Sprawdź nas też tutaj

ranking

12 NIEWYKORZYSTANYCH TALENTÓW RAPOWYCH

Opublikowany

 

Pamiętacie jeszcze ranking ”12 Największych pał Hip Hopu”? W tym roku zamierzamy przedstawić wam kolejne części naszych ”dwunastek”, których tematyka będzie związana z rodzimym rapem.

 

Zaczynamy od 12 raperów, którzy  zmarnowali/niewykorzystali w pełni swojego talentu do osiągnięcia sukcesu.

 

 

12. Massey: Pamiętacie jak w erze mody na Hip Hop, młody inowrocławski raper wyskoczył ze swoim hitem ”Basketball” gdzie gościnie udzielił się członek 3W – Nullo? Wydawałoby się, że w kolejnych latach może stać się czołową postacią na scenie. W końcu w beefie z Mesem nie przegrał zdecydowanie i zanotował nawet kilka celnych panczy w stosunku do Tego Typa. Niestety później było już tylko gorzej: przegrany beef z Rudy MRW & Młody M, gdzie niepotrzebnie zaangażował w to swojego ojca czy ostatnie jego ”dokonania” z niejakim Kubixem (ale o tym już lepiej nie wspominać).

Szansa na powrót : Massey jest w tej chwili na uboczu Rap-Gry. Za chwilę ma się pojawić koleny album z Kubixem „Rób Swoje 2”. Czy doczekamy się kiedyś solowego albumu wypełnionego bangerami? Czas pokażę.

 

 11. Ash: Mówiło się że w czasie ”Świateł Miasta” był lepszy nawet od Eldo, a o jego umiejętnościach świadczyła też bardzo dobra zwrotka na ”Muzyce Klasycznej” duetu Pezet/Noon.
Ash odszedł z Grammatika i zawiesił działalność grupy TrzyStyle, tym samym schował mikrofon do pudełka skąd do dziś go nie wyjął.

Szansa na powrót: Żadna. Naprawdę trudno uwierzyć, aby Ash w najbliższych latach nagrał choćby jedną gościną zwrotkę nie mówiąc już o jakimś większym projekcie.

 

 

 10. O$ka: O$ka kojarzy się głównie z dobrymi bitami, jednak warto pamiętać, że pod koniec lat 90s jako członek grupy OMP również próbował swoich sił za mikrofonem. Mimo wszystko to nie umiejętności raperskie (które już wtedy wahały się w okolicy średniej krajowej), a świetne bity powodują, że Ośka ma miejsce w naszym zestawieniu. ”Letniak”, ”Od Lat” czy ”Bezele Kochana” te kawałki chyba zna każdy i nie raz bujał przy nich nie tylko głowę. Natomiast ”Przez $ jak Dollar” jest jednym z najbardziej niedocenionych albumów producenckich na naszym rynku. Słaba sprzedaż spowodowała, że O$ka zmienił pasję z muzyki na fotografikę.

Szansa na powrót: Co jakiś czas dochodzą do nas głosy, że Michał ma powrócić wspólnie z Jano dając nam nowy album OMP. Bylibyśmy zadowoleni gdyby chociaż O$ka w najbliższym czasie zarzucił choćby jednym nowym bitem.

 

 9. Dizkret: O Krecie mówi się pierwszy polski Trueschoolowiec, czy też prekursor wielokrotnych na naszej scenie. Jego wspólny album z Praktikiem ”IQ” przez niektórych uznawany jest za klasyk i stawiany obok takich płyt jak ”Muzyka Klasyczna” czy ”Gdzie jest Eis?”. Po tej kolaboracji Dizky nagrał jeszcze kilka gościnnych zwrotek po czym zniknął na lata by spróbować jeszcze raz swoich sił w rapie, a mowa tu o ”To Jeszcze Nie Koniec” czyli kawałka z ”Pół Żartem Pół Serio” Stasiaka. Utwór ten przeszedł jednak bez większego echa co chyba zniechęciło (jeśli w ogóle Dizkret myślał o powrocie) by wejść do tej rzeki po raz drugi.

Szansa na powrót: Marna, Kret miał pojawić się na ostatnim albumie Onara ale go tam zabrakło, więc albo Marcin zrezygnował z pomocy starego kolegi, albo Wojtek dał już sobie spokój z nagrywkami. Może jeszcze rzuci jakąś gościnną zwrotkęn lecz na nic więcej nie możemy raczej liczyć.

 

8. Magik: Bardzo kontrowersyjna postać na naszej liście, czyli były członek takich grup jak Kaliber 44 i Paktofonika – ŚP Magik. Piotrek miał swój styl. Jedni uważają go za oryginalny, drudzy za mocno irytujący (szczególnie jego psycho-muzyczne odłamy). Każdy jednak przyzna, że jego wkład w rozwój rodzimej sceny był spory. Niestety psychika była zawsze słabszą stroną tego utalentowanego rapera i pod koniec 2000 roku w czasie świąt Bożego Narodzenia odebrał sobie życie.

Spytacie dlaczego umieszczamy go w naszym rankingu? Ponieważ nigdy już nie dowiemy się jaki naprawdę potencjał tkwił w Magiku i jak wyglądałaby jego solowa kariera.

 

7. Pjus:  Członek popularnej formacji 2cztery7 (Mes & Pjus & Stasiak). Wielka szkoda, że Karol u szczytu swojej formy (lata 04-06) nie nagrał solówki. Mogliśmy ją uświadczyć dopiero w 2009 roku, gdy jego problemy ze zdrowiem pogłębiły się.  
Szansa na powrót: Bardzo chcielibyśmy, aby udało się Pjusowi przezwyciężyć chorobę i powrócić choćby w 25% do swojej starej formy z pierwszego albumu 2Cztery7.

 

 

 

6. Reno: To jedno z tych miejsc w naszym rankingu kiedy mamy nadzieję, że się mylimy i dany raper jeszcze nas pozytywnie zaskoczy. ”Następny Level” mimo swojej (łagodnie mówiąc) marnej jakości dalej rozbrzmiewa w naszych (i zapewne nie tylko naszych) sprzętach grających. Niestety zamiast pójść za ciosem Reno zrobił sobie przerwę i mogliśmy go usłyszeć jedynie co jakiś na albumach innych raperów. Ustatkował się (notabene z raperką (?) Lilu). Dał kozacki featuring u chłopaków z Ortegii i coraz głośniej zaczęło się mówić o jego solowej legalnej płycie na którą czekamy do dzisiaj (podobno ma być wydana już w 2012 roku, oby zdążył przed końcem świata ;-).Jednak słysząc jego najnowsze zwrotki zaczynamy obawiać się o to powstające solo, cytując Meza ”zawsze spoko ale dobry nigdy” (no dobra może trochę przesadziliśmy). Po prostu brak nam już tego luzaka Reno z podziemnego klasyka. Tak jak napisaliśmy na wstępie liczymy, że pomyliliśmy się w ocenie Rena (wam też ta odmiana źle się kojarzy?) i nowy album nie będzie schodził z odbiorników.

Szansa na powrót: Bardzo duża i oby nie została zaprzepaszczona.

 

5. Deobe: Kiedy album ”Deobedena.com” pojawił się na rynku muzycznym, została zganiony głównie z dwóch powodów: miejsce wydania (niesławne UMC) i pierwszy singiel – Ten Czas w Tym Miejscu (poprzez bit i hedonistyczny tekst kojarzony z okrzykniętą wtedy nową odmianą rapu czyli hiphopolo). Dopiero po kilku latach album doceniono jako dobry mainstream, którego pełno możemy znaleźć w USA czy Francji. Po  ”niezadowalającej sprzedaży” nie miał już ochoty dalej wchodzić do studia i nagrywać materiału na drugi album. Daniel odnalazł się dopiero po koniec 2010. Udzielił wtedy videowywiadu, i po prawie równym roku dostaliśmy jego nowy track dedykowany klubowi któremu kibicuje, czyli Warszawskiej Legii. W tym miejscu należy jeszcze wspomnieć o producencie ”Deobedena.com” – Dena niestety podążył drogą swojego kompana i zrezygnował z robienia bitów trwając w tym postanowieniu do dnia dzisiejszego.

Szanse na powrót: Deobe ma się pojawić na nowym albumie Eskaubei, oraz składance ”300 Mil Stąd”. W swoim najnowszym kawałku pokazał nam, że przez ostatnie lata nie zapomniał jak się rapuję i liczymy że w najbliższym czasie zrobi to jeszcze nieraz.

 

mezo_57875686784. Mezo: Pewnie większość z was teraz powie ”No jeszcze Mezia tu ku*wa brakuje”. No cóż jeśli ktoś przesłuchał z ”Mezokracji” więcej niż single to wie że słusznie umieszczamy go na czwartym miejscu. Gdyby zrobić ranking 10 najlepszych technicznie raperów w roku 2003 to Jacek spokojnie by tam się znalazł. Niestety sukces medialny plus odrzucenie go przez większość środowiska hip-hopowego spowodował że Mejger popłynął w stronę Popu, choć jeszcze na ”Wyjściu z Bloków” przeważał rap to na ”Eudaimonii” dostaliśmy nie licząc 3-4 kawałków popowe brzmienie z Kasią Wilk w refrenie. Później miał być wielki powrót czysto rapowy na płycie ”Herezje”, lecz jak to się mówi była to piąta woda po kisielu. Niby Mezo wciąż należy do czołówki jeśli chodzi o składanie rymów (mowa tu oczywiście o tych numerach nienastawionych na komercyjny zysk),  stosuje podwójne w swoich tekstach, ale brakuję tego szalonego Lajnera co cytując Mesa ”musiał w każdym tracku mieć piłkarza”.

Szansa na powrót: Gdyby Mez chciał to spokojnie mógłby wrócić w wielkim stylu, urządzając przeciwnikom ”Panczlajnera 2” .Jednak chyba już nie chce i woli robić płyty, gdzie proporcje wyglądają następująco ”połowa to hity dla mediów, a druga połowa hip-hopowa dla starych jego fanów”. Podobnie sprawa ma się z jego kolegą Liberem tyle, że ten drugi technicznie grał o klasę niżej.

 

3. Smarki Smark: Krótki i zwięzły opis, jak czas trwania kariery rapera z miejsca trzeciego. Podium naszego rankingu otwiera Smarki Smark, czyli jak jedną EPką sprawić, że fani będą czekali wiecie z czym i gdzie na nowe nagrywki.

Szansa na powrót: Jerzy porzucił rap w imię pracy w kancelarii i raczej nie ma co liczyć na jego nowe kawałki, a o solo nawet nie ma co myśleć. Mimo wszystko pamiętajcie: 24 Grudnia wychodzi nowe BRD – tylko którego roku?.

 

 

2. Wankej: Nikt tak jak on nie lubuje się w wielokrotnych i nikt tak jak on ich nie składa. Pan Wankz czyli 90% DinalTeam i główny powód dla którego z taką chęcią wracamy do ”W strefie jarania i rymowania”.  Michał podobnie jak raper z miejsca powyżej nie potrafił rozdzielić czasu między rapem a pracą i po raz kolejny cytując Meza ”schował mikrofon w futerał”.

Szansa na powrót: Co jakiś czas słyszymy że Wankej dogra się komuś na płytę, lecz wciąż są to tylko pogłoski nie mające pokrycia w czynach. Ostatnio pojawił się wywiad z Panem Wakzem, w którym mówi, że chciałby nagrać jeszcze płytę. Sprawdź wywiad tutaj.

 

1.  Eis: Nie było innego wyjścia niż pierwsze miejsca dla tego pana. Autor jednego z największych klasyków polskiego hip-hopu pt. ”Gdzie jest Eis?”. Nikt tak jak Eis nie zrobił w Polsce klipu w Amerykańskim stylu, który sprawia, że podczas jego oglądania uśmiech sam pojawia się na twarzy, a ”Plażowi Plejboje”? przecież to letniak nad letniakami. Niestety w naszym dziwnym kraju nie wszyscy od razu docenili jego styl, a sam Jacek zniechęcony bardzo niską sprzedażą swojej solówki zrezygnował z życia rapera. Sama liczba follow-upów i nawiązań do jego twórczości jest nie do zliczenia.

Szansa na powrót: Wielu fanów miało nadzieję, że poajwi się on na nowej płycie VNM’a: „Nie zaprosiłem żadnego rapera na E:DKT, ta płyta jest o mnie. Wyjątkiem oczywiście byłby Eis – rozmawiałem z nim i czy tego chcemy czy nie, faktem jest, że Eis był raperem (dla mnie i wielu najlepszym), ALE dziś nim nie jest i już nigdy nie będzie, w związku z czym w przedpremierowym wywiadzie wspomniałem, że nagrałem już z wszystkimi raperami w Polsce, z którymi chciałem.”

 

 

Poza rankingiem:

Wiśnix: Już poza rankingiem, ale tym raperze również powinniśmy wspomnieć. Współzałożyciel Ski Składu, dawny przyjaciel Rycha. W 2003 r. razem z Peją wydali album „Wspólne zadanie” jako Ski Skład. Dopiero w 2006 r. Wiśnia postanowił wydać solowy projekt, który przeszedł bez większego echa. Po słabej sprzedaży Wiśnix wycofał się z rap gry. 

Szansa na powrót: Wiśnix po 5 latach przerwy przypomniał o sobie na płycie Hansa wydanej w 2011 r. w utworze „Odetchnąć Pełną Piersią”. Czy powróci do rap gry? Wszystko jest możliwe…


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

ranking

Bedoes 2115 najbardziej angażującym polskim raperem 2025

W zestawieniu znalazło się czterech hip-hopowców.

Opublikowany

 

bedoes 2115
fot. kadr z wideo / 2115

W polskim internecie znów rządzą muzyczne nazwiska. IMM sprawdził, kto w 2025 roku najskuteczniej przyciągał publikę w socialach. W zestawienu znalazło się dwóch raperów.

Instytut Monitorowania Mediów przygotował coś w rodzaju lokalnego Spotify Wrapped, tylko zamiast utworów pod lupę poszły reakcje, komentarze i udostępnienia. W zestawieniu uwzględniono Facebook, Instagram i TikToka. Wnioski są dość jednoznaczne. Na podium znalazły się trzy osoby, które przez cały rok trzymały fanów krótko i nie dawały im odetchnąć.

Największy ruch wokół siebie wygenerowała Doda. Uzbierała 21,5 miliona interakcji i znów udowodniła, że w mediach społecznościowych potrafi wywołać zamieszanie szybciej niż niejeden viral. Za jej plecami uplasowała się Justyna Steczkowska z wynikiem 14 milionów.

Trzecie miejsce przypadło Bedoesowi 2115, który w tym roku wykręcił 12,2 miliona interakcji. Raper zyskał na otwartym, bezpośrednim stylu rozmowy z fanami. Jego społeczność od dawna podkreśla, że potrafi reagować na bieżące wydarzenia bez celebryckiego dystansu.

– Spośród muzyków z czołówki zestawienia IMM w tegorocznym TOP 10 Spotify Wrapped znaleźli się jedynie raperzy: Bedoes 2115 i Mata. Co ciekawe, drugi z nich był najczęściej słuchanym artystą w Polsce, mimo że w naszym rankingu zajął siódmą pozycję. Pokazuje to, że popularność w streamingu nie zawsze idzie w parze z aktywnością wokalistów w social mediach. Sukces oraz rozpoznawalność marki osobistej twórcy w branży muzycznej nie zależy dzisiaj wyłącznie od wyników słuchalności, ale też od umiejętności angażowania i budowania relacji z fanami – podkreśla Tomasz Lubieniecki z IMM.

Najbardziej angażującymi raperami są także: Malik Montana i Kizo, który zamyka stawkę na 10 miejscu.

Najbardziej angażujący polscy artyści w 2025 roku

  1. Doda – 21 546 416
  2. J. Steczkowska – 14 018 674
  3. Bedoes 2115 – 12 177 912
  4. Malik Montana – 10 139 230
  5. Skolim – 9 153 951
  6. Julia Wieniawa – 7 790 625
  7. Mata – 6 968 964
  8. R. Węgiel-Mglej – 6 145 772
  9. Ewa Farna – 6 037 096
  10. Kizo – 5 469 468

TOP 3 najbardziej angażujące posty polskich artystów

  1. TikTok – Doda – 899 tys. interakcji
  2. TikTok – Bedoes 2115 – 787 tys. interakcji
  3. TikTok – Ewa Farna – 746 tys. interakcji

Analiza objęła dostępne publicznie posty opublikowane w okresie styczeń–listopad 2025 r. na oficjalnych profilach artystów na Instagramie, Facebooku i TikToku. Stan na 3 grudnia 2025 r.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

ranking

Spotify Wrapped 2025 – Rap rządzi: Mata, Oki i Sobel

Najpopularniejsi raperzy i albumy 2025 roku.

Opublikowany

 

Przez

mata spotify wrapped 2025

Jak co roku, Spotify Wrapped tworzy kulturową mapę doświadczeń słuchaczy – od najważniejszych premier i viralowych momentów, po nostalgiczne powroty i zupełnie nieoczekiwane odkrycia. Wrapped prezentuje utwory, artystów i trendy, które kształtowały muzyczne gusta Polaków w minionym roku. A trzeba dodać, że rok 2025 był wyjątkowy.

Polscy artyści na szczycie

W ostatnich latach lokalna muzyka naprawdę podbiła serca słuchaczy Spotify, a ten rok nie był wyjątkiem. Tylko w 2025 słuchalność polskich utworów wzrosła o 10 procent, co wyraźnie widać w tegorocznych zestawieniach. Wszyscy najpopularniejsi artyści to Polacy, 9 z 10 najczęściej odtwarzanych utworów to piosenki polskich twórców, a 10 najpopularniejszych albumów roku również zostało nagrane przez lokalnych muzyków.

Rap znów rządzi

W 2025 roku rap nie tylko dominował, ale wręcz zdefiniował mainstream. Mata powrócił na podium po 4 latach, stając się najczęściej słuchanym artystą i bezsprzecznym liderem sceny rapowej w 2025 roku. Najczęściej odtwarzanym utworem był Dom Nad Wodą autorstwa Pezeta i Auera. Wydany w 2022 roku utwór został odkryty przez słuchaczy i stał się jednym z najbardziej charakterystycznych momentów muzycznych 2025 roku.

Zaobserwowaliśmy powrót do klasycznego oldschoolowego rapu i boom bapu, napędzanego przez weteranów takich jak Pezet z Domem Nad Wodą oraz Bedoes 2115 z Hit ’Em Up samplującym Tupaca, a także przez nowych artystów – Huberta. i BSK. Lokalny trap także przeżywał odrodzenie dzięki HOLLYWOOD SMILE Żabsona oraz rosnącej popularności nowych twarzy, takich jak vkie, Młody West i Okekel.

Ten rok przyniósł także nietypowe, międzypokoleniowe i międzygatunkowe współprace. Mata i Maryla Rodowicz, Mata i Skolim, Kuban i Zalia czy PRO8L3M i Anita Lipnicka – wszyscy otworzyli się na zupełnie nowe grupy odbiorców, jednocześnie znacząco zwiększając viralowy potencjał swoich utworów.

– Tegoroczne Wrapped pokazuje, że słuchacze w Polsce wybierają muzykę, która bezpośrednio odpowiada ich doświadczeniom, emocjom i codziennym realiom. Świetnym tego przykładem jest hitu roku – Dom nad Wodą od Pezeta – jego sukces definiuje trend, w którym dla słuchaczy data premiery kawałków nie ma już znaczenia. Katalogowe utwory wracają na szczyt, gdy znów trafią w emocje. Rap – w każdej swojej formie – stał się ścieżką dźwiękową roku 2025: od najważniejszych premier po viralowe hity, od odkryć z undergroundu po międzypokoleniowe współprace. Najbardziej wyróżnia się to, jak silnie polscy artyści rezonują z lokalną publicznością. Nie tylko dominują na listach przebojów – oni tworzą kulturowe momenty, napędzają dyskusje i łączą ludzi poprzez historie, które czujemy jako autentycznie nasze – komentuje Mateusz Smółka, Editorial Lead w Spotify.

Rok letnich hitów

W tym roku piosenki, które ukształtowały nasze lato, zostają z nami na dłużej. Kilka utworów znajdujących się na szczycie Wrapped – w tym Kamikaze, Casablanca, CAŁE LATO i dopóki się nie znüdzisz – to hity lata, nasycone energią, która natychmiast przywołuje ciepłe dni. Klasyczne letnie przeboje stały się całorocznymi faworytami, udowadniając, że polscy słuchacze chętnie sięgają po utwory pełne pozytywnego nastroju.

Co jeszcze działo się w minionym muzycznym roku? Przyniósł on także organiczny, niespodziewany wzrost słuchalności disco polo. Utwory takie jak Mandacik Łobuzów, Akcentu i Zenka Martyniuka oraz TAK TO LATA Bungee i Tuszola stały się ulubieńcami letnich playlist – ich wpadająca w ucho, beztroska, imprezowa energia w wyraźny sposób wpłynęła na trendy streamingowe w całej Polsce.

Najczęściej słuchani artyści w Polsce w 2025 roku

  1. Mata
  2. Oki
  3. francis
  4. Sobel
  5. Taco Hemingway
  6. White 2115
  7. Gibbs
  8. PRO8L3M
  9. Kaz Bałagane
  10. Bedoes 2115

Najczęściej słuchane utwory w Polsce w 2025 roku

  1. Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
  2. Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
  3. MIÜ, Zalia, Koder, Leon Krześniak – dopóki się nie znüdzisz
  4. Sentino, BNP – CASABLANCA
  5. Mata, Skolim, Khaid – KAMIKAZE
  6. Sobel, francis – CAŁE LATO
  7. Kaz Bałagane, Oskar83 – Multisport
  8. Alex Warren – Ordinary
  9. Mata – up! up! up!
  10. Sobel, SHDØW, francis – CHA CHA

Najczęściej słuchane albumy w Polsce w 2025

  1. Sobel – NAPISZ JAK BĘDZIESZ
  2. Otsochodzi – TTHE GRIND
  3. Oki – ERA47
  4. Mata – 100 dni do matury
  5. Bedoes2115, Lanek – Opowieści z Doliny Smoków
  6. bambi – TRAP OR DIE
  7. Mata – Młody Matczak
  8. Kuban, Favst – FUGAZI
  9. Pezet – Muzyka Komercyjna
  10. Sentino, BNP – King Sento 2

Najczęściej słuchane podcasty w Polsce w 2025:

  1. Żurnalista – Rozmowy bez kompromisów
  2. Kryminatorium
  3. Przemek Górczyk Podcast
  4. WojewódzkiKędzierski
  5. Piąte: Nie zabijaj
  6. Raport o stanie świata Dariusza Rosiaka
  7. Cyprian Majcher
  8. 7 metrów pod ziemią
  9. Imponderabilia – Karol Paciorek
  10. Besties

Najczęściej słuchani artyści na świecie w 2025:

  1. Bad Bunny
  2. Taylor Swift
  3. The Weeknd
  4. Drake
  5. Billie Eilish
  6. Kendrick Lamar
  7. Bruno Mars
  8. Ariana Grande
  9. Arijit Singh
  10. Fuerza Regida

Najczęściej słuchane utwory na świecie w 2025:

  1. Lady Gaga, Bruno Mars – Die With A Smile
  2. Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
  3. ROSÉ, Bruno Mars – APT
  4. Alex Warren – Ordinary
  5. Bad Bunny – DtMF
  6. sombr – back to friends
  7. HUNTR/X, EJAE, AUDREY NUNA, REI AMI, KPop Demon Hunters Cast – Golden
  8. Kendrick Lamar, SZA – luther (with sza)
  9. Gracie Abrams – That’s So True
  10. Billie Eilish – WILDFLOWER

Jak sprawdzić Spotify Wrapped 2025?

​Sprawdź swoje muzyczne podsumowanie roku! Wystarczy zalogować się do aplikacji lub odwiedzić stronę www.spotify.com/pl/wrapped/.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

ranking

Pezet, Kuban i Sobel to ulubieńcy stacji radiowych

Lista najczęściej odtwarzanych utworów w 2025 w polskim radiu.

Opublikowany

 

kuban

Związek Producentów Audio Video pokazał właśnie półroczne zestawienie Oficjalnej Listy Airplay (OLiA) – czyli ranking kawałków, które w pierwszej połowie 2025 roku najczęściej przewijały się w polskich stacjach radiowych. Wyniki jasno pokazują: w eterze rządzi miks międzynarodowych hitów i polskich premier.

Najwyżej notowanym polskim trackiem jest „Pięknie płyniesz” od Dawida Podsiadły, który już od grudnia 2024 utrzymuje świetną passę. W topce znajdziemy też świeże premiery 2025 roku – „Zanim spadnie deszcz” od Kubana, Mroza i Favsta, a także „Co noc” Oskara Cymsa.

Na dalszych miejscach możemy zobaczyć także kawałki Pezeta, Sobla, a nawet pod koniec listy Eminema.

Zestawienie pokazuje też ciekawą tendencję – wśród TOP 100 aż 32 kawałki to produkcje polskich artystów. To delikatny wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej (31). Mocno wybijają się też premiery – 35 utworów z listy to numery wydane w 2025 roku, w tym 16 polskich i 19 zagranicznych.

Polska scena coraz odważniej walczy o przestrzeń w radiu, a to półrocze tylko potwierdza, że lokalne premiery potrafią konkurować z globalnymi hitami.

Najczęściej odtwarzane utwory w radiu – I półrocze 2025

  1. Felix Jaehn, Shouse – Walk With Me
  2. Alan Walker, MEEK – Dancing in love
  3. Lola Young – Messy
  4. Dawid Podsiadło – Pięknie płyniesz
  5. Kuban, Mrozu, Favst – zanim spadnie deszcz
  6. Oskar Cyms – Co noc
  7. Sobel, francis, Deemz – KOCHASZ?
  8. Lady Gaga – Abracadabra
  9. Damiano David – Next Summer
  10. Mosimann – Underneath The Blue (feat. Joe Cleere)
  11. Enrique Iglesias x Pitbull x IAmChino – Tamo Bien
  12. Ed Sheeran – Azizam
  13. David Guetta, Alphaville & Ava Max – Forever Young
  14. Rosé & Bruno Mars – APT.
  15. Damiano David – Born With a Broken Heart
  16. Wiktor Dyduła, Kasia Sienkiewicz – Nie mówię tak, nie mówię nie
  17. Pezet, Auer – Dom Nad Wodą
  18. Alex Warren – Ordinary
  19. Sanah, Krzysztof Zalewski – Eviva l’arte! (K. Przerwa-Tetmajer)
  20. Daria Zawiałow – Ballada o Niej
  21. David Guetta & Sia – Beautiful People
  22. Kygo, Sandro Cavazza – Hold On Me
  23. Luna – A może
  24. Coldplay, Little Simz, Burna Boy, Elyanna & TINI – WE PRAY
  25. Dawid Kwiatkowski, Kayah – Proszę tańcz
  26. Igo – Wiatr
  27. Benson Boone – Sorry I’m Here For Someone Else
  28. Dominik Dudek – Hold The Light
  29. Carla Fernandes – Co, jeśli?
  30. Myles Smith – Nice To Meet You
  31. sombr – undressed
  32. Maciej Skiba – Chcę Ciebie częściej
  33. Shouse – Call My Name
  34. Tribbs, Klara Hammarström – Can’t Get Enough (Dr. Feelgood)
  35. Gracie Abrams – That’s So True
  36. Chappell Roan – Good Luck, Babe!
  37. Teddy Swims – Bad Dreams
  38. Igor Herbut & Wani – Było miło
  39. Igo – Cud
  40. Jonatan, Bletka, Gibbs – Róż
  41. Artemas – i like the way you kiss me
  42. Wiktor Dyduła – Szybkie tempo
  43. Wiktoria Kida, Księga Żywiołów – Oj, dziewczyno!
  44. Dennis Lloyd – Mad World
  45. Sylwia Grzeszczak – Latawce
  46. Doechii – Anxiety
  47. Switch Disco, Charlotte Haining, Felix – I FOUND YOU
  48. Daria Zawiałow, Artur Rojek – Dziwna (feat. Artur Rojek)
  49. Miley Cyrus – End of the World
  50. R3HAB, Michael Patrick Kelly, Shaggy – Rebellion
  51. ATB, Dopamine – Don’t Stop (I Wanna Know)
  52. Sanah – Miłość jest ślepa
  53. Cyril – Stumblin’ In
  54. Kaśka Sochacka – Szum
  55. Alex Warren feat. Joe Jonas – Burning Down
  56. Rosé – toxic till the end
  57. The Kolors – ITALODISCO
  58. Billie Eilish – BIRDS OF A FEATHER
  59. Sabrina Carpenter – Busy Woman
  60. Kleks, Sobel, Sanah – Wynalazek Filipa Golarza
  61. ConKi x Drenchill x Albert RCB – I Don’t Know (feat. Brandon Chase)
  62. Dua Lipa – Houdini
  63. CHRYSTAL, NOTION – The Days
  64. Wizthemc & Bees & Honey – Show Me Love
  65. Kaeyra – Sour
  66. Sanah, Kasia Kowalska – Kiedy umrę kochanie (H. Poświatowska)
  67. Hozier – Too Sweet
  68. Alok, Kylie Minogue – last night i dreamt i fell in love
  69. Ofenbach feat. Norma Jean Martine – Overdrive
  70. CYRIL, maryjo – Still Into You
  71. Imany – Don’t Be So Shy (Filatov & Karas Remix)
  72. Sylver – Lay All Your Love On Me
  73. Dawid Podsiadło, Kaśka Sochacka, ZORZA – samoloty
  74. Karol G – Si Antes Te Hubiera Conocido
  75. Miley Cyrus – Flowers
  76. Eurythmics – Sweet Dreams (Are Made of This)
  77. Feel, Damian Skoczyk – W blasku słońca
  78. Purple Disco Machine, Kungs – Substitution
  79. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants – Hypnotized
  80. Sylwia Grzeszczak – och i ach
  81. Mark Ambor – Belong Together
  82. Sonny Fodera & Clementine Douglas – Tell Me
  83. Zalia – diament
  84. Lost Frequencies – Love Is The Only Thing
  85. Eminem – Houdini
  86. The Kolors – Un Ragazzo Una Ragazza
  87. Loreen – Tattoo
  88. Margaret – Tak musiało być
  89. Bill Medley & Jennifer Warnes – (I’ve Had) The Time Of My Life (Remastered 2003)
  90. Rihanna – Only Girl (In The World)
  91. Oskar Cyms – No co Ty
  92. Dua Lipa – Training Season
  93. Whitney Houston – I Wanna Dance with Somebody (Who Loves Me)
  94. Sarsa – Puch
  95. Latto feat. LU KALA – Lottery
  96. Sabrina Carpenter – Espresso
  97. Lucenzo feat. Don Omar – Danza Kuduro
  98. FAST BOY, Topic – Forget You
  99. Alan Walker, Ina Wroldsen – Barcelona
  100. Harry Styles – As It Was


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

ranking

Pezet zdominował OLiS w pierwszym półroczu 2025

Krajowi twórcy zwiększają swój udział na listach sprzedażowych.

Opublikowany

 

pezet
fot. Magda Makowska

„Dom nad wodą” najczęściej streamowanym singlem, Billie Eilish na szczycie wśród albumów.

Związek Producentów Audio Video opublikował dane podsumowujące pierwsze sześć miesięcy 2025 roku na Oficjalnych Listach Sprzedaży. Najchętniej słuchanym utworem był viralowy hit Pezeta i Auera „Dom nad wodą”, natomiast w kategorii albumów pierwsze miejsce zdobyła Billie Eilish ze swoim krążkiem Hit Me Hard and Soft.

Dominacja polskich artystów w streamingu singli

W zestawieniu najpopularniejszych utworów w serwisach streamingowych aż 7 z 10 pozycji zajmują polskie produkcje. Pierwsze miejsce bezapelacyjnie należy do Pezeta i Auera – ich utwór „Dom nad wodą”, choć wydany jeszcze w 2022 roku, zyskał drugie życie dzięki TikTokowi. Viralowa popularność przełożyła się również na wysoką rotację w stacjach radiowych.

Na kolejnych miejscach uplasowali się Sobel z singlem „Kochasz?” oraz duet Rosé i Bruno Mars z kawałkiem „APT”.

W całym TOP 100 znalazło się aż 69 utworów polskich wykonawców – to wzrost względem ubiegłego roku, gdy takich utworów było 66. Co ciekawe, międzynarodowi artyści również zaznaczyli silniejszą obecność – w TOP 10 znalazły się trzy zagraniczne produkcje, wobec tylko jednej w 2024 roku.

Billie Eilish numerem jeden wśród albumów

W kategorii najczęściej odtwarzanych albumów triumfuje Billie Eilish. Jej płyta Hit Me Hard and Soft, wydana w maju 2024 roku, awansowała z piątego miejsca na sam szczyt zestawienia.

Na podium towarzyszą jej dwaj polscy raperzy: Sobel z albumem Napisz jak będziesz oraz Otsochodzi z krążkiem Tthe Grind. W pierwszej dziesiątce znalazły się również albumy bambi i Young Leosi, Maty, Kaśki Sochackiej i Oki.

Spośród dziesięciu najlepiej streamowanych albumów aż osiem to polskie produkcje. Co ważne – trzy z nich powróciły do TOP 10 po raz kolejny: PG$, Pleśń Guziora oraz wspomniany Tthe Grind Otsochodzi. W całym zestawieniu TOP 100 ujęto 65 polskich wydawnictw – o trzy więcej niż rok wcześniej.

ZPAV: Polscy artyści budują trwałe relacje i katalogi

– Polscy artyści nie tylko zdobywają coraz więcej odtworzeń, ale także z sukcesem utrzymują się na szczytach list przez długie miesiące. Powroty albumów do TOP 10 świadczą o silnych relacjach między artystami a fanami, a także o jakości i trwałości ich repertuaru. To sygnał, że polska scena potrafi budować prawdziwe, silne katalogi muzyczne – komentuje Anna Ceynowa, dyrektorka komunikacji ZPAV.

Również Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający ZPAV, podkreślił znaczenie dominacji rodzimych wykonawców:

– Sytuacja, w której krajowi artyści stanowią niemal 70% najczęściej streamowanych utworów w Polsce, pokazuje, że dzisiaj to oni wyznaczają kierunki i wpływają na gust słuchaczy. Pełny obraz tych zmian zaprezentujemy podczas wrześniowej konferencji ZPAV 'Muzyka, Biznes, Technologia. Konferencja Fryderyka Festiwal 2025′. Już teraz serdecznie zapraszam do udziału.


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

ranking

Raperzy sprzedający najwięcej płyt fizycznych w Empiku – lista

Mamy dane za pierwsze półrocze 2025.

Opublikowany

 

Przez

opał gibbs
fot. Natalia Gocek

Fizyczne wydania albumów wciąż mają się dobrze. Empik opublikował listę najchętniej kupowanych płyt w pierwszym półroczu 2025 roku. Numerem jeden w rapie jest album Opał & Gibbs – „Połączenia 2”.

Jak co roku, hip-hop pozostaje najbardziej dynamiczną kategorią. Artyści polskiej sceny regularnie wymieniają się miejscami w TOP 5, a wyrównane wyniki sprzedaży dają przestrzeń na kolejne roszady. W tym gatunku trudno mówić o „pewniakach” – fani szybko reagują na nowości, a niemal każda premiera ma szansę znaleźć się na podium.

W pierwszym półroczu największym zainteresowaniem cieszył się duet Opał x Gibbs. Tuż za nim uplasował się Kendrick Lamar, a dalsze pozycje zajęli White 2115, Sobel i Kuban – potwierdzając, że polski hip-hop z powodzeniem rywalizuje zarówno na lokalnej scenie, jak i z zagranicznymi gwiazdami.

Najlepiej sprzedające się płyty rapowe w I półroczu 2025

  • Opał & Gibbs – Połączenia 2
  • Kendrick Lamar – GNX
  • White 2115 – ROCKST4R
  • Sobel – Napisz jak
  • Kuban – Fugazi

*Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy wydane w 2025 roku na wszystkich nośnikach (CD, winyl).

Najlepiej sprzedające się płyty CD

  • sanah – Dwoje ludzieńków
  • Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
  • Genzie – ONLINE
  • Kaśka Sochacka – Ta druga
  • Lisa – Alter Ego

Najlepiej sprzedające się płyty winylowe

  • Billie Eilish – Hit Me Hard and Soft
  • Pink Floyd – At Pompeii
  • Myslovitz – Miłość w czasach popkultury
  • Myslovitz – Sun Machine
  • Lady Pank – Lady Pank

Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik i Empik.com za okres: 01.01–30.06.2025 r.

Muzyczna mapa Polski – numer 1 w każdym województwie

  • dolnośląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • kujawsko-pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • lubelskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • łódzkie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • małopolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • mazowieckie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • opolskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • podkarpackie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • podlaskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • pomorskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • śląskie: sanah – Dwoje ludzieńków
  • świętokrzyskie: Lisa – Alter Ego
  • warmińsko-mazurskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
  • wielkopolskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.
  • zachodniopomorskie: Dawid Podsiadło & Kaśka Sochacka – tylko haj.

Na podstawie danych sprzedaży z salonów Empik za okres: 01.01–30.06.2025 r. Zestawienie obejmuje albumy z 2025 roku w różnych wydaniach, na wszystkich nośnikach (CD, winyl).


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: