News
Wardęga o przeszłości Psychotropa: „Mamy prawo z nim rozmawiać”

Psychotrop, a wraz z nim Sylwester Wardęga i Boxdel zostali zaatakowani przez kanał „Nie wiem, ale się dowiem”. Internetowi twórcy zostali oskarżeni o to, że promują w programie „Aferki” rapera, który ma mroczną przeszłość kryminalną.
Psychotrop nigdy nie ukrywał swojej przeszłości. W 2019 roku w rozmowie z GlamRap.pl szerzej wypwowiedział się na temat próby samobójczej, smarowaniu się krwią na koncercie, zarzucie zabójstwa i odsiadce. Mimo to kanał „Nie wiem, ale się dowiem” postanowił zaatakować go za przeszłość i zarzucić Wardędze i Boxdelowi promocję takiej osoby.
– Nowy gość Aferek bardzo dobrze zaprezentował się obok Wardęgi i Boxdela. W samym programie nie było o nim ani jednego negatywnego słowa. (…) Psychotrop ranił mężczyznę nożem za komentarze na jego temat umieszczane w Internecie – możemy usłyszeć w filmie „Kogo promuje Wardęga i Boxdel”
Sylwester Wardęga postanowił odnieść się do zarzutów.
– Nie zajmowałem się sprawdzaniem życiorysu Psychotropa, gdyż nie był gościem w moim programie […] uważam również, że jeśli osoba odsiedziała swój wyrok to my mamy wciąż prawo z nim rozmawiać – podsumował Wardęga.
Wardęga w sprawie materiału „Nie wiem, ale się dowiem!” na temat przeszłości Psychotropa.
— 🌐 ᴛʜᴇᴘᴏʟᴀɴᴅɴᴇᴡs 🌐 (@thepolandnews_) February 12, 2024
– Nie zajmowałem się sprawdzaniem życiorysu Psychotropa, gdyż nie był gościem w moim programie […] uważam również, że jeśli osoba odsiedziała swój wyrok to my mamy wciąż prawo z nim… pic.twitter.com/AfWei5DjGW
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News
Travis Scott na koszulkach FC Barcelony
Spotify i FC Barcelona stworzyli także kapsułową kolekcję z Travisem Scottem.

Spotify i FC Barcelona po raz szósty zmieniają wygląd koszulki meczowej, tym razem za sprawą Travisa Scotta. Podczas El Clásico 11 maja piłkarze FC Barcelony założą wersję legendarnej koszulki „blaugrana” z logo Cactus Jack – to pierwsze tego typu wydarzenie, stworzone we współpracy z jednym z najbardziej wpływowych artystów naszych czasów.
Travis Scott jest najnowszym artystą, którego logo pojawi się na kultowej koszulce FC Barcelony obok wcześniejszych kolaboracji z Coldplay, KAROL G, The Rolling Stones, ROSALÍĄ i Drakiem. To jednak coś więcej – wspólnie chwile, które łączą muzykę, modę i piłkę nożną.
Spotify ponownie rezygnuje z umieszczania własnego logo, dając tym samym artystom wyjątkową platformę do globalnego wyrażenia swojej twórczości. W ramach tej współpracy, Travis Scott po raz pierwszy wystąpi w Barcelonie – będzie to ważny krok zarówno w jego karierze, jak i w partnerstwie Spotify x FC Barcelona.
Z myślą o największych fanach Travisa w Barcelonie, wyselekcjonowani słuchacze otrzymają zaproszenia na ekskluzywny koncert. Wydarzenie, pełne momentów tworzonych przez fanów oraz immersyjnych atrakcji, odbędzie się 10 maja – dzień przed El Clásico – w kultowej lokalizacji w samym sercu miasta. Miejsce to zostanie przekształcone w scenę, oferując fanom niezapomniane przeżycie.

– Dajemy artystom scenę, jakiej nie ma nigdzie indziej. Ta współpraca z Travisem Scottem i FC Barceloną to jak dotąd nasze najbardziej ambitne przedsięwzięcie. Globalna ikona współtworząca wydarzenie wokół największego meczu świata i występująca na żywo dla fanów w Barcelonie – to właśnie siła, którą odkrywamy. To prawdziwy wyraz tego, co napędza Spotify i FC Barcelonę – powiedział Marc Hazan, wiceprezes ds. partnerstw i marketingu w Spotify.
Oprócz koszulki, Spotify i FC Barcelona stworzyli także kapsułową kolekcję z Travisem Scottem. Limitowana edycja „Cactus Jack” przenosi kreatywny świat Travisa do rzeczywistości. Kolekcja, zaprojektowana z myślą o noszeniu również poza boiskiem, obejmuje ekskluzywną odzież i akcesoria, które oddają energię El Clásico, zachowując charakterystyczną estetykę Cactus Jack.
– El Clásico to moment, który śledzi cały świat. Połączenie sił ze Spotify i FC Barceloną pozwoliło mi połączyć mój świat z ich światem. Tu nie chodziło tylko o wrzucenie logo Cactus Jack na koszulkę. To tworzenie czegoś, co zaciera granice między muzyką a sportem. Bycie pierwszym artystą występującym w Barcelonie w ramach tej współpracy i dzielenie tej chwili z moimi fanami, przenosi to wszystko na zupełnie inny poziom – powiedział Travis Scott.

– Jako wieloletni fan Travisa i osoba przywiązana do stylu, uważam tę współpracę ze Spotify za coś niezwykle mocnego. Widzieć logo Cactus Jack na naszej koszulce i być częścią kolekcji łączącej piłkę, modę i muzykę – to coś, co mnie bardzo inspiruje. Jestem dumny, że gram w klubie, który wspiera takie rzeczy – powiedział Jules Koundé, piłkarz FC Barcelony.
– Zamiana logo na El Clásico to najlepszy przykład na to, jak współpraca między Spotify i FC Barceloną potrafi generować rozmowy wykraczające poza świat sportu. Odzwierciedla pragnienie Klubu, by w nowatorski sposób wchodzić w interakcję z naszymi fanami i zbliżać się do nowych odbiorców na całym świecie, dzieląc się tym, kim jesteśmy i co reprezentujemy. W tym Clásico, który może być kluczowy dla sezonu, witamy globalną postać, jaką jest Travis Scott, w gronie artystów, których nazwiska pojawiły się na naszej koszulce podczas jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych na świecie – przyznał Joan Laporta, prezydent FC Barcelony.

Travis Scott jest jednym z najczęściej odtwarzanych artystów na Spotify – ma ponad 67 milionów słuchaczy miesięcznie i ponad 44 miliardy streamów. Pięć jego utworów trafiło do tzw. „Billions Club”: goosebumps, SICKO MODE, HIGHEST IN THE ROOM, BUTTERFLY EFFECT, FE!N. FC Barcelona przygotuje również specjalną edycję playlisty „Barça Matchday” na Spotify z utworami wybranymi przez Travisa Scotta, by motywować graczy i fanów przed meczem.
Zainspirowane rokiem założenia klubu, do sprzedaży trafi 1899 limitowanych koszulek, dostępnych od godziny 10:00 2 maja w oficjalnych sklepach Barçy w Hiszpanii i online.
Kolekcja Cactus Jack będzie zawierać dwie wersje bluz, koszulkę, retro koszulkę piłkarską, czapkę, szorty, kurtkę, szalik i retro piłkę. Kolekcję będzie można zakupić na stronie TravisScott.com od 9 maja.
Ikoniczne logo Cactus Jack – wytwórni i marki Travisa Scotta – znajdzie się na koszulce FC Barcelony, którą drużyna założy na mecz El Clásico z Realem Madryt 11 maja. Koszulkę założy również żeńska drużyna FC Barcelona (Femeni) w swoim ostatnim meczu sezonu ligi F – 18 maja. Więcej informacji o współpracy można znaleźć na stronie FC Barcelona oraz na Spotify.
News
Pezet: „Musiałem kłócić się z ludźmi na Hip-Hop.pl”
Raper opowiedział o tym, czy jest zakładnikiem swoich fanów.

Marek Fall w wywiadzie z Pezetem zapytał go o tegoroczną EP-kę „00EP”, na której pojawiło się młode pokolenie raperów oraz minialbum „Abstrakt” z 2023 roku, na którym pojawiły się numery związane z różnymi etapami jego kariery.
Czy Pezet ma coś do udowodnienia
Wielu raperów na scenie nie jest w stanie wykonać żadnego ruchu w przód, bo wiedzą, że spotka się to z krytyką ich fanów. Tkwią w swojej bańce nagrywając 10 taką samą płytę podmieniając tylko niektóre słowa ich synonimami. Czy Pezet także jest zakładnikiem swoich fanów, a może ma coś do udowodnienia?
– Dużo mniej we mnie potrzeby współzawodnictwa, czy jakby tego nie nazwać. Czuję, że nie muszę nikomu nic udowadniać, ale chyba udowadniam sobie. Zobacz – wydaje mi się, że najbardziej opłacalne byłoby działanie koniunkturalne. Dużo ludzi narzeka, że nie jestem taki jak kiedyś, ale ja sobie myślę, że nigdy nie byłem taki jak kiedyś. To znaczy – staram się z każdym albumem zrobić coś takiego, czego nie było poprzednio. Bardzo zgrabnie da się to przedstawić na przykładzie dwóch pierwszych płyt – mówi raper w rozmowie z papierowym wydaniem Newonce, które wraca na rynek i co kwartał będzie za darmo dystrybuowane na terenie Warszawy.
Dlaczego kłócił się z użytkownikami na Hip-Hop.pl
Pezet wspomina m.in. jak wiele lat temu spotkał się z krytyką ze strony słuchaczy. Wtedy głównym medium w sieci był nieistniejący od kilku lat portal Hip-Hop.pl.
– Jak wyszła „Muzyka klasyczna”, to – choć nie obyło się bez negatywnych głosów, bo uliczna scena nie bardzo wtedy chciała to zaaprobować – dostałem w bieżącym czasie taki status, że klasyk. Raptem dwa lata później przy „Muzyce poważnej” musiałem osobiście kłócić się z ludźmi na portalu Hip-Hop.pl, bo strasznie po mnie jechali. Że to w ogóle nie jest hip-hop; że, k**a, klip nakręcony w lesie, wszystko było źle – wspomina.
– Nie chcę robić tego, co już robiłem. Nie mam na to ochoty. Jedynym takim powrotem do przeszłości był „Stary Pezet”, ale on przecież nie brzmi jak rzeczy z Noonem. To jest taki kawałek, który chciałbym zrobić w czasach, gdy zaczynałem, ale nie miałem możliwości i odpowiednich producentów – dodaje.

Mimo majówki zgodnie z harmonogramem otrzymaliśmy zestawienie OLiS, w którym mamy tylko jedną nowość – Tede z albumem „Vox Veritatis”.
Warszawskiemu raperowi udało się wbić w okres sprzedażowy podczas świąt wielkanocnych, w którym nie ma zbyt wielu nowości, bo mało kto wydaje w tym czasie albumy. W TOP50 mamy właściwie tylko jego wydawnictwo. Tym samym Tedemu udało się podbić OLiS i „Vox Veritatis” znalazło się na pierwszej pozycji.
Poniżej zestawienie łączące sprzedaż fizyczną + streaming (18.04.2025 24.04.2025).
OLiS – TOP 10
- Tede – VOX VERITATIS
- Billie Eilish – HIT ME HARD AND SOFT
- Lady Gaga – MAYHEM
- Sabrina Carpenter – Short n’ Sweet
- Kaśka Sochacka – Ta druga
- bambi – TRAP OR DIE
- Otsochodzi – TTHE GRIND
- Young Leosia, bambi, PG$ – PG$
- Taco Hemingway – Trójkąt warszawski
- Kuban, Favst – FUGAZI
News
4 najlepszych raperów, ale z różnych epok. Ben Affleck wskazuje
Kto według aktora znalazłby się na Mount Rushmore?

Ben Affleck został poproszony w wywiadzie o umieszczenie na Mount Rushmore czterech największych raperów. Zasadą jest, że każdy powinien być z innej epoki.
Mount Rushmore to pomnik składający się z czterech głów prezydentów USA, a każdy z nich pochodził z innego okresu. Popularny aktor w rozmowie z Jonem Bernthalem dla magazynu Complex został poproszony o wskazanie 4 rapowych głów, które umieściłby w wykutej skale położonej w Dakocie Południowej.
Na jego liście znaleźli się:
- Slick Rick
- Eazy-E
- Lil Wayne
- Kendrick Lamar
News
Ważka G21 poznał rywala na Prime 12. „Rozgniotę go jak pluskwę na macie”
Debiut rapera we freakfightach.

Ważka G21 w końcu zadebiutuje we freakfightach. Jeszcze w maju zobaczymy go na gali Prime 12. Poznaliśmy rywala rapera.
Na Prime 12 czeka nas elektryzujące starcie debiutantów. Ważka G, o którym głośno było przy okazji niedoszłej walki z Sequento zmierzy się z Lukasem Bielonem – gościem, który nie ma hamulców i dokładnie wie, po co wchodzi do świata freaków.

– Rozgniotę go jak pluskwę na macie – mówi raper, który w 2024 roku wygrał walkę bokserską na sportowej gali.
Gala Prime 12 odbędzie się 17 maja w Warszawie.
-
News5 dni temu
Koncert dla Bonusa BGC: kolacja z gangsterem i licytacja koszulki Najmana
-
News4 dni temu
Komplet publiczności na domówce u Ostrego: Eldo, Małpa, Tede, Pezet
-
News3 dni temu
Jakim człowiekiem Magik był prywatnie?
-
News4 dni temu
Travis Scott wyraził uznanie dla stylówki Okiego
-
News2 dni temu
Dzisiejsza rap scena to hip-hopolo? Tak uważa uznany producent
-
News3 dni temu
TVP tłumaczy, dlaczego usunęła występ Abradaba
-
teledysk4 dni temu
Malik Montana to wychowanek getta
-
News1 dzień temu
Bonus RPK kończy z wizerunkiem ulicznika. Nie chce być patusem