Sprawdź nas też tutaj

News

Złota platyny i diamenty – 35 wyróżnień dla polskich raperów

ReTo zarobił na jednym utworze 200 000 złotych.

Opublikowany

 

Po raz kolejni polscy raperzy zostali wyróżnieni. Tym razem otrzymali oni w sumie 35 złotych, platynowych i diamentowych płyt. Najwięcej wyróżnień zdobyli Paluch, Szpaku, Guzior, PlanBe oraz Kukon. Wyróżnienia zostały przyznane przez ZPAV 24 lutego.

„Czerwony Dywan” Palucha sprzedał się w 120 tysiącach kopii, a „Złota Owca” w 90 tysiącach. Identyczny wynik ma „Atypowy” Szpaka, który także uzyskał wynik 90 tysięcy sprzedanych płyt. Większość przyznanych wyróżnień są za single. 20 tysięcy złotych na każdym z wymienionych poniżej numerów, który zdobył złotą płytę zarobili m.in. Joda, TKM, PlanBe i Gedz. Natomiast ReTo, który zdobył diamentowa płytę za utwór „Billy Kid” zarobił na nim 200 tysięcy złotych.

Złotej płyty

  • Bedoes/Kubi Producent „Aby śmierć miała znaczenie”
  • Kizo „Posejdon”
  • Kubańczyk „Cały ja”
  • TKM „Ostatni buziak” – singiel
  • TKM „Mała życie to nie film” – singiel
  • Joda „Osiedlowa lambada” – singiel
  • Joda „Polskie Miami” – singiel
  • PlanBe „Lubię” – singiel
  • PlanBe „Ona to ziomal” – singiel
  • Kukon ft. Quebonafide „Piję wódę i słucham Ich Troje” – singiel
  • Kukon „Wirtualny diler” – singiel
  • Epis DYM KNG ft. Bajorson „Gen hardkoru” – singiel
  • Gedz ft. Taco Hemingway „Yin Yang” – singiel
  • Gedz „Urwis” – singiel

Platynowe płyty

  • Paluch „Czerwony dywan” (4x platyna)
  • Guzior ft. Oskar PRO8L3M „Fala” (4x platyna) – singiel
  • Paluch „Złota owca” (3x platyna)
  • Szpaku „Atypowy” (3x platyna)
  • Guzior „Blueberry” (3x platyna) – singiel
  • PlanBe „Hollywood$” (2x platyna) – singiel
  • BORCREW „BORCREW ALBUM”
  • TKM „Tinder” – singiel
  • TKM „Laj Laj Laj” – singiel
  • TKM „Jeden buziak” – singiel
  • Lipa „Znowu lecę” – singiel
  • Lipa „IjoIjo” – singiel
  • Kobik „BORCREW” – singiel
  • Guzior „Kushkoma” – singiel
  • Guzior ft. Reto „Tatuaże z henny” – singiel
  • PlanBe „Wyrwać się” – singiel
  • PlanBe „Na tylnych siedzeniach” – singiel
  • PlanBe „Cola” – singiel
  • Kukon „Miniówa” – singiel

Diamentowe płyty

  • ReTo „Billy Kid” – singiel
  • MIYO ft. Tymek „Będzie lepiej” – singiel

Ile trzeba sprzedać płyt, żeby zdobyć wyróżnienie?

Zdobycie konkretnego pułapu danego wyróżnienia można osiągnąć przez sprzedaż nośników fizycznych, cyfrowych oraz dzięki streamingowi.
Nośniki fizyczne – należy sprzedać: 15 000 kopii – Złota Płyta, 30 000 kopii – Platynowa Płyta, 150 000 kopii – Diamentowa Płyta.
Nośniki cyfrowe i streaming – tutaj stosowane jest kryterium dochodowe. Samo kliknięcie w dany kawałek nic jeszcze nie oznacza. Artysta i wytwórnia muszą na tych kliknięciach osiągnąć dochód. Tak jak osiągają dochód na sprzedaży fizycznych egzemplarzy. Aby uzyskać po 1 marca 2017 roku któreś z wyróżnień, trzeba udokumentować przychód ze streamingu, dzwonków telefonicznych i muzyki w tle. Przelicznik jest następujący: 20 złotych przychodu jest przyjmowane jako sprzedaż jednego albumu. Sumowany jest przychód ze wszystkich utworów z albumu. By uzyskać Złotą Płytę trzeba sprzedać muzykę za 300 tysięcy zł, Platynę – 600 tysięcy i Diament – 3 mln.

Wyróżnienia dla singli

Kryteria przyznawania wyróżnień dla muzyki cyfrowej zmieniły się 1 marca 2017 roku. Wprowadzono kryterium dochodowe. Oznacza to, że wydawca musi udowodnić, że zarobił na każdym singlu. W przypadku złotej płyty dla singla, musi on zarobić 20 tys. zł, co jest równoznaczne ze sprzedażą 10 tys. unitów.

Złota płyta (digital single) – dochód 20 tys. zł (= 10 tys. unitów).
Platynowa płyta (digital single) – dochód 40 tys. zł (= 20 tys. unitów).
Diamentowa płyta (digital single) – dochód 200 tys. zł (= 100 tys. unitów).

 
48 komentarzy
48 komentarzy
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Odb
11 miesięcy temu

Złote deszcze i klocki – 35 wypróżnień na polskich hiphopolowców

Odb
11 miesięcy temu
Reply to  Odb

No jadę ale zachaczyłem jeszcze o matkę Kuzynki Buczera

Kuzynka Buczera
11 miesięcy temu
Reply to  Odb

A co ty sie do mnie pedale nagle przypierdalasz jak ja twoją stronę trzymałem. A chuj ci w dupe dzbanie taki sam pojeb jak ten ej ty kolo

Odb
11 miesięcy temu

Matkojebco jak już, nie pedale

Kuzynka Buczera(@kuzynka-buczera)
11 miesięcy temu

Pierwszy raz sie spotykam z podszywem, ktory broni ksywy pod ktora sie podszywa. Niezlym musisz byc pojebem hahahaha

rdza na majtach
11 miesięcy temu
Reply to  Odb
Kuzynka Buczera(@kuzynka-buczera)
11 miesięcy temu
Reply to  Odb

Czy ten na zdjeciu to skarpeciarz? Myla mi sie te zjeby, wszyscy tak samo wygladaja.

Kuzynka Buczera
11 miesięcy temu

Niezłą musisz mieć słabą psychę że się podszywasz pod trolla. Znajdź sobie swój nick debilu

Kuzynka Buczera(@kuzynka-buczera)
11 miesięcy temu

Mozesz sobie wziac ten czarny matole, nie podoba mi sie ten kolor.

Kuzynka Buczera_Official
11 miesięcy temu

A co ci czarny przeszkadza jebany w dupe rasisto i podszywie?

Kuzynka Buczera(@kuzynka-buczera)
11 miesięcy temu

Gdy pisze, ze nie podoba mi sie czarny kolor ty masz jakies skojarzenia z razizmem… Nie chwal sie publicznie debilizmem.

Kuzynka Buczera_Official
11 miesięcy temu

Wszystko jest w podświadomości chuju jebany. I znajdź sobie własny nick, przestań się podszywać

Kuzynka Buczera(@kuzynka-buczera)
11 miesięcy temu

Co za idiota xD

Odb
11 miesięcy temu

Znajde cie KURWO

Kuzynka Buczera(@kuzynka-buczera)
11 miesięcy temu
Reply to  Odb

Szukaj. Matol.

Kuzynka Buczera 100% ORIGINAL
11 miesięcy temu

Zniszczę cię

Kuzynka Buczera(@kuzynka-buczera)
11 miesięcy temu

Dajesz

Kuzynka Buczera na 100% Jebać podszywa
11 miesięcy temu

Zniszczę cię

Rafalala
11 miesięcy temu
Reply to  Odb

I to misie kurwa podoba!!!!

Rafalala
11 miesięcy temu

Dużo pedałów na liście. Jestem z tego bardzo dumny i z tej okazji chciałbym ogłosić konkurs dla glamrapowiczów. Zgadnijcie którego z tych raperów ruchałem najczęściej? Do wygrania miesięczny karnet na kąpiel w mojej wannie z możliwością polerowania mojego berła. Ruchanie w dupe z w karnecie. Powodzenia

Yebatzu
11 miesięcy temu
Reply to  Rafalala

Giń cwelu!!!

brobot
11 miesięcy temu
Reply to  Rafalala

kiedys pod kazdym postem bylo zdjecie transa. Teraz nie trzeba, bo jest w kazdym poscie

Rafalala
11 miesięcy temu
Reply to  brobot

Świat się zmienia, rap idzie do przodu. Kiedyś raperzy jebali pedałów, dzisiaj pedały jebią raperów.

WielkieElo
11 miesięcy temu

200 patyków za wysrywy na majku dla umysłowych ameb. To się kurwa nie dzieje.

Kondon z lazaretu
11 miesięcy temu

Czy tylko ja nie wierze w te pieniadze? ReTo 200 kola i co gdzie jest chata za gotowke? przeciez dalej wali polaka po nosie

erdo u reda
11 miesięcy temu

znam z tej listy palucha, quebo i taco. kizo i kubańczyka tylko z ryja. gdzie oni te wysrywy opierdalają jak nigdzie ich nie ma.

Ziominho
11 miesięcy temu
Reply to  erdo u reda

Chodz, bede cie jebal w dupe az sie wykrwawisz. Moze wtedy zmadrzejesz

erdo u reda
11 miesięcy temu
Reply to  Ziominho

wyrywniaku z glamrapu, by przyszło co do czego to by ci nie drygnął i byś się smutny tłumaczył, że mój były miał większego.

Ziominho
11 miesięcy temu
Reply to  Ziominho

Chyba, ze wolisz dominować to ja ci się nadstawię. Krwawienia raczej nie będzie bo jestem już dość rozjechany ale bawić się i tak możemy dobrze. Buziaczki.

Zbyszek
11 miesięcy temu

Chciałbym stwierdzić ze większość tego gowna nie ma żadnego znaczenia ani jakiejkolwiek wartości merytorycznej także Jebac.
Miłego dnia

Trzy Korony
11 miesięcy temu

krosty na penisie i ślimaczenie pod napletkiem

Trzy Korony
11 miesięcy temu
Reply to  Trzy Korony

Kurwa, z oknem w google mi się pomyliło…

Tawarisz Palusz CCCC
11 miesięcy temu

DZIADEK, KTÓRY SPIERDALAŁ Z AFGANISTANU PRZED SOWIETAMI BYŁBY DZIŚ DUMNY Z KOLABORACJI SWOJEGO WNUKA 🙂

KEAI
11 miesięcy temu

UWAGA UWAGA MAM WAŻNY KOMUNIKAT. DAMIAN KROCZ Z BDG TO JEBANA KURWA I PIERDOLONY CWEL. CHUJ CI W DUPE WYKOLEJENCU

SicenS
11 miesięcy temu

Nie znam lub nie słucham żadnego z laureatów a jestem słuchaczem rapu. Co jest nie tak?

Hacker juggalo 666
11 miesięcy temu

Golden shit from anus!

PanKonrad
11 miesięcy temu

Ów lista pokazuje że nie liczy się już muzyka, liczy się to jaki masz wizerunek i ile razy i komu obcigales chuja, większość wyróżnień powinno być przyznawane w kategorii pop nie hiphop, zresztą co ja wiem

Juggalo psychopath 666
11 miesięcy temu

Złoty shit!

Anita
11 miesięcy temu

Dlaczego tak go wszyscy tutaj obrażają? Przecież ReTo jest super artystom. Czy to tak tylko dla hejtu, z kompleksów?

Magister pigularzu
11 miesięcy temu

Jakim cudem AŚMZ dostało teraz złoto, skoro już w 2018 ta płyta złoto dostała.

bystrosci
11 miesięcy temu

https://www.youtube.com/watch?v=SHTPVBTXhvc&t=4580s
BOŻE WYBACZ IM ŻE NIE CIĘ NIE ZNAJĄ I ZLITUJ SIE NAD NIMI.

Człowiek dobry
11 miesięcy temu

rylkłyk

Ziominho
11 miesięcy temu

Reto jak dla mnie top 1 w Polsce obecnie

haha
11 miesięcy temu
Reply to  Ziominho

haha haha

o KURWA to nieźle jak takiego GównoGrajka stawiasz na pierwszym miejscu

Pewnie na Drugim Miejscu jest Szpaku Sraku haha

Ziominho
11 miesięcy temu
Reply to  haha

Na drugim jest twój stary

Wajda Andrei
11 miesięcy temu
Reply to  Ziominho

Re to top jeden na twojej starej w sypialni. Pajacu

Odb
11 miesięcy temu

Umrzesz cwelu

Odb
11 miesięcy temu
Reply to  Odb

Ciebie co wieczór robi twoich trzech ojców, jeden w dupsko, drugi w pysk a trzeci na ciebie szcza

Popularne