Sprawdź nas też tutaj

News

Spotify ogłosił nowe funkcje dla artystów, twórców i użytkowników

Zmiany ogłoszono podczas globalnego wydarzenia „Stream On 2023”.

Opublikowany

 

spotify

Spotify ogłosił najnowsze rozwiązania i narzędzia, które pomogą artystom, podcasterom i twórcom w rozwijaniu karier i osiąganiu sukcesów. Zaprezentował też nowy user experience, który będzie wprowadzany stopniowo dla ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie.

Podczas drugiej edycji wydarzenia Stream On, artyści, autorzy piosenek, twórcy wideo i treści oraz podcasterzy z całego świata dołączyli do Spotify, aby usłyszeć inspirujące historie oraz zobaczyć nowe narzędzia i funkcje, które od dziś zostały wprowadzone na platformie. W Los Angeles Spotify gościło setki twórców, którzy wysłuchali liderów firmy i szerokiego wachlarza ikon branży, osobiście i wirtualnie, w tym artystów i twórców podcastów, takich jak: Ed Sheeran, Jennifer Lopez, The Jonas Brothers, Halsey, Alex Cooper, Emma Chamberlain czy Joe Rogan.

“Stream On to wszystkie sposoby, dzięki którym wprowadzamy Spotify w życie i sygnalizujemy twórcom na wszystkich etapach ich kariery, że jesteśmy otwarci na relacje biznesowe. Skupiamy się na budowaniu dla nich jak najlepszego muzycznego środowiska – miejsca, w którym mogą rozpoczynać karierę, rozwijać się i rosnąć, a świat może inspirować się ich kreatywnością” – powiedział na prezentacji Daniel Ek, założyciel oraz CEO Spotify. Dalej dodał: “To właśnie robimy od prawie 17 lat: budujemy, ulepszamy i tworzymy muzyczne środowisko, aby jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby twórców i pomagać im wytyczać nowe ścieżki do osiągania sukcesów. Patrząc w przyszłość, jesteśmy podekscytowani możliwością rozwijania tych ambicji w przypadku jeszcze większej liczby twórców w nowych formatach. Umożliwiamy większą kreatywność, odkrywanie i personalizację niż kiedykolwiek wcześniej, zapewniając najlepsze zasoby, wsparcie i interaktywność”.

Wsparcie w odkrywaniu treści dla twórców i artystów

Spotify Stream On 2023 rozpoczęło się od pokazania najnowszych funkcji „odkrywania”, ujawniając odnowiony interfejs, który wykorzystuje elementy wizualne oraz całkowicie nowy i interaktywny design – dzięki czemu jeszcze mocniej łączy twórców ze słuchaczami.

· Home Feed: w ramach nowej funkcji Home na urządzeniach mobilnych polscy użytkownicy mogą „przewijać” wizualne obrazy związane z muzyką, podcastami lub audiobookami, aby móc odkrywać nowe dźwięki. Gdy już znajdą to, co jest dla nich najciekawsze, wystarczy jedno kliknięcie, aby zapisać lub udostępnić ulubiony utwór, wyświetlić podgląd wielu piosenek z listy odtwarzania czy albumu, przeczytać transkrypcje odcinków, a nawet obejrzeć podcasty wideo.

· Użytkownicy mogą kliknąć w wybraną kategorię taką jak: Muzyka lub Podcasty i Programy, aby przeglądać wizualne i dźwiękowe prezentacje list odtwarzania, playlist, albumów, podcastów i audiobooków dostosowanych do ich preferencji.

· Smart Shuffle: czyli idealnie dopasowane sugestie to ewolucja Enhance – wprowadzająca zmiany do starannie wyselekcjonowanych playlist poprzez mieszanie utworów i dodawanie nowych.

· Podcast Autoplay: podobnie jak w przypadku muzyki, Spotify wprowadza Autoplay dla podcastów – gdy twój ulubiony odcinek się skończy, automatycznie rozpocznie się odtwarzanie kolejnego, który jest najbardziej dopasowany do twoich preferencji.

Nieustannie pomagamy artystom w osiąganiu sukcesów

Podczas wydarzenia Spotify zaprezentował coroczny raport dotyczący muzycznych tantiem, Loud & Clear. Tegoroczna odsłona raportu pokazuje, że coraz szersza grupa artystów odnosi sukcesy większe niż kiedykolwiek. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba artystów zarabiających ponad 1 mln dolarów, jak i tych generujących ponad 10 tys. dolarów wzrosła dwukrotnie. Dodatkowo Spotify szacuje, że artysta zajmujący 50-tysięczne miejsce wśród najlepiej zarabiających artystów na Spotify wygenerował więcej niż 50 tys. dolarów zysków we wszystkich zarejestrowanych źródłach przychodów.

Na stronie znajduje się również informacja o tym, że Spotify przeznacza zdecydowaną większość każdego dolara, który generuje na muzykę – prawie 70 procent – z powrotem do branży, a wypłaty Spotify dla posiadaczy praw do muzyki zbliżają się do 40 miliardów dolarów.

Pomoc twórcom budować i rozwijać grono odbiorców dzięki nowym i ulepszonym narzędziom

· Dzięki narzędziom takim jak Concert and Merch Discovery fani koncertów na żywo nigdy nie przegapią występu swojego ulubionego artysty. Jeżeli któreś wydarzenie szczególnie nas interesuje, wystarczy kliknąć „interesuję się”, a event zostanie zapisany w kalendarzu Live Events Feed. Użytkownicy mogą też dostosować swoją lokalizację i przeglądać koncerty z całego świata, wszystko według ich spersonalizowanego gustu. Spotify również w całej aplikacji będzie proponował polskim użytkownikom zakupy z wydawnictw artystów, koncertów czy towarów specjalnych.

· Spotify rozszerza program Fans First o kolejnych artystów. Dzięki niemu użytkownicy otrzymają e-maile i powiadomienia, ze specjalnymi dostępami do przedsprzedaży koncertów i ekskluzywnych towarów.

Spotify dla Podcasterów

Spotify dla Podcasterów łączy najlepsze narzędzia Spotify do tworzenia podcastów w jednym miejscu, aby tworzyć, zarządzać, rosnąć i monetyzować treści podcastów. Obejmuje szerszą dostępność unikalnych dla Spotify funkcji, takich jak podcasty wideo, interaktywne odcinki oraz subskrypcje podcastów.

Pełne podsumowanie nowości które przedstawiono podczas Stream On, a także nagranie z wydarzenia można znaleźć na Spotify’s For the Record.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

ZAiKS: „To najważniejsza zmiana prawa autorskiego w Polsce”

Sejm i Senat przyjęły implementację dyrektywy DSM.

Opublikowany

 

Przez

zaiks logo

W piątek 26 lipca Sejm przegłosował ustawę o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy o ochronie baz danych oraz ustawy o zbiorowym zarządzaniu prawami autorskimi i prawami pokrewnymi.

Stowarzyszenie Autorów ZAiKS z ogromnym zadowoleniem przyjmuje wiadomość o przegłosowaniu przez Sejm i Senat ustawy o prawie autorskim w jej obecnym kształcie.

– Jest to najważniejsza zmiana prawa autorskiego w Polsce od 1994 roku, wprowadzająca niezbędne mechanizmy dostosowujące regulacje do współczesnych realiów cyfrowych. Nasze wieloletnie starania i postulaty znalazły odzwierciedlenie w finalnym tekście ustawy.

Karol Kościński, dyrektor ds. licencjonowania, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS:

– Nowelizacja prawa autorskiego została skierowana do podpisu Prezydenta. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z uwzględnienia poprawek ZAiKS-u zapewniających twórcom i twórczyniom prawo do godziwego i odpowiedniego wynagrodzenia. Uczestniczyliśmy zarówno w procesie tworzenia, jak i wdrażania dyrektywy DSM, począwszy od prac koncepcyjnych w Parlamencie Europejskim, które rozpoczęły się 10 lat temu. Nasze wieloletnie starania znalazły odzwierciedlenie w finalnym tekście ustawy. Wprowadzane rozwiązania przyczynią się nie tylko do rozwoju rodzimej kultury na rynku krajowym, ale także wzmocnią pozycję polskich twórców i twórczyń na arenie międzynarodowej. Dziękujemy posłom i senatorom, a także wszystkim autorom i autorkom wspierającym dobre i nowoczesne prawo autorskie.
Cieszy nas też perspektywa dalszej współpracy z ministerstwem kultury w obszarach, których obecna reforma prawa autorskiego nie uwzględnia, ale o których już od dawna wiemy, że wymagają nowoczesnej legislacji. To między innymi AI, buy-outy, odpowiednie wynagrodzenia autorskie ze streamingu muzyki, a także czyste nośniki i wzmocnienie ochrony twórców utworów plastycznych i fotograficznych. Te kwestie mamy nadzieję poruszyć podczas wrześniowego Forum Prawa Autorskiego organizowanego przez MKiDN.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Bilon promuje transakcje gotówkowe w Gringo Barze

Raper przeciwstawia się coraz bardziej popularnemu trendowi płatności bezgotówkowych.

Opublikowany

 

Czy wkrótce czeka nas wycofanie gotówki i bycie zależnym od widzimisię globalistów, którzy jednym pstryknięciem guzika będą w stanie nas niej odłączyć, jak podczas protestów w Kanadzie? Kiedyś wydawało się to teorią spiskową, ale już teraz wiele bankomatów ma ustawione groszowe limity wypłat poniżej tysiąca złotych. Obrońcą transakcji gotówkowych okazał się Bilon, który zachęca do ich dokonywania w swojej restauracji.

Z roku na rok ludzie posługujący się gotówką są spychani na margines. Łatwo to sprawdzić, udając się do oddziału pierwszego lepszego banku, gdzie prawdopodobnie odbijemy się od ściany, próbując cokolwiek wpłacić lub wypłacić (chyba, że ktoś ufa w 100% wpłatomatom). Jeszcze kilka lat temu oddziały bezgotówkowe były mniejszością, teraz wszystko idzie w drugą stronę i ze świecą trzeba szukać kasowych odpowiedników. Gdy dodamy do tego coraz bardziej restrykcyjne limity maksymalnych transakcji, kierunek zmian, dający większą kontrolę społeczną, wydaje się jednoznaczny.

Wygląda na to, że zwolennikiem starych, sprawdzonych metod, jest Bilon. Raper reklamuje promkę 25% w Gringo Barze na Mokotowie, ale tylko pod warunkiem płatności gotówką. – Cash is king – napisał w komentarzu jeden z internautów. – Dokładnie tak! – doczekał się w odpowiedzi.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Fabijański reżyseruje bajkę dla dorosłych … i odnosi sukces

Widowisko muzyczne z udziałem czołowych wokalistów.

Opublikowany

 

Przez

Z entuzjastycznym przyjęciem widowni spotkał się spektakl „Adam” w reżyserii Sebastiana Fabijańskiego, którego pokaz przedpremierowy odbył się 25 lipca w warszawskim teatrze Bohema House. Widowisko muzyczne z udziałem czołowych wokalistów z różnych stron sceny muzycznej opowiada o losach garstki osób ocalałych w zniszczonym w wyniku kryzysu klimatycznego postapokaliptycznym świecie.

Pierwszy pokaz przedpremierowy spotkał się z entuzjastycznym odbiorem widzów. Twórcy otrzymali owacje na stojąco.

Teatr Ekologiczny Bohema House znany był do tej pory głównie z autorskich przedstawień dla dzieci. „Adam” jest pierwszą produkcją przygotowaną z myślą o nieco starszej widowni. Przy czym sceny nierealistyczne i symboliczne nadają spektaklowi charakter bajki dla dorosłych.

Na scenie widzimy świat zniszczony w wyniku degradacji środowiska naturalnego. Refleksja przyszła zbyt późno. Ludzkość nie sprostała wyzwaniu, jakim stał się kryzys klimatyczny i degradacja środowiska. Przetrwała zaledwie garstka ludzi, którzy zmagają się z indywidualnymi dramatami.

Spektakl „Adam” w reżyserii Sebastiana Fabijańskiego

Mocną stroną spektaklu są utwory muzyczne autorstwa Ramzesa (Mateusza Sumary) oraz Feno (Artura Barbachena) z tekstami Sebastiana Fabijańskiego. Na scenie wykonują je: Karolina Czarnecka, Wiktoria Kostrzewa, Feno, Łukasz Gocławski, Katarzyna Granecka i Sebastian Fabijański, który jest tautorem zarówno libretta jak i całego scenariusza. Punktem wyjścia dla oprawy muzycznej spektaklu jest rap, ale znajdują się w niej również utwory innych gatunków.

Zobacz wideo do utworu “Kwiat” w wykonaniu Feno i Sebastiana Fabijańskiego.

“Warstwa muzyczna naprawdę wznosi ten projekt, nawet ponad to, czego się spodziewałem. Jest tu dużo rapu, ale pojawia się też kilka bardzo mocnych utworów, które są w większości śpiewane. Mówimy, że jest to musical rapowy, ale rap nie jest tutaj kluczowy. Kluczowa po prostu jest muzyka sama w sobie” – mówi o warstwie dźwiękowej w “Adamie” Sebastian Fabijański.

Utwór „Kwiat”, znany z singla promującego spektakl, na scenie zabrzmiał w wykonaniu Wiktorii Kostrzewy i Sebastiana Fabijańskiego. Jest to przejmujące wyznanie żalu bohaterów postawionych przed tragicznym wyborem – decyzją czy zostać rodzicami w obliczu katastrofalnych warunków życia.

Piosenka „Ruina”, brawurowo wykonana przez Karolinę Czarnecką i Feno to nieco straszny manifest euforii w obliczu zagłady, pod którym kryje się bunt przeciwko niemożliwej do zaakceptowania rzeczywistości, ale też protest przed wyginięciem rodzaju ludzkiego.

Łukasz Gocławski z Katarzyną Granecką rapują i śpiewają w utworze „Bielmo” o kruchości życia i potrzebie czerpania radości nawet z krótkich chwil szczęścia, szczególnie w obliczu ciężkiej choroby nowotworowej.

Zgodnie ze swoją dotychczasową tradycją Teatr Bohema House zrealizował spektakl “Adam” w spektakularnej oprawie multimedialnej i z piękną choreografią w wykonaniu zespołu tancerzy pod kierownictwem Weroniki Fabijańskiej.

Spektakl „Adam” w reżyserii Sebastiana Fabijańskiego

Nowością na scenie jest robot, który bardzo spodobał się publiczności. Odgrywana przez niego postać to robot Bolly – dziecko Loli i Lolka, towarzyszący bohaterom i odgrywający kluczową rolę dla przetrwania gatunku ludzkiego.

Spektakl jest wystawiany w ramach Publicznych Kampanii Edukacyjnych (PKE). Jest to możliwe dzięki firmom, które swój obowiązek prowadzenia działań edukacyjnych realizują poprzez współpracę z firmą Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań S.A. Ci przedsiębiorcy stają się w ten sposób Ekomecenasami sztuki.

Teatr Ekologiczny Bohema House od lat wystawia spektakle poruszające tematykę kryzysu klimatycznego i wyzwań związanych z degradacją środowiska naturalnego. Do tej pory spektakle inspirowane były klasycznymi opowieści, takie jak “Calineczka”, “Doktor Dolittle”, “Dziewczynka z zapałkami”, “Opowieść wigilijna”. Spektakl “Adam” oparty jest na oryginalnym pomyśle. Scenariusz do niego napisał Sebastian Fabijański. Przedstawiony w nim świat jest dotknięty katastrofą, a ludzie walczą o przetrwanie. Jednak wciąż ważne są indywidualne emocje i wyzwania, związane z rodzicielstwem, miłością, chorobą.

Bohema House jest teatrem autorskim – nie korzysta ze znanych hitów czy z licencji, ale tworzy spektakle od podstaw oraz sam zarządza swoimi prawami autorskimi, co wyróżnia go spośród obecnych na rynku instytucji kultury.

Spektakl „Adam” w reżyserii Sebastiana Fabijańskiego

Premiera spektaklu “Adam” została zaplanowana na 27 lipca o godz. 19.00. Szczegóły i bilety dostępne są na stronie: https://www.bohemahouse.pl/wydarzenia/adam/ 

  • Reżyseria: Sebastian Fabijański
  • W roli głównej: Sebastian Fabijański
  • Występują: Karolina Czarnecka, Wiktoria Kostrzewa, Feno, Pono, Łukasz Gocławski, Katarzyna Granecka, Arkadiusz Pyć
  • Choreografia: Weronika Fabijańska
  • Grupa tancerzy: Ola Sochacka, Rocksee Konofał, Marta Wojda, Krystian Rzymkiewicz, Anastasia Tsershkevich, Michał Gumkowski, Patrycja Smoleń, Ola Krzyżaniak, Natalia Siwek, Marta Jureczko


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Mata w światowym towarzystwie: Pharell Williams, Zinedine Zidane, Pusha T i inni

Zinedine Zidane nie poprowadzi drużyny Maty po awans do okręgówki.

Opublikowany

 

Przez

Jako ambasador Adidasa, Mata spotkał się z innymi współpracownikami tej marki w Paryżu. Na imprezie pojawili się m.in. Pharell Williams, Zinedine Zidane, Pusha T, Jo-Wilfried Tsonga, Mike Maignan czy Djib Cisse.

W Paryżu odbyło się spotkanie ambasadorów Adidasa. Wszystkich uczestników uwieczniono na zdjęciu, na tle Wieży Eiffela. Na spotkaniu nie zabrakło także Maty, który od kilku lat jest ambasadorem niemieckiej marki w Polsce.

Ambasadorzy Adidasa na spotkaniu w Paryżu

Mata spotkał się z Zinedine Zidane

Dzięki współpracy z Adidasem, drużyna Młodego Matczaka LKS Tajfun rozegrała w trakcie Euro 2024 międzynarodowy sparing w strefie kibica w Berlinie. Teraz raper spotkał się w Paryżu z Zinedine Zidane.

Mata i Zinedine Zidane

Wspólne zdjęcie z piłkarską legendą raper okrasił takim komentarzem: – Po długich rozmowach zarządu z francuskim trenerem doszliśmy do wniosku, że Zinedine Zidane nie poprowadzi Tajfuna w tym sezonie po awans do okręgówki.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Macias zaczął odliczanie na www.0081.co – raper nadaje z Japonii

Macias popełnił „Seppuku”.

Opublikowany

 

Przez

macias seppuku

Na kanale YouTube White Widow pojawiły się pierwsze z serii wyjazdowych vlogów zrealizowanych w Japonii, a razem z nimi – garść konkretów dotyczących solowego projektu Maciasa.

Macias „Seppuku” – nowa płyta

– Nagrałem album. Nie bez powodu nazywa się “Seppuku”. Traktuję go jako moje odrodzenie po starym stylu życia i jako pretekst do większej zabawy muzyką – komentuje raper.

Dowiedzieliśmy się, że na trackliście pojawi się kilkoro gości, w tym członkowie White Widow.

Podróż do Japonii

– Od zawsze moim marzeniem było polecieć do Japonii. Udało mi się je spełnić, mało tego, podczas realizacji pierwszego albumu, co jest ku*wa czymś niesamowitym. […] Vlogi, sesje, teledyski, wszystko będzie zrealizowane w Japonii – dodaje.

W ramach ogłoszenia ruszyła specjalna strona 0081.co, gdzie zainteresowani kolejnymi szczegółami projektu mogą zostawić swój e-mail, by być osobiście przez Maciasa poinformowanym o nowościach – zanim dowiedzą się inni.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Pokazał, ile płaci mu Spotify. „Czekam na spektakularny upadek tej platformy”

Nie tylko raperzy narzekają na stawki serwisów streamingowych.

Opublikowany

 

Przez

spotify

Pod koniec minionego roku, Gural i Peja narzekali, że stawki Spotify są zbyt małe. Teraz inny polski muzyk ujawnił, ile dokładnie zarabia za konkretną ilość odsłuchów.

Limboski, wokalista związany z Krakowem może liczyć miesięcznie na 60 tys. słuchaczy na Spotify. Podzielił się on rozliczeniem z ostatniego miesiąca, które wysłała mu platforma. Spotify wypłaciło muzykowi 0,36 euro. Najwięcej udało mu się zarobić na piosence „Wonderful Life” – całe 0,25 euro za 2290 streamów.

– Podczas rozmów ze słuchaczami po koncertach często pojawia się pytanie: „Czy to ok, jeśli słucham twojej muzyki na Spotify?”. No. To jest ok. Ale jeśli chodzi o wynagrodzenie dla artysty wygląda to tak, jak na załączonym zdjęciu. Utwory, które nie osiągają ilości odsłuchań co najmniej kilkunastu tysięcy w miesiącu są zaliczane do gównianych i otrzymuję za nie 0,01 lub 0,00 euro.

– Tak dla rozrywki wrzucam to zdjęcie, bo mnie bawi ono co miesiąc. Ja też używam tej platformy. Artystów, którzy lądują na mojej liście ulubionych, wspieram, kupując ich winyle w internecie. Czekam natomiast na spektakularny upadek tej platformy. Niech ich pokona coś nowego, ktoś jeszcze sprytniejszy. I pamiętajcie. Stowarzyszenie Autorów ZAiKS płaci artystom. Platformy streaming owe – nie. Nie dajcie się zwieść artykułom w prasie i kampaniom sponsorowanym przez BIG TECH, które mówią inaczej – dodaje.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: