Sprawdź nas też tutaj

News

Sokół „Wojtek Sokół” – szczegóły płyty

Znamy wielkość sprzedaży preorderu oraz tracklistę i okładkę.

Opublikowany

 

sokol
Sokół / fot. Paweł Fabjański

Ponad 10 tysięcy egzemplarzy nadchodzącej płyty Sokoła słuchacze kupili nie wiedząc o niej nic – nie znając żadnych szczegółów, ani jednego singla, nawet tytułu. Ogromny kredyt zaufania od fanów spowodował, że płyta o której nic nie wiadomo, z miejsca stała się bestsellerem. Dopiero dziś, Sokół odkrywa karty, publikując okładkę, tracklistę oraz tytuł swojego pierwszego solowego wydawnictwa. Premiera już 15 lutego.

Pierwsza solowa płyta

Preorder wersji limitowanej solowej płyty Sokoła ruszył bez zapowiedzi. Na początku można było dowiedzieć się o nim jedynie z plakatów, które zawisły w największych polskich miastach. Tysiące fanów zamówiło album znając jedynie datę premiery. Będzie to pierwsza solowa płyta artysty. Sokół pierwsze muzyczne formacje współtworzył już pod koniec lat dziewięćdziesiątych – TPWC, ZIP Skład i WWO – oraz ich ówczesne produkcje, raz na zawsze określiły kanon polskiego hip-hopu. Na koncie ma cztery złote i dwie platynowe płyty. Jednak po przeszło dwudziestu latach obecności na scenie, dopiero teraz wydaje album samodzielnie.

Bonusowe utwory

Rok 2019 Sokół rozpoczyna od ujawnienia kluczowych szczegółów na temat swojego „debiutanckiego” wydawnictwa. Na płycie usłyszymy trzynaście całkowicie premierowych utworów oraz gości stanowiących pierwszą ligę i przekrój współczesnej muzyki rozrywkowej, alternatywnej oraz oczywiście – hip-hopowej. Czternastym, bonusowym utworem będzie “Chcemy być wyżej”, singiel który w 2018 szturmem zdobył YouTube i platformy streamingowe. Wersja limitowana albumu, którą zamówić można tylko do 12 lutego (albo do wyczerpania zapasów), będzie zawierała również single “Rób to, w co wierzysz” oraz “Świadomy sen”. Oczywiście to nie jedyny wyróżnik tej wersji wydawnictwa, ale inne dodatki pozostają na ten moment tajemnicą.

Różnorodność

Sokół stawia na różnorodność pod każdym względem – od grona zaproszonych do współpracy producentów i ich muzycznej stylistyki, po klimat każdego z utworów. Do tego – jakość, liryczna pomysłowość i nieprzewidywalność narracji, do której przez lata przyzwyczaił publiczność Sokół. Taco Hemingway, PRO8L3M i Hewra – to goście płyty reprezentujący hip-hopową część sceny. W refrenach utworów usłyszymy najciekawsze głosy młodego pokolenia muzyki rozrywkowej takie jak: Igo znany z zespołu Clock Machine i duetu z Bass Astral, Lena Osińska z zespołu Sonar czy finalista The Voice of Poland – Mateusz Krautwurst. Na płycie znajduje się również utwór z wykorzystaniem głosu zmarłego tragicznie w 1991 roku legendarnego polskiego wokalisty Andrzeja Zauchy. Grono producentów zaproszonych do stworzenia albumu łączy reprezentantów sceny elektronicznej i alternatywnej. Usłyszymy takich artystów jak Pejzaż (Bartosz Kruczyński, znany z duetu Ptaki) czy Duit. Tuż obok znajdą się przedstawiciele współczesnej sceny rapowej jak Steez83 czy WOWO, a także berliński duet producencki Broke Boys i legendy takie jak Magiera czy DJ B.

Okładka

Okładka płyty „Wojtek Sokół”

„Wojtek Sokół”

„Wojtek Sokół” – bo taki, przewrotny w swojej prostocie, tytuł nosić będzie debiutancki solowy album Sokoła, to podróż po obszarach rapowych i muzycznych zamiłowań artysty. Tak samo jak jazdy bez trzymanki i ostrych zakrętów należy spodziewać się prostych dróg. Nigdy jednak, jak w całej dotychczasowej działalności Sokoła, dróg na skróty. Premiera albumu już 15 lutego.

Tracklista

  1. Hybryda
    Produkcja: WOWO
    Cuty: Steez83
  2. Lepiej jak jest lepiej feat. Mateusz Krautwurst
    Produkcja: Magiera
  3. Pluszowy
    Produkcja: Lutosław Granat
  4. Pomyłka feat. Andrzej Zaucha
    Produkcja: Pejzaż
    Cuty: DJ Kebs
  5. Sprytny Eskimos feat. Igo
    Produkcja: Magiera
  6. I Tak I Nie feat. Hewra
    Produkcja: ₪
  7. Za Ręce
    Produkcja: Duit
  8. Nie Da Na Da feat. Marcin Pyszora
    Produkcja: Broke Boys
  9. Napad Na Bankiet feat. PRO8L3M, Taco Hemingway
    Produkcja: Steez83
  10. Z Tobą
    Produkcja: DJ B
  11. Skażony
    Produkcja: Emowski
  12. MC Hasselblad
    Produkcja: Dryskull
  13. Koniec Gatunku feat. Lena Osińska
    Produkcja: WOWO

Bonus track wersja standardowa:

  1. Chcemy Być Wyżej
    Produkcja: Zeppy Zep
    Cuty: Steez83

Bonus tracks wersja limitowana:

  1. Rób To W Co Wierzysz
    Produkcja: Duit
  2. Świadomy Sen feat. Dawid Podsiadło
    Produkcja: Dryskull
  3. Chcemy Być Wyżej
    Produkcja: Zeppy Zep
    Cuty: Steez83


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Piwnica pełna karabinów. Kulisy powstania „Delirium” Mei i Faziego

„Łooo panie! Ale się podjarałem”.

Opublikowany

 

mei fazi

W oczekiwaniu na wspólną EP-kę Mei i Faziego, duet opublikował pierwszy odcinek vloga z kulis prac nad mini albumem. Możemy w nim zobaczyć m.in. piwnicę pełną broni.

Za kulisami prac nad „Delirium” Mei zabrała nas do studia nagraniowego 3/4 UDGS. Możemy poznać tam m.in. wokalistkę Wiki Zdziarską, która pojawia się w większości utworów na EP-ce. W piwnicy pod studiem znajduje się też magazyn broni, do którego również została zabrana kamera. – Łooo panie! Ale się podjarałem – mówi podekscytowany Fazi, od razu łapiąc za karabin.

Fazi otrzymał też od Mei prezent z pewnej okazji, co możecie zobaczyć poniżej:

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu Mei opublikowała wyczekiwany teledysk z Włoch i Nowego Jorku „Stockholm Syndrome”, w którym pojawił się legendarny amerykański raper.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Klasyczny rap ma się dobrze. Małach i Rufuz przed Young Leosią i Bambi

Cotygodniowe zestawienie sprzedaży płyt w kraju.

Opublikowany

 

małach rufuz

Małach i Rufuz debiutują na krajowej liście OLiS na podium. „Materiał’ warszawskiego duetu znalazł się na drugiej pozycji.

Klasyczny hip-hop wciąż dobrze się sprzedaje. Dowodem może być najnowsza płyta Małacha i Rufuza „Materiał”, której single notują milionowe wyświetlenia, a sam krążek debiutuje na drugim miejscu OLiSu. Na podium znaleźli się również reprezentanci newschoolu: Otsochodzi oraz Young Leosia & Bambi.

TOP 10 OLiS (5-11 kwietnia)

1 – Otsochodzi – TThe Grind
2 – Małach, Rufuz – Materiał
3 – Young Leosia, bambi, PG$ – PG$
4 – Gibbs – Safe
5 – Ariana Grande – eternal sunshine
6 – Chivas – Deathcore
7 – Guzior – Pleśń
8 – Conan Gray – Found Heaven
9 – PRO8L3M – PROXL3M
10 – Daria Zawiałow – Dziewczyna Pop


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Rynek płyt winylowych w Polsce – raport ZPAV

Płyty winylowe kolejny rok notują wzrost.

Opublikowany

 

Przez

W trzecią sobotę kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Płyty Winylowej. Z tej okazji Związek Producentów Audio Video przygotował raport prezentujący rynek płyt winylowych w Polsce. Choć to streaming święci obecnie triumfy popularności, płyty winylowe kolejny rok notują wzrost, systematycznie zwiększając swój udział w rynku.

W ubiegłym roku kupiliśmy o ponad 24% więcej płyt winylowych niż w roku 2022, co przełożyło się na przychód przekraczający 61,5 miliona złotych. Łącznie czarne krążki stanowią już ponad 40% sprzedaży w formie fizycznej. Przeliczając na liczbę sprzedanych nośników, co siódma kupiona płyta w Polsce jest płytą winylową.

Najchętniej kupowanym winylem w roku 2023 był box zespołu Kult, przygotowany z okazji 41-lecia istnienia zespołu – XLI. Na miejscu drugim uplasował się album nagrany w 1999 r. przez zespół Myslovitz – Miłość w czasach popkultury. Miejsce trzecie rocznego zestawienia najpopularniejszych płyt winylowych należy do najnowszego wydawnictwa grupy Depeche Mode, zatytułowanego Memento Mori.

Tuż za pierwszą trójką uplasował się Dawid Podsiadło z albumem Lata dwudzieste, który w pierwszej dziesiątce ma jeszcze jedno wydawnictwo – debiutancki album Comfort and Happiness na miejscu 7. sanah z płytą sanah śpiewa Poezyje zajmuje pozycję 9. Łącznie w top 10 zestawienia 6 pozycji należy do polskich artystów, a w top 100 krajowi twórcy zajmują 45 miejsc.

Na rynku winylowym tradycyjnie bardzo mocny był tzw. back catalogue, dlatego warte podkreślenia jest także to, że w pierwszej dziesiątce większość stanowią płyty wydane w roku 2023.

Roczne zestawienie listy OLiS Winyle – top 100 dostępne jest tutaj.

Związek Producentów Audio Video (ZPAV) jest stowarzyszeniem producentów fonogramów i wideogramów muzycznych, zrzeszającym ok. 90% rynku muzycznego w Polsce. Posiada zezwolenie ministra kultury i dziedzictwa narodowego na zbiorowe zarządzanie prawami producentów fonograficznych. Od momentu powstania w 1991 r. ZPAV prowadzi działania na rzecz dynamicznego rozwoju rynku muzycznego w Polsce. Jest grupą krajową Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI), która zrzesza i reprezentuje światowy przemysł muzyczny (ponad 1 400 firm w 66 krajach). ZPAV działa na forum legislacyjnym, współpracuje z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości w dziedzinie ograniczenia naruszeń praw autorskich i pokrewnych, prowadzi szerokie działania edukacyjne oraz promocyjne, wspierające rozwój rynku muzycznego, m.in. opracowuje Oficjalną Listę Sprzedaży (OLiS) oraz przyznaje wyróżnienia Złotych, Platynowych i Diamentowych Płyt.

Od 1995 r. ZPAV jest organizatorem Fryderyków – nagród muzycznych, przyznawanych przez środowisko muzyczne: muzyków, autorów, kompozytorów, producentów muzycznych, dziennikarzy i branżę fonograficzną, zrzeszonych w Akademii Fonograficznej.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

AdMa pierwszy raz mówi otwarcie o śmierci swojego Taty

„Tato, nie było nam dane by lepiej się poznać”.

Opublikowany

 

Przez

AdMa podzieliła się z fanami pełnym emocji wpisem na temat swojego taty, który odszedł, kiedy była jeszcze dzieckiem.

Chełmska raperka ujawniła także, że na nadchodzącej płycie znajdzie się wyjątkowy numer poświęcony jej ojcu, w którym pojawi się legenda.

„Tato, nie było nam dane by lepiej się poznać… Dużo ostatnio pracuję nad szczerością przed samą sobą, a to też sprawia, że po bardzo wielu latach zamiast pisać metaforycznie jestem gotowa by mówić o śmierci Taty publicznie, prozą, prosto z serca. 25 lat temu, 16 kwietnia, mama zabrała mnie do mojego pokoju i powiedziała, że tata nie żyje.

Przez wiele lat jako dziecko uciekałam od tej smutnej prawdy. I choć byłam na jego pogrzebie wolałam wierzyć we wróżki, czary i inne bajki, które pozwalały mi przeżyć tę traumę. Śmierć taty, dziś już to widzę, zdefiniowała mnie, moją historię i twórczość. Często zastanawiałam się czy Tata nie cierpiał na zespół zamknięcia, ponieważ ostatnie 9 miesięcy życia spędził na OIOM-ie nie mówiąc, a tylko przewracając wymownie oczami. Czasami zagryzał wargę, a po jego twarzy ściekała krew. To doświadczenie zmieniło mnie, zmieniło moją mamę. Całą rodziną przez wiele miesięcy walczyliśmy o życie taty. Kilka razy dziennie jeździła do szpitala. W domu gotowała posiłki dla taty , które później miksowała razem z babcią by mogły mu być podane przez sondę. Załatwiała rehabilitantów i znachorów, którzy niejednokrotnie czerpali zyski z naszej naiwności.

Babcia zalecała mi się gorliwie modlić. Mówiła, że wtedy może Bóg nas wysłucha i zdarzy się cud. Byłam bardzo bogobojnym dzieckiem, a nawet był moment, że odpowiedzialność za to wzięłam na siebie, że niby byłam „niegrzeczna” i to pewnie dlatego to nieszczęście.

Napisałam dla Taty wiele wierszy, nagrałam wiele piosenek. Te wszystkie „Plankty” mniej i bardziej metaforyczne to głos prosto z moich trzewi, to uczucia małej Ady, która choć pozornie była bardzo silna, nigdy nie pogodziła się z tą stratą.

Na nową płytę, też nagrałam numer dla Taty i dograła mi się do niego legenda. Dosłownie kilka dni temu przed 25-leciem Twojego odejścia. „Bez Łez” napisałam równo w 20-lecie. Bardzo Cię Kocham.” – napisała AdMa.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Bedoes 2115 nie zagra w Płocku, w Sławie ani na Openerze – dlaczego?

Raper nie zagra na żadnym dużym festiwalu.

Opublikowany

 

bedoes
fot. Tomek Karwiński

Już niedługo zaczniemy sezon plenerowych festiwali, a organizatorzy największych wydarzeń co rusz bombardują nas ogłoszeniami nowych artystów. I chociaż na social mediach pojawiają się coraz to większe gwiazdy, w tym roku na żadnej ze scen nie zobaczymy Bedoesa 2115. Raper podzielił się z fanami tą decyzją i od razu ją uargumentował.

Ostatnie lata to zdecydowanie czas 2115. Wielki sukces „Rodzinnego biznesu”, wielkie hity od Blachy czy nieskończona ilość osiągnięć Bedoesa to jedynie wierzchołek góry lodowej. Borys stale jest osobą aktywną w social mediach i zaangażowaną w wiele akcji społecznych i reklamowych. Niedawno został ogłoszony twarzą Porsche (o czym pisaliśmy tutaj), co jest niewątpliwym sukcesem. Mimo wielu zapytań fanów i próśb organizatorów, raper odrzuca propozycje koncertów na największych wydarzeniach. Dlaczego?

Na początku roku raper podzielił się niesamowicie smutną informacją jaką była śmierć jego ukochanego dziadka. Udostępnił on wtedy długi i emocjonalny post opisujący jak wiele zmienił on w jego życiu i jak ważna była to postać. Z racji tego, że Borys wciąż pozostaje w żałobie, podjął decyzję o ominięciu tegorocznych letnich koncertów. Poprosił również fanów o zrozumienie i uszanowanie jego decyzji.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Malik Montana do Majki Jeżowskiej: „Wyjaśniłaś polski rap”

Wokalistka tańczy w studiu GM2L.

Opublikowany

 

Przez

malik jeżowska

Majka Jeżowska, czyli weteranka sceny, która zasłynęła piosenkami dla dzieci pojawiła się w studiu Malika Montany i zaczęła przed nim tańczyć. Wtedy raper wypalił, że wokalistka… wyjaśniła polski rap.

Malik udostępnił nagranie z Majką Jeżowską, która tańczy i tłumaczy mu, jakie muzyczne problemy mają nasi rodacy. – Generalnie Polacy nie czują synkop. A synkopa to jest wartość dodana w rytmie, która powoduje, że organizm zaczyna się bujać – mówi.

– Maja, ty wyjaśniłaś właśnie polski rap – rzucił raper. – Polacy nie mają swingu. Wyjaśniłaś właśnie to, co ja przez tyle lat próbowałem ludziom tłumaczyć, dlaczego tak kwadratowy jest polski rap – dodał.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: