Sprawdź nas też tutaj

Wywiad

SLIM SZCZEGI: „SZANUJĘ TO, ŻE QUEBO WYCIĄGNĄŁ DO MNIE RĘKĘ”

Opublikowany

 

Młody raper z Bolesławca jest obecny na scenie z (dużymi przerwami) od kilku lat, jednak znany był do tej pory ścisłemu gronu słuchaczy wertującemu polskie podziemie. Ostatnio za sprawą Quebonafide miał szansę pokazać się szerzej i chyba śmiało można powiedzieć, że wykorzystał ją do cna.

Mimo, że rozmowa ze Slim Szczegim do najdłuższych nie należy – jest unikalna, bo to prawdopodobnie jego pierwszy udzielony wywiad.

 

Twoje kawałki można znaleźć w sieci od featu u Dżejpa. To był 7 listopad 2012. Potem kawałek 'Nigdy nie jest za późno' z 30 stycznia 2013. Następnie konkurs invsbl, po czym nastąpiła długa przerwa i kolejne tracki zaczęły wlatywać regularnie od 2014. Dlaczego?

Slim Szczegi: W czasie kiedy powstawały tracki, o których mówisz, nie zajmowałem się robieniem rapu na poważnie, a raczej typowo zajawkowo. Wiadomo, że miałem w planach wypuścić w przyszłości coś większego, ale wtedy robiłem niewiele, żeby cokolwiek z tego wyszło, poza tym tak naprawdę moje rapowanie ograniczało się do tego, że lubiłem sobie pofreestylować z kolegami i od czasu do czasu napisałem jakąś zwrotkę, której i tak w 90% przypadków potem nie nagrywałem, bo po prostu miałem to w dupie. Później jednak doszło do wielu poważnych zmian w moim życiu prywatnym i jak już udało mi się przebrnąć przez cięższy okres, to postanowiłem, że przyłożę się do robienia muzyki i spróbuję popchnąć to gdzieś w świat. W końcu, po roku nieobecności za mikrofonem nagrałem „Slurring”.

Widać, że nie skupiasz się tylko na brzmieniu – zaobserwować można dopracowane teksty. Ile zajmuje Ci średnio napisanie jednego kawałka?

Slim Szczegi: Ciężko powiedzieć ile czasu zajmuje mi pisanie, zazwyczaj mam ułożone w głowie lub zapisane gdzieś w notatkach pomysły na jakieś ciekawe linijki lub fajnie brzmiące wielokrotne rymy, potem tylko staram się to w jakiś fajny sposób położyć na bicie, żeby płynęło. Przykładowo zwrotkę na feat z Guziorem oraz Hot16Challenge pisałem praktycznie jedną nockę przed nagrywką, trochę inaczej było ze „Slurring”, do tego numeru po prostu wracałem sobie co jakiś czas kiedy wpadłem na jakiś nowy pomysł i dopisywałem nowe linijki. Pierwszą zwrotkę do „C#allengera” z kolei napisałem w jakieś 20-30 minut i nie użyłem żadnej ze wcześniej wymyślonych linijek, po prostu dobrze mi się wtedy pisało.

Nie ma więc reguły, ale generalnie muszę przyznać, że nie jestem mistrzem w pisaniu czegoś na szybko, więc lubię dać sobie więcej czasu na dopracowanie tekstów.

Kiedy można spodziewać się płyty z Guziorem? Całość będzie utrzymana w klimacie numeru 'growl'?

Slim Szczegi: Co do projektu z Guziorem, to pomysł na zrobienie wspólnego materiału od ponad roku przewija się regularnie gdzieś w rozmowach między nami i myślę, że sprawa jest jak najbardziej aktualna, natomiast nie zrobiliśmy jeszcze praktycznie nic w kierunku zrealizowania tego planu, więc nie potrafię odpowiedzieć kiedy i w jakim dokładnie klimacie miałoby to wyjść.

Wyjaśnisz czemu rozprzestrzeniła się wśród słuchaczy plotka, że jesteście z Mateuszem braćmi?

Slim Szczegi: Nie mam pojęcia, ale całkiem ciekawe, że kogoś interesują takie informacje.
 

Teraz chciałbym przejść do kolejnego pytania, mianowicie jak doszło do współpracy z Quebo?

Slim Szczegi: Może „Współpraca z Quebo”, to za dużo powiedziane, bo jak dotąd nie nagrałem z nim wspólnego kawałka, ale nie ulega dyskusji fakt, że bardzo pomógł mi w dotarciu do szerszego grona odbiorców i szanuję, że wyciągnął do mnie rękę. Kuba napisał kilka miesięcy temu do mnie wiadomość, że propsuje tracki i żebym podsyłał mu jak coś nagram, ale jakoś urwał nam się kontakt, jednak po jakimś czasie zupełnie niespodziewanie udostępnił na swoim FP nasze numery i zaproponował, że może nam pomóc w kwestiach promocyjnych, czego pierwszymi owocami były nasze gorące szesnastki udostępnione za pośrednictwem QueQuality. Mieliśmy okazję poznać się z Kubą osobiście, nie ma tutaj mowy o jakichś internetowych układzikach, więc luz.

Kilka słów o Aberracji?

Slim Szczegi:  To pytanie raczej do pomysłodawców projektu, na pewno popieram inicjatywę promowania tych zdolnych, ale nie znanych na szerszą skalę raperów.

Rozmowa przeprowadzona ze przez Kstyka dla 5P Wywiady we współpracy z GlamRap.pl. Poniżej możecie sprawdzić #Hot16Challenge w wykonaniu rapera, oraz jeden z jego ostatnich kawałków.

 


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

Wywiad

Benito: „Będą grube strzały w najbliższym czasie” – wywiad

Rozmawiamy m.in. o Bałagane i Riccim.

Opublikowany

 

benito

Ścianka Popkillerów to niesamowite miejsce, łączące wszelakie uniwersa (co najlepiej pokazuje różnorodność naszych gości). Gdzie indziej znajdziemy obok siebie Bambi, Łonę i Adiego Nowaka na raz? Tym razem jednak skupimy się na połączeniu Najniższej Polskiej Dziennikarki o włoskim pochodzeniu z kimś, kto niewątpliwie kojarzy się z Półwyspem Apenińskim i wygrał loterię genów, patrząc na jego wysokość.

Kolejnym rozmówcą przed GlamRapową kamerą w trakcie szóstej edycji Popkillerów był Benito, połowa Tuzza Globale. Raper i restaurator zdradził nam, które określenie bardziej do niego pasuje. Padła też poważna deklaracja.

– Muzyki robię bardzo dużo. Będą grube strzały w najbliższym czasie. Kocham to robić i będę to robił.

Nie mogło zabraknąć również pytania o to, gdzie jest Ricci i jaką przyszłość ma przed sobą inspirujący się Włochami duet. Benito w imieniu Bałagane odebrał statuetkę „Hardkorowego Rapera Roku”, którą otrzymał Kazek. Ten wątek oczywiście musieliśmy również poruszyć.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Lordofon: „W kategorii Kacperczycy roku byśmy wygrali” – wywiad

„Ja się porównuję najczęściej… kojarzycie Mickiewicza?”

Opublikowany

 

Echa ostatniej gali rozdania Popkillerów wciąż nie milką. Na naszym kanale sukcesywnie pojawiają się kolejne wywiady, nie tylko z samymi raperami, ale i szeroko pojętymi osobami z branży hip-hopowej. Tym razem w ogniu pytań znalazł się zespół Lordofon.

– Jestem pisarzem, poetą; beaty jakiś chłop robi do tego (…). Ja się porównuję najczęściej… kojarzycie Mickiewicza na przykład? To jest to! – mówi Maciej Poreda zapytany o (pre)nominację w kategorii „Liryczny raper roku”.

To, że panowie mają niesamowite poczucie humoru zobaczycie jeszcze nie raz, zwłaszcza w zestawieniu z najniższą polską dziennikarką (czyli autorką tekstu i poniższego wywiadu). O tym jak być Kacperczykiem i Taco Hemingwayem w jednym, o najlepszym fanbasie i wymarzonej statuetce Chłopa Roku poniżej opowiedzą Wam – wspomniany nieślubny wnuk wieszcza narodowego i Michał Jurek (perkusista na skalę wyprzedania trasy koncertowej).


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Wuwunio ostro do Szalonego Reportera: „Dramat, idź na Jasną Górę po rozum”

Rozmawiamy z twórcą Pal Hajs TV.

Opublikowany

 

Wuwunio to człowiek-orkiestra. Smiało można nazwać go mianem reportera, w wolnych chwilach potrafi coś, nie-coś zarapować, a ponadto jest to także baczny obserwator i aktywny uczestnik naszego polskiego youtube’owego poletka. Nie mogło więc być takiej możliwości, że nie porozmawialiśmy chociażby chwilę na temat jego najbliższych planów, wrażeń z gali oraz… sami zobaczcie.

Od Popkillerów 2024 minie lada chwila już tydzień, a emocje nadal nie opadły. Warto więc nieco podkręcić atmosferę ponieważ nasze ściankowe rozmowy, wywiady wciąż napływają na nasz kanał YouTube, który zdecydowanie warto zasubskrybować.

Z Wuwuniem poruszyliśmy szereg tematów: od sympatii do Rów Babicze przez podejście do Szalonego Reportera aż po najbliższe internetowe plany.

Wuwunio vs Szalony Reporter

Chwilę przed samą galą Popkillerów pisaliśmy o insynuacjach Szalonego Reportera względem Kubańczyka. Wówczas Wuwunio skomentował cały wpis jako „obrzydliwy”.

Podczas naszej rozmowy Wuwunio stwierdził, że nie tylko już nie pójdzie do niego na podcast, ale zaapelował też: „Dramat, idź na Jasną Górę po rozum” – zwrócił się do Szalonego Reportera.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Mateusz Kaniowski: „Nie słucham żeńskiej sceny rapowej” – wywiad

„Odkryciem roku na Popkillerach powinno zostać Rów Babicze”.

Opublikowany

 

kaniowski wywiad

Popkillery 2024 już za nami. Szósta edycja największej hip-hopowej gali to historia. Uczestnicząc na gali przeprowadziliśmy kilka wywiadów. Efekty tej pracy możecie już powoli oglądać na naszym kanale. Na pierwszy ogień naszych dociekliwych pytań idzie jeden z najbardziej popularnych dziennikarzy młodszego pokolenia, czyli Mateusz Kaniowski.

– Ruskiefajki to jedna z nielicznych kobiet, których jestem w stanie słuchać. To, że niektóre osoby są tak popularne z takimi utworami, które nagrywają to mnie po prostu roznosi – mówi w rozmowie z Oskarem Brzostowskim Mateusz Kaniowski.

Czego słucha Kaniowski? Jaki według niego jest singiel roku? Co myśli o Popkillerach? Czy raperzy dalej będą chętnie brać udział we freakfightach? Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziecie poniżej.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Frank Leen o początkach w rapie: „Był taki Adrian, który miał Sony Xperia K800i” – wywiad

Bitowo wychowałem się na Young Leanie i Sad Boys.

Opublikowany

 

frank leen

Dożyliśmy pięknych czasów różnorodności w rapie. I chociaż zagorzali ultrasi zakręcą głową, wyleją piwo i krzykną, że „to nie jest hip-hop”, powinniśmy się cieszyć z każdej formy docenienia naszych branżowych kolegów. Na 30. jubileuszowej gali Fryderyków w kategorii „Fonograficzny debiut roku” został nominowany Frank Leen za swój album „Miłość w czasach”. Statuetki nie udało się niestety zdobyć jednak artysta miał okazję wystąpić na scenie gliwickiej areny. Następnie mieliśmy okazję zamienić parę słów.

Dostałeś nominację w kategorii Debiut Roku, chociaż to nie Twój pierwszy rok na rapowej scenie. Jakie to uczucie?

Fajne to uczucie ponieważ ktoś mnie dostrzegł i jestem z tego mega dumny. Cieszę się, że tak wyszło. Jestem trochę starszy niż wszyscy nominowani, ale mega dumny. Nie wiem, czy odpowiedziałem na twoje pytanie.

Jesteś bardzo wszechstronnym artystą – z jednej strony mamy współpracę z Gibbsem, z drugiej z CatchUpem, za Tobą też współpraca z Okim na SoundClashu. Zdecydowanie należysz do osób znanych w środowisku. Jak to przekłada się na zasięgi i słuchaczy?

Jestem w stu procentach z rapowego świata i próbuję alternatywy ponieważ była bliska mojemu sercu gdy dorastałem. Grałem w różnych zespołach na gitarze, to jest mój główny instrument. Jak to się przekłada na zasięgi? Szczerze – nie wiem, totalnie mnie to nie obchodzi. Cieszę się, że mogę mieszać te światy, bo wydaje mi się, że nadal jest to dzika strefa dla polskich słuchaczy. Chciałbym to normalizować.

Na jakim hip-hopowym wykonawcy wychował się Frank Leen?

Dobre pytanie, jest ich wielu. Na pewno Kendrick Lamar, słuchałem dużo Eminema. A tak beatowo, produkcyjnie to na pewno Young Lean i jego grupa Sad Boys. A z polski to dłuższa historia.

Opowiadaj śmiało!

Grałem w siatkówkę, był tam taki Adrian, który miał telefon Sony Xperia K800i. Ja miałem K750i i stwierdziłem, że ma mega super telefon więc spytałem, czy chciałby się zamienić albo sprzedać. Powiedział żebym dopłacił stówkę i się wymieniliśmy. Wracałem do domu z tym telefonem i na nim był tak: Paluch, Ganja Mafia, Peja… Takie mega klasyczki polskiej sceny rapowej.

Ale nie było Tedego?

Nie, nie było Tedego! Ale lubię Jacka, nie mam nic do tego beefu. Z polskiego rapu później wielu utalentowanych artystów się przewinęło. Zdecydowanie moim ulubionym, chociaż nie inspirował mnie za bardzo, jest Oki. Pokazuje, że da się eksperymentować i nikt nie może go podrobić. Moje brzmienie jest mega oryginalne i to jest rzecz, która nas łączy.

Dzięki za rozmowę!


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Wywiad

Tede przestał pisać, tylko nagrywa. „Odkryłem rap na nowo” – wywiad

Z raperem rozmawiamy m.in. o polityce, Clout MMA, nowej płycie oraz AI.

Opublikowany

 

tede pali papierosa

Mówi się, że muzykę kojarzymy z pewnymi okresami w swoim życiu. Dla wielu fanów premiera od ulubionych artystów jest nawet ważniejsza niż zmieniająca się co roku liczba widniejąca w kalendarzu. Patrząc na ostatnie wydarzenia w rapowej karierze TDF-a można było odnieść wrażenie, że w pewnym sensie jego kalendarz się zatrzymał. Nic bardziej mylnego. 

Wyżej wymieniona teza jaką postawiliśmy przed raperem okazała się zupełnie nietrafiona i zdaje się, że Tede przeżywa drugą młodość nie tylko w mediach. 

– Ja nie napisałem żadnego kawałka po płycie “Hajs, Hajp, Hejt”. Przestałem pisać, tylko nagrywam. Potem spisuje, co nagrałem i nagrywam jeszcze raz. Ta technika nagrywania bez pisania jest świetna, bo od razu masz efekt. (…) I ważna sprawa: bity są od różnych producentów – mówi Tede w rozmowie z Mikołajem Kmiecikiem dla GlamRap.pl.

Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że Tede podkreśla, że skupia się na flow. – Dzielę tekst partiami. Nagrywam flow od razu, wiesz o co chodzi. Jak piszesz tekst to przy końcu szesnastki już zapominasz jak te dwie pierwsze linijki miały wchodzić – wyjaśnia.

Kiedy premiera albumu dowiecie się z poniższej rozmowy. Pozostałe poruszone w niej wątki to m.in.: Kanał Zero, Clout MMA czy imprezowa czystość.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: