Sprawdź nas też tutaj

teledysk

RECENZJA: Emen – ”Przedmieścia”

Opublikowany

 

Emen to mieszkający obecnie w Manchesterze, a pochodzący z Dąbrowy Górczniczej 22 letni MC i producent. 6 grudnia ukazało się na rynku oficjalne, wydane nakładem UrbanRec, zremasterowane wydanie jego albumu ”Przedmieścia”, który ukazał się poza oficjalnym obiegiem na początku 2013 roku. Co ma nam do zaoferowania ten młody artysta? Czy jego twórczość wybija się czymś istotnym na tle reszty MC’s?

Analizę materiału opracowanego przez rapera zacznijmy od przyjrzenia się jej warstwie lirycznej. Ta jest zupełnie poprawna pod kątem formy, ale nic więcej. Można jednak zaryzykować stwierdzeniem, że nie potrzebuje być inna, niż jest, jej siła tkwi bowiem w treści, a nie w formie. Emen opowiada o swoim życiu w sposób prosty, dosłowny, bez wybitnych metafor, poezji, słownych kalamburów, ale ujmuje przy tym słuchacza całkowicie swoją szczerością. Z całą pewnością jednak treść zawarta na płycie nie należy do łatwych w odbiorze, nawet pomimo swojej melodyjności. Do odsłuchu albumu zabrać się należy najlepiej w samotności, nocą, przy zgaszonym świetle, i podczas zaznawania melancholii – w takich warunkach dostrojenie psychiczne do treści krążka będzie najodpowiedniejsze. Zrozumienie tekstów utworów wymaga skupienia się i uruchomienia pokładów empatii, co raz jest zadaniem trudniejszym, innym razem łatwiejszym, a czasami wręcz odruchowym, jak podczas odsłuchu chwytającego za serce i nie puszczającego długo potem numeru ”Szkoda Że”’ czy ”+48”.

 

Jednym z najmocniejszych punktów tego projektu jest jego melodyjność. Poszczególne podkłady są przyjemne dla ucha przeciętnego słuchacza, co jest wielką zaletą zważywszy na fakt, że wszystkie mają ten sam przygnębiający klimat. Za warstwę muzyczną płyty odpowiada kilku producentów, ale pomimo tego jest ona spójna i atrakcyjna – część podkładów wyprodukował sam Emen, co, jak przyznał, było najbardziej pracochłonnym elementem i z całą pewnością przełożyło się na intymny charakter utworów. Z muzyką na płycie doskonale komponuje się głos rapera – nieco zdarty, naznaczony delikatną chrypką – przywołuje nieco na myśl Onara, i jest w mojej opinii miły dla ucha. Raper bardzo dobrze operuje wokalem, wyraża poprzez niego emocje jakie przywołuje w tekstach. Flow jest naprawdę urzekające, przy czym szkoda, że na albumie Emen tylko kilkukrotnie eksperymentował z nim, bo kilkoma subtelnymi zagraniami w tejże materii udowodnił, że stać go na znacznie więcej.

 

Występy gościnne na ”Przedmieściach” są nie tylko czymś zupełnie zbędnym, ale nawet odnieść można wrażenie, że pojawienie się każdego z kolegów gospodarza psuje intymny nastrój krążka, i lepiej byłoby, gdyby jego autor zrezygnował ze wsparcia zaprzyjaźnionych, nieznanych szerszemu gronu odbiorców MC’s podczas jego nagrywania. Jest to w zasadzie jedyna wada ”Przedmieść”.

 

Muzyka Emena jest mocno biograficzna i nostalgiczna, ale nie w sposób skrajny, negatywny, dobijający. Można powiedzieć, że przypomina słuchaczowi o pewnych – zalegających w nim czasami od bardzo dawna, a i bywa, że głęboko ukrytych – emocjach, że stanowi dobry pretekst do przypomnienia sobie o swoich prywatnych demonach i stawienia im wreszcie czoła. ”Przedmieścia” to materiał, który po uważnym przesłuchaniu zostawia trwały ślad w umyśle – trafne przemyślenia, tropy myślowe – odsłuchane z należytym szacunkiem stać się mogą zaproszeniem do życia. To wielka muzyka, której siłę łatwo jest jednak zlekceważyć z uwagi na jej smętną nieprzystępność. Zdecydowanie nie jest to muzyka dla wszystkich, jednak sądzę, że do większości z was ma szansę trafić z całą swoją mimo wszystko pozytywną siłą wyrazu. Doszukiwać się w niej żadnej szkodliwości – nie sposób. Ocena: 4/6.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

teledysk

zdunekk „na sercu lód” – raperka pokazała jazdę figurową na łyżwach

Nowy singiel zdunekk został okraszony nieoczywistym klipem.

Opublikowany

 

Przez

zdunekk

zdunekk w najnowszym teledysku podczas samotnego treningu jazdy figurowej na łyżwach… na pustym lodowisku Torwar.

Po zaskakującej kolaboracji z Sentino przyszedł czas na zimny i osobisty kawałek zdunekk.
W “Na sercu lód” zdunekk pokazuje fanom kompletnie inne oblicze niż dotychczas. Utwór idealny na zimowe wieczory wyprodukował SHDØW (odpowiedzialny między innymi za produkcje dla Kanye West’a), tworząc surowe, światowe brzmienie. To opowieść o walce z emocjami, poszukiwaniu spokoju i dotychczas najbardziej intymny utwór w karierze artystki.

Surowy, zimny i filmowy teledysk zrealizowany nocą na pustym lodowisku COS Torwar pokazuje zdunekk w czasie realnego treningu jazdy figurowej na łyżwach. Raperka i wokalistka, kojarzona dotąd wyłącznie ze sceną i studiem, okazuje się świetnie radzić sobie także w jeździe figurowej na łyżwach. Ten nieoczywisty twist dodaje klipowi świeżości, wzmacnia symbolikę utworu i pokazuje artystkę w roli, w której nikt się jej nie spodziewał.

zdunekk – raperka, wokalistka i songwriterka pochodząca z Warszawy, finalistka pierwszej edycji programu „Rap Generation” na Amazon Prime. W swojej twórczości zręcznie łączy nowoczesne, trapowe brzmienia z melodyjnymi wokalami i bezkompromisowymi tekstami. Jej single, takie jak braggowa „boeira”, sentymentalna „Gigi & Bella”, eksperymentalny “furby” z Sentino czy najnowszy, emocjonalny “na sercu lód” stworzony razem z SHDØW’em, pokazały jej wszechstronność i ugruntowały pozycję jako jednej z najbardziej obiecujących postaci młodego pokolenia w polskiej muzyce miejskiej.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

teledysk

Beteo „Aż będę legendą” – kilkuset fanów rapera w klipie

Teledysk z rodzinnego Świebodzina.

Opublikowany

 

Przez

beteo
fot. @troche_pokory

Przyszedł czas na nowe. Po albumie FREE AGENT, na którym gościnnie udzielili się White 2115, Młody West, Żabson, bambi, Mata czy Waima – Beteo serwuje fanom singiel z nadchodzącego projektu, czyli FREEAGENT 2.

“AŻ BĘDĘ LEGENDĄ” to nowoczesny, naszpikowany efektownymi rozwiązaniami banger, który staje się niejako hymnem podwórek, ale też nomen omen, movementu zapoczątkowanego przez Beteo – @podwrko. 

Beteo wielokrotnie nawiązywał do miejsca swojego pochodzenia. Stąd decyzja o realizacji teledysku w rodzinnym Świebodzinie. Raper dał sygnał na swoich mediach społecznościowych, a na świebodzińskich ulicach pojawiło się kilkaset osób gotowych do udziału w nagraniu klipu. Jak podkreślił Beteo: „To było dla mnie coś naprawdę wyjątkowego, jestem mega zaskoczony i na pewno to jeden z najważniejszych dni w mojej karierze.”

Poza tym, cały album realizowany był w lokalnym, legendarnym studiu “RecPublica” znajdującym się w Lubrzy. 

FREE AGENT 2 to kolejny krok na drodze rapera “AŻ BĘDZIE LEGENDĄ”.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

teledysk

Ludzi zastąpią maszyny? Kacper HTA pokazał „Requiem”

Dziś premiera albumu „Eter” Kacpra i PSR-a.

Opublikowany

 

Przez

kacper hta

W dniu premiery nowej płyty, Kacper HRA i PSR ujawnili singiel „Requiem”, poruszający szeroko pojęty temat sztucznej inteligencji.

AI coraz śmielej wkracza do kolejnych aspektów naszego życia, a w sieci oferowane są już pierwsze roboty do użytku domowego, które do tej pory znaliśmy tylko z filmów. Czy ludzi zastąpią maszyny? Takie pytanie powstaje po zapoznaniu się z numerem „Requiem”, w którym w refrenie udzieliła się Nicole Tymcio.

Od dzisiaj album „Eter” z Alberto, Kizo czy Bonusem RPK jest dostępny w serwisach streamingowych, w sklepach oraz na preorderkacperhta.pl

Eter – tracklista

Zapowiedź (Intro)

Fake Diamond feat. Zbuku

Shadow feat. Pat

Napoleon

Czarne Myśli feat. Dudek P56

Tragikomedia

Przepraszam Mama feat. Shhieda

Drugi Brzeg feat. Kizo

Milion Słów feat. Dedis

Eter

Kontroluj feat. Alberto

Między Piekłem a Niebem feat. Bonus RPK

Invictus feat. Fonos

Requiem feat. Nicole Tymcio

Ostatnie Widzenie feat. Dawidzior HTA

Już Nie Będzie Tak Jak Kiedyś

Odpoczynek (Outro)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

teledysk

Powrót Guziora: „Puste butelki i puste portfele”

Nowy singiel i klip rapera.

Opublikowany

 

Przez

guzior

Guzior wypadł ze Spotify Wrapped i niemal natychmiast wrzucił do sieci nowy kawałek. Przypadek? Raczej tak.

W czwartek wieczorem pojawił się krótki trailer wideo nowych rzeczy od Guziora. Nikt się jednak nie spodziewał, że o już o 12 w nocy na streamingi trafi jego nowy numer „Stabilny grunt”, który o tej samej porze pojawił się z klipem na Youtube.

Na razie brakuje informacji czy numer zwiastuje jakiś większy projekt. Za produykcję odpowiada Lohleq, a za wideo Kooza.

„Stabilny Grunt” to utwór, który od początku miał bardzo osobisty charakter. Artysta postawił na surowość i autentyczność, rezygnując ze zbędnych ozdobników na rzecz prostych, ale uderzająco mocnych obrazów. Klip jest mroczny, ascetyczny i przede wszystkim prawdziwy – obraz konsekwentnie podąża za emocją, nie odwrotnie.

Tematycznie singiel opowiada o balansie i przyziemnych rzeczach, które potrafią ratować skuteczniej niż wielkie gesty. To refleksja nad tym, co naprawdę daje oparcie w trudnych momentach – bez patosu, bez udawania. Guzior pokazuje siebie z najbardziej intymnej strony, oferując słuchaczom kawałek, który nie próbuje być niczym więcej, niż jest. Powrót po długiej przerwie to zawsze moment wyczekiwany przez fanów. „Stabilny Grunt” sugeruje, że Guzior wykorzystał ten czas na przemyślenia – i wraca z materiałem dojrzalszym, bardziej osobistym niż kiedykolwiek wcześniej.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

teledysk

Pezet i Opał w „ZOO” Jonatana

Raperzy promują płytę „23/25”.

Opublikowany

 

Przez

pezet jonatan

W dniu premiery swojego producenckiego albumu „23/25” Jonatan prezentuje klip do niepokojącego, mrocznego, wypełnionego niezwykłą energią singla „ZOO”.

Gościnnie w tym wyjątkowym numerze udzielili się Pezet oraz Opał – charyzmatyczni raperzy doskonale dopasowali się do dynamicznego, elektronicznego brzmienia kawałka. Bazowanie na instynktach i niechęć do zaszufladkowania – utwór jest swojego rodzaju manifestem przełamywania schematów przez artystów.

O albumie „23/25”

Debiutancki album producencki Jonatana „23/25” to kwintesencja nowoczesnego, dopracowanego brzmienia, które łączy świeże trendy z charakterystycznym stylem artysty. Na materiale gościnnie udzieliła się absolutna czołówka polskiej sceny muzycznej, nadając każdemu utworowi unikalnego charakteru i podkreślając różnorodność projektu. To ambitna i aktualna propozycja dla fanów współczesnej muzyki.

Tracklista

  1. VOICE MEMO
  2. JACKPOT FT. GIBBS
  3. WIFI FT. LOUIS VILLAIN
  4. OPIUM FT. RETO
  5. EZZZ FT. SVM!R
  6. ZOO FT. OPAŁ X PEZET
  7. SECRET RAVE FT. PAT
  8. RÓŻ FT. BLETKA X GIBBS
  9. OBEJMUJĘ NOCE FT. LIVKA X PEZET
  10. U
  11. LADY FT. SMOLASTY X KIZO
  12. NIE DA SIĘ ZASNĄĆ FT. BIAŁAS X SOLAR X NIKOŚ
  13. RÓŻ FT. BLETKA X GIBBS (BLINDERS REMIX)


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: