Sprawdź nas też tutaj

News

Jak działają muzyczne serwisy streamingowe?

Międzynarodowy projekt edukacyjny dla branży muzycznej.

Opublikowany

 

Spotify, Apple Music, YouTube i inne serwisy streamingowe wypierają płytę CD i zaczynają być głównym narzędziem odbioru muzyki. Nie idzie to jednak w parze z wiedzą na temat ich działania. Branża muzyczna, dla której streamingi są ważnym źródłem dochodów, zwraca uwagę na potrzebę wyjaśnienia zasad funkcjonowania serwisów muzycznych online. Polski dystrybutor cyfrowy Independent Digital razem z partnerami z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji i Luksemburga postanowili odpowiedzieć na te potrzeby.

Independent Digital rozpoczął realizację projektu, który ma na celu podniesienie poziomu wiedzy o serwisach streamingowych wśród branży muzycznej i zwiększenie konkurencyjności europejskich muzyków. Projekt jest współfinansowany przez Program „Erasmus+“.

To pionierskie przedsięwzięcie badawczo-edukacyjne – mówi Yossarian Malewski z Independent Digital – Zależy nam na przygotowaniu narzędzi edukacyjnych, które pomogą twórcom w osiąganiu lepszych efektów promocyjnych i finansowych. W czasie, gdy artyści musieli niemal całkowicie zrezygnować z koncertowania (głównego źródła dochodów większości muzyków), poprawienie wyników finansowych w serwisach streamingowych może uratować wiele karier.

Wśród partnerów projektu są: The University of Westminster, Association Glukoz, Nagel-Heyer Records, HV.com International, Hip Hop Community i dr Patryk Gałuszka.

Badania i edukacja

W pierwszym etapie projektu „Poszukiwanie, czyli jak zdobywamy wiedzę o rynku” są zaplanowane badania sprawdzające poziom wiedzy na temat dystrybucji cyfrowej wśród muzyków, producentów, managerów oraz pracowników wytwórni muzycznych. Badania w formie anonimowych wywiadów i ankiet online będą prowadzone w Warszawie, Londynie, Berlinie i Paryżu. Ten etap potrwa do końca 2020 roku.

W kolejnym etapie „Tworzenie, czyli droga do celu” powstanie kompendium „Przewodnik po dystrybucji cyfrowej muzyki” oraz narzędzie do jego upowszechnienia – platforma e-learningowa. Wszystkie treści zostaną dostosowane zarówno do poziomu wiedzy, jak i obszarów działalności użytkowników.

Trzeci i ostatni etap to „Upowszechnienie, czyli dzielenie się efektami” przewiduje organizację kilku konferencji dla branży muzycznej i udostępnianie materiałów edukacyjnych na targach muzycznych, w mediach branżowych i na stronie projektu.

Rekrutacja do badań online

Trwa rekrutacja przedstawicieli branży muzycznej, którzy chcieliby wziąć udział w badaniu online. Do 31. sierpnia można zgłaszać się przez formularz dostępny pod adresem www.id-education.com/in. Uczestnicy jako pierwsi dostaną dostęp do podręcznika i platformy e-learningowej.

Kto stoi za projektem?

Independent Digital jest wiodącym niezależnym cyfrowym dystrybutorem muzycznym w Europie Środkowo-Wschodniej. Współpracuje z artystami i wytwórniami z Polski, USA, Francji, Niemiec, Włoch, Irlandii, , Ukrainy i innych krajów. Stworzyliśmy największą w Polsce sieć muzycznych kanałów w serwisie YouTube (multi-channel network), dostarczamy muzykę niezależnych artystów i wytwórni do wszystkich najważniejszych serwisów streamingowych i downloadowych na świecie. Independent Digital istnieje od 2002 roku, główna siedziba firmy mieści się w Warszawie, a pozostałe biura w Berlinie i Paryżu.

Główni partnerzy

The University of Westminster (Wielka Brytania)

Uniwersytet z blisko dwustuletnią tradycją reprezentuje w projekcie Sally-Anne Gross, która od trzydziestu lat związana jest z rynkiem muzycznym jako praktyk oraz wykładowca. Sally-Anne prowadzi m.in. zajęcia związane z managementem, rozwojem artystów, prawami autorskimi i własnością intelektualną. Jej działalność badawcza skupia się wokół takich zagadnień jak zdrowie psychiczne managerów i artystów.

Stowarzyszenie Glukoz (Francja)

Głównym celem organizacji jest promowanie i upowszechnianie kultury skupionej wokół muzyki elektronicznej. Stowarzyszenie zajmuje się m.in. bookingiem, produkcją muzyczną oraz promowaniem Dj-ów. Organizuje koncerty i eventy pod nazwą “Glukoz Open Air”.

HV.com International (Luksemburg)

Głównym obszarem działalności firmy jest synchronizacja muzyki z treściami wizualnymi.

Nagel Hayer Records (Niemcy)

Wytwórnia jazzowa z siedzibą w Hamburgu powstała 26 września 1992, w dniu urodzin George’a Gershwina, a jej misją jest wydawanie oraz promowanie współczesnego jazzu. Ogromne uznanie zyskała dzięki swojej pierwszej produkcji – sesji live z koncertu z muzyką Gershwina, w której udział wzięli m.in.: George Masso, Randy Sandke, Kenny Devern, czy Danny Moss. Na koncie wytwórni jest ponad 200 jazzowych wydawnictw.

Partnerzy wspierający

Hip Hop Community

Agencja 360, której działalność skupia się wokół promowania kultury hip hop. Oferta HHC obejmuje m.in.: kierownictwo artystyczne, zarządzanie projektami, komunikację digitalową i marketing.

Dr hab. Patryk Gałuszka

Nad jakością merytoryczną projektu czuwa dr hab. Patryk Gałuszka, analityk sektorów kreatywnych, profesor Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego na Uniwersytecie Łódzkim.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News

Sidney Polak odchodzi z T.Love: „Szok i ogromna ulga”

Czy to koniec zespołu Muńka Staszczyka?

Opublikowany

 

W T Love znów zatrzęsło się w posadach. Po trzech dekadach w ekipie Sidney Polak odpuszcza granie z zespołem.

Sidney Polak, który był filarem składu od połowy lat 90. Muzyk wyjaśnił, że zamyka wieloletni etap i nie zamierza oglądać się za siebie.

– Wczoraj zamknął się naprawdę gruby rozdział mojego życia. Pierwsze uczucie – szok a chwile później – ogromna ulga. A potem kolejny szok, na widok wszystkich komentarzy wsparcia od fanów. Wow. I tak naprawdę to się liczy, bo te 35 lat pracy i zaangażowania było przede wszystkim dla Was. Idę dalej swoją drogą, bez oglądania się za siebie. I zapraszam serdecznie na moje koncerty.

Muniek Staszczyk jako pierwszy ogłosił, że Sidney Polak odchodzi z zespołu:

– Drodzy T Fani, 35 lat to kawał historii. Wspaniałej historii, którą od 1990 roku współtworzył z nami Sidney Polak. Dziś jednak nadszedł moment, w którym nasze drogi artystyczne i zawodowe się rozchodzą. Sidney to niezwykle zdolny artysta, z pewnością jeszcze nie raz nas zaskoczy. Wszystkiego najlepszego bracie.

Internauci zastanawiają się, co dalej z T.Love, bo to już drugi w krótkim czasie tak istotny ubytek po odejściu Jana Benedeka. Fani zaczęli spekulować o możliwym końcu zespołu.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Szponcić – młodzieżowym słowem roku 2025

Co oznacza?

Opublikowany

 

szponcić

W tym roku młodzi jednogłośnie postawili na słowo, które brzmi jak mem, a działa jak wielofunkcyjny przycisk emocji. „Szponcić” oficjalnie przejęło tytuł Młodzieżowego Słowa Roku.

„Szponcić” zgarnęło koronę w plebiscycie Wydawnictwa Naukowego PWN, które od 2016 roku sprawdza, jakim językiem naprawdę mówi młode pokolenie. Słowo ma kilka znaczeń i potrafi zmienić wydźwięk w zależności od kontekstu. Bywa komentarzem dezaprobaty, kiedy oznacza robienie czegoś niewłaściwego lub ryzykownego. Może też funkcjonować jako sygnał uznania, gdy ktoś robi coś nietypowego, kreatywnego albo po prostu idzie pod prąd. W dawnych miejskich gwarach i slangu przestępczym znaczyło „kombinować” i „mącić”.

W tegorocznym finale znalazły się m.in. 6 7, brainrot, bro, fr, freaky, GOAT, klasa, lowkey, OKPA, skibidi, slay, szacun, szponcić/szpont, tuff i twin. Zwycięzcę ogłoszono 8 grudnia podczas gali w Muzeum Sztuki Nowoczesnej.

Plebiscyt, realizowany w ramach projektu „Słowa klucze” oraz programu Narodowego Centrum Kultury „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, od lat pokazuje, jak szybko zmieniają się językowe przyzwyczajenia młodych i jak zaskakujące potrafią być ich językowe wybory.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Diament Taconafide trafił na aukcję

Ruszyła świąteczna licytacja.

Opublikowany

 

Przez

W ramach kampanii świątecznej serwisu Allegro, pojawiła się nie tylko diamentowa płyta Quebonafide „Romantic Psycho”, ale także krążek Taconafide.

W serwisie pojawił się egzemplarz diamentowego wydania „Soma 0.5mg”, albumu Taconafide, który trafił na rynek w 2018 roku.

Cała kwota z licytacji – która kończy się 14 grudnia o godzinie 19 – zostanie przekazana na rzecz warszawskiej Fundacji In Point. Organizacja działa na rzecz dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera i deklaruje, że jej celem jest tworzenie środowiska, w którym podopieczni mogą rozwijać się z poczuciem bezpieczeństwa i zrozumienia.

Obecnie udział w licytacji bierze 7 osób, a aktualna cena to 695 zł. Udział w aukcji można wziąć tutaj.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Mata ogłosił drugi koncert na Narodowym, gdzie pierwszy się jeszcze nie odbył

Młody Matczak idzie śladami Quebonafide.

Opublikowany

 

Przez

mata

Mata nie zwalnia tempa. Po błyskawicznym wyprzedaniu Narodowego dorzuca kolejny termin.

Latem bilety na pierwszy koncert Maty na Stadionie Narodowym rozeszły się w trzy dni. Występ zaplanowano na 15 maja 2026, ale dziś raper ogłosił, że dzień później zagra tam ponownie – na finale trasy MATA2040.

Mata podkreślił, że finał trasy musi mieć odpowiednią skalę:

– Ta trasa jest za mocna, żeby za chwilę się skończyła. Zapraszam Was na finałowy koncert #MATA2040 TOUR na @pgenarodowy 16 maja 2026. Jednocześnie potwierdzam, że album ukaże się co najmniej tydzień przed wydarzeniem.

Sprzedaż biletów

Raper podał też pełny harmonogram wejściówek.

  • 9 grudnia o 12:00 startuje przedsprzedaż z 33-procentowym rabatem dla osób, które kupiły bilety na trasę MATA2040 lub na pierwszy koncert 15 maja.
  • 10 grudnia o 12:00 sprzedaż ruszy dla użytkowników aplikacji Żappka.
  • 11 grudnia o 12:00 otwarta sprzedaż dla wszystkich.

Nowa płyta

Mata potwierdził, że nowy album trafi do fanów co najmniej tydzień przed koncertami. To oznacza, że oba występy na PGE Narodowym będą premierowym pokazem świeżego materiału w największej możliwej oprawie.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

News

Żurom: „Pogodziliśmy się z Peją”

17 lat temu raperzy prowadzili beef.

Opublikowany

 

Przez

żurom peja diss

Żurom ujawnił, że jego konflikt z Peją został zakończony i raperzy od lat są pogodzeni.

W 2008 roku doszło do beefu Peji z Żuromem. Iskrą, od której cały konflikt wybuchł okazała się druga zwrotka numeru „Mieliśmy nagrać” Żuroma. Pada w niej sugestia, że Żurom miał opłacić występ Peji, po którym raper rzekomo zniszczył hotelowy pokój i miał użyć przemocy wobec prostytutki. Dodatkowo Żurom dorzucił zarzuty dotyczące rzekomego zażywania przez Peję narkotyków i sterydów. Raperzy wymienili się wtedy kilkoma dissami, a także zabawnymi filmikami.

Tymczasem od Żuroma dowiadujemy się dzisiaj, że pogodził się z Peją. Ujawnił to przed chwilą w podczas trwającej konferencji Prime 15. Kazik Kartel podczas ostrej wymiany zdań z Żuromem przypomniał mu, że kiedyś został zdissowany przez Peję.

– Peją się nie zastawiaj, bo z Peją się dawno pogodziliśmy – odparł inicjator akcji Stop Pomówieniom.

Nie pozostaje nam nic innego, jak potwierdzenie tej informacji przez drugą stronę konfliktu.

Żurom vs Kazik Kartel na konferencji Prime 15

Peja vs Żurom – lista dissów

  1. Żurom – Mieliśmy Nagrać
  2. Peja – Jedna runda
  3. Peja – K.O. / Czysty nokaut
  4. Żurom – Druga runda i pozamiatane
  5. Żurom – Chory Książę


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: