Sprawdź nas też tutaj

News

Fryderyk 2020: Nominacje do Albumu Roku Hip-Hop

O statuetkę powalczy pięciu hip-hopowców.

Opublikowany

 

ZPAV podał nominowanych do tegorocznych Fryderyków. W najbardziej interesującej nas kategorii Album Roku Hip-Hop pojawiły się wydawnictwa O.S.T.R.-a, Pezeta, PRO8L3M-u, Sokoła i Taco Hemingwaya.

Ogłoszone dziś nominacje do Fryderyków 2020 w dziewiętnastu kategoriach muzyki rozrywkowej i trzech kategoriach jazzowych to wynik głosowania Akademii Fonograficznej – grona ponad 1400 artystów, twórców, producentów, dziennikarzy muzycznych i przedstawicieli branży fonograficznej. Laureatów nagród poznamy 14 marca podczas otwartej dla publiczności Gali Muzyki Rozrywkowej i Jazzu, która odbędzie się już po raz drugi w  Międzynarodowym Centrum Kongresowym w  Katowicach.

Następnego dnia, 15 marca, odbędzie się druga edycja FRYDERYK Festiwal. Na scenie w MCK-u zagrają artyści reprezentujący różne konwencje i style, m.in. Ørganek, Daria Zawiałow, Król, Natalia Przybysz (nominowana w kategorii Album roku pop z płytą Jak malować ogień oraz Najlepsze nowe wykonanie za piosenkę Krakowski spleen), KęKę i Baranovski (nominacja w kategoriach: Autor roku, Album roku pop za płytę Zbiór oraz Utwór roku za Czułe miejsce). W Katowicach zadebiutuje również Scena Nowego Rapu, na której wystąpią: OKI, Koza, Trill Pem, Miętha i Gverilla.

Cieszymy się, że w tym roku publiczność po raz kolejny będzie mogła uczestniczyć w ceremonii wręczenia najważniejszych nagród muzycznych w Polsce. – mówi Marek Staszewski, szef Związku Producentów Audio Video, organizatora FRYDERYK Festiwal.

Otwarcie formuły wydarzenia pozwoliło artystom przeżywać ten wyjątkowy wieczór wspólnie z fanami, których wsparcie jest przecież tak ważne dla muzyków. – dodaje.

Album roku hip-hop

O.S.T.R. – „Instrukcja obsługi świrów”
Pezet – „Muzyka współczesna”
PRO8L3M – Widmo
Sokół – „Wojtek Sokół”
Taco Hemingway – „Pocztówka z WWA, lato ’19”

Fonograficzny debiut roku

Ania Karwan
Hania Rani
sanah
schafter
Viki Gabor

Teledysk roku

Daria Zawiałow – „Szarówka”
Dawid Podsiadło – „Trofea”
Ero – „Przerwa techniczna”
Syny – „Nag Champa”
Viki Gabor – „Superhero”

Utwór roku

Baranovski – „Czułe miejsce”
Daria Zawiałow – „Hej, hej”
Król – „Te smaki i zapachy”
Muniek – „Pola”
Viki Gabor – Superhero

Najlepsze nowe wykonanie

Karaś/Rogucki – „1996”
Mela Koteluk – „Odprowadź” (piano version)
Męskie Granie Orkiestra 2019 – „Zazdrość” (wersja live)
Natalia Przybysz – „Krakowski spleen”
sanah – „projekt nieznajomy nie kłamie”

Producent muzyczny roku

Bartosz Dziedzic
Dominic Buczkowski-Wojtaszek / Patryk Kumór
Hania Rani
Michał Kush
Ralph Kaminski

Autor roku

Baranovski
Błażej Król
Daria Zawiałow
Dominic Buczkowski-Wojtaszek / Patryk Kumór
Zygmunt Staszczyk

Kompozytor roku

Błażej Król
Daria Zawiałow / Michał Kush
Dawid Podsiadło / Olek Świerkot
Dominic Buczkowski-Wojtaszek / Patryk Kumór / Małgorzata Uściłowska
Hania Rani

Artysta roku

Adam Bałdych
Jazz Band Młynarski-Masecki
Marek Napiórkowski
Maciej Obara
Kuba Więcek

Fonograficzny debiut roku

Andrzej Kowalski Quartet
Kamila Drabek
Michał Zaborski Music
Natalia Kordiak Music
Szymon Sutor

Album roku rock

Lion Shepherd – „III”
Mazolewski / Porter – „Philosophia”
Muniek – „Syn miasta”
Sonbird – „Głodny”
Voo Voo – „Za niebawem”

Album roku metal

Batushka – „Hospodi”
Black River – „Humanoid”
Hunter – „Arachne”
Jelonek – „Classical Massacre”
Nocny Kochanek – „Randka w ciemność”

Album roku alternatywa

Hania Rani – „Esja”
Łąki Łan – „Raut”
Mary Komasa – „Disarm”
Piernikowski – „The best of moje getto”
Ralph Kaminski – „Młodość”

Album roku pop alternatywny

Daria Zawiałow – „Helsinki”
Fisz Emade Tworzywo – „Radar”
Król – „Nieumiarkowania”
sanah – „ja na imię niewidzialna mam”
Stanisław Soyka – „Muzyka i słowa”

Album roku pop

Baranovski – „Zbiór”
Margaret – „Gaja Hornby”
Mrozu- „Aura”
Natalia Przybysz – „Jak malować ogień”
Roksana Węgiel – „Roksana Węgiel Deluxe”

Album roku elektronika

Mery Spolsky – „Dekalog Spolsky”
Natalia Nykiel – „Origo”
Novika – „Bez cukru”
Stachursky – „2K19”
Zamilska „Uncovered”

Album roku blues

Agata Karczewska – „I’m Not Good At Having Fun”
Jamal – „Czarny motyl”
Natalia Sikora – „Ailatan”
Różni wykonawcy – „Chce się śpiewać (artyści niewidomi śpiewają utwory Sławka Wierzcholskiego)”
Sosnowski – The Hand Luggage Studio

Album roku muzyka dziecięca i młodzieżowa

4Dreamers – „nb.”
Czesłąw Mozil i Grajkowie Przyszłości – „Kiedyś to były Święta”
Joanna Dark, Małgorzata Kożuchowska, Szymon Majewski – „Wyspa dzieci. Piosenki babci i dziadka”
Karimski Club Dla Dzieci – „Kolory Świąt”
Małe TGD – „Wyspa skarbów”

Album roku muzyka ilustracyjna

Daniel Bloom feat. Leszek Możdżer „Dolce Fine Giornata”
Daniel Spaleniak – „Burning Sea”
Leszek Możdżer – „Ikar”
Miro Kępiński – „In This Gray Place”
Teatr Muzyczny ROMA / Jakub Lubowicz – „Przypadki Robinsona Crusoe”

Album roku muzyka poetycka

Janerka / Świetlicki / Nika / Pablopavo / Szubrycht / Waglewski / Nosowska – „Janerka na basy i głosy”
Maja Kleszcz – „Osiecka De Luxe”
Marek Dyjak – „Piękny instalator”
Mikromusic – „Mikromusic z dolnej półki”
Piotr Machalica – „Mój ulubiony Młynarski”

Album roku muzyka świata

Eleni – „Statek do Pireusu”
Hańba! – „1939”
Laboratorium Pieśni – „Rasti”
Provinz Posen – „Provinz Posen”
Żywiołak – „Wendzki sznyt”

Muzyka jazzowa

Album roku:
Adam Bałdych Quartet – „Sacrum Profanum”
Agnieszka Wilczyńska & Andrzej Jagodziński – „Wilcze jagody”
Algorhythm – „Termomix”
Maciej Obara Quartet – „Three Crowns”
Marek Napiórkowski – „Hipokamp”

Fryderyki to nagrody przyznawane przez Akademię Fonograficzną, czyli powołane przez Związek Producentów Audio Video jury, w skład którego wchodzi ponad 1400 artystów, twórców, producentów, dziennikarzy i reprezentantów branży fonograficznej. Nominowani do Fryderyków wyłaniani są w drodze tajnego głosowania wszystkich członków Akademii podzielonej na trzy sekcje: muzyki rozrywkowej, poważnej i jazzowej. Członkowie Akademii mogą należeć wyłącznie do jednej sekcji i tylko w jej obrębie mają prawo głosu. Dzięki temu każdy ma szansę wypowiedzieć się w tej dziedzinie muzyki, która jest mu najbliższa.

W tegorocznej edycji Fryderyków zarejestrowano rekordową w historii konkursu liczbę ponad 1800 zgłoszeń, w tym 356 albumów z muzyką rozrywkową, 108 albumów jazzowych, 411 utworów i 362 teledyski. O nominację w kategorii Fonograficzny Debiut Roku ubiegało się łącznie 118 artystów.

Rekordowa w tym roku i rosnąca z każdą edycją liczba zgłoszeń potwierdza dobrą kondycję polskiego rynku fonograficznego i pokazuje, że nagroda Fryderyk ma dla branży muzyczne bardzo duże znaczenie. – podkreśla Marek Staszewski.

Na ceremonii 14 marca wręczone zostaną także nagrody specjalne Akademii Fonograficznej za całokształt osiągnięć artystycznych – ZŁOTE FRYDERYKI. Wiemy już, że te szczególne wyróżnienia trafią do ogłoszonych wcześniej laureatów: zespołu Perfect (muzyka rozrywkowa), Tomka Lipińskiego (muzyka rozrywkowa) i Czesława Bartkowskiego (jazz).


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

OG Kamka ujawniła, jak jej mama zareagowała na „zaginioną córkę Magika”

Młoda raperka jest porównywana do współtwórcy Paktofoniki.

Opublikowany

 

Przez

og kamka paktofonika

Od samego początku OG Kamka jest porównywana do śp. Magika. Jak takie porównania odbiera sama raperka i jak zareagowała na to jej mama?

Kamka nie wygrała programu „Rap Generation”, ale bardzo mocno odcisnęła swoją obecność w rapowym show. W naszym felietonie „Zaginiona córka Magika” została porównana do współtwórcy Paktofoniki.

– Mama do mnie dzwoniła i powiedziała, że nie jestem córką Magika – ujawniła Kamka w rozmowie z Radiem Eska.

– Uważam, że ludzie mogą odczuwać takie rzeczy, które są mega podobne i dlatego mnie porównywali, ale nie ma co się porównywać do Magika. Nie ma podjazdu – dodała.

Kamka została też zauważona i doceniona przez Fokusa i Rahima. Na koncercie Paktofoniki w Opolu wystąpiła na scenie z legendami, wykonując swój singiel i rapując jedną ze zwrotek Magika.

Czytaj dalej

News

Bonus RPK kończy z wizerunkiem ulicznika. Nie chce być patusem

Po wyjściu z więzienia możemy zauważyć sporo zmian u rapera.

Opublikowany

 

Pod adresem Bonusa RPK padły niedawno zarzuty, że to już nie ulica tylko wspólnik systemu. Sam raper przyznaje teraz, że nie chce być już kojarzony z patusami.

Bonus zrywa z ulicą

Bonus RPK był od zawsze postrzegany jako jeden z największych uliczników sceny. Raper mówi teraz otwarcie, że chce z tym zerwać. Można było to już zauważyć wcześniej po ruchach, które wykonywał. Treningi z Matą czy napisanie książki z mainstreamowym dziennikarzem były krokiem BGU w drugą stronę.

– Ja już nie chcę być uważany za jakiegoś „Bonusa-patusa”, który siedzi w klimatach ulicznych i ma zamkniętą głowę. Jestem ojcem, mam dzieci, które są zupełnie w innych czasach wychowywane – mówi raper w rozmowie z Newonce.

– Kiedyś raper miał jakieś swoje ramy, poza które nie wychodził. Dzisiaj rap jest wszędzie. Jeżeli ktoś w tych ramach pozostał, to ciężko mu zaakceptować nową rzeczywistość – dodaje.

Syn rapera nie jest fanem jego muzyki

Szef Ciemnej Strefy wypowiedział się również na temat swojego syna – Dobrego Dzieciaka. Wygląda na to, że jego dzieci mają duży wpływ na to, że raper chce zerwać ze swoim dotychczasowym wizerunkiem.

– Mój syn, Kuba, nie jest jakimś fanem mojej muzyki. Ja mu tego nie zabieram, nie chcę mu dyktować kogo on ma słuchać, z kim ma nagrywać. Wiadomo – przy pierwszej płycie troszeczkę pomagałem, jakieś swoje wizje co do tego miałem. Teraz jak Kuba robi muzykę, to ja się w ogóle w to nie wpierdzielam. Jego bardziej kręci nagrywanie z YouTuberami niż z stricte raperami – mówi.

Jak najwierniejsi fani przyjmą decyzję Bonusa, który nie chce być już ulicznikiem? Będzie to z pewnością trudne do strawienia, biorąc pod uwagę, że już sama wypowiedź rapera o Bambi i Young Leosi wywołała lawinę krytycznych komentarzy pod jego adresem.

Czytaj dalej

News

4.5 mln za koncert Jennifer Lopez w Polsce. Czy nasi raperzy też tyle zgarniają?

Policzyliśmy to na przykładach Taco Hemingwaya i Quebonafide.

Opublikowany

 

jlo

25 lipca na Stadionie Narodowym odbędzie się koncert Jennifer Lopez. Jej honorarium jest kosmiczne – ponad 4.5 mln zł. Polscy raperzy też są w stanie zgarnąć takie kwoty? Policzyliśmy.

JLo w Polsce – ile weźmie za koncert

Występ JLo będzie częścią trasy koncertowej „Up All Night: Live in 2025”. Jej honorarium ma wynosić 1 200 000 dolarów, co w przeliczeniu na złotówki daje ponad 4.5 mln. To jedna z najwyższych gaż jakie wypłacono za koncert w naszym kraju.

– Jennifer Lopez przyleci swoim samolotem, przywożąc cały sprzęt i sztab ludzi. Organizatorzy jeszcze nie zdecydowali, w jakim hotelu zatrzyma się artystka, ale poważnie jest brany pod uwagę hotel Raffles, który ma bardzo dobrą lokalizację w centrum Warszawy i luksusowe warunki, które gwiazda i jej ekipa będą w stanie zaakceptować – podaje serwis ShowNews.pl.

Stawki polskich raperów i artystów

Polscy artyści nie są nawet blisko takich stawek za swoje standardowe koncerty. Dwa lata temu poznaliśmy stawki koncertowe niektórych raperów, a wyglądają one tak:

  • Young Leosia – 40-45 tys. zł
  • ReTo – 25 tys. zł
  • Smolasty – 35 tys. zł
  • Tede 15-25 tys. zł
  • Sobota – 10 tys. zł

Jak to wygląda na tle innych artystów

  • Sanah – 85 tys. zł
  • Bajm – 60 tys. zł
  • Maryla Rodowicz – 50 tys. zł
  • Edyta Górniak – 50 tys. zł
  • Agnieszka Chylińska – 50 tys. zł
  • Andrzej Piaseczny – 35 tys. zł
  • Majka Jeżowska – 35 tys. zł
  • Kayah – 30 tys. zł
  • Zenek Martyniuk – 30 tys. zł

Stadionowe honoraria polskich raperów idą w miliony?

Należy oczywiście pamiętać, że zwykły koncert, a taki organizowany na kilkadziesiąt tys. osób np. na Narodowym, to dwie inne rzeczy. Taco Hemingway jako pierwszy polski raper wyprzedał Narodowy. Średnia cena biletów oscylowała w granicy 100 zł. Kiedy pomnożymy to przez 60 tys. sprzedanych wejściówek wychodzi nam okrągła suma 6 mln złotych. Po odjęciu kosztów organizacji, wynajmu stadionu, ochrony, sceny, bileterii i podatków itp. – na koncie rapera nadal powinna zostać sześciozerowa kwota.

Jeszcze więcej zarobi niedługo Quebonafide, który zagra dwa koncerty pod rząd na Narodowym. Średnia cena biletów to 240 zł. Po pomnożeniu przez 120 tys. sprzedanych wejściówek wychodzi nam kwota blisko 29 milionów złotych przychodu z samych wejściówek. Oczywiście, tak jak w powyższym przypadku, należy odjąć koszty organizacyjne, które nie są nam znane, ale konto rapera powinno zasilić nawet kilka mln zł.

Czytaj dalej

News

Wielbłądy na warszawskich blokach, a z nimi Kronkel Dom i Kaz Bałagane

Niecodzienny widok na Bródnie.

Opublikowany

 

Przez

Hip-hop znów wymyka się schematom. W poniedziałek na warszawskim Bródnie, a dokładnie pod blokiem przy ul. Rembielińskiej, doszło do niecodziennej sceny: dwóch popularnych raperów – Kronkel Dom oraz Kaz Bałagane– pojawiło się na osiedlu… w towarzystwie wielbłądów. Egzotyczne zwierzęta spacerujące po miejskiej scenerii przyciągnęły uwagę mieszkańców i natychmiast rozbudziły wyobraźnię fanów.

Jak się okazało, była to część zdjęć do nowego teledysku. Klimat? Mocno filmowy, surrealistyczny, pełen kontrastów. Surowość blokowiska i majestat wielbłądów tworzyły niepowtarzalne ujęcia, które – jak zapowiadają ludzie z otoczenia artystów – mają być jedynie przedsmakiem tego, co nadchodzi. I tu pojawia się pytanie: czy to tylko wspólny utwór? A może zwiastun większego projektu, jakim byłby wspólny album?

Zarówno Kronkel Dom, jak i Kaz Bałagane, są znani z tego, że nie boją się łamać konwencji – zarówno muzycznych, jak i wizualnych. Ich potencjalna współpraca może więc przynieść materiał kompletnie nowy, odświeżający polską scenę. Obaj reprezentują różne style, ale łączy ich bezkompromisowość i silna pozycja w środowisku.

Nagrania, które odbyły się na Bródnie, były tylko początkiem. Raperzy nie zdradzają wiele, ale zdjęcia z planu i atmosfera wokół projektu wyraźnie sugerują, że coś się dzieje. To może być duet, który zdefiniuje brzmienie nadchodzących miesięcy.

fot. KRYSTEEQ
fot. KRYSTEEQ
fot. KRYSTEEQ
fot. KRYSTEEQ

Czytaj dalej

News

Wspólnik Bonusa RPK uderza w Brauna: „Obrzydliwy antysemita”

Mocne słowa w kierunku kandydata na prezydenta.

Opublikowany

 

bonus rpk Janusz Schwertner

Wczorajsza debata prezydencka i spięcie na linii Braun – Trzaskowski wywołało furię w środowisku rządowym i z nim sympatyzującym. Krytyczne spojrzenie na zachowanie Brauna przedstawił również wspólnik Bonusa, z którym raper stworzył biografię „Moje życie, moja sprawa”.

Stosunek Grzegorza Brauna wobec procesów ukrainizacji i judaizacji jest powszechnie znany. Nieczęsto jednak ma on możliwość skonfrontowania swoich poglądów z przeciwnikami politycznymi, których łączą znacznie większe więzi emocjonalne z Ukrainą i Izraelem. Tak było podczas debaty „Super Expressu”, gdy Rafał Trzaskowski się odpalił po słowach Brauna i stracił kontrolę nad emocjami na oczach milionów widzów.

Na swoje szczęście Rafał Trzaskowski mógł liczyć na socialowe wsparcie pracowników mediów, które są mu życzliwe i nie oburzały się, gdy np. prezydent Warszawy proponował zmniejszenie środków pieniężnych dla znajdującego się w agonii NFZ. Swoje 3 grosze po debacie dorzucił wspomniany we wstępie Schwertner. Tym samym przyjął podobnie krytyczną postawę wobec Brauna co Wini.

– Obrzydliwy antysemita Braun, obrzydliwy putinowiec Maciak. Wymiotować się chce – napisał współtwórca książki Bonusa RPK.

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: