teledysk
Fabijański i Rogucki pokazali „Narcysa”
Artyści promują płytę „Cukier”.

„Narcys” to kolejny singiel z płyty ”Cukier” Fabijańskiego. Numer odbiega od klasycznego hi-phopowego brzmienia. Piotr Rogucki, produkcja Ńemego, wersy Fabijańskiego serwują utwór o rockowym zabarwieniu, który treścią pasuje do każdego z nas.
Ego artysty jest zazwyczaj bardzo duże i w wielu wypadkach trudne do poskromienia, więc ”Narcys” ma dwie twarze. Z jednej strony iluzoryczne samouwielbienie, a z drugiej głębokie poczucie bycia niepotrzebnym, nieatrakcyjnym, brzydkim, grubym. Dopełnieniem singla jest klip, który wprowadza satyryczny, luźny nastrój. Ludwiczek brzmi znajomo? Przekonajcie się sami.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

teledysk
Kubańczyk żegna wszystkich, których już z nami nie ma
„Do Zobaczenia” to hołd dla zmarłych przyjaciół.

„Do zobaczenia” – nowy singiel Kubańczyka to poruszająca muzyczna podróż do czasów dzieciństwa, osiedlowych boisk i pierwszych marzeń.
Wspólnie z producentem KacperSuperSwag, Kubańczyk stworzył utwór pełen emocji i osobistych wspomnień, osadzony w realiach Stargardu, gdzie dorastał. Numer opowiada o dorastaniu wśród przeciwności losu, o determinacji, by iść swoją drogą mimo wszystko, o wartościach, które kształtują człowieka od najmłodszych lat. „Do Zobaczenia” to również hołd dla tych, których już z nami nie ma – ziomków z podwórek, których pamięć wciąż jest żywa.
Kubańczyk, artysta o ogromnych zasięgach w sieci, kolejny raz udowadnia, że potrafi łączyć osobiste historie z uniwersalnym przekazem, trafiając w emocje słuchaczy. Warstwa muzyczna, za którą odpowiada KacperSuperSwag, to idealne tło dla melancholijnego, ale i pełnego nadziei tekstu. Do utworu powstał również teledysk autorstwa MZQ Media, który w sugestywny sposób oddaje klimat osiedlowego życia i emocjonalny ładunek utworu.
teledysk
Słoń i The Returners wjeżdżają z buta. „Soccer kick” z NY
Brain Dead Familia oraz 2020 label łączą siły.

„Soccer kick” to tytułowy singiel ze wspólnego projektu Słonia i The Returners. Do sieci trafiła właśnie pierwsza zapowiedź płyty, którą wydadzą wspólnie Brain Dead Familia oraz 2020 label.
Jak przystało na Słonia jest mocno, energicznie i bezczelnie, a przy muzycznym i wizualnym błogosławieństwie The Returners wyszła z tego prawdziwa nowojorska petarda.
To jedna z tych kooperacji, o jakiej zawsze marzyliśmy, ale nie śmieliśmy prosić. Po wielu latach dość luźnej współpracy Słoń i The Returners na trwałe połączyli siły tworząc spójną muzyczną całość. „Soccer kick” to wypadkowa ostrego i bezkompromisowego rapu poznaniaka z ugruntowanym stylem i jakością pracy jednego z najbardziej rozpoznawalnych duetów producenckich w Polsce. Co ciekawe wspólny mini-album trafi na rynek wspólnym sumptem Brain Dead Familia oraz 2020 label, a jego premiera została zapowiedziana na – jakże by inaczej – piątek 13 czerwca!
Za nakręcony w hiphopowej mekce teledysk odpowiada oczywiście Szerszeń. Poniżej pełna tracklista nadchodzącej premiery płytowej.
Tracklista
- SOCCER KICK
- DEAD MEAT feat. ?
- WYSTARCZY UŚMIECH feat. ?
- TOKSYNY
- CUT ASY
- PROSTO W ŁEB feat. ?
- PŁATNY ODPUST feat. ?
- NIGHTWING
- BONUS SRAK
Wersja fizyczna albumu dostępna jest jedynie w preorderze. Przedsprzedaż „Soccer kick” – wraz z dedykowanym merchem – ruszyła już na sklepie Vulgarus.pl.
teledysk
Kronkel Dom i Bałagane wyprowadzili wielbłądy na miasto
„Dzwoni Cuzi” na bicie niemieckiego producenta.

Dwóch czołowych reprezentantów nowej i ugruntowanej szkoły rapu łączy siły w singlu, który z pewnością nie przejdzie bez echa.
„Dzwoni Cuzi” to spotkanie Kronkel Doma – artysty znanego z bezkompromisowego stylu i ulicznej melodyjności – z Kazem Bałagane, jednym z najbardziej wpływowych i wyrazistych raperów ostatniej dekady. Tytuł utworu bezpośrednio nawiązuje do klasycznego hitu Bałagane, jednak tym razem zyskuje nowy wymiar – osadzony w estetyce i storytellingu Kronkela.
Za produkcję odpowiada niemiecki producent DVDN, który stworzył przestrzenny, nowoczesny beat z wyraźnym trapowym zacięciem, nadając kompozycji lekko futurystyczny, a jednocześnie miejski vibe. Chemia między artystami jest wyczuwalna – ich wersy, pełne błyskotliwych linijek i charyzmy, idealnie się uzupełniają, tworząc dynamiczny duet.
„Dzwoni Cuzi” to nie tylko ukłon w stronę fanów obydwu raperów, ale także świadectwo ich wzajemnego szacunku i artystycznego porozumienia. Numer jest kolejnym dowodem na to, że Kronkel Dom konsekwentnie buduje swoją pozycję na scenie, nie bojąc się odważnych połączeń i niestandardowych współprac. Utwór zapowiada również intensywny sezon wydawniczy obu artystów – warto śledzić ich dalsze ruchy.
Teledysk jeszcze dzisiaj.

Po pierwszym, bardzo mocnym uderzeniu singlem ”Waga słów”, Paluch i Chris Carson nie puszczają nogi z gazu! ”Płonie cookies” to stylowy banger oddający esencję projektu.
Do singla powstał klip, w którym swojego wsparcia udzielają wieloletni kompani Palucha z poznańskiej sceny: Słoń i Shellerini.
Premiera całego materialu Paluch x Chris Carson „PCC 2.5” odbędzie się 23 maja. Preorder wersji fizycznej dostępny tylko na borshop.pl
- Vinyle i płyty CD zostaną podpisane.
- Pakiety limitowane.
teledysk
Monepark „Diogenes nad jeziorkiem” – pierwszy singiel po Rap Generation
Nowy singiel to manifest wolności i zwiastun nowego rozdziału.

Finalista programu Rap Generation wraca z nowym utworem, który – choć utrzymany w konwencji letniego bangera – odsłania znacznie więcej niż tylko wakacyjny luz.
„Diogenes z Synopy jedzie nad jeziorko” to pierwszy oficjalny singiel Moneparka po finale programu, a wszystko wskazuje na to, że może to być zapowiedź jakiegoś większego solowego projektu.
Tytułowy Diogenes – starożytny cynik i mistrz radykalnego dystansu do społecznych konwenansów – staje się tu nie tylko symbolem, ale i alter ego. Utwór, pełen celowej dosadności, ironii i ucieczki od norm, można odczytać jako głos artystycznej osobowości Moneparka reprezentowanej przez VETO – jedno z trzech alter ego ujawnionych w Debacie Osobowości, którą można zobaczyć na kanale YouTube artysty.
W „Diogenesie…” VETO nie godzi się na świat reguł, ocen i korporacyjnego drylu. Odpowiada na nie śmiechem, dystansem i błogim „mam to w dupie”, wybierając zamiast tego słońce, jezioro i chwilę beztroski. Ale pod powierzchnią letniego refrenu („Pojadę nad jeziorko i będzie tam beztrosko”) kryje się głębszy komunikat – sprzeciw wobec presji przystosowania się i potrzeba życia na własnych zasadach, nawet jeśli oznacza to „wrzody od stresu” i „śmierdzące stopy”.
Ten singiel nie jest przypadkowy. To celowy wybór formy, estetyki i przekazu, który jednocześnie bawi, prowokuje i zapowiada, że Monepark wciąż ma wiele do powiedzenia – nie tylko w kontekście muzyki, ale i szerszej kulturowej rozmowy o tym, kim jesteśmy, gdy przestajemy spełniać cudze oczekiwania.
-
News4 dni temu
Śmierć Joki. Fani od miesiąca wiedzieli, że z raperem jest źle
-
News4 dni temu
Rapowa scena płacze. Pezet, Słoń, Włodi, Peja czy Pih żegnają śp. brata Jokę
-
News5 dni temu
Joka z Kalibra 44 nie żyje
-
News2 dni temu
DJ Hazel nie żyje – legendarny polski artysta
-
News2 dni temu
Sushi z Krakowa promuje się na śmierci Joki. Skandaliczna reklama
-
News4 dni temu
Arek Tańcula, który zdissował Tedego, ujawnił swoje zarobki z muzyki
-
News3 dni temu
Open’er wraca do TVP po 15 latach
-
News2 godziny temu
Współpracownik DJ Hazela ujawnia: strzelił sobie w głowę