Sprawdź nas też tutaj

News

W PROGRAMIE „NA JĘZYKACH” O… BIZNESIE HIP-HOPOWYM

Opublikowany

 

W najnowszym odcinku programu "Na Językach" rozprawiano o hip-hopie. Temat został ugryziony od strony biznesowej.

Jeszcze parę lat temu środowisko hip-hopowe ani myślało podejmować tematu gotówki i zarobków na forum publicznym, dziś najbardziej rozpoznawalni ludzie z branży mówią o milionowych zyskach z hip-hopu w programie plotkarskim. W najnowszym odcinku "Na językach" w stacji TVN wystąpili m.in. Peja, Vienio, Kosi, Bilon a także współwłaściciel marki Prosto czy założyciel Asfalt Records – Tytus.

 

Poniżej możecie zapoznać się z treścią reportażu. Kolorem czewonym oznaczyliśmy nasz komentarz.

 

– Hip-hop przeżywa renesans – wprowadza do tematu Agnieszka Szulim, gospodarz programu. – Ale hip hop to nie tylko muzyka, to nie tylko raperzy, chłopaki w czapeczkach, blokersi. Hip-hop to po pierwsze styl życia, ale czasami też świetny pomysł na zarabianie pieniędzy. Ci najabrdziej znani polscy raperzy już dawno przekuli swoją pasję w bardzo prężnie działające przedsiębiorstwa i za to szacun – dodaje.

 

– To dawno przestali być tylko i wyłącznie chłopcy z bloków, dlatego, że jeżeli oni nawet nimi są i dalej w tych blokach mieszkają, to prowadzą poważne biznesy – wypowiada się Hirek Wrona. Jednym z czołowych biznesów polskich raperów są własne linie ubrań. – Pierwszą partię ciuchów zrobiliśmy w 2005 roku, sprzedały się błyskawicznie – wspomina Bilon z Hemp Gru.

 

Dziś każda ekipa ma swoje brandy. – Permanentny rozwój, obecnie to jest w granicach 8-9 milionów netto obrotu rocznie – ujawnia Marek Zioło, prezes Prosto.

 

W ubraniach rapera Tede i jego marki PLNY chodzą tysiące młodych osób, a damska linia Lala podbiła już serce niejednej gwiazdy [np. Agnieszki Szulim, gospodarz tego programu – przyp. red.]. Świetnie radzi sobie też Pezet z marką Koka, Donguralesko z marką El Polako oraz poznański raper Peja i jego Terrorym. Wiele gwiazd hip-hopowej sceny ma także własne wytwórnie muzyczne.

 

– Zaczęło się to jeszcze w latach 90-tych od Asfalt  Records, które było pierwszą taką niezależną wytwórnią założoną przez Tytusa, tam nagrywa m.in. Ostry – komentuje Andrzej Cała, dziennikarz muzyczny.

 

Własne wytwórnie posiadają dziś m.in. raper Tede, właściciel Wielkiego Joł, Peja założyciej Terrorymu  [RPS Enterteyment – przyp. red] , Sokół do którego należy Prosto label czy Bilon posiadający wytwórnię Hemp Records. Do kieszeni raperów trafiają więc bezpośrednio zyski ze sprzedaży płyt.

 

– W cotygodniowym rankingu OLIS, czyli najlepiej sprzedających się płyt w Polsce, polski hip-hop ma co tydzień ok. 7-10 pozycji – zaznacza Cała. – Obecnie nie ma premiery w Prosto, która się nie znajdzie na OLISie – dorzuca Marek Zioło.

 

Raperzy posiadają też własne studia nagrań, z których korzysta coraz więcej artystów. Wynajmowane są też za spore pieniądze na potrzeby komercyjne. Studio Wielkiego Joł zostało wynajęte m.in. na potrzeby serialu "Prawo Agaty". Potencjał hip-hopowców dostrzegli także reklamodawcy. Dziś, to właśnie raperzy stają się twarzami dużych brandów. – Badacze rynku zdają sobie sprawę z ich potencjału, stąd często marki w swoich kampaniach reklamowych zwracają się do naszych artystów i często do takiej współpracy dochodzi – mówi Tytus, szef Asfaltu.

 

Reklamodawcy korzystają nie tylko z ich wizerunku, ale również głosu. Potentatem rynku dubbingowego jest m.in. raper Sokół. [Raper życzył głosu m.in. w reklamie napoju Tiger, serialu "Ziomek" czy w filmie "Jeż Jerzy"].

 

Dziś gwiazdy hip-hopu posiadają popularne restauracje [Bilon jest właścicielem meksykańskiej knajpy Gringo w Warszawie i niebawem ma otwierać kolejną] czy grają w serialach telewizyjnych [Ostatnio Vienio i Kasta zagrali w serialu "Galeria", a Wujek Samo Zło w "Na Wspólnej"]. Pomimto to, że raperzy mogliby już tylko odcinać kupony od własnych biznesów, swoje zyski inwestują głównie w kolejne produkcje muzyczne i rozwój firm, które prowadzą. A jak sami oceniają przyszłośc biznesu hip-hopowego w Polsce?

 

– Chyba nie ma szans, żeby to się cofnęło, bo ci, którzy zaczynali ten hip-hop dochodzą już do takiego magicznego wieku 40 lat, te firmy mają już jakiś fundament, są w miare stabilne – uważa Kosi z JWP.

 

Vienio dodaje: – Jak poaptrzymy co robią dzisiaj koledzy z Nowego Jorku czy LA, uzyskamy odpowiedź co się stanie z polskim hip-hopem. Panowie będą chodzili we frakach na super imprezy, będa stawali na ściankach i będa robione im zdjęcia – przepowiada raper.

 

Na koniec programu dorzuca od siebie też kilka słów Peja. – Może ci młodsi, dla których stworzyliśmy tyle lat temu podwaliny pod ten tzw. biznes, może to kiedyś ruszy pełną parą jak w Niemczech, jak we Francji, jak w Stanach. Dziękuję.

 

Co sądzicie o temacie poruszonym w programie oraz uczestnictwie tak rozpoznawalnych raperów w tego typu produkcji?


Jeśli szukasz biletów na koncerty hip-hop/rap, zdobędziesz je w 100% legalnie u naszych przyjaciół z Biletomat.pl

 

News

Auto Kid Cudiego oberwało koktajlem Mołotowa

Wypłynęły zdjęcia z tego incydentu.

Opublikowany

 

kid cudi

W trwającym procesie Seana „Diddy’ego” Combsa zeznawał Kid Cudi. Twierdzi oni, że Combs groził mu oraz miał być odpowiedzialny za atak koktajlem Mołotowa na jego Porsche w 2012 roku.

Podczas czwartkowego przesłuchania, które trwało około dwóch godzin, Mescudi opisał m.in. swój krótki związek z byłą partnerką Combsa, Cassie Venturą. Ich relacja miała rozwinąć się po tym, jak Combs poprosił go o współpracę muzyczną z Cassie. Według Cudiego, w grudniu 2011 roku otrzymał od niej pełen paniki telefon – Combs miał dowiedzieć się o ich romansie. W obawie o bezpieczeństwo, Mescudi zabrał Venturę do hotelu.

Niedługo później, jak zeznał, dowiedział się, że Combs razem z inną osobą wtargnął do jego domu w Los Angeles. – „Czy ty jesteś w moim domu?” – miał zapytać Combsa przez telefon. Ten odpowiedział: „Czekam tu na ciebie.”

Na miejscu Cudi zastał przekręcone kamery monitoringu, przeszukane prezenty świąteczne oraz swojego psa zamkniętego w łazience, wyraźnie zaniepokojonego. Zgłosił włamanie na policję.

Miesiąc później, w styczniu 2012 roku, nieznani sprawcy wrzucili koktajl Mołotowa do jego samochodu. – Opiekunka do psa zadzwoniła z informacją, że auto płonie – relacjonował. Na miejscu zastał wypaloną wnętrze swojego Porsche i ślady po ładunku wybuchowym. Prokuratura zaprezentowała zdjęcia spalonego auta przed ławą przysięgłych. Mescudi oskarża Combsa o sprawstwo ataku, choć ten zaprzeczył.

Sean Combs nie przyznaje się do zarzucanych mu czynów. Grozi mu dożywocie w związku z zarzutami m.in. o udział w zorganizowanej grupie przestępczej, handel ludźmi i zmuszanie do prostytucji.

Czytaj dalej

News

Eripe na jedynym koncercie Bardala

Już niebawem czeka nas jedyny solowy koncert Bardala.

Opublikowany

 

bardal hardcock kogut
fot. Wojtek Koziara

Niemal miesiąc dzieli nas od premiery albumu „HARD COCK”, który stanowi drugie solowe wydawnictwo Bardala, jedyne poza „E-PUSIĄ”. Reprezentant rowu babicze już wkrótce wystąpi na koncercie w Progresji w Warszawie. To jedyny zapowiedziany koncert, promujący najnowszy album.

Płyta spotkała się z ciepłym odbiorem, czego świadectwem jest 2. miejsce na liście OLiS w tygodniu jej debiutu – wówczas więcej krążków sprzedał tylko Sobel, którego płyta także ukazała się 25 kwietnia. Na albumie, poza innymi członkami kolektywu rów babicze, pojawiło się dwóch gości: Pezet oraz Eripe. Niebawem Bardal będzie świętować wydanie płyty jedynym solowym koncertem w tym roku.

Początkowo miał on się odbyć 30 kwietnia w Progresji, jednak data uległa zmianie – w tym samym miejscu spotkamy się 6 czerwca. Otrzymaliśmy już informację, że możemy spodziewać się obecności Eripe, który gościnnie położył zwrotkę w numerze „KRAINA WĘDLIN”.

Bilety na koncert wciąż są dostępne do zakupu. Warto dodać, że bilety dla osób, które zamówiły box w wersji preorderowej, trafiły do sprzedaży w promocyjnej cenie z rabatem 50%. Bardal poinformował, że na wydarzeniu przewidziano tylko 2000 miejsc.

Czytaj dalej

News

Kara została rozjechana walcem. „Nawinęłaś z Białasem, został ci na brodzie łoniak”

Rywalka Kary podczas bitwy nie miała żadnych hamulców.

Opublikowany

 

Przez

kara ja22y

Netflix udostępnił kolejne odcinki „Rhythm + Flow Polska”. W jednym z nich odbyły się bitwy. Kara została bezlitośnie rozjechana walcem przez przeciwniczkę.

Legendy polskiego freestyle’u oraz rapowych bitew, Muflon i Te-tris pomogli stworzyć uczestnikom programu doskonały diss, czego świadkiem byliśmy chociażby podczas pojedynku JA22Y z Karą. Warszawska raperka nie zostawiła na rywalce przysłowiowej suchej nitki.

„Za twój chu***wy rap powinnaś zostać potępiona. Nawinęłaś z Białasem, został ci na brodzie łoniak” – nawinęła JA22Y.

Dalej było jeszcze mocniej:

„Mogłaś być dobra i rodzinie dać nadzieję, ale jesteś patuską i stary przez ciebie chleje”.

Premiera finałowego odcinka 28 maja na Netflixie.

Poniżej wideo:

Czytaj dalej

News

Korea Południowa nie chce już u siebie Kanye Westa

Powodem skandaliczna piosenka.

Opublikowany

 

kanye West
fot. Victor Boyko/Getty Images For Kenzo

Planowany na 31 maja koncert Kanye Westa w Incheon został odwołany przez południowokoreańską firmę Coupang. Jak poinformował organizator, decyzja zapadła „ze względu na ostatnie kontrowersje związane z artystą”.

Koncert w Korei odwołany przez jeden utwór

Choć szczegóły nie zostały oficjalnie ujawnione, medialne doniesienia wskazują na utwór „Heil Hitler”, opublikowany przez Westa w maju. Piosenka zawiera treści wychwalające Adolfa Hitlera – dyktatora odpowiedzialnego za Holokaust.

To kolejna fala kontrowersji wokół artysty. W 2022 roku Adidas zakończył wieloletnią współpracę z Westem po serii jego antysemickich wypowiedzi. Ostatnie produkty z linii Yeezy trafiły do sprzedaży w marcu 2024 roku.

Co z biletami?

Coupang Play, organizator wydarzenia, poinformował o pełnym zwrocie kosztów dla osób, które zakupiły bilety na koncert. Dodatkowo, platforma natychmiastowo wycofała ze sprzedaży odzież marki Yeezy.

Czytaj dalej

News

Bambi oficjalnie ogłosiła: „Bambiszonki dostępne”

Fani zachwyceni.

Opublikowany

 

Przez

bambi bambiszonki

Chrupki „Bambiszonki” od Bambi są już w sklepach – ogłosiła przed chwilą sama raperka, publikując zdjęcia ze swoim nowym produktem.

Bambiszonki już w Żabce

Raperka Bambi poszerza swoje portfolio o nowy produkt spożywczy. Do sklepów Żabka trafiły właśnie „Bambiszonki” – chrupki sygnowane jej pseudonimem. Są dostępne w dwóch smakach: pizzy i ketchupu. To kolejny przykład, jak artyści łączą działalność muzyczną z biznesem, docierając do fanów także poza sceną.

„Bambiszonki” od Bambi

Fani zachwyceni chrupkami od raperki

Chrupki „Bambiszonki” dostępne są już na półkach Żabki w całej Polsce. Produkt wyróżnia się charakterystycznym opakowaniem nawiązującym do wizerunku raperki, co z pewnością przyciągnie uwagę młodszej grupy odbiorców i fanów Bambi. Pierwsze komentarze na jej profilu to same zachwyty:

Komercjalizacja wizerunku

Debiut przekąski zbiegł się z rosnącą popularnością raperki w mediach społecznościowych, co może pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki. To również kolejny krok w kierunku komercjalizacji wizerunku, który zyskuje coraz większe znaczenie na rynku muzyczno-marketingowym.

Poniżej wideo:

Czytaj dalej

Popularne

Copyright © Łukasz Kazek dla GlamRap.pl 2011-2025.
(Ta strona może używać Cookies, przeglądanie jej to zgoda na ich używanie.)

error: