teledysk
Szczyl nagrał numer z…. truskawką z kosmosu
Imprezowy hit na lato?

Z ostatniej chwili: Kosmita o wyglądzie truskawki wylądował na naszej planecie, by ze swoim kumplem Szczylem dać Ziemianom imprezowy hit na lato.
„Powiększenie” to czwarty singiel tajemniczego producenta skrywającego się pod pseudonimem DJ BLIK. Tym razem produkcji towarzyszy także wokal nadmorskiego rapera, Szczyla.
Dwudziestodwuletni reprezentant Gdyni, który w październiku zeszłego roku debiutował albumem „Polska Floryda”, nawiązał współpracę z kosmicznym, mającym postać zhumanizowanej truskawki twórcą muzyki elektronicznej, czego efektem jest wspólny numer, budzący skojarzenia z Gorillaz oraz kolaboracją Mount Kimbie i King Krule.
Choć wciąż nie ujawniono, kto stoi za projektem, wiadomo już, że DJ BLIK związany jest z warszawskim środowiskiem muzycznym – pojawia się w towarzystwie artystów takich jak Frank Leen, Michał Anioł, Wuja HZG, Mateusz Holak, Luke Jascz. Reprezentuje go wyluzowana, nieustannie oczekująca na imprezę truskawka 3D, deklarująca przyjaźnie z Crazy Frogiem i Jeżem Jerzym. DJ BLIK – przez długi czas komunikujący się jedynie za pomocą znaków specjalnych – szybko nauczył się polskiego i zaczął odkrywać kolejne karty w wywiadach.
W jednym z nich opowiada o swojej relacji ze Szczylem: – Jak się tu rozwaliłem, to Szczyl był pierwszą osobą, z którą się skumałem, więc zakładałem, że każdy tu będzie taki. Tak sobie wyobrażałem ziemian. […] wracając do Szczyla, to dobra mordka. Nie ma problemu z tym, że jestem truskawką z kosmosu.
W ich nowym wspólnym singlu nadmorski vibe przecina się z warszawskim życiem nocnym – sam tytuł nawiązuje do nieistniejącego już, kultowego klubu Powiększenie. Energetyczny muzycznie i gorzki w słowie utwór opowiada o samotności w tłumie oraz emocjonalnym wypaleniu. Organicznego sznytu całości dodał swoimi gitarami Wuja HZG, znany m. in. z zespołu EABS i ze współpracy przy najnowszym albumie Miłego ATZ.
Do „Powiększenia” powstał emocjonalny teledysk stworzony przez jednego z najbardziej utalentowanych reżyserów młodego pokolenia – Ice Bobo. Przedstawia niezwykły aktorski performance Bartłomieja Deklewy. Możemy w nim ujrzeć również Szczyla w niespotykanym dotąd wydaniu.
Singiel zwiastuje planowany na jesień tego roku album „Topia”, będący hołdem dla stołecznej kultury klubowej i kultowych dla muzyki elektronicznej miejsc w Warszawie. Co więcej, DJ BLIK zapowiada, że „Powiększenie” nie będzie ostatnim collabem wokalnym.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl


Fani Sobla czekali na ten moment bardzo długo. Przez ostatni rok artysta intensywnie pracował nad swoją drugą płytą, jednocześnie udzielając się tylko na dwóch projektach: Hotelu Maffija 3 oraz płycie Białasa, gdzie wspólnie z gospodarzem stworzyli hitowy singiel “Uzi”. Sobel w międzyczasie dawał fanom znaki, że mogą się szykować na jego wielki powrót, czego przedsmakiem były dwa imponujące letnie koncerty – na Sun Festivalu oraz SBM Festivalu, na których utwory Sobla zostały zaprezentowane w zupełnie nowych aranżacjach ze wsparciem chóru i rozbudowanej produkcji, a nie zabrakło też rychłej zapowiedzi powrotu oraz teaserów nadchodzących utworów.
Jednym z nich jest “Sextape” – numer z Okim, którego pierwsze snippety fani mogli usłyszeć już ponad dwa lata temu, a po drodze zmieniał się wielokrotnie pod każdym względem – brudny, trashowy vibe utworu jest w pełni zgodny z jego tytułem i tematyką, a wszystko idealnie łączy się z teledyskiem autorstwa ICE BOBO, z którym Sobel miał okazję współpracować na planie “Uzi”. Fani od tygodni dopytywali o ten konkretny utwór, a nagrania z koncertów Sobla zbierały liczby większe od pełnoprawnych singli niejednego rapera. Za produkcję utworu odpowiadają Deemz, Magiera oraz PSR – prawdziwy dream team polskiej sceny. Dwaj pierwsi są zresztą głównymi producentami nadchodzącego albumu Sobla.
Co ciekawe, artysta zdecydował się opublikować nie jeden, a dwa single z Okim. Numerem dwa jest “MUSZĘ TO WYKRZYCZEĆ” – krótki i intensywny numer na bicie Magiery, łączący wpływy oldschoolowych polskich produkcji i świeżego powiewu brzmień ze Stanów – wszystko spięte w perfekcyjnie hip-hopowym teledysku, oddającym hołd kultowym miejscówkom rodzimej gałęzi gatunku. O tym singlu przed premierą fani nie wiedzieli właściwie nic, ale jego moc i szaleństwo z pewnością znajdą wielu odbiorców – zwłaszcza tych, którzy szukają powiewu świeżości.
Czy możemy się w tym roku spodziewać więcej nowości od Sobla? Czas pokaże.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Z końcem października ukaże się nowy album Kabe „Księga Dżungli”. Wydawnictwo zapowiada nagrany wspólnie z Opiatem singiel „Amiri”. Jest to muzyczny hołd dla ulic, które ukształtowały życie i muzykę duetu.
Utwór „Amiri” dostępny jest na kanale YouTube wytwórni QueQuality oraz we wszystkich serwisach streamingowych. Teledysk, podobnie jak wszystkie z zapowiadanego albumu „Księga Dżungli”, został zrealizowany w Paryżu, mieście, w którym Kabe spędził część swoich młodzieńczych lat. „Amiri” to znaczący element nowego wydawnictwa. Odzwierciedla autentyczność i hart ducha, które stały się znakiem rozpoznawczym Kabe i Opiata.
Uliczna saga obejmuje trzy pełnoprawne płyty: „Mowgli”, „King Kong” i zbliżającą się wielkimi krokami „Księgę Dżungli”. Każdy krążek stanowił kolejny krok w podróży Kabe i Opiata, prezentując ich ewolucję jako artystów. Premiera albumu „Księga Dżungli” zaplanowana jest na koniec października 2023 roku.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
PUMA celebruje swoje 75-lecie, więc Avi zaprasza na „Grand Prix”
„Nie bój się działać pod prąd i sięgaj po najwyższe cele”.

Nowy teledysk Aviego, w którym gościnnie pojawia się Jann, to idealne podsumowanie hasła Forever.Faster., którym komunikuje się PUMA. Tak samo zresztą, jak sam tekst utworu „Grand Prix”, za którego produkcję odpowiada Magiera.
– To do nas należą te dni. Wiemy jak to jest nic nie mieć. Jak widzisz cel, no to biegnij. Po coś więcej niż puchar i wieniec – rapuje w nowym kawałku Avi. To słowa o robieniu kariery, walce z przeciwnościami losu i konkurentami, wierze w zwycięstwo i niepoddawaniu się za wszelką cenę. Idealnie pasują on też do sportowej, bokserskiej rywalizacji, którą ukazuje teledysk. Wreszcie: to Forever.Faster. w pigułce – mantra PUMA, legendarnej firmy kończącej w tym roku 75 lat. Od ponad siedmiu dekad wspiera ona sportowców i dopinguje ich w wyścigu o topowe miejsca na podium, ale i promuje satysfakcję z pokonywania własnych granic. Otwarcie mówi o byciu sobą i o tym, że czasami ważniejsza od starcia z przeciwnikiem jest walka z własnymi ograniczeniami. – Nie bój się działać pod prąd i sięgaj po najwyższe cele – mówi Avi przy okazji promocji singla „Grand Prix”. O to właśnie chodzi w Forever.Faster.
Wróćmy do samego klipu Aviego, bo jest tu na czym się skupić. Za jego wizualny aspekt odpowiada Piotr Kujda (reżyser) i Igor Połaniewicz (operator). „Grand Prix” to historia dwóch kumpli, których łączy robota i pasja. Młodzi mechanicy pracują na co dzień w warsztacie samochodowym, ale kochają boks i spędzają każdą chwilę na treningu. Wkrótce jeden z nich dostaje szansę wejścia do ringu i wzięcia udziału w ważnym pojedynku. Podczas walki coś się jednak wydarza i nasi bohaterowie muszą uciekać. Czy zawinił menadżer, grany popisowo przez Aviego, czy jednak ich szef uniósł się honorem i to druga strona rozpoczęła nagonkę i nocny pościg? Tego możemy się tylko domyślać. Podobnie jak tego, kto prowadził na punkty w walce, bo sędzia – w tej roli Jann – nie zdradza nam tego do końca.
„Grand Prix” idealnie wpasowuje się w 75-lecie marki PUMA. Zresztą z jubileuszem koresponduje już sam tekst utworu Aviego, w którym przywoływane są legendy sportu współpracujące przez lata z marką – kierowca wyścigowy Lewis Hamilton i piłkarz z tzw. „ręką Boga”, czyli Diego Maradona. Fabularnie w klipie wszystko się składa – mamy rywalizację, przełamywanie barier, pokonywanie przeszkód, nieustanny rozwój i emocje do ostatniej minuty – fani sportu dobrze to znają. Wspomniane wcześniej hasło Forever.Faster. manifestuje się też jeśli chodzi o dobór bohaterów tej jubileuszowej kampanii. Jak? I kto jest tu Forever., a kto Faster.? Już tłumaczymy.

Zacznijmy od Aviego. Z jednej strony tegoroczny debiutant, który dopiero w tym roku zdecydował się wydać solowy album „Mały Książę”. Z drugiej strony to już legenda polskiej sceny rapowej, który ma na koncie mocną płytową trylogię nagraną z Louisem Villainem. Avi to konkretny zawodnik, którego pewność siebie manifestuje się w tekstach i poparciu wśród fanów. Ufali mu oni przy poprzednich płytach, uwierzyli też w solowe wydawnictwo („Mały Książę” okazał się jednym z 5 najpopularniejszych albumów pierwszego półrocza w Polsce!). Szczery przekaz Aviego to ukłon w stronę tradycji, klasyki, ponadczasowości. To właśnie Forever. – niezachwiany pewniak, na którego zawsze można liczyć. Jann to natomiast czarny koń ostatnich miesięcy. Wszyscy pamiętamy zamieszanie, które towarzyszyło finałowi krajowych eliminacji do tegorocznej Eurowizji. Wszyscy pokochali 24-letniego wokalistę, wybrano go głosem fanów, ale to jednak Blanka pojechała do Liverpoolu. Nikt nie mówił tutaj jednak o porażce – dla wielu osób Jann i tak był wygrany, bo na własnych zasadach, nie idąc na kompromisy, osiągnął sukces i zachował twarz. Młody, odważny i pewny siebie. Skory do eksperymentów i przełamywania schematów – w stylu i w muzyce. Czy może być coś bardziej Faster. niż to? Czy tych dwóch artystów – Aviego i Janna – można było lepiej dobrać? To teraz czas na wspólny album!

Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
Bambo the Smuggler na kanale StoproRap z imprezowym „Lej!”
„Łączy nas coś więcej niż alkohol”.

Bambo the Smuggler prezentuje nowy kawałek na kanale StoproRap.
Utwór pt. LEJ! to najnowszy singiel Bambo the Smugglera. Raper ugruntował swoją pozycję w podziemiu kolaboracjami z takimi artystami jak – Smokepurpp, Mobbyn, Sentino czy JWP.
Utwór 27-latka został wyprodukowany przez utalentowanych producentów młodego pokolenia, czyli BarTiego oraz D$T, natomiast mixem zajął się Pazzy. Za teledysk odpowiada Patryk C.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Duet Darii Zawiałow i Taco Hemingwaya ponownie zaskakuje! Choć zaledwie tydzień temu ukazał się nowy album rapera z gościnnym udziałem wokalistki w utworze „Mix Sałat”, to nie koniec współpracy artystów! Właśnie ukazał się nowy utwór „SUPRO”, który zaskakuje wyjątkowo melodyjnym wokalem Hemingwaya oraz niebanalnym teledyskiem.
Artyści w „SUPRO” prowadzą transkontynentalny dialog – Daria z bezkresnej, amerykańskiej pustyni, a Taco z warszawskich ulic. Surrealizmu tej sytuacji dodaje fakt, że w rolę Taco w teledysku wciela się legendarny aktor – Tomasz Kot!
– Pomysł, aby zaangażować do tego projektu Tomka powstał bardzo spontanicznie. „SUPRO” jest napisane i zaśpiewane przez nas z lekkim przymrużeniem oka. Zależało nam więc na tym, aby teledysk do tego numeru również nie był brany całkowicie na poważnie.
Chwilę później wpadliśmy na pomysł „a co by było gdyby Filipa zagrał aktor?”. I w zasadzie od razu przyszedł nam do głowy Tomasz Kot. Razem z Taco ogromnie szanujemy jego postać i kunszt, a poza tym panowie przy pomocy odrobiny charakteryzacji okazało się, że są do siebie zaskakująco podobni!
Tomek – ku mojemu zdziwieniu – zgodził się na udział w klipie praktycznie tego samego dnia, kiedy nieśmiało do niego napisałam i wszedł w to z ogromnym zaangażowaniem i poświęceniem, pomimo wielu zawodowych obowiązków. Jestem przeszczęśliwa i mega dumna z tego, że mogę mieć w jednym projekcie u swego boku dwóch tak wspaniałych artystów! – opowiada Daria.
Premiera nowego singla zbiega się z kolejnym, ogromnym sukcesem na koncie artystki. 25 września Daria przebiła magiczną granicę 2 milionów słuchaczy na Spotify! Jest trzecią Polką w historii platformy, której udało się zgromadzić tak wielką rzeszę słuchaczy.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

„Biegnij!” to kolejny singiel tria Łona x Konieczny x Krupa, promujący nadchodzący album „TAXI”. I nie jest to — wbrew tytułowi — piosenka o skłonności taksówkarzy do joggingu, ale pełna nagłych zwrotów akcji opowieść o sytuacjach, w których kierowca najchętniej uciekłby przed klientem.
– Mój przyjaciel Roxi, który przejeździł parę ładnych lat na taryfie, opowiedział mi kiedyś jak wygląda sylwestrowa noc z punktu widzenia taksówkarza. Okazuje się, że jest dokładnie jak w dobrym horrorze: zaczyna się sielankowo, a potem ni stąd, ni zowąd wszyscy zaczynają cię gonić. Z grubsza o tym jest „Biegnij!” – opowiada o nowym singlu Łona.
Trio promuje najnowszy singiel relacją z występu na żywo zarejestrowaną w legendarnym taksówkarskim spocie, czyli poznańskim „Barze u Gosi”. Koncert miał miejsce w ramach festiwalu sztuk społecznych Off Opera 2023 organizowanego przez SMAK — Stowarzyszenie Młodych Animatorów Kultury. Video jest czwartą częścią wizualnej serii promującej nadchodzące wydawnictwo.
Równocześnie z singlem trio ogłasza rozpoczęcie jesiennej trasy koncertowej. Łony, Koniecznego i Krupy będzie można posłuchać na żywo w: Katowicach (26.10), Toruniu (2.11), Gdańsku (3.11), Warszawie (16.11), Krakowie (19.11) i Wrocławiu (15.12). Bilety do nabycia na Going.
„TAXI” to rezultat współpracy szczecińskiego rapera z muzykami ze składu Siema Ziemia: Andrzejem Koniecznym i Kacprem Krupą. To album koncepcyjny: z rozmów prowadzonych z taksówkarzami i taksówkarkami przez Łonę i Zuzę Głowacką (producentkę wykonawczą albumu) twórcy utkali oni album „TAXI” — uniwersalną, a przy tym osobistą wypowiedź o współczesności, muzycznie zaczepioną między hip-hopem, jazzem i elektroniką.
Album „TAXI” można nabyć na stronie Def Jam Recording Poland i sklep.dobrzewiesz.net. W limitowanej edycji albumu znajdziemy m.in. samochodowe dodatki oraz książeczkę, w której Zuzanna Głowacka i Łona dzielą się kulisami rozmów z taksówkarkami i taksówkarzami. Oprócz tego rozszerzone wydanie zawiera trzy dodatkowe utwory: wyjątkowe remiksy oraz piosenkę „Aorta” z tekstem Jacka Budynia Szymkiewicza — zmarłego w ubiegłym roku wokalisty szczecińskiej grupy Pogodno.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News3 dni temu
Popek – po skaryfikacji czas na nową twarz. Raper znów szokuje fanów
-
News2 dni temu
Ziemia jest płaska? Pierwsze wyniki badań Akasha
-
News2 dni temu
Alberto usłyszał wyrok. Raper został skazany
-
News3 dni temu
Akash zniknął, ale ujawnił, ile kosztował go lot balonem w kosmos
-
News2 dni temu
Alberto wyzywa na walkę pogromcę swojego brata
-
News5 dni temu
Josef Bratan vs Wiewiór – raper kilkukrotnie na deskach
-
News22 godziny temu
Dziwne zachowanie rapera wobec 14 latki? „Raperzy mają sporo za uszami”
-
News1 dzień temu
Weronika Rosati odpowiada Tedemu