Sprawdź nas też tutaj

News

Jak zachowują się słuchacze muzyki? Raport od IFPI

Czego słuchają Polacy, z jakich urządzeń i ile godzin tygodniowo?

Opublikowany

 

Międzynarodowa Federacja Przemysłu Fonograficznego (IFPI), reprezentująca światowy przemysł muzyczny, opublikowała raport pt. „Music Listening 2019”, który zawiera analizę zachowań i preferencji konsumentów w wieku 16-64 lat na 21 najważniejszych rynkach muzycznych na świecie, w tym w Polsce.

Główne wnioski raportu

  • Coraz więcej czasu spędzamy na słuchaniu muzyki. Respondenci słuchają muzyki średnio 18 godzin tygodniowo. To więcej niż w roku ubiegłym, gdy średnia wynosiła 17,8 godziny. Odpowiada to 2,6 godziny słuchania muzyki dziennie lub wysłuchaniu 52 trzyminutowych utworów w ciągu dnia. W Polsce słuchamy muzyki średnio 21,8 godziny tygodniowo.
  • Większość badanych (54%) uznaje się za „osoby kochające muzykę” lub osoby będące „fanatykami muzyki”. Wśród 16-24-latków odsetek ten rośnie do 63%. W Polsce jest to odpowiednio 53 % i 61%.
  • Starsze grupy wiekowe coraz częściej korzystają z serwisów streamingowych audio. Serwisy te cieszą się popularnością na całym świecie, a w ostatnim miesiącu korzystało z nich 64% wszystkich respondentów – jest to wzrost o około 7% w stosunku do roku 2018. Najwyższy wskaźnik wzrostu zaangażowania dotyczy osób w wieku 35-64 lat: 54% tej grupy korzystało z serwisu streamingowego audio w ostatnim miesiącu (wzrost o 8% w stosunku do 2018 r.). W Polsce z serwisów streamingowych audio w ostatnim miesiącu skorzystało 52 % badanych, a w grupie wiekowej 35-64 – 42 %.
  • Korzystanie z muzyki z naruszeniem prawa pozostaje wyzwaniem dla muzycznego ekosystemu. 27% badanych korzystało z nielegalnych sposobów słuchania lub pozyskiwania muzyki w minionym miesiącu, a 23% korzystało z nielegalnych usług zgrywania strumieni – wiodącej formy muzycznego piractwa. Wśród respondentów z Polski te wyniki wynoszą odpowiednio 36 % i 29%.

Tegoroczny raport przedstawia ekscytującą historię coraz większego zaangażowania fanów w odbiór muzyki. W czasie, gdy wiele mediów walczy o ich uwagę, nie tylko decydują się spędzać więcej czasu na słuchaniu muzyki i angażowaniu się w nią, ale robią to w coraz bardziej różnorodny sposób.Trwałe partnerstwo między wytwórniami fonograficznymi a artystami stanowi podstawę, na której zbudowany jest ten rozwijający się, ekscytujący świat pasjonatów muzyki. Wytwórnie współpracują ze swoimi artystami, aby pomóc im dotrzeć do fanów na całym świecie. Raport podkreśla również, że dostępność muzyki za pomocą nielicencjonowanych metod lub naruszanie praw autorskich pozostaje realnym zagrożeniem dla ekosystemu muzycznego. Praktyki takie jak zgrywanie strumieni są nadal powszechne i nic nie przynoszą tym, którzy tworzą i inwestują w muzykę. Nadal prowadzimy działania na całym świecie, aby rozwiązać ten problem. – mówi Frances Moore, dyrektor generalny IFPI.

Polski rynek muzyczny

Z raportu wynika, że Polacy słuchają średnio 21,8 godziny muzyki tygodniowo. Ponad 40% z nas robi to za pośrednictwem radia. Kolejne medium w kolejności to Youtube (22%), a na trzecim miejscu znalazły się płyty przez nas kupione (10%). Polska jest krajem, w którym słuchanie radia deklaruje największa liczba badanych.

W ostatnim miesiącu 52% konsumentów słuchało muzyki korzystając z serwisu streamingowego, a 86% z nas zadeklarowało, że wykorzystywało do tego serwis Youtube.

Ulubione gatunki muzyczne Polaków

Z raportu dowiadujemy się także, czego najczęściej słuchają nasi rodacy. Na pierwszym miejscu mamy Pop (66,3%), później Rock (59%), Dance (36,6%), Disco-polo (32,8%), Muzykę filmową (27,9%) i dopiero na piątym miejscu Hip-hop/Rap (27,2%). Stawkę zamyka Metal z 19%.

Metodologia badania

IFPI w kwietniu i maju 2019 r. przeprowadziła globalne badanie, którego celem było poznanie zachowań i preferencji konsumentów w zakresie korzystania z muzyki w licencjonowanych i nielicencjonowanych serwisach muzycznych.

Badanie zostało zrealizowane na demograficznie reprezentatywnej próbie użytkowników Internetu w grupie wiekowej 16-64 lat w następujących krajach: Argentyna, Australia, Brazylia, Kanada, Francja, Niemcy, Włochy, Japonia, Meksyk, Holandia, Nowa Zelandia, Polska, Rosja, Republika Południowej Afryki, Korea Południowa, Hiszpania, Szwecja, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Badaniem zostały objęte również rynki w Chinach i Indiach, ale wyniki badania w tych dwóch krajach nie zostały uwzględnione w danych „globalnych” raportu. Badane terytoria stanowiły 92,6% przychodów światowego rynku nagrań muzycznych w 2018 r.

W sumie w badaniu uczestniczyło 34 tys. użytkowników Internetu, przy uwzględnieniu większej liczby użytkowników na większych rynkach. Ogólnokrajowe reprezentatywne próby kwotowe pomiędzy 1 tys. a 3 tys. respondentów zostały ustalone zgodnie z wielkością populacji internetowej i strukturą demograficzną, według najnowszych danych ze spisu ludności na każdym terytorium. Dzięki temu w danych uzyskano standardowy poziom błędu +/- 3%, przy poziomie zaufania sięgającym 95%. Projekt, konstrukcja i analiza wyników badania zostały opracowane przez IFPI. Badanie wśród respondentów zostało przeprowadzone przez AudienceNet.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Prawda o Gangu Albanii po latach. „Zawijali złotówki i uciekali”

Nie wszyscy członkowie zespołu chcą po latach wypowiadać się na ten temat.

Opublikowany

 

gang albanii
fot. K. Krempińska / Step Records

11 grudnia w księgarniach pojawi się książka, której zapowiedź zaskoczyła wielu, a treść zaskoczy jeszcze bardziej. Nie brakuje w niej brudnych opowieści. Nie brakuje nieprzyjemnych obrazków. Ale inaczej o Gangu Albanii mówić się nie da.

„Napad na bank” to zakulisowe historie, wspomnienia z tras koncertowych i szczere wyznania po latach od rozpadu jednego z największych projektów polskiej sceny muzyki rozrywkowej. Marcin Misztalski przeprowadził setki godzin szczerych wywiadów między innymi z Rozbójnikiem Alibabą, Primo Menem, Claysteerem i Forxstem. Rozmawiał także z ludźmi, którzy od lat obserwują polską scenę muzyczną. Wyjaśnia skalę fenomenu i komercyjnego sukcesu Gangu, a przy okazji obnaża zakulisowe działania tej branży. Borixon i Popek nie udzielili swoich wypowiedzi do książki.

Marcin Misztalski: „To nie jest książka, w której rozwalam teksty Borixona i Popka na części i próbuję je zrozumieć. To książka o kulisach działań zespołu i polskiego show-biznesu. W błędzie jest ten, kto myśli, że Gang to tylko trójka solistów. Za zespołem stał sztab ludzi i każdy z nich miał coś do powiedzenia. Niektórzy z nich mają dziś dobrze prosperujące firmy, są doktorami wykładającymi na uczelniach czy ludźmi działającymi przy klipach dla gwiazd amerykańskiego hip-hopu – mają po prostu fajne życie. Oczywiście nie wszyscy, jednak nie jest to na pewno książka o patologii. To opowieść o ludziach, którym w życiu przydarzył się Gang Albanii. W środku znajdziecie dużo mięsa i historii z ciężkich melanży, bo w tym przypadku nie dało się inaczej. Jednak więcej jest chyba smutku, bezradności i historii o tym, jak można spieprzyć życie swoje i – przede wszystkim – swoich bliskich.

To nie jest grzeczna książka, do której wypowiada się tabun nudnych polskich raperów, analizujących każde słowo w wywiadzie. Tutaj nie ma autocenzury i myślenia pod tytułem: „usuń to jednak, bo ktoś się obrazi”. Jest wręcz odwrotnie. Wiem, że stworzyliśmy bardzo ciekawy dokument, który bazuje na opowieściach ludzi z krwi i kości.”

Więcej o książce „Napad na bank” dowiesz się >> TUTAJ

FRAGMENTY KSIĄŻKI:

Alibaba: Można powiedzieć, że Gang Albanii zaczął się na facebookowej tablicy u DJ-a Frodo. Pewnego dnia rozmawialiśmy o Donatanie i jego Równonocy. Pamiętam, że do dyskusji włączył się nawet Ero z JWP. Jakaś laska napisała komentarz, że Donatan zmiażdżył Polskę swoją muzyką. Odpowiedziałem, że takie hity można zrobić w kilka dni. Ktoś napisał: „No to zrób”. Do dzisiaj mam tego screena.


Primo Men: Kiedyś prześmiewczo powiedziałem, że największym sukcesem Gangu jest to, że każdy debil naćpany mefedronem jest w stanie nauczyć się tekstów Popka i Borixona. To prawda. Choć pamiętam taki koncert, na którym Popek ich nie znał… Później Borixon musiał się nauczyć jego tekstów i zap***dalał na scenie za Pawła.


Claysteer: W Londynie było grubo, kiedy chłopaki mocno rozj***li pokój w hotelu. Zrobił się kwas, bo w każdej chwili mogły przyjechać psy, a oni mieli przy sobie sporo dragów. Pomyślałem sobie wtedy: No, ku***, fajnie, wpadnie tu za chwilę policja, zawiną mnie w Londynie z Popkiem, który tak naprawdę ch** wie, co ma w papierach. No ale na szczęście wszystko skończyło się dobrze, a z czasem Popek okazał się normalnym gościem… jakkolwiek to brzmi.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Bonus RPK ma na płycie członka ekipy Eminema

Raper ujawnił tracklistę nowej płyty.

Opublikowany

 

Przez

bonus rpk
źródło: fb/bonusrpk

Bonus RPK szykuje się do premiery kolejnej solowej płyty „Kreator Żywota”. Poznaliśmy tracklistę albumu i gości, wśród których jest członek nieistniejącej ekipy D12, której przewodził Eminem.

„Kreator Żywota” to drugi album Bonusa RPK, który powstał po jego wyjściu z Zakładu Karnego. Jest to projekt mocno zróżnicowany pod względem tematyki oraz bitów. Słuchacze mogą spodziewać się zarówno brudnych, ulicznych opowieści, jak i głębszych przemyśleń nad życiem, jednakże dominującym stylem pozostaje dobrze znany fanom Bonusa hardkorowy rap.

Gościnnie na krążku pojawili się: Aleshen, Białas, Arczi Szajka, Intruz, Słoń, Ero JWP, Merd DT, Dj Gondek, Pezet oraz amerykański raper Bizarre z D12.

Premiera albumu „Kreator Żywota” odbędzie się 13 grudnia.

Bonus RPK „Kreator Żywota” – tracklista

  1. Kreator Żywota
  2. Sigma
  3. Lustro (Ft. Aleshen & Białas)
  4. Mięska Szachownica
  5. Sytuacja Wymaga (Ft. Arczi Szajka & Intruz)
  6. Odbijam (Ft. Bizarre)
  7. Skazany Na Trening
  8. Wielbłądzie Kopyto
  9. Tulipan
  10. Hotel (Ft. Słoń)
  11. Drapieżcy (Ft. Ero JWP & Merd DT)
  12. Relax Stoprocent2 (Ft. DJ Gondek)
  13. Dobra Zabawa (Ft. Pezet)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Matka Eminema nie żyje

Miała 69 lat.

Opublikowany

 

Przez

matka eminema

Matka Eminema, Debbie Nelson zmarła w wieku 69 lat po walce z zaawansowanym rakiem płuc.

Zmarła mama Eminema

O problemach zdrowotnych Debbie Nelson po raz pierwszy poinformowano we wrześniu. Już wtedy nie dawano jej wiele czasu. Matka Eminema odeszła wczoraj wieczorem w St. Joseph, w stanie Missouri. Potwierdził to przedstawiciel rapera, Dennis Dennehy.

Burzliwe relacje z synem

Eminem miał z matką bardzo różne relacje. Na początku kariery oskarżał ją o zaniedbywanie i przemoc w wielu swoich numerach m.in. w „Cleanin’ Out My Closet”.

W 1999 roku Debbie pozwała swojego syna za zniesławienie na kwotę 10 milionów dolarów. Wygrała sprawę, ale podobno otrzymała tylko 25 tys. dolarów, z czego większość poszło na prawników. W 2007 wydała książkę „My Son Marshall, My Son Eminem”, w której opisała swoje relacje z synem.

Ciekawostki o matce Eminema i jej relacjach z synem

  • Nelson urodziła Eminema w wieku 18 lat.
  • Ojca Eminema, Bruce’a Mathersa poślubiła w wieku 15 lat. On miał wtedy 22 lata.
  • Rodzice Eminema spędzili kilka lat razem grając w zespole Daddy Warbucks.
  • Niedługo po narodzinach rapera, jego ojciec odszedł. Matka wychowywała go sama razem z przyrodnim bratem.
  • Przez lata krążyli po Michigan i Missouri, zanim ostatecznie osiedli w Detroit.
  • Eminem oskarżał matkę o kradzież jego wypłat, wyrzucanie go z domu i branie narkotyków. Jego matka zaprzeczyła, że kiedykolwiek coś brała.
  • Eminem wielokrotnie dissował matkę m.in. w numerach „My Name Is” czy „Cleanin’ Out My Closet”.
  • Grupa hiphopowa ID-X zapytała Nelson (wówczas występującą pod pseudonimem Debbie Mathers-Briggs), czy chciałaby wydać własną płytę CD, a ona się zgodziła. Jeden z dwóch powstałych utworów, „Dear Marshall”, przedstawiał Nelson recytującą otwarty list do syna, w którym na przemian go karciła i przyznawała się do własnych błędów.
  • W 2013 roku w numerze „Headlights” raper przeprosił matkę za swoje ostre słowa.
  • Ich relacja poprawiła się w ostatnich latach. W 2022 Debbie pogratulowała synowi wprowadzenia do Rock & Roll Hall of Fame.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Macias: „Seppuku Extended”, trasa i nowy klip

„Co jest z wami koty, zawsze spadam na cztery banknoty”.

Opublikowany

 

macias

Macias podczas poniedziałkowej Rap 20 Radia Eska zapowiedział premierę rozszerzonej wersji swojego hitowego krążka, pierwsze daty swojej solowej trasy koncertowej oraz teledysk do singla “Zaczepki” z Szamzem, który znalazł się na albumie “Seppuku”.

Macias wydaje Seppuku Extended

Przypomnijmy, że krążek zadebiutował na szczycie notowania OLiS, stając się najchętniej kupowaną płytą w Polsce. “Seppuku Extended” prócz utworów z wersji standardowej zawiera 8 niepublikowanych do tej pory numerów, zupełnie nową okładkę i poligrafię, w tym – mini-komiks wchodzący w skład bookletu.

Okładka albumu „Seppuku Extended”

Specjalny drop merchu

Razem z premierą “Seppuku Extended” wystartował także dodatkowy drop specjalnego merchu. Dwa nowe wzory w limitowanym nakładzie i atrakcyjnych pakietach można nabyć już teraz na stronie www.0081.co. Warto wspomnieć, że wszyscy zainteresowani kolejnymi szczegółami projektu wciąż mogą zostawić tam swój e-mail, by być osobiście przez Maciasa poinformowanym o kolejnych nowościach – zanim dowiedzą się o nich inni.

Seppuku Tour

To jednak nie jedyne ogłoszenia – razem ze startem przedsprzedaży “Seppuku Extended”, ruszyła sprzedaż biletów na solową trasę Maciasa. Seppuku Tour obejmie Łódź (8.02, Scenografia), Katowice (21.02, P23), Wrocław (22.03, Transformator), Poznań (7.03, Próżność), Gdańsk (8.03, Parlament) i Warszawę (15.03, Oczki). Bilety dostępne są na stronie www.seppukutour.pl


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Patokalipsa o Edziu: „Wyr***any na pieniądze przez bezdomnych na syropie”

Edzio został oszukany przez gangsta raperów.

Opublikowany

 

Przez

edzio oblock

Patokalipsa bezlitośnie podsumowuje przygody Edzia w Stanach. Polski raper przyznał się, że został oszukany przez gangsterów, z którymi chciał nagrać numer.

Jak oszukali Edzia

Polski raper chciał nagrać numer z gangsta raperami ze Stanów, do których kontakt otrzymał od znajomego. W social mediach flexowali się oni hajsem, autami i biżuterią, ale w rzeczywistości byli spłukani. Edzio musiał ich nakarmić i zapłacić za studio, w którym nic ostatecznie nie nagrali, bo jego nowi koledzy poszli w syropowy melanż i zasnęli.

Patokalipsa komentuje

Patokalipsa nigdy nie oszczędzała Edzia i nie inaczej jest w tym przypadku.

– Edzio nagrał film i nagle z pierwszego Polaka na O’Blocku stał się kolejnym leszczem wyr***anym na pieniądze przez trzech bezdomnych na syropie. I to niby z nich jest beka – napisał krakowski skład.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Koziołek zaatakował Zbuka na konferencji Fame’u

Tymczasem Koro wysunął do Zbuka poważne oskarżenia.

Opublikowany

 

Przez

zbuku koziołek

Na poniedziałkowej konferencji Fame 23 doszło do kolejnych spięć na linii Koziołek – Zbuku. Freestyle’owiec zaatakował rapera fizycznie.

Na pierwszym panelu konferencji pojawiło się trzech raperów, a atmosfera była gorąca. Koro zarzucił Zbukowi, że ten miał parę lat wcześniej grozić komuś spaleniem domu. Raper z Prudnika stanowczo temu zaprzeczył. Chwilę później odpalił się Koziołek, który w pewnym momencie zaczął Zbuka kopać i oblał go wodą. Ten zapowiedział, że wyjaśni to sobie z freestyle’owcem poza kamerami.

Fame 23 odbędzie się 7 grudnia w łódzkiej Atlas Arenie. Zbuku zmierzy się z Koro, a Koziołek z Sequento.

Poniżej wideo:


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2024.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: