wydawnictwa grupy Depeche Mode, zatytułowanego Memento Mori.

Tuż za pierwszą trójką uplasował się Dawid Podsiadło z albumem Lata dwudzieste, który w pierwszej dziesiątce ma jeszcze jedno wydawnictwo – debiutancki album Comfort and Happiness na miejscu 7. sanah z płytą sanah śpiewa Poezyje zajmuje pozycję 9. Łącznie w top 10 zestawienia 6 pozycji należy do polskich artystów, a w top 100 krajowi twórcy zajmują 45 miejsc.

Na rynku winylowym tradycyjnie bardzo mocny był tzw. back catalogue, dlatego warte podkreślenia jest także to, że w pierwszej dziesiątce większość stanowią płyty wydane w roku 2023.

Roczne zestawienie listy OLiS Winyle – top 100 dostępne jest tutaj.

Związek Producentów Audio Video (ZPAV) jest stowarzyszeniem producentów fonogramów i wideogramów muzycznych, zrzeszającym ok. 90% rynku muzycznego w Polsce. Posiada zezwolenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego na zbiorowe zarządzanie prawami producentów fonograficznych. Od momentu powstania w 1991 r. ZPAV prowadzi działania na rzecz dynamicznego rozwoju rynku muzycznego w Polsce. Jest grupą krajową Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI), która zrzesza i reprezentuje światowy przemysł muzyczny (ponad 1 400 firm w 66 krajach). ZPAV działa na forum legislacyjnym, współpracuje z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w dziedzinie ograniczenia naruszeń praw autorskich i pokrewnych, prowadzi szerokie działania edukacyjne oraz promocyjne, wspierające rozwój rynku muzycznego, m.in. opracowuje Oficjalną Listę Sprzedaży (OLiS) oraz przyznaje wyróżnienia Złotych, Platynowych i Diamentowych Płyt.

Od 1995 r. ZPAV jest organizatorem Fryderyków – nagród muzycznych, przyznawanych przez środowisko muzyczne: muzyków, autorów, kompozytorów, producentów muzycznych, dziennikarzy i branżę fonograficzną, zrzeszonych w Akademii Fonograficznej.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

AdMa pierwszy raz mówi otwarcie o śmierci swojego Taty

„Tato, nie było nam dane by lepiej się poznać”.

Opublikowany

 

Przez

AdMa podzieliła się z fanami pełnym emocji wpisem na temat swojego taty, który odszedł, kiedy była jeszcze dzieckiem.

Chełmska raperka ujawniła także, że na nadchodzącej płycie znajdzie się wyjątkowy numer poświęcony jej ojcu, w którym pojawi się legenda.

„Tato, nie było nam dane by lepiej się poznać… Dużo ostatnio pracuję nad szczerością przed samą sobą, a to też sprawia, że po bardzo wielu latach zamiast pisać metaforycznie jestem gotowa by mówić o śmierci Taty publicznie, prozą, prosto z serca. 25 lat temu, 16 kwietnia, mama zabrała mnie do mojego pokoju i powiedziała, że tata nie żyje.

Przez wiele lat jako dziecko uciekałam od tej smutnej prawdy. I choć byłam na jego pogrzebie wolałam wierzyć we wróżki, czary i inne bajki, które pozwalały mi przeżyć tę traumę. Śmierć taty, dziś już to widzę, zdefiniowała mnie, moją historię i twórczość. Często zastanawiałam się czy Tata nie cierpiał na zespół zamknięcia, ponieważ ostatnie 9 miesięcy życia spędził na OIOM-ie nie mówiąc, a tylko przewracając wymownie oczami. Czasami zagryzał wargę, a po jego twarzy ściekała krew. To doświadczenie zmieniło mnie, zmieniło moją mamę. Całą rodziną przez wiele miesięcy walczyliśmy o życie taty. Kilka razy dziennie jeździła do szpitala. W domu gotowała posiłki dla taty , które później miksowała razem z babcią by mogły mu być podane przez sondę. Załatwiała rehabilitantów i znachorów, którzy niejednokrotnie czerpali zyski z naszej naiwności.

Babcia zalecała mi się gorliwie modlić. Mówiła, że wtedy może Bóg nas wysłucha i zdarzy się cud. Byłam bardzo bogobojnym dzieckiem, a nawet był moment, że odpowiedzialność za to wzięłam na siebie, że niby byłam „niegrzeczna” i to pewnie dlatego to nieszczęście.

Napisałam dla Taty wiele wierszy, nagrałam wiele piosenek. Te wszystkie „Plankty” mniej i bardziej metaforyczne to głos prosto z moich trzewi, to uczucia małej Ady, która choć pozornie była bardzo silna, nigdy nie pogodziła się z tą stratą.

Na nową płytę, też nagrałam numer dla Taty i dograła mi się do niego legenda. Dosłownie kilka dni temu przed 25-leciem Twojego odejścia. „Bez Łez” napisałam równo w 20-lecie. Bardzo Cię Kocham.” – napisała AdMa.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Bedoes 2115 nie zagra w Płocku, w Sławie ani na Openerze – dlaczego?

Raper nie zagra na żadnym dużym festiwalu.

Opublikowany

 

bedoes
fot. Tomek Karwiński

Już niedługo zaczniemy sezon plenerowych festiwali, a organizatorzy największych wydarzeń co rusz bombardują nas ogłoszeniami nowych artystów. I chociaż na social mediach pojawiają się coraz to większe gwiazdy, w tym roku na żadnej ze scen nie zobaczymy Bedoesa 2115. Raper podzielił się z fanami tą decyzją i od razu ją uargumentował.

Ostatnie lata to zdecydowanie czas 2115. Wielki sukces „Rodzinnego biznesu”, wielkie hity od Blachy czy nieskończona ilość osiągnięć Bedoesa to jedynie wierzchołek góry lodowej. Borys stale jest osobą aktywną w social mediach i zaangażowaną w wiele akcji społecznych i reklamowych. Niedawno został ogłoszony twarzą Porsche (o czym pisaliśmy tutaj), co jest niewątpliwym sukcesem. Mimo wielu zapytań fanów i próśb organizatorów, raper odrzuca propozycje koncertów na największych wydarzeniach. Dlaczego?

Na początku roku raper podzielił się niesamowicie smutną informacją jaką była śmierć jego ukochanego dziadka. Udostępnił on wtedy długi i emocjonalny post opisujący jak wiele zmienił on w jego życiu i jak ważna była to postać. Z racji tego, że Borys wciąż pozostaje w żałobie, podjął decyzję o ominięciu tegorocznych letnich koncertów. Poprosił również fanów o zrozumienie i uszanowanie jego decyzji.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Malik Montana do Majki Jeżowskiej: „Wyjaśniłaś polski rap”

Wokalistka tańczy w studiu GM2L.

Opublikowany

 

Przez

malik jeżowska

Majka Jeżowska, czyli weteranka sceny, która zasłynęła piosenkami dla dzieci pojawiła się w studiu Malika Montany i zaczęła przed nim tańczyć. Wtedy raper wypalił, że wokalistka… wyjaśniła polski rap.

Malik udostępnił nagranie z Majką Jeżowską, która tańczy i tłumaczy mu, jakie muzyczne problemy mają nasi rodacy. – Generalnie Polacy nie czują synkop. A synkopa to jest wartość dodana w rytmie, która powoduje, że organizm zaczyna się bujać – mówi.

– Maja, ty wyjaśniłaś właśnie polski rap – rzucił raper. – Polacy nie mają swingu. Wyjaśniłaś właśnie to, co ja przez tyle lat próbowałem ludziom tłumaczyć, dlaczego tak kwadratowy jest polski rap – dodał.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: