News
Pezet: „Musiałem kłócić się z ludźmi na Hip-Hop.pl”
Raper opowiedział o tym, czy jest zakładnikiem swoich fanów.

Marek Fall w wywiadzie z Pezetem zapytał go o tegoroczną EP-kę „00EP”, na której pojawiło się młode pokolenie raperów oraz minialbum „Abstrakt” z 2023 roku, na którym pojawiły się numery związane z różnymi etapami jego kariery.
Czy Pezet ma coś do udowodnienia
Wielu raperów na scenie nie jest w stanie wykonać żadnego ruchu w przód, bo wiedzą, że spotka się to z krytyką ich fanów. Tkwią w swojej bańce nagrywając 10 taką samą płytę podmieniając tylko niektóre słowa ich synonimami. Czy Pezet także jest zakładnikiem swoich fanów, a może ma coś do udowodnienia?
– Dużo mniej we mnie potrzeby współzawodnictwa, czy jakby tego nie nazwać. Czuję, że nie muszę nikomu nic udowadniać, ale chyba udowadniam sobie. Zobacz – wydaje mi się, że najbardziej opłacalne byłoby działanie koniunkturalne. Dużo ludzi narzeka, że nie jestem taki jak kiedyś, ale ja sobie myślę, że nigdy nie byłem taki jak kiedyś. To znaczy – staram się z każdym albumem zrobić coś takiego, czego nie było poprzednio. Bardzo zgrabnie da się to przedstawić na przykładzie dwóch pierwszych płyt – mówi raper w rozmowie z papierowym wydaniem Newonce, które wraca na rynek i co kwartał będzie za darmo dystrybuowane na terenie Warszawy.
Dlaczego kłócił się z użytkownikami na Hip-Hop.pl
Pezet wspomina m.in. jak wiele lat temu spotkał się z krytyką ze strony słuchaczy. Wtedy głównym medium w sieci był nieistniejący od kilku lat portal Hip-Hop.pl.
– Jak wyszła „Muzyka klasyczna”, to – choć nie obyło się bez negatywnych głosów, bo uliczna scena nie bardzo wtedy chciała to zaaprobować – dostałem w bieżącym czasie taki status, że klasyk. Raptem dwa lata później przy „Muzyce poważnej” musiałem osobiście kłócić się z ludźmi na portalu Hip-Hop.pl, bo strasznie po mnie jechali. Że to w ogóle nie jest hip-hop; że, k**a, klip nakręcony w lesie, wszystko było źle – wspomina.
– Nie chcę robić tego, co już robiłem. Nie mam na to ochoty. Jedynym takim powrotem do przeszłości był „Stary Pezet”, ale on przecież nie brzmi jak rzeczy z Noonem. To jest taki kawałek, który chciałbym zrobić w czasach, gdy zaczynałem, ale nie miałem możliwości i odpowiednich producentów – dodaje.
Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

News
TVP i Abradab upamiętnili Jokę. Pierwszy występ rapera po śmierci brata
„Joka jest tutaj z nami”.

Zmarły 2 maja Joka z Kalibra 44 został upamiętniony na festiwalu Hip-Hop Opole, który odbył się w czwartek 12 czerwca.
W amfiteatrze w Opolu na scenie po raz pierwszy od śmierci Joki pojawił się Abradab, który wspomniał ze sceny o swoim bracie.
– Normalnie o tej porze byłbym tutaj ze swoim bratem, ale wiecie co, Joka jest tutaj z nami cały czas – powiedział i za chwilę wykonał jeden ze szlagierów Kalibra 44 „Normalnie o tej porze”.
Joka został upamiętniony również przez prowadzącego festiwal CNE, który nawiązując do jednego z klasyków O.S.T.R.-a poprosił publiczność, by zrobiła hałas dla zmarłego rapera.
– Zróbcie taki hałas, by go usłyszeli w niebie.
Napis „Joka” pojawił się też na graffiti wyświetlanym w tle sceny, a jedną z piosenek zadedykował Joce m.in. Grubson.
Poniżej wideo:
News
Fagata dissuje Mateusza Natali z Popkiller.pl
Czy doczekamy się odpowiedzi redaktora naczelnego?

Fagata nie otrzymała nominacji dla najlepszej raperki na gali Popkillery 2025. Nowa reprezentantka Sony Music ma żal o to do redaktora naczelnego – Mateusza Natali.
Fagata vs Popkiller.pl
Od Fagaty dostaliśmy dzisiaj nowy numer „Mama mówiła”, w którym padają wersy wymierzone we właściciela serwisu Popkiller.pl:
„Ej, Tobie Natali nie zrobiłabym g*ły nawet za Grammy” – nawinęła.
Fagata chciała się dostać na Popkillery
W marcu Fagata napisała do redakcji Popkillera:: – Komu trzeba ob**ąć, żeby dostać nominację? Bo ewidentnie trzeba dobrze d dać, skoro są nominowane laski, które nie rapują.
Natali odpowiedział wtedy na zaczepkę: – My nie zamykamy przed nikim drzwi, ale też nie nominujemy każdego, kto coś nagrał. W przypadku influencerów uznajemy pewien próg wejścia, w którym widzimy, że ktoś poszedł w to na serio, nagrał odpowiednio dużo autorskiej muzyki i został w jakimś stopniu zaakceptowany przez rapową scenę i środowisko. Do tej pory (o ile dobrze pamiętam) ze wszystkich twórców internetowych nagrywających rapowane utwory w nominacjach znaleźli się jedynie Multi i Merghani, którzy staż muzyczny mają dość konkretny (no i Eryk Moczko, który rapował, zanim został influencerem). Możliwe, że za rok lista się wydłuży, zobaczymy.
Mateusz na razie nie zareagował na diss.
News
Wilku, Ważka G21, Karramba, Buczer i Pomidor gośćmi Bosskiego Romana
Reprezentant Firmy zamyka trylogię.

„Uliczny Przekaz Dla Dobrych Ludzi 3” to zamknięcie ulicznej trylogii najbardziej popularnego wydawnictwa Bosskiego i najprawdopodobniej jego „ostatni taniec” w tej estetyce.
To finałowa cześć trylogii, którą Bosski przygotował razem z charyzmatycznym producentem ze stajni Step Records – Pablem.
Album to wycieczka do klasyki ulicznych brzmień, za którą tęskniło wielu fanów. Dodatkowo szczypta ciężkich trapowych bangerów, pazur, moc przekazu i drumn
bassowy finisz. Firmowy rap powraca z nową jakością i sentymentem do minionych lat.

Album zaszczyciło obecnością wielu uznanych artystów: Wilku WDZ, Fu, Buczer, Karramba, Emceen, Młody Bosski, Pomidor, Pęku, Cheeba, Sabot, Ważka G21, Warakomski, Lounge03, Ufocore, Przemek DSM, Mati Ważny, Krzychu WWS, Cgn.
Album jest dostępny na wszystkich platformach streamingowych, a ponadto Bosski na swoich social mediach prowadzi sprzedaż ultra limitowanego nakładu kolekcjonerskiego wersji CD albumu.

Skład jubileuszowego koncertu z okazji XX-lecia Diil Gangu rośnie w siłę! Do wydarzenia, które odbędzie się 16 października 2025 roku na warszawskim Torwarze, dołącza Zbuku – raper, który od lat utrzymuje się w czołówce polskiego rapu i konsekwentnie reprezentuje uliczny styl oraz lojalność wobec swoich korzeni.
Koncert zapowiada się jako wielopokoleniowa rapowa celebracja z udziałem najważniejszych postaci rodzimej sceny. Diil Gang świętuje 20 lat działalności z rozmachem, na który zasługuje cała kultura, którą współtworzyli od początku.
Na jednej scenie wystąpią:
HEMP GRU | PALUCH | MAŁACH & RUFUZ | POLSKA WERSJA | HAŁASTRA | SLUMS ATTACK | VAVAMUFFIN | KALI | KACZY I NIZIOŁ | O.S.T.R. | WCK | PRO8L3M | KASTA | ZBUKU | C.D.N.
Bilety wciąż dostępne na www.biletomat.pl
Rap bez kompromisów. Uliczna energia. Jedno miejsce. Jedna noc.
News
11-letni syn Czarnego HiFi odradzał mu współpracę z youtuberami
Producent nie posłuchał rady syna.

Kostek z Ekipy wydał debiutancki singiel. Czarny HiFi, który jest współtwórcą bitu przyznał, że jego 11-letni syn odradzał mu tej współpracy.
Kostek debiutuje. „Jackpot” to bezkompromisowy manifest
Kostek, znany szerzej jako jedna z najbardziej charakterystycznych postaci Ekipy i projektu Genzie, wkracza na nowy etap swojej kariery. Jego pierwszy solowy singiel „Jackpot” to nie tylko próba sił w świecie muzyki – to szczery i bezpośredni komentarz na temat sławy, oczekiwań i własnych doświadczeń.
Syn Czarnego o muzyce youtuberów: „Disco-polo dla dzieci”
„Jackpot” wyprodukowali Czarny HIFI oraz 2K. Reprezentant HiFi bandy początkowo miał wątpliwości co do tej współpracy, bo odradzał mu jej jego 11-letni syn.
– Jak mój 11-letni syn (raczej fan Biggiego, Ice Cube’a i Eazy-E) dowiedział się, że mam coś zrobić z Kostkiem, powiedział, żebym nie robił rzeczy z jutuberami czy influencerami. Że to jest niepoważne. Że oni robią straszną muzę, najczęściej „disco polo dla dzieci” i generalnie „nie”. Mówię: „wyluzuj młody, poczekaj”. Kilka tygodni później puściłem mu „Jackpot” na moim bicie, który brzmi, jakby urodził się w Queensbridge.
„Damn tato. To Kostek tak poleciał?! Ale biiiit… Nie no, takie to możesz robić” – komentuje Czarny.
Od Ekipy do muzycznej niezależności
Po zwycięstwie w drugiej edycji „Twoje 5 Minut” – wewnętrznego castingu Ekipy na nowe talenty – Kostek dołączył do Genzie, jednej z najpopularniejszych grup internetowych w Polsce. Szybko jednak okazało się, że format ten nie do końca odpowiadał jego charakterowi. „To było dla mnie za grzeczne” – sugerował w rozmowach z fanami.
Z Genzie przeszedł do bardziej niezależnego i kreatywnego projektu – Blond Boys Summer. W ramach tej inicjatywy, razem z Erykiem Moczko, Kinnym Zimmerem i Kapturem, zorganizował trasę koncertową po Polsce, łącząc muzykę z internetowym show, które zyskało spory rozgłos.
Zniknięcie z internetu i powrót z mocnym przekazem
Decyzja o wycofaniu się z udziału w filmie „100 dni do matury”, który osiągnął ogromny sukces komercyjny, wywołała falę komentarzy. Fani nie szczędzili krytyki, zarzucając mu „sodówkę” i brak lojalności wobec środowiska, które pomogło mu się wybić. W odpowiedzi Kostek zniknął z sieci.
Jak się okazało – nie na długo. Czas spędzony z dala od mediów poświęcił na pracę w studiu nagraniowym, przygotowując debiutancki materiał.

-
News2 dni temu
Wilku bez zębów kilku? To nieaktualne. Raper ma nowe zęby
-
News2 dni temu
Oki usunął to po 10 minutach, ale w sieci nic nie ginie
-
News5 dni temu
Śliwa wrócił cały na biało. Fani ciepło go przyjęli: „Ch*j ci na szczękę”
-
News1 dzień temu
Bonus RPK otworzył z żoną hip-hopowy zakład fryzjerski
-
News3 dni temu
20-lecie Diil Gangu poprowadzi kapłan rapu
-
News4 dni temu
Pih komentuje odejście Lewandowskiego z kadry
-
News3 dni temu
Jędker zagra covery ZIP Składu, chociaż został usunięty ze składu
-
News17 godzin temu
Ten Typ Mes na Hip-Hop Opolu: „Slava Ukrainie”