News
Spotify ogłosił nowe funkcje dla artystów, twórców i użytkowników
Zmiany ogłoszono podczas globalnego wydarzenia „Stream On 2023”.

Spotify ogłosił najnowsze rozwiązania i narzędzia, które pomogą artystom, podcasterom i twórcom w rozwijaniu karier i osiąganiu sukcesów. Zaprezentował też nowy user experience, który będzie wprowadzany stopniowo dla ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.
Podczas drugiej edycji wydarzenia Stream On, artyści, autorzy piosenek, twórcy wideo i treści oraz podcasterzy z całego świata dołączyli do Spotify, aby usłyszeć inspirujące historie oraz zobaczyć nowe narzędzia i funkcje, które od dziś zostały wprowadzone na platformie. W Los Angeles Spotify gościło setki twórców, którzy wysłuchali liderów firmy i szerokiego wachlarza ikon branży, osobiście i wirtualnie, w tym artystów i twórców podcastów, takich jak: Ed Sheeran, Jennifer Lopez, The Jonas Brothers, Halsey, Alex Cooper, Emma Chamberlain czy Joe Rogan.
“Stream On to wszystkie sposoby, dzięki którym wprowadzamy Spotify w życie i sygnalizujemy twórcom na wszystkich etapach ich kariery, że jesteśmy otwarci na relacje biznesowe. Skupiamy się na budowaniu dla nich jak najlepszego muzycznego środowiska – miejsca, w którym mogą rozpoczynać karierę, rozwijać się i rosnąć, a świat może inspirować się ich kreatywnością” – powiedział na prezentacji Daniel Ek, założyciel oraz CEO Spotify. Dalej dodał: “To właśnie robimy od prawie 17 lat: budujemy, ulepszamy i tworzymy muzyczne środowisko, aby jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby twórców i pomagać im wytyczać nowe ścieżki do osiągania sukcesów. Patrząc w przyszłość, jesteśmy podekscytowani możliwością rozwijania tych ambicji w przypadku jeszcze większej liczby twórców w nowych formatach. Umożliwiamy większą kreatywność, odkrywanie i personalizację niż kiedykolwiek wcześniej, zapewniając najlepsze zasoby, wsparcie i interaktywność”.
Wsparcie w odkrywaniu treści dla twórców i artystów
Spotify Stream On 2023 rozpoczęło się od pokazania najnowszych funkcji „odkrywania”, ujawniając odnowiony interfejs, który wykorzystuje elementy wizualne oraz całkowicie nowy i interaktywny design – dzięki czemu jeszcze mocniej łączy twórców ze słuchaczami.
· Home Feed: w ramach nowej funkcji Home na urządzeniach mobilnych polscy użytkownicy mogą „przewijać” wizualne obrazy związane z muzyką, podcastami lub audiobookami, aby móc odkrywać nowe dźwięki. Gdy już znajdą to, co jest dla nich najciekawsze, wystarczy jedno kliknięcie, aby zapisać lub udostępnić ulubiony utwór, wyświetlić podgląd wielu piosenek z listy odtwarzania czy albumu, przeczytać transkrypcje odcinków, a nawet obejrzeć podcasty wideo.
· Użytkownicy mogą kliknąć w wybraną kategorię taką jak: Muzyka lub Podcasty i Programy, aby przeglądać wizualne i dźwiękowe prezentacje list odtwarzania, playlist, albumów, podcastów i audiobooków dostosowanych do ich preferencji.
· Smart Shuffle: czyli idealnie dopasowane sugestie to ewolucja Enhance – wprowadzająca zmiany do starannie wyselekcjonowanych playlist poprzez mieszanie utworów i dodawanie nowych.
· Podcast Autoplay: podobnie jak w przypadku muzyki, Spotify wprowadza Autoplay dla podcastów – gdy twój ulubiony odcinek się skończy, automatycznie rozpocznie się odtwarzanie kolejnego, który jest najbardziej dopasowany do twoich preferencji.
Nieustannie pomagamy artystom w osiąganiu sukcesów
Podczas wydarzenia Spotify zaprezentował coroczny raport dotyczący muzycznych tantiem, Loud & Clear. Tegoroczna odsłona raportu pokazuje, że coraz szersza grupa artystów odnosi sukcesy większe niż kiedykolwiek. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba artystów zarabiających ponad 1 mln dolarów, jak i tych generujących ponad 10 tys. dolarów wzrosła dwukrotnie. Dodatkowo Spotify szacuje, że artysta zajmujący 50-tysięczne miejsce wśród najlepiej zarabiających artystów na Spotify wygenerował więcej niż 50 tys. dolarów zysków we wszystkich zarejestrowanych źródłach przychodów.
Na stronie znajduje się również informacja o tym, że Spotify przeznacza zdecydowaną większość każdego dolara, który generuje na muzykę – prawie 70 procent – z powrotem do branży, a wypłaty Spotify dla posiadaczy praw do muzyki zbliżają się do 40 miliardów dolarów.
Pomoc twórcom budować i rozwijać grono odbiorców dzięki nowym i ulepszonym narzędziom
· Dzięki narzędziom takim jak Concert and Merch Discovery fani koncertów na żywo nigdy nie przegapią występu swojego ulubionego artysty. Jeżeli któreś wydarzenie szczególnie nas interesuje, wystarczy kliknąć „interesuję się”, a event zostanie zapisany w kalendarzu Live Events Feed. Użytkownicy mogą też dostosować swoją lokalizację i przeglądać koncerty z całego świata, wszystko według ich spersonalizowanego gustu. Spotify również w całej aplikacji będzie proponował polskim użytkownikom zakupy z wydawnictw artystów, koncertów czy towarów specjalnych.
· Spotify rozszerza program Fans First o kolejnych artystów. Dzięki niemu użytkownicy otrzymają e-maile i powiadomienia, ze specjalnymi dostępami do przedsprzedaży koncertów i ekskluzywnych towarów.
Spotify dla Podcasterów
Spotify dla Podcasterów łączy najlepsze narzędzia Spotify do tworzenia podcastów w jednym miejscu, aby tworzyć, zarządzać, rosnąć i monetyzować treści podcastów. Obejmuje szerszą dostępność unikalnych dla Spotify funkcji, takich jak podcasty wideo, interaktywne odcinki oraz subskrypcje podcastów.
Pełne podsumowanie nowości które przedstawiono podczas Stream On, a także nagranie z wydarzenia można znaleźć na Spotify’s For the Record.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl


W premierowy weekend, nowy album Quebonafide „Północ / Południe” uplasował się na podium zestawienia Spotify.
Zgodnie z oczekiwaniami, nowy projekt artysty błyskawicznie zameldował się w czołówce Spotify. W najnowszym tygodniowym zestawieniu premier platformy streamingowej, krążek znalazł się na wysokim 3. miejscu. Przed nim znaleźli się jedynie meksykańscy raperzy Natanael Cano i Kapo. Quebo wyprzedził jednak wiele głośnych nazwisk, w tym m.in. Keshę.
Premiera fizycznego wydania zapowiedziana jest na drugą połowę sierpnia.
Najchętniej słuchane nowości 4-6 lipca
- Natanael Cano – Porquela La Demora
- Kapo – POR SI ALGUIEN NOS ESCUCHA
- Quebonafide – PÓŁNOC / POŁUDNIE
- BNXN – Captain
- Kesha – .
- Morad – Reinsertado 2.0
- Amr Diab – Emtadena
- LOS DOS DE TAMAULIPAS – Arribala La Compania
- Arab – 701
- Niro – Hayati
News
Grupa LEGO z nową wersją hitu Run D.M.C. udowadnia, że dziewczyny są nie do zatrzymania!
W pełnej klocków LEGO i szalonych budowli kampanii „Ona to zbudowała” wybrzmiewa manifest kreatywnych konstruktorek.

Klasyczny numer „It’s Like That” Run-D.M.C. został zaprezentowany w nowej odsłonie. Za przeróbkę odpowiada Grupa LEGO. „She built that” to nie tylko piosenka, to zachęta do wyrażania siebie, kreatywnego działania i nieustającej zabawy. Marka LEGO® w tym celu stworzy też przestrzeń, z której będą mogły korzystać dziewczynki chcące pokazać siłę swojej wyobraźni!
Grupa LEGO uruchomiła kampanię „She Built That”, w ramach której grupa Global Girls Crew na nowo nagrała kultowy utwór „It’s Like That” zespołu Run-D.M.C. – dając mu nowe, energetyczne i pełne koloru brzmienie.
O co w tym chodzi?
Odświeżona wersja kultowego hitu z 1983 r. Run-D.M.C. nadaje mu nową narrację. „She Built That” ma inspirować społeczeństwo i dziewczynki na całym świecie, by dostrzegały w sobie budowniczki, kreatorki i innowatorki. W stworzeniu współczesnej odsłony utworu udział wzięły najciekawsze talenty Generacji Z i Alfa, dając wyraźny sygnał, że dziewczyny już dziś kształtują otaczający je świat.

„Ona to zbudowała!”
Uznany za przełomowy hymn swojej epoki, oryginalny singiel „It’s Like That” zrewolucjonizował hip-hop, łącząc uliczne realia z przesłaniem nadziei. Wersja Grupy LEGO oddaje hołd przeszłości, otwierając jednocześnie drogę przyszłości, w której każda dziewczynka może z przekonaniem powiedzieć: „Ona to zbudowała!”.
Na czele Global Girls Crew stoi 17-letnia DJ Livia z Chicago oraz światowej sławy perkusistka i autorka Nandi Bushell z Ipswich w Suffolk. W składzie jest także alt-pop-owa artystka Cacien (Shenzhen, Chiny), hip-hopowa wokalistka i producentka Pink Oculus (Amsterdam, Holandia) oraz znane duo taneczne Brooke Blewitt i Jess Qualter (Blackpool, Wielka Brytania).

Akcja LEGO w Polsce
Strefa LEGO „She Built That” pojawi się też w Polsce. Od 18 do 26 lipca lipca w Pawilonie 512 na warszawskim Powiślu będzie dostępna interaktywna strefa dla dziewczyn.
To przestrzeń stworzona z myślą o dziewczynach, które chcą działać na własnych zasadach – bez schematów i ograniczeń, a także dla tych, którzy je wspierają. Jeśli masz więc w swoim otoczeniu małe ekspertki od kreatywnej zabawy, koniecznie zabierz je ze sobą! Będzie to świetna okazja, by wspólnie poczuć moc dziewczęcej twórczości i odwagi.
*Artykuł sponsorowany
News
Artur Rawicz: „Zdiagnozowano u mnie raka”
Dziennikarz poinformował, jak przebiega jego walka z guzem złośliwym.

Znany z podcastu Rozmowy Rawicza i dawnych publikacji w serwisie CGM, dziennikarz muzyczny Artur Rawicz ujawnił, że od pół roku zmaga się z nowotworem oka. Diagnoza: złośliwy guz, który początkowo kwalifikował się do usunięcia całego narządu.
Ratunkiem okazała się nowatorska terapia w Klinice Okulistyki Onkologicznej Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Prowadziła ją prof. Bożena Romanowska-Dixon, którą Rawicz nazwał „Jimi Hendrixem w skali świata w tej dziedzinie”. Lekarka zdecydowała się na terapię izotopem jodu J-125 – metodą precyzyjnego napromieniania guza.
– Wczoraj byłem na kontroli. Guz oberwał celnie po całości i wyraźnie się zmniejszył. Jest w regresie i nie jest już aktywny! – napisał Rawicz. Co więcej, badania kontrolne nie wykazały przerzutów, a widzenie w chorym oku – choć wciąż bardzo słabe – zaczęło się poprawiać.

Idę dalej. Wolny od alkoholu i narkotyków
Dziennikarz nie ukrywa wdzięczności: „Dziękuję wszystkim znajomym i nieznajomym za dobre słowa i wsparcie! To trudne do przecenienia! Super Was mieć!”
Na zakończenie wpisu dodał, że od blisko trzech lat nie sięga po alkohol ani narkotyki. „Na celowniku pozostała jedynie depra i kilka drobiazgów, którym też się wymknę i wcześniej czy później pokażę środkowy palec” – podsumował.

Dzieciaki z osiedla Malika Montany mają Dzień Dziecka częściej niż inni. Raper kolejny raz dał im nielimitowany dostęp do słodyczy.
Od kilku lat możemy zaobserwować, jak Malik rozpieszcza dzieci w swojej okolicy. Potrafi im zrzucać pieniądze z okna, żeby kupiły sobie lody, albo zatrzymuje się przy nich, kiedy jedzie autem i wręcza na słodycze 500 zł.
Tym razem szef GM2L zebrał wszystkie dzieciaki z osiedla i poszedł z nimi do sklepu.
– Wjeżdżajcie w co chcecie panowie i panie. Słodycze, lody, wszystko – mówi na nagraniu. – Dzielić się trzeba. Dla wszystkich wzięliście? – pyta zatroskany.
Poniżej wideo:
News
Kazik Klimat będzie przeklinał dzień, kiedy podpisał kontrakt z Prime MMA?
Obity słownie i fizycznie.

Kazik Klimat Kartel doświadczył właśnie jednego z największych upokorzeń w historii freak-fightów. Czy toruński raper jest jeszcze w stanie odbudować swój street credit?
Kazik Klimat Kartel prawdopodobnie nigdy nie przebiłby się medialnie, gdyby nie jego epizod więzienny. Raper dorobił się tam tatuażu GIT, co miało świadczyć o jego statusie za murami. Bohater tekstu ochoczo pokazywał światu swoją dziarę podczas kręcenia socialowych relacji. Kazik zyskał rozgłos, gdy stanął wtedy murem za Pomidorem podczas słynnej afery z Popkiem.
Niemałym szokiem dla Kazika musiała być niedawna konferencja na gali Prime MMA. To właśnie wtedy dwóch tiktokerów – Ali i Dags zaczęło mu cisnąć od cw*li i współpracowników służb. – Kazik, podobno ty konfidentem jesteś? – wypalił Ali. – Pokaż swoją kartę karalności i tam wyjdzie, czy zachowałeś się tak czy tak – odpowiedział mu Kazik. – Papiery to mogę twoje żółte pokazać – zripostował tiktoker, co przyczyniło się do pomysłu zorganizowania ich wspólnej walki.
Finalnie toruński raper zgodził się na pojedynek z Alim i Dagsem, w którym został obity i poddał się w drugiej rundzie. Takie rozstrzygnięcie dało asumpt do szyderczego wpisu autorstwa Żuroma. – Kaziu, karma wróciła i może Cię to nauczy pokory na przyszłość – napisał były właściciel katalogu RRX.

-
News1 dzień temu
Quebonafide trzeci na świecie
-
News2 dni temu
Tede i historia o Paluchu: „Popijaliśmy szampana w angielskim hotelu”
-
News4 dni temu
GSP: „Belmondo mnie oszukał. Wyr*chał mi babę”
-
News23 godziny temu
Przepowiednia Quebonafide, którą wyjawił u Stanowskiego, spełniła się po tygodniu
-
News3 dni temu
Raper z Afryki nagrał z Quebonafide i zniknął na 9 lat
-
News1 dzień temu
Artur Rawicz: „Zdiagnozowano u mnie raka”
-
News14 godzin temu
Koniec teorii. Wiemy, dlaczego Taco nie pojawił się u Quebo na Narodowym
-
News5 dni temu
Smolasty zagrał prywatny koncert dla fanki, która zemdlała przed jego występem