Sprawdź nas też tutaj

News

Raperzy interpretują wiersze polskich poetów

Nowa inicjatywa radiowej Czwórki.

Opublikowany

 

Numer Raz

Co tydzień na antenie Czwórki inny muzyk rapuje lub śpiewa wybrane wiersze polskich poetów. W nadchodzących tygodniach usłyszymy interpretacje nie tylko takich raperów jak Spinache, Vienio, Numer Raz, czy Duże Pe, ale także Paprodziada, Mai Koman, czy Ady Styrcz. Na dobry początek dnia, Czwórka zaprasza od poniedziałku do piątku o 8.30.

Wśród artystów zaproszonych do tego wyjątkowego muzyczno-poetyckiego projektu znaleźli się: raperzy: Quebonafide, Spinache, Eskaubei, Vienio, Adi Nowak, Numer Raz, Kuba Knap, Rau, Stasiak, Diox, Duże Pe, a także Paprodziad, Ada Styrcz (projekt Cuda) i Maja Koman. Codziennie o 8.30 rano na antenie Czwórki można usłyszeć ich interpretacje najpiękniejszych, ponadczasowych wierszy polskich poetów, nie tylko dla dorosłych, ale i tych pisanych dla dzieci, które wszyscy znamy.
Oprócz poezji Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Leopolda Staffa, Juliana Tuwima, Wisławy Szymborskiej, fraszek Jana Kochanowskiego, czułych wyznań Franciszka Karpińskiego, Adama Asnyka i Czesława Miłosza, namiętnych wierszy Bolesława Leśmiana, będzie można usłyszeć także wybrane utwory Brunona Jasieńskiego, Jonasza Kofty, Adama Mickiewicza, Cypriana Kamila Norwida czy Edwarda Stachury.

Nie zabraknie też dziecięcej klasyki autorstwa mistrzów tego gatunku: Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, czy Aleksandra Fredro. A wszystko to z podkładem muzycznym, aby pokazać młodym słuchaczom, że poezję można interpretować na różne sposoby.

Od 20 do 25 kwietnia codziennie o 8.30 rano wybrane wiersze zaprezentuje raper Spinache. W jego wykonaniu usłyszymy m.in. „Pawła i Gawła” Aleksandra Fredro, „Nic dwa razy” Wisławy Szymborskiej i „Lenia” Jana Brzechwy.

Paweł „Spinache” Grabowski to kompozytor, producent, wokalista i autor tekstów. Niegdyś związany ze sceną hiphopową – tworzył w kolektywach: Thinkadelic, z którym nagrał dwie płyty: „Lek” i „Obiecana ziemia” (obie nominowane do Fryderyka w kategorii „Album Roku – Hip-Hop”), a także Obóz TA oraz Red & Spinache. Od kilku lat poszukuje nowych brzmień jako solowy twórca. W czerwcu 2017 ukazał się jego album „Reality”.

62 komentarze
62 komentarzy
oceniany
najnowszy najstarszy
Inline Feedbacks
View all comments
Cyprian Kamil Norwid
2 lat temu

Przewracam się w grobie. Jebać polski rap

Odb Król
2 lat temu

Polscy poeci penetrują polskich raperów

Odb
2 lat temu

Hiphopolowcy profanują wiersze polskich poetów

żENADA
2 lat temu

Peja do tedego
„pracowniku tvnu, kurwo z Tvnu”
5 lat później
występuje w show TVNu
ha tfu !

Pan Paweł
2 lat temu
Reply to  żENADA

Żenada jebana ha tfu.

JONASZ KOFTA
2 lat temu

RAPERZY TO HOŁOTA, RAPERZY TO ZMORA
PRZEWRACAM SIĘ W GROBIE, WSZYSTKICH ICH DO WORA

Odb
2 lat temu

Polscy poeci mają bekę z polskich „raperów”

Gremlin wanienny
2 lat temu

Teraz czas na prawdziwych poetow kafara i pomidora.

Dziecko gorszego boga
2 lat temu

To własnie tak zwani polscy dukacze, idioci co do roboty nie pòjda tylko beda stekac jakkać sie byle zabłysnać,zenada

SKANDAL
2 lat temu

UWAGA! producent wykonawczy ostatniej epki Tede/Sir Mich „Disco Noir” obsadzony w Asfalcie z okazji plyty to syn Tedego.
Jest zatrudniony w NWJ ale w sumie nie wiadomo czym się zajmuje, skrajny nepotyzm!!!
To jego insta https://www.instagram.com/maclawpl

Kololo
2 lat temu

Kurwa co to za zjebana moda na te interpretacje? Najpierw stare kawałki Płomienia przemaglowane przez dziesiątki disco grajków, a teraz poeci. Idź pan w chuj.

huj
2 lat temu
Reply to  Kololo

Poczekajmy na rapowe interpretacje twórczości Zenka, Boysów, Bayer Full i innych klasyków discopolo.

Piątek
2 lat temu
Reply to  huj

„Poeci – album polskiej grupy producenckiej White House z 2009 roku” mówi co to coś?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Poeci

Kololo
2 lat temu
Reply to  Piątek

Znam to ziomuś, ja mówie o dzisiejszych czasach

TEN TYM MEZO
2 lat temu

NUMER RAZ
ZRÓB DOBRY NUMER RAZ

MarekKoniarek
2 lat temu
Reply to  TEN TYM MEZO

Co panczlajn

Pod po po pod podpiwek
2 lat temu

Profanacja kurwa

LaDainian Tomlinson
2 lat temu

Poezja i te wszystkie przyglupy… Jeszcze brakuje belmondo, dixon37, sobota, jongmen, itd

tedef
2 lat temu

NUMER ODDEJ MNIE PIENIĄŻKI, BO POTRZEBNE NA UROLOGA!

Nice git
2 lat temu

Ciekawe czy wpadnie multi ze swoją wersją Why We Thugs Ice Cuba?

Ciekawe
2 lat temu
Reply to  Nice git

bardziej ciekawe czy Szpaku nawinie gangsta paradise Coolio? ostatnio jakiś taki bandycki się robi nie?

bedoes
2 lat temu
Reply to  Ciekawe

ja bym mógł hitem up 2paca,czuje że dałbym zwyczajnie rade

chilwagon zajebałł maseczki
2 lat temu
Reply to  bedoes

a może FrostiRege w jakiejś interpretacji czegoś od wdowy?

Żary
2 lat temu

Ja bym widział kaczora BRS w Gazpromie queby, ma te jebnięcie flołu!

Adma
2 lat temu
Reply to  Żary

ja to bym chętnie coś Liroya porapowała acapela, scyzoryk albo el ninio

Kaczy profeder
2 lat temu
Reply to  Adma

a mnie kurewsko czerwona sukienka fisza kręci spróbować

Lacocamadre
2 lat temu
Reply to  Kaczy profeder

a nas Error Natalii Nykiel, niby zasrany pop lecz ma coś takiego jebanieć hardego twardego antykonfidenckiego w sobie że z chęcią ponawijalibyśmy go pa naszemu

peja
2 lat temu
Reply to  Lacocamadre

ja bym widział multiego w where the Hood at dmx-x, dajcie chopaczynie spróbować

Malik Montanaa
2 lat temu
Reply to  peja

ja obstawiam – żabson i qury w
hoo bangin West side conection, były ogień

Numer Razz
2 lat temu
Reply to  Malik Montanaa

ja posłuchał bym chętnie bro jak nawija coś od piha, po czym skwitował bym że wyszło zajebiście. naprawde

Roksana Węgiell
2 lat temu
Reply to  Numer Razz

mi się podoba twórczość hukosa i diksonów, coś bym ich ponuciła

Nizioł
2 lat temu

Moge mikrokosmos gurala albo coś z sistars poprubować

Pomidor
2 lat temu
Reply to  Nizioł

Spoko, spoko Niziole,pozdro, ja z gurala chętnie jestem szejkiem lub ludzie koty poprubuje

Zui
2 lat temu
Reply to  Pomidor

ja myślę że dała bym radę brudną darianne albo jakąś garażówke od popka

Tomb
2 lat temu
Reply to  Zui

ja mógłbym w sumie coś swojego ponawijać jak numer zaprosisz

Jedker
2 lat temu
Reply to  Tomb

a nieh tam! zapraszaj numer a z chęcią iść swoją drogo cienia zapodam

jedke
2 lat temu
Reply to  Jedker

znaczy vienia kurwa mać

FAZI
2 lat temu
Reply to  jedke

Informuje Numer że jak pofatygujesz się z zaproszeniem to mogę swoją wersję KREATORÓW Majora ponawijać. Ale tylko Informuję! Żeby nie było że się wpraszam kurwa!

Jongmen
2 lat temu
Reply to  FAZI

Żadne hicior od Don Wasyla mi nie straszny!

Michał Sobolewski
2 lat temu
Reply to  Jongmen

„Ostatnia niedziela” M. Fogga, co wy na to?

Wilku
2 lat temu
Reply to  Jongmen

niezła myśl Jongi! chodzą słuchy że ten niepozorny cygański grajek to w rzyczywistości Wor jakiś, kozak oddelegowany od ruskich na Polskę a jego disco to tylko przykrywka, a postać Wora z pitbulla była naprawdę oparta o jego osobę

Zenon Martyniuk
2 lat temu
Reply to  Nice git

Ja Panie Numer to troszkę inną muzykę uprawiam ale że zdarzyło się nieco rapu w życiu usłyszeć i jak znalazł by Pan miejsce dla mojej osoby w tej audycji to z dużą chęcią jakiś utwór z czarnego września bym chciał zarapować

Szaka Laka Ciągnij Ptaka
2 lat temu
Reply to  Nice git

A ja bym z chęcią posłuchał jak Żurom leci pod bit Showbiz & AG- Next Level. To by była dopiero petarda

Ciekawski
2 lat temu

no dosyć wyjątkowo musiało by to wyglądać z Żuroma skilem (:
Ja z kolei jestem ciekaw jakby spróbował nawinąć po angielsku refren z If I Ruled The World NASA feat Lauryn Hill albo zwrote Methodmana z Relase Yo Delf dopiero było by grubo!!

Fan hip hopu
2 lat temu
Reply to  Ciekawski

hehe ehehe….
Ja Żuroma widze jak Flow FAT Joea próbuje po amerykańskiemu

Pikej
2 lat temu
Reply to  Fan hip hopu

ja kurcze na hardkorze bym chciał , mianowicie czuje się na siłach próby nawinięcia Twinz(Deep Cover) Big Pun – a i FAT Joe-a

B1Lą
2 lat temu

Cóż, 10 lat temu z Magierą i LA nie pykł projekt, to może teraz się uda?

marian
2 lat temu

numer rozlicz sie z tede, bo prosił, na przykład jakaś bluza, co już nie nosisz, będzie ok, na przykład ta, co w niej remontujesz albo wycierasz podłogi, pozdro

GTAhta
2 lat temu

Raperzy ha kurwa belmondo ft Fabijanski – ssam asfalt gps

Tomek
2 lat temu

Czemu nie zamalowaliście loga jak to Numer zrobił? ;p

Tede
2 lat temu
Reply to  Tomek

Numer hajsy za bycie kolegą oddawaj jumaku!

Goldstein
2 lat temu

Niech Pedego zaprosi

MUZYKA
2 lat temu
XxPussyHunter69xX
2 lat temu

polski rap to gowno jebac te wanienki

Ananas
2 lat temu

Raperzy oceniają wanny polskich transwestytów

żENADA
2 lat temu

numer raz, nieudany raper, marny prezenter, oddaj hajsy jackowi

jayz
2 lat temu
Reply to  żENADA

ZAMKNIJ DUPE PEDALE!

Rafalala
2 lat temu

Zapraszam do interpretacji mojej wanny kurwy bez szkoły.

MIRAS X
2 lat temu

Jadą z nami jak ze świniami 3 chcesz tego 3 nie dostaniesz pika ty i cała twoja rodzina https://www.youtube.com/watch?v=xcJ_1dkVFm0

Redaktor Flakiewicz
2 lat temu

Numer oddaj mi peeleny joł

WIESŁAWA MAGNUSZEWSKA
2 lat temu

GEJE INTERPRETUJĄ ODBYTY POLSKICH RAPERÓW

Lolek
2 lat temu

Nowa penetracja radiowego chujka

Popularne