Sprawdź nas też tutaj
polski rynek hip hop step hurt polski rynek hip hop step hurt

Felieton

W czyich rękach jest polski rynek hip-hopowy?

Zobaczcie analizę dystrybucji, wykonawców i Olisu.

Opublikowany

 

Chociaż w ostatnim czasie nieco przycichło o Step Records w kontekście działalności wydawniczej to ich ruchy dystrybucyjne mogą robić wrażenie. Przypomnijmy, że płyty raperów QueQuality, BOR Records, Antihype, czy Ganja Mafia Label znajdują się na sklepowych półkach właśnie dzięki działalności Step Hurtu. Konkurencji w tym samym sektorze rynku nie brakuje – My Music, Asfalt Distro, Olesiejuk, Warner czy Fonografika. Jak na ich tle wypada biznes braci Kroków?

Artur Rychlik – redaktor związany między innymi z portalem Popkiller – podjął się analizy tego rynku. Wyniki okazały się zdumiewające. W każdej z kategorii opolski dystrybutor nie miał sobie równych. Analizowana była między innymi ilość wydanych płyt z podziałem na dystrybutorów, ilość współpracujących labeli czy liczba notowań na Olisie. Poprosiliśmy autora statystyk o krótki komentarz, oto co miał do powiedzenia:

Sytuacja z dystrybutorami przypomina mi rynek VOD w Polsce. Tak jak mamy Netflixa, HBO GO i długo, długo nic tak tu mamy Step Hurt, My Music i długo, długo nic. Tylko te rynki będą już inaczej rozwijać się, bo obserwując chociażby przejście NWJ do Asfalt Distro czy Szpadyzorni do Step Hurtu ciężko nie odnieść wrażenia, że Opolanie zdominują rynek i będą niczym Juventus w Serie A. Na nowego gracza na rynku też się raczej nie zanosi. Wielka dominacja Step Hurtu to przede wszystkim genialny moment wejścia na rynek dystrybutorów. Kończący się czas wielkich wytwórni skupiający wokół siebie nastu graczy, przerodził się w czas „jednoosobowych” działalności gospodarczych , gdzie każdy pojedynczy raper szukał swojego dystrybutora. Widocznie marketing szeptany zadowolonych klientów wciąż skutkuje, bo liczba współpracujących wytwórni wciąż rośnie. Na pewno wielkim atutem Step Hurtu jest też sklep preorder.pl . Przystępne ceny płyt, duży wybór i ukierunkowanie na hip-hop to atut jakiego nie ma konkurencja – mówi Artur Rychlik w rozmowie z GlamRap.pl.

Statystyki wyraźnie pokazują, że hip-hopowy rynek leży w rękach Step Hurtu. W każdej z analizowanych kategorii opolski dystrybutor uzyskał znaczącą przewagę rynkową, która pozwala im z optymizmem spoglądać w przód.

 
19 komentarzy
19 komentarzy
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Elo
1 rok temu

Także następnym razem się zastanówcie, kiedy będziecie powtarzać słowa przykładowo Palucha, że jest „self made” I sam wszystko osiągnął, podczas gdy bor tak jak każda inna z „niezależnych” wytwórni jest dystrybuowana przez inną firmę, którą odwala 98% roboty.

Ania22
1 rok temu
Reply to  Elo

Poznam miłego i kulturalnego Pana. Na portalu randkowym znajdziesz mnie pod loginem ania22: http://www.czaterka.pl

Wiesiu
1 rok temu
Reply to  Elo

Paluch to jebany udawacz z teledysków. A tak naprawdę jednostrzałowiec o którym nikt nie słyszał poza gimbami sponsorującymi mi beemkę.

Ania22
1 rok temu
Reply to  Elo

Poznam miłego i kulturalnego Pana. Na portalu randkowym znajdziesz mnie pod loginem ania22: http://www.czaterka.pl

Słynny japoński reżyser - Nagasuka Nakiju
1 rok temu

Chłopaki ze Stepu wbili się w niszę, kiedy zaczynali. Na początku szli na jakość, dopiero później na ilość. Na samym początku mieli samych dobrych graczy, po czasie zaczęło się ściąganie „ulicznych” raperów, których ksywki kończą się na 3 litery. Tak więc, nie dziwi największa ilość wydanych płyt. Swoją drogą, paru skroili jeśli chodzi o hajs.

Odb
1 rok temu

W czyich odbytach jest polski kutas hiphopowy

falkonto
1 rok temu
Reply to  Odb

W twojej dziureczce jest polski kutas hiphopowy

Jan "Anal test" Pawel II
1 rok temu

Żydowskich

B1Lą
1 rok temu

Największym wygranym w tym wszystkim jest DJ Remo.
Całe środowisko kurwiło na niego, że UMC wypuszczało hip-hopolo.
A potem zmienił UMC na MyMusic i po kilku latach sami zaczęli do niego wracać 😀
Oczywiście prawilnym raperkom, którzy wczesniej kurwili na to, że dystrybutorzy i wytwórnie wypuszczają słabą muzykę do radia, teraz nie przeszkadza zupełnie to, żeby ten sam dystrybutor puszczał dalej ich muzykę 😀

Kasa misiu, kasa.

tSobota
1 rok temu

Kto oprócz tej kurwy smietnikowej się sprzedaje w Agorze? łona?

Karol
1 rok temu
Reply to  tSobota

Twoja stara

Alan
1 rok temu

Czemu autor nie wspomniał nic o dystrybucji cyfrowej, która to już robi większe przychody od fizycznej? Może dlatego, że Step jej nie posiada i robi wszystko przez Emuzyka?

Jan Wojtyła
1 rok temu

Step Anal Hurt

Chillan
1 rok temu

ERIPE VHS vid
https://www.youtube.com/watch?v=yrZ5OS-cM6Q
nienawisc w rytmie disco

Ryszard P.
1 rok temu

„Nie chodziło tu o hip hop, a o Jacusia przecież”

Hadzire
1 rok temu

W CHILLWAGON. NA ZAMKNIETEJ IMPREZIE
https://www.youtube.com/watch?v=oWYmmSZBk3g

Prawda
1 rok temu

19:30 7

Opublikowany 6 godzin temu Przez Mateusz Matwijów
polski rynek hip hop step hurt

Analny
1 rok temu

W czyjej dupie jest polski rynek hip-hopowy?
Zobaczcie analną dystrybucję wykonawców i Olisu.

Hadzire
1 rok temu

Kobik se rapuje w oknie xD
https://www.youtube.com/watch?v=CeK1OitdUzc

Popularne