teledysk
zdunekk i Sentino w niespodziewanym duecie
Oczy wielkie jak… furby.
Niespodziewana kolaboracja – finalistka programu „Rap Generation” i jeden z najciekawszych nowych głosów na scenie – łączy siły z Sentino, najbardziej polaryzującą postacią w historii polskiego rapu. Efektem jest „furby” – nowoczesny, mroczny singiel, który ma potencjał wstrząsnąć słuchaczami.
zdunekk od początku swojej kariery udowadnia, że nie daje się zamknąć w żadne ramy. Po ostatnim singlu – pewnym siebie, luksusowym manifeście w singlu „boeira” i odzie do przyjaźni w „Gigi & Bella”, artystka po raz kolejny pokazuje zupełnie nowe oblicze. „furby” to utwór osadzony w gęstej, klubowej atmosferze, gdzie chłodna elegancja spotyka się z trapowym pulsem. To opowieść o życiu na wysokich obrotach i wewnętrznych rozterkach, w którym oczy otwierają się szeroko ze zdumienia – zupełnie jak u kultowej zabawki z lat 90.
Centralnym punktem singla jest jednak wybuchowe połączenie dwóch artystycznych światów. Płynne, melodyjne flow zdunekk, balansujące na granicy śpiewu i rapu, zderza się z ostrym, pełnym charyzmy stylem Sentino. Ten nieoczekiwany duet tworzy unikalną chemię, która sprawia, że „furby” to nie tylko piosenka, ale prawdziwe wydarzenie na scenie muzycznej
– Każdy, kto posłucha tego połączenia, zrobi oczy wielkie jak… furby – zapowiada artystka. I trudno się z nią nie zgodzić. Zaproszenie do współpracy ikony tak kontrowersyjnej jak Sentino to odważny ruch, który potwierdza bezkompromisowość i artystyczną wizję zdunekk.
„furby” to dowód na to, że w muzyce najciekawsze rzeczy dzieją się na styku przeciwieństw.
zdunekk – raperka, wokalistka i songwriterka pochodząca z Warszawy, finalistka pierwszej edycji programu „Rap Generation” na Amazon Prime. W swojej twórczości zręcznie łączy nowoczesne, trapowe brzmienia z melodyjnymi wokalami i bezkompromisowymi tekstami. Jej single, takie jak braggowa „boeira”, sentymentalna „Gigi & Bella” czy najnowszy, eksperymentalny “furby” stworzony razem z Sentino, pokazały jej wszechstronność i ugruntowały pozycję jako jednej z najbardziej obiecujących postaci młodego pokolenia w polskiej muzyce miejskiej.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Zbuku odsłania pierwszy materiał zapowiadający jego dziewiąty solowy album, którego premiera przewidziana jest na 2026 rok.
„Grzechy” to bezkompromisowy, freestyle’owy strzał — nagrany w całości na jednego take’a, bez poprawek, bez filtrów. Surowy „one take” oddaje 100% energii Zbuka i jego powrót do hip-hopowego fundamentu. Mocny uliczny bit, soczyste skrecze i styl, którego nie da się pomylić z nikim innym — to czysta esencja klasycznego rapu.
Produkcją zajął się FANTOM, skrecze dograł DJ Element, a klimatyczny teledysk stworzył Brev K.O.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Warszawski raper i producent 2$z Kali, założyciel legendarnego podziemnego labelu Szybki Szmal, powraca z nowym albumem „Kansa$”, który właśnie ujrzał światło dzienne. Na krążku znalazły się najnowsze single artysty – w tym dobrze znany fanom „Whi$ky”, prezentowany jeszcze przed wakacjami, oraz świeżo wydany „KLO$$”.
Do utworu „Klo$$” powstał wyjątkowy teledysk, nagrany w opuszczonej wiosce w Nevadzie podczas pobytu Kaliego w Kalifornii. W klipie tańczy(!) na zniszczonym BMW, zestawiając mocne trapowe brzmienie z symboliką ruin i odrodzenia. Tytuł nawiązuje oczywiście do kultowej postaci Hansa Klossa, określanego tu „sztosem”.
Followersi mieli okazję towarzyszyć artyście w jego wyprawie na zachodnie wybrzeże USA dzięki setkom relacji na Instagramie oraz kilku dłuższym rolkom, w których Kali eksplorował różne oblicza hip-hopowej kultury Kalifornii. Nie zabrakło breakdance’u, graffiti, deskorolki oraz ulicznych występów raperów i traperów z Las Vegas. Największą popularnością cieszy się nagranie z Compton, ze sporą dawką jego typowego humoru. Materiały wiszą na Insta @szybki.szmal i TikToku @szybki.szmal.
Album „Kansa$” to mieszanka energicznego trapu, odważnego „flexu” i duchowej refleksji. Kali podkreśla, że nie zapomina o wdzięczności wobec Stwórcy: „Dziękuję Bogu za to spełnione marzenie”.

Okładka „Kansa$” nawiązuje do klasyki – „Czarnoksiężnika z Oz”. W nowatorskiej interpretacji zamiast drwala pojawia się robot symbolizujący przyszłość i sztuczną inteligencję, Lew w dresie Gucci na obraz współczesnego rapera, a strach na wróble w postaci zombie symbolizuje poniekąd przeszłość, tradycję i dziedzictwo kulturowe. Sam tytuł „Kansas” podkreśla inspiracje nowoczesnym amerykańskim country – od Morgana Wallena i Tuckera Wetmore’a po Chappelle Roan.
Album zręcznie łączy warszawskie korzenie undergroundu ze współczesnymi trendami i popularną estetyką. To nie tylko kolejny trapowy projekt – to manifest synergii między gatunkami i pokoleniami.
„Kansa$” to mocny powrót 2$z Kaliego – pełen energii, odważnych obrazów i szczerych emocji. Od dziś album dostępny jest na wszystkich platformach streamingowych oraz w cyfrowej dystrybucji.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
Raper TwoFace przestawia kolejny singiel, tym razem we współpracy z Silesem, którego ostatnie single są w topce popularności.
Raperzy nawijają o swoim state of mindzie w rap grze, o gorszych momentach doświadczanych od otoczenia i o gotowości do ciągłej walki. Mocny bit wyprodukowany przez Adasha (współpraca z Kizo, Amar, Paluch, Kaczor, Bambi, Hanafi i inni).
„Drive by” to strzały wersami z rozpędzonej maszyny do robienia rapu.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
„Rezerwat” to klip promujący płytę AdsoNa spod warszawskiego Konstancina – „Defackto”.
Tym razem tematyka inspirowana jest serialem o takim samym tytule. Utwór traktuje o naszych słabościach, życiu ponad stan, uzależnieniach, próżności i strachu przed zniknięciem w tłumie. Pozycja składa się z trzech części w jednym numerze, a każda zwrotka tyczy się innego problemu.
Cała płyta wkrótce będzie dostępna na Spotify i w wersji fizycznej CD.
Za produkcję muzyczną odpowiedzialny jest JacobG, mixem i masteringiem zajął się Jan Wiliński. Video: Perpetuer Filmy.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
teledysk
„Półwpi*rdol” – DoubleYou i Riddi z podwójną premierą
Jeden tytuł i dwa różne numery z innymi gośćmi.
Scena rapowa znowu dostała solidny zastrzyk energii. DoubleYou właśnie wypuścił dwa utwory o tym samym tytule – „Półwpi*rdol”. Za produkcję obu numerów odpowiada Riddi, który jak zwykle dostarczył brzmienie z najwyższej półki, ale to dopiero początek – bo każda wersja tego bangera to inny skład gości i inny klimat numeru.
W pierwszej wersji na majku pojawiają się reprezentanci podziemia Dolnego Śląska: MuodyZet, Junou oraz Dj Ben – to absolutny all-star team, który gwarantuje brzmienie z klasą i techniczną precyzję. To kawałek, który od pierwszego taktu wbija słuchacza w fotel, a przy tym ma w sobie coś z klasycznego, surowego street stylu. Klip został zrealizowany podczas koncertu premierowego albumu „Fabryka Dymu”.
Z kolei druga wersja to Kozioł, Iskra i Dj HWR – gracze, którzy od lat udowadniają, że mają swoje własne, niepodrabialne brzmienie i style. Ta wersja „Półwpi*rdolu” to czysta energia, szczerość i rap bez filtra. Każdy z gości wnosi coś swojego, a całość składa się na spójny, mocny przekaz, który zostaje w głowie na długo. Tutaj klip, a właściwie większa jego część to czysty spontan. Ekipa zebrana na after prosto z undergroundowej imprezy #ShowYoursSkills w Amsterdamie.
DoubleYou i Riddi pokazują, że rap może mieć dwa oblicza – ale ten sam pazur. Dwie wersje, jeden tytuł, jeden vibe: autentyczność i siła słowa. Obie wersje „półwpi*rdolu” dostępne są już na kanale MarkaWłasna_Sf na YouTube.
DoubleYou – raper, który od lat konsekwentnie buduje własny świat w polskim hip-hopie. Bez kalkulacji, bez udawania zawsze prawdziwy i bezkompromisowy. Jego wersy to połączenie brudnej szczerości ulicy z refleksją nad codziennością, a flow i dykcja sprawiają, że każdy jego wers trafia prosto w punkt. Współpracował z wieloma uznanymi producentami i MC’s, ale wciąż pozostaje wierny swojemu stylowi – autorskiemu, surowemu, pełnemu emocji i energii. Projekty takie jak „półwpierdol” pokazują, że DoubleYou nie boi się eksperymentów w różnych kierunkach, ale zawsze zachowuje autentyczność i charakter. Dla wielu słuchaczy to głos z duszą i doświadczeniem, a dla młodszych – dowód, że w rapie wciąż liczy się treść.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl
-
News5 dni temuKara dissuje Fagatę i Leosię: „Dwie debilki się dissują, żadna rapować nie potrafi”
-
News2 dni temuYoung Leosia kończy beef z Fagatą dissem „Dobranoc”
-
News3 dni temuGrzegorz Krychowiak wbił na WBW i ciśnie Filipka
-
News2 dni temuBambi burzy swój pomnik i rusza z „Let It B”
-
News5 dni temuZnany dziennikarz o beefie Fagaty i Leosi: „W zerówce pisałem lepsze rymy”
-
News2 dni temuKazior z ordynarną propozycją dla Young Leosi i Fagaty
-
News4 dni temuAdMa: „Fagata nie jest autorką żadnego swojego utworu”
-
News3 dni temuGdzie jest Mes? „Bukowski” zniknął z OLIS po tygodniu od premiery